Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SOD č. SM/2889/2017 – NKJ 3, Cheb – střecha Strana 1 (celkem 6) SMLOUVA O DÍLO č.j. MUCH47502/2017 Číslo SM/2889/2017/SOD uzavřená ve smyslu § 2586 a násl. občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů, mezi těmito smluvními stranami: 1. objednatelem: město Cheb se sídlem: náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1/14, 350 20 Cheb IČO: 00253979 DIČ: CZ00253979 Bankovní spojení: KB Cheb č. ú. 528331/0100 v zastoupení: Mgr. Antonínem Jalovcem, starosta a 2. zhotovitelem: CHETES s.r.o. se sídlem: Pelhřimovská 2268/1, Cheb IČO: 25208845 DIČ: CZ25208845 Bankovní spojení: Komerční banka a.s. , č.ú. 8811090237/0100 jednající prostřednictvím jednatele společnosti p. Iljou Mlátilíkem zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, oddíl C, vložka 8677 I. Předmět smlouvy 1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést pro objednatele řádně a včas, na svůj náklad a nebezpečí sjednané dílo dle článku II. této smlouvy a objednatel se zavazuje za provedené dílo zaplatit zhotoviteli cenu ve výši a za podmínek sjednaných v této smlouvě. 2. Zhotovitel provede dílo dle článku II. této smlouvy s tím, že řádně a včas dodá kompletní stavební práce, včetně stavebních materiálů v rozsahu nutných k provedení díla dle této smlouvy, obecně závazných právních předpisů, ČSN, ČN a ostatních norem. II. Specifikace díla 1. Předmětem smlouvy je provedení stavby: „Rekonstrukce střechy domu nám. Krále Jiřího 492/3, Cheb na st. p. č. 29 v k.ú. Cheb“. Podkladem pro uzavření smlouvy je nabídka zhotovitele – položkový rozpočet ze dne 04.05.2017. Předmětem smlouvy jsou rovněž činnosti, práce a dodávky, které nejsou v nabídce zhotovitele obsaženy, ale o kterých zhotovitel věděl, nebo podle svých odborných znalostí vědět měl nebo mohl, že jsou k řádnému a kvalitnímu provedení díla dané povahy třeba. Dílo zahrnuje provedení, dodání a zajištění všech činností, prací a služeb, věcí a dodávek, nutných k realizaci díla a dále likvidaci vybouraného materiálu provede zhotovitel dle zákona číslo 185/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů a zákonů navazujících. Strana 1 (celkem 6) SOD č. SM/2889/2017 – NKJ 3, Cheb – střecha Strana 2 (celkem 6) 2. Zhotovitel prohlašuje, že má pro plnění předmětu díla platné oprávnění (předmět činnosti je zapsán v obchodním rejstříku) a potřebné zkušenosti se stavbou tohoto charakteru, potřebné odborníky a kvalifikaci pro zhotovení díla, že se dostatečně seznámil s faktickým stavem objektu a nezjistil žádné překážky ani další nesrovnalosti v projektové dokumentaci, ve výkazu výměr a v nabídkové ceně, které by bránily provedení díla dle uvedené ceny a této smlouvy. III. Doba plnění a dodací podmínky 1. Zhotovitel se zavazuje dílo řádně provést a protokolárně je předat objednateli ve lhůtě nejpozději do 29.09.2017. 2. Smluvní strany se dohodly, že dílo bude provedeno jako celek, a to v následujících termínech: Předání staveniště: do 5 dnů od podpisu této smlouvy, nejdříve však dnem uveřejnění smlouvy prostřednictvím registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb. Zahájení díla: do 10 dnů od předání staveniště Dokončení díla a jeho protokolární předání: do 29.09.2017 Kompletním předáním díla se rozumí úplné dokončení předmětu plnění včetně vyklizení staveniště a včetně všech náležitostí, dokladů, certifikátů a revizí, předaných zástupci objednatele s předávacím protokolem. 3. Lhůta plnění bude dohodou smluvních stran upravena v případě nemožnosti plnění z důvodu okolností, které mají bezprostřední vliv na provádění díla, tj. neplnění závazků objednatele dle této smlouvy, vyšší moc, apod., s výjimkou vadného plnění ze strany zhotovitele díla. Za vyšší moc se uznávají události, ke kterým dojde po podpisu smlouvy a jedná se zejména o stávky, blokády, hrozbu válečného konfliktu, přírodní pohromy, archeologický průzkum a archeologické nálezy. Po dobu trvání okolnosti vyšší moci se povinnosti smluvních stran dočasně přerušují a automaticky se obnovují po jejím zániku. IV. Cena 1. Smluvní strany se dohodly na nejvýše přípustné ceně za provedení díla ve výši 2.303.162,21 Kč bez DPH, DPH 21% ve výši 483.664,06 Kč, cena s DPH 2.786.826,27 Kč (slovy: dva miliony sedm set osmdesát šest tisíc osm set dvacet šest korun českých a dvacet sedm haléřů) dle cenové nabídky zhotovitele ze dne 04.05.2017. 2. V ceně za provedení díla jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele, které při plnění svého závazku dle této smlouvy vynaloží (zejména náklady na příp. vytýčení sítí, materiál, dopravu, odvoz a uložení odpadu, vybudování, udržování a úklid staveniště, náklady na služby, atesty materiálů, dokumentace skutečného provedení, příp. geodetické zaměření pro vklad do katastru nemovitostí atd.). Zhotovitel prohlašuje, že všechny technické, finanční, věcné a ostatní podmínky díla včetně víceprací zahrnul do kalkulace ceny za provedení díla. Strana 2 (celkem 6) SOD č. SM/2889/2017 – NKJ 3, Cheb – střecha Strana 3 (celkem 6) 3. Veškeré práce nad rámec smlouvy, změny, doplňky nebo rozšíření, které nejsou součástí díla dle této smlouvy, musí být vždy před realizací písemně objednány a odsouhlaseny objednatelem včetně jejich ocenění. Pokud zhotovitel provede některé z těchto prací bez potvrzeného dodatku této smlouvy, má objednatel právo odmítnout jejich úhradu a cena za jejich provedení se stává součástí ceny za provedení díla. 4. Cena za provedení díla je považována za uhrazenou řádně a včas, pokud ke dni splatnosti ceny za provedení díla, budou peněžní prostředky odepsány z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele, uvedeného v záhlaví této smlouvy. 5. Daňový doklad bude obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat předepsané náležitosti, je objednatel oprávněn doklad vrátit ve lhůtě do data splatnosti. Zhotovitel je povinen takový doklad opravit, aby splňoval náležitosti dané zákonem. Lhůta pro zaplacení začíná běžet dnem doručení opraveného dokladu. V. Odpovědnost za vady 1. Zhotovitel se zavazuje, že předané dílo bude prosté vad a nedodělků, bude provedeno ve vysoké kvalitě a bude mít vlastnosti stanovené ČSN, příslušných ON a předpisů platných v době realizace díla. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost díla ode dne řádného protokolárního převzetí díla objednavatelem v délce 60 měsíců a zavazuje se, že v této lhůtě bezplatně odstraní veškeré závady, jejichž odstranění objednatel uplatní. 2. Objednatel je oprávněn reklamovat vady díla u zhotovitele, a to písemnou formou. V reklamaci bude popsána vada díla a termín, do kterého požaduje objednatel závadu odstranit. Objednatel má právo volby způsobu odstranění důsledku vadného plnění. 3. Zhotovitel se zavazuje bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 10. kalendářních dnů ode dne oznámení reklamace, zahájit odstraňování vady díla. Po dobu od nahlášení vady díla až do řádného odstranění předmětné vady neběží záruční lhůta s tím, že doba přerušení běhu záruční lhůty bude počítána na celé dny. 4. Neodstraní-li zhotovitel oprávněně reklamované vady a nedodělky v dohodnuté lhůtě, a nebo nezahájí-li jejich odstraňování, má objednatel právo zadat provedení opravy třetí osobě s tím, že náklady na provedenou reklamační opravu budou účtovány na vrub zhotovitele. Zhotovitel se zavazuje cenu zaplatit. 5. Práva a povinnosti ze zhotovitelem poskytnuté záruky za jakost díla nezanikají na předané části díla ani odstoupením kterékoliv ze smluvních stran od této smlouvy. 6. Zhotovitel je povinen odstranit vadu i v případě, kdy neuznává, že za vadu odpovídá. Ve sporných případech nese zhotovitel náklady až do rozhodnutí o reklamaci, soudním znalcem. Na soudním znalci se smluvní strany dohodnou, návrh předkládá objednatel. Náklady za znalečné jdou k tíži té smluvní strany, v jejíž neprospěch bude rozhodnuto. V případě, že zhotovitel odstraňuje vady své dodávky, je povinen provedenou opravu objednateli protokolárně předat. Strana 3 (celkem 6) SOD č. SM/2889/2017 – NKJ 3, Cheb – střecha Strana 4 (celkem 6) VI. Platební podmínky 1. Objednatel se zavazuje uhradit zhotoviteli celkovou smluvní cenu (čl. IV, odst. 1.), a to dílčím způsobem dle skutečného postupu provedení díla zhotovitelem. 2. Zhotovitel předloží nejpozději do 5 kalendářních dnů od uplynutí příslušného intervalu účtování, který nesmí být kratší než jeden měsíc, zjišťovací protokol obsahující výčet veškerých provedených prací od začátku stavby a v příslušném období skutečně provedené práce na prováděném díle. 3. Úhrada bude provedena na základě dílčích faktur vystavených zhotovitelem za interval účtování, který je 1x za 1 měsíc, objednatel se zavazuje si vyžádat eventuální zdůvodnění nebo vyjasněni pochybných či vadných částí zjišťovacího protokolu u zhotovitele nejpozději do 5 kalendářních dnů od jeho převzetí. Přílohou každého účetního dokladu (faktury) bude vždy odsouhlasený zjišťovací protokol. 4. Splatnost veškerých účetních dokladů (faktur) je stanovena na 14 kalendářních dní ode dne doručení dokladu objednateli. Dnem úhrady se rozumí den, kdy byla celková účtovaná částka prokazatelně odepsána z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele. 5. Úhrady budou provedeny bezhotovostně převodem na účet zhotovitele. VII. Smluvní pokuty 1. Objednatel je oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu v případě prodlení zhotovitele: a) s termínem dokončení díla, b) s předáním kompletních dokladů nezbytných pro převzetí díla, c) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny v protokolu o předání a převzetí díla, d) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době. - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu a) činí 1.000 Kč za každý i započatý den prodlení. - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu b) činí 1.000 Kč za každý i započatý den prodlení. - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu c) činí 1.000 Kč za každý i započatý den prodlení. - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu d) činí 1.000 Kč za každý i započatý den prodlení. - Objednatel je dále oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu za prokazatelné porušení: - ustanovení o bezpečnosti a ochraně zdraví v průběhu provedení díla, smluvní pokuta činí 2.000 Kč za každé porušení, uvedená částka nenahrazuje eventuelní postih ze zavedeného správního řízení, - ustanovení o ochraně životního prostředí, ochraně přírody a nakládání s odpady, smluvní pokuta činí 2.000 Kč za každé porušení, uvedená částka nenahrazuje eventuelní postih ze zavedeného správního řízení. 2. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení se zaplacením faktury zhotovitele objednavatelem dle této smlouvy, má zhotovitel právo uplatnit smluvní pokutu ve výši 0,01% z dlužné částky za každý kalendářní den prodlení. Strana 4 (celkem 6) SOD č. SM/2889/2017 – NKJ 3, Cheb – střecha Strana 5 (celkem 6) 3. Smluvní pokuta je splatná do 14 dnů od data doručení písemné výzvy k zaplacení ze strany oprávněné, a to na účet uvedený ve výzvě. Dodavatel dává výslovný souhlas k eventuelnímu provedení vzájemného zápočtu. VIII. Kontaktní osoby a doručování 1. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou pro technickou realizaci předmětu smlouvy a odsouhlasení provedených prací na straně objednatele je: Rous Milan (tel. 734 281 047) a na straně zhotovitele: Miroslav Adam (tel. 603 894 439) 2. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou ve věcech smlouvy, dodatků, plateb a faktury na straně objednatele je: Vladimír Havlíček (tel. 605 206 993) a na straně zhotovitele: Miroslav Adam (tel. 603 894 439) 3. Smluvní strany se dohodly na následujícím způsobu doručování: - Poštou – faktura a dodatky ke smlouvě – adresa objednavatele i adresa zhotovitele jsou uvedeny v záhlaví této smlouvy. - Osobně – veškeré technické doklady, zápisy atd., vyplývající z vlastní technické realizace akce. Za objednatele i zhotovitele potvrdí převzetí kontaktní osoby, nebo jejich zástupci. - V případě doručování dokumentů se za řádně doručené považují též dokumenty doručené prostřednictvím datové schránky. Doručuje-li se způsobem podle zákona č. 300/2008 Sb., v platném znění, ustanovení jiných právních předpisů upravující způsob doručení se nepoužijí. Dokument, který byl dodán do datové schránky, je doručen okamžikem, kdy se do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodanému dokumentu. Nepřihlásí-li se tato osoba do datové schránky ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, považuje se tento dokument za doručený posledním dnem této lhůty. Takovéto doručení dokumentu má stejné právní účinky jako doručení do vlastních rukou. 4. Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sídla či místa podnikání, a tím i adresy pro doručování, budou neprodleně informovat druhou stranu. Strana 5 (celkem 6) SOD č. SM/2889/2017 – NKJ 3, Cheb – střecha Strana 6 (celkem 6) IX. Obchodní tajemství 1. Zhotovitel se zavazuje zachovat mlčenlivost o všech skutečnostech, které mu při plnění úkolů podle této smlouvy budou svěřeny objednatelem, nebo které v rámci plnění této smlouvy zjistí. Povinnost mlčenlivosti trvá i po zrušení či ukončení této smlouvy a zhotovitel jí může být zproštěn pouze objednatelem nebo způsobem stanoveným v zákoně. X. Závěrečná ustanovení 1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 2. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv. Objednatel se zavazuje realizovat zveřejnění této smlouvy v předmětném registru v souladu s uvedeným zákonem. 3. Smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží jeden. Každý stejnopis má právní sílu originálu. 4. V případě neplatnosti nebo neúčinnosti některého ustanovení této smlouvy nebudou dotčena ostatní ustanovení smlouvy. 5. Smluvní strany se dohodly, že případné spory vzniklé z této smlouvy budou řešeny podle platné právní úpravy věcně a místně příslušnými orgány. 6. Tuto smlouvu lze měnit, doplňovat a upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými, písemnými a průběžně číslovanými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 7. Smluvní strany svým podpisem potvrzují, že si smlouvu přečetly a souhlasí s jejím obsahem. Dále potvrzují, že ustanovení této smlouvy považují za určitá, srozumitelná, a že tato smlouva nebyla podepsána v tísni ani žádnou z jejích podmínek nepovažují za nevýhodnou. 7. Nedílnou součást této smlouvy tvoří příloha č. 1- položkový rozpočet ze dne 04.05.2017 V Chebu dne ………. 2017 V Chebu dne ..................2017 ______________________ __________________________ Mgr. Antonín Jalovec Ilja Mlátilík starosta jednatel společnosti za objednatele za zhotovitele Strana 6 (celkem 6)