Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3841748: Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst

Příloha Smlouva_o_najmu_3577_09.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O NÁJMU PROSTOR SLOUŽÍCÍCH PODNIKÁNÍ A PARKOVACÍCH MÍST

Pardubický kraj
se sídlem Pardubice, Komenského nám. 125, PSČ 532 11,
IČ: 708 92 822
DIČ: CZ70892822
zastoupený hejtmanem JUDr. Martinem Netolickým, Ph.D.
bankovní spojení: účet č.
dále jen „pronajímatel”

a

Fresenius Medical Care – DS, s.r.o.
se sídlem Praha 6, Evropská 423/178, PSČ 160 00,
IČ: 457 90 949
DIČ: CZ 699 003 038
zastoupená jednatelem Ing. Davidem Prokešem
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, Oddíl C, vložka 13738
bankovní spojení: účet č.
dále jen „nájemce”

a

Nemocnice Pardubického kraje, a.s.
se sídlem Pardubice, Kyjevská 44, PSČ 53203
IČ: 275 20 536
DIČ: CZ 275 20 536
zastoupená předsedou představenstva MUDr. Tomášem Gottvaldem a členem představenstva
MUDr. Vladimírem Ningerem, Ph.D.
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl B, vložka
2629
bankovní spojení: účet č.
dále jen „vedlejší účastník“
(pozn.: jako právní nástupce Chrudimské nemocnice a.s.)

pronajímatel, nájemce a vedlejší účastník společně dále jen „smluvní strany“ uzavírají níže
uvedeného dne následující

                smlouvu o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
                                           (dále jen „nájemní smlouva“)

1.   Úvodní ustanovení

1.1  Pronajímatel je vlastníkem nemovitého majetku tvořícího pracoviště Chrudimské

     nemocnice, které se nachází na adrese Václavská 570, 537 27 Chrudim (dále jen

                        - 1 / 11 –
                                       Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
     „nemocnice“). Nemovitosti vč. součástí a příslušenství, vyjma nebytových prostor dříve
     pronajatých nájemci na základě původní smlouvy uvedené v čl. 1.4 této smlouvy a
     budovy bez čp/če technická vybavenost na st. p. č. 2349, k. ú. Chrudim pronajaté
     třetímu subjektu, jsou pronajaty na základě nájemní smlouvy č. S/OM/2215/07 ze dne
     31. 12. 2014, ve znění pozdějších dodatků, uzavřené mezi pronajímatelem a vedlejším
     účastníkem (který je v důsledku fúze právním nástupcem Chrudimské nemocnice, a.s.).

1.2  Nájemce je obchodní společností, která se mimo jiné zabývá poskytováním zdravotních

     služeb v oblasti nefrologie a provozuje dialyzační střediska, a to v rozsahu rozhodnutí

     o registraci nestátního zdravotnického zařízení resp. Rozhodnutí o udělení oprávnění

     k poskytování zdravotních služeb.

1.3  Účelem této smlouvy je upravit vzájemná práva a povinnosti smluvních stran po dobu

     trvání této smlouvy v souvislosti s nájmem prostor sloužících podnikání a parkovacích

     míst, které budou sloužit k provozování dialyzačního střediska a nefrologické

     ambulance (dále jen „dialyzační středisko“) v nemocnici nájemcem či (se souhlasem

     pronajímatele) podnájemcem.

1.4  Smluvní strany prohlašují, že mezi pronajímatelem (resp. jeho právním předchůdcem)

     a nájemcem byla dne 02. 08. 2005 uzavřena nájemní smlouva, jejímž předmětem je

     nájem nebytových prostor nacházejících se v budově (jak je specifikována v čl. 2.1 této

     smlouvy) včetně dodatku č. 1 ze dne 28. 03. 2007 a dodatku č. 2 ze dne 29. 06. 2007

     (dále jen „původní nájemní smlouva“). Tato nájemní smlouva původní nájemní

     smlouvu k okamžiku počátku doby nájmu dle této nájemní smlouvy (viz čl. 7.1 a 12.1

     této smlouvy) v plném rozsahu nahrazuje.

1.5  Pronajímatel, nájemce i vedlejší účastník výslovně potvrzují, že nájemce před

     uzavřením této smlouvy řádně provedl opravu a změnu prostor sloužících podnikání a

     budovy, a to na základě Smlouvy o rekonstrukci nebytových prostor a smlouvy o

     smlouvě budoucí o nájmu nebytových prostor a parkovacích míst uzavřené mezi

     pronajímatelem, nájemcem a vedlejším účastníkem (resp. jeho právním předchůdcem

     Chrudimskou nemocnicí, a.s.) dne 14. 10. 2013, která byla schválena Radou

     Pardubického kraje usnesením č. R/595/13 ze dne 19. 09. 2013 (dále jen „technické

     zhodnocení“).

2.   Prostory sloužící podnikání, parkovací místa

2.1  Pronajímatel prohlašuje, že je výlučným vlastníkem pozemku označeného jako st. p. č.

     4317, jehož součástí je stavba bez č.p./č.e, občanská vybavenost, to vše v katastrálním

     území Chrudim, obec Chrudim, zapsané na listu vlastnictví č. 5219 v katastru

     nemovitostí vedeném Katastrálním úřadem pro Pardubický kraj, Katastrální pracoviště

     Chrudim (dále jen „budova“). Výpis z katastru nemovitostí je přílohou č. 1 této smlouvy.

2.2  Součástí budovy jsou i prostory sloužící podnikání o celkové výměře 899,11 m2,

     nacházející se v prvním a druhém nadzemním podlaží budovy, které jsou graficky

     zobrazeny na plánku, jenž tvoří přílohu č. 2 této smlouvy (dále jen „prostory sloužící

     podnikání“). Nebytové prostory jsou tvořeny původními nebytovými prostory o výměře

     612,01 m2 a nebytovými prostory po rekonstrukci nově vytvořenými o výměře 287,1 m2.

2.3  Pronajímatel dále prohlašuje, že je vlastníkem 8 parkovacích míst o výměře 220,8 m2

     nacházejících se v úrovni prvního nadzemního podlaží budovy a 2 parkovacích míst,

     přičemž každé z těchto dvou míst je o rozměrech 2 m x 6 m, nacházejících se u

                                        - 2 / 11 –
                                                       Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
     komunikace na p. p. č. 2164/10 v k. ú. Chrudim vedoucí k budově pro pacienty
     dialyzačního střediska, která jsou všechna vyznačena v plánku, jenž tvoří přílohu č. 3
     této smlouvy (dále jen „parkovací místa“).

2.4  Pronajímatel prohlašuje, že je oprávněn prostory sloužící podnikání a parkovací místa

     pronajmout nájemci a nejsou žádné zákonné či smluvní překážky, které by nájmu

     prostor sloužících podnikání a parkovacích míst podle této smlouvy jakkoliv bránily.

3.   Předmět smlouvy

3.1  Pronajímatel tímto na dobu trvání této smlouvy a za podmínek touto smlouvou

     stanovených přenechává nájemci do výlučného užívání prostory sloužící podnikání

     uvedené v čl. 2.2 včetně všech jejich součástí a příslušenství a nájemce prostory

     sloužící podnikání do užívání přijímá. Nájemce se zavazuje platit pronajímateli za

     užívání prostor sloužících podnikání nájemné ve výši stanovené v čl. 5.1.

3.2  Pronajímatel tímto na dobu trvání této smlouvy a za podmínek touto smlouvou

     stanovených přenechává nájemci do výlučného užívání parkovací místa uvedená v čl.

     2.3 a nájemce parkovací místa za účelem parkování vozidel do užívání přijímá.

     Nájemce se zavazuje platit pronajímateli za užívání parkovacích míst nájemné ve výši

     stanovené v čl. 5.3.

3.3  Pronajímatel prohlašuje, že nájem prostor sloužících podnikání a parkovacích míst je

     v souladu s požadavky obecně závazných právních předpisů a vnitřních předpisů

     pronajímatele. Pronajímatel dále prohlašuje, že ke dni uzavření této smlouvy neexistují

     žádná práva třetích osob, která brání, omezují nebo by mohla bránit či omezit užívání

     prostor sloužících podnikání či parkovacích míst nájemcem v souladu s touto smlouvou.

3.4  Pronajímatel a nájemce prohlašují, že prostory sloužící podnikání a parkovací místa se

     nacházejí ve stavu způsobilém k užívání ke sjednanému účelu a pronajímatel se

     zavazuje zajistit, aby se v takovém stavu nacházely po celou dobu trvání nájmu.

4.   Účel nájmu prostor sloužících podnikání, údaj o předmětu podnikání

4.1  Účelem nájmu prostor sloužících podnikání je užívání uvedených prostor výhradně

     k provozu dialyzačního střediska jako zdravotnického zařízení poskytovatele

     zdravotních služeb a souvisejících činností.

4.2  Předmětem podnikání v provozovně umístěné v prostorách sloužících podnikání je

     poskytování zdravotní péče dle čl. 4., odst. 4.1 této smlouvy, a to na základě registrace

     nestátního zdravotnického zařízení, resp. Oprávnění k poskytování zdravotních služeb

     v souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, ve znění pozdějších

     předpisů. Aktuální oprávnění k poskytování zdravotních služeb tvoří přílohu č. 5 této

     smlouvy.

4.3  V souvislosti s užíváním prostor sloužících podnikání jsou nájemce, příp. podnájemce,

     jejich pacienti, dodavatelé a smluvní a obchodní partneři oprávněni užívat pro účely

     přístupu a příjezdu k prostorám sloužícím podnikání i ostatní plochy v areálu

     nemocnice, a to zejména příjezdovou komunikaci k nebytovým prostorám a parkovacím

     místům, a dále v budově pak společné prostory jako jsou např. chodby, sociální

                           - 3 / 11 –
                                          Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
     zařízení, výtahy apod., které nejsou předmětem nájmu podle této smlouvy, ale
     s užíváním prostor sloužících podnikání souvisí.

5.   Nájemné a jeho splatnost

5.1  Nájemné za užívání původních nebytových prostor je stanoveno na základě dohody

     smluvních stran ve výši 418.000,- Kč (slovy: čtyřistaosmnácttisíc korun českých)

     měsíčně (dále jen „nájemné“) a za nově vytvořené prostory sloužící podnikání ve výši

     164.000,- Kč (slovy: stošedesátčtyřitisíc korun českých) měsíčně. Celkem nájemné činí

     582.000,- Kč (slovy: pětsetosmdesátdvatisíc korun českých) měsíčně. Z hlediska

     zákona o dani z přidané hodnoty se výše nájemného rozumí pro nájemce jako konečná,

     tj. včetně případné DPH.

5.2  Pronajímatel a nájemce se dohodli na inflační doložce k výši nájemného za prostory

     sloužící podnikání tak, že nájemné bude vždy k 1. dubnu příslušného roku, počínaje 1.

     dubnem 2018, automaticky navyšováno o procento meziročního nárůstu úhrady

     z veřejného zdravotního pojištění k 01. 01. příslušného roku za výkon 18550

     hemodiafiltrace, maximálně však o roční míru inflace vyjádřenou přírůstkem

     průměrného ročního indexu spotřebitelských cen za uplynulý kalendářní rok,

     vyhlášenou Českým statistickým úřadem.

5.3  Nájemné za užívání parkovacích míst činí 12 000,- Kč včetně DPH ročně. Nájemné za

     parkovací místa je splatné vždy do konce června příslušného kalendářního roku a bude

     placeno bezhotovostním převodem na účet pronajímatele uvedený v záhlaví této

     smlouvy. Nájemce je oprávněn zaplatit nájemné za parkovací místa za libovolný počet

     roků trvání této smlouvy dopředu.

5.4  Pronajímatel a nájemce se dohodli na inflační doložce k výši nájemného za parkovací

     místa tak, že nájemné bude vždy k 1. dubnu příslušného roku, počínaje 1. dubnem

     2018, automaticky navyšováno o roční míru inflace vyjádřenou přírůstkem průměrného

     ročního indexu spotřebitelských cen za uplynulý kalendářní rok, vyhlášenou Českým

     statistickým úřadem. V případě, že nájemce využije svého oprávnění uhradit nájemné

     dopředu, bude navýšení z důvodu roční míry inflace za jednotlivé roky trvání dopočítáno

     a nájemcem uhrazeno při skončení nájmu.

5.5  Nájemce je povinen platit nájemné počínaje prvním dnem následujícího měsíce po

     uzavření této smlouvy.

5.6  Nájemné dle čl. 5.1 a 5.3 je po celou dobu trvání této smlouvy neměnné, vyjma

     zvyšování na základě čl. 5.2 a 5.4 této smlouvy.

5.7  Nájemné za prostory sloužící podnikání a parkovací místa bude placeno

     bezhotovostním převodem na účet pronajímatele uvedený v záhlaví této smlouvy,

     nejpozději k 10. dni měsíce, za který je placeno. Dnem uskutečnění zdanitelného plnění

     z hlediska daně z přidané hodnoty je den splatnosti nájemného.

5.8  V případě prodlení s placením nájemného nebo záloh a úhrad dle čl. 6 sjednaly smluvní

     strany úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení.

                                        - 4 / 11 –
                                                       Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
6.   Plnění poskytovaná v souvislosti s užíváním prostor sloužících podnikání a jejich

     úhrada; revize

6.1  V souvislosti s užíváním prostor sloužících podnikání je vedlejší účastník povinen zajistit

     nájemci řádné poskytování služeb spojených s užíváním prostor sloužících podnikání

     spočívající v dodávkách elektrické energie, tepla, teplé a studené vody a odvodu

     odpadních vod (stočného). Odběr těchto služeb je měřen prostřednictvím měřících

     přístrojů či podružných měřících přístrojů. Za poskytování těchto služeb bude nájemce

     hradit vedlejšímu účastníku úhradu, která bude odpovídat skutečné spotřebě těchto

     služeb a skutečným nákladům vedlejšího účastníka (tj. nákladům, které mu budou

     účtovat dodavatelé těchto služeb). Vedlejší účastník bude postupovat tak, aby jeho

     náklady na poskytování těchto služeb byly v místě a čase obvyklé. Odběr výše

     uvedených služeb může být mezi vedlejším účastníkem a nájemcem upraven

     samostatnou smlouvou. Vedlejší účastník a nájemce se mohou v případě potřeby dále

     dohodnout na poskytování dalších služeb (např. rozvoz a svoz nemocničního a

     osobního prádla, praní prádla, centrální sterilizace, svoz odpadů, doprava jídla atd.),

     které se však nepovažují za plnění poskytovaná v souvislosti s užíváním prostor

     sloužících podnikání.

6.2  Nájemce bude vedlejšímu účastníku platit na úhradu výše uvedených služeb (čl. 6.1)

     zálohu ve výši 80.000,- Kč měsíčně, která je splatná do 10. dne měsíce, za který je

     placena, na účet vedlejšího účastníka uvedený v záhlaví této smlouvy. Vždy po

     předložení ročního vyúčtování dle čl. 6.4 může vedlejší účastník jednostranným

     písemným oznámením nájemci zvýšit zálohu tak, aby tato odpovídala 100 % skutečné

     výše měsíční úhrady za předchozí kalendářní rok.

6.3  Úklid prostor sloužících podnikání a parkovacích míst bude provádět nájemce na svou

     odpovědnost a na své náklady.

6.4  Vedlejší účastník se zavazuje provést jednou ročně, nejpozději do 31. března běžného

     roku, vyúčtování záloh se skutečnou spotřebou za předchozí kalendářní rok. Případný

     nedoplatek nebo přeplatek na zálohách bude uhrazen na výzvu oprávněné smluvní

     strany. Nájemce je oprávněn požadovat po vedlejším účastníku podklady k vyúčtování

     skutečné spotřeby.

6.5  Vedlejší účastník je povinen na své náklady a odpovědnost zajišťovat provádění revizí

     a obdobných právními předpisy předepsaných kontrol týkajících se prostor sloužících

     podnikání a parkovacích míst, případně příslušných zařízení tam pevně umístěných

     (souvisejících s prostory sloužícími podnikání a parkovacími místy jako součást

     budovy/parkovacích míst či příslušenství budovy/parkovacích míst ve vlastnictví

     pronajímatele), ke kterým by byl jinak povinen pronajímatel. Nájemce mu k tomu

     poskytne nezbytnou součinnost.

7.   Doba trvání nájmu

7.1  Tato smlouva a nájemní vztah podle ní založený se uzavírá na dobu určitou 30 let, a to

     počínaje dnem uzavření této smlouvy (dále jen „počátek doby nájmu“).

7.2  Smlouvu lze ukončit dohodou smluvních stran nebo výpovědí z důvodů výslovně

     stanovených touto smlouvou. Žádná ze smluvních stran není oprávněna tuto smlouvu

     vypovědět, od smlouvy odstoupit nebo ji jednostranně ukončit před uplynutím doby

                                     - 5 / 11 –
                                                    Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
     trvání nájmu jinak než z důvodů výslovně uvedených v této smlouvě, zejména v čl. 7.3
     a 7. 4. nebo kogentních zákonných důvodů. Smluvní strany výslovně vylučují aplikaci
     ust. § 2000 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen
     „občanský zákoník“). Smluvní strany shodně prohlašují, že k vyloučení výše
     uvedeného ustanovení dochází s ohledem na zvýšené finanční investice do prostor
     sloužících podnikání a parkovacích míst ze strany nájemce, provedených na základě
     Smlouvy o rekonstrukci nebytových prostor a smlouvy o smlouvě budoucí o nájmu
     nebytových prostor a parkovacích stání uzavřené mezi smluvními stranami dne 14. 10.
     2013, která byla schválena Radou Pardubického kraje usnesením č. R/595/13 ze dne
     19. 09. 2013. Dále se nepoužije § 2210 odst. 3 občanského zákoníku týkající se
     povinnosti pronajímatele nájemci dočasně poskytnout k užívání jinou věc.

7.3  Nájemce je oprávněn smlouvu vypovědět v případě, že:

     a) ztratí z důvodu, jehož vzniku nemohl při vynaložení obvyklé péče zamezit,
         způsobilost k provozování činnosti, pro kterou si prostory sloužící podnikání
         najal nebo z důvodu, jehož vzniku nemohl při vynaložení obvyklé péče zamezit,
         bude ukončena nebo nebude uzavřena smlouva se kteroukoliv ze zdravotních
         pojišťoven, u které je pojištěno více než 25 % pacientů, kterým poskytuje
         nájemce péči v dialyzačním středisku v prostorách sloužících podnikání, nebo

     b) nejsou nájemci ze strany vedlejšího účastníka poskytována přes jeho předchozí
         písemnou výzvu doručenou pronajímateli a vedlejšímu účastníku plnění
         v souvislosti s užíváním prostor sloužících podnikání (čl. 6) řádně a včas, a do
         30 kalendářních dnů ode dne doručení písemné výzvy pronajímateli a
         vedlejšímu účastníku, nebyla sjednána náprava, nebo

     c) pronajímatel přes písemnou výzvu porušuje své povinnosti vyplývající z této
         smlouvy nebo neodstraní protiprávní stav ve lhůtě stanovené, ne kratší než 30
         kalendářních dnů, v písemné výzvě nájemce doručené pronajímateli i
         vedlejšímu účastníku.

7.4  Pronajímatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět v případě, že:

     a) nájemce je o více než o tři měsíce v prodlení s placením nájemného nebo jeho
         části nebo úhrady či zálohy za služby, jejichž poskytování je spojeno s nájmem,
         nebo

     b) nájemce porušuje své povinnosti takovým způsobem, že na prostorách
         sloužících podnikání či parkovacích místech vznikla nebo hrozí škoda velkého
         rozsahu i přesto, že byl na tuto skutečnost písemně upozorněn

     c) nájemce porušuje ust. článku 4., odst. 4.1 této smlouvy, tj. rozšíří nebo změní
         účel podnikání v rámci touto smlouvou pronajatých prostorů bez předchozího
         písemného souhlasu pronajímatele a vedlejšího účastníka

     a zároveň, že nájemce nesplnil některou z výše uvedených povinností ani v dodatečné
     přiměřené lhůtě (max. 30 dní), kterou mu k tomu pronajímatel stanovil v písemné výzvě
     doručené nájemci, nebo v takové dodatečné přiměřené lhůtě neupustil od porušování
     některé z výše uvedených povinností.

7.5  Výpověď musí být písemná, musí obsahovat důvod a musí být doručena druhé smluvní

     straně do vlastních rukou na adresu smluvní strany uvedenou v záhlaví této smlouvy.

     Výpovědní lhůta činí tři měsíce a začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce

     následujícího po měsíci, ve kterém došlo k doručení písemné výpovědi druhé smluvní

     straně.

              - 6 / 11 –
                             Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
7.6  Smluvní strany se dohodly, že pokud dojde k ukončení této smlouvy před sjednanou

     dobou jejího trvání, je pronajímatel povinen uhradit nájemci daňovou zůstatkovou cenu

     technického zhodnocení určenou dle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů,

     v platném znění, ke dni ukončení této smlouvy při použití metody rovnoměrného

     odepisování vyjma případů uvedených v čl. 7.4 a), b) a c). Za tím účelem je nájemce

     povinen umožnit pronajímateli hradit daňovou zůstatkovou cenu vypočtenou z částky

     31.465.000,- Kč včetně DPH, a to ve výši ke dni ukončení smlouvy dle přílohy č. 4 ve

     splátkách. Pronajímatel a nájemce jsou povinni se dohodnout na výši a počtu splátek

     na základě písemné dohody.

8.   Práva a povinnosti pronajímatele

8.1  Povinností pronajímatele je zajistit nájemci možnost nerušeného užívání prostor

     sloužících podnikání a parkovacích míst, a to po celou dobu trvání této smlouvy.

8.2  Pronajímatel nebo vedlejší účastník mají po dobu trvání této smlouvy právo přístupu do

     prostor sloužících podnikání a parkovacích míst za účelem kontroly dodržování této

     smlouvy, a to v rozsahu, který nebude nepřiměřeně omezovat nájemce ve výkonu jeho

     užívacího práva a dále za účelem odvrácení hrozící škody. Přístup jsou oprávněni

     požadovat v pracovní době nájemce a za doprovodu nájemce nebo jím zmocněné

     osoby nebo vedoucího zaměstnance nájemce.

8.3  Pronajímatel není oprávněn prostory sloužící podnikání, parkovací místa nebo jejich

     části zatěžovat jakýmkoliv způsobem, který by jakkoliv bránil či ztěžoval užívání prostor

     sloužících podnikání a parkovacích míst nájemcem. Pronajímatel není oprávněn po

     dobu trvání nájmu také jakýmkoliv způsobem nájemce v realizaci jeho užívacího práva

     omezovat či rušit.

8.4  Pronajímatel se zavazuje spolupracovat s nájemcem ve věcech zhodnocení a

     případných změn prostor sloužících podnikání a parkovacích míst v souladu s touto

     smlouvou a při případném zhodnocování či změnách prostor sloužících podnikání či

     parkovacích míst poskytnout nájemci potřebnou součinnost, to vše za předpokladu

     předchozího písemného souhlasu pronajímatele ve smyslu čl. 9.6 této smlouvy.

8.5  Pronajímatel souhlasí, aby nájemce na své náklady umístil na budově své firemní

     označení o přiměřené velikosti, které předem písemně odsouhlasí jak pronajímatel, tak

     vedlejší účastník, a dále prostřednictvím vedlejšího účastníka zajistí, aby byl nájemce

     označován též v informačním systému nemocnice.

8.6  Pronajímatel a vedlejší účastník poskytnou nájemci veškerou potřebnou součinnost při

     získávání všech příslušných povolení a oprávnění k provozování dialyzačního střediska

     v prostorách sloužících podnikání a při jednáních s příslušnými zdravotními

     pojišťovnami týkajících se úhrady zdravotní péče poskytované v prostorách sloužících

     podnikání a zavazují se, že neučiní nic, co by mohlo vést k zániku příslušného

     oprávnění či povolení nájemce nebo k zániku smlouvy či pro nájemce nepříznivé změně

     smlouvy s jakoukoliv zdravotní pojišťovnou, týkající se úhrady zdravotní péče

     poskytované v prostorách sloužících podnikání. Tutéž součinnost poskytne

     pronajímatel nebo vedlejší účastník na žádost nájemce i podnájemci. Pronajímatel se

     zavazuje, že po dobu trvání této smlouvy neumožní ve svých nemovitostech

     nacházejících se v areálu nemocnice provozování dialyzačního střediska jiné osobě ani

     sám nebude v areálu nemocnice dialyzační středisko provozovat.

                                 - 7 / 11 –
                                                Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
9.   Práva a povinnosti nájemce

9.1  Nájemce je oprávněn užívat prostory sloužící podnikání a parkovací místa v rozsahu

     stanoveném touto smlouvou.

9.2  Nájemce je dále oprávněn přenechat prostory sloužící podnikání a parkovací místa do

     dalšího užívání třetí osobě (podnájmu) pouze s předchozím písemným souhlasem

     pronajímatele. Tohoto souhlasu není třeba k přenechání prostor sloužících podnikání a

     parkovacích míst do užívání společnosti, která tvoří s nájemcem koncern, a to výhradně

     za účelem sjednaným v této smlouvě. S nájemcem tvoří koncern společnost Fresenius

     Medical Care – ČR, s.r.o., IČ: 45790884, jiné společnosti oprávnění v předchozí větě

     nepřísluší. Pronajímatel tímto uděluje souhlas s přenecháním prostor sloužících

     podnikání či jejich části do dalšího užívání (podnájmu) MUDr. Janu Hajnému, nar.

                                              , a to za účelem provozu nefrologické a interní

     ambulance (tj. odbornost 108 a 101).

9.3  Nájemce není oprávněn užívat prostory sloužící podnikání a parkovací místa k jinému

     účelu, než je stanoveno v této smlouvě.

9.4  Nájemce je povinen dodržovat obecně závazné právní předpisy upravující provozování

     zdravotnického zařízení, kterým je dialyzační středisko.

9.5  Nájemce je povinen jednat tak, aby při jeho činnosti nevznikla na prostorách sloužících

     podnikání a parkovacích místech škoda, a v případě, že jeho zaviněním dojde ke vzniku

     škody, je povinen škodu v přiměřené lhůtě odstranit.

9.6  Jakékoli další změny či stavební úpravy prostor sloužících podnikání a parkovacích míst

     a jejich zhodnocení je nájemce oprávněn provádět jen na svůj náklad a s předchozím

     písemným souhlasem pronajímatele. Nedohodnou-li se smluvní strany písemně jinak,

     platí, že pokud dojde k ukončení této smlouvy v důsledku uplynutí sjednané doby trvání

     nájmu, nemá nájemce právo na úhradu jakýchkoliv nákladů či zhodnocení prostor

     sloužících podnikání a parkovacích míst. Pro případ předčasného ukončení nájmu

     (resp. této smlouvy) platí čl. 7.6 této smlouvy.

9.7  Nájemce je povinen o prostory sloužící podnikání a parkovací místa pečovat, udržovat

     je a je povinen zajišťovat svým jménem, na svůj účet a vlastní náklady veškerou běžnou

     údržbu a běžné opravy pronajatého majetku – blíže viz příloha č. 6. Ohledně vymezení

     povinných revizí a kontrol se pronajímatel s nájemcem dohodli na rozdělení povinnosti

     jejich zajištění dle přílohy č. 6 této smlouvy.

9.8  V případě ukončení této smlouvy je nájemce povinen předat pronajímateli nebo

     vedlejšímu účastníku prostory sloužící podnikání a parkovací místa ve stavu, v jakém

     je převzal (včetně technického zhodnocení), se stavebními úpravami a změnami

     provedenými v souladu s touto smlouvou a s přihlédnutím k obvyklému opotřebení.

9.9  Pojištění budovy zajišťuje pronajímatel na své náklady.

                                 - 8 / 11 –
                                                Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
10.  Předání prostor sloužících podnikání a parkovacích míst

10.1 Smluvní strany podpisem této smlouvy potvrzují, že prostory sloužící podnikání a
            parkovací místa nájemce převzal před uzavřením této smlouvy, neboť je užíval na
            základě původní smlouvy a kolaudačního souhlasu.

11.  Společná ustanovení

11.1 Smluvní strany se dohodly, že dnem počátku doby nájmu dle této smlouvy tato nájemní
            smlouva v plném rozsahu nahrazuje původní nájemní smlouvu.

11.2 Pokud z jakéhokoliv důvodu, který nespočívá v porušení povinností nájemce, dojde
            k ukončení této smlouvy, zavazuje se pronajímatel s ohledem na charakter činnosti
            prováděné v prostorách sloužících podnikání (poskytování zdravotních služeb) a při
            dodržení všech svých zákonných povinností, od kterých se nemůže odchýlit, postupovat
            tak, aby nájemce nadále mohl poskytovat zdravotní péči svým pacientům, a to pokud
            možno v prostorách sloužících podnikání a za podmínek sjednaných v této smlouvě.
            Pro dosažení tohoto účelu budou smluvní strany činit veškeré kroky, které je od nich
            možné rozumně požadovat a které nebudou v rozporu s kogentními zákonnými
            ustanoveními.

11.3 Pronajímatel prohlašuje, že tato smlouva byla z jeho strany uzavřena v souladu se
            všemi obecně závaznými právními předpisy a interními předpisy pronajímatele.

11.4 Odkazy na přílohy a články obsažené v této smlouvě jsou odkazy na přílohy a články
            této smlouvy, ledaže ze smlouvy jednoznačně vyplývá jinak.

12.  Závěrečná ustanovení

12.1 Tato smlouva nabývá platnosti okamžikem jejího podepsání poslední ze smluvních
            stran a účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv; smluvní strany berou na
            vědomí, že nebude-li smlouva zveřejněna v registru smluv ani devadesátý den od jejího
            uzavření, je následujícím dnem zrušena od počátku s účinky případného bezdůvodného
            obohacení. Tuto nájemní smlouvu podepíše pronajímatel nejdříve současně
            s podpisem dodatku k nájemní smlouvě uvedené v čl. 1.1, který odráží změny dle této
            nájemní smlouvy. Pronajímatel si vyhrazuje právo podepsat tuto smlouvu i dodatek k
            nájemní smlouvě uvedené v čl. 1.1 jako poslední ze smluvních stran.

12.2 Tato smlouva se řídí právním řádem České republiky, zejména ust. § 2302 a násl.
            občanského zákoníku.

12.3 Všechny informace, které smluvní strana získá na základě této smlouvy nebo
            v souvislosti s ní o záležitostech druhé smluvní strany a které nejsou veřejně přístupné,
            jsou považovány za důvěrné informace a smluvní strany mají povinnost mlčenlivosti i
            po ukončení platnosti této smlouvy. Každá ze stran bude zacházet s takovými
            informacemi jako s důvěrnými a nesdělí je žádné třetí straně.

                           - 9 / 11 –
                                          Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
12.4 Smluvní strany se zavazují řešit veškeré spory, které mezi nimi v souvislosti s
            prováděním této smlouvy vzniknou, smírnou cestou. Nedojde-li ke smírnému vyřešení
            sporu, bude tento spor předložen k projednání a rozhodnutí příslušnému soudu.

12.5 Pronajímatel tímto uděluje nájemci souhlas k odepisování technického zhodnocení (v
            souladu s přílohou č. 4a) provedeného na základě Smlouvy o rekonstrukci nebytových
            prostor a smlouvy o smlouvě budoucí o nájmu nebytových prostor a parkovacích stání
            uzavřené mezi smluvními stranami dne 14. 10. 2013, a to i částky, která původně
            předpokládanou maximální cenu dle výše uvedené Smlouvy o rekonstrukci přesáhla.
            Výše vstupní ceny technického zhodnocení pro účely odpisování hmotného majetku
            podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ze strany nájemce se souhlasem
            pronajímatele jako vlastníka činí ke dni podpisu této smlouvy částku 31.617.682,70 Kč
            vč. DPH. Pro případ, že nájemce v souladu s čl. 9.6 provede další technické zhodnocení
            prostor sloužících podnikání a parkovacích míst, uděluje pronajímatel souhlas
            k odepisování i dalšího technického zhodnocení. Tento souhlas není možné před
            zánikem této smlouvy jednostranně odvolat. Pronajímatel neučiní nic, co by jakkoliv
            bránilo odepisování technického zhodnocení nebo dalšího technického zhodnocení
            nájemcem.

12.6 V případě, že se stane, nebo se ukáže některé z ustanovení této smlouvy jako neplatné,
            neúčinné nebo nevykonatelné, nemá tato skutečnost vliv na platnost, účinnost a
            vykonatelnost ostatních ustanovení této smlouvy. Smluvní strany se zavazují nahradit
            takové ustanovení ustanovením platným, účinným a vykonatelným, které v co nejvyšší
            možné míře respektuje hospodářský účel neplatného, neúčinného nebo
            nevykonatelného ustanovení. Přílohy jsou nedílnou součástí této smlouvy.

12.7 Oznámení a písemnosti týkající se této smlouvy budou – není-li v této smlouvě výslovně
            sjednáno jinak – doručovány smluvním stranám prostřednictvím držitele poštovní
            licence, kurýrem nebo osobně na jejich adresy uvedené v záhlaví této smlouvy nebo na
            adresu, kterou smluvní strana druhé smluvní straně písemně oznámí.

12.8 Veškeré změny této smlouvy mohou být provedeny pouze v písemné formě. To platí i
            pro změnu tohoto ustanovení. Tato smlouva je vyhotovena v šesti stejnopisech, z nichž
            každá ze stran obdrží dva stejnopisy. Smluvní strany si tuto smlouvu přečetly, jejímu
            obsahu porozuměly a s jejím obsahem souhlasí, na důkaz čehož připojují své podpisy.

12.9.  Smluvní strany se dohodly, že pronajímatel bezodkladně po uzavření této smlouvy
       odešle smlouvu k řádnému uveřejnění do registru smluv vedeného Ministerstvem vnitra
       ČR. O uveřejnění uvedených dokumentů pronajímatel bezodkladně informuje tu
       smluvní stranu, které kontaktní údaj nebyl uveden přímo do registru smluv jako kontakt
       pro notifikaci o uveřejnění.

12.10 Smluvní strany prohlašují, že žádná část této smlouvy nenaplňuje znaky obchodního
            tajemství (§ 504 z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

       Seznam příloh:

       Příloha č. 1 - Výpis z katastru nemovitostí
       Příloha č. 2 - Plánky prostor sloužících podnikání v budově – 1. a 2. NP, včetně
       seznamu místností s výměrami
       Příloha č. 3 - Plánek parkovacích míst – 1. a 2. část
       Příloha č. 4 – Daňová zůstatková cena dle čl. 7. 6. této smlouvy podle jednotlivých roků

       - 10 / 11 –
                       Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
Příloha č. 4a – Zůstatková cena, dle čl. 12.5 této smlouvy, technického zhodnocení
podle jednotlivých roků
Příloha č. 5 - Oprávnění nájemce k poskytování zdravotních služeb
Příloha č. 6 – Rozdělení povinnosti zajištění povinných revizí a kontrol
mezi pronajímatelem a nájemcem; běžná údržba a běžné opravy

Doložka podle ust. § 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích,
schváleno Radou Pk dne 28.8.2017
usnesením R/566/17
Vyvěšeno: 24.1.2017
Sejmuto:10.3.2017

V Pardubicích dne 15. 11. 2017                              V Praze dne 13. 9. 2017

…………………..................…………                               ……………….....................…………
Pardubický kraj, pronajímatel                               Fresenius Medical Care – DS, s.r.o., nájemce
JUDr. Martin Netolický, Ph.D.                               Ing. David Prokeš
hejtman                                                     jednatel

V Pardubicích dne 31. 10. 2017                              V Pardubicích dne 31. 10. 2017

……………….....................…………                             ……………….....................…………
Nemocnice Pardubického kraje, a.s., vedlejší                Nemocnice Pardubického kraje, a.s., vedlejší
účastník                                                    účastník
MUDr. Tomáš Gottvald, předseda                              MUDr. Vladimír Ninger, Ph.D., člen
představenstva                                              představenstva

                                - 11 / 11 –
                                                Smlouva o nájmu prostor sloužících podnikání a parkovacích míst
                              VÝPIS Z KATASTRU NEMOVITOSTÍ

               prokazující stav evidovaný k datu 23.01.2017 11:15:02

Vyhotoveno bezúplatně dálkovým přístupem pro účel: Správa majetku, č.j.: S/OM/3577/09/LS pro Pardubický kraj

Okres: CZ0531 Chrudim                                 Obec: 571164 Chrudim

Kat.území: 654299 Chrudim                 List vlastnictví: 5219

V kat. území jsou pozemky vedeny ve dvou číselných řadách (St. = stavební parcela)

A Vlastník, jiný oprávněný                                               Identifikátor                        Podíl
                                                                         70892822
   Vlastnické právo
        Pardubický kraj, Komenského náměstí 125, Pardubice-Staré
        Město, 53002 Pardubice

                                                         ČÁSTEČNÝ VÝPIS

B Nemovitosti

Pozemky        Výměra[m2] Druh pozemku           Způsob využití Způsob ochrany
   Parcela
                                                 manipulační
St. 4317       1111 zastavěná plocha a           plocha

                           nádvoří

Součástí je stavba: bez čp/če, obč.vyb.

Stavba stojí na pozemku p.č.: St. 4317

2164/10        7478 ostatní plocha

B1 Jiná práva - Bez zápisu          Povinnost k

C Omezení vlastnického práva

  Typ vztahu
  Oprávnění pro

o Věcné břemeno (podle listiny)

vstup a vjezd za účelem uložení a vedení,oprav a údržby horkovodu a sdělovacího kabelu-
vyznačeno v geom.pl.3599-6132/2003

Elektrárny Opatovice, a.s., 53213   Parcela: 2164/10                     Z-9618/2010-603
Opatovice nad Labem, RČ/IČO:
28800621

Listina Smlouva o zřízení věcného břemene - úplatná ze dne 02.03.2005. Právní účinky
              vkladu práva ke dni 23.03.2005.

                                                                         V-1092/2005-603

Pořadí k datu podle právní úpravy účinné v době vzniku práva

o Věcné břemeno (podle listiny)

zřízení a provozování podzemního vedení veřejné komunikační sítě a jeho obslužného
zařízení,přístup a příjezd za účelem zajišťování provozu a údržby-dle čl.III smlouvy-
vyznačeno v geom.pl.5258-806_B/2011

ČEZ ICT Services, a. s., Duhová     Parcela: 2164/10                     V-7962/2015-603
1531/3, Michle, 14000 Praha 4,
RČ/IČO: 26470411

Listina Smlouva o zřízení věcného břemene - úplatná ze dne 29.06.2015. Právní účinky
              zápisu ke dni 21.08.2015. Zápis proveden dne 16.09.2015.

                                                                         V-7962/2015-603

Pořadí k 21.08.2015 09:05

D Jiné zápisy - Bez zápisu
Plomby a upozornění - Bez zápisu
E Nabývací tituly a jiné podklady zápisu

          Nemovitosti jsou v územním obvodu, ve kterém vykonává státní správu katastru nemovitostí ČR

                     Katastrální úřad pro Pardubický kraj, Katastrální pracoviště Chrudim, kód: 603.
                                                                        strana 1
               VÝPIS Z KATASTRU NEMOVITOSTÍ

prokazující stav evidovaný k datu 23.01.2017 11:15:02

Okres: CZ0531 Chrudim                       Obec: 571164 Chrudim

Kat.území: 654299 Chrudim                   List vlastnictví: 5219

V kat. území jsou pozemky vedeny ve dvou číselných řadách (St. = stavební parcela)

Listina                                                              ze dne 28.11.2002.
 o Protokol o předání a převzetí majetku státu (zák.č.290/2002 Sb.)       Z-2127/2003-603
                                                                         RČ/IČO: 70892822
      Pro: Pardubický kraj, Komenského náměstí 125, Pardubice-Staré
              Město, 53002 Pardubice

F Vztah bonitovaných půdně ekologických jednotek (BPEJ) k parcelám - Bez zápisu

Nemovitosti jsou v územním obvodu, ve kterém vykonává státní správu katastru nemovitostí ČR:
Katastrální úřad pro Pardubický kraj, Katastrální pracoviště Chrudim, kód: 603.

Vyhotovil:                                  Vyhotoveno: 23.01.2017 11:23:52
Český úřad zeměměřický a katastrální - SCD

Nemovitosti jsou v územním obvodu, ve kterém vykonává státní správu katastru nemovitostí ČR

           Katastrální úřad pro Pardubický kraj, Katastrální pracoviště Chrudim, kód: 603.
                                                              strana 2
Příloha č. 2: Pronájemplochy FreseniusMedicalCare- NemocniceChrudim

C. místností  l. NP                    Konečný stav v m2
101             ri mař
102                                                                    14, 31
103           Hygiena zaměstnanci                                        2. 51
104           Ambulance 4                                               15, 6|
105           Ambulance 3/sestema                                      11, 3|
106           Ambulance 2                                               15, 61
lil           Ambulance l                                               16, 51
112           chodba                                                     W
113                                                                       101
114            p. Sklad                                                   321
115            klad                                                     18, 6]
116           Úpravna vody                                              16, 2|
117                                                                     16, 11
119           PD Ambulance                                              15, 71
              Čekárna                                                   18, 1]
203           Sklad dokument.                                        206, 201
204           Sklad
205           Celkem l. NP                                              5, l|
206           2. NP                                                    26, 21
207           WC Inv. +sprcha                                          33, 31
208           Chodba                                                   18, 11
209           Čekárna                                                  47, 91
210           Vyšetřovna                                               14, 2|
211           Chodba                                                   17, 5|
212           Kuchynka
213           Sklad                                                      1, 71
214           Předsíň wc zaměstnacú                                      1, 5|
215           WC zaměstnaci                                            4, 21|
217           Hygiena zaměstnanci                                      22, 2|
218           Vrchní s.                                                 23, 3]
219           Primář                                                     4, 9|
220           Hygiena zaměstnanci                                       15, 11
221           Administrátor                                             19, 51
 222          Pokoj lékaři                                                311
 224           Denní místnost                                           16, 61
 225                                                                   21, 4|
 226          Čistýsklad                                                 2141
 227          Čistící místnost                                          35, 41
 228                                                                    12, 7]
 229           Dialyzačnísál                                           13, 31
 230           Stanovišt sester                                         13, 1|
 231          Akutní pacienti                                            5, 3|
 232           Malý dial. sál                                           13, 11
 233          ŠatnaP. Ž.                                                 5, 31
 234          WC pac.                                                   21,:
 235          ŠatnaP. M.                                                  1, 61
              WC pac.                                                    1-41
               ŠatnaZ.                                                   7,:
               předsíň WC zaměstnanci                                   25, 6|
               WCzam.                                                692, 911
               Hygiena zaměstnanci                                   899, 111
               Technik
               Celkem 2. NP
               Celkeml. NP+Z. NP
                                                                                     ? o//A 0i^. 5-

                              KRAJSKÝ ÚŘAD                                        ^^

                                                                    Teto rozhodnuli nabylo právní moci

                                                                    flns: ... ".. ^.. ff^. ff'f~...

                              Pardubického kraje Kiujsiiý úřad Pardubického kraís
                                                                    o rib o r zdrav
                                        odbor zdravotnictví
                                                                    dns<'.^::Z?-*twipi, ...

Spisová značka: SpKrŮ 67729-26/2015/OZ                       Fresenius Medical Care - s. r.
                                                             Evropská 423/178
Číslojednací: Kru 72725/2015                                 Vokovice
                                                             160 00 Praha
Reg. 6.:       331/277/15

Vyřizuje:

Telefon:

E-mail:

Fax:

Datum:         11. 11. 2015

                                     ROZHODNUTI

                                      o změně oprávněni k poskytování zdravotních služeb

        Krajský úřad Pardubickéhokraje, odbor zdravotnictví, jako správní orgán věcně a místně
příslušný k vydáváni rozhodnuti o uděleni oprávněni k poskytováni zdravotních služeb podle úst.
§ 15 odst. 1 písm. a) zákona Ď. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich
poskytováni (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů, na základě žádosti
právnickéosobyFreseniusMedicalCare- DS,s.r.o.zedne20. 10.2015,doplněnédne4. 11. 2015,
r oi z h od l podle úst. § 21 odst. 3 téhož zákona ve správním řízeni provedeném podle zákona
č. 500/2004Sb., správní řád, vezněnipozdějších předpisů, o změněrozhodnutí o udělenioprávněni
k poskytovánizdravotních služeb, kterévydaldne2.8. 2012Krajskýúřad Pardubickéhokraje,odbor

zdravotnictví, pod č. J. KrU 49110/2012, reg. č. 331/238/12, takto:

      Rozhodnuti Krajského úřadu Pardubického kraje, odboru zdravotnictví, 6. j. Kru 49110/2012,
reg. 6. 331/238/12zedne2. 8. 2012,vezněnirozhodnutitéhožorgánu6.j. Kru55910/2014,reg. 6.
331/181/14 ze dne 28. 8. 2014, se mění v údajích o odborných zástupcích a v údaji o adrese
mfstaposkytovánizdravotních služebnásledujícím způsobem:

Odbornýzástupce pro obor nefroloaie - diafea. ambulantní stacionárnf péče

(pro oblast Hlinecka)

doplňuje se:                 MUDr. Tomáš Zahradnicek

     Jméno příjmení:
      Datum narozeni:
      Adresa místa
     trvalého pobytu:

Adresa místa poskvtovánLzdravotnich služeb:

doplňuje se:                 539 01 Hlinsko, Husova 19
                                  nefrologle: dialýza - ambulantní stacionární péče

Po těchto změnách /sou úda/e obsažené v rozhodnutí o uděleni oprávněn/ k poskytováni

zdravotních služeb následující:

Název poskytovatele:         Fresenius Medical Care - DS, s. r. o.

Adresa stála:                Evropská 423/178, Vokovice, 160 00 Praha
                             457 90 949
IČO:

Statutami orgán:             Ing. David Prokeš -jednatel
                             1. 12. 1970
          Jméno a příjmení:
           Datum narozeni:   Váchalova 608, Lipence, 155 31 Praha
           Adresa místa
         trvalého pobytu:
Odborný zástupce pro obor nefrologie - ambulantní péče
                                                            - dialvza, ambulantní stacionární péče

                                   vnitmi lékařství - ambylantnj. péée:

(pro oblast Pardubická)

Jméno příjmení:          MUDr. Roman Stilec, Ph. D.
Datum narozeni:
Adresa místa
trvalého pobytu:

Odborný zástupce pro obor nefroloaie - dialvza, ambulantní stacionárni oé6e:

(pro oblast Chrudimska)

Jméno a příjmení:        MUDr. Jan Hajný
Datum narozeni:
Adresa místa
trvalého pobytu:

Odborný zástupce pro obor nefroloaie - dialvza. ambulantní stacionární pece

(pro oblast Hlinecka)

Jméno pfijmeni:          MUDr. Tomáš Zahradniček
Datum narozeni:
Adresa místa
trvalého pobytu:

Forma a obor. popř. druh zdravotní péče nebo název zdravotní služby:

                                        Nefrologie - ambulantní péče
                                                         - dialýza, ambulantní stacionární péče

                                        Vnitřní lékařství - ambulantní péče

Adresa místa ooskvtováni zdravotních služeb:

                                         Kyjevská 44, Pardubicky, 530 03 Pardubice
                                                   nefrologie: ambulantní péče, dialýza - ambulantní stacionární péče

                                         Masarykovo náměstí 2667, Zelené Předměstí, 530 02 Pardubice
                                              nefrologle: ambulantní péče, dialýza - ambulantní stacionSml péče,
                                                   vnitřní lékařství: ambulantní péte

                                        Václavská 570, Chrudim II, 537 27 Chrudim
                                              nefrotog/e: dialýza- ambulantní stacionňmlpéče

                                         Husova 19, 539 01 Hlinsko
                                                   nefrologie: dialýza - ambulantní stacionéml péče

          Právnická osoba Fresenius Medical Care - DS, s. r. o., poskytuje zdravotní služby ode dne
1. 7. 1999 na základě rozhodnuti o registraci vydaného dne 31. 5. 1999 Okresním úřadem
Pardubice, referátem sociálních věci a zdravotnictví, pod 6. j. RSZ/zdrav. 501/1-1999/5198,
registr. é.701/99, ve zněni pozdějších změn, ve. tzv. "pferegistrace" tj. rozhodnuti o udělení oprávněni
k poskytováni zdravotních služeb, vydaného Krajským úřadem Pardubického kraje, odborem
zdravotnictví, č. j. KrU 49110/2012, reg. 6. 331/238/12 ze dne 2. 8. 2012, ve znénfpozdějších změn.

                                                               Odůvodnění:

      Dne 20. 10. 2015 oznámila (a následné dne 4. 11. 2015 oznámeni doplnila) právnická osoba
Fresenius Medical Care - DS, s. r. o., se sídlem Evropská 423/178, Vokovice, 160 00 Praha,
Krajskému úřadu Pardubického kraje, odboru zdravotnictví, změnu údajů uvedených v rozhodnuti
o uděleni oprávnění k poskytováni zdravotních služeb vydaném dne 2. 8. 2012 Krajským úřadem

                 Adresa;Komenskéhonáměstí 125, 532 11 Pardublca . Ústředna:+420466 026 111 . Fax:+420466611 220
                 Internet: www. pardubicltykraj. cz . E-maf7. posta@pardubickykraj. cz. Úřední dny: pondělí a středa 8-17 hod.
Pardubického kraje, odborem zdravotnictví, pod 6. j. KrU 49110/2012, reg. 6. 331/238/12, ve znění
pozdější změny.

     Jednáse o změnuv údajích o odbornýchzástupcích - doplněnio novéhoodbornéhozástupce
v oboru nefrologie pro oblast Hlinecka a dále o změnu v údajích o adrese místa poskytování
zdravotních služeb, spoéívajici v rozšířeni o další ďalyzacní pracoviště v Hlinsku.

        Dne 29. 10. 2015 bylo Krajským úřadem Pardubického kraje, odborem zdravotnictví,
provedeno místní šetřeni k ohledánl místa poskytováni zdravotních služeb na adrese: Husova 19,
539 01 Hlinsko, za účelem posouzení jeho personálního zabezpečeni, technického a věcného
vybaveni. Věcné a technické vybaveni zdravotnického zařízen! bylo posuzováno podle vyhlášky
č. 92/2012 Sb., o požadavcích na minimální technické a věcnévybaveni zdravotnických zařízení
a kontaktních pracovišť domácí péée. Personální zabezpečení zdravotních služeb bylo posuzováno
podle zákona 6. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznáváni odborné způsobilosti a specializo-
vane způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, zákona
6, 96/2004 Sb., o podmínkách získáváni a uznáváni způsobilosti k výkonu nelékařských zdravot-
nických povoláni a k výkonu činnosti souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změné
některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních), ve znění
pozdějších předpisů, a podle vyhlášky é. 99/2012 Sb., o požadavcích na minimální personální za-
bezpečen! zdravotních služeb. Dokladem ověřujícím splnění požadavků uvedených v této vyhlášce
je seznam zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků, který je součásti spisu.

      Po zjištěni, že jsou splněny všechny zákonem stanovené podmínky pro změnu rozhodnuti
o uděleni oprávněni poskytovatele zdravotních služeb, bylo žádosti vyhověno a rozhodnuto tak, jak
je uvedeno ve výrokové části tohoto rozhodnutí. Správní poplatek ve výši 500, - Kč byl uhrazen na
pokladně Krajského úřadu Pardubického kraje dne 20. 10. 2015.

      Poskytovatel zdravotních služeb je povinen písemně oznámit příslušnému správnímu
orgánu všechny změnytýkající se údajůuvedených v rozhodnuti o uděleni oprávněni k poskytováni
zdravotních služeb a dále všechny změny týkající se údajů v dokladech předkládaných se žádosti
o uděleni oprávněni a předložit o těchto změnách doklady, a to do 15 dnů ode dne, kdy se o nich
dozvěděl(§ 21 odst. 1 , 2 zákonač. 372/2011 Sb.), resp. kdy tyto změnynastaly.

Poučeni:
        Proti tomuto rozhodnutí lze podle § 81 správního řádu podat odvoláni k Ministerstvu

zdravotnictví ČR prostřednictvím Krajského úřadu Pardubického kraje, odboru zdravotnictví,

do 15 dnů ode dne doručeni stejnopisu písemného vyhotoveni tohoto rozhodnutí. Odvoláni
se podává ve dvojím vyhotovení.

                                                                                        Ing. Miroslav Gregor
                                                                                           vedoucí odboru zdravotnictví

 Na védomí:

Českýstatistický úřad
Pražská správa sociálního zabezpečeni - UP pro Prahu 9
Finaninl úřad pro hl. m. Prahu - UP pro Prahu 6
Českálékařská komora - OSLChrudim, Pardubice
Smluvní zdravotní pojišťovny: 111, 201, 205, 207, 209, 211, 213
ŮZISČR

                  Adnsa: Komenského námistl 125, 532 11 Pardubice . Ustfodna; .1-420468 026 111 . Fax. +420486611 220
                  /ntometwww. pardubickykraj. cz. ?-ma//; posta@pardubickykraj. cz . Ořednldny: pondě)fastfeda8-17hod.
                                                      Příloha č. 6
                     Rozdělení povinnosti zajištění povinných revizí a kontrol
                mezi pronajímatelem a nájemcem; běžná údržba a běžné opravy

Nájemce zajišťuje na své náklady a odpovědnost:
- revize a údržbu vstupních automatických dveří na oddělení dialýzy
- výměnu filtrů vzduchotechniky a klimatizačních jednotek
- revize elektrospotřebičů a prodlužovaček
- bezpečnostně - technické kontroly zdravotnické techniky/přístrojů
- revize průtokoměrů kyslík a vakuum
- revize a opravy společné televizní antény, PC sítě,
- jakož i případné veškeré další revize a obdobné právními předpisy předepsané kontroly
nejedná-li se o revize a kontroly budovy a jejích (pevných) součástí,
a to vztahují-li se k prostorám sloužícím podnikání a parkovacím místům, případně k
příslušným zařízením tam umístěným.

Vedlejší účastník zajišťuje na své náklady a odpovědnost:
- revize hromosvodů včetně případných odstranění závad nezpůsobených nájemcem, a to
do celkové výše 100 000,- Kč za rok. Náklady nad tuto částku bude hradit nájemce.
- revize elektroinstalace silových rozvodů včetně případných odstranění závad
nezpůsobených nájemcem, a to do celkové výše 100 000,- Kč za rok. Náklady nad tuto
částku bude hradit nájemce.
- revize antistatických podlah
- revize hydrantů, hasicích přístrojů, požárních dveří a ucpávek
- revize a povinné kontroly výtahu
- revize klimatizačních jednotek nad 3 kg chladiva
- revize požárních rolet a jejich funkce
- revize rozvodů mediciálních plynů a zásuvek,
- jakož i případné další revize a obdobné právními předpisy předepsané kontroly budovy a
jejích součástí,
a to vztahují-li se k prostorám sloužícím podnikání a parkovacím místům, případně
k příslušným zařízením tam pevně umístěným (souvisejícím s prostory sloužícími podnikání
a parkovacími místy jako součást budovy/parkovacích míst či příslušenství
budovy/parkovacích míst ve vlastnictví pronajímatele).
Vedlejší účastník podpisem této nájemní smlouvy stvrzuje, že mu byly nájemcem předány
platné revizní zprávy ke všem výše uvedeným položkám, které se vztahují k vedlejšímu
účastníku.

Běžnou údržbou se mimo jiné rozumí udržování a čištění prostor sloužících podnikání a
parkovacích míst včetně zařízení a vybavení prostor sloužících podnikání a parkovacích
míst, které se provádí obvykle při užívání prostor sloužících podnikání a parkovacích míst.
Jde zejména o malování, opravu omítek, tapetování a čištění podlah včetně podlahových
krytin, obkladů stěn a čištění zanesených odpadů až ke svislým rozvodům. Dále se běžnou
údržbou rozumí udržování zařízení prostor sloužících podnikání a parkovacích míst ve
funkčním stavu, kontrola funkčnosti termostatických hlavic s elektronickým řízením, kontrola
funkčnosti hlásiče kouře včetně výměny zdroje, kontrola a údržba vodovodních baterií s
elektronickým řízením, pravidelné prohlídky a čištění vodovodních výtoků, zápachových
uzávěrek, odsavačů par, digestoří, mísicích baterií, sprch, ohřívačů vody, bidetů, umyvadel,
van, výlevek, dřezů, splachovačů, kuchyňských sporáků, pečicích trub, vařičů, infrazářičů,
kuchyňských linek, vestavěných a přistavěných skříní,
to vše za předpokladu, že se v prostorách sloužících podnikání či v prostorách parkovacích
míst nacházejí.

                                                                                             -1/2–
Za běžné opravy se mimo jiné považují:

a) opravy a výměny jednotlivých vrchních částí podlah, opravy a výměny podlahových krytin
a výměny prahů a lišt,

b) opravy jednotlivých částí dveří a oken a jejich součástí, kování a klik, výměny oken, dveří,
zámků včetně elektronického otevírání vstupních dveří a opravy kování, klik, rolet a žaluzií u
oken zasahujících do vnitřního prostoru prostor sloužících podnikání,

c) opravy a výměny elektrických koncových zařízení a rozvodných zařízení, zejména
vypínačů, zásuvek, jističů, zvonků, domácích telefonů, zásuvek rozvodů datových sítí,
signálů analogového i digitálního televizního vysílání a výměny zdrojů světla v osvětlovacích
tělesech, opravy zařízení pro příjem satelitního televizního vysílání, opravy audiovizuálních
zařízení sloužících k otevírání vchodových dveří do domu, opravy řídicích jednotek a spínačů
ventilace, klimatizace a centrálního vysavače, opravy elektronických systémů zabezpečení a
automatických hlásičů pohybu,

d) výměny uzavíracích ventilů u rozvodu plynu s výjimkou hlavního uzávěru pro prostory
sloužící podnikání,

e) opravy a výměny uzavíracích armatur na rozvodech vody s výjimkou hlavního uzávěru pro
prostory sloužících podnikání, výměny sifonů a lapačů tuku,

f) opravy a certifikace měřidel podle zákona o metrologii nebo zařízení pro rozdělování
nákladů na vytápění a opravy a certifikace vodoměrů teplé a studené vody, opravy hlásičů
požáru a hlásičů kouře, opravy regulátorů prostorové teploty u systémů vytápění
umožňujících individuální regulaci teploty,

g) opravy vodovodních výtoků, zápachových uzávěrek, odsavačů par, digestoří, mísicích
baterií, sprch, ohřívačů vody, bidetů, umyvadel, van, výlevek, dřezů, splachovačů,
kuchyňských sporáků, pečicích trub, vařičů, infrazářičů, kuchyňských linek, vestavěných a
přistavěných skříní,

h) opravy kamen na pevná paliva, plyn a elektřinu, kouřovodů, kotlů etážového topení na
elektřinu, kapalná a plynná paliva, kouřovodů a uzavíracích a regulačních armatur a
ovládacích termostatů etážového topení; nepovažují se však za ně opravy radiátorů a
rozvodů ústředního topení,

i) výměny součástí předmětů uvedených v písmenech g) a h),

to vše za předpokladu, že se v prostorách sloužících podnikání či v prostorách parkovacích
míst nacházejí.

                                                                                             -2/2–