Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3996928: Rámcová smlouva na provedení díla "Údržbové práce v obvodu TO

Příloha E635-S-6222_2017_28.11.2017.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        E635-S-6222_2017_28.11.2017


 1 

Rámcová smlouva  
na provedení díla 

„Údržbové práce v obvodu TO Jablunkov – zimní výpomoc“ 
uzavřená podle ust. § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 

ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „občanský zákoník“) 
 

Reg. č. zhotovitele: 1722.2017 
                                                Č. CES objednatele: E635-S-6222/2017 
_________________________________________________________________________ 

 
I. Smluvní strany 

 
1.1. Objednatel: 
 

 Správa železniční dopravní cesty, státní organizace 
 Sídlo: Praha 1, Nové Město, Dlážděná 1003/7, PSČ 110 00 
             IČO :   70994234 
 DIČ :   CZ70994234 
 zapsána v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl A, vložka 48384 
 zastoupena: Ing. Jiřím Machem, ředitelem Oblastního ředitelství Ostrava  
  
 Adresa pro doručování korespondence:  

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace 
Oblastní ředitelství Ostrava, Muglinovská 1038, 702 00 Ostrava 
bankovní spojení:   
č.účtu                  :   
 

     Zastoupení ve věcech smluvních:   
Ing. Jiří Macho, ředitel Oblastního ředitelství Ostrava ,  

     Zastoupení ve věcech technických:  
      

 Technický dozor objednatele:  
              
  
 

Zástupce objednatele oprávněný k vystavování jednotlivých objednávek zhotoviteli – 
uzavírání dílčích smluv se zhotovitelem: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 na straně jedné (dále jen „objednatel“) 
 
1.2. Zhotovitel:   
  
  TORAMOS, s.r.o. 
 sídlo: Tovární 1001/129, 737 01 Český Těšín 
 zapsán: v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 12361 
             IČO:  61944327 



 2 

 DIČ:  CZ61944327 
 Zastoupena: Ing. Stanislavem Bolkem MBA, jednatelem společnosti  
  
 Bankovní spojení:  
 č. účtu:  
    

Adresa pro doručování korespondence:   
 
Zastoupení ve věcech smluvních:   
 
 

 
Zastoupení ve věcech technických :  
 
  

 
 
Pověřený zástupce zhotovitele, oprávněný k přijímání dílčích objednávek: 

 
 
 
 
   
             na straně druhé (dále jen „zhotovitel“) 
 
 

výše uvedené smluvní strany uzavírají tuto 

rámcovou smlouvu o dílo, 
 

která se řídí českým právem. 
 

II. Výchozí podklady a údaje 
 

2.1. Název díla:  „Údržbové práce v obvodu TO Jablunkov – zimní výpomoc“ 
2.2. Místo provedení díla: obvod TO Jablunkov 
2.3. Podklady:   -  nabídka zhotovitele doručená objednateli (zadavateli) dne 16.11.2017 
   -  zadávací podmínky veřejné zakázky 
    
 
 
 

III. Předmět smlouvy 
 

3.1. Předmětem této rámcové smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele dílo „Údržbové 
práce v obvodu TO Jablunkov – zimní výpomoc“, spočívající v zajištění pohotovostní služby 
pracovníků pro odklízení sněhu a ledu před příchodem očekávaného zhoršení počasí, přepravě 
zaměstnanců na místo nasazení, odstraňování sněhu a ledu z oblasti výhybek a kolejiště pro 
zajištění sjízdnosti dopravní cesty, provádění prací spojených s úklidem sněhu, případném 
nasazení strojů a dalších prostředků, dle jednotlivých objednávek zadaných dle aktuálních potřeb 
objednatele pověřenými zaměstnanci objednatele, následně potvrzených zhotovitelem, jak je dále 
specifikováno, a závazek objednatele řádně provedené práce převzít a zaplatit za ně cenu ve 
smyslu čl. IV. této smlouvy. Zhotovitel se tímto zavazuje za podmínek stanovených touto 
smlouvou uzavírat s objednatelem dílčí smlouvy o dílo. Není-li dále uvedeno jinak, návrhem dílčí 
smlouvy o dílo bude objednávka objednatele. Způsob uzavírání dílčích smluv je uveden v čl. VI. 
této smlouvy. Tato smlouva rámcově upravuje podmínky, kterými se bude řídit smluvní vztah 
vzniklý na základě dílčích smluv. Smluvní podmínky uvedené v této smlouvě se stávají součástí 
každé z dílčích smluv. V případě vnitřního rozporu této rámcové smlouvy a dílčí smlouvy o dílo, 



 3 

který nebude možné odstranit souladným výkladem obou smluv, bude rozhodující úprava 
sjednaná v dílčí smlouvě o dílo. 

 
IV. Cena díla 

 
       Zúčtovací sazba za 1 pracovníka a 1 hodinu činí: 

 
          a) v pracovní dny                                                                                   ,- Kč 

b)  ve dnech pracovního volna a klidu                                                           ,- Kč 
c)  ve svátek                                                                                                   ,- Kč 
d)  THP zaměstnanec (mistr), prac. dny a svátky                                          ,- Kč 
e)  Domácí pohotovost pracovníka v pracovních dnech a dnech           

pracovního volna a klidu         ,-Kč  
   
Zúčtovací sazby mechanizace a přeprav činí: 

f)  přepravu pracovníků a přejezdy mezi jednotlivými pracovišti            
za 1km jízdy (nikoliv základní přeprava na místo výkonu práce):              ,- Kč/km 

          g)  sazby mechanizace (nakladače)                                                    ,-Kč/strojh 
          h)  nákladní automobil:                                                                                 ,-Kč/strojh 
                                                                                                                            ,- Kč /1 km   

Ceny jsou uvedeny bez DPH.  
 

          4.1. Cena za zhotovení díla v rozsahu článku III. této rámcové smlouvy je stanovena na základě 
dohody a je chápána jako cena smluvní ve smyslu § 2 zákona č. 526/1990 Sb. a je dána 
jednotkovými cenami rozpočtu podle nabídky. 

 
4.2. DPH bude účtována dle platných ustanovení zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve 

znění pozdějších předpisů.  
 
4.3. Smluvní strany se dohodly, že stane-li se zhotovitel nespolehlivým plátcem nebo faktura/daňový 

doklad zhotovitele bude obsahovat číslo bankovního účtu, na který má být plněno, aniž by bylo 
uvedeno ve veřejném registru spolehlivých účtů, je objednatel oprávněn z finančního plnění 
uhradit daň z přidané hodnoty přímo místně a věcně příslušnému správci daně zhotovitele. 

 
V. Doba plnění 

 
5.1. Doba provádění díla dle čl. III. této rámcové smlouvy bude stanovena v dílčích smlouvách o dílo 

(objednávkách).  
 

        VI. Způsob zadání prací – uzavírání dílčích smluv o dílo 
 
6.1. V souladu s bodem 6. Výzvy k podání nabídky uzavře objednatel rámcovou smlouvu tohoto znění 

s každým uchazečem (zhotovitelem), který splnil podmínky Výzvy. 
Podle bodu č. 6 Výzvy k podání nabídky objednatel v prvé řadě učiní objednávku tomu ze 
zhotovitelů, jehož nabídková cena byla v souladu se stanoveným hodnotícím kritériem 
vyhodnocena jako nejvýhodnější. V pořadí další zhotovitel/é budou případně osloveni až následně, 
v závislosti na aktuálních potřebách objednatele (provozních potřebách nebo klimatických 
podmínkách) nebo v případě, kdy oslovený zhotovitel objednávku nepotvrdí, a to vždy postupně 
podle jejich pořadí daného vyhodnocením nabídek podle stanoveného hodnotícího kritéria – 
nejnižší nabídkové ceny. 
Pověřený zaměstnanec objednatele, uvedený v odst. 6.2 písm. a) této smlouvy předá zhotoviteli 
písemnou objednávku na činnosti dle předmětu smlouvy, přičemž konkrétní předmětné plnění 
bude specifikováno telefonickou výzvou.  Přijetím potvrzené písemné objednávky objednatelem 
dojde k uzavření dílčí smlouvy o dílo. Účinnost dílčí smlouvy o dílo nastává dnem zveřejnění 
v registru smluv, viz čl. XII., bod 12.9. této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje obratem písemně       
( nejlépe e-mailem nebo osobním předáním oprávněné osobě dle čl. VI. odst. 6.2. písm. a)) 
potvrdit objednávku či objednateli sdělit, že tuto objednávku z důvodu níže uvedeného nepřijímá.  
V telefonické výzvě pověřený zaměstnanec objednatele sdělí pověřenému zástupci zhotovitele, 



 4 

uvedenému v odst. 6.2 písm. b), veškeré potřebné údaje o požadovaném plnění, zejména popis 
požadované práce, místo plnění, rozsah pracovních hodin (pokud lze určit předem), předpokládaný 
rozsah osobního nasazení zaměstnanců zhotovitele (pokud lze určit předem), předpokládaný 
rozsah případného nasazení mechanizace a termíny zahájení a dokončení činnosti. V případě, že 
objednávka bude těmto podmínkám odporovat, je na zvážení zhotovitele, zda takovou smlouvu 
uzavře. Při předání a převzetí prací potvrdí smluvní strany svými podpisy splnění díla a jeho 
předání ve stavebním deníku. 

 
6.2. Zaměstnanci oprávnění sjednávat dílčí smlouvy dle této rámcové smlouvy jsou stanoveni takto: 
 

a) Objednatel pověřuje k jednání (vystavování objednávek) se zhotovitelem tyto své 
zaměstnance: 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
      b) Zhotovitel pověřuje k jednání s objednatelem tyto své zaměstnance: 
 

 
 
Každá smluvní strana je oprávněna jednostranně změnit osoby, které pověřila jednáním svým 
jménem. Takovou změnu je povinna oznámit druhé straně písemně. 

 
VII. Fakturace a placení 

 
7.1. Právo na zaplacení ceny díla vzniká zhotoviteli řádným a včasným splněním jeho závazku 

v souladu s touto rámcovou smlouvou na základě řádného předání a převzetí provedeného díla 
objednatelem. 
 

7.2. Podkladem pro fakturaci díla, řádně provedeného na základě objednávky a telefonické výzvy, 
bude zápis v soupise provedených prací (např. sledovník, stavební deník) o tom, že bylo dílo 
řádně a včas provedeno a v jakém rozsahu, kdy zápis ve stavebním deníku písemně potvrdí 
vedoucí provozního střediska objednatele, případně jím pověřený zaměstnanec. 
Fakturace bude probíhat formou dílčích měsíčních faktur, tj. souhrnných daňových dokladů, vždy 
k poslednímu dni měsíce. Faktura bude vystavena nejpozději do 15 dnů ode dne uvedeného 
v předchozí větě. 

 Faktury s náležitostmi daňového dokladu (z. č. 235/2004 Sb.) budou vystavovány na objednatele: 
 
 Správa železniční dopravní cesty, státní organizace 

Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1 – Nové Město  
 
a zasílány na korespondenční adresu: 
 
 Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, 
 Oblastní ředitelství Ostrava, Muglinovská 1038, 702 00 Ostrava 
 



 5 

7.3. Splatnost faktury bude 30 dnů od jejího doručení. Faktura bude obsahovat náležitosti souhrnného 
daňového dokladu, číslo rámcové smlouvy přidělené objednatelem a kopii zápisů ve stavebním 
deníku o provedení díla a jeho rozsahu v daném fakturačním období. 
 

7.4. Pokud nebude mít faktura všechny sjednané náležitosti, je objednatel oprávněn ji vrátit a 
nedostává se tím do prodlení s platbou. Účinky tohoto odstavce nenastávají, neodešle-li takovou 
fakturu objednatel zhotoviteli nejpozději do 14 dnů po jejím doručení.   

 
7.5. Při nedodržení termínu splatnosti má zhotovitel právo na uplatnění úroku z prodlení ve výši 

stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb., v platném znění. 
 
7.6. Pouze po předchozím písemném souhlasu objednatele je zhotovitel oprávněn započíst své 

pohledávky vůči pohledávkám objednatele či použít pohledávky vůči objednateli jako zástavu pro 
zajištění svých závazků vůči třetí osobě. Smluvní strany se dohodly, že objednatel je oprávněn 
započíst svou splatnou i nesplatnou pohledávku vůči i nesplatné pohledávce zhotovitele. 

 
7.7. Zhotovitel se zavazuje, že nepostoupí práva, povinnosti, závazky a pohledávky z této rámcové 

smlouvy a dílčích smluv o dílo uzavřených na základě této rámcové smlouvy třetím osobám  
 bez písemného souhlasu objednatele. 
 
 

VIII. Povinnosti smluvních stran 
 

8.1. Zhotovitel se zavazuje:  
  

a) Provádět plnění dle této smlouvy na vlastní náklady a nebezpečí, včas, bez vad a nedodělků. 
b) Při použití silničních motorových vozidel, případně jiných mechanismů k přepravě zařízení, 

pracovních pomůcek, materiálu či osob do prostoru objednatele, jejichž užití bude 
bezprostředně souviset s plněním dle této smlouvy, poučit řidiče o odstavení silničních 
motorových vozidel, případně jiných mechanismů, mimo průjezdný průřez kolejí, a to na 
místech, které k jejich odstavení bude předem určeno objednatelem. 

c) V případě, že při kontrole budou zjištěny nedostatky, bezodkladně zahájit nápravu. 
d) Zajistit řádné a viditelné označení osob, které budou zajišťovat plnění dle této smlouvy. 
e) Při odklízení sněhu, ledu, ukládat materiál podél čištěné výhybkové konstrukce koleje tak, aby 

materiál nezasahoval do průjezdného průřezu a současně aby byla zachována viditelnost 
návěstidel, zejména trpasličích. Neukládat sníh na zařízení SSZT (elektromotorické 
přestavníky a další). Při kalamitní situaci bude objednatelem případně určeno další místo 
uložení materiálu, včetně upřesnění případné součinnosti použití kolejové mechanizace. 

f) Při provádění díla nepoškozovat další zařízení umístěné v prostoru koleje a v prostoru 
výhybkových konstrukcí (elektrický ohřev výměn, závěry výhybek, táhla, kabely, snímače 
polohy jazyka atp.) 

g) Při manipulaci s vodivým ručním nářadím v oblasti koleje, výhybek vybavených 
zabezpečovacím zařízením na principu kolejových obvodů, dbát zvýšené opatrnosti a zamezit 
vodivému propojení kovových vodivých součástí, které mohou zapříčinit ovlivnění u 
postavené vlakové cesty. 

h) Při zimní výpomoci budou pracovníci zhotovitele disponovat vhodnou výbavou ručního 
nářadí pro odstraňování sněhu a ledu z prostoru koleje a výhybkových konstrukcí. 
Doporučená výbava: lopata na sníh, lopata na sníh úzká (šířkou pro užití do mezipražcových 
prostor), ruční lopatka malá, škrabka na led (pro odstranění ledu z kluzných stoliček, 
jazykových opěrek, výhybkových závěrů), koště, vhodně tvarovaný pohrabáč – nástroj 
k čištění hůře přístupných míst ve výhybkách. Dle místních poměrů bude zhotovitel dále 
disponovat potřebným počtem radiostanic pro výkon práce v místech, kde je potřebný 
komunikační prostředek s výpravčím, dispečerem. Potřeba užití radiostanice vyplývá ze 
znalostí místních poměrů. 

i) Zhotovitel zajistí přepravu, nasazení k výkonu pracovníky dle nabídky včetně vedoucího 
práce na určené místo práce v obvodu pravidelného nasazení dle nabídky (personální   
kapacity zhotovitele), a to max. do uplynutí 2 hodiny po telefonickém vyzvání ze strany 
objednatele při vyhlášeném stavu pohotovosti. 



 6 

j) Jiné druhy nasazení pracovníků zhotovitele budou řešeny individuálně dle dohody obou stran. 
 
 

Objednatel se zavazuje, požádá-li zhotovitel: 
 
a) Určit místo k odstavení silničních motorových vozidel a jiných mechanismů, o čemž učiní 

zaměstnanec objednatele, který bude vykonávat technický dozor, zápis do stavebního deníku 
se stručným popisem místa k odstavení. 

b) Zajistit přítomnost vedoucího práce objednatele za účelem seznámení s místními poměry u 
vedoucího práce zhotovitele, a to vždy při prvním nasazení.  

 
IX. Odpovědnost za vady a záruky 

 
9.1. Zhotovitel splní svou povinnost provést dílo jeho řádným ukončením a předáním předmětu díla        

objednateli v dohodnutém místě. 
9.2. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání.  
9.3. Vadně provedené dílo není objednatel povinen převzít. 
 

X. Smluvní pokuty  
 

10.1. Pro případ porušení povinnosti z této smlouvy zhotovitelem se smluvní strany dohodly na 
smluvní pokutě ve výši 5.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti dle této 
smlouvy. V případě opětovného porušení smluvního závazku může být smluvní pokuta 
ukládána opakovaně. 

 
10.2.  Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody. 
10.3.  Zaplacením smluvní pokuty nezaniká povinnost splnit závazek dle této rámcové smlouvy, který 

smluvní pokuta zajišťuje. 
 

XI. Ostatní ujednání 
 

11.1. Objednatel provádí občasný technický dozor. 
 
11.2. Objednatel zajistí předání seznamu bezpečnostních rizik před zahájením prací. 
 
11.3. Další povinnosti zhotovitele: 

• Zhotovitel je povinen ode dne převzetí pracoviště vést soupis provedených prací (např. 
sledovník, stavební deník). 

• Zhotovitel zodpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví svých zaměstnanců a osob 
oprávněných ke vstupu na pracoviště. Zhotovitel je odpovědný za řádné proškolení BOZP, 
PO a ochrany ŽP všech svých zaměstnanců a spolupracujících osob na stavbě a bude toto 
školení schopen na vyžádání objednatele doložit. 

• Zhotovitel je povinen se při realizaci díla řídit aktuálně platnými právními a ostatními 
předpisy k zajištění PO a ochrany ŽP. Zhotovitel je povinen zajistit, aby všechny fyzické a 
právnické osoby, které se budou podílet na provádění díla, dodržovaly znění předpisu 
SŽDC Bp1 – Předpis o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, v platném znění 
(zveřejněno na webu objednatele). Zhotovitel se zavazuje před započetím s prováděním 
díla prokazatelně seznámit s aktuálním zněním tohoto předpisu své zaměstnance a 
zaměstnanci svých podzhotovitelů, kteří se budou podílet na provádění díla. 

• Zaměstnanci zhotovitele, resp. třetí osoby, které jsou ve smluvním vztahu se zhotovitelem, 
v rámci výkonu činnosti, která je předmětem této smlouvy, jsou povinni dodržovat zákaz 
požívání alkoholických nápojů či aplikace jiných omamných a psychotropních látek 
(společně též jako „návykové látky“) při provádění díla a zákaz nastupovat pod jejich 
vlivem na pracovní směnu. 

 
Objednatel je oprávněn, prostřednictvím svého technického dozoru uvedeného v záhlaví této 
smlouvy, provádět u všech osob, které zhotovitel používá k provádění díla kontrolu, zda tyto 
osoby nejsou pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky. 



 7 

 
Zhotovitel seznámí své zaměstnance a osoby, které používá při provádění díla s povinností 
podrobit se kontrole prováděné objednatelem. 
 
Kontrola bude prováděna orientační dechovou zkouškou na přítomnost alkoholu a slinným 
testem na přítomnost návykových látek. 
 
Kontrola bude prováděna dle příslušných ustanovení platného pokynu generálního ředitele 
SŽDC, který upravuje dodržování zákazu požívání alkoholických nápojů a užívání jiných 
návykových látek, s jehož zněním byl zhotovitel seznámen.  
 
Pozitivní výsledek ověření bude neprodleně oznámen zhotoviteli (telefonicky, e-mailem). 
 
Náklady na vyšetření v případě pozitivního výsledku uhradí zhotovitel. 
 
V případě pozitivního výsledku kontroly nesmí dotčená osoba zhotovitele pokračovat ve 
vykonávané činnosti a bude jí odebrán „Průkaz ke vstupu do objektů a provozované železniční 
dopravní cesty SŽDC“. Totéž platí, pokud se dotčená osoba odmítne podrobit kontrole. 
 
V případě, že se osoba, kterou zhotovitel používá při provádění díla, odmítne podrobit zjištění, 
zda není pod vlivem alkoholu nebo návykové látky, nebo je-li u této osoby dosaženo pozitivního 
výsledku kontroly, je objednatel oprávněn na základě posouzení souvisejících okolností, uplatnit 
vůči zhotoviteli sankci až do výše 100 000,- Kč za každý jednotlivý případ. 

• Pro práci v provozované železniční dopravní cestě musí zaměstnanci zhotovitele resp. 
všechny osoby, které zhotovitel použije ke splnění předmětu díla dle této smlouvy, 
splňovat podmínky zdravotní a odborné způsobilosti viz. Základní podmínky pro činnost 
dodavatelů-Opatření ředitele OŘ Ostrava č. 21/2015,které je nedílnou součástí zadávací 
dokumentace. 

• Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s riziky práce v kolejišti. 
• Zhotovitel vybaví své zaměstnance i spolupracující osoby osobními ochrannými 

pracovními prostředky v souladu s identifikovanými riziky. 
• Zhotovitel se zavazuje provést dílo při dodržení „Základních podmínek pro činnost 

dodavatelů při plnění stavebních, montážních a dalších prací nebo služeb na základě 
smluvních závazků vůči Správě železniční dopravní cesty, státní organizace – OŘ Ostrava 
na pozemcích a v objektech v obvodu působnosti objednatele“, dále jen základní 
podmínky pro činnost dodavatelů, stanovené a vydané objednatelem jako Opatření 
ředitele OŘ Ostrava č. 21/2015. Tyto jsou přílohou zadávací dokumentace.  

• Zhotovitel je povinen při realizaci díla dodržovat ustanovení této smlouvy a jejích příloh, 
veškeré příslušné ČSN a bezpečnostní předpisy, zákony a jejich prováděcí vyhlášky a 
vydaná opatření SŽDC, s.o. OŘ Ostrava. Pokud porušením těchto dokumentů a předpisů 
vznikne jakákoliv škoda na majetku SŽDC, s. o., odpovídá za ni a nese veškeré vzniklé 
náklady zhotovitel. 

 
 

XII. Závěrečná ustanovení 
 

12.1. Tato smlouva se uzavírá jako smlouva rámcová o postupném dílčím plnění na základě 
jednotlivých zakázek, tj. dílčích smluv. Uzavírá se na dobu určitou a nabývá platnosti dnem 
podpisu této smlouvy a účinnosti dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle zákona č. 
340/2015 Sb. zákon o registru smluv. 

 
Platnost smlouvy končí dne 30. 04. 2018. 
 

12.2. Zhotovitel prohlašuje, že dokumenty uvedené v této rámcové smlouvě a jejich přílohách mu byly 
předány před podpisem rámcové smlouvy nebo je má jinak k dispozici, že je s jejich obsahem 
seznámen, a že jejich obsah je pro něj závazný. 

 



 8 

12.3. Rámcovou smlouvu lze písemně vypovědět před ukončením její platnosti bez uvedení důvodu. 
Výpovědní lhůta je měsíční a začíná plynout prvním dnem měsíce následujícího po doručení 
výpovědi druhé smluvní straně. Uplynutím výpovědní lhůty se skončí platnost rámcové 
smlouvy, nikoli však dílčích smluv o dílo, dle kterých nebylo do okamžiku uplynutí výpovědní 
lhůty zcela splněno nebo, u kterých ke dni uplynutí výpovědní lhůty ještě zcela nevypršela 
záruční doba. 

 
12.4. Ustanovení rámcové smlouvy zůstávají nedílnou součástí dílčích smluv uzavřených před 

vypršením jejího trvání nebo před vypršením výpovědní lhůty, není-li v rámcové smlouvě 
výslovně uvedeno jinak. 

 
12.5. Jakékoliv změny či ujednání týkající se rámcové smlouvy mohou smluvní strany provádět pouze 

po vzájemné dohodě, formou písemných dodatků, podepsaných oběma smluvními stranami. Jiné 
písemnosti obsahující projevy stran či osob oprávněných je zastupovat, jako jsou zejména 
zápisy, protokoly, stavební deník, nejsou změnami ani doplňky této rámcové smlouvy. Smluvní 
strany si výslovně ujednávají, že tuto rámcovou smlouvu není možné dodatečně měnit ústní 
formou. 

 
V případě požadavku zhotovitele na změnu identifikačních údajů, včetně bankovního spojení, 
uvedených v záhlaví smlouvy, je zhotovitel povinen kontaktovat objednatele (osobu pověřenou 
k zastoupení ve věcech technických), který mu v souladu s vnitřním předpisem objednatele 
poskytne vzor žádosti, kterou je nutné doručit objednateli prostřednictvím datové schránky  
(u právnické osoby) nebo poštou/osobně s úředně ověřeným podpisem osoby oprávněné jednat 
za zhotovitele (v případě fyzických osob, které nemají povinně zřízenou datovou schránku). 

 
12.6. Smluvní strany prohlašují podmínky sjednané touto rámcovou smlouvou za zavedenou obchodní 

zvyklost mezi smluvními stranami. 
 
12.7. Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu 

ust. § 1765 odst. 2 a § 2620 odst. 2 občanského zákoníku. Tzn., že zhotoviteli nevznikne vůči 
objednateli při změně okolností právo domáhat se obnovení jednání o smlouvě ani zvýšení ceny 
za dílo ani zrušení smlouvy. 

 
12.8. Obě smluvní strany prohlašují, že jednotlivé články jsou dostatečné z hlediska náležitostí  

pro vznik smluvního vztahu, a že bylo využito smluvní volnosti stran a tato smlouva se uzavírá 
určitě, vážně a srozumitelně. Smluvní strany prohlašují, že smlouva představuje úplnou dohodu  
o veškerých jejích náležitostech a neexistují náležitosti, které by smluvní strany neujednaly. 

 
12.9.  Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel je subjektem, který má dle zákona č. 340/2015 Sb. o   

registru smluv povinnost uveřejňovat smlouvy v registru smluv a s jejím uveřejněním za 
podmínek stanovených zákonem o registru smluv souhlasí. 

   
12.10.Rámcová smlouva je vyhotovena ve dvou vyhotoveních s platností originálu, z nichž po       

jednom obdrží každá smluvní strana. 
 
V Ostravě dne 28.11.2017 
 
 
Za objednatele :     Za zhotovitele:  
        
 
…………………………….…………   ………..………………………………. 
              Ing. Jiří MACHO                                                Ing. Stanislav BOLEK, MBA 
  ředitel Oblastního ředitelství Ostrava     jednatel společnosti