Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3847576: Kupní smlouva č. 318/130/2017

Příloha č. 318 130 2017 MZ Liberec a.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Kupní smlouva č. 318/130/2017

 uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku dle § 2079 a násl. a § 1764 odst. 2 zákona č. 89/2012
                Sb., občanského zákoníku, v platném znění, mezi těmito smluvními stranami:

MZ Liberec, a.s.
U Nisy 362/6, Liberec III jeřáb, Liberec 460 07
IČ: 47306581
DIČ: CZ47306581
Bankovní spojení: ……………
č.ú.: …………………..
Jednající: Mgr. Petr Lajžner, ředitel ZPL mediplyny
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Ústí nad Labem, oddíl B,
vložka 1538

Na straně jedné (dále jen „Prodávající“)

a

Oblastní nemocnice Náchod a.s.
Purkyňova 446
547 69 Náchod
IČ: 26000202
DIČ: CZ26000202
Jednající Ing. Ivanou Urešovou, MBA - předsedkyní představenstva
Společnost je zapsána v OR vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl B, vložka 2333

Na straně druhé (dále jen „Kupující“)

(Prodávající a Kupující společně též jako „smluvní strany“ a/nebo jednotlivě jako „smluvní strana“)

                                                                    I.
                                                        Předmět smlouvy

1. Předmětem této Smlouvy je dodávka, instalace a uvedení do provozu, zaškolení 1 ks
     anesteziologického stativu pro ortopedické oddělení Oblastní nemocnice Náchod a.s., pracoviště
     nemocnice Rychnov nad Kněžnou typ: OK07 28 vč. stavebních prací souvisejících s instalací,
     jehož přesná technická specifikace včetně příslušenství je obsažena v příloze č. 1 této smlouvy,
     tvořící nedílnou součást této smlouvy, dále jen „Zboží“.

2. Prodávající se touto Smlouvou zavazuje Předmět smlouvy dodat Kupujícímu, nainstalovat jej a
     uvést do provozu, a Kupující se zavazuje za níže v této Smlouvě uvedených podmínek Předmět
     smlouvy převzít a zaplatit za něj Kupní cenu.

3. Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu společně se Zbožím i veškeré doklady, které se ke
     Zboží vztahují, tj. zejména doklady nutné k převzetí a k řádnému užívání zboží:
     - návod k ovládání Zboží v českém jazyce (1x v listinné podobě, 1x v datové podobě na
         CD/DVD ve formátu *.doc, *.rtf, nebo *.pdf),
     - 1x originální návod (možnost na CD/DVD)
     - 1x kompletní servisní manuál (možno na CD, DVD nosiči)
     - ES prohlášení o shodě v souladu se zákonem č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na
         výrobky, ve znění pozdějších předpisů, a nařízením vlády č. 336/2004 Sb., kterým se stanoví

                                                      Stránka 1 z 6
        technické požadavky na zdravotnické prostředky, ve znění pozdějších předpisů, s uvedením
        klasifikační třídy, a to v českém jazyce.

                                                                  II.
                               Kupní cena, Cena za dopravu a platební podmínky

1. Kupní cenu za Předmět smlouvy smluvní strany sjednaly ve výši 330.654,- Kč bez DPH (slovy
     „třistatřicettisícšestsetpadesátčtyřikorun“) (dále jen „Kupní cena“). Ke Kupní ceně bude účtována
     DPH ve výši dle předpisů platných v den uskutečnění zdanitelného plnění.

2. Sjednaná kupní cena zahrnuje kromě Zboží jeho dopravu, obaly, naložení, složení, pojištění
     během dopravy, případné clo, instalaci, provedení funkční zkoušky, instruktáž obsluhujícího
     personálu dle § 61 zákona č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích, ve znění pozdějších
     předpisů, stavební práce spojené s instalací, recyklační poplatek (pouze u zboží, které tomuto
     poplatku podle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů, podléhá,
     bezpečnostně technické kontroly v průběhu záruční doby (vč. materiálu).

3. Kupující se zavazuje uhradit kupní cenu na základě daňového dokladu – faktury vystavené
     Prodávajícím se splatností 30 dnů od doručení faktury objednateli, které nesmí předcházet
     předání Předmětu smlouvy. Faktura bude Kupujícímu zaslána v elektronické podobě na adresu:
     fakturace@nemocnicenachod.cz. Lhůta pro zaplacení faktury počíná běžet až od doručení
     faktury ve formátu PDF na tuto emailovou adresu.

4. Za okamžik zaplacení Kupní ceny smluvní strany považují den, kdy bude částka uvedená na
     faktuře připsána na účet Prodávajícího.

                                                                       III.
                                                            Dodací podmínky

1. Smluvní strany sjednaly, že Zboží bude dodáno do Místa dodání, kterým jsou COS - ortopedické
     oddělení Oblastní nemocnice Náchod, pracoviště nemocnice Rychnov nad Kněžnou,
     Jiráskova 506, Rychnov nad Kněžnou 516 23

2. . (dále jen „Místo dodání“).

     K přechodu nebezpečí škody na Zboží přechází okamžikem dodání Zboží do Místa dodání dle
     odstavce 1. tohoto článku této Smlouvy, tedy v době dodání na konkrétní pracoviště dle pokynu
     Kupujícího. Dokladem o dodání Zboží je dodací list s označením Kupujícího a Prodávajícího, typu
     a množství Zboží a s uvedením data dodání.

3. Prodávající je povinen dodat Zboží do Místa dodání nejpozději do 30 kalendářních dnů od
     podpisu kupní smlouvy. V případě, že Prodávající nesplní termín dodávky je Kupující oprávněn
     účtovat smluvní pokutu ve výši 3000,- Kč za každý, byť započatý den prodlení, tím však není
     dotčeno právo Kupujícího na náhradu škody.

4. Prodávající se zavazuje oznámit Kupujícímu konkrétní termín dodání Zboží tři pracovní dny před
     plánovaným termínem dodání, a to ……………………………………………………………………
     Bez tohoto oznámení není Kupující povinen Zboží převzít.

5. Součástí dodání Zboží je i provedení instalace Zboží v místě plnění a předvedení funkční
     zkoušky Zboží za přítomnosti zástupce ortopedického odd. ………………. a zástupce odd.
     zdravotnické techniky Kupujícího a provedení instruktáže dle § 61 zákona č. 268/2014 Sb., o
     zdravotnických prostředcích, ve znění pozdějších předpisů.

6. Zástupci Prodávajícího a Kupujícího sepíší a podepíší při dodání předávací protokol (protokol o
     předání a převzetí Zboží). Prodávající i Kupující jsou oprávnění v protokolu o předání a převzetí
     Zboží uvést jakékoliv záznamy, připomínky či výhrady; tyto se však nepovažují za změnu této

                                                     Stránka 2 z 6
      smlouvy či dodatek k této smlouvě. Neuvedení jakýchkoliv (i zjevných) vad do protokolu o
      předání a převzetí Zboží neomezuje Kupujícího v právu oznamovat zjištěné vady Prodávajícímu i
      po dodání Zboží v průběhu záruční doby.

                                                                   IV.
                  Záruka za jakost, záruční servisní služby zahrnuté v rámci kupní ceny

1. Záruční doba se sjednává v trvání 36 měsíců (dále jen „Záruka“) a počíná běžet dnem podpisu
      Protokolu o uvedení zboží do provozu. Záruka se vztahuje na Zboží, veškeré náhradní díly, práci
      a výjezd servisního technika. Záruka se nevztahuje na závady způsobené svévolným nebo
      neodborným zacházením, závady způsobené v důsledku chybné obsluhy nebo úplného
      poškození Zboží v důsledku zásahu vyšší mocí (např. požáru, povodně apod.). Projeví-li se vada
      v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, projeví – li se
      vada v průběhu po této době do 36ti měsíců (tedy od sedmého měsíce včetně do konce záruční
      doby), platí vyvratitelná právní domněnka, že se na danou vadu záruka vztahuje. Prodávající
      nese důkazní břemeno při prokázání opaku (resp. při prokázání svévolné, neodborné
      manipulace, apod.). Prodávající je odpovědný za škody způsobené vadou výrobku, jakož i
      vadnou instalací a uvedením zboží do provozu.

2. Záruční servis provádí na území České republiky společnost Prodávajícího.

3. Záruční servis je prováděn po nahlášení závady na dispečinku servisního oddělení
      Prodávajícího, a to v pracovních dnech, přičemž nahlášení je možné učinit na tel. …………..
      V případě, kdy oprava nebude nezbytně vyžadovat odeslání zboží do servisního střediska, bude
      oprava provedena formou výjezdu servisního technika do místa instalace zboží, a to nejpozději
      do 24 hodin po nahlášení. V případě, že oprava bude vyžadovat odeslání zboží do servisního
      střediska, zajistí tuto dopravu na své náklady prodávající, vč. odborné deinstalace a odpojení
      zboží ve výše uvedené lhůtě.

4. Prodávající se zavazuje bezplatně provádět pravidelné kontroly, preventivní péči, kalibrace,
      nastavení, aktualizaci vč. obvyklého vylepšení zařízení nutného s ohledem na vývoj systému, do
      kterého je případně zařízení začleněn, pravidelné předepsané periodické bezpečnostně-
      technické kontroly dle ust. § 65 zákona č.268/2014 Sb., tedy údržbu předmětu smlouvy (BTK) dle
      četnosti uvedených výrobcem a požadovaných či doporučených výkonů včetně nainstalování
      spotřebního materiálu a náhradních dílů a to po celou dobu záruční doby, která je uvedena
      v odstavci 1 tohoto článku.

                                                                   VI.
                                     Odstoupení od Smlouvy, ukončení smlouvy

1. Smluvní strany mohou od této Smlouvy odstoupit ze zákonem stanovených důvodů a z důvodů,
      které jsou v této Smlouvě výslovně uvedeny jako podstatné porušení smluvních povinností a
      smluvní strana, která neplní své povinnosti vyplývající z této Smlouvy a jejichž neplnění
      představuje podstatné porušení smluvních povinností dle této Smlouvy, byla na jejich neplnění
      písemně upozorněna druhou smluvní stranou s varováním, že pokud ve stanovené lhůtě tyto
      nedostatky neodstraní, odstoupí druhá smluvní strana od této Smlouvy. Lhůta, která má být
      stanovena k nápravě stavu jednou smluvní stranou druhé smluvní straně nesmí být kratší než 7
      pracovních dnů a delší než 14 pracovních dnů ode dne doručení upozornění. Smlouva v takovém
      případě zaniká okamžikem doručení oznámení o odstoupení od smlouvy druhé smluvní straně.

2. Smluvní strany se dohodly, že za porušení podstatných povinností bude považováno zejména
      prodlení Kupujícího s úhradou jakékoliv částky dle této Smlouvy či prodlení Prodávajícího
      s dodáním zboží obojí delším jak 30 dnů a prodlení Prodávajícího s Uvedením zboží do provozu
      delším jak 10 dnů.

                                                      Stránka 3 z 6
                                                                  VII.
                                              Důvěrné informace, mlčenlivost

1. Žádná smluvní strana této Smlouvy neprozradí žádné osobě, ani nepoužije nebo nevyužije pro
      jakýkoli účel žádné informace týkající se podnikatelské činnosti, jež získá nebo již získala
      („Informace důvěrného charakteru“) při realizaci této Smlouvy o druhé smluvní straně.

2. Smluvní strany jsou povinny zachovávat mlčenlivost také o všech skutečnostech, jejichž
      vyzrazení třetí osobě by mohlo přivodit druhé smluvní straně, případně osobám jednajícím s touto
      smluvní stranou ve shodě, nebo jejím zaměstnancům újmu. Povinnost mlčenlivosti platí pro
      smluvní strany i po skončení platnosti této Smlouvy, a to po celou dobu, kdy je takové porušení
      povinnosti mlčenlivosti způsobilé přivodit druhé smluvní straně újmu.

3. Výše uvedené povinnosti neplatí v případě plnění povinností Kupujícího vyplývajícího ze zák.č.
      106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím či jiné obdobné zákonné povinnosti (dle z.č.
      137/2006 Sb., atd.).

                                                                  VIII.
                                                      Obchodní tajemství

Podepsáním této smlouvy smluvní strany výslovně souhlasí s tím, aby byl celý text této smlouvy a
veškeré skutečnosti v ní uvedené zveřejněny, a to včetně výše ceny, způsobu, místa a času plnění
předmětu smlouvy.

Smluvní strany tedy prohlašují, že žádná část smlouvy nenaplňuje znaky obchodního tajemství (ust. §
504 z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění) a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění
bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek.

                                                                  VIII.
                                                           Řešení sporů

Všechny spory vznikající z této smlouvy a v souvislosti s ní budou rozhodovány příslušeným obecným
soudem strany žalovaného.

                                                                   IX.
                                                      Salvatorská doložka

Pro případ, že by některé z ustanovení této smlouvy bylo nebo se stalo neplatným, popřípadě
neúčinným, zůstává tím platnost příp. účinnost ostatních ustanovení této smlouvy nedotčena.
Neplatné resp. neúčinné ustanovení bude nahrazeno takovým ustanovením, aby bylo co nejvíce
dosaženo hospodářského účelu této smlouvy zamýšlenému jejími účastníky.

                           X.
           Zástupci smluvních stran

1. Zástupci smluvních stran oprávnění jednat za smluvní strany jsou tyto osoby:

Kupující:

Zástupce pro technické záležitosti:  ………………………………..
Zástupce pro smluvní záležitosti:    ………………………………
                                     ……………………………..

                                     Stránka 4 z 6
Prodávající:

Zástupce pro technické záležitosti: ………………………….

Zástupce pro smluvní záležitosti:  …………………………….
                                   ……………………………..

Prodávající i Kupující jsou povinni neprodleně písemně informovat druhou smluvní stranu o
případných změnách v osobě svého odpovědného pracovníka a jakýchkoli jiných údajů podstatných
pro vzájemné poskytování si informací.

                                                                   XI.
                                                            Doručování

1. Pro účely této Smlouvy se písemnou komunikací mezi Prodávajícím a Kupujícím rozumí
      komunikace prostřednictvím korespondence zasílané prostřednictvím držitele poštovní licence,
      prostřednictvím e-mailu i telefaxu.

2. Při doručování (zasílání písemností), zpráv a jakýchkoliv jiných materiálů druhé smluvní straně,
      doručuje se na poslední známou adresu druhé smluvní strany. V pochybnostech se má za to, že
      se jedná o poslední adresu, oficiálně sdělenou druhé smluvní straně, na které je běžně přijímána
      korespondence resp. adresa uvedená v záhlaví této Smlouvy. E-maily se považují za doručené,
      pokud je doručení potvrzeno druhou smluvní stranou prostřednictvím automatického potvrzování
      odpovědi. Fax se považuje za doručený, je-li adresován jednateli, zástupci nebo
      zplnomocněnému zástupci smluvní strany a vysílacím přístrojem je vydána potvrzenka o jeho
      úspěšném přenosu. Všechny zprávy a komunikace, na něž druhá smluvní strana reaguje, se
      považují za doručené.

3. Pro účely této Smlouvy se dnem doručení považuje: a) nejpozději třetí den uložení zásilky na
      příslušném poštovním úřadě v případě doručování prostřednictvím držitele poštovní licence, a to i
      v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl; b) při osobním doručování tyto účinky nastávají
      převzetím či odmítnutím této písemnosti.

                                                             XII.
                                               Závěrečná ustanovení

1. Tato Smlouva je vyhotovena ve dvou vyhotoveních s platností originálu, z nichž po jednom
     jejím vyhotovení obdrží každý účastník této Smlouvy po jejím podpisu.

2. Veškeré změny a doplňky této Smlouvy je možno provádět pouze písemnými chronologicky
     očíslovanými dodatky podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

3. Součástí této Smlouvy jsou následující přílohy:
          Příloha č. 1 – Technická specifikace
           Příloha č. 2 – Cenová nabídka včetně výkazu výměr

4. Veškerá ustanovení této Smlouvy a výkony v jejím rámci prováděné se řídí českým právním
     řádem, zejména občanským zákoníkem a předpisy souvisejícími.

5. Prodávající podpisem této smlouvy vyjadřuje souhlas se zveřejněním všech podmínek tohoto
     smluvního vztahu.

6. Prodávající souhlasí se zpracováním svých ve smlouvě uvedených osobních údajů
     (identifikační údaje společnosti), konkrétně s jejich zveřejněním v registru smluv ve smyslu z.
     č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto

                                                 Stránka 5 z 6
     smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) Souhlas uděluje smluvní strana na dobu
     neurčitou. Osobní údaje poskytuje dobrovolně.

7. Písemnosti mezi stranami této smlouvy, s jejichž obsahem je spojen vznik, změna nebo zánik
     práv a povinností upravených touto smlouvou (zejména odstoupení od smlouvy) se doručují
     osobně nebo doporučenou poštou, není-li v této smlouvě stanoveno jinak. Povinnost smluvní
     strany doručit písemnost doporučeně druhé smluvní straně je splněna při doručování poštou,
     jakmile pošta písemnost adresátovi doručí proti podpisu. V případě nedoručení nabývá
     odstoupení od smlouvy účinnosti třetí den po prokazatelném odeslání oznámení o odstoupení
     na adresu druhé smluvní strany.

8. Každá smluvní strana oznámí bez zbytečného odkladu druhé smluvní straně jakékoliv změny
     svých kontaktních osob a jakoukoliv změnu své doručovací adresy, jakož i sídla, a to formou
     doporučeného dopisu podepsaného osobou oprávněnou zastupovat příslušnou stranu.
     Řádným doručením tohoto oznámení dojde ke změně uvedených údajů bez nutnosti uzavření
     písemného dodatku k této Smlouvě.

9. Tato smlouva bude uveřejněna prostřednictvím registru smluv postupem dle zákona č.
     340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
     a o registru smluv (zákon o registru smluv), v platném znění. Smluvní strany se dohodly, že
     uveřejnění v registru smluv (ISRS) včetně uvedení metadat provede Oblastní nemocnice
     Náchod, a.s., který/á současně zajistí, aby informace o uveřejnění této smlouvy byly zaslány
     druhé smluvní straně, nebyl-li kontaktní údaj této smluvní strany uveden přímo do registru
     smluv jako kontakt pro notifikaci o uveřejnění.

10. Smluvní strany berou na vědomí, že nebude-li smlouva zveřejněna ani devadesátý den od
     jejího uzavření, je následujícím dnem zrušena od počátku s účinky případného bezdůvodného
     obohacení.

11. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, jejímu textu rozumí a souhlasí s ním.
     Smluvní strany rovněž prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich svobodnou, vážnou, pravou
     a úplnou vůli, prostou omylů a že tuto smlouvu neuzavírají v tísni či za jinak jednostranně
     nevýhodných podmínek. Na důkaz shora uvedeného připojují smluvní strany své podpisy.

      V Liberci dne 20.11.2017                      V Náchodě dne 1.11.2017

      Prodávající:                                     Kupující:

….......................................…..  ........................................……..
MZ Liberec, a.s.                             Oblastní nemocnice Náchod a.s.
Mgr. Petr Lajžner
Ředitel ZPL mediplyny                            Ing. Ivana Urešová, MBA
                                                 předsedkyně představenstva

                                             Stránka 6 z 6