Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3913600: Smlouva o zajištění přípravy a dovozu obědů pro zaměstnance města

Příloha 2017-12-014-Ja - obědy 2018.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Příloha č


                  
                 M ě s t o   T ř i n e c                  
                 Jablunkovská 160, 739 61  TŘINEC   č. smlouvy 2017/12/014/Ja 

 

 

  
Smlouva o zajištění přípravy a dovozu obědů Strana 1 (celkem 6) 

 
 
 
 
               Strana 1 (celkem 7) 

 

Smlouva 
o zajištění přípravy a dovozu obědů 

 
dle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku,  

ve znění pozdějších předpisů 

 

                                                                                                                       

 

Město Třinec 
se sídlem:     Jablunkovská 160 
     739 61 Třinec  
zastoupeno:    RNDr. Věra Palkovská, starostka   
IČ:     002 97 313 
DIČ:     CZ00297313 
bankovní spojení:   Komerční banka a. s. 
číslo účtu:               xxxxxxxxxxxxxx 
 

(dále jen objednatel) 

a 
 
Escalope Service, s. r. o. 
   
Zapsána v obchodním  
rejstříku:    u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 64855 
Živnostenský list:    Hostinská činnost 
Sídlo:    Vyšní Lhoty 255, 739 51 Vyšní Lhoty  
Statutární orgán:    Bc. Jakub Míček, jednatel 
IČ:     047 10 266 
DIČ:     CZ04710266 
Bankovní spojení:    Fio banka, a. s. 
č. účtu:     xxxxxxxxxxx 
 

(dále jen poskytovatel) 

 

 

 

uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto smlouvu o zajištění stravovacích služeb 
(dále jen „smlouva“): 
 
 
 

I. 



                  
                 M ě s t o   T ř i n e c                  
                 Jablunkovská 160, 739 61  TŘINEC   č. smlouvy 2017/12/014/Ja 

 

 

  
Smlouva o zajištění přípravy a dovozu obědů Strana 2 (celkem 6) 

 
 
 
 
               Strana 2 (celkem 7) 

Úvodní ustanovení 
 

1. Plnění této smlouvy je dle ust. § 27 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných 
zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zakázkou malého rozsahu. Smlouva je 
uzavírána v souladu s nabídkou poskytovatele a rozhodnutím objednatele jako 
zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky.  
 

 
II. 

Předmět smlouvy 
 
1. Předmětem této smlouvy je zajištění přípravy a dovozu obědů pro zaměstnance města 

Třinec zařazené do Městského úřadu Třinec a uvolněné funkcionáře, spočívajících ve 
výrobě jednotlivých hotových druhů stravy (dále jen "obědy") a v jejich dovozu do sídla 
objednatele.  
 

2. Součástí závazku poskytovatele dle bodu 1 je zejména:  
a) příprava obědů v provozovně poskytovatele;  
b) ve stanovenou dobu dovoz obědů do sídla objednatele v nádobách pro přepravu 

stravy ve vlastnictví poskytovatele; 
c) čištění, mytí a dezinfekce nádob pro přepravu stravy. 

 
 

III. 
Podmínky a způsob poskytování stravovacích služeb 

 
1. Poskytovatel se zavazuje připravovat a dovážet obědy v tomto rozsahu:  

a) jeden druh polévky; 
b) čtyři druhy hlavních jídel, z toho bude jedno jídlo bezmasé, případně zeleninový talíř; 
c) jeden druh zeleninového salátu nebo kompotu. 
 
Zeleninový talíř (salát): Plnohodnotné hlavní jídlo složené z čerstvé zeleniny, složených 
sacharidů a bílkovin. 
 

2. Poskytovatel se při přípravě a dovozu obědů zavazuje dodržovat následující podmínky: 
a) připravovat polévky, veškerá hlavní jídla a přílohy k hlavním jídlům výhradně dle 

knihy: „Receptury teplých pokrmů, Jaroslav Runštuk a kolektiv“ (dále jen „Kniha 
receptur). Dodavatel není oprávněn připravit k výdeji žádné jídlo, které nebylo 
připraveno v souladu s touto Knihou receptur (týká se složení použitých surovin 
i postupu přípravy, pokud je v receptuře uveden); 

b) nevyužívat pro přípravu jídel stravy mražené, chlazené nebo konzervované, 
s výjimkami uvedenými v Knize receptur; 

c) nevyužívat pro přípravu jídel křehčené maso; 
d) na přípravu jídel nevyužívat polotovary, nepoužívat dochucovadla, práškové vývary a 

glutamát sodný pro zvýraznění chuti, s vyjímkami uvedenými v Knize receptůr;  
e) žádné jídlo se nebude v jídelníčku opakovat častěji než 1x za čtrnáct dnů a polévka 

častěji než 1x za pět dnů; 
f) ryby se v jídelníčku objeví minimálně 1x za čtrnáct dnů, luštěniny 1x za pět dnů 

a sladké jídlo 1x za pět dnů; 
g) k jídlům, u kterých je v Knize receptur uvedena konkrétní příloha, je dodavatel 



                  
                 M ě s t o   T ř i n e c                  
                 Jablunkovská 160, 739 61  TŘINEC   č. smlouvy 2017/12/014/Ja 

 

 

  
Smlouva o zajištění přípravy a dovozu obědů Strana 3 (celkem 6) 

 
 
 
 
               Strana 3 (celkem 7) 

povinen vždy poskytovat tuto přílohu; 
h) sestavovat jídelní lístek, a to vždy na týden (pondělí až pátek, mimo svátků) 

v rozsahu 1 druh polévky, 4 druhy hlavních jídel (z toho jedno bezmasé, případně 
zeleninový talíř a jeden druh kompotu nebo zeleninového salátu. Navíc nabídne 
dodavatel odběrateli možnost variantního výběru u minimálně jednoho hlavního jídla 
z denní nabídky; 

i) jedno z hlavních jídel bude připravováno dle zásad racionální výživy; 
j) vypracovat a předložit odběrateli jídelní lístek vždy nejpozději do pondělí, do 

14 hod. předchozího kalendářního týdne; 
k) změny v jídelníčku hlásit odběrateli nejpozději den předem do 12 hod.; 
l) zajistit denně v pracovní dny dovoz jídel na určené místo v době od 9:45 do 10:15 

hodin a následně odvoz prázdných nádob pro přepravu stravy (přepravní termoporty 
dodavatele); 

m) veškeré nádoby dodavatele používané pro dodávku stravy musí splňovat hygienické 
a jiné platné normy a právní předpisy určené pro uchovávání a přepravu potravin; 

n) dodržovat stanovené hygienické předpisy pro přípravu a expedici jídel a nést plnou 
odpovědnost za jejich případné porušení; 

o) vést o objednaných jídlech dohodnutou evidenci a měsíčně tuto porovnávat 
s odběratelem. 
 

3. Objednatel se zavazuje dodržovat následující podmínky:  
a) provádět výběr jídel z nabízených variant a informovat o svém výběru poskytovatele 

nejpozději do čtvrtku do 12 hod. předchozího kalendářního týdne; 
b) provádět hromadnou objednávku jídel na příslušný den nejpozději do 15 hod. 

předchozího dne, případné změny bude hlásit do 7 hod. příslušného dne, a to 
telefonicky nebo prostřednictvím elektronické pošty; 

c) objednatel se zavazuje dodržovat stanovené hygienické předpisy pro výdej jídel a 
nést plnou odpovědnost za jejich případné porušení. 

 
4. Poskytovatel se zavazuje dodržovat zásady racionální výživy: 

Optimální zastoupení plnohodnotných bílkovin připravovaných na minimálním množství 
oleje nejlépe olivového, rostlinných tuků, složených sacharidů, vitamínů, minerálních 
látek a vlákniny. 

  

 
IV. 

Cena a platební podmínky 
 

1. Smluvní ceny bez daně z přidané hodnoty (dále jen "DPH") jsou uvedeny v příloze č. 1 
smlouvy – Ceník teplých a doplňkových jídel společnosti platný od 01.01.2018, a to v 
tomto rozsahu:  
a) polévka (0,35 l) 
b) hlavní jídla budou poskytovatelem připravována ve 4 cenových hladinách:  

1. cenová hladina – 1. jídlo – jídlo klasické včetně přílohy, 
   (100 g masa v syrovém stavu) 
2. cenová hladina – 2. jídlo – jídlo výběrové včetně přílohy,  
   (120 g masa v syrovém stavu) 
3. cenová hladina – 3. jídlo – jídlo specialita včetně přílohy, 
   (150 g masa v syrovém stavu) 
4. cenová hladina – 4. jídlo – jídlo bezmasé případně zeleninový talíř,  



                  
                 M ě s t o   T ř i n e c                  
                 Jablunkovská 160, 739 61  TŘINEC   č. smlouvy 2017/12/014/Ja 

 

 

  
Smlouva o zajištění přípravy a dovozu obědů Strana 4 (celkem 6) 

 
 
 
 
               Strana 4 (celkem 7) 

(Masitá jídla v cenové hladině 1. až 3. mohou být výjimečně nahrazena jídly 
bezmasými o stejné nebo vyšší hmotnosti. Jídla v cenové hladině 4. by zpravidla 
neměla být smažená, ale více zaměřená na racionální výživu) 

c) zeleninový salát nebo kompot 
2. Smluvní ceny obsahují ocenění veškerých nákladů poskytovatele nutných nebo 

souvisejících s řádným plněním předmětu smlouvy. V jednotkové ceně jsou zahrnuty 
veškeré náklady na potraviny, mzdové náklady, provozní, i veškeré poplatky, vyjma 
nákladů na dovoz obědů. Cena za dovoz obědů je stanovena paušálně za každý měsíc, 
nezávisle na počtu odebraných jídel a její výše je 10.000 Kč bez DPH. 

3. Smluvní cena v Kč bez DPH je nepřekročitelná. 
4. Poskytovatel bude fakturovat dovoz a odběr teplých jídel měsíčně. Po uplynutí běžného 

kalendářního měsíce bude přiložen podrobný rozpis odběru jídel podle dohodnuté 
evidence. Jídla budou fakturována podle skutečného odběru za příslušné zúčtovací 
období dle ceníku poskytovatele, který je samostatnou přílohou této smlouvy.  

5. Faktury poskytovatele musí obsahovat náležitosti účetního a daňového dokladu dle 
platných právních předpisů. V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti 
nebo bude obsahovat nesprávné údaje, je objednatel oprávněn zaslat ji ve lhůtě 
splatnosti zpět k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti 
počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněného či opraveného dokladu. 

6. Poskytovatel je povinen doručit faktury za předmět plnění za uplynulý kalendářní měsíc 
do sídla objednatele do 14. dne následujícího měsíce. 

7. Objednatel uhradí fakturu bezhotovostně převodem na účet poskytovatele do 15 dnů 
ode dne obdržení faktury. Zaplacením se rozumí odepsání finanční částky z účtu 
objednatele ve prospěch poskytovatele. Úhrada za plnění se provede v české měně. 

8. V případě prodlení objednatele s úhradou faktury je poskytovatel oprávněn účtovat úroky 
z prodlení ve výši 0,03 % z dlužné částky za každý den prodlení. 

 
 

V.  
Práva a povinnosti smluvních stran 

 
1. Poskytovatel se zavazuje zahájit poskytování předmětu plnění dle této smlouvy od 

01.01.2018, pokud smluvními stranami nebude dohodnuto jinak. 
2. Poskytovatel je povinen: 

a) zajistit na vlastní náklady dopravu jídel do objektu; 
b) udržovat pořádek a čistotu v dopravních prostředcích, které použije pro přepravu 

jídel; 
c) informovat objednatele o všech změnách a překážkách, které by mohly způsobit 

závady při plnění předmětu smlouvy, a to ihned po takovém zjištění; 
d) vyřizovat ihned reklamace pokrmů nebo dodaného zboží. Poskytovatel podle 

provozních možností neprodleně napraví příčiny nedostatků; 
e) zajistit pro plnění této smlouvy odborně způsobilý pracovní tým v dostatečném 

rozsahu. 
3. Poskytovatel je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční 

kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve 
znění pozdějších předpisů, osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly 
prováděné v souvislosti s úhradou zboží nebo služeb z veřejných výdajů. Vzhledem 
k tomu se poskytovatel zavazuje k uchování účetních dokladů a záznamů a dalších 
relevantních podkladů souvisejících s plněním dle této smlouvy dle platných právních 
předpisů. 



                  
                 M ě s t o   T ř i n e c                  
                 Jablunkovská 160, 739 61  TŘINEC   č. smlouvy 2017/12/014/Ja 

 

 

  
Smlouva o zajištění přípravy a dovozu obědů Strana 5 (celkem 6) 

 
 
 
 
               Strana 5 (celkem 7) 

VI. 
Kontaktní osoby smluvních stran 

 
 
Smluvní strany tímto ustanovují své zástupce, kteří jsou oprávněni ke všem provozním a 
technickým úkonům dle této smlouvy. 
 
Za poskytovatele: xxxxxxxxxxxxx 
 
Za objednatele: xxxxxxxxxxxxx 
 
 

VII.  
Smluvní pokuty 

 
1. V případě, že poskytovatel 

a) odmítne oprávněnou reklamaci dodaných pokrmů, je objednatel oprávněn požadovat 
po poskytovateli úhradu smluvní pokuty ve výši 2.000,- Kč za každé jednotlivé 
odmítnutí, 

b) nedodrží některou z podmínek sjednaných v článku III. bod 2, je objednatel oprávněn 
požadovat po poskytovateli úhradu smluvní pokuty ve výši 2.000,- Kč za každé 
jednotlivé porušení, 

c) poruší jakoukoliv jinou (než uvedené v předchozích bodech) povinnost, vyplývající 
pro něho z této smlouvy a nezjedná nápravu ani přes písemné upozornění ze strany 
objednatele, je objednatel oprávněn požadovat po poskytovateli úhradu smluvní 
pokuty ve výši 2.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení. 

2. Celková výše smluvních pokut není omezena jakýmkoliv limitem a smluvní pokuty 
mohou být kombinovány (tzn., že uplatnění jedné smluvní pokuty nevylučuje souběžné 
uplatnění jakékoliv jiné smluvní pokuty).  

3. Smluvní pokuta je splatná do 15 dnů ode dne doručení oznámení o uložení smluvní 
pokuty objednatelem poskytovateli. Oznámení o uložení smluvní pokuty musí vždy 
obsahovat popis a časové určení události, která v souladu s uzavřenou smlouvou 
zakládá právo objednatele účtovat smluvní pokutu. Oznámení musí dále obsahovat 
informaci o způsobu úhrady smluvní pokuty. 

4. Uplatnění kterékoliv ze smluvních pokut nezbavuje objednatele práva k uplatnění 
případné náhrady vzniklé škody způsobené porušením povinnosti, přičemž se částka 
zaplacených smluvních pokut do výše náhrady škody nezapočítává. 
  

 
VIII. 

Doba trvání smlouvy 
 
1. Smlouva se uzavírá na dobu určitou od 01.01.2018 – 31.12.2018. Smlouva může být 

ukončena: 
a) dohodou smluvních stran; 
b) výpovědí kterékoliv smluvní strany bez udání důvodu. 

2. Výpověď musí mít písemnou formu. Výpovědní doba činí 3 měsíce a počíná plynout 
prvním dnem kalendářního měsíce bezprostředně následujícího po měsíci, ve kterém 
byla výpověď doručena druhé smluvní straně. 

 



                  
                 M ě s t o   T ř i n e c                  
                 Jablunkovská 160, 739 61  TŘINEC   č. smlouvy 2017/12/014/Ja 

 

 

  
Smlouva o zajištění přípravy a dovozu obědů Strana 6 (celkem 6) 

 
 
 
 
               Strana 6 (celkem 7) 

IX.  
Závěrečná ustanovení 

 
1. Změny a doplňky této smlouvy lze provést pouze formou písemných dodatků, 

podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran na jedné listině.  
2. Tato smlouva podléhá evidenci v registru smluv. Objednatel se zavazuje tuto smlouvu 

vložit do registru smluv tak, aby byla účinná ve sjednané době. 
3. Objednatel si ve smyslu zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve 

znění pozdějších předpisů, vyhrazuje právo zveřejnit v zákonem stanovených lhůtách 
úplné znění uzavřené smlouvy, včetně jejich případných změn a dodatků. 

4. Bude-li některé ustanovení smlouvy prohlášeno za neplatné, není tím platnost smlouvy 
v jejích ostatních ustanoveních dotčena a neplatné ustanovení je považováno za 
vypuštěné. Pro tento případ se smluvní strany zavazují nahradit neplatné ustanovení 
platným, které bude původnímu ustanovení obsahem a účelem nejbližší. 

5. Smlouva se vyhotovuje ve čtyřech stejnopisech, z nichž dva obdrží poskytovatel a dva 
objednatel. 

6. Uvedené smluvní strany prohlašují, že podle zákona, stanov, společenské smlouvy nebo 
jiného obdobného organizačního předpisu jsou oprávněny tuto smlouvu podepsat a k 
platnosti smlouvy není třeba podpisu jiné osoby. 

7. Uzavření této smlouvy bylo schváleno na 103. schůzi Rady města Třince dne 
20.11.2017 usnesením č. 2017/3740 nadpoloviční většinou všech členů rady města. 

8. Součástí této smlouvy jsou následující přílohy:  
- Příloha č. 1 – Ceník teplých a doplňkových jídel platný od 01.01.2018. 

 

 
 
V Třinci dne          
Za objednatele: 28.11.2017    Za poskytovatele: 28.11.2017 

 
 
 
 
 
 

……………………………………       …………………………………… 
     RNDr. Věra Palkovská          Bc. Jakub Míček  
         starostka města              jednatel                                                   
 
 
 
 
 



                  
                 M ě s t o   T ř i n e c                  
                 Jablunkovská 160, 739 61  TŘINEC   č. smlouvy 2017/12/014/Ja 

 

 

 
Příloha č. 1smlouvy 

 

Ceník teplých a doplňkových jídel platný od 01.01.2018 
 
 

Druh jídla 
Cena jídla v Kč 

bez DPH 
Cena jídla v Kč 

včetně DPH 

Polévka klasická (0,35 l) 8,70 10,00 

Jídlo klasické (100 g masa v syrovém stavu) 38,26 44,00 

Jídlo výběrové (120 g masa v syrovém stavu) 45,22 52,00 

Jídlo specialita (150 g masa v syrovém stavu) 50,43 58,00 

Jídlo bezmasé případně zeleninový talíř 38,26 44,00 

Zeleninový salát nebo kompot 11,30 13,00