Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3915316: zajištění služeb souvisejících se svozem odpadu

Příloha 372_SYNOT TIP,a.s._2018.r.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA č. 372/2018

uzavřená podle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění

Poskytovatel: SmP-Odpady a.s.
se sídlem: 530 12 Pardubice, Bílé Předměstí, Hůrka 1803,
ve věcech smluvních zast.: Ing. Jiřím Strouhalem, výkonným ředitelem
ve věcech technických
č.ú.:
IČ: 275 47 230 DIC: CZ27547230
zaps. v OR KS Hradec Králové, oddíl B, vložka 2804

(dále jen „poskytovatel")
a

Obj ednatel: SYNOT TIP, a.s.
se sídlem: 686 01 Uherské Hradiště, Jaktáře 1475 
zastoupen:
IČ: 263 01 091 DIČ: CZ699000128 
zaps. v OR KS Brno, oddíl B, vložka 3827

(dále jen „objednatel")

uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto

smlouvu o zajištění služeb souvisejících se svozem odpadu

i.

Předmět smlouvy

1. Poskytovatel se zavazuje řádně a včas zajišťovat pro objednatele služby související se 
svozem odpadu majícího charakter komunálního odpadu, konkrétně druhů odpadů 
uvedených v příloze č. 1, která je nedílnou součástí této smlouvy. Poskytovatel bude 
provádět svoz odpadů, zajišťovat jejich ukládání, likvidaci, další využití, nebo předání 
oprávněné osobě v termínech a četnosti sjednaných touto smlouvou dle přílohy č. 1 této 
smlouvy.

2. Objednatel se zavazuje za tuto službu poskytovateli zaplatit řádně a včas sjednanou cenu dle 
níže sjednaných podmínek.

1



II.

Vzájemná ujednání

Smluvní strany se dohodly na tom, že pro účely této smlouvy se budou mimo jiné řídit při 
výkladu pojmů a obecných povinností zejména zákonem č. 185/2001 Sb. o odpadech a o změně 
některých zákonů, v platném znění, předpisy tento zákon provádějícími a doplňujícími, jakož i 
občanským zákoníkem v platném znění.

III.

Cena a způsob platby

1. Cena služby pro jednotlivé druhy odpadů je uvedena v příloze č. 1 této smlouvy. K ceně 
bude připočítána DPH dle platných právních předpisů. Smluvní strany se dohodly, že cena 
uvedená v příloze č. 1 je úplná a nejvýše přípustná a zahrnuje veškeré náklady poskytovatele 
spojené s poskytováním služeb, jež jsou předmětem této smlouvy.

2. Ceny uvedené v příloze č. 1 této smlouvy jsou platné pro rok 2018. V případě, že 
v následujících letech meziroční růst inflace v odpadovém hospodářství bude vyšší než 10%, 
smluvní strany přistoupí k vyhotovení dodatku o nové ceně. Pokud bude tato inflace nižší, 
než je shora uvedeno, oznámí poskytovatel objednateli cenu na příslušný rok. Pokud 
objednatel nebude požadovat vyhotovení dodatku, může dojít k navýšení ceny v příslušném 
roce na základě tohoto ujednání. Výše úhrady je dána násobkem celkového počtu svážených 
odpadových nádob a příslušné ceny sjednané pro kalendářní rok.

3. Fakturace bude provedena ročně na základě faktury poskytovatele.

4. Poskytovatel se zavazuje vystavit a doručit objednateli fakturu nejpozději do 31. ledna 
kalendářního roku.

5. Splatnost faktury je dohodnuta v délce 14 dnů ode dne prokazatelného doručení objednateli.

6. Budou-li údaje na faktuře nesprávné či neúplné, je objednatel oprávněn fakturu do uplynutí 
termínu její splatnosti vrátit poskytovateli s označením údaje, který je na faktuře uveden 
nesprávně či který na faktuře chybí, přičemž vrácením faktury se ruší původní lhůta 
splatnosti. Poskytovatel bez zbytečného odkladu fakturu opraví či vystaví fakturu novou. 
Lhůta splatnosti běží ode dne prokazatelného doručení opravené či nové faktury objednateli.

7. Fakturu lze doručit též elektronicky na adresu:

8. Veškeré platby fakturovaných částek budou provedeny bezhotovostním převodem na účet 
poskytovatele uvedený na faktuře.

9. Za okamžik úhrady fakturované částky se považuje okamžik, kdy dojde k připsání částky na 
účet poskytovatele.

10. V případě prodlení s úhradou faktury ve sjednaných termínech uhradí objednatel úrok z 
prodlení ve výši 0,05 % za každý den prodlení.

2



IV.

Další společná ujednání

1. Poskytovatel je povinen plnit veškeré povinnosti z této smlouvy vyplývající řádně a včas, 
zejména vyvinout veškeré úsilí k tomu, aby došlo v požadované kvalitě a ve sjednaném termínu 
k vyprázdnění všech dotčených odpadových nádob a k realizaci dalších služeb dle čl. 1 této 
smlouvy.

2. Svoz je prováděn v pevně sjednané dny. Sjednané dny i místa jednotlivých plnění jsou uvedena 
v příloze č. 1 této smlouvy. Poskytovatel si vyhrazuje právo změny svozového dne, pokud si 
toto vyžádají provozní potřeby s tím, že případný náhradní svoz bude proveden nej později 
následující den. Pokud připadne na svozový den státní svátek, bude náhradní svoz proveden 
první následující pracovní den, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. "

3. Maximální hmotnost nádob včetně odpadu nesmí přesáhnout 40 kg u 120 litrových, 90 kg u 240
litrových a 300 kg u nádob 1100 litrových. V případě nadměrného přetížení nemusí být 
odpadová nádoba na odpad vyprázdněna.

4. Objednatel je povinen umístit všechny odpadové nádoby na sjednaném místě ve svozový den a 
umožnit poskytovateli bezproblémový přístup ke stanovišti. Dále zajistí v zimním období 
odklízení sněhu a posyp místa v okolí stanoviště odpadových nádob.

5. Poskytovatel je povinen provádět dezinfekci odpadových nádob (nejméně lx ročně), zabezpečí 
úklid stanoviště odpadových nádob, pokud došlo ke znečištění prokazatelně při manipulaci 
pracovníky poskytovatele.

6. Poskytovatel je povinen vyprazdňovat odpadové nádoby způsobem, při nichž nebudou 
způsobeny hygienické či estetické závady, škoda na majetku či zdraví.

7. Práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z této smlouvy přecházejí na právní nástupce 
smluvních stran.

8. Objednatel bere na vědomí, že odpadové nádoby - pokud není v příloze č. 1 uvedeno jinak, jsou
majetkem poskytovatele. Neprodleně po ukončení smluvního vztahu založeného touto smlouvou 
je objednatel povinen nádoby vrátit poskytovateli.

9. Objednatel jakožto nájemce odpadových nádob je povinen o předmět nájmu pečovat tak, aby na
něm nevznikla škoda. Tedy znemožnit přístup nepovolaným osobám. V případě poškození nebo 
ztráty odpadových nádob uhradí škodu poskytovateli.

10. Objednatel je zodpovědný za to, že v odpadových nádobách a kontejnerech bude ukládán pouze 
odpad kategorie sjednané dle přílohy č. 1, tedy odpad mající charakter komunálního odpadu.
V případě porušení této povinnosti je poskytovatel oprávněn takový odpad objednateli vrátit. 
Náklady s tímto spojené nese výhradně objednatel, pokud se strany nedohodnou jinak.

11. Objednatel jakožto nájemce odpadové nádoby nesmí tuto nádobu označovat jiným způsobem, 
než je dohodnuto, tedy pouze příslušnou rozlišovací známkou.

12. Poskytovatel není vystaven náhradě škod pro neplnění závazku, jestliže prodlení v plnění nebo

3



jiné neplnění závazku, je výsledkem události způsobené vyšší mocí. Za „vyšší moc“ je 
považována událost mimo kontrolu poskytovatele, kterou nelze předvídat. Takové události 
mohou být zejména: války, záplavy, požáry, epidemie, dopravní embarga, stávky a podobně.

13. Poskytovatel prohlašuje, že informace o cenách za jednotky a o cenách za jednotlivé položky 
uvedené v Příloze č. 1, vyjma informace o celkové ceně díla, naplňují znaky obchodního 
tajemství podle § 504 občanského zákoníku. Výše uvedené informace poskytovatel považuje za 
své obchodní tajemství.

V.

Odpovědnost za vady

1. Poskytovatel odpovídá za prodlení a veškeré vady způsobené při plnění této smlouvy, 
zejména v případě, že služby nebudou poskytovány řádně a včas.

2. V případě, že z jakýchkoliv důvodů nebude řádně proveden objednateli svoz odpadu, je 
objednatel povinen prokazatelně reklamovat tuto skutečnost u poskytovatele, a to ve lhůtě 
nejpozději do 7 dnů ode dne řádného termínu plnění. Na pozdější reklamace nemusí být 
brán zřetel.

3. Poskytovatel je povinen zjištěnou vadu v přiměřené lhůtě odstranit. Pro případ, že 
poskytovatel zjištěnou vadu v přiměřené lhůtě neodstraní nebo ji odmítne odstranit, může 
objednatel požadovat přiměřenou slevu z ceny za poskytované služby.

VI.

Doba trvání a způsoby ukončení smluvního vztahu

1. Tato smlouva se sjednává na dobu neurčitou s tím, že služba bude poskytována 
od 1. 1. 2018. V platnost vstupuje smlouva dnem podpisu oběma smluvními stranami.

2. Tuto smlouvu lze kdykoliv ukončit písemnou dohodou obou smluvních stran.

3. Smluvní vztah lze ukončit rovněž jednostranně - písemnou výpovědí kterékoliv ze 
smluvních stran doručené druhé smluvní straně. Výpovědní doba se sjednává v délce 3 
měsíců a začne běžet prvního dne měsíce následujícím po měsíci, v němž byla výpověď 
doručena druhé straně.

VII.

Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva obsahuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a všech náležitostech, které 
smluvní strany měly a chtěly ve smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost

4



této smlouvy. Žádný projev smluvních stran učiněný při jednání o této smlouvě ani projev 
učiněný po uzavření této smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními 
této smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze stran.

2. Smluvní strany se dohodly, že případné spory vzniklé z tohoto smluvního vztahu se budou 
snažit řešit dohodou.

3. Pokud smlouva nestanoví jinak, lze tuto smlouvu doplňovat nebo měnit pouze dodatky 
učiněnými v písemné formě, podepsanými oprávněnými zástupci smluvních stran.

4. Smlouva byla uzavřena ve dvou stejnopisech a každá ze smluvních stran obdrží po jednom 
vyhotovení.

5. Smluvní strany prohlašují, že obsah smlouvy je pro ně dostatečně určitý a srozumitelný, že 
smlouva byla sepsána na základě pravdivých údajů a vyjadřuje jejich vážnou vůli, na důkaz 
čehož připojují zástupci smluvních stran své podpisy.

6. Tato smlouva nahrazuje smlouvu č. 372, která byla uzavřena dne 11.11.2013.

V Pardubicích dne: 24.11.2017

Ing. Jiří Strouhal 
(za poskytovatele) (za objednatele)

5