Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4096160: Dodatek č. 6 k nájemní smlouvě na nemovitosti, nájemní smlouva na

Příloha 5233_11.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        36C-6e-20171214105423


S/OM/5233/11/LS

Dodatek č. 6 k nájemní smlouvě ze dne 30. 12. 2011
podle úst. § 2201 a naši. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění

(dále jen občanský zákoník)

NizR. uye cleného dne'měsíce a roku Llzavřely tyto smluvní strany, svéprávné k právnímu
,

p^dsb íkykraj'JCÁ708?28 22'Dlč: cz 70 89 28 22, se sídlem Komenského náměstí
5, Pardubice, PSČ 532 11, zastoupený hejtmanem JUDr. Martinem Netolickým, Ph.D.

jako pronajímatel na straně jedné

a

příspěvková organizace Pardubického kraje

AJb.Rrtimlm'. odbomý. léčRb"y ústav' ža"}bRrk, IČ: 00 19 60 96, DIČ: CZ 00 19 60 96, se
Vamberk, Za Kopeckém 353, PSČ 564 01, zašlou pěnái'ředitelem~lng7RudoÍfem

jako nájemce na straně druhé

tento-dodatek č. 6 knájemní smlouvě č- S/OM/5233/11/KŠ sjednané mezi pronajímatelem a
 mus1^
Zí?S^^. TlplalLP-rcJeJ!-přÍpadne 2měny- užívá-" část PředmÍtu"n'ájmu'třeTosobauodpovídá nájemce pronajímateli za jednání této'osob-y'stejnÍ'JakSl kďySlmajaet^ uz^aS

. CnceJe^ptÍ^^ora deunvestič^ s Předmětem nájmu související, pokud sestrany nedohodnou jinak nebo nestanoví-lj tato smlouva jinak.'" ~'""""'1""'

^pi?íop"rallÍLÚ??b. ta-inTtlcní činnosťJejtanoven ve směrnici VN/2/2016 "Systém
p^ld ínL;nvestoreké. annosti. pro.or^^^
"o^n"vVW:ran"l^nró^. ^2°"6, ^te"5e^^ra^
,peSaotuS?. směrnice v{etné 'lšech s''ých Pnl^"°"P"Eh"'& Swo-s^v;':';

Sčn;^^^^^S:n^l^e^re Ík^m^odro ^^S

^ztah^pro.naÍÍmatel-ani I1ajemce povinen Poskytnou.

ZaKopečkam 353, 564 01 ŽAMBERK
tel. ltetf. 465612111, 455 677-, 72414S 060

tax 465 612 110



Příloha č. 1 k Dodatku č. 6 nájemní

^eS3S03d%?c,r -. žamberk. 'c: 001-T^SSÍ

Obec Žamberk a k. u.
POZEMKY

Parcela č.

1320/1
1320/6
1320/13
1320/15

1320/20

1320/21

1324

1325

1326

1327

1328
1329

1330

1331/1

1331/2

1332

1333
1334
1335
1336

1337/2

1337/3

1337/5
1338

1339

1341

1342
1343

1344

1345

Zamberk

Výměra (m2)

37360
16

1111
488

Druh pozemku

112

39

237

1123

602

743

1550
7566

451

13045

79

293

17430
7114
1542
4137

370

290

3351

642

401

480

315

344

956

219

ostatní plocha
ostatní locha
ostatní locha
ostatní locha

zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
ostatní locha
ostatní locha

zastavěná plocha a
nádvoří
zahrada

zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří
ostatní locha

ostatní locha
ostatní locha
ostatní locha

zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří
ostatní locha

zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří
ostatní locha

zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří

LV: 2373

Způsob využití

zeleň

mani ulační locha
zeleň

ostatní komunikace

ostatní komunikace
zeleň

zbořeniětě

'íná locha
'iná locha
zeleň
zeleň

ostatní komunikace

'iná locha
zbořeniště



1346/1
1346/2
1347
3160/17
3178/7
3182/2
3182/3

3182/10
3831/12
3831/13
3831/14
3831/17
3831/21
3831/22
3917

4442

4443

4444

4445

4446

4447

4448

4449

4450

4451

4452

4453

4454

4455

4456

4457

4458

4459

4460

4461

940
403

1075
1149

965
5581

426

98
33

161
133

2

59
101

111

23

20

20

20

20

20

20

20

20

20

21

20

20

20

21

20

21

20

21

20

ostatní locha
ostatní locha
ostatní locha
orná udá
ostatní locha
ostatní locha

zastavěná plocha a
nádvoří
ostatní locha
ostatní locha
ostatní locha
ostatní locha
ostatní locha
ostatní locha
ostatní locha
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří

'iná locha
'iná locha
ostatní komunikace

'iná locha
'iná locha

ostatní
ostatní
ostatní

ostatní
ostatní

ostatní

ostatní

komunikace
komunikace
komunikace
komunikace
komunikace
komunikace
komunikace



4462

4463

4491

4500

4961

5054

5055

5072

SOUČÁSTI POZEMKŮ - BUDOVY

Část obce, č. budovy
amberk, 6. . 223 na st. . č. 1337/2

vamberk, 6. . 353 na st. . č. 1324
amberk, č. . 528 na st. . č. 1326

Žamberk, č. . 570 na st. . č. 1345
Žamberk, 6. . 627 na st. . č. 1330
Žamberk, č. . 670 na st. . č. 1327

amberk, 6. . 674 na st. . é. 1341
^amberk, č. . 675 na st. . č. 1339

Žamberk, č. . 677 na st. . č. 1338
Žamberk, č. . 726 na st. . 6. 1344
Žamberk, č. . 782 na st. . č. 1325
beze /čenast. . č. 1320/20
bez č /čenast. . é. 1320/21
bez č /cenast. . č. 1332
bez č /čenast. . č. 1337/3
bez č /čenast. . 6. 3182/3
bez č /cenast. . č. 3917
bez č /če na st. . č. 4442
bez č /če na st. . é. 4443
bez č /če na st. . č. 4444
bez 6 /če na st. 6. 4445
bez é /če na st. č. 4446
bez č /če na st. . é. 4447
bez 6 /če na st. . 6. 4448
bez č /če na st. . č. 4449
bez č /če na st. . č. 4450
bez č /ée na st. . č. 4451
bez č /če na st. . č. 4452
bez č /ce na st. . č. 4453
bez č /če na st. . č. 4454
bez č /če na st. . 6. 4455
bez č /ce na st. . 6. 4456
bez č /če na st. . č. 4457
bez č /če na st. . č. 4458
bez č /če na st. . č. 4459
bez č /če na st. . č. 4460
bez č /6e na st. . 6. 4461

21 zastavěná plocha a
nádvoří

22 zastavěná plocha a
nádvoří

gy zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří
zastavěná plocha a
nádvoří

95 zastavěná plocha a
nádvoří

zastavěná plocha a
nádvoří

44 zastavěná plocha a
nádvoří

stavba LV 3158

stavba L V 3158

Způsob využití
rod. dům
občanská v bavenost
občanská v bavenost
'iná stavba
rod. dům

občanská v bavenost
občanská v bavenost
občanská v bavenost
iná stavba

občanská v bavenost
'iná stavba
těch. v b.
aráž

'íná stavba
iná stavba
iná stavba
iná stavba
aráž
aráž
aráž
aráž
aráž
aráž
aráž
aráž
aráž

aráž
aráž
aráž
aráž
aráž
aráž
aráž
aráž
aráž
aráž
aráž



bez 6 /če na st. 6. 4462
bez č /če na st. . 6. 4463
bez č /če na st. . č. 4491
bez č /ce na st. . č. 4500
bez 6 /če na st. . č. 5054
bez č /če na st. . č. 5055

aráž
aráž

'iná stavba
občanská v bavenost
technická v bavenost
technická v bavenost



fe

PARDUBICKÝ KRAJ

Směrnice

SYSIĚM PROYADĚNÍ INVESTORSKÉ ČINNOSTI
.PRO.ORGéNYPARDUBICKEH6KRAJE'A KRAJEM ZŘÍZENÉ A ZALOŽENÍ ORGANIZACE

VNITŘNÍ NORMA

Platnost od 14. 1 2016 Účinnost od

VN/2/2016

1. 2. 2016 Platnost do

Závaznost

Schváleno

Zpracoval

P-o všechny zam6..",nce k^je zateené do Krajského úřadu Pardubického kraj.

usnesením Rady Pardubického kraje R/2358/16

Nabytím účinnosti této normy se ruší
VN/30/2012

Číslo novely Účinnost od Číslo novely Účinnost =>==o
Formulář zadání stavby

SÍÍ Sph^éa"pfevzeti dokoniené stavby nebo je, c.s.,
Vzor informační tabule
Formulář závěrečného hodnocení akce

S;s=-sas;?:^^-=>.S~' "".



ČI. 1
Úvodní ustanovení

(1) Tato směrnice řeší postup při přípravě a realizaci staveb na majetku
Pardubického kraje (dále též jen "kraj") a dále tam, kde je kraj přímým investorem
staveb bez ohledu na zdroj zajištění financování (rozpočet kraje, dotace ze státního
rozpočtu, dotace z evropských fondů apoď). Pro přípravu a realizaci staveb
spolufinancovanych z evropských fondů platí současně směrnice Systém přípravy a
realizace projektů spolufinancovaných z evropských fondů pro orgány kraje a krajem
zřízené příspěvkové organizace.

(2) Směrnice se nevztahuje na:
a) stavby na majetku kraje, který je na základě příslušných smluv o nájmu

v užívání obchodních společností, jejichž realizace bude hrazena z prostředků
těchto společností bez finanční účasti kraje,

b) pořizování samostatných movitých věcí či souborů movitých věcí pro potřeby
Krajského úřadu Pardubického kraje (dále jen "krajský úřad") s výjimkou
případů, kdy tyto jsou součástí realizace stavby. Nákup (materiálně technické
zásobování) těchto samostatných movitých věcí zajišťuje v souladu
s Organizačním řádem kancelář ředitele úřadu,

c) nákup movitého majetku pro potřeby příspěvkových organizací zřízených
krajem, který je majetkem kraje, s výjimkou případů, kdy tento je součástí
realizace stavby,

d) nákup nemovitého majetku, ^ který zajišťuje odbor majetkový, stavebního řádu a
investic (dále též jen "OMSŘI"),

e) přípravu a realizaci staveb zajišťovaných v rámci partnerství veřejného a
soukromého sektoru (PPP - Public Přívale Partnership). Realizace této formy
staveb bude řešena individuálně pro každý případ vždy po projednání a na
základě samostatného rozhodnutí Rady Pardubického kraje (dále též je
"rada"),

f) opravy a údržbu majetku kraje ve správě Správy a údržby silnic Pardubického
kraje (dále též jen "SUŠ Pk") hrazené z provozního rozpočtu SUŠ Pk. Tyto
opravy a údržbu provádí SUŠ Pk samostatně na základě zřizovací listiny v
souladu se schváleným plánem oprav a údržby. Při schvalování plánu oprav a
údržby rada jmenuje své zástupce do hodnotících komisí na výběr zhotovitelů
oprav a údržby

ČI. 2
Vymezení pojmů

(1) Stavbou se pro účely této směrnice rozumí pořizování stavební činností,
modernizace a rekonstrukce nemovitého majetku kraje a opravy tohoto majetku.
Každá stavba musí být vždy schopná užívání.

(2) Modernizací se pro účely této směrnice rozumí rozšíření vybavenosti nebo
použitelnosti majetku.

(3) Rekonstrukcí se pro účely této směrnice rozumí zásahy do majetku, které
mají za následek změnu jeho účelu nebo technických parametrů.



(4) Opravou se pro účely této směrnice rozumí takové zásahy do majetku, které
neznamenají změnu jeho účelu nebo technických parametrů a rozšíření vybavenosti
nebo použitelnosti. Opravou se odstraňuje částečné fyzické opotřebení nebo
poškození za účelem uvedení do předchozího nebo provozuschopného stavu.

(5) Programy údržby a rozvoje nemovitého majetku Pardubického kraje
v oblastech dopravy, školství a kultury, zdravotnictví, sociálních věcí, kancelář
ředitele a ostatní (dále též jen "programy údržby a rozvoje") představují základní
koncepční nástroj víceletého (nejméně na 2 roky dopředu) plánování a financování
reprodukce majetku kraje. Programy údržby a rozvoje jsou dále věcně a finančně
doplňovány při každoročním projednání rozpočtu kraje, mají jednotnou formu (příloha
č. 1 směrnice) a jejich základním výstupem je tabelární souhrn základních údajů.
Součástí programů údržby a rozvoje jsou i zadání staveb (příloha č. 2 směrnice).
Programy údržby a rozvoje se zpracovávají na všechny stavby s celkovými náklady
vyššími než 0, 5 mil. Kč bez DPH.

(6) Zadání stavby je základním dokumentem stavby a je nezbytným podkladem
pro zpracování investičního záměru. Obsahuje věcný, finanční a časový popis stavby
a způsobu jejího financování. Zpracovává se na všechny stavby s náklady vyššími
než 0, 5 mil. Kč bez DPH.

(7) Investiční záměr je ekonomickým, technickým a obchodním podkladem
nezbytným pro rozhodování investora o přípravě a uskutečnění realizace stavby
který vždy schvaluje rada. Je podkladem pro vypracování dalších stupňů projektové
dokumentace. Vyjadřuje základní parametry a funkční požadavky na stavbu, veškeré
nároky na její přípravu, realizaci a přípravnou dokumentaci. Věcně a funkčně
vymezuje a zdůvodňuje stavbu, prokazuje její nezbytnost a využitelnost,
ekonomickou efektivnost při realizaci a vlastním provozování, určuje časový průběh
přípravy a realizace výstavby, rozpočtové náklady, její finanční krytí, územně
technické podmínky a majetkové vztahy. U staveb připravovaných ke
spolufinancování z evropských fondů záměr dále obsahuje údaje o zaměření akce do
příslušného programu, skladbu financování včetně uznatelných nákladů, termíny
předpokládaného předložení žádosti o spolufinancování, uzavření smlouvy
o financování, zajištění udržitelnosti výstupů a složení projektového týmu. Investiční
záměr se zpracovává na všechny stavby s rozpočtovými náklady vyššími než
1 mil. Kč bez DPH.

(8) Projektový portál je softwarový informační nástroj pro evidenci staveb.
Nástroj dále slouží pro evidenci:

zadání staveb,
programu údržby a rozvoje nemovitého majetku Pardubického kraje,
investičních záměrů.

Vkládání a aktualizaci údajů o stavbách mimo údajů ve formuláři zadání stavby
zajišťuje průběžně pracovník OMSŘI zodpovědný za přípravu a realizaci příslušné
stavby. Za vkládání údajů do formuláře zadání stavby včetně údajů o budoucím
uživateli je zodpovědný příslušný odbor krajského úřadu.



ČI. 3
Obecná ustanovení

í. lL-:-Flrl?r^va_a" realizace staveb na majetku kraje ve správě příspěvkových
^rS?-=clo.. celřo, vé vý,še rozPC)čtc)vých nákladů 1'mil Kč'bez DPH "je vždy" v
kompetenci příspěvkových organizací'a za přípravu a realizaci "těchto staveb
zodpovídají příslušní ředitelé příspěvkových organizací.

?L;"f^zfJ I?ťc)y, ár?Lpf'pra^?. realizace. staveb s celkovými rozpočtovými náklady
vyššími než 1 mil. Kč bez DPH je odpovědný odbor majetkový, stavebmho řádu a
investic. ' ' ' -, --. -. /,

(3). . Havárie na majetku kraje, které vyžadují okamžité odstranění a nesnesou
odkladu pro schválení v radě, provádějí uživatelé majetku bez zbytečného'odkladu
se souhlasem věcne Příslušného člena rady a náměstka hejtmana se zodpovědností
za oblast investic. Následně informují radu o přijatých opatřeních.

^4). , Finanční prostředky na přípravu a realizaci staveb zajišťovaných OMSŘI js
po schválení rozpočtu v rozpočtové kapitole

a) odboru majetkového, stavebního řádu a investic v případě, že stavba nebude
spolufinancována z evropských fondů,

b^ odb.?. TU _, ^VOJe' ̂ on^ů Eu- cestovního ruchu a sportu (dále též jen "OŘ")
v případě, že stavba bude spolufinancována z evropských fondů.

L5L.., pri , předkláclanl. veskerých zpráv pro jednání rady a Zastupitelstva
?l?ÍÍ, ró3/20?6 sb,-l o,.územním P!á"°vá"f-a"stavebnlm'"ráďu;ve 'zněn';
po??iš!?_h. PředPisů' k,cl?. jako smluvní strana vystupuje'kraj', " " '"""'

1) pnSaTdT6"' na výb6rzhotovltete ̂ vbya'zaj^je uzavlrón,
0) ^ na zhotovena ̂ oje^
S^lne^tace, "smTouvy ovdíío na"zhotovení 'stavby a^smlouvy o poskytovaní ̂ služeb
^atechnicÍ<7dozor~investora), a to v souladu a za podmmek stanovených Sme^ic^
z^anílsvx eřejných'zakázek''Smlouvy o přeložkách inženýrských sítí u^rar!é^e
riTTakonaTJ 458/2000" Sb. energetický zákon, v platném znění; Je oprávněn

Sza'víra°t7eďoucí odbore a to~v limitu do 50'tis. Kč zcela samostatně, dále ̂limitu od
50°ťis"kč'do"5o6~ťis. 'Kč pouze pokud průvodní dokument smlouvy potvrdil svým
podpisem člen rady, v jehož gesci je příslušný odbor.

Odbor rozvoje, fondů EU, cestovního ruchu a sportu Je do Přípravy, a
vrealiza^e">sTaveb~nai 'majetku_ kraje zapojen v případe staveb , P"P^aných^^

/ani nlebo"spolufinancovaných z evropských fondů. U 
^ 
těchto staveb

proces'Jejich přípravy a realizace v souladu s principy ProJektového,,nzen!,
Sdbor" roz7oÍe, J"fondů"'EU/ cestovního ruchu a sportu má přitom ^cel^ovo^
oďDOvědnosťza řízeni tohoto procesu, zejména pak:zodpovída za to, zejim_nzene
přlojek^'budoiTplně"v"souladu s veškerými podmínkami příslušných operačních
proa9)rTouskytuje metodickou podporu odvětvovým odborům při zpracování zadání a

záměrů projektů, , , ,. __. _,.. _..... _i. .. ',^.°,
iprojektových manažerů zajišťuje vedení ProJektovýchtymu_P^

Jednotlivé projekty' ve fázi jejich přípravy a realizace a po
udržitelnosti, ....... . - , .

c) prostřednictvím projektového týmu, jehož členem jevždy J^upce^i
uživatele (zástupce zřizovatelského odboru, zástupce příslušné P^spevtóve
oi:ga"nizace)~a zástupce oddělení přípravy a realizace investic, zabezpečuje
příslušné fáze přípravy a realizace stavby. , _, ^ _ ^", 61:.

d) Ve'spolupráci s odvětvovými odbory a v úzké spolupráci s i
přímo zapojen při: ....... " o , _ .. ":_^__,

i. "' zpracování'zadání stavby a investičních záměrů k projednáni radou,
ii. výběru zhotovitele projektové dokumentace,



ijj.

IV.

v.

přípravě podkladů pro rozhodování
spolufinancovaných z evropských fondů,
výběru zhotovitele stavby,
realizaci stavby včetně jeho financování.

rady v oblasti staveb

(10) Další působnost OŘ:

a) a^a";a předloženf žádostl ° ^"'"""anoovón, projekU ze
5 S^lv a predepsanou dokumen^ci po dobu udržitelnosti projektu,
;; ̂ Siss?SEFa^% -
d) ̂ n^SS;n,%:-souiinnost''a:'^uni^ P" ̂ "^

.

eLzaJÍSťujepovinnou Publicitu realizovaných projektů.
oN;aZTaptoTt o činnosti se -"P^FdaBr^ary úřadu, pflspévkové
(11) Odbor finanční:

a) ^yiad;iuje. slÍ. nav-rhům programů údržby a rozvoje z hlediska finančního
sa vyjadřuie se kzadánl 8ta''eb. 7n'''esti6n'Ím'Jzémér°ůumTk"'S^

b) S°e "Toe^a prislusn^ rok W "'astn, Oh.du plateb
c) L%Íde^kdyv_l'amci/ea"zace. stavby budou Poskytovány stavební nebo

SaÍniprace^mezené v císe!níku klasif^ce prDdukcve"CZ-OCaPr4 l1 I-lt4l3u
^kutecnenÍY.. ramci ekon?mické (pIné"~či"casteCTIe)u^nostrk, raiel ^Dříka^i
s^^^éE^b^nr==^^

S ̂ nolypDlcls. pnsLusnýmodborem' zá^~ě's;ano"ví^lzbuudaarTe1^
ihodnoty. predloženym navrhem není oďbor"fínančn"il v^ázana'

d) S^X^^^3^1^^^^ ° dani z

ay
stavby: včetně lezení jejich výsleďných'parameírw u.
^s^^^s^aveb'vceM vkládánl úda'ů do
spolupracují při vypracování investičních záměrů.
ZV^Í?e^a, dďLl.proJektovedokumentac'Ia'k ^" smluv o dílo,potřeby se zúčastňují kontrolních dnů staveb. " """" """""u UIIU'
s nl,znTdfn Í°k.umCTte,ce..pr°-zaclaní'sta';by ^jišfované OMSŘI a veácLsnÍm. posljekiových dokumentaa ^^ú^^[sb^S'"' ^nzSptaaceumrl blěhSmuJIeii^hyzpracovam"a"k-návrhům čistopisů přikládají

iv. ^°SS'Pfedem stanovených P°dmi"ek,^po^proie^na^s^or^
maajerto^m, Ksta^ebního"řa7du^investic;od^
pro součinnost se zhotovitelem pň provádění_stavby^^ ^^ ^

v. ^ají^itikovane odborníky 'pro výkon ̂echnické^o^o^ n^^a^
Im^ouI jeÍÍcl hIxpřostřednictvím'vykonávat související činnosti po dohodě a
ve spolupráci s OMSŘI, _ . . , , _,. ^_. °.

vi. úÍas^;use"přostreďnictvím vyslaného zástupce kontrolníchdnÍstaveb^
'V Dř^ě 

" 

wstavebw
"1 

'"připravovaných ke sPolufinancovanL. ^^eboc) ^pSncovas^^. evrSr^d'a ^^ga^Jr i^e kra^^
^eu""^'eďe^h" "úkolech / podílejí prostřednictvím svého zástupce

^?SĚ°^^:^^3SS'
spi-'avovaného rozpočtu v souvislosti s přípravou a realizací staveb.



(14) Obchodní společnosti, které mají na základě nájemních smluv nemovitý
majetek kraje v užívání:

Při uzavírání nájemních smluv bude v těchto nájemních smlouvách uvedena
odpovědnost obchodních společností při přípravě a realizaci investic~na~nemoviťém
majetku kraje, který mají v užívání, a jejichž realizace bude probíhat z prostředku
těchto obchodních společností bez účasti finančních prostředků kraje. ''0~bchodnÍ
společnosti zodpovídají za to, že připravované investice, financované" z víastníh
prostředků obchodních společností, a jejich následná realizace bude v-souladu~s
programyudl'zby a rozvoje-ev;s dalšími koncepčními materiály kraje. Předpokladem
zahájení těchto investic je souhlas vlastníka, v rámci něhož bude posuzován VsouFaď
navrhované investice s koncepčními materiály kraje. Přípravu a realizaci investic'na
nemovitém majetku kraje, který mají obchodní společnosti v užívání na základe
!?-Sll ních, ?mluv'. a. kte? budou financovány zcela nebo zčásti z rozpočtu kraji
zajišťuje odbor majetkový, stavebního řádu a investic. -.--- . "-. -,

Obchodní společnosti se rovněž podílí na zpracování programů údržby a
rozvoje.

ČI. 5

Základní dokumenty

(1) Základními dokumenty pro přípravu a realizaci staveb jsou:

a) Programy údržby a rozvoje (viz příloha č. 1),
b) Formulář Zadání stavby (viz příloha č. 2),
c) Rozpočet Pardubického kraje na příslušný rok,
d) Úvěrová smlouva,

e) Rozhodnutí nebo smlouva o poskytnutí dotace na financování příslušné akce,
f) Formulář Investiční záměr (viz příloha č. 3), , -- - -.. -,
g^ [:!ok!ad^ ° maJetk°Právních vztazích (kupní a darovací smlouvy, výpisy z listu

vlastnictví, geometrické plány apod. ),
h) Územní rozhodnutí,

Stavební povolení,
Smlouvy související s přípravou a realizací stavby,

r

i)
j)
k) Protokol o předání a převzetí stavby,
l) Stavební deník,
m) Veškeré potřebné revizní zprávy,
n) Všechna potřebná prohlášení o shodě na použité materiály a technologie

dodávky,
o) Protokoly o všech provedených zkouškách,
p) Kolaudační rozhodnutí,
q) Dokumentace skutečného provedení stavby včetně geodetického zaměření,
r) Závěrečné hodnocení stavby.

?)-. -., vprůběhu přlpravy"a realizace stavby jsou dokumenty ukládány u odboru
T??ř?yéh?lJ3 tav?)ního řádu. a investic- Po'kolaudaci stavby odbor'.

' 

majetkový"
st??_bnjho_ř?d. u a .investicPředá k archivaci odboru, který stavbu nárokoval, doklady
l?v-ed-T^, XC?Ttav,CJ f1 ) ,pod písmRnyh)až q)- V Případě projektů spolutinancovanych
z evropských fondů bude způsob archivace a předání dokladů konzultován s OŘ.



ČI. 6

Systém provádění investorské činnosti

Pokud rada nerozhodne jinak, následující popis systému provádění
investorské činnosti v podmínkách kraje představuje obecný postup při přípravě a
realizaci staveb, prováděných na majetku kraje a dále tam, kde je kraj přímým
investorem. Pro přípravu a realizaci staveb spolufinancovaných z evropských
fondů platí současně směrnice Systém přípravy a realizace projektů
spolufinancovaných z evropských fondů pro orgány Pardubického kraje a krajem
zřízené příspěvkové organizace. Uvedená směrnice upřesňuje dále uvedené
postupy v případě staveb spolufinancovaných z evropských fondů. U těchto
staveb'platí další text s doplněním textu kurzívou uvozeným hvězdičkami (např
a odborem rozvoje, fondů EU, cestovního ruchu a sportu*).

(1) Předprojektová příprava staveb

a) Příslušný vedoucí odboru po projednání s gesčním radním a ve spolupráci
s odborem majetkovým, stavebního řádu a investic * a odborem rozvoje,
fondů EU, cestovního ruchu a sportu* v rámci své působnosti zajistí
vypracování programů údržby a rozvoje Na každou stavbu uvedenou v
programu údržby a rozvoje bude současně zpracováno zadání stavby
(příloha č. 2). Po projednání programů údržby a rozvoje v jednotlivých
oblastech s náměstkem hejtmana odpovědným za investice bude program
údržby a rozvoje předložen radě k projednání.

b) Příslušný odbor ve spolupráci s odborem majetkovým stavebního řádu a
investic * a odborem rozvoje, fondů EU, cestovního ruchu a sportu* předloží
ve stanoveném termínu a stanoveným způsobem, který určí finanční odbor,
návrh rozpočtu staveb Pardubického kraje na příslušné rozpočtové období.
Návrh vychází z programu údržby a rozvoje, z odhadu nákladů staveb a ze
stavu jejich přípravy ~a realizace. Rozpočet staveb kryje veškeré rozpočtové
náklady na přípravu a realizaci staveb v daném rozpočtovém období

(2) Projektová příprava staveb

Odbor majetkový, stavebního řádu a investic:
a) V souladu s programem údržby a rozvoje a s rozpočtem kraje, popr v

dalších naléhavých případech, zajistí zpracování návrhu investičního
záměru (příloha c. 3). Na zpracování investičních záměrů se podílí i odbor,
jež stavbu nárokoval * a odbor rozvoje fondů EU, cestovního ruchu a
'sportu*. Zároveň dojde k aktualizaci odhadu rozpočtových nákladů na dobu
realizace stavby. V odhadu rozpočtových nákladů je zahrnuta rezerva ve
výši 6% celkových nákladů u nových staveb, v případě rekonstrukci a
modernizací je rezerva ve výši 10 % celkových nákladů V odůvodněných
případech muže být rezerva vyšší dle charakteru stavby Návrh investičního
záměru musí být' po jeho zpracování předložen dotčeným odborům k
vyjádření jejich stanoviska.



b^ zaJistívybRrzhotoviteteProJektové dokumentace v souladu splatnými
??y-r?í[nlRředpisy1 ' interními normami a usneseními rady. Před zahájením
projekčních prací proběhne vstupní jednání se zpracovatelem projektové
?^n,!e?ta.ce; nakterembude upřesněn další postup a stanoveny termíny
dalších jednání. Předmětem prvního jednání'bude i konstrukční'resem
navrhované stavby. V závěru prací na dokumentaci proběhne jednána "na
kterém zhotovitel seznámí objednatele s rozpracovanou dokumentací.

c) Zabezpečí projednání a schválení zpracované projektové dokumentace s
odborem, který stavbu nárokoval po věcné a finanční stránces *' a' odborem
rozvoje, fondů EU, cestovního ruchu a sportu*.

^ ?Íi?tLvešk^rá Poyolení' Potřebná pro realizaci stavby, zejména je
oprávněn přijímat doručované písemnosti, podávat návrhy, žádosti Ja
opravné prostředky a vykonávat veškeré další nezbytné úkony v souvisíosťi
se stavebním Řízením, a to vše i tehdy, když je podle právních předpisů
zapotřebí zvláštní plné moci.

e) Před zahájením zadávacího řízení zajistí kontrolu souladu projektové
dokumentace a výkazu výměr.

^ ^e. -?op^.práci.sodř>orem'. ktery stavbu nárol W

-o -o

0< 0<

u u>

^
K) Ni
->. o

N< N< N< N< N< N< N< N< N< N< N< N< OD
(u~a) íuíuíu iu su iu Q) EU Q) iu
333333333333 §
a-0'CT'0~0"CT'0'Q'a'CTO'0'
(ĎCDOCDCDCDCDtUCDCDOCD(1) (D (D (D CD (D(D

5'3~^'3'?"3"5"?'^'5'^'
o< n< o< n< o< o< o< o< n< o< o< o<
.o~o~a~a'a~a'a~a~o~o~o~o

-J-~JO)0)0)0)0)01U101COM
OOK>^J~~J-~~1-^10.)N)-~^N)U1K)
N>CT>-~JU1ť>. 0-t>. -~JOOOOJW

g 3 Ol SU O) O;
WWWWWUIWWWIWWW

-0-0-0'0'0"0'0'0"OT3-0'0

o< o< n< n< o< o< o< o< n< o< o< o<

uooucocouooucouuu
^C>?6o^N>OOCJ-Ě>.MN)03

cncnui.l^.E>, -t^. -t^. -t>.
ooococn ^-Ě-^
~>jchuiO)0(oo)050iCT>uiuiuiuiui

é -ť. 4^ 4s> -^ -ř. ť> -t^ ť>
.t>..b. -t>..&..Ě-.I^. -Ě>. -^.

Ni Ol . &>. o U N> o .

UCjOUCOUUCt. lU
(O 00 00 00 00 00 00

!S?
cn ^. 00--~J~~JOU10)^.

0<
EU.
s.

l
0<

0-
C

Q.

5

^. ^-i. UCJCOCOGJUpO
UN)-J->. _^->. -^->. -i. K)

p3 ř3 -l -; -S -; ^
M -> -~J í>. U> N3 O

.?-^ScDSuO>MMMN>l\?MMN>I^MI^K>!^M^M^M!^!^KM^OS;M^
-ín-a. oOQ ->. O O OOOOOOOU-^-1--t^. -~J Úl (D CD --~I M

CO O) CO CO
CJ 00

111^
w. Ň< .W

íu

l l0)

^:&
Ol. o<

ai
W

f !U.

i
8

i< i< i- ^
O) O)
? :? :?
www
7T 7T 7-
Q). Q).

Hť
(U EU O)

ill
W

l
g

W

w~ §'

l
s

ggp
lili.
S. ^ ^ 3
O- Q). (U,
M

t-
II
o o
W W N

-o

l
l,

N M
O) ÍU
W W

(D< CO'-

a), su.
-O T3

ss
Ol O)

M M
ai EU

II
i l.
3 3
Q}. EU-
T3 -O

li
Ctí Q)

M !U O) 0)

u. a> ai. ai.

lili
o o o o

l
Ol

'<
W
_A

y
00

M M M
O) CD EU
www

(C< CO' (D<
333
Q)< Q)^ Q)^

-O T3 T3

lil
0) Ol
O) 0)

o
3-
M

M

333
Q), Q), Q),

lil
000

M N
OJ B)
W W
ai iu

a>< CD'

0), Ctí-
-O T3

ES
5- :3-
as m
Qi EU
3 3

11
i §

N M
O) 03
W W

(D< (D<

m- o-
-O T3

li
;y M
m EU

i- i-
II

N M
tu Q)
W W

(D< CD<
~3 3
Q). m.
-o -o

li
CO Ol
Ol Q)

N M
EU EU
W W

lu iu

(D< (B<

1,1
T3 T3

88
3- 3-
EU W

N M
O) EU
W W

(D< CE"
:3 :3
Q). a>
-o -o

Sl
3- 3-
m m

!B EU EU OS
3 3 3 3 3 -5
OS. Q), S)- 0)- IU- m'
o. a. Q. Q. a. o.
§§§111

-^< -l< -1< -l< -l< -t<

N M
jB Ol
W Úl

(D< C0<

Q;. M-
-O Tj

li
eu a.'
O) IU

g. i.
Q- Q.
l i

s s

(D< (D<

Ol' 0).
-o -o

IS
3- 3-
Ol B)
eu Q)

II
-1< -K

NNNNNNNOOO
iuaiQ)Q)a)a)iuu)<)U)

ui. ui. uiuiuíui.  tu 0 su
00 O QQQ Q
(t (K (B (!) (D (D O)



bez č /če na st.
bez č /če na st.
bez č /če na st.

bez čp/če na st.
bez čp/če na st.
bez č /če na st.
bez č /ce na st.
bez č /če na st.
bez 6 /če na st.
bez č /če na st.
bez čp/če na st.
bez čp/če na st.
bez 6 /če na st.

bez čp/če na st.
bez čp/če na st.
bez č /ce na st.
bez č /če na st.
bez č /če na st.
bez č /ce na st.
bez čp/če na st.
bez cp/če na st
bez č /če na st.
bez 6 /če na st.
bez č /če na st.
bez č /če na st.

bez čp/če na st.
bez č /če na st.
bez 6 /če na st.
bez č /če na st.
bez čp/če na st.

p. č. 3182/3
p. č. 3182/6

. č. 3182/7
, č. 3917
. č. 4442
. č. 4443
. č. 4444
. C. 4445
. č. 4446
. č. 4447
. C. 4448
. č. 4449
. č. 4450
. č. 4451
. č. 4452
. č. 4453

p. č. 4454
p. č. 4455

. 6. 4456

. č. 4457
. č. 4458
č. 4459

p. č. 4460
p. c. 4461

. č. 4462
p. č. 4463

. č. 4491

. 6. 4500
. 6. 5054
.

č. 5055

jiná stavba
'iná stavba
'iná stavba
'iná stavba

a ráz

aráž

garáž
aráž

a raz

aráž

a raz

aráž

a ráz
aráž

a ráz

aráž
a ráz

aráž
aráž

garáž
aráž
aráž
a raz

aráž

a ráz

garáž
'lna stavba

občanská v bavenost
technická v bavenost
technická v bavenost



PARDUBICKÝ KRAJ

Krajský úřad

Směrnice

SYSTÉM PROVÁDĚNÍ INVESTORSKÉ ČINNOSTI
PRO ORGANY PARDUBICKÉHO KRAJE

A KRAJEM ZŘÍZENÉ A ZALOŽENÉ ORGANIZACE

VNITŘNÍ NORMA VN/17/2009

Platí od 3. 9. 2009 Účinná od l 1. 10. 2009 Platí do

Závazná pro

Schváleno

orgány Pardubického kraje a krajem zřízené a založené organizace

usnesením Rady Pardubického kraje R/590/09

Zpracoval

NOVELY NORMY

Číslo novely l Usnesení | Účinná od Číslo novely | Usnesení l Účinná od
VN/13/20T1 i R/2151/11 Í10. 10. 2011

..i..

-4-.......................



Obsah Článek
1. Vymezeni pojmů
2. Úvodní ustanoveni

3. Účastníci systému a jejich působnosti
4. Základní dokumenty
5. Systém provádění investorské činnosti
6. Označování staveb
7. Závěrečná ustanovení

Přílohy

2.
3.

4.

5

6

Obsah a tabelární souhrn základních údajů
programu údržby a rozvoje nemovitého majetku
v oblastech dopravy, školství a kultury,
zdravotnictví, sociálních věcí a ostatní
Formulář zadání stavby
Formulář investičního záměru
Formulář zápisu o předání a převzetí dokončené
stavby nebo její části
Vzor informační tabule
Formulář závěrečného hodnocení akce



ČI. 1

Vymezení pojmů

O) Stavbou se pro účely tohoto systému provádění investorské činnosti (dále jen
systém) rozumí pořizování stavební činností, modernizace a rekonstrukce
nemovitého majetku Pardubického kraje a opravy tohoto majetku. Každá stavba
musí být vždy schopná užívání.

(2) ^ Modernizací se pro účely tohoto systému rozumí rozšíření vybavenosti nebo
použitelnosti majetku.

(3) Rekonstrukcíse pro účely tohoto systému rozumí zásahy do majetku, které
mají za následek změnu jeho účelu nebo technických parametrů.

(4) Opravou se pro účely tohoto systému rozumí takové zásahy do majetku, které
neznamenají změnu jeho účelu nebo technických parametrů a rozšíření vybavenosti
nebo použitelnosti. Opravou se odstraňuje částečné fyzické opotřebení nebo
poškození za účelem uvedení do předchozího nebo provozuschopného stavu.

.̂

.5L,. pr'o,gra.my lidržby a rozvoje nemovitého majetku Pardubického kraje
v oblastech dopravy, školství a kultury, zdravotnictví, 'sociálních věcí, kancelář
ředitele^ a ostatní (dále jen programy údržby a rozvoje) představují základní
koncepční nástroj víceletého (nejméně na 2 roky dopředu) plánování a financování
reprodukce majetku Pardubického kraje. Programy údržby a rozvoje jsou dále věcně
a finančně doplňovány při každoročním projednání rozpočtu Pardubického kraje,
mají jednotnou formu (příloha č. 1 systému) a jejich základním výstupem je tabelářní
souhrn základních údajů. Součástí programů údržby a rozvoje jsou i zadání staveb
(příloha č. 2 systému). Programy údržby a rozvoje se zpracovávají na všechny
stavby s celkovými náklady vyššími než 0, 5 mil. Kč bez DPH.

(6) Zadání stavby je základním dokumentem stavby a je nezbytným podkladem
pro zpracováni investičního záměru. Obsahuje věcný, finanční a časový popis stavby
a způsobu jejího financování. Zpracovává se na všechny stavby s náklady vyššími
než 0, 5 mlh Kč bez DPH.

(7) Investiční záměr je ekonomickým, technickým a obchodním podkladem
nezbytným pro rozhodování investora o přípravě a uskutečnění realizace stavby,
který vždy schvaluje rada kraje. Je podkladem pro vypracování dalších stupňů
projektové dokumentace. Vyjadřuje základní parametry a funkční požadavky" na
stavbu, veškeré nároky na její přípravu, realizaci a přípravnou dokumentaci. Věcně a
funkčně vymezuje a zdůvodňuje stavbu, prokazuje její nezbytnost a využitelnost,
ekonomickou efektivnost. při realizaci a vlastním provozování, určuje časový průběh
přípravy a realizace výstavby, rozpočtové náklady, její finanční krytí, 'územně
technjcké podmínky a majetkové vztahy. U' Staveb připravovaných ke
spo!ufínancování z evropských fondů obsahuje záměr dále údaje o zaměření'akce do
P?SI,UŠ?T!1? Programu, skladbu financování včetně uznatelných nákladů, termíny
předpokládaného ^předložení žádosti o spolufinancování, ' uzavření 'smlouvy
o financování, zajištění udržitelnosti výstupů a složení projektového týmu. Investiční



záměr se zpracovává na všechny stavby s rozpočtovými náklady vyššími než
1 mil. Kč bez DPH.

ČI. 2

Úvodní ustanoveni

(1) Systém řeší postup při přípravě a realizaci staveb na majetku Pardubického
kraje a dále tam, kde je Pardubický kraj přímým investorem staveb bez ohledu na
zdroj zajištění financování (rozpočet Pardubického kraje, dotace ze státního
rozpočtu, ' dotace z evropských fondů apod. ). Pro přípravu a realizaci staveb
spolufinancovaných z evropských fondů platí současně aktualizovaná organizační
směrnice Systém přípravy a 'realizace projektů spoiufinancovaných z evropských
fondů pro orgány Pardubického kraje a krajem zřízené příspěvkové organizace.

(2) Příprava a realizace staveb na majetku kraje ve_SPráv^J:>řlsPěvk°Yych
organizací do celkové výše rozpočtových nákladů 1 mil Kč bez DPH je vždy v
kompetenci příspěvkových organizací a za přípravu a reaiizaci těchto staveb
zodpovídají příslušní ředitelé příspěvkových organizací a postupují dle přílohy č. 1
Systému.

(3) Za zajišťování přípravy a realizace staveb s celkovými rozpočtovými náklady
vyššími než'1 mil. Kč bez DPH je odpovědný odbor dopravy, silničního hospodářství
a investic.

(4) Součástí systému není:

a) stavby na majetku Pardubického kraje, který je na základě příslušných smluv o
nájmu v užívání obchodních společností, jejichž realizace bude hrazena z pro-
středků těchto společností bez finanční účasti Pardubického kraje,

b) pořizování samostatnýchmovitých věcí či souborů movitých věcí pro Pc)třeby
krajského úřadu Pardubického kraje (dále jen úřad) s výjimkou případů, kdy
tyto jsou součástí realizace stavby. Nákup (materiálně technické zásobovaní)
těchto samostatných movitých věcí zajišťuje v souladu s organizačním řádem
úřadu odbor kancelář ředitele úřadu,

R) nákup movitého majetku pro potřeby příspěvkových organizací zřízených kra-
jem, který je majetkem Pk s výjimkou případů, kdy tyto jsou součástí realizace
stavby

d) nákup nemovitého majetku, který zajišťuje majetkový odbor,

e) příprava a realizace staveb zajišťovaných v rámci partnerství veřejného a
soukromého sektoru (PPP- Public Private Partnership). Realizace této formy
staveb bude řešena individuálně pro každý případ vždy po projednáni a na
základě samostatného rozhodnutí rady kraje,



O OPravy a. údržba maJetku Pardubického kraje ve správě Správy a údržby silnic
Pardubického kraje (dále jen SUŠ Pk), hrazené z provozního rozpočtu SUŠ
Pk, Tyto opravy a údržbu provádí SUŠ Pk samostatně na základe zřizovací
listiny v souladu se schváleným plánem oprav a údržby. Při schvalování plánu
oprav a údržby rada kraje jmenuje své zástupce do' hodnotících komisí na
výběr zhotovitelů oprav a údržby.

(5) Havárie na majetku Pardubického kraje, které vyžadují okamžité odstranění a
nesnesou odkladu pro schválení v radě kraje, provádějí' uživatelé majetku bez
zbytečného odkladu se souhlasem věcně příslušného člena rady kraje a náměstka
hejtmana se ̂ odpovědností za oblast investic. Následně informují radu kraje o
přijatých opatřeních.

(6) Financnl Prostředky , na Přípravu a realizaci staveb zajišťovaných odborem
dopravy, silničního hospodářství a investic jsou po schválení rozpočtu v rozDočt
kapitole

a) odboru dopravy, silničního hospodářství a investic v případě, že stavba nebu-
de spolufinancována z evropských fondů,

b) odboru strategického rozvoje kraje a evropských fondů v případě, že stavba
bude spolufinancována z evropských fondů.

Při předkládání veškerých zpráv pro jednání RPk a ZPk , ve kterých se
rozhoduje o využiti finančních prostředků na přípravu a realizaci staveb (investiční
záměry, veřejné zakázky na zpracovatele dokumentace a dodavatele, změny staveb
apod. ) potvrzuje správnost údajů svým podpisem vedoucí příslušného odboru,
vedoucí odboru dopravy, silničního hospodářství a investic' a vedoucí odboru
finančního. Vpřípadě, že stavba bude spolufinancována z evropských fondů
potvrzuje správnost údajů svým podpisem i vedoucí odboru strategického rozvoje
lí'?Í_:_T__. ?vr?psk. ych fondů- Objednávky a smlouvy a další dokumenty
administrativního charakteru (např. platební poukazy) dle směrnice o přezkoušení a
oběhu účetních dokladů podepisuje vedoucí odboru, v jehož kapitole js
rozpočtovány finanční prostředky.

(7) Podíl zdrojového krytí finančními prostředky Pardubického kraje na přípravu a
realizaci staveb zajišťovaných příspěvkovými organizacemi je po schválení rozpočtu
v rozpočtové kapitole příslušného odboru se zňzovatelskou funkcí.

(8) Všechny smluvnívztahy (smlouvy, popř. dodatky smluv), uzavírané Pardubic-
kým krajem v souvislosti s činnostmi uvedenými v tomto systému, musí mít zajiětěi
financování.

ČI. 3

Účastníci systému a Jejich působnosti

^L-.z^tu. pitel,stvo pardub!ckého kraje (dále jen zastupitelstvo kraje) - schvaluje
rozpočet kraje, jehož součástí je jmenovitý přehled staveb a jejich nákladu.



(2) Rada Pardubického kraje (dále jen rada kraje) - schvaluje programy údržby
a rozvoje v jednotlivých oblastech, investiční záměry a pokud je kraj přímým jnvesto-
řern, schvaluje rada kraje v souladu s pravidly pro zadávání veřejných zakázek yy-
psáni soutěží na veřejné zakázky související se zajištěním staveb V rámcivyPsar11
soutěží jmenuje komise, rozhoduje o výběru nejvhodnějších nabídek a o uzavíráni
smluv o dílo a rozhoduje o uzavření dodatku ke smlouvám o dílo.

(3) Hejtman Pardubického kraje je spolu s náměstkem hejtmana pardubického
kraje s odpovědností za oblast investic předkladatelem zpráv do rady kraje týkajících
se staveb" spolufinancovaných z evropských fondů a staveb nezařazených v odvětví
dopravy, zdravotnictví, sociálních věcí a školství a kultury

(4) Náměstek hejtmana Pardubického kraje s odpovědností za oblast investíc
je'koordinátorem a's příslušným gesčnim radním SPO!UPředk!adatelem, Pro_Qra, mu
'údržby a rozvoje v jednotlivých oblastech, vyjadřuje se k návrhům zadání staveb a
předkíádá nebo s příslušným gesčním radním spolupředkiádá zprávy na jednání rady
kraje týkající se staveb.

(5) Členové Rady Pardubického kraje zodpovídají za zpracováni^ Pro9ramu
údržby a rozvoje a investičních záměrů v oblastech nad nimiž mají gesce Přičemž
zodpovídají zaj potřebnost, hospodárnost a účelnost navrhovaných staveb a Jejich
provozu a'za zajištění potřebných finančních prostředků na přípravu a realizaci stav-
by. Jsou spolupředkladateii zpráv na jednání rady kraje týkající se staveb.

(6) Odbor dopravy, silničního hospodářství a investic u jím zailšťovanych^ta"
veb zodpovídá zejména za to, že realizované stavby budou mít výsledné parametry a
vlastnosti uvedené ve schválených investičních záměrech, při dodržení rozpočtových
nákladů a lhůt výstavby a že provedené práce budou odpovídat všem platným nor-
mám a zákonům. V případě přidělení dotace na financování akce zodpovídá za do-
držení technických parametrů a monitorovacích ukazatelů akce, dodržení stanoye-
ných termínů výstavby, dodržení skladby rozpočtu, podmínek ZPUSObitosti_vydaÍL'a
náležitostí fakturace výdajů, dodržení podmínek zadávání veřejných zakázek, dodr-
žení podmínek publicity případně dalších podmínek rozhodných při přiznání dotace,
uvedených ve smlouvě, případně v "Rozhodnutí o poskytnutí dotace" nebo ̂ rneně
rozhodnutí o poskytnutí dotace". U akcí dotovaný-h ze státního rozpočtu (ISPROFIN)
musí'být na kontrolní den zván zástupce gesčního odboru. V případě akcí spolufi-
nancovaných z evropských fondů pro zajištění uvedených podmínek úzce spolupra-
cuje s odborem strategického rozvoje kraje a evropských fondů Po schválenlroz~
poctu staveb v rámci rozpočtové kapitoly odboru dopravy, silničního hc>SPOCIářství_a
mvestic odpovídá za vynakládáni prostředků z jím spravované kapitoly v souvislosti
s přípravou a realizací stavby a v souladu se schváleným rozpočtem.

Zajišťuje všechny odborné činnosti související s přípravou a prováděním sta-
veb v rozsahu dle tohoto systému. Z podkladů příslušného odboru a ve spolupráci s
příslušným odborem zajišťuje zpracování investičních záměrů, připravuje zadávací
dokumentaci pro výběr zhotovitele projektové dokumentace zajišťuje uzavírání pří-
slušných smluv o dílo, zodpovídá za projednání projektových dokumentaci
s dotčenými odbory pepř. s příspěvkovými organizacemi a akciovými společnostmi
zajiěťuje veškerá povolení potřebná pro realizaci stavby, organizuje výběrová řízení
na výběr zhotovitele stavby, zajišťuje výkon technického dozoru investora, včetně
ověřování věcného plnění v návaznosti na odsouhlasený rozpočet, kolaudaci stavby,



je i předání do užívání a záruční servis. Rozhoduje o návrzích věcných změn vyvola-
ných v průběh uvýstavby bez dopadu do ceny na základě stanoviska odboru, který je
zadavatelem. Navrhované změny cen a změny termínů předkládá jako zpracovatel
ke schválení radě. V případě staveb spolufinancovaných z evropských fondů musí
výše uvedené odborné činnosti zohledňovat podmínky příslušného programu a kaž-
dá z těchto činností musí být před jejím ukončením projednána s projektovým mana-
žerem příslušného projektu. Projektový manažer projektu konkretizuje v rámci tohoto
proednání průmět podmínek příslušného programu do příslušné fáze přípravy nebo
realizace akce.

(7) Odbor strategického rozvoje kraje a evropských fondů je do přípravy a re-
alizace staveb na majetku Pardubického kraje zapojen v případě staveb pňpravova-
ných ke spolufinancovám nebo spolufinancovaných z evropských fondu. U těchto
staveb probíhá proces jejich přípravy a realizace na principech projektového řízení.
Odbor strategického rozvoje kraje a evropských fondů má přitom celkovou odpověd-
nost za řízení tohoto procesu.

Přitom zejména zodpovídá za to, že jím řízené projekty budou plně v souladu
s veškerými podmínkami příslušných operačních programů (dále jen OP). Poskytuje
metodickou podporu odvětvovým odborům při zpracování zadání a záměrů projektů,
prostřednictvím projektových manažerů zajišťuje vedení projektových týmů'pro jed-
notlivé projekty ve fázi jejich přípravy a realizace a po dobu jejich'udržitelnosti. Pro-
střednictvím projektového týmu, jehož členem je vždy zástupce budoucího uživatele
(zástupcezřizovatelského odboru, zástupce příslušné příspěvkové organizace) a zá-
stupce oddělení přípravy a realizace investic, zabezpečuje příslušné fáze přípravy a
realizace stavby. Ve spolupráci s odvětvovými odbory a v úzké spolupráci s odborem
dopravy, silničního hospodářství a investic je tak odbor přímo zapojen při:

a) zpracovánízadání stavby a investičních záměrů k projednání Radou Pk,

b) výběru zhotovitele projektové dokumentace,

c) přípravě podkladů pro rozhodování Rady Pk v oblasti staveb spolufinancova-
ných z evropských fondů,

d) výběru zhotovitele stavby,

e) realizaci stavby včetně jeho financování.
Kromě uvedených činností zabezpečuje odbor strategického rozvoje kraje a

evropských fondů řadu dalších činností, např. zpracování a předložení'žádostí o
spolufinancování projektů ze strukturálních fondů EU, zpracování předepsané do-
kumentace po dobu udržitelnosti projektu, zpracování a distribuci průběžných a
etapovych monitorovacích zpráv včetně závěrečné zprávy a podávání jednotlivých
žádostí o platby, zajištění monitorování projektů, součinnost a komunikaci při kont-
rolách s příslušnými kontrolními orgány, zajištění povinné publicity realizovaných
projektů. Na zajištění těchto činností se rovněž podílejí další útvary krajského uřa-
du, příspěvkové organizace apod.

(8) Majetkový odbor se podílí na zpracování programů údržby a rozvoje
z hlediska posouzení míry opotřebení, zajišťuje zejména identifikaci majetkoprávních
vztahů při přípravě stavby, dále zajišťuje potřebné pozemky a budovy pro 'realizaci



staveb, a doklady týkající se majetku pro vydání územního rozhodnutí a stavebního
povolení. Po dokončení stavby zajišťuje její převzetí do evidence majetku a vklad do
katastru nemovitostí. V případě staveb spoiufinancovaných z evropských fondů zajiš-
ťuje dále blokaci nakládání s pořízeným majetkem po dobu udržitelnosti.

(9) Odbor finanční se vyjadřuje k návrhům programů údržby a rozvoje z hlediska
finančního rámce a vyjadřuje se k zadání staveb, investičním záměrům a k návrhům
smluv. Po Schválení rozpočtu staveb na příslušný rok zajišťuje vlastní úhradu plateb
dle požadavku odboru dopravy, silničního hospodářství a investic nebo odboru stra-
tegického rozvoje kraje a evropských fondů.

(10) Odbory krajského úřadu v návaznosti na plnění zřizovatelských funkcí
k organizacím kraje, správu nemovitého majetku kraje a přijaté odvětvové koncepce
zpracovávají návrhy programů údržby a rozvoje v oblasti své působnosti Zodpovídají
zejména za potřebnost, hospodárnost a účelnost navrhované stavby včetně vyme-
zení jejich výsiedných parametrů, Zpracovávají a podrobně zdůvodňují zadání sta^
veb, ' spolupracují při vypracování investičních záměrů, závazně se vyjadřují
kproektove dokumentaci, k textu smluv o dílo a dle potřeby se zúčastňují kontroi-
nich dnů staveb. Dále odpovídají za zajištění potřebných finančních prostředků na
přípravu a realizaci stavby.

V případě staveb připravovaných ke spolufinancování nebo spolufinancova-
ných z evropských fondů se na výše uvedených úkolech odbory podílejí prostřednic-
tvím svého zástupce v projektovém týmu.

V případě poskytnutí dotace na financování akce ze státního rozpočtu
(ISPROFIN) zajišťují veškerý daiší písemný styk s poskytovatelem dotace při dodr-
žení podmínek stanovených v "Rozhodnutí o poskytnutí dotace" a závazných práv-
nich předpisů. Jedná se'např. o zasíláni potřebných zpráv a formuiářů závěrečné
vyhodnocení akce a další podle podmínek poskytnutí dotace, popř. další. Odbor do-
pravý, silničního hospodářství a investic přitom poskytuje potřebnou součinnost.

V případě poskytnutí dotace na financování akce z evropských fondů zajišťuje
veškerou korespondenci s poskytovatelem dotace odbor strategického rozvoje kraje
a evropských fondů, l v těchto případech poskytuje odbor dopravy, silničního hospo
dářstv' investic přitom potřebnou součinnost.

(11) Organizace zřizované krajem jsou uživateli svěřeného majetku Pravidelně
hodnotí stev svěřených nemovitostí z hlediska opotřebení, nezbytnosti provedeni po-
třebných staveb a zajištění úkolů stanovených zřizovacími listinami a pokyny zňzova-
tele. Sestavují vlastní programy údržby a rozvoje. Zajišťují zpracování návrhů zadání
staveb a podklady pro zpracování investičních záměrů. Prokazují a zodpovídají při-
tom zejména za potřebnost, hospodárnost a účelnost navrhovaných staveb, včetně
vymezení jejich výsledných parametrů.

U staveb zajišťovaných odborem dopravy, silničního hospodářství a investic
se podílejí na zpracování a závazně se vyjadřují k zadávacím dokumentacím Dále
se 'účastní v procesu zadávání veřejných zakázek na zhotovitele projektových
dokumentací a na zhotovitele staveb. Na zpracování projektových dokumentaci se
podílejí průběžnými konzultacemi během jejich zpracování a k návrhům čistopisů
přikládají svoje' stanoviska. Na základě předem stanovených podmínek po
projednání s odborem dopravy, silničního hospodářství a investic, odpovídají za
vytvoření podmínek pro součinnost se zhotovitelem při provádění stavby. Jsou-li
příspěvkové organizace vybaveny kvalifikovanými odborníky pro výkon technického



dozoru investora, mohou tito vykonávat související činnosti po dohodě a ve
spolupráci s odborem dopravy silničního hospodářství a investic. Zástupce
příspěvkové organizace se zúčastňuje kontrolních dnů staveb.

V případě staveb připravovaných ke spolufinancování nebo spolufínancova-
ných z evropských fondů se organizace zřizované krajem na výše uvedených úko-
lech podílejí prostřednictvím svého zástupce v projektovém týmu.

Za Přípravu a realizaci staveb zajišťovaných příspěvkovými organizacemi zod-
povídají jejich ředitelé. Vůči odvětvovým radním garantují dodržení parametrů a
vlastností těchto staveb včetně rozpočtových nákladů a lhůt výstavby uvedených
v zadáních staveb a přitom odpovídají za vynakládáni prostředku zjimi'spravované-
ho rozpočtu v souvislosti s přípravou a realizací staveb.

(12) Obchodní společnosti, které mají na základě nájemních smluv nemo-
vity majetek Pardubického kraje v užívání

Při uzavírání nájemních smluv bude v těchto nájemních smlouvách uvedena
odpovědnost obchodních společností při přípravě a realizaci investic na nemovitém
majetku Pardubického kraje, který mají v užívání, a jejichž realizace bude probíhat z
prostředků těchto obchodních společností bez účasti finančních prostředků Pardu-
bického kraje. Obchodní společnosti zodpovídají za to, že připravované investice, fi-
nancované z vlastních prostředků obchodních společností, a jejich následná realiza-
ce bude v souladu s Programy údržby a rozvoje nemovitého majetku Pardubického
kraje, ^ ev. s dalšímu koncepčními materiály Pardubického kraje. Předpokladem zahá-
jení těchto investic je souhlas vlastníka, v rámci jehož bude posuzován i soulad na-
vrhované investice s koncepčními materiály Pardubického kraje. Přípravu a realizaci
investic na nemovitém majetku Pardubického kraje, který mají obchodní společnosti
v užívání na základě nájemních smluv, a které budou financovány zcela nebo zčásti
z rozpočtu Pardubického kraje, zajišťuje odbor dopravy, silničního hospodářství a in-
věštíc.

Obchodní společnosti se rovněž podílí na zpracování s Programů údržby a
rozvoje nemovitého majetku Pardubického kraje.

ČI. 4

Základní dokumenty

(1) Základními dokumenty pro přípravu a realizaci staveb jsou:

a) Programy údržby a rozvoje (viz příloha č. 1),
b) Formulář Zadání stavby (viz příloha č. 2),
c) Rozpočet Pardubického kraje na příslušný rok,
d) Úvěrová smlouva,
e) Rozhodnutí nebo smlouva o poskytnutí dotace na financování příslušné akce,
f) Formulář Investiční záměr (viz příloha č. 3),
g) Doklady o majetkoprávních vztazích (kupní a darovací smlouvy, výpisy z listu

vlastnictví, geometrické plány apod. ),
h) Územní rozhodnutí,
i) Stavební povolení,
j) SmJouvy související s přípravou a realizací stavby,
k) Protokol o předání a převzetí stavby,



l) Stavební deník ,
m) Veškeré potřebné revizní zprávy,
n) Všechna potřebná prohlášení o shodě na použité materiály a technologické

dodávky,
o) Protokoly o všech provedených zkouškách,
p) Kolaudační rozhodnutí,
q) Dokumentace skutečného provedení stavby včetně geodetického zaměření,
r) Závěrečné hodnocení stavby.

(2) V průběhu přípravy a realizace stavby jsou dokumenty ukládány u odboru do-
pravý, silničního hospodářství a investic. Po kolaudaci stavby odbor dopravy silnic-
níhc/hospodářství a investic předá k archivaci odboru který stavbu nárokoval doklady
uvedené'v odstavci (1) pod písmeny h) až q). V případě projektů spolufinancovaných
z evropských fondů bude způsob archivace a předání dokladů konzultován s
OSRKEF

ČI. 5

Systém provádění investorské činnosti

Pokud rada nerozhodne jinak, následující popis systému provádění investor-
ské činnosti v podmínkách kraje představuje obecný postup při přípravě a realizaci
staveb, prováděných na majetku kraje a dále tam, kde je kraj přímým investorem.
Pro přípravu a realizaci staveb spolufinancovaných z evropských fondů platí sou^-
časné aktualizovaná organizační směrnice Systém přípravy a realizace projektů
spolufinancovaných z evropských fondů pro orgány Pardubického kraje a krajem
zřízené příspěvkové organizace. Uvedená směrnice upřesňuje dále uvedené po-
stupy v případě staveb~spolufinancovaných z evropských fondů U těchto staveb
platí'dalsi text s doplněním textu kurzívou uvozeným hvězdičkami (např. * a odbo-
rem strategického rozvoje kraje a evropských fondů*).

(1) Předprojektová příprava staveb

a) Příslušný vedoucí odboru po projednání s gesčním radním a ve spoiupraci
s odborem dopravy, silničního hospodářství a investic *a odborem strate
gického rozvoje kraje a evropských fondů* v rámci své působnosti zajisti
vypracování programů údržby a rozvoje. Na každou stavbu uvedenou^/
programu údržby a rozvoje bude současně zpracováno zadání stavby (Pří-
Íoha č. 2). Po projednání programů údržby a rozvoje v jednotlivých oblas-
těch s náměstkem hejtmana Pardubického kraje odpovědným za investice
bude program údržby a rozvoje nemovitého majetku Pardubického kraje
předložen radě kraje k projednáni.

b) Příslušný odbor ve spolupráci s odborem dopravy, silničního hospodářství a
investic * a odborem strategického rozvoje kraje a evropských fondů* před-
loží ve stanoveném termínu a stanoveným způsobem, který určí finanční
odbor, návrh rozpočtu staveb Pardubického kraje na příslušné rozpočtové
období. Návrh vychází z programu údržby a rozvoje, z odhadu nákladu sta-
veb a ze stavu jejich přípravy a realizace. Rozpočet staveb kryje veškeré



rozpočtové náklady na přípravu a realizaci staveb v daném rozpočtovém
období.

(2) Projektová příprava staveb

Odbor dopravy, silničního hospodářství a investic:
a) v souladu s programem údržby a rozvoje a s rozpočtem kraje, popř. v dal-

ších naléhavých případech zajistí zpracování návrhu investičního záměru
(Příloha č. 3). Na zpracování investičních záměrů se podílí i odbor, jež
stavbu nárokoval * a odbor strategického rozvoje kraje a evropských fon-
dů*. Zároveň dojde k aktualizaci odhadu rozpočtových nákladů na dobu
reatizace stavby. V odhadu rozpočtových nákladů je zahrnuta rezerva ve
výši 6% celkových nákladů u nových staveb, v případě rekonstrukcí a mo-
dernizací je rezerva ve výši 10% celkových nákladů. V odůvodněných pří-
pádech může být rezerva vyšší dle charakteru stavby. Návrh investičního
záměru musí být po jeho zpracování předložen dotčeným odborům k vyjád-
ření jejich stanoviska.

b) dále zajistí výběr zhotovitele projektové dokumentace v souladu s platnými
právními předpisy1, interními normami a usneseními rady. Před zahájením
projekčních prací proběhne vstupní jednání se zpracovatelem projektové
dokumentace, na kterém bude upřesněn další postup a stanoveny termíny
dalších jednání. Předmětem prvního jednání bude i konstrukční řešení na-
vrhované stavby. V závěru prací na dokumentaci proběhne jednání, na kte-
rém zhotovitel seznámí objednatele s rozpracovanou dokumentací.

c) zabezpečí projednání a schválení zpracované projektové dokumentace s
odborem, který stavbu nárokoval po věcné a finanční stránce * a odborem
strategického rozvoje kraje a evropských fondů*..

d) zajistí veškerá povolení, potřebná pro realizaci stavby, zejména je oprávněn
Přijímat doručované písemnosti, podávat návrhy, žádosti a opravné pro-
středky a vykonávat veškeré další nezbytné úkony v souvislosti se staveb-
ním řízením, a to vše i tehdy, když je podle právních předpisů zapotřebí
zvláštní plné moci.

e) před zahájením zadávacího řízení zajistí kontrolu souladu projektové do-
kumentace a výkazu výměr.

f) ve spolupráci s odborem, který stavbu nárokoval * a odborem strategického
rozvoje kraje a evropských fondů* vypracuje zprávu do rady o zadání ve-
řejné zakázky na realizaci stavby. Další postup při výběru zhotovitele stavby
se řídí platnými zákony1 ) a příslušnými usneseními rady kraje.

(3) Realizace staveb

a) před rozhodnutím rady kraje o výběru zhotovitele na realizaci stavby odbor
dopravy, silničního hospodářství a investic zajistí kontrolu souladu nabídek

1 Napr.. zákon"č-. 1.37/2006 Sb, o veřejných zakázkách, zákon č. 129/2000 Sb. o krajích ve znění
pozdejslch predpisu' zákon. č' 250/2000 Sb o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů ve znění
pozdějších předpisů vyhláška ministerstva financí č. 560/2006 Sb, o účasti státního rozpočtuna
financování programů reprodukce.



se zadávací dokumentací. Po rozhodnutí rady kraje o výběru zhotovitele na
realizaci stavby odbor dopravy, silničního hospodářství a investic zajistí
uzavření příslušné smlouvy. K návrhu smlouvy o dílo se vyjadřuje také od-
bor, který stavbu nárokoval * a odbor strategického rozvoje kraje a evrop-
ských fondů*.,

b) odbor dopravy, silničního hospodářství a investic po dobu realizace díla za-
jistí výkon technického dozoru investora,

c) odbor, který stavbu nárokoval * a odbor strategického rozvoje kraje a ev-
ropských fondů* bude odborem dopravy, silničního hospodářství a investic
pravidelně zván k účasti na všech kontrolních dnech stavby a na všechna
jednání, týkající se technického řešení díla,

d) v případě', kdy některý z účastníků výstavby v průběhu realizace navrhne
změnu projektové dokumentace, změnu použitých technologií nebo změnu
charakteru nebo rozsahu dodávek, musí tuto změnu předložit písemně. Po-
kud navržená změna nemá dopad do ceny díla a je v souladu s investičním
záměrem, projedná ji a odsouhlasí odbor dopravy, silničního hospodářství a
investic s odborem, který stavbu nárokoval * a odborem strategického roz-
voje kraje a evropských fondů*. V případě, že navržená změna má dopad
do ceny díla nebo do termínu plnění podle uzavřené smlouvy o dílo nebo
změna vyžaduje změnu investičního záměru podléhá projednání a odsou-
hlášení radou kraje. Zprávu pro jednání rady kraje zpracuje odbor dopravy,
silničního hospodářství a investic ve spolupráci s odborem, který stavbu ná-
rokoval * a odborem strategického rozvoje kraje a evropských fondů*.
V případě změn v rozpočtu stavby přesahujících výši rezervy podléhají tyto
posouzení a odsouhlasení v Zastupitelstvu Pardubického kraje formou pro-
Jednání změn rozpočtu, podmínky zadávání veřejných zakázek příslušného
operačního programu apod.

e) po řádném dokončení a po předání a převzetí stavby požádá odbor dopra-
vy, silničního hospodářství a investic o kolaudaci stavby. Účastníkem pře-
daní a převzetí stavby a kolaudačního řízení je i zástupce odboru, který
stavbu nárokoval, zástupce příspěvkové organizace * a odbor strategickéh
rozvoje kraje a evropských fondů*. Odbor dopravy, silničního hospodářství
a investic informuje odbor, který stavbu nárokoval o dokončení stavby, pře-
dá mu kopii protokolu o předání a převzetí stavby a kopii kolaudačního roz-
hodnutí. Po kolaudaci stavby do 30 dnů po obdržení všech faktur zpracuje
příslušný odbor zařazovací, popř. vyřazovací protoko! a dále se postupuje
ve smyslu směrnice upravující hospodaření s majetkem Pardubického kra-
Je-

f) odbor dopravy, silničního hospodářství a investic předá karchivaci odboru
který stavbu nárokoval, veškeré doklady, související s protokolem o předání
převzetí díla,

g) majetkový odbor ve spolupráci s odborem dopravy, silničního hospodářství
a investic zajistí příslušné zápisy stavby na katastrálním úřadu a výpisy
z listu vlastnictví zapsané stavby,

h) veškeré reklamace na stavbě v průběhu záruční doby uplatňuje uživatel díla
u zhotovitele prostřednictvím odboru dopravy, silničního hospodářství a in-
věštíc * ve spolupráci s odborem strategického rozvoje kraje a evropských
fondů*.



ČI. 6

Označování staveb

Všechny stavby na majetku kraje, podléhající tomuto systému dle čl. 2, musí
být označeny informačními tabulemi. Vzor informační tabule je v příloze č. 5 tohoto
systému. *U staveb spolufinancovaných z evropských fondů musí informační tabule
splňovat náležitosti příslušného programu, které stanoví odbor strategického rozvoje
kraje a evropských fondů*

ČI. 7

Závěrečná ustanovení

(1) Tento systém je účinný od 1. 10. 2009.
(2) ^ Úpravy nájemních smluv dle či. 3 odst. 12 budou zpracovány a předloženy ná-
Jemcům do 3 měsíců po účinnosti této směrnice.
?L. -Nabytím účinnosti této organizační směrnice se ruší organizační směrnice
OS/12/2008, System^provádění investorské činnosti pro orgány Pardubického kraje a
krajem zřízené příspěvkové organizace.

2.
3.
4.
5.
6.

Seznam příloh:

Obsah a tabelární souhrn základních údajů programu údržby a rozvoje nemo-
vitého majetku v oblastech dopravy, školství a kultury, zdravotnictví, sociálních
věcí, a ostatní - obsah a tabelární souhrn
Formulář zadání stavby
Formulář investičního záměru
Formulář zápisu o předání a převzetí dokončené stavby nebo její části
Vzor informační tabule
Formulář závěrečného hodnocení akce



Příloha č. 1 - Obsah

Pardubický kraj

Souhrn základních údajů programu údržby a rozvoje nemovitého majetku
v oblastech dopravy, školství a kultury, zdravotnictví, sociálních věcí a ostatní

1 Přehled základních ekonomických a technických podkladů, dokumentů a dokla-
du použitých při zpracování koncepce odvětví.

2. Popis stávajícího stavu nemovitého majetku dotčeného odvětví

3. Základní koncepce rozvoje odvětví s ohledem na možnosti Pardubického kraje,
dopady koncepce na nemovitý majetek.

4. Stanovení priorit a časový plán dosažení jednotlivých cílů.

5. Návrh zajištění financování jednotlivých opatření (staveb).

6. VEiv realizace navržených opatření na celkovou ekonomickou efektivnost odvět-
VÍ.

7. Popis cílového stavu po realizaci navržených opatření.

8. Tabelární souhrn základních údajů programu údržby a rozvoje nemovitého ma-
jetku v oblastech dopravy, školství, zdravotnictví, sociálních věcí, kultury a pa-
mátkové péče a ostatní



Příloha č. 1 - Tabelární souhrn
Pardubický kraj

Souhrn základních údajů programu údržby a rozvoje nemovitého majetku v oblastech dopravy, školství a kultury, zdravot-
ničiví, sociálních věcí a ostatní

Fáze stavby
IZ - schválen IZ

Termíny realizace PD . zpracování PD

Název

stavby

IZ
schválen

dne

Investor
stavby

stavby

Zahájení Ukončení

R - realizace
U - stavba
dokončena

Zajištěné finanční krytí r. 2009
tis. Kč

Náklady
stavby Prostavěnost,
celkem ke dni
tis. Kč Celkem

Potřeba finančního krytí
tis. Kč

z toho Komentář

Pk PO ČR EU Ostatní 2010 2011 2012 po r 2013

Celkem



Příloha č. 2

Pardubický kraj
1. Název stavby

2. Investor

3. Zdroje financování stavby (Pardubický
kraj, státní rozpočet, evropské fondy
program . opatření)

4. Umístění stavby, okres

5. Charakter stavby (nová investice, rekon-
strukce, modernizace, oprava)

6. Účel a přínosy stavby
7. Požadavky na stavbu, základní parametry

stavb , měřitelné v'stup
8. Zdůvodnění nezbytnosti nebo účelnosti

realizace stavb

9. Předpokládané termíny

Formulář zadání stavby

Příklad: ROPNUTSIISV, 1.1

Datum za-
há'ení

Datum
ukončení

Náklady celkem
Uznatelné náklady %

tis. Kč

10 Předpokládané celkové náklady stavby a
jejich finanční krytí

11 Vyvolané provozní náklady

12. Majetkoprávní vztahy a způsob jejich ře-
šeni

13. Odbor předkiádající zadání stavby

14. Návrh zadání stavby zpracoval

15. Jméno a příjmení vedoucího odboru
předkládající zadání stavby

16. Vyjádření vedoucího ODSHI

17. Vyjádření vedoucího OSRKEF (jen u
staveb EU)

18. Vyjádření vedoucího FO

19. Vyjádření gesčního radního

Finanční kryti rozpočet Pk
zdroje PO
státní rozpočet
EU
ostatní

Potřeba finančního krytí
v rozpočtu Pk

Ročně

Jméno a příjmení

2009
2010
2011
2012

Po dobu
udržitelnosti

Datum

Podpis

Podpis

Podpis

Podpis

Podpis



Příloha číslo 3

Pardubick' kra'

1. Název stavby

2. Číslo stavby (ORG)

3. Investor

4. Zdroje financování stavby
(Pardubický kraj, státní rozpočet,
evro ské fond - ro ram, o atření

5. Umístění stavby, okres

6. Charakter stavby (nová investice,
rekonstrukce , modernizace, oprava,
rodukt, služba

7. Účel a přínosy stavby

8. Majetkoprávní vztahy a způsob jejich ře-
ěení

9. Zdůvodnění nezbytnosti a účelnosti
stavby a vyhodnocení efektivnosti,
vazba na platnou odvětvovou
koncepci

10. Stručný popis stavby, základní
požadavky na řešení, základní
parametry

Formulář investičního záměru

11 Závazné ukazatele (monitorovací
ukazatele)

12. Územně technické, provozní a další
podmínky realizace stavby
(napojení na inž. sítě, požadavky na
zaboř pozemků apod.)

13. Rizika stavby

14. Související investice, požadavky na
nákup pozemků nebo budov

15. Požadavky na zabezpečení
budoucího provozu stavby (energie,
voda, pracovníci apoď), očekávané
provozní náklad



16. Budoucí uživatel

Investiční

17. Celkové náklady

projektové a průzkumné práce

náklady na inženýrskou činnost

náklady na výkupy pozemků

náklady na výkupy budov

Technologická část:

Stavební část:

Vnitřní vybavení:

Celkem

Investiční náklady celkem
Projektové a průzkumné práce

Náklady na inženýrskou činnost

Neinvestlčni Náklady na opravy
Náklady na drobný hm. inv.
majetek

Neinvestiční náklady celkem

Rezerva

Náklady projektu celkem
Z toho - uznatelné náklady
Náklady na přípravu stavby

tis Kč
vč. DPH

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

%

rozpočet Pk

18. Finanční krytí stavby

o

o

o

o

o

o

r 2009

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

r.

2010
r. 2011

Finanční

krytí
zdroje PO
státní

rozpočet
EU
ostatní

CELKEM
Potřeba finančního krytí v rozpočtu Pk

2009
2010
2011

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

tis. Ke

o

o

o

o

o

o

o

o

o

19. Složení
týmu

Členové

Projektový manažer

projektového Odvětvový odbor

Realizující odbor

Příspěvková organizace

Externí dodavatel

Jméno a příjmení
Odbor/

organizace



20 Předpokládaný časový
plán, termíny přípravy a
realizace

21. Záměr projednán RPk

"Podání žádosti v rámci v 'zv do příslušného OP
"Uzavření smlouv os olufinancování
V dáni pravomocného územního rozhodnutí
V dáni ravomocného stavebního ovaleni
Uzavření smlouv o dílo se zhotovitelem stavb
Předání staveniště zhotoviteli
Zahá'ení realizace stavb

Ukončení realizace, podpis protokolu o předání a
převzetí díla, vydání pravomocného kolaudačního
rozhodnutí

Uvedení stavb do trvalého užívání
Závěrečné hodnocení stavb
Za'ištění udržitelnosti v'stu u rďektu

Poznámka: "Pouze u projektů spolufinancovaných z
EU

Termín

Dne Číslo
usneseni

Seznam příloh:

- snímek z pozemkové mapy

- výpis z listu vlastnictví

- výkresy a pod.

- formuláře dle vyhl. č. 560/2006 Sb.)



Příloha č.4

Zápis o předání a převzetí dokončené stavby
nebo její části

Objednatel: Pardubický kraj, Komenského náměstí 125, 532 11 Pardubice, IC: 70 89 28 22

Zhotovitel:

Zmocněni zástupci

Objednatele:

Jméno: Funkce:

Zhotovitele:

Uživatele:

Ostatní účastnici řízeni:

Název, místo a číslo stavby:

Název, místo a číslo objektu (Specifikace části stavby):

Smlouva o dílo-císlo, ze dne:

ve znění dodatku -číslo, ze dne:

Termín zahájení: Termín dokončení:

Cena díla:

Průběh a výsledky provedených zkoušek: (příp. příloha)

Soupis předávaných dokiadů k dodávce: (příp. příloha)

Prohlídkou stavby bylo zjištěno, že práce jsou provedeny podle prováděcí projektové
dokumentace, který odpovídá schválené dokumentaci ke stavebnímu povolení Pokud se
provedení v některých částech od projektu odchyluje, stalo se tak na základě dodatku projektové
a rozpočtové dokumentace as vědomím objednatele, resp. podle jeho zápisů ve stavebním
deníku. Práce jsou provedeny ve shodě s technickými podmínkami a nemají zjevných vad a
nedodělků, které by bránily anebo ztížily užívání stavby.



Zjištěné závady a nedodělky popř dodatečně požadované práce:

. Lhůta k odstranění výše uvedených vad a nedodělků:

Sankce v případě nesplnění závazku:

Ostatní práva a nároky, které smluvní strany vůči sobě uplatňují:

Záruční doba pro zhotovitele končí dne:

Stanovisko účastníků přejímacího řízení:

Dnešního dne zástupce zhotovitele předal zástupci objednatele předmětnou stavbu,
projekt.

Zástupce objednatele stavbu, projekt převzal a zároveň ji předal uživateli k provozování.

Za objednatele: Za zhotovitele: Za uživatele:

Za ostatní účastníky

Přejímacf řízení zahájeno v (místo) v 00, 00 hodin dne dd. mm. rrrr a ukončeno dne
dd. mm. rrrr

Přílohy: (např.)

1. Průběh a výsledky provedených zkoušek.
2. Soupis předávaných dokladů k dodávce včetně dokladové části

Příloha číslo 5

Stavby realizované Pardubickým krajem



Název stavby: .... (Název)

Investor Pardubický kraj
Komenského náměstí 125
532 11 Pardubice

Technický dozor investora:
Telefon:

(Jméno)
(Telefon)

Generální projektant: (Obchodní jméno)

Zhotovitel:

Stavbyvedoucí:
Telefon:

(Obchodní jméno)
(Jméno)
(Telefon)

Lhůty výstavby: Zahájení prací: (Datum)
Ukončení prací: (Datum)



Příloha číslo 6

ZÁVĚREČNÉ VYHODNOCENÍ AKCE

Název
akce:

Zhotovitel(-
é):

Hlavní smlouva(y) o dílo
C.:

Dodatky:

Termín

zahájení:

Smluvní

Skutečnost

Termín
ukončení:

Smluvní

Skutečnost

Předpokládané náklady stavební části akce podle projektové dokumentace (vč.
DPH) v Kč: 0, 00

Celkové náklady stavební části akce podle zadávacího řízení (vč. DPH) v Kč:
0, 00

Celkem čer ano ze zdro 'u v Kč s DPH:

SFDI

státní rozpočet

vlastní zdroje

úvěry

Fondy EU

ostatní zdroje

Celková cena investičního majetku (dle účetnictví) v Kč:

- z toho náklady na přípravu a zabezpečení
výstavby

- z toho náklady stavební části akce

- z toho ostatní investiční náklady (včetně
vypořádání)

Neinvestíční výdaje:

celkem:

celkem:

0, 00

0, 00

0, 00

0, 00

0, 00

0, 00

0, 00

0, 00

0, 00

0, 00

0, 00

0, 00

0,00



Majetek v
aktivován dne:

účetnictví

Stručný
popis akce:

Použitá metodika stanovení efektivnosti a míra shody a dodržení parametrů v
rojektové dokumentaci dokončeného díla s investičním záměrem:

Akce
ukončena:

Rozhodnutím o zkušebním
rovozu

Kolaudačním rozhodnutím
ebo

Zápisem o odevzdání a
řevzetí

ze dne: v dal:

ze dne: vydal:

výsledkem:



Plnění ukazatelů a projektovaných parametrů uvedených v žádosti o financování
kce

projektované parametry skutečnost:

Hodnocení kvality díla a spolupráce se
hotovitelem:

Konec záruční doby podle hlavních
objektů:

Zpracoval: Datum.