Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3891232: Oprava přejezdů chodníku ul. Koperníkova

Příloha SoD STASEKO - přejezdy.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        . 
 

Strana 1 (celkem 9) 

 

Smlouva o dílo 
uzavřena podle § 2586 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, 

ve znění pozdějších předpisů 

 

Číslo smlouvy:………………………. 

 

 

1. Smluvní strany 

1.1 Objednatel:    město Český Těšín 
 se sídlem:   nám. ČSA 1/1, 737 01 Český Těšín 
 zastoupen:   Ing. Rostislav Rozsypal, vedoucí odboru investičního 
 ve věcech technických:  Ing. Rostislav Rozsypal, vedoucí odboru investičního  
 IČ:    00297437 
 DIČ:    CZ00297437 
 bankovní spojení:  Komerční banka, a.s., exp. Český Těšín  
 č. účtu:    86-6000360257/0100 
 
 (dále jen objednatel)  

  

  a 

 

1.2  Zhotovitel:   STASEKO PLUS s.r.o.     

 se sídlem:   Slezská 2101/15, 737 01, Český Těšín 
 zastoupen:   Petrem Horákem, jednatelem společnosti 
 ve věcech technických:  Kristián Kukucz  
 IČ:    25853473 
 DIČ:    CZ25853473 
 bankovní spojení:  ČSOB a.s. 
 č. účtu:    164125619/0300 
 

(dále jen zhotovitel) 

 

 

2. Předmět smlouvy 

2.1 Předmětem této smlouvy je provedení díla - stavby „Oprava přejezdů chodníku ul. 

Koperníkova“ (dále též „stavba“ nebo „dílo“), dle položkového rozpočtu, který tvoří nedílnou 

součást této smlouvy.  

2.2 Veškeré požadavky vyplývající z této smlouvy, jsou pro plnění předmětu smlouvy závazné.  

2.3 Zhotovitel prohlašuje, že je odborně způsobilý k zajištění předmětu plnění podle této smlouvy.  

2.4 Zhotovitel prohlašuje, že po celou dobu platnosti a účinnosti této smlouvy bude mít sjednánu 

pojistnou smlouvu pro případ způsobení škody ve výši minimálně 1000 tis. Kč, kterou kdykoliv 

na požádání předloží zástupci objednatele k nahlédnutí. 

2.5 Provedením stavby se rozumí úplné, funkční a bezvadné provedení všech stavebních 

a montážních prací, konstrukcí, dodávek materiálů, technických a technologických zařízení, 

včetně všech činností spojených s plněním předmětu smlouvy a nezbytných pro uvedení 

předmětu díla do užívání. V této souvislosti je zhotovitel zejména povinen: 

a) zajistit vytýčení inženýrských sítí a provést nezbytná opatření nutná pro neporušení 

veškerých inženýrských sítí během výstavby, 

b) zajistit všechny nezbytné průzkumy nutné pro řádné provádění a ukončení díla 

v návaznosti na výsledky průzkumů předložených objednatelem, 



. 
 

Strana 2 (celkem 9) 

c) zajistit a provést všechna opatření organizačního a stavebně technologického charakteru 

k řádnému provedení díla, 

d) provést bezpečnostní opatření na ochranu osob a majetku (zejména chodců a vozidel 

v místech dotčených stavbou), 

e) provést opatření k dočasné ochraně vzrostlých stromů, jež mají být zachovány,  

f) zajistit ostrahu stavby a staveniště, materiálů a strojů na staveništi, 

g) zajistit bezpečnost práce a ochrany životního prostředí, 

h) projednat a zajistit zvláštní užívání komunikací a veřejných ploch (zábory), zajistit povolení 

k uzavírkám, 

i) zajistit dopravní značení k dopravním omezením, jejich údržbu, přemisťování a následné 

odstranění, 

j) zajistit a provést všechny předepsané či dohodnuté zkoušky a revize vztahující se k 

prováděnému dílu včetně pořízení protokolů, zajistit atesty a doklady o požadovaných 

vlastnostech výrobků (prohlášení o shodě), 

k) zřídit a odstranit zařízení staveniště, 

l) zajistit odvoz, uložení a likvidaci odpadů v souladu s právními předpisy, 

m) uvést všechny povrchy dotčené stavbou do původního stavu (komunikace, chodníky, 

zeleň, příkopy, propustky apod.), 

n) zajistit koordinační a kompletační činnost celé stavby, 

o) v případě potřeby zabezpečit veškerá odběrná místa médií potřebných pro realizaci díla 

a uhradit náklady na odběr těchto médií, 

p) provádět denní úklid staveniště a průběžně odstraňovat znečištění komunikací či škod na 

nich, 

q) oplotit staveniště nebo jinak jej vhodně zabezpečit, 

r) zajistit v průběhu realizace díla plnou součinnost všech svých zástupců se zástupci 

projektanta, objednatele, koordinátora BOZP, budoucího provozovatele, vlastníků 

a správců inženýrských sítí, případně s ostatními účastníky územního a stavebního řízení 

a vlastníky okolních nemovitostí. 

2.6 Smluvní strany se dohodly, že v pochybnostech se má za to, že předmětem díla jsou veškeré 

práce a dodávky obsažené v této smlouvě.  

2.7 Práce a dodávky, které v položkovém rozpočtu a v této smlouvě obsaženy nejsou a na jejichž 

provedení objednatel trvá nebo s jejichž provedením nad sjednaný rámec díla souhlasí, se 

nazývají vícepráce. V případě výskytu víceprací má zhotovitel právo na jejich realizaci pouze 

v případě, že realizace víceprací je v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání 

veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů.  

2.8 Objednatel si vyhrazuje právo omezit či zmenšit předmět smlouvy o práce a dodávky, které 

jsou předmětem zadání. Práce a dodávky, které v předmětu zadání obsaženy jsou, 

a objednatel jejich provedení nepožaduje, se nazývají méněpráce. 

2.9 Dojde-li při realizaci stavby k jakýmkoliv změnám, doplňkům nebo rozšíření předmětu smlouvy 

odsouhlaseným ve stavebním deníku nebo v zápise z kontrolního dne, je zhotovitel povinen 

tyto změny neprodleně ocenit a ocenění předložit objednateli k odsouhlasení. Po odsouhlasení 

objednatelem bude uzavřen mezi smluvními stranami písemný dodatek k této smlouvě. Teprve 

po jeho uzavření má zhotovitel právo na realizaci změn a úhradu.  

2.10 Zhotovitel potvrzuje, že se k datu podpisu této smlouvy seznámil s rozsahem, obsahem 

a povahou díla, řádně překontroloval soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem 

výměr, a všechny nejasné podmínky pro realizaci si vyjasnil s objednatelem a prohlídkou místa 

stavby. Dále potvrzuje, že jsou mu známy veškeré podmínky technické, kvalitativní, místní 

podmínky na staveništi a jiné podmínky nezbytné k řádné realizaci díla.   

2.11 Objednatel se uzavřenou smlouvou zavazuje za smluvně sjednaných podmínek převzít 
předmět díla ve smluvně sjednané době předání a zaplatit za provedení díla zhotoviteli cenu 
sjednanou touto smlouvou.  



. 
 

Strana 3 (celkem 9) 

2.12 Zhotovitel je povinen provést dílo vlastním jménem, na vlastní odpovědnost a na své 

nebezpečí.  

 

3. Vlastnictví díla a nebezpečí škody 

3.1 Smluvní strany se dohodly, že vlastníkem zhotovovaného předmětu díla je objednatel. 

3.2 Vlastníkem zařízení staveniště, včetně používaných strojů a dalších věcí potřebných pro 

provedení díla, je zhotovitel, který nese nebezpečí škody na těchto věcech.  

3.3 Nebezpečí škody nebo zničení stavby nese od počátku zhotovitel až do jejího převzetí 

objednatelem.   

3.4 Veškeré náklady vzniklé v souvislosti s odstraňováním škod nese zhotovitel a tyto náklady 

nemají vliv na sjednanou cenu díla. Škodou na díle je ztráta, zničení, poškození nebo 

znehodnocení věci. 

3.5 Zhotovitel odpovídá i za škodu na díle způsobenou činností těch, kteří pro něj dílo provádějí. 

3.6 Zhotovitel plně odpovídá také za škody, které vzniknou při provádění díla vlastníkům dotčených 

nemovitostí, objednateli, nebo jiným osobám, jejichž práva, či právem chráněné zájmy mohou 

být prováděním díla dotčeny. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody, je 

zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně 

uhradit.  

 

4. Doba a místo plnění 

4.1 Zhotovitel je povinen převzít staveniště do 5 dnů ode dne doručení písemné výzvy k převzetí 

staveniště, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. O předání a převzetí staveniště bude 

vyhotoven zápis. 

4.2 Zhotovitel je povinen zahájit práce na díle nejpozději do 7 dnů ode dne převzetí staveniště. 

Pokud zhotovitel nepřevezme ve stanovené lhůtě staveniště nebo práce na díle nezahájí ani ve 

lhůtě do 14 dnů ode dne, kdy měl práce na díle zahájit, je objednatel oprávněn od této smlouvy 

odstoupit.  

4.3 Zhotovitel je povinen provést dílo ve lhůtě do 15 pracovních dnů od protokolárního předání a 

převzetí staveniště. Pokud zhotovitel nepřevezme staveniště ve lhůtě dle odst. 4.1, skutečnost 

rozhodná pro počátek lhůty pro provedení díla nastane posledním dnem, kdy byl zhotovitel 

povinen dle odst. 4.1 staveniště převzít. Smluvní strany se dohodly, že provedením díla se 

rozumí jeho řádné dokončení a předání objednateli. Řádným dokončením díla se rozumí, že 

dílo splňuje požadavky specifikované touto smlouvou a je způsobilé sloužit svému účelu. 

Smluvní strany se dohodly, že dílo bude předáno bez vad a nedodělků. Předání díla 

s ojedinělými drobnými vadami či nedodělky nebránícími užívání lze připustit pouze 

v odůvodněných případech a to výhradně s výslovným souhlasem objednatele.  

4.4 Po dobu trvání přejímacího řízení přestává běžet zhotoviteli lhůta pro provedení díla.  

4.5 Objednatel má právo odmítnout zahájení přejímacího řízení, nebude-li dílo řádně dokončeno. 

V takovém případě je zhotovitel povinen dílo řádně dokončit a poté objednatele opětovně 

vyzvat k převzetí.    

4.6 Konečné převzetí díla objednatelem proběhne v termínu do 14 dnů od zahájení přejímacího 

řízení, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.     

4.7 V případě, že o to objednatel požádá, přeruší zhotovitel práce na díle. O tuto dobu se posunou 

termíny sjednané ve smlouvě týkající se provedení prací na díle. 

4.8 V případě, že nastanou takové klimatické podmínky, které vzhledem ke své povaze brání 

provádění prací na díle nebo jeho části, učiní zhotovitel ve stavebním deníku zápis o existenci 

nepříznivých klimatických podmínek a objednatel svým zápisem uvede, zda s přerušením 

provádění díla z tohoto důvodu souhlasí. V případě souhlasu objednatele s přerušením 

provádění díla se termín provedení prací na díle dle odst. 4.3 této smlouvy posouvá o dobu, po 

kterou zhotovitel nemohl práce na díle z důvodu klimatických podmínek provádět.  

4.9 Místo plnění - Český Těšín ul. Koperníkova. 



. 
 

Strana 4 (celkem 9) 

 

5. Cena díla 

5.1 Smluvní strany se dohodly, že cena za dílo provedené v rozsahu dle této smlouvy je stanovena 

v souladu se zákonem o cenách a činí: 

 cena díla bez DPH       98.421,54 Kč 

 DPH 21 %         20.668,52 Kč 

 cena díla včetně DPH                 119.090,06 Kč 
  

5.2 Objednatel prohlašuje, že výše  uvedený předmět plnění není používán k ekonomické činnosti, 

ale pro potřeby související výlučně s činností při výkonu veřejné správy, a proto ve smyslu 

informací GFR a MFČR ze dne 10.11.2011 nebude aplikován režim přenesené daňové 

povinnosti podle § 92 e zákona o DPH. 

5.3 Smluvní strany prohlašují, že dílo je zadáno dle rozpočtu. Položkový rozpočet je přílohou a 

nedílnou součástí této smlouvy. Jednotkové ceny uvedené v položkovém rozpočtu jsou ceny 

pevné a neměnné po celou dobu realizace stavby. Zhotovitel prohlašuje, že v jednotlivých 

jednotkových cenách položkového rozpočtu má zahrnuty veškeré náklady související se 

splněním jeho povinností specifikovaných touto smlouvou.   

5.4 Cena je ve vztahu k rozsahu prací a činností, které jsou definovány touto smlouvou a 

položkovým rozpočtem, stanovena jako cena nejvýše přípustná a platná až do termínu 

kompletního ukončení a předání díla objednateli. Případné změny cen v souvislosti s vývojem 

cen nemají vliv na celkovou sjednanou cenu díla.  

5.5 Zhotovitel je odpovědný za to, že sazba DPH je stanovena v souladu s platnými právními 

předpisy. 

5.6 V ceně jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele nezbytné k provedení díla, zejména náklady 

na provedení prací a dodávek, náklady na vybudování, udržování a odstranění zařízení 

staveniště, náklady na oplocení a označení staveniště, náklady na provozní vlivy, 

mimostaveništní dopravu, přesun hmot, provedení veškerých zkoušek a revizí nutných 

k ukončení díla, náklady na energii, vodu, topení spotřebované v době realizace díla, případně 

další služby nutné k provádění díla, náklady na třídění druhotných surovin, rozebrání a 

roztřídění demontovaných výrobků, náklady na zabezpečení bezpečnosti a hygieny práce, 

opatření k ochraně životního prostředí, pojištění stavby a osob, organizační a koordinační 

činnost, zajištění nezbytných dopravních opatření apod.  

5.7 Změna ceny: 

a) zhotovitel provede ocenění soupisu stavebních prací, dodávek a služeb, jež mají být 

provedeny navíc, nebo jež nebudou provedeny, jednotkovými cenami položkových 

rozpočtů, 

b) v ceně méněprací je nutno zohlednit také odpovídající podíl nákladů u položek týkajících 

se celé stavby, 

c) pokud práce a dodávky tvořící vícepráce nebudou v položkovém rozpočtu obsaženy, pak 

zhotovitel použije jednotkové ceny ve výši odpovídající cenám v ceníku RTS nebo ÚRS, 

d) v případech, kdy se dané položky v ceníku RTS nebo ÚRS nenacházejí, mohou být ceny 

stanoveny individuální kalkulací zhotovitele. 

5.8 Smluvní strany se dohodly, že v případě méněprací nemá zhotovitel právo na náhradu škody, 

nákladů či ušlého zisku, které mu v důsledku méněprací vznikly.  

5.9 V případě změny ceny díla z důvodu víceprací jsou smluvní strany povinny uzavřít dodatek k 

této smlouvě. Zhotovitel má právo na realizaci a úhradu víceprací teprve po oboustranném 

podpisu tohoto dodatku. 

 

6. Platební podmínky 

6.1 Smluvní strany se dohodly, že zálohy nejsou sjednány.  

6.2 Výše DPH bude účtována dle platné zákonné sazby ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.  



. 
 

Strana 5 (celkem 9) 

6.3 Stane-li se zhotovitel nespolehlivým plátcem, hodnota plnění odpovídající dani bude hrazena 

přímo na účet správce daně v režimu podle §109a zákona o dani z přidané hodnoty. 

6.4 Platba bude provedena na základě daňového dokladu (faktury). Faktura bude vystavena po 

protokolárním předání a převzetí díla specifikovaného touto smlouvou. Nedílnou součástí 

faktury musí být soupis objednatelem potvrzených provedených prací. Bez tohoto soupisu je 

daňový doklad neplatný.   

6.5 Lhůta splatnosti faktury je stanovena na 30 dnů od jejího prokazatelného doručení objednateli. 

Stejný termín splatnosti platí pro smluvní strany i při placení jiných plateb (např. úroků z 

prodlení, smluvních pokut, náhrad škody aj.).  

6.6 Kromě náležitostí stanovených platnými právními předpisy pro daňový doklad je zhotovitel 

povinen ve faktuře uvést i tyto údaje: 

- číslo a datum vystavení faktury, 
- číslo smlouvy a datum jejího uzavření, 
- předmět smlouvy, 
- název stavby, 
- označení banky a číslo účtu, na který má být zaplaceno, 
- lhůta splatnosti faktury, 
- označení osoby, která fakturu vyhotovila, včetně jejího podpisu a kontaktního telefonu    
- IČ a DIČ objednatele a zhotovitele, jejich přesné názvy a sídlo 

     

6.7 Smluvní strany se dohodly, že v případě vyúčtuje-li zhotovitel práce nebo dodávky, které 

neprovedl, vyúčtuje chybně cenu, faktura nebude obsahovat některou povinnou nebo 

dohodnutou náležitost nebo bude obsahovat nesprávné údaje, je objednatel oprávněn fakturu 

vrátit zhotoviteli s vyznačením důvodu vrácení. Zhotovitel provede opravu dle pokynů 

objednatele, a to vystavením nové faktury. Vrácením faktury zhotoviteli přestává běžet původní 

lhůta splatnosti. Celá lhůta splatnosti běží znovu ode dne doručení nově vystavené faktury 

objednateli.  

6.8 Smluvní strany se dohodly, že povinnost zaplatit je splněna dnem odepsání příslušné částky 

z účtu objednatele. 

6.9 V případě dodatečného zjištění, že zhotovitelem byly vyúčtovány neprovedené práce a 

dodávky, zavazuje se tento tuto neoprávněně fakturovanou částku vrátit objednateli do 10 ti 

kalendářních dnů ode dne oznámení této skutečnosti. 

 

7. Jakost díla 

7.1 Zhotovitel se zavazuje k tomu, že celkový souhrn vlastností provedeného díla bude dávat 

schopnost uspokojit stanovené potřeby, tj. využitelnost, bezpečnost, bezporuchovost, 

hospodárnost. Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel je povinen dílo provést v souladu 

s touto smlouvou, právními předpisy, příkazy objednatele, projektovou dokumentací, zadávací 

dokumentací stavby, v souladu se schválenými technologickými postupy stanovenými platnými 

i doporučenými českými nebo evropskými technickými normami, v souladu se současným 

standardem u používaných technologií a postupů pro tento typ stavby tak, aby dodržel kvalitu 

díla.  

7.2 Dílo se nesmí odchýlit od ČSN a technických požadavků na výstavbu, dle kterých je projektová 

dokumentace stavby zpracovaná.  Jakékoliv změny oproti projektové dokumentaci stavby musí 

být předem odsouhlaseny objednatelem a technickým dozorem. 

7.3 Smluvní strany se dohodly na I. jakosti díla. Jakost dodávaných materiálů a konstrukcí bude 

dokladována předepsaným způsobem při kontrolních prohlídkách a při předání a převzetí díla. 

 

8. Provádění díla  

8.1 Zhotovitel se zavazuje, že dílo provede svým jménem a na vlastní zodpovědnost.  

8.2 Zhotovitel zajišťuje vytýčení stavby a vytýčení veškerých inženýrských sítí, jejich zabezpečení 

po dobu realizace a jejich zpětné předání správcům sítí zápisem ve stavebním deníku, příp. 

jinou formou.    



. 
 

Strana 6 (celkem 9) 

8.3 Zhotovitel se zavazuje zabezpečit přístup a příjezd k jednotlivým nemovitostem, pokud to 

charakter stavby vyžaduje. 

8.4 Zhotovitel je povinen po provedení prací upravit pozemky dotčené stavbou do původního stavu 

a zápisem o předání a převzetí je předat jejich vlastníkům. 

8.5 Zhotovitel zodpovídá za bezpečnost a ochranu všech osob v prostoru staveniště a je povinen 

zabezpečit jejich vybavení ochrannými pracovními pomůckami.   

8.6 Zhotovitel je povinen provádět dílo tak, aby nedošlo k ohrožování, nadměrnému nebo 

zbytečnému obtěžování okolí stavby. 

8.7 Zhotovitel nese odpovědnost původce odpadů, zavazuje se nezpůsobovat únik ropných, 

toxických či jiných škodlivých látek na stavbě.  

8.8 Za účelem kontroly provádění díla sjednají smluvní strany při předání staveniště pravidelné 

kontrolní dny. Vyvstane-li potřeba svolat mimořádný kontrolní den, svolá jej objednatel, 

zhotovitel je povinen se mimořádného kontrolního dne zúčastnit.  

8.9 Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele a v případě inženýrských sítí také jejich správce 

nejméně 5 dnů předem ke kontrole a prověření prací, které budou v dalším postupu zakryty 

nebo se stanou nepřístupnými. Pokud tak zhotovitel neučiní, je povinen umožnit objednateli 

provedení dodatečné kontroly a nést náklady s tím spojené. 

8.10 O kontrole zakrývaných částí díla se učiní záznam ve stavebním deníku, který musí obsahovat 

souhlas objednatele se zakrytím předmětných částí díla. Nedostaví-li se objednatel ke kontrole, 

uvede se tato skutečnost do záznamu ve stavebním deníku místo souhlasu objednatele. 

8.11 Zhotovitel je povinen bez odkladu upozornit objednatele na případnou nevhodnost jeho 

příkazů.  

8.12 Zhotovitel je povinen provést soupis provedených prací za každý kalendářní měsíc provádění 

stavby, který doručí objednateli nejpozději do 5. dne následujícího kalendářního měsíce 

v elektronické podobě ke kontrole. 

8.13 Na žádost objednatele je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu předložit objednateli vážní 

lístky (dodací/výdajové listy odpadu) případně i jiné objednatelem požadované doklady 

související s prokázáním řádného provádění díla.   

8.14 Zhotovitel je povinen v průběhu provádění díla pořizovat průběžnou fotodokumentaci 

prováděných prací, a to zejména těch prací, které budou zakryty, nebo se stanou 

nepřístupnými. Kompletní fotodokumentaci předá zhotovitel objednateli při předání díla.   

8.15 Věci, které jsou potřebné k provedení díla, je povinen opatřit zhotovitel. 

8.16 Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel je povinen zajistit a financovat veškeré 

subdodavatelské (poddodavatelské) práce a nese za ně odpovědnost, jako by je prováděl sám.  

8.17 Zhotovitel je povinen umožnit výkon technického dozoru stavebníka, případně výkon činnosti 

koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi, pokud to stanoví jiný právní 

předpis, a zajistit v přiměřeném rozsahu v rámci zařízení staveniště podmínky (prostory) pro 

výkon těchto činností. 

     

9. Stavební deník 

9.1 Zhotovitel je povinen vést v souladu s právními předpisy stavební deník, a to formou denních 

záznamů ode dne převzetí staveniště do převzetí celé stavby objednatelem. 

9.2  Zápisy v deníku nesmí být přepisovány, škrtány, z deníku nesmí být vytrhovány první stránky 

s originálním textem. Každý zápis musí být podepsán stavbyvedoucím zhotovitele nebo jeho 

oprávněným zástupcem. 

 

10. Předání a převzetí díla 

10.1  Dílo bude předáno a převzato zápisem o předání a převzetí díla, který sepíše zhotovitel a bude 

obsahovat zejména: označení díla, označení objednatele a zhotovitele, číslo a datum uzavření 

této smlouvy a jejích dodatků, termín zahájení a ukončení prací na díle, termín zahájení a 



. 
 

Strana 7 (celkem 9) 

ukončení přejímacího řízení, datum a místo sepsání zápisu, jména a podpisy zástupců 

objednatele a zhotovitele, seznam převzaté dokumentace, soupis nákladů od zahájení po 

dokončení díla, termín vyklizení staveniště, datum ukončení záruky. Objednatel v tomto zápise 

prohlásí, že dílo přejímá / nepřejímá a sepíše případné vady a nedodělky. 

10.2 Při předání díla je zhotovitel povinen předat objednateli doklady o řádném provedení díla dle 

technických norem a předpisů, provedených zkouškách, atestech a dokumentaci podle této 

smlouvy, včetně prohlášení o shodě, návodů na užívání a údržbu apod.  

10.3 Smluvní strany se dohodly, že předávané dílo nebude vykazovat vady ani nedodělky. Předání 

díla s ojedinělými drobnými vadami či nedodělky nebránícími užívání lze připustit pouze 

v odůvodněných případech a to výhradně s výslovným souhlasem objednatele.  

10.4 Objednatel má právo odmítnout dílo převzít, nebude-li řádně dokončené. V takovém případě je 

zhotovitel povinen dílo dokončit a poté opětovně vyzvat objednatele k převzetí. 

10.5 Zhotovitel je povinen do 5 dnů po převzetí díla objednatelem odstranit zařízení staveniště a 

staveniště vyklidit.  

 

11. Záruční podmínky a vady díla 

11.1 Dílo má vady, jestliže jeho provedení neodpovídá požadavkům uvedeným v této smlouvě, 

příslušným právním předpisům, technickým normám nebo jiné dokumentaci vztahující se 

k provedení díla, popř. pokud neumožňuje užívání, k němuž bylo určeno a provedeno.  

11.2 Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v průběhu výstavby, dále za vady, jež má dílo v době 

jeho předání a převzetí a vady, které se projeví v záruční době. Za vady díla, které se projeví 

po záruční době, odpovídá zhotovitel, jestliže byly způsobeny porušením jeho povinnosti.  

11.3 Bylo-li plněno vadně, považuje se v této souvislosti za selhání dozoru nad stavbou 

vykonávaného osobou, kterou si objednatel zvolil, pouze takové selhání, kdy dozor, i přes 

nesouhlas zhotovitele učiněný prokazatelně zápisem do stavebního deníku, trval na svém 

písemném pokynu, který vadné plnění zapříčinil.    

11.4 Záruční lhůta na stavbu se sjednává v délce 60 měsíců. Veškeré dodávky strojů, zařízení, 

technologie, předměty postupné spotřeby, mají záruku shodnou se zárukou poskytovanou 

výrobcem, zhotovitel však garantuje nejméně 24 měsíců. Výše uvedené záruky platí za 

předpokladu dodržení všech pravidel provozu a údržby. 

11.5 Záruční lhůta začíná běžet dnem, kdy objednatel převezme dílo bez vad a nedodělků.  

11.6 Záruční lhůta neběží po dobu, po kterou objednatel nemohl předmět díla užívat. Pro ty části 

díla, které byly v důsledku reklamace objednatele zhotovitelem opraveny, běží záruční lhůta 

opětovně od počátku ode dne provedení reklamační opravy. 

11.7 Objednatel písemně /postačí e-mailem/ oznámí zhotoviteli výskyt vady a vadu popíše. Jakmile 

objednatel odeslal toto písemné oznámení, má se za to, že požaduje bezplatné odstranění 

vady, nestanoví-li objednatel jinak. 

11.8 Zhotovitel je povinen nastoupit k odstranění reklamované vady nejpozději do 5 dnů od 

obdržení písemného oznámení o reklamaci, a to i v případě, že reklamaci neuznává, pokud se 

smluvní strany nedohodnou jinak. Náklady na odstranění reklamované vady nese zhotovitel i 

ve sporných případech až do rozhodnutí soudu. V případě havarijní vady (tj. vady bránící 

plnohodnotnému užívání stavby nebo její ucelené části) je zhotovitel povinen započít s 

odstraněním vady ihned, nejpozději však do 12 hodin od oznámení objednatelem, pokud se 

smluvní strany nedohodnou jinak.  

11.9 Vadu je zhotovitel povinen odstranit nejpozději do 10 pracovních dnů od započetí prací, 

pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.  

11.10 Neodstraní-li zhotovitel ve stanoveném termínu vadu reklamovanou v záruční době nebo vadu, 

kterou mělo dílo v době převzetí objednatelem, je objednatel oprávněn pověřit odstraněním 

vady jinou osobu. Veškeré takto vzniklé náklady je zhotovitel povinen uhradit objednateli. 

11.11 Provedenou opravu vady zhotovitel objednateli předá písemně. 

11.12 Zhotovitel zabezpečí na své náklady veškerá opatření nezbytná k odstranění vady.  

 



. 
 

Strana 8 (celkem 9) 

12. Smluvní pokuty a úroky z prodlení  

12.1 Pokud bude zhotovitel v prodlení  s provedením díla v termínu sjednaném dle čl. 4 odst. 4.3 

této smlouvy, je objednatel oprávněn po zhotoviteli požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 

500,- Kč za každý i započatý den prodlení. 

12.2 V případě nedodržení termínu splatnosti jednotlivých faktur objednatelem, je zhotovitel 

oprávněn účtovat objednateli úrok z prodlení ve výši 0,1 % z fakturované částky za každý 

i započatý den prodlení.  

12.3 Objednatel je oprávněn po zhotoviteli požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 500,- Kč za 

každý prokazatelně zjištěný případ nedodržení pořádku na pracovišti nebo nedodržení BOZP. 

Pokuta bude vyúčtována až poté, kdy zhotovitel zjištěné nedostatky ve stanovené lhůtě 

neodstraní.  

12.4 V případě nedodržení termínu odstranění vad a nedodělků zjištěných při přejímacím řízení, 

který bude stanoven v protokolu o předání a převzetí stavby, je objednatel oprávněn účtovat 

zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý i započatý den prodlení.     

12.5 V případě nedodržení stanoveného termínu nástupu na odstranění vady v záruční době je 

objednatel oprávněn účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý i započatý 

den prodlení a to za každou jednotlivou vadu.   

12.6 V případě nedodržení termínu odstranění vady, která se projevila v záruční době, je objednatel 

oprávněn účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý i započatý den prodlení 

s odstraněním a to za každou jednotlivou vadu.  

12.7 V případě nedodržení termínu odstranění zařízení staveniště a vyklizení staveniště po předání 

a převzetí díla dle čl. 10 odst. 10.5 této smlouvy, je objednatel oprávněn účtovat zhotoviteli 

smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý den prodlení s odstraněním zařízení staveniště a 

vyklizením staveniště.  

12.8 Jestliže při prováděných kontrolách najde jakýkoliv dotčený kontrolní orgán pochybení ve 

fakturaci zhotovitele, které bude spočívat ve fakturaci neoprávněných prací, dodávek či služeb, 

tj. prací, dodávek a služeb, které nebyly realizovány v objemu, ve kterém byla provedena 

fakturace, má zhotovitel povinnost vrátit objednateli neoprávněně fakturovanou částku a 

objednatel má právo uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 50% z hodnoty vzniklé 

neoprávněné fakturace. 

12.9 V případě, že závazek provést dílo zanikne před řádným ukončením díla, nezaniká nárok na 

smluvní pokutu, pokud vznikl dřívějším porušením povinnosti. 

12.10 Smluvní strany se dohodly, že smluvní pokuty sjednané touto smlouvou zaplatí povinná strana 

nezávisle na tom, zda a v jaké výši vznikne druhé straně škoda, kterou lze vymáhat 

samostatně. Smluvní pokuty se nezapočítávají na náhradu případně vzniklé škody.  

 

13. Závěrečná ujednání 

13.1 Smluvní strany se dohodly, že technický dozor u stavby nesmí provádět zhotovitel ani osoba s 

ním propojená. 

13.2 Zhotovitel prohlašuje, že v rámci výběrového řízení uvedl v nabídce veškeré informace a 

doklady, které odpovídají skutečnosti. Porušení této povinnosti je považováno za podstatné 

porušení této smlouvy a objednatel může od této smlouvy odstoupit. 

13.3 Smlouva nabývá platnosti i účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami. Právní vztahy 

touto smlouvou neupravené se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném 

znění. 

13.4 Město Český Těšín je povinným subjektem ve smyslu zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv 

(dále také zákon). Smluvní strany se dohodly, že v případě, kdy tato smlouva vč. případných 

dodatků podléhá povinnosti uveřejnění v registru smluv dle zákona, bude subjektem, který vloží 

smlouvu a její případné dodatky do registru smluv, město Český Těšín, a to i v případě, kdy 

druhou smluvní stranou bude rovněž povinný subjekt ze zákona. 

13.5 Smluvní strany prohlašují, že veškeré informace uvedené v této smlouvě nepovažují za 

informace, které nelze poskytnout při postupu podle předpisů upravujících svobodný přístup 



. 
 

Strana 9 (celkem 9) 

k informacím a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoli dalších 

podmínek. 

13.6 Změnit nebo doplnit tuto smlouvu mohou smluvní strany jen písemnými dodatky, podepsanými 

oběma smluvními stranami.  

13.7 Objednatel a zhotovitel jsou oprávněni odstoupit od této smlouvy v případech stanovených 

v občanském zákoníku a v případech uvedených v této smlouvě.  

13.8 Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly a že byla uzavřena 

podle jejich pravé a svobodné vůle, což stvrzují svými podpisy. Smlouva je vyhotovena ve 3 

stejnopisech s platností originálu, z nichž objednatel obdrží dvě a zhotovitel jedno vyhotovení. 

13.9 Přílohu smlouvy a její nedílnou součást tvoří položkový rozpočet. 

 

 
 
V Českém Těšíně dne 21.11.2017     V Českém Těšíně dne 14.11.2017  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
______________________________         _______________________________ 
za objednatele:                  za zhotovitele: 
Ing. Rostislav Rozsypal     Petr Horák  
vedoucí odboru investičního    jednatel společnosti