Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3915052: Homologační zkoušky

Příloha VOP EKOVA ELECTRIC.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Obchodní podmínky firmy Metal Produkt Servis Praha s


Obchodní podmínky 

Strana 1 (celkem 5) 

 

Všeobecné obchodní podmínky společnosti EKOVA ELECTRIC a.s. 

                                                                

 

Obchodní společnost EKOVA ELECTRIC a.s. (dále jen EE nebo také objednatel) vyhlašuje 

tímto tyto obchodní podmínky pro smluvní vztahy společnosti EKOVA ELECTRIC a.s. 

se třetími subjekty týkající se dodávek služeb a výrobků v oboru strojírenství. 

 

1. Tyto obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") objednatele, upravují vzájemná 
práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti s objednávkou nebo na základě 

písemné smlouvy uzavírané mezi objednatelem a jinou fyzickou či právnickou osobou 

(dále jen "zhotovitel nebo dodavatel"). Tyto obchodní podmínky se použijí na veškeré 

smluvní vztahy uzavírané objednatelem v rámci jeho podnikatelské činnosti. 

 

2. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v objednávce nebo 
písemné smlouvě. Odchylná ujednání v objednávce nebo písemné smlouvě mají přednost 

před ustanoveními obchodních podmínek. 

 

3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí objednávky nebo písemné 
smlouvy na základě odkazu na ně a nemusí být k objednávce nebo písemné smlouvě 

přikládány, neboť zákon předpokládá, že jsou oběma smluvními stranami známé a 

přístupné (např. prostřednictvím webových stránek objednatele). 

 

4. Znění obchodních podmínek může objednatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením 
nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění 

obchodních podmínek. 

 

5. Smlouva může být mezi smluvními stranami uzavřena následujícími způsoby: 
a) Písemnou objednávkou obsahující základní náležitosti smlouvy, tj. předmět plnění 

(dále jen zakázka nebo předmět zakázky), čas plnění a cenu a přijetím (potvrzením) 

této objednávky písemnou formou druhou smluvní stranou. Pokud bude objednávka či 

její potvrzení zaslána faxem nebo e-mailem, je nutné její následné zaslání nebo 

potvrzení v písemné formě.  

b) Přijetím návrhu příslušné smlouvy.  
 

6. Odesílatel je vázán návrhem na uzavření smlouvy (objednávkou) po dobu 5 dnů od data 
podpisu na něm uvedeného. Stejná lhůta včetně jejího určení platí i pro přijetí návrhu 

smlouvy (objednávky), které je účinné, jestliže vyjádření souhlasu s obsahem návrhu 

smlouvy (potvrzení objednávky) dojde v této lhůtě druhé smluvní straně.  

 

7. Dodavatel se zavazuje k písemnému potvrzení objednávky či smlouvy do pěti (5) 
pracovních dnů od jejího obdržení. Potvrzenou smlouvu či objednávku je nutné zaslat 

předem faxem nebo mailem a následně poštou dodavateli k rukám kontaktní osoby dle 

bodu 5. V případě, že v této lhůtě dodavatel objednávku či smlouvu písemně nepotvrdí ani 

nepošle jiné písemné vyjádření odběrateli, považuje se tato za dodavatelem v plném 

rozsahu akceptovanou a smluvní vztah tudíž za vzniklý.   

 

8. Pozdní přijetí návrhu smlouvy (objednávky) má účinky včasného přijetí, jestliže jej druhá 
smluvní strana bez odkladu jako pozdní neodmítne. Přijetí návrhu (objednávky), které 

obsahuje dodatky, výhrady, omezení nebo jiné změny je odmítnutím návrhu a považuje se 



Obchodní podmínky 

Strana 2 (celkem 5) 

 

za nový návrh smlouvy. To neplatí, byl-li návrh smlouvy pouze doplněn o údaje týkající 

se adresáta návrhu smlouvy. 

 

9. Zmocněncem pro komunikaci je pracovník objednatele, který objednávku či návrh 
smlouvy vystavil nebo jmenovaný vedoucí projektu. 

 

10. Zhotovitel přejímá plnou zodpovědnost za řádné a včasné provedení zakázky včetně 
dohodnutých či obecně závaznými právními předpisy nebo technickými normami 

vyžadovaných zkoušek. 

 

11. Zhotovitel se zavazuje, že předmět zakázky bude splňovat požadavky na jakost, a že její 
provedení bude odpovídat podmínkám stanovených smlouvou, účelu užití, právním 

předpisům a normám. Zhotovitel zaručuje, že užité materiály a zařízení budou bezvadné 

a budou odpovídat technickým informacím, včetně specifikací, plánů, výkresů, které od 

objednatele obdrží ke každému jednotlivému obchodnímu případu před nebo během 

provádění konkrétní zakázky pro objednatele. 

 

12. V případě jakýchkoliv sporů mezi objednatelem a zhotovitelem nesmí zhotovitel 
nezávisle na svých domnělých nárocích přerušit práce na zakázce. 

 

13. Změnové řízení: veškeré změny provedené zhotovitelem musejí být písemně oznámeny 
a odsouhlaseny objednatelem. Převzetí a realizace všech vyžádaných změn ze strany EE 

musí být zhotovitelem do 1 pracovního dne potvrzeny faxem či e-mailem.   

 

14. Expedice předmětu zakázky (zboží): 1 den před expedicí je zhotovitel povinen předat 
podklady pro vystavení celních a transportních dokladů (dodací list či expediční seznam 

s váhou zboží a jeho balením vč. počtu nákladových kusů). 

 

15. Pro expedici zboží je nutné označit každý samostatný díl, skupinu stejných dílů či 
sestavu štítkem. Tyto štítky dodá MPS. Při vyplňování údajů je zhotovitel povinen dbát 

na jejich čitelnost, úplnost a odolnost popisů vůči nepřízni počasí (např. popisovat 

centrofixem).  

 

16. Sjednané termíny a lhůty jsou závazné. Za splnění zakázky se považuje, když je 
předmět zakázky připraven k transportu do 12 hodiny sjednaného dne plnění. Termínové 

prodlení je zhotovitel povinen odběrateli oznámit neprodleně poté, co zjistí, že hrozí 

nebezpečí prodlení s řádným a včasným splněním zakázky. Pokud vinou zhotovitele 

dojde k prodlení se splněním předmětu zakázky, sjednává se smluvní pokuta ve prospěch 

objednatele ve výši  0,1% z ceny zakázky za každý den prodlení. Cenou se rozumí cena 

vč. DPH v zákonné sazbě. Expedice neúplné dodávky není možná, výjimky musí být 

schváleny vedoucím projektu. Zhotovitel ručí za kompletnost a úplnost dodávky. 

 

17. Místo plnění: Místem plnění je provozovna zhotovitele, v níž je předmět plnění 
(zakázka) zhotovován, pokud není uvedeno jinak. V tomto místě bude zakázka 

připravena k transportu a nakládce, přičemž přepravu zajišťuje objednatel, pokud nebude 

ve smlouvě sjednáno jinak. Nakládku zajišťuje zhotovitel.   

 

18. Zhotovitel splní svůj závazek zhotovení a provedení zakázky jejím řádným provedením 
ve smluvním termínu bez vad, a to jak faktických tak právních a jejím předáním 



Obchodní podmínky 

Strana 3 (celkem 5) 

 

objednateli v místě jejího provádění a v souladu se smlouvou a těmito obchodními 

podmínkami. 

 

19. Náhrada škody: Objednatel je oprávněn požadovat náhradu škody způsobené mu 
porušením povinností zhotovitelem i v případě, že se jedná o porušení povinnosti 

zhotovitelem, na kterou se vztahuje smluvní pokuta a to i ve výši přesahující smluvní 

pokutu. Náhrada škody zahrnuje skutečnou škodu a ušlý zisk. 

 

20. Právo kontroly: EE si vyhrazuje právo kontroly provádění zakázky kdykoli v průběhu 
realizace díla a vždy před expedicí zakázky (zboží). 

 

21. Balením se rozumí zabezpečení zboží proti poškození (ztrátě) při nakládce, vykládce a 
během transportu vč. jeho bezpečného a bezproblémového naložení a vyložení. Náklady 

spojené s balením a označením a nakládkou zboží nejsou zahrnuty v ceně.   

 

22. V případě víceprací (vícenákladů) musí být nejdříve zaslán podrobný popis prací 
(nákladů). V případě schválení těchto podkladů bude vystavena objednávka. Zaslané 

faktury s neodsouhlasenými víceprácemi (vícenáklady) nebudou proplaceny. 

 

23. Fakturační a platební podmínky: 
23.1. Fakturační adresa: EKOVA ELECTRIC a.s., Martinovská 3244/42, 723 00 Ostrava, 

Martinov, IČ: 28642457, DIČ: CZ28642457. 

23.2. Faktura musí obsahovat číslo objednávky nebo smlouvy EE a být zaslána doporučeně 
poštou nebo elektronicky na emailovou adresu uvedenou v příslušné smlouvě nebo 

objednávce. Každá faktura musí mít náležitosti daňového dokladu a fakturovaná 

částka musí být v souladu se smluvní cenou. Smluvní cenou se rozumí cena bez DPH 

spolu s cenou s příslušnou sazbou DPH. 

23.3. Splatnost faktur je 30 dní od jejího doručení, pokud není písemně dohodnuto jinak. 
Zaslání zálohové faktury je možné pouze v případě, že bylo sjednáno poskytnutí 

zálohy. Poskytnutá záloha musí být vypořádána v konečné faktuře. 

23.4. Právo fakturovat vzniká zhotoviteli dnem, kdy splní svůj příslušný závazek. 
23.5. Během celého období splatnosti faktury má objednatel právo vrátit fakturu zhotoviteli 

bez zaplacení, pokud faktura nebude obsahovat veškeré náležitosti stanovené 

smlouvou, těmito obchodními podmínkami a právními předpisy nebo pokud právo 

fakturovat zhotoviteli nenáleží.  Při vrácení faktury uvede objednatel důvody vrácení. 

Doba splatnosti původní faktury se stane jejím důvodným vrácením neplatnou, 

přičemž nová lhůta splatnosti započne dnem, kdy objednatel obdrží opravenou nebo 

nově vydanou fakturu, která bude mít stanovené náležitosti.  

23.6. Faktury budou hrazeny bankovním převodem na účet zhotovitele uvedený ve faktuře.  
 

24. Prohlášení o shodě: zhotovitel je povinen zaslat faxem a následně písemně na adresu sídla 
EE prohlášení o shodě, certifikáty v souladu se zákonem č. 22/1997 Sb. a souvisejícími 

obecně závaznými předpisy a rovněž doklady o provedených zkouškách, jsou-li 

vyžadovány a to ke dni expedice zboží. 

 

25. Zhotovitel je povinen na požádání EE prokázat svoji způsobilost k provádění některých 
druhů práce (např. svářečské průkazy, certifikáty apod.).  

 

26. Modely, vzorky, výkresy, přístroje, přípravky, technické a jiné pomůcky a podklady, které 
si sám zhotovitel zhotovil, zůstávají jeho majetkem. Firmou EE bezplatně předané 



Obchodní podmínky 

Strana 4 (celkem 5) 

 

výkresy a modely zůstávají jejím vlastnictvím. Dle požadavku objednatele provedené 

výkresy a modely jsou jeho vlastnictvím za předpokladu, že byly v plné výši zaplaceny. 

Předání třetí osobě je nepřípustné. Za porušení předpisu ručí zhotovitel. 

 

27. Důvěrnost: Zhotovitel se zavazuje, že všechny obchodní a technické informace, včetně 
specifikací, plánů, výkresů, které od objednatele obdrží ke každému jednotlivému 

obchodnímu případu před nebo během provádění konkrétní zakázky pro objednatele, bude 

udržovat v tajnosti a nepoužije je k vlastnímu prospěchu nebo prospěchu třetích osob, ani 

je neprozradí třetím osobám nebo je nepoužije pro jiné účely než k provedení zakázky, 

která je předmětem konkrétního obchodního případu, k němuž se vztahuje objednávka či 

smlouva, bez souhlasu objednatele. Tento souhlas není vyžadován pro poskytování 

informací subdodavatelům, je však omezen na rozsah informací a podkladů potřebný 

k provedení daných prací příslušným subdodavatelem. Zhotovitel bere na sebe 

odpovědnost za to, že v takovém případě zaváže i tyto subdodavatele zajistit utajení ve 

stejném rozsahu, jaký bere sám na sebe. Z utajení informací a z předmětu obchodního 

tajemství jsou vyjmuty informace, které již jsou nebo se staly veřejně přístupnými bez 

účasti zhotovitele, nebo které zhotovitel legálně získal od třetí strany nepodílející se na 

zakázce.  

 

28. Odpovědnost za vady: Při zjištění, že předmět zakázky vykazuje vady, má objednatel 
právo: 

a/ Požadovat odstranění vady poskytnutím nového plnění v přiměřené lhůtě, jedná-li se o 

vady, jež činí dílo nepoužitelným. 

     b/ Požadovat odstranění vady poskytnutím nového plnění v rozsahu vadné části. Vadu je 

povinen zhotovitel odstranit do 7 dnů ode dne doručení oznámení vady zhotoviteli, 

pokud strany nedohodnou v konkrétním případě lhůtu delší či kratší. 

     c/ Požadovat přiměřenou slevu z ceny díla, jež však činí vždy minimálně 10 % a 

maximálně 30% z ceny předmětu plnění, pokud si strany nesjednají jinak. 

 d/ Odstoupit od smlouvy. 

 

28.1. Oznámení vad (reklamace) musí být zasláno zhotoviteli písemně bez zbytečného 
odkladu po jejich zjištění. V pochybnostech se má za to, že oznámení vad bylo 

zhotoviteli doručeno třetího dne po odeslání. V oznámení vad musí být vada popsána a 

musí v něm být uvedena volba mezi nároky uvedenými v bodě 25. 

28.2. Odstranění vady nemá vliv na nárok objednatele na smluvní pokutu a náhradu škody. 
28.3. O odevzdání nového plnění v rámci odstranění vady a o odpovědnosti za vady tohoto 

plnění platí ustanovení těchto obchodních podmínek týkající se místa a způsobu plnění 

a uplatňování práv z odpovědnosti za vady. 

28.4. Objednatel má vůči zhotoviteli též nárok na náhradu škody vzešlé z vady předmětu 
zakázky. 

28.5. Při nedodržení termínu stanoveného pro odstranění vad v bodu 24 b) je objednatel 
oprávněn nechat předmětné vady odstranit třetí osobou. V tomto případě zhotovitel 

pozbývá právo na zaplacení poměrné částky smluvní ceny za provedení díla podle této 

smlouvy v rozsahu odpovídajícímu nákladům, které musel objednatel na jejich 

odstranění vynaložit.  

 

29. Záruční doba: Záruční doba činí 24 měsíců od splnění předmětu zakázky, pokud není 
dohodnuto jinak. Na opravené či vyměněné části předmětu zakázky se vztahuje stejná 

záruční doba.  

 



Obchodní podmínky 

Strana 5 (celkem 5) 

 

30. Smluvní pokuty: Pokud v těchto obchodních podmínkách nebo ve smlouvě není uvedeno 
jinak, sjednávají smluvní strany tyto smluvní pokuty ve prospěch objednatele:   

 

30.1. Smluvní pokuta pro případ vad předmětu zakázky činí 5% z její ceny předmětu zakázky 
a pro případ prodlení s odstraněním vad činí 0,01% z ceny předmětu zakázky denně. 

Smluvní pokuta za vady díla se vztahuje na vady zjištěné v době, po kterou zhotovitel 

za vady odpovídá. Dále je odběratel oprávněn k vyúčtování dalších nákladů, které 

prokazatelně vznikly v souvislosti s neshodnou dodávkou.  

 

30.2. Cenou předmětu zakázky se rozumí její sjednaná cena bez DPH. 
 

31. Odstoupení od smlouvy: Objednatel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě 
podstatného porušení smlouvy zhotovitelem. Podstatným porušením smlouvy 

opravňujícím objednatele odstoupit od smlouvy je: 

a) prodlení zhotovitele se splněním předmětu zakázky  
b) vadné plnění předmětu zakázky  
c) poruší-li zhotovitel své povinnosti uvedené v bodu 17. a 24. obchodních podmínek  

 

 Odstoupení od smlouvy musí objednatel oznámit zhotoviteli bez zbytečného odkladu poté, 

co se dozvěděl o podstatném porušení smlouvy. Odstoupení od smlouvy se nedotýká 

nároku na zaplacení smluvní pokuty. 

 

32. Veškeré dokumenty uvedené v bodu 24. těchto obchodních podmínek, které zhotovitel od 
objednatele obdrží ke každému jednotlivému obchodnímu případu před nebo během 

provádění konkrétní zakázky objednatele, zůstanou v majetku objednatele a budou vč. 

případně pořízených kopii po splnění předmětu zakázky vráceny, pokud to bude 

objednatel požadovat.   

 

33. Právní vztahy smluvních stran se řídí českým právem.  
 

34. Smluvní strany výslovně potvrzují a souhlasí s tím, že příslušným soudem je pro obě 
smluvní strany soud věcně příslušný dle právních předpisů České republiky, a že místní 

příslušnost soudu byla mezi objednatelem a zhotovitelem dohodnuta tak, že místně 

příslušným soudem je Okresní soud v Ostravě. 

 

35. V případě, že v textu smlouvy by bylo ujednání odchylné nebo kontroverzní se zněním 
obchodních podmínek, pak takové ujednání má přednost před zněním obchodních 

podmínek. Tyto obchodní podmínky jsou pro účastníky smluvního vztahu závazné pro 

každý jednotlivý obchodní případ, ledaže by bylo jejich použití jako celku v konkrétní 

smlouvě písemně vyloučeno. 

 

 

V Ostravě dne 1. 09. 2015