Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3764820: Smlouva o poskytnutí návratné finanční výpomoci z rozpočtu Jihočeského

Příloha Smlouva o poskytnutí návratné finanční výpomoci z rozpočtu Jč kraje na real.projektu Modernizace přístrojů a zvýšení kvality návazné péče v NPT,a.s.-IROP.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smplrooaju.esv.ka“tuosc„phMovsoákdlyeetrnnénuhitozíaMnciáenvirpsřatítesntrérsotfijvnůeamančzpnvríýošvemýnípístoknmvíoaclriiotzyZvonrjáovzpparozočntféuinpJaéinčhceoovčveáNsnekíméZohcoInnkitrceaigjrePornvaaacnhréaethaiolciez,aci
                                  regionálního operačního programu

 uzavřená ve smyslu § 159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve Znění pozdějších předpisů

                                     (číslo smlouvy SFV/OEZI/2468/17)

                                                        I.

                                   Obecná ustanovení

1.  Zastupitelstvo Jihočeského     kraje  rozhodlo   svým usnesením      č. 76/2016/ZK-22 ze dne
                                   písm.  i) zákona                      krajích, ve znění pozdějších
    7. 4. 2016 podle § 36 odst. 1                    č. 129/2000 Sb., o

    předpisů, v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních
    rozpočtů,   ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon O
                roZpočtů“), a ve smyslu Zásad Jihočeského kraje          rozpočtových pravidlech
    územních                                                             pro poskytování veřejné

    fˇınančni podpory SM/107/ZK o poskytnutí návratné finanční výpomoci
    (dálejen ,,výpomoc”) ve výši a za podmínek dále uvedených v této smlouvě.

2.  Tato smlouva  je uzavírána  na podkladě projektu „Modernizace přístrojů a zvýšení kvality
    návazné péče                Prachatice, a.s.“ schváleného Ministerstvem pro místní rozvoj.
                  v Nemocnici

                                                                                             II.

                                     Poskytovatel a příjemce výpomoci

1. Poskytovatelem výpomocije:
       Jihočeský kraj

     U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice

      IČz 70890650
      DIČ; CZ70890650

     zastoupený Mgr. Bc. Antonínem Krákem, členem Rady Jihočeského kraje

       (dálejen ,,poskytovatel”)

2. Příjemcem výpomoci je:

    Nemocnice Prachatice, a.s.

    Nebahovská 1015, 383 01 Prachatice
    Vedená u Krajského soudu v Českých Budějovicích pod sp.zn. B 1461

    IČ: 26095165

    DIČ: CZ26095165

    Plátce DPH: IX] ano            El ne
    U Možnost odpočtu DPH na vstupu v rámci projektu: ano
    zastoupená  Ing. Michalem Čarvašem, MBA,                             12] ne
                a MUDr. Františkem Stráským,
    (dálejen ,,příjemce”)                            předsedou představenstva
                                                     členem představenstva

                                                                                       III.

                                              Předmět smlouvy
1. Předmětem této smlouvy je poskytnutí návratné finanční výpomoci na kotˇınancování

      Rna áopvzřahezodndfiénnuatnpícémočevánvřííNdeízmcpíoůhscoonbiicloiýrcgháPnruvaýcdhaaItjniůcteep,grroojav.esak.nt“éuho(„dMáoldereergjineoinnzáal,cn,epírhoopjřeíkstt“or)po,ejrů akčtanerízýhvoýjšeenpísrcokhgvvraálalimetuny
      oposkytnutí dotace č.j. 40049/2016-91/1 ze dne 17. 10. 2016 kfinancování arealizaci.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    1
       Registrace akce a Rozhodnutí O poskytnutí dotace včetně Podmínek Rozhodnutí

        o poskytnutí dotacejsou přílohou této smlouvy.

2. Příjemce potvrzuje, že projekt uvedený vodst. 1 tohoto článku nezakládá nedovolenou
        veřejnou podporu.

3. Příjemce je povinen použit výpomoc jen k účelu stanovenému schváleným projektem

      amůže být použita pouze za podmínek uvedených vRegiStraci akce aRoZhodnutí

       o poskytnutí dotace a v Podmínkách Rozhodnutí o poskytnutí dotace.

4. Z poskytnuté výpomoci lze hradit pouze způsobilé výdaje spojené S realizací projektu, které

       jsou speciíˇıkovány v Registraci akce a Rozhodnutí o poskytnutí dotace a v Podmínkách
       Rozhodnutí o poskytnutí dotace.

5. Prostředky Z výpomoci nesmí příjemce poskytnout jiným právnickým nebo fyzickým
       osobám, pokud nejde O úhrady spojené s realizací projektu, na který byly poskytnuty.

                        IV.

        Výše a čerpání výpomoci

1. Celková výše výpomoci na kofinancování a předfinancování způsobilých výdajů projektu

    „Modernizace přístrojů a Zvýšení kvality návazné péče vNemocnici Prachatice, a.s.“

    Schválená usnesením č. 76/2016/ZK-22 činí 32 449 164,00 Kčl, přičemž celková schválená

    % výše kofinancování způsobilých výdajů projektu poskytovaná formou návratné finanční

    výpomoci činí 4867 374,60 Kč (tj. 15 Z celkových způsobilých výdajů projektu),

    celková schválená výše návratné finanční výpomoci na předfinancování způsobilých výdajů
    % projektu činí 27 581 789,40 Kč (tj. 85
                                              zcelkových způsobilých výdajů projektu).

    % Celková výpomoc na financování způsobilých výdajů projektu ve výši 32 449 164,00 Kč

    bude vyplacena ve dvou splátkách v daných výších: 15 713115,66 Kč (tj.48.42

    zcelkového objemu prostředků poskytnutých Jihočeským krajem na kofinancování a

    předfˇınancování způsobilých výdajů projektu a 16 736 048,34 Kč (tj. 51,58 %). Každá

    % splátka se bude skládat zčásti kofinancování ve výši 15 zkaždé splátky a zčásti

    % předfinancování ve výši 85 Z každé splátky.

    V'  pos kytnuta bezhotovostnı' m          rˇ evod em Z u'cˇt u poskytovatele

    č   na účet příjemce č                             na základě žádostí příjemce

    o uvolnění prostředků výpomoci.

2.  První část výpomoci ve výši 15 713 115,66 Kč, která se Skládá zčástky kofinancování
    % ve výši 2 356 967,35 Kč (tj. 15 Z první splátky ve výši 15 713 115,66 Kč) a zčástky
    % předfinancování ve výši 13 356148,31 Kč (tj. 85
                                                       Zprvní splátky ve výši

    15 713 115,66 Kč), bude poskytnuta na základě Žádosti O proplacení dle harmonogramu

    uvedeného v odst. 4 tohoto článku.

    Druhá část výpomoci ve výši 16 736 048,34 Kč, která se skládá zčástky kofinancování
    % ve výši 2 510 407,25 Kč (tj. 15 z druhé splátky ve výši 16 736 048,34 Kč) a Z částky
    % předfinancování ve výši 14 225 641,09 Kč (tj. 85
                                                       Zdruhé splátky ve výši

    16 736 048,34 Kč), bude vyplacena na základě žádosti O proplacení dle harmonogramu

' Usnesením č. 76/2016/ZK-22 ze dne 7.4.2016 byl schválen Zastupitelstvem Jihočeského kraje pro tento
projekt celkový přislib financování způsobilých výdajů ve výši 32 890 000,00 Kč, přičemž poskytnutí výpomoci

% Jihočeského kraje na kofinancování bylo schváleno ve výši 15 celkových způsobilých výdajů (CZV) projektu.
% tj. 4 933 500,00 Kč, a poskytnutí návratné finanční výpomoci na předfinancování bylo schváleno ve výši 85

CZV, tj. 27 956 500,00 Kč. Tato částka byla snížena na základě skutečné výše přiznané dotace Z Integrovaného

regionálního operačního programu ve výši 27 581 789,40 Kč, resp. CZV projektu 32 449 164,00 Kč uvedených

v Registraci akce a Rozhodnutí O poskytnutí dotace a v Podmínkách Rozhodnutí o poskytnutí dotace. které jsou

přílohou této smlouvy.

                                                                                                                                                             2
uvedeného v odst. 4 tohoto článku po doložení kopií dokladů o úhradě faktur a účetních
dokladů prokazujících profinancování předchozí části návratné finanční výpomoci.
Součástí žádosti O proplacení musí být ucelený soupis doložených účetních dokladů.
Harmonogram předkládání žádostí o proplacení výpomoci uvedené V Odst. 1 tohoto článku
bude následující:

            Harmonogram předkládání žádostí o proplacení výpomoci v Kč

 Ž,ad 05t   TermíIn prˇedlozˇenı_z“adosti_                 Výšev' omoci

        1.                                  Investiční výdaje Neinvestiční výdaje

     2_      rosinec 2017                   15 713 115,66                     0,00
            červen 2018                     16 723 948,34              12 100,00
Celkem
                                            32 437 064,00              12 100,00

Harmonogram předkládání žádostí O proplacení výpomoci lze upravit pouze písemným
dodatkem k této smlouvě.

O použití prostředků výpomoci vede příjemce oddělenou průkaznou účetní evidenci

a zavazuje Se uchovávat tuto účetní evidenci po dobu 10 (deseti) let po ukončení realizace

projektu.

Stanovení závazných podílů na financování způsobilých výdajů dle Registrace akce
a Rozhodnutí o poskytnutí dotace a dle Podmínek Rozhodnutí o poskytnutí dotace, které
se tímto stávají přílohou a nedílnou Součástí Smlouvy,je uvedeno v tabulce níže.

               Druh dotace                        Výše V Kč             Podíl na celkových

Dotace Z krajského rozpočtu na              dle rozpočtu projektu      způsobillýâhóš/ýdajích
kofinancování projektu (poskytnutá
                                                    4 867 374,60       15 %
formou NFV)
Dotace EU                                         27 581 789,40         85   %%%%
Dotace ze SR                                                     0,00     0
                                                                 0,00     0
Vlastní podíl příjemce
Celkové způsobilé výdaje                          32 449 164,00        100

Nezpůsobilé výdaje                          0,00

Celkové výdaje projektu                     32 449 164,00

Všechny výdaje musejí být pro účely této smlouvy vykazovány bez daně Z přidané hodnoty

v případě, kdy je příjemce jejím plátcem a má možnost zažádat příslušného správce daně

o její zpětné proplacení.

Příjemce je povinen doložit poskytovateli kopie všech případných dodatků Registrace akce

a Rozhodnutí o poskytnutí dotace a Podmínek Rozhodnutí o poskytnutí dotace

Z Integrovaného regionálního operačního programu, a to neprodleně pojejich obdržení.

                                                                                    3
                                         V.
                            Finanční vypořádání

Po ukončení realizace projektu předloží příjemce poskytovateli nejpozději do 2 měsíců

krátkou  věcnou  zprávu  a  vyúčtování  celkové  realizace  projektu  spolu  sdoložením                       r

                                                                                              užití

poslední části výpomoci na předfinancování a dotace na kofinancování projektu

poskytnutých formou návratné finanční výpomoci. Vyúčtování provede příjemce formou

soupisu dokladů o uskutečněných výdajích s uvedením výše částky a účelu platby

jednotlivých dokladů o úhradách i Z ostatních zdrojů.

Příjemce je povinen po ukončení realizace projektu (v případě etapizace projektu
po ukončení každé etapy) v souladu s podmínkami Registrace akce a Rozhodnutím
oposkytnutí dotace a Podmínkami Rozhodnutí o poskytnutí dotace uzavřenými mezi
Ministerstvem pro místní rozvoj a Nemocnici Prachatice, a.S. dle stanoveného časového
harmonogramu žádat o proplacení způsobilých výdajůzlntegrovaného regionálního

operačního programu a po přijetí příslušných prostředků na svůj účetje vrátit poskytovateli
tak, aby do 15 pracovních dnů od obdržení byly připsány na účet poskytovatele
č. 250000310/0300. Poslední část návratné tˇınanční výpomoci musí být vrácena
nejpozději do 365 dnů od data ukončení realizace projektu, tj. do 30.3.2019, jako

vratka výpomoci na předfinancování. V den podání žádosti o proplacení způsobilých

výdajů zlntegrovaného regionálního operačního programu musí být avízo opředložení
žádosti Zasláno e-mailem i poskytovateli, a to na adresu pelantova@kraj-jihoceSky.cz.

Pokud by při závěrečném vyúčtování či kontrole projektu (v případě etapizace projektu
po vyúčtování či kontrole etapy) došlo ke snížení výše způsobilých výdajů, které budou
refundovány z Integrovaného regionálního operačního programu, je příjemce bez ohledu

na tuto skutečnost povinen vrátit poskytovateli po ukončení projektu, resp. příslušné etapy
projektu celou částku výpomoci na předfinancování uvedenou v čl. IV. odst. 1 této smlouvy,
resp. celkovou částku poskytnutou na danou etapu.

Dále je příjemce povinen doložit při závěrečném vyúčtování dodržení závazných

procentuálních podílů na financování způsobilých výdajů projektu uvedených vtabulce

v čl. IV. odst. 6 této smlouvy. V případě, že konečné celkové způsobilé výdaje projektu

budou nižší než původně stanovené, bude proveden přepočet absolutní výše podílu

poskytovatele a stanovena vratka poměrné části prostředků zposkytnuté výpomoci

% na kofinancování projektu v celkové výši 4 867 374,60 Kč uvedené v čl. IV., odst. l tak,
aby konečná výše kofinancování projektu odpovídala I5                  konečných celkových

způsobilých výdajů projektu. Vratku je následně příjemce povinen odvést na účet

poskytovatele neprodleně, nejpozději však do l5 pracovních dnů. Po ukončení realizace

projektu navrhne věcně příslušný odbor KÚ na základě certifikace výdajů

od řídícího/kontrolního orgánu programu materiál do RK/ZK ke zvýšení základního

kapitálu ve výši skutečně vynaložených prostředků na kofinancování způsobilých výdajů

(podíl JČK), kdy částka Zvýšení základního kapitálu bude zaokrouhlena na statisíce dolů.

Tato část návratné finanční výpomoci ve výši skutečně vynaložených prostředků

na kofinancování způsobilých výdajů projektu musí být příjemcem vrácena zpět na účet

poskytovatele               neprodleně po závěrečném vyúčtování projektu, avšak

nejpozději do    r          dnů po zápisu Zvýšení základního kapitálu příjemce

V v obchodním rejstříku.    den odeslání finančních    rostředků 'e      ,.  emce  povi. nen  Zas I at

                                                                      řı

poskytovateli krátké avízo na adresu                                                          vden

odeslání finančních prostředků poskytovateı je příjemce povinen oložit poskytovateli

doklad o navýšení základního kapitálu v obchodním rejstříku.

                                                                                              4
                                                              VI.

                      Porušení rozpočtové kázně a výpověď smlouvy

  Příjemce bere na vědomí, že každé porušení povinností podle této smlouvy bude
 považováno za porušení rozpočtové kázně podle ustanovení § 22 zákona o rozpočtových
 pravidlech územních rozpočtů a poskytovatel je oprávněn požadovat odvod a úhradu penále

  za porušení rozpočtové kázně.

 Poskytovatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět Z důvodů na straně příjemce,
 a to zejména v případě, že po uzavření této smlouvy nastane nebo vyjde najevo skutečnost,
 která poskytovatele opravňuje výpomoc nebo její část odejmout. Takovými skutečnostmi

 jsou například zjištění poskytovatele, že došlo k ukončení/odstoupení či nerealizaci

 smlouvy O poskytnutí dotace EU, popř. k nevyplacení dotace Z příslušného dotačního titulu

 pro porušení podmínek daného dotačního titulu, dále že údaje, které mu příjemce sdělil

 akteré měly vliv na rozhodnutí o poskytnutí výpomoci, jsou nepravdivé nebo využití
 výpomoci není v souladu S účelem uvedeným v čl. III. odst. 1 této smlouvy.

 Výpovědní lhůta činí 10 dní a začíná běžet dnem doručení písemné výpovědi příjemci.

 V písemné výpovědi poskytovatel uvede zjištěné skutečnosti, které jej prokazatelně vedly

 k výpovědi Smlouvy, a vyzve příjemce k vrácení výpomoci nebo její části. Příjemce
je povinen tyto prostředky vrátit do 15 dnů od ukončení smlouvy bezhotovostním převodem
 na účet poskytovatele uvedený ve výpovědi. Pokud výpomoc ještě nebyla převedena na účet

 příjemce, má poskytovatel právo výpomoc neposkytnout.

 Poskytovatel je oprávněn požadovat úhradu penále za porušení rozpočtové kázně ve výši
 lpromile denně Z neoprávněně použitých nebo zadržených prostředků, nejvýše však
 do výše této částky.

 Příjemce je oprávněn tuto smlouvu vypovědět ze závažných důvodů, které je povinen
 poskytovateli sdělit. Výpovědní lhůta činí 1 měsíc a začíná běžet ode dne doručení písemné

výpovědi poskytovateli. V případě vypovězení smlouvy ze strany příjemce nemá příjemce

nárok na poskytnutí výpomoci. Poskytnutá plnění ze strany poskytovatele je povinen
příjemce vrátit poskytovateli v plné výši bezhotovostním převodem na účet poskytovatele
250000310/0300 do l5 dnů od doručení výpovědi poskytovateli.

                                                            VII.

      Povinnosti příjemce při přeměně, insolvenci a likvidaci právnické osoby

V případě, že je příjemce právnickou osobou vyjma obce a má dojít kjeho přeměně podle
příslušného Zákona a příjemce má být zanikající právnickou osobou, má povinnost tuto

skutečnost oznámit s dostatečným předstihem poskytovateli S žádostí o udělení souhlasu
s přechodem práv a povinností ztohoto smluvního vztahu na právního nástupce. Přitom

musí respektovat, že každá taková skutečnost musí být projednána v tom orgánu
poskytovatele, který schválil poskytnutí výpomoci a smlouvu ojejím poskytnutí.

Kžádosti o udělení souhlasu podle odstavce l musí příjemce prokázat příslušnými
dokumenty, že práva a povinnosti z tohoto smluvního vztahu, včetně případné udržitelnosti,

přejdou na právního nástupce a právní nástupce se zavazuje tyto povinnosti plnit

(např. projekt fúze). Poskytovatel je oprávněn si vyžádat dodatečné podklady, pokud
Z dodaných podkladů nebude tato skutečnost vyplývat.

V případě, že poskytovatel žádosti vyhoví, Spraví o tom bez zbytečného odkladu příjemce

po projednání v příslušném orgánu poskytovatele a uzavře dodatek ke smlouvě, který bude
obsahovat popis a důvodjeho uzavření S ohledem na přeměnu příjemce.

                                                                                                                                                            5
V 4.  případě, že žádosti poskytovatel nevyhoví, bezodkladně O tom Spraví příjemce

   po projednání vpříslušném orgánu poskytovatele. Poskytovatel je oprávněn posoudit

   dosavadní naplnění účelu smlouvy a rozhodne o vrácení poskytnuté výpomoci nebo její

   části. V takovém případě má příjemce povinnost vrátit doposud vyplacenou výpomoc nebo

   její část způsobem a ve lhůtě, které stanoví ve výzvě poskytovatel.

5. V případě, že je příjemce příspěvkovou organizací jiného územního samosprávného celku,

       je povinen při Sloučení, Splynutí či rozdělení postupovat obdobně podle odstavce
       l (doložení např. formou usnesení zastupitelstva územně samosprávného celku). Poslední

        věta odstavce 2 platí obdobně.

6. Vpřípadě, že příslušný soud rozhodl O úpadku příjemce nebo má být příjemce zrušen

        Slikvidací, je povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit poskytovateli. Poskytovatel

       je oprávněn posoudit dosavadní naplnění účelu smlouvy a rozhodne O vrácení poskytnuté

      výpomoci nebo její části. Vtakovém případě má příjemce povinnost vrátit doposud

       vyplacenou výpomoc nebo její část způsobem a ve lhůtě, které stanoví ve výzvě

       poskytovatel. Zároveň je povinen bezodkladně oznámit insolvenčnímu správci

       či likvidátorovi příjemce, že tento přijal výpomoc zrozpočtú poskytovatele a váže
       ho povinnost vyplacenou výpomoc vrátit zpět do rozpočtu poskytovatele.

                                         VIII.

                                Ostatní ujednání

l  Pokud dojde v průběhu platnosti této smlouvy na straně příjemce ke změně podmínek,

   za kterých byla výpomoc      Zjpiosvstvkeyntinzumtěa,ny.je  příjemce  povinen  oznámit  toto  písemně
   poskytovateli neprodleně po

2. Příjemce souhlasí se zveřejněním této smlouvy. Příjemce prohlašuje, že tato smlouva
       neobsahuje údaje, které tvoří předmět jeho obchodního tajemství ve smyslu § 504 Zákona
       č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

3. Poskytovatel výpomoci je oprávněn provádět u příjemce kontrolu realizace, výsledků
       a povinné udržitelnosti projektu a kontrolu účetnictví, příp. dalších skutečností,
       a to v rozsahu potřebném k posouzení, zda jsou podmínky projektu a tato smlouva

       dodržovány.

4. Příjemce se zavazuje umožnit poskytovateli nebojím písemně pověřeným osobám provést
       kdykoli (i v průběhu realizace) komplexní kontrolu postupů a výsledků realizace projektu,

       včetně použití prostředků výpomoci, a zpřístupnit na požádání veškeré doklady související
       s realizací projektu a S plněním této smlouvy. Tímto ujednáním nejsou dotčena ani omezena
       práva kontrolních a flnančních orgánů státní správy České republiky.

                                            IX.

                                Závěrečná ujednání

l  Smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech majících povahu originálu, Z nichž každá

   Ze smluvních stran obdrží 2 výtisky.

2. Změny a doplňky této smlouvy lze provádět pouze formou písemných číslovaných dodatků,
      podepsaných oběma smluvními stranami.

3. Příjemce bere na vědomí, že v případě zjištění závažných nedostatků při realizaci projektu,
       včetně nedodržení termínu odevzdání vyúčtování poskytnuté výpomoci za uplynulý

                                                                                                 6
        kalendářní rok. je poskytovatel oprávněn vyloučit v následujících 5 letech jeho Žádosti
       oposkytnutí dotací. finančních darů a návratných finančních výpomocí Zprostředků

        poskytovatele.

4. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnýmí Zástupci smluvních stran
      a účinnosti dnem Zveřejnění v registru smluv.

5. Smluvní strany shodně prohlašují. že si tuto smlouvu před jejím podpisem řádně přečetl).
       že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle. určitě.
       vážně a srozumitelně. Smluvní strany potvrzují autentíčnost této smlouvy svým podpisem.

    ˇ                                                                                                                                                                                                                                                                         02 -H- Z017                          zz                                       L

V  Ceských  Budějovicích                                                                                                                                                                                                                                                                   V.
                                                                                                                                                                                                                                                                                           Prachaticích...  .....  ..“L..Ĺ.ˇ                             .  .  .  _.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      .

                                                                                                                                                                                                                                                                           R                       za příjemce

       Za poskytovatele “                                                                                                                                                                                                                                                                  MBA lng. Michal Carvaš.

    Mgr. Bc Antonín Krák                                                                                                                                                                                                                                                                   předseda představenstva
Člen Rady Jilıočeskélıo kraje
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     /
                                                                                              \

                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Za prvøı-jemce

                                                                                                                                                                                                                                                                                           MUDr. František Stráský

                                                                                                                                                                                                                                                                                              člen představenstva

Přílohou této smlouvyje:
- kopie Registrace akce a Rozhodnutí o poskytnutí dotace
- kopie Podmínek Rozhodnutí O poskytnutí dotace

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  7