Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
36C-6e-20171214105423 S/OM/5233/11/LS Dodatek č. 6 k nájemní smlouvě ze dne 30. 12. 2011 podle úst. § 2201 a naši. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen občanský zákoník) NizR. uye cleného dne'měsíce a roku Llzavřely tyto smluvní strany, svéprávné k právnímu , p^dsb íkykraj'JCÁ708?28 22'Dlč: cz 70 89 28 22, se sídlem Komenského náměstí 5, Pardubice, PSČ 532 11, zastoupený hejtmanem JUDr. Martinem Netolickým, Ph.D. jako pronajímatel na straně jedné a příspěvková organizace Pardubického kraje AJb.Rrtimlm'. odbomý. léčRb"y ústav' ža"}bRrk, IČ: 00 19 60 96, DIČ: CZ 00 19 60 96, se Vamberk, Za Kopeckém 353, PSČ 564 01, zašlou pěnái'ředitelem~lng7RudoÍfem jako nájemce na straně druhé tento-dodatek č. 6 knájemní smlouvě č- S/OM/5233/11/KŠ sjednané mezi pronajímatelem amus1^ Zí?S^^. TlplalLP-rcJeJ!-přÍpadne 2měny- užívá-" část PředmÍtu"n'ájmu'třeTosobauodpovídá nájemce pronajímateli za jednání této'osob-y'stejnÍ'JakSl kďySlmajaet^ uz^aS . CnceJe^ptÍ^^ora deunvestič^ s Předmětem nájmu související, pokud sestrany nedohodnou jinak nebo nestanoví-lj tato smlouva jinak.'" ~'""""'1""' ^pi?íop"rallÍLÚ??b. ta-inTtlcní činnosťJejtanoven ve směrnici VN/2/2016 "Systém p^ld ínL;nvestoreké. annosti. pro.or^^^ "o^n"vVW:ran"l^nró^. ^2°"6, ^te"5e^^ra^ ,peSaotuS?. směrnice v{etné 'lšech s''ých Pnl^"°"P"Eh"'& Swo-s^v;':'; Sčn; ^^^^^S:n^l^e^re Ík^m^odro ^^S ^ztah^pro.naÍÍmatel-ani I1ajemce povinen Poskytnou . ZaKopečkam 353, 564 01 ŽAMBERK tel. ltetf. 465612111, 455 677-, 72414S 060 tax 465 612 110 Příloha č. 1 k Dodatku č. 6 nájemní ^eS3S03d%?c,r -. žamberk. 'c: 001-T^SSÍ Obec Žamberk a k. u. POZEMKY Parcela č. 1320/1 1320/6 1320/13 1320/15 1320/20 1320/21 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331/1 1331/2 1332 1333 1334 1335 1336 1337/2 1337/3 1337/5 1338 1339 1341 1342 1343 1344 1345 Zamberk Výměra (m2) 37360 16 1111 488 Druh pozemku 112 39 237 1123 602 743 1550 7566 451 13045 79 293 17430 7114 1542 4137 370 290 3351 642 401 480 315 344 956 219 ostatní plocha ostatní locha ostatní locha ostatní locha zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří ostatní locha ostatní locha zastavěná plocha a nádvoří zahrada zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří ostatní locha ostatní locha ostatní locha ostatní locha zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří ostatní locha zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří ostatní locha zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří LV: 2373 Způsob využití zeleň mani ulační locha zeleň ostatní komunikace ostatní komunikace zeleň zbořeniětě 'íná locha 'iná locha zeleň zeleň ostatní komunikace 'iná locha zbořeniště 1346/1 1346/2 1347 3160/17 3178/7 3182/2 3182/3 3182/10 3831/12 3831/13 3831/14 3831/17 3831/21 3831/22 3917 4442 4443 4444 4445 4446 4447 4448 4449 4450 4451 4452 4453 4454 4455 4456 4457 4458 4459 4460 4461 940 403 1075 1149 965 5581 426 98 33 161 133 2 59 101 111 23 20 20 20 20 20 20 20 20 20 21 20 20 20 21 20 21 20 21 20 ostatní locha ostatní locha ostatní locha orná udá ostatní locha ostatní locha zastavěná plocha a nádvoří ostatní locha ostatní locha ostatní locha ostatní locha ostatní locha ostatní locha ostatní locha zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří 'iná locha 'iná locha ostatní komunikace 'iná locha 'iná locha ostatní ostatní ostatní ostatní ostatní ostatní ostatní komunikace komunikace komunikace komunikace komunikace komunikace komunikace 4462 4463 4491 4500 4961 5054 5055 5072 SOUČÁSTI POZEMKŮ - BUDOVY Část obce, č. budovy amberk, 6. . 223 na st. . č. 1337/2 vamberk, 6. . 353 na st. . č. 1324 amberk, č. . 528 na st. . č. 1326 Žamberk, č. . 570 na st. . č. 1345 Žamberk, 6. . 627 na st. . č. 1330 Žamberk, č. . 670 na st. . č. 1327 amberk, 6. . 674 na st. . é. 1341 ^amberk, č. . 675 na st. . č. 1339 Žamberk, č. . 677 na st. . č. 1338 Žamberk, č. . 726 na st. . 6. 1344 Žamberk, č. . 782 na st. . č. 1325 beze /čenast. . č. 1320/20 bez č /čenast. . é. 1320/21 bez č /cenast. . č. 1332 bez č /čenast. . č. 1337/3 bez č /čenast. . 6. 3182/3 bez č /cenast. . č. 3917 bez č /če na st. . č. 4442 bez č /če na st. . é. 4443 bez č /če na st. . č. 4444 bez 6 /če na st. 6. 4445 bez é /če na st. č. 4446 bez č /če na st. . é. 4447 bez 6 /če na st. . 6. 4448 bez č /če na st. . č. 4449 bez č /če na st. . č. 4450 bez č /ée na st. . č. 4451 bez č /če na st. . č. 4452 bez č /ce na st. . č. 4453 bez č /če na st. . č. 4454 bez č /če na st. . 6. 4455 bez č /ce na st. . 6. 4456 bez č /če na st. . č. 4457 bez č /če na st. . č. 4458 bez č /če na st. . č. 4459 bez č /če na st. . č. 4460 bez č /6e na st. . 6. 4461 21 zastavěná plocha a nádvoří 22 zastavěná plocha a nádvoří gy zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří 95 zastavěná plocha a nádvoří zastavěná plocha a nádvoří 44 zastavěná plocha a nádvoří stavba LV 3158 stavba L V 3158 Způsob využití rod. dům občanská v bavenost občanská v bavenost 'iná stavba rod. dům občanská v bavenost občanská v bavenost občanská v bavenost iná stavba občanská v bavenost 'iná stavba těch. v b. aráž 'íná stavba iná stavba iná stavba iná stavba aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž aráž bez 6 /če na st. 6. 4462 bez č /če na st. . 6. 4463 bez č /če na st. . č. 4491 bez č /ce na st. . č. 4500 bez 6 /če na st. . č. 5054 bez č /če na st. . č. 5055 aráž aráž 'iná stavba občanská v bavenost technická v bavenost technická v bavenost fe PARDUBICKÝ KRAJ Směrnice SYSIĚM PROYADĚNÍ INVESTORSKÉ ČINNOSTI .PRO.ORGéNYPARDUBICKEH6KRAJE'A KRAJEM ZŘÍZENÉ A ZALOŽENÍ ORGANIZACE VNITŘNÍ NORMA Platnost od 14. 1 2016 Účinnost od VN/2/2016 1. 2. 2016 Platnost do Závaznost Schváleno Zpracoval P-o všechny zam6..",nce k^je zateené do Krajského úřadu Pardubického kraj. usnesením Rady Pardubického kraje R/2358/16 Nabytím účinnosti této normy se ruší VN/30/2012 Číslo novely Účinnost od Číslo novely Účinnost =>==o Formulář zadání stavby SÍÍ Sph^éa"pfevzeti dokoniené stavby nebo je, c.s., Vzor informační tabule Formulář závěrečného hodnocení akce S;s=-sas;?:^^-=>.S~' "". ČI. 1 Úvodní ustanovení (1) Tato směrnice řeší postup při přípravě a realizaci staveb na majetku Pardubického kraje (dále též jen "kraj") a dále tam, kde je kraj přímým investorem staveb bez ohledu na zdroj zajištění financování (rozpočet kraje, dotace ze státního rozpočtu, dotace z evropských fondů apoď). Pro přípravu a realizaci staveb spolufinancovanych z evropských fondů platí současně směrnice Systém přípravy a realizace projektů spolufinancovaných z evropských fondů pro orgány kraje a krajem zřízené příspěvkové organizace. (2) Směrnice se nevztahuje na: a) stavby na majetku kraje, který je na základě příslušných smluv o nájmu v užívání obchodních společností, jejichž realizace bude hrazena z prostředků těchto společností bez finanční účasti kraje, b) pořizování samostatných movitých věcí či souborů movitých věcí pro potřeby Krajského úřadu Pardubického kraje (dále jen "krajský úřad") s výjimkou případů, kdy tyto jsou součástí realizace stavby. Nákup (materiálně technické zásobování) těchto samostatných movitých věcí zajišťuje v souladu s Organizačním řádem kancelář ředitele úřadu, c) nákup movitého majetku pro potřeby příspěvkových organizací zřízených krajem, který je majetkem kraje, s výjimkou případů, kdy tento je součástí realizace stavby, d) nákup nemovitého majetku, ^ který zajišťuje odbor majetkový, stavebního řádu a investic (dále též jen "OMSŘI"), e) přípravu a realizaci staveb zajišťovaných v rámci partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP - Public Přívale Partnership). Realizace této formy staveb bude řešena individuálně pro každý případ vždy po projednání a na základě samostatného rozhodnutí Rady Pardubického kraje (dále též je "rada"), f) opravy a údržbu majetku kraje ve správě Správy a údržby silnic Pardubického kraje (dále též jen "SUŠ Pk") hrazené z provozního rozpočtu SUŠ Pk. Tyto opravy a údržbu provádí SUŠ Pk samostatně na základě zřizovací listiny v souladu se schváleným plánem oprav a údržby. Při schvalování plánu oprav a údržby rada jmenuje své zástupce do hodnotících komisí na výběr zhotovitelů oprav a údržby ČI. 2 Vymezení pojmů (1) Stavbou se pro účely této směrnice rozumí pořizování stavební činností, modernizace a rekonstrukce nemovitého majetku kraje a opravy tohoto majetku. Každá stavba musí být vždy schopná užívání. (2) Modernizací se pro účely této směrnice rozumí rozšíření vybavenosti nebo použitelnosti majetku. (3) Rekonstrukcí se pro účely této směrnice rozumí zásahy do majetku, které mají za následek změnu jeho účelu nebo technických parametrů. (4) Opravou se pro účely této směrnice rozumí takové zásahy do majetku, které neznamenají změnu jeho účelu nebo technických parametrů a rozšíření vybavenosti nebo použitelnosti. Opravou se odstraňuje částečné fyzické opotřebení nebo poškození za účelem uvedení do předchozího nebo provozuschopného stavu. (5) Programy údržby a rozvoje nemovitého majetku Pardubického kraje v oblastech dopravy, školství a kultury, zdravotnictví, sociálních věcí, kancelář ředitele a ostatní (dále též jen "programy údržby a rozvoje") představují základní koncepční nástroj víceletého (nejméně na 2 roky dopředu) plánování a financování reprodukce majetku kraje. Programy údržby a rozvoje jsou dále věcně a finančně doplňovány při každoročním projednání rozpočtu kraje, mají jednotnou formu (příloha č. 1 směrnice) a jejich základním výstupem je tabelární souhrn základních údajů. Součástí programů údržby a rozvoje jsou i zadání staveb (příloha č. 2 směrnice). Programy údržby a rozvoje se zpracovávají na všechny stavby s celkovými náklady vyššími než 0, 5 mil. Kč bez DPH. (6) Zadání stavby je základním dokumentem stavby a je nezbytným podkladem pro zpracování investičního záměru. Obsahuje věcný, finanční a časový popis stavby a způsobu jejího financování. Zpracovává se na všechny stavby s náklady vyššími než 0, 5 mil. Kč bez DPH. (7) Investiční záměr je ekonomickým, technickým a obchodním podkladem nezbytným pro rozhodování investora o přípravě a uskutečnění realizace stavby který vždy schvaluje rada. Je podkladem pro vypracování dalších stupňů projektové dokumentace. Vyjadřuje základní parametry a funkční požadavky na stavbu, veškeré nároky na její přípravu, realizaci a přípravnou dokumentaci. Věcně a funkčně vymezuje a zdůvodňuje stavbu, prokazuje její nezbytnost a využitelnost, ekonomickou efektivnost při realizaci a vlastním provozování, určuje časový průběh přípravy a realizace výstavby, rozpočtové náklady, její finanční krytí, územně technické podmínky a majetkové vztahy. U staveb připravovaných ke spolufinancování z evropských fondů záměr dále obsahuje údaje o zaměření akce do příslušného programu, skladbu financování včetně uznatelných nákladů, termíny předpokládaného předložení žádosti o spolufinancování, uzavření smlouvy o financování, zajištění udržitelnosti výstupů a složení projektového týmu. Investiční záměr se zpracovává na všechny stavby s rozpočtovými náklady vyššími než 1 mil. Kč bez DPH. (8) Projektový portál je softwarový informační nástroj pro evidenci staveb. Nástroj dále slouží pro evidenci: zadání staveb, programu údržby a rozvoje nemovitého majetku Pardubického kraje, investičních záměrů. Vkládání a aktualizaci údajů o stavbách mimo údajů ve formuláři zadání stavby zajišťuje průběžně pracovník OMSŘI zodpovědný za přípravu a realizaci příslušné stavby. Za vkládání údajů do formuláře zadání stavby včetně údajů o budoucím uživateli je zodpovědný příslušný odbor krajského úřadu. ČI. 3 Obecná ustanovení í. lL-:-Flrl?r^va_a" realizace staveb na majetku kraje ve správě příspěvkových ^rS?-=clo.. celřo, vé vý,še rozPC)čtc)vých nákladů 1'mil Kč'bez DPH "je vždy" v kompetenci příspěvkových organizací'a za přípravu a realizaci "těchto staveb zodpovídají příslušní ředitelé příspěvkových organizací. ?L;"f^zfJ I?ťc)y, ár?Lpf'pra^?. realizace. staveb s celkovými rozpočtovými náklady vyššími než 1 mil. Kč bez DPH je odpovědný odbor majetkový, stavebmho řádu a investic. ' ' ' -, --. -. /, (3). . Havárie na majetku kraje, které vyžadují okamžité odstranění a nesnesou odkladu pro schválení v radě, provádějí uživatelé majetku bez zbytečného'odkladu se souhlasem věcne Příslušného člena rady a náměstka hejtmana se zodpovědností za oblast investic. Následně informují radu o přijatých opatřeních. ^4). , Finanční prostředky na přípravu a realizaci staveb zajišťovaných OMSŘI js po schválení rozpočtu v rozpočtové kapitole a) odboru majetkového, stavebního řádu a investic v případě, že stavba nebude spolufinancována z evropských fondů, b^ odb.?. TU _, ^VOJe' ̂ on^ů Eu- cestovního ruchu a sportu (dále též jen "OŘ") v případě, že stavba bude spolufinancována z evropských fondů. L5L.., pri , předkláclanl. veskerých zpráv pro jednání rady a Zastupitelstva ?l?ÍÍ, ró3/20?6 sb,-l o,.územním P!á"°vá"f-a"stavebnlm'"ráďu;ve 'zněn'; po??iš!?_h. PředPisů' k,cl?. jako smluvní strana vystupuje'kraj', " " '"""' 1) pnSaTdT6"' na výb6rzhotovltete ̂ vbya'zaj^je uzavlrón, 0) ^ na zhotovena ̂ oje^ S^lne^tace, "smTouvy ovdíío na"zhotovení 'stavby a^smlouvy o poskytovaní ̂ služeb ^atechnicÍ<7dozor~investora), a to v souladu a za podmmek stanovených Sme^ic^ z^anílsvx eřejných'zakázek''Smlouvy o přeložkách inženýrských sítí u^rar!é^e riTTakonaTJ 458/2000" Sb. energetický zákon, v platném znění; Je oprávněn Sza'víra°t7eďoucí odbore a to~v limitu do 50'tis. Kč zcela samostatně, dále ̂limitu od 50°ťis"kč'do"5o6~ťis. 'Kč pouze pokud průvodní dokument smlouvy potvrdil svým podpisem člen rady, v jehož gesci je příslušný odbor. Odbor rozvoje, fondů EU, cestovního ruchu a sportu Je do Přípravy, a vrealiza^e">sTaveb~nai 'majetku_ kraje zapojen v případe staveb , P"P^aných^^ /ani nlebo"spolufinancovaných z evropských fondů. U ^ těchto staveb proces'Jejich přípravy a realizace v souladu s principy ProJektového,,nzen!, Sdbor" roz7oÍe, J"fondů"'EU/ cestovního ruchu a sportu má přitom ^cel^ovo^ oďDOvědnosťza řízeni tohoto procesu, zejména pak:zodpovída za to, zejim_nzene přlojek^'budoiTplně"v"souladu s veškerými podmínkami příslušných operačních proa9)rTouskytuje metodickou podporu odvětvovým odborům při zpracování zadání a záměrů projektů, , , ,. __. _,.. _..... _i. .. ',^.°, iprojektových manažerů zajišťuje vedení ProJektovýchtymu_P^ Jednotlivé projekty' ve fázi jejich přípravy a realizace a po udržitelnosti, ....... . - , . c) prostřednictvím projektového týmu, jehož členem jevždy J^upce^i uživatele (zástupce zřizovatelského odboru, zástupce příslušné P^spevtóve oi:ga"nizace)~a zástupce oddělení přípravy a realizace investic, zabezpečuje příslušné fáze přípravy a realizace stavby. , _, ^ _ ^", 61:. d) Ve'spolupráci s odvětvovými odbory a v úzké spolupráci s i přímo zapojen při: ....... " o , _ .. ":_^__, i. "' zpracování'zadání stavby a investičních záměrů k projednáni radou, ii. výběru zhotovitele projektové dokumentace, ijj. IV. v. přípravě podkladů pro rozhodování spolufinancovaných z evropských fondů, výběru zhotovitele stavby, realizaci stavby včetně jeho financování. rady v oblasti staveb (10) Další působnost OŘ: a) a^a";a předloženf žádostl ° ^"'"""anoovón, projekU ze 5 S^lv a predepsanou dokumen^ci po dobu udržitelnosti projektu, ;; ̂ Siss?SEFa^% - d) ̂ n^SS;n,%:-souiinnost''a:'^uni^ P" ̂ "^ . eLzaJÍSťujepovinnou Publicitu realizovaných projektů. oN;aZTaptoTt o činnosti se -"P^FdaBr^ary úřadu, pflspévkové (11) Odbor finanční: a) ^yiad;iuje. slÍ. nav-rhům programů údržby a rozvoje z hlediska finančního sa vyjadřuie se kzadánl 8ta''eb. 7n'''esti6n'Ím'Jzémér°ůumTk"'S^ b) S°e "Toe^a prislusn^ rok W "'astn, Oh.du plateb c) L%Íde^kdyv_l'amci/ea"zace. stavby budou Poskytovány stavební nebo SaÍniprace^mezené v císe!níku klasif^ce prDdukcve"CZ-OCaPr4 l1 I-lt4l3u ^kutecnenÍY.. ramci ekon?mické (pIné"~či"casteCTIe)u^nostrk, raiel ^Dříka^i s^^^éE^b^nr==^^ S ̂ nolypDlcls. pnsLusnýmodborem' zá^~ě's;ano"ví^lzbuudaarTe1^ ihodnoty. predloženym navrhem není oďbor"fínančn"il v^ázana' d) S^X^^^3^1^^^^ ° dani z ay stavby: včetně lezení jejich výsleďných'parameírw u. ^s^^^s^aveb'vceM vkládánl úda'ů do spolupracují při vypracování investičních záměrů. ZV^Í?e^a, dďLl.proJektovedokumentac'Ia'k ^" smluv o dílo,potřeby se zúčastňují kontrolních dnů staveb. " """" """""u UIIU' s nl,znTdfn Í°k.umCTte,ce..pr°-zaclaní'sta';by ^jišfované OMSŘI a veácLsnÍm. posl jekiových dokumentaa ^^ú^^[sb^S'"' ^nzSptaaceumrl blěhSmuJIeii^hyzpracovam"a"k-návrhům čistopisů přikládají iv. ^°SS'Pfedem stanovených P°dmi"ek,^po^proie^na^s^or^ maajerto^m, Ksta^ebního"řa7du^investic;od^ pro součinnost se zhotovitelem pň provádění_stavby^^ ^^ ^ v. ^ají^itikovane odborníky 'pro výkon ̂echnické^o^o^ n^^a^ Im^ouI jeÍÍcl hIxpřostřednictvím'vykonávat související činnosti po dohodě a ve spolupráci s OMSŘI, _ . . , , _,. ^_. °. vi. úÍas^;use"přostreďnictvím vyslaného zástupce kontrolníchdnÍstaveb^ 'V Dř^ě " wstavebw "1 '"připravovaných ke sPolufinancovanL. ^^eboc) ^pSncovas^^. evrSr^d'a ^^ga^Jr i^e kra^^ ^eu""^'eďe^h" "úkolech / podílejí prostřednictvím svého zástupce ^?SĚ°^^:^^3SS' spi-'avovaného rozpočtu v souvislosti s přípravou a realizací staveb. (14) Obchodní společnosti, které mají na základě nájemních smluv nemovitý majetek kraje v užívání: Při uzavírání nájemních smluv bude v těchto nájemních smlouvách uvedena odpovědnost obchodních společností při přípravě a realizaci investic~na~nemoviťém majetku kraje, který mají v užívání, a jejichž realizace bude probíhat z prostředku těchto obchodních společností bez účasti finančních prostředků kraje. ''0~bchodnÍ společnosti zodpovídají za to, že připravované investice, financované" z víastníh prostředků obchodních společností, a jejich následná realizace bude v-souladu~s programyudl'zby a rozvoje-ev;s dalšími koncepčními materiály kraje. Předpokladem zahájení těchto investic je souhlas vlastníka, v rámci něhož bude posuzován VsouFaď navrhované investice s koncepčními materiály kraje. Přípravu a realizaci investic'na nemovitém majetku kraje, který mají obchodní společnosti v užívání na základe !?-Sll ních, ?mluv'. a. kte? budou financovány zcela nebo zčásti z rozpočtu kraji zajišťuje odbor majetkový, stavebního řádu a investic. -.--- . "-. -, Obchodní společnosti se rovněž podílí na zpracování programů údržby a rozvoje. ČI. 5 Základní dokumenty (1) Základními dokumenty pro přípravu a realizaci staveb jsou: a) Programy údržby a rozvoje (viz příloha č. 1), b) Formulář Zadání stavby (viz příloha č. 2), c) Rozpočet Pardubického kraje na příslušný rok, d) Úvěrová smlouva, e) Rozhodnutí nebo smlouva o poskytnutí dotace na financování příslušné akce, f) Formulář Investiční záměr (viz příloha č. 3), , -- - -.. -, g^ [:!ok!ad^ ° maJetk°Právních vztazích (kupní a darovací smlouvy, výpisy z listu vlastnictví, geometrické plány apod. ), h) Územní rozhodnutí, Stavební povolení, Smlouvy související s přípravou a realizací stavby, r i) j) k) Protokol o předání a převzetí stavby, l) Stavební deník, m) Veškeré potřebné revizní zprávy, n) Všechna potřebná prohlášení o shodě na použité materiály a technologie dodávky, o) Protokoly o všech provedených zkouškách, p) Kolaudační rozhodnutí, q) Dokumentace skutečného provedení stavby včetně geodetického zaměření, r) Závěrečné hodnocení stavby. ?)-. -., vprůběhu přlpravy"a realizace stavby jsou dokumenty ukládány u odboru T??ř?yéh?lJ3 tav?)ního řádu. a investic- Po'kolaudaci stavby odbor'. ' majetkový" st??_bnjho_ř?d. u a .investicPředá k archivaci odboru, který stavbu nárokoval, doklady l?v-ed-T^, XC?Ttav,CJ f1 ) ,pod písmRnyh)až q)- V Případě projektů spolutinancovanych z evropských fondů bude způsob archivace a předání dokladů konzultován s OŘ. ČI. 6 Systém provádění investorské činnosti Pokud rada nerozhodne jinak, následující popis systému provádění investorské činnosti v podmínkách kraje představuje obecný postup při přípravě a realizaci staveb, prováděných na majetku kraje a dále tam, kde je kraj přímým investorem. Pro přípravu a realizaci staveb spolufinancovaných z evropských fondů platí současně směrnice Systém přípravy a realizace projektů spolufinancovaných z evropských fondů pro orgány Pardubického kraje a krajem zřízené příspěvkové organizace. Uvedená směrnice upřesňuje dále uvedené postupy v případě staveb spolufinancovaných z evropských fondů. U těchto staveb'platí další text s doplněním textu kurzívou uvozeným hvězdičkami (např a odborem rozvoje, fondů EU, cestovního ruchu a sportu*). (1) Předprojektová příprava staveb a) Příslušný vedoucí odboru po projednání s gesčním radním a ve spolupráci s odborem majetkovým, stavebního řádu a investic * a odborem rozvoje, fondů EU, cestovního ruchu a sportu* v rámci své působnosti zajistí vypracování programů údržby a rozvoje Na každou stavbu uvedenou v programu údržby a rozvoje bude současně zpracováno zadání stavby (příloha č. 2). Po projednání programů údržby a rozvoje v jednotlivých oblastech s náměstkem hejtmana odpovědným za investice bude program údržby a rozvoje předložen radě k projednání. b) Příslušný odbor ve spolupráci s odborem majetkovým stavebního řádu a investic * a odborem rozvoje, fondů EU, cestovního ruchu a sportu* předloží ve stanoveném termínu a stanoveným způsobem, který určí finanční odbor, návrh rozpočtu staveb Pardubického kraje na příslušné rozpočtové období. Návrh vychází z programu údržby a rozvoje, z odhadu nákladů staveb a ze stavu jejich přípravy ~a realizace. Rozpočet staveb kryje veškeré rozpočtové náklady na přípravu a realizaci staveb v daném rozpočtovém období (2) Projektová příprava staveb Odbor majetkový, stavebního řádu a investic: a) V souladu s programem údržby a rozvoje a s rozpočtem kraje, popr v dalších naléhavých případech, zajistí zpracování návrhu investičního záměru (příloha c. 3). Na zpracování investičních záměrů se podílí i odbor, jež stavbu nárokoval * a odbor rozvoje fondů EU, cestovního ruchu a 'sportu*. Zároveň dojde k aktualizaci odhadu rozpočtových nákladů na dobu realizace stavby. V odhadu rozpočtových nákladů je zahrnuta rezerva ve výši 6% celkových nákladů u nových staveb, v případě rekonstrukci a modernizací je rezerva ve výši 10 % celkových nákladů V odůvodněných případech muže být rezerva vyšší dle charakteru stavby Návrh investičního záměru musí být' po jeho zpracování předložen dotčeným odborům k vyjádření jejich stanoviska. b^ zaJistívybRrzhotoviteteProJektové dokumentace v souladu splatnými ??y-r?í[nlRředpisy1 ' interními normami a usneseními rady. Před zahájením projekčních prací proběhne vstupní jednání se zpracovatelem projektové ?^n,!e?ta.ce; nakterembude upřesněn další postup a stanoveny termíny dalších jednání. Předmětem prvního jednání'bude i konstrukční'resem navrhované stavby. V závěru prací na dokumentaci proběhne jednána "na kterém zhotovitel seznámí objednatele s rozpracovanou dokumentací. c) Zabezpečí projednání a schválení zpracované projektové dokumentace s odborem, který stavbu nárokoval po věcné a finanční stránces *' a' odborem rozvoje, fondů EU, cestovního ruchu a sportu*. ^ ?Íi?tLvešk^rá Poyolení' Potřebná pro realizaci stavby, zejména je oprávněn přijímat doručované písemnosti, podávat návrhy, žádosti Ja opravné prostředky a vykonávat veškeré další nezbytné úkony v souvisíosťi se stavebním Řízením, a to vše i tehdy, když je podle právních předpisů zapotřebí zvláštní plné moci. e) Před zahájením zadávacího řízení zajistí kontrolu souladu projektové dokumentace a výkazu výměr. ^ ^e. -?op^.práci.sodř>orem'. ktery stavbu nárol W -o -o 0< 0< u u> ^ K) Ni ->. o N< N< N< N< N< N< N< N< N< N< N< N< OD (u~a) íuíuíu iu su iu Q) EU Q) iu 333333333333 § a-0'CT'0~0"CT'0'Q'a'CTO'0' (ĎCDOCDCDCDCDtUCDCDOCD(1) (D (D (D CD (D(D 5'3~^'3'?"3"5"?'^'5'^' o< n< o< n< o< o< o< o< n< o< o< o< .o~o~a~a'a~a'a~a~o~o~o~o -J-~JO)0)0)0)0)01U101COM OOK>^J~~J-~~1-^10.)N)-~^N)U1K) N>CT>-~JU1ť>. 0-t>. -~JOOOOJW g 3 Ol SU O) O; WWWWWUIWWWIWWW -0-0-0'0'0"0'0'0"OT3-0'0 o< o< n< n< o< o< o< o< n< o< o< o< uooucocouooucouuu ^C>?6o^N>OOCJ-Ě>.MN)03 cncnui.l^.E>, -t^. -t^. -t>. ooococn ^-Ě-^ ~>jchuiO)0(oo)050iCT>uiuiuiuiui é -ť. 4^ 4s> -^ -ř. ť> -t^ ť> .t>..b. -t>..&..Ě-.I^. -Ě>. -^. Ni Ol . &>. o U N> o . UCjOUCOUUCt. lU (O 00 00 00 00 00 00 !S? cn ^. 00 --~J~~JOU10)^. 0< EU. s. l 0< 0- C Q. 5 ^. ^-i. UCJCOCOGJUpO UN)-J->. _^->. -^->. -i. K) p3 ř3 -l -; -S -; ^ M -> -~J í>. U> N3 O .?-^ScDSuO>MMMN>l\?MMN>I^MI^K>!^M^M^M!^!^KM^OS;M^ -ín-a. oOQ ->. O O OOOOOOOU-^-1--t^. -~J Úl (D CD --~I M CO O) CO CO CJ 00 111^ w. Ň< .W íu l l0) ^:& Ol. o< ai W f !U. i 8 i< i< i- ^ O) O) ? :? :? www 7T 7T 7- Q). Q). Hť (U EU O) ill W l g W w~ §' l s ggp lili. S. ^ ^ 3 O- Q). (U, M t- II o o W W N -o l l, N M O) ÍU W W (D< CO'- a), su. -O T3 ss Ol O) M M ai EU II i l. 3 3 Q}. EU- T3 -O li Ctí Q) M !U O) 0) u. a> ai. ai. lili o o o o l Ol '< W _A y 00 M M M O) CD EU www (C< CO' (D< 333 Q)< Q)^ Q)^ -O T3 T3 lil 0) Ol O) 0) o 3- M M 333 Q), Q), Q), lil 000 M N OJ B) W W ai iu a>< CD' 0), Ctí- -O T3 ES 5- :3- as m Qi EU 3 3 11 i § N M O) 03 W W (D< (D< m- o- -O T3 li ;y M m EU i- i- II N M tu Q) W W (D< CD< ~3 3 Q). m. -o -o li CO Ol Ol Q) N M EU EU W W lu iu (D< (B< 1,1 T3 T3 88 3- 3- EU W N M O) EU W W (D< CE" :3 :3 Q). a> -o -o Sl 3- 3- m m !B EU EU OS 3 3 3 3 3 -5 OS. Q), S)- 0)- IU- m' o. a. Q. Q. a. o. §§§111 -^< -l< -1< -l< -l< -t< N M jB Ol W Úl (D< C0< Q;. M- -O Tj li eu a.' O) IU g. i. Q- Q. l i s s (D< (D< Ol' 0). -o -o IS 3- 3- Ol B) eu Q) II -1< -K NNNNNNNOOO iuaiQ)Q)a)a)iuu)<)U) ui. ui. uiuiuíui. tu 0 su 00 O QQQ Q (t (K (B (!) (D (D O) bez č /če na st. bez č /če na st. bez č /če na st. bez čp/če na st. bez čp/če na st. bez č /če na st. bez č /ce na st. bez č /če na st. bez 6 /če na st. bez č /če na st. bez čp/če na st. bez čp/če na st. bez 6 /če na st. bez čp/če na st. bez čp/če na st. bez č /ce na st. bez č /če na st. bez č /če na st. bez č /ce na st. bez čp/če na st. bez cp/če na st bez č /če na st. bez 6 /če na st. bez č /če na st. bez č /če na st. bez čp/če na st. bez č /če na st. bez 6 /če na st. bez č /če na st. bez čp/če na st. p. č. 3182/3 p. č. 3182/6 . č. 3182/7 , č. 3917 . č. 4442 . č. 4443 . č. 4444 . C. 4445 . č. 4446 . č. 4447 . C. 4448 . č. 4449 . č. 4450 . č. 4451 . č. 4452 . č. 4453 p. č. 4454 p. č. 4455 . 6. 4456 . č. 4457 . č. 4458 č. 4459 p. č. 4460 p. c. 4461 . č. 4462 p. č. 4463 . č. 4491 . 6. 4500 . 6. 5054 . č. 5055 jiná stavba 'iná stavba 'iná stavba 'iná stavba a ráz aráž garáž aráž a raz aráž a raz aráž a ráz aráž a ráz aráž a ráz aráž aráž garáž aráž aráž a raz aráž a ráz garáž 'lna stavba občanská v bavenost technická v bavenost technická v bavenost PARDUBICKÝ KRAJ Krajský úřad Směrnice SYSTÉM PROVÁDĚNÍ INVESTORSKÉ ČINNOSTI PRO ORGANY PARDUBICKÉHO KRAJE A KRAJEM ZŘÍZENÉ A ZALOŽENÉ ORGANIZACE VNITŘNÍ NORMA VN/17/2009 Platí od 3. 9. 2009 Účinná od l 1. 10. 2009 Platí do Závazná pro Schváleno orgány Pardubického kraje a krajem zřízené a založené organizace usnesením Rady Pardubického kraje R/590/09 Zpracoval NOVELY NORMY Číslo novely l Usnesení | Účinná od Číslo novely | Usnesení l Účinná od VN/13/20T1 i R/2151/11 Í10. 10. 2011 ..i.. -4-....................... Obsah Článek 1. Vymezeni pojmů 2. Úvodní ustanoveni 3. Účastníci systému a jejich působnosti 4. Základní dokumenty 5. Systém provádění investorské činnosti 6. Označování staveb 7. Závěrečná ustanovení Přílohy 2. 3. 4. 5 6 Obsah a tabelární souhrn základních údajů programu údržby a rozvoje nemovitého majetku v oblastech dopravy, školství a kultury, zdravotnictví, sociálních věcí a ostatní Formulář zadání stavby Formulář investičního záměru Formulář zápisu o předání a převzetí dokončené stavby nebo její části Vzor informační tabule Formulář závěrečného hodnocení akce ČI. 1 Vymezení pojmů O) Stavbou se pro účely tohoto systému provádění investorské činnosti (dále jen systém) rozumí pořizování stavební činností, modernizace a rekonstrukce nemovitého majetku Pardubického kraje a opravy tohoto majetku. Každá stavba musí být vždy schopná užívání. (2) ^ Modernizací se pro účely tohoto systému rozumí rozšíření vybavenosti nebo použitelnosti majetku. (3) Rekonstrukcíse pro účely tohoto systému rozumí zásahy do majetku, které mají za následek změnu jeho účelu nebo technických parametrů. (4) Opravou se pro účely tohoto systému rozumí takové zásahy do majetku, které neznamenají změnu jeho účelu nebo technických parametrů a rozšíření vybavenosti nebo použitelnosti. Opravou se odstraňuje částečné fyzické opotřebení nebo poškození za účelem uvedení do předchozího nebo provozuschopného stavu. .̂ .5L,. pr'o,gra.my lidržby a rozvoje nemovitého majetku Pardubického kraje v oblastech dopravy, školství a kultury, zdravotnictví, 'sociálních věcí, kancelář ředitele^ a ostatní (dále jen programy údržby a rozvoje) představují základní koncepční nástroj víceletého (nejméně na 2 roky dopředu) plánování a financování reprodukce majetku Pardubického kraje. Programy údržby a rozvoje jsou dále věcně a finančně doplňovány při každoročním projednání rozpočtu Pardubického kraje, mají jednotnou formu (příloha č. 1 systému) a jejich základním výstupem je tabelářní souhrn základních údajů. Součástí programů údržby a rozvoje jsou i zadání staveb (příloha č. 2 systému). Programy údržby a rozvoje se zpracovávají na všechny stavby s celkovými náklady vyššími než 0, 5 mil. Kč bez DPH. (6) Zadání stavby je základním dokumentem stavby a je nezbytným podkladem pro zpracováni investičního záměru. Obsahuje věcný, finanční a časový popis stavby a způsobu jejího financování. Zpracovává se na všechny stavby s náklady vyššími než 0, 5 mlh Kč bez DPH. (7) Investiční záměr je ekonomickým, technickým a obchodním podkladem nezbytným pro rozhodování investora o přípravě a uskutečnění realizace stavby, který vždy schvaluje rada kraje. Je podkladem pro vypracování dalších stupňů projektové dokumentace. Vyjadřuje základní parametry a funkční požadavky" na stavbu, veškeré nároky na její přípravu, realizaci a přípravnou dokumentaci. Věcně a funkčně vymezuje a zdůvodňuje stavbu, prokazuje její nezbytnost a využitelnost, ekonomickou efektivnost. při realizaci a vlastním provozování, určuje časový průběh přípravy a realizace výstavby, rozpočtové náklady, její finanční krytí, 'územně technjcké podmínky a majetkové vztahy. U' Staveb připravovaných ke spo!ufínancování z evropských fondů obsahuje záměr dále údaje o zaměření'akce do P?SI,UŠ?T!1? Programu, skladbu financování včetně uznatelných nákladů, termíny předpokládaného ^předložení žádosti o spolufinancování, ' uzavření 'smlouvy o financování, zajištění udržitelnosti výstupů a složení projektového týmu. Investiční záměr se zpracovává na všechny stavby s rozpočtovými náklady vyššími než 1 mil. Kč bez DPH. ČI. 2 Úvodní ustanoveni (1) Systém řeší postup při přípravě a realizaci staveb na majetku Pardubického kraje a dále tam, kde je Pardubický kraj přímým investorem staveb bez ohledu na zdroj zajištění financování (rozpočet Pardubického kraje, dotace ze státního rozpočtu, ' dotace z evropských fondů apod. ). Pro přípravu a realizaci staveb spolufinancovaných z evropských fondů platí současně aktualizovaná organizační směrnice Systém přípravy a 'realizace projektů spoiufinancovaných z evropských fondů pro orgány Pardubického kraje a krajem zřízené příspěvkové organizace. (2) Příprava a realizace staveb na majetku kraje ve_SPráv^J:>řlsPěvk°Yych organizací do celkové výše rozpočtových nákladů 1 mil Kč bez DPH je vždy v kompetenci příspěvkových organizací a za přípravu a reaiizaci těchto staveb zodpovídají příslušní ředitelé příspěvkových organizací a postupují dle přílohy č. 1 Systému. (3) Za zajišťování přípravy a realizace staveb s celkovými rozpočtovými náklady vyššími než'1 mil. Kč bez DPH je odpovědný odbor dopravy, silničního hospodářství a investic. (4) Součástí systému není: a) stavby na majetku Pardubického kraje, který je na základě příslušných smluv o nájmu v užívání obchodních společností, jejichž realizace bude hrazena z pro- středků těchto společností bez finanční účasti Pardubického kraje, b) pořizování samostatnýchmovitých věcí či souborů movitých věcí pro Pc)třeby krajského úřadu Pardubického kraje (dále jen úřad) s výjimkou případů, kdy tyto jsou součástí realizace stavby. Nákup (materiálně technické zásobovaní) těchto samostatných movitých věcí zajišťuje v souladu s organizačním řádem úřadu odbor kancelář ředitele úřadu, R) nákup movitého majetku pro potřeby příspěvkových organizací zřízených kra- jem, který je majetkem Pk s výjimkou případů, kdy tyto jsou součástí realizace stavby d) nákup nemovitého majetku, který zajišťuje majetkový odbor, e) příprava a realizace staveb zajišťovaných v rámci partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP- Public Private Partnership). Realizace této formy staveb bude řešena individuálně pro každý případ vždy po projednáni a na základě samostatného rozhodnutí rady kraje, O OPravy a. údržba maJetku Pardubického kraje ve správě Správy a údržby silnic Pardubického kraje (dále jen SUŠ Pk), hrazené z provozního rozpočtu SUŠ Pk, Tyto opravy a údržbu provádí SUŠ Pk samostatně na základe zřizovací listiny v souladu se schváleným plánem oprav a údržby. Při schvalování plánu oprav a údržby rada kraje jmenuje své zástupce do' hodnotících komisí na výběr zhotovitelů oprav a údržby. (5) Havárie na majetku Pardubického kraje, které vyžadují okamžité odstranění a nesnesou odkladu pro schválení v radě kraje, provádějí' uživatelé majetku bez zbytečného odkladu se souhlasem věcně příslušného člena rady kraje a náměstka hejtmana se ̂ odpovědností za oblast investic. Následně informují radu kraje o přijatých opatřeních. (6) Financnl Prostředky , na Přípravu a realizaci staveb zajišťovaných odborem dopravy, silničního hospodářství a investic jsou po schválení rozpočtu v rozDočt kapitole a) odboru dopravy, silničního hospodářství a investic v případě, že stavba nebu- de spolufinancována z evropských fondů, b) odboru strategického rozvoje kraje a evropských fondů v případě, že stavba bude spolufinancována z evropských fondů. Při předkládání veškerých zpráv pro jednání RPk a ZPk , ve kterých se rozhoduje o využiti finančních prostředků na přípravu a realizaci staveb (investiční záměry, veřejné zakázky na zpracovatele dokumentace a dodavatele, změny staveb apod. ) potvrzuje správnost údajů svým podpisem vedoucí příslušného odboru, vedoucí odboru dopravy, silničního hospodářství a investic' a vedoucí odboru finančního. Vpřípadě, že stavba bude spolufinancována z evropských fondů potvrzuje správnost údajů svým podpisem i vedoucí odboru strategického rozvoje lí'?Í_:_T__. ?vr?psk. ych fondů- Objednávky a smlouvy a další dokumenty administrativního charakteru (např. platební poukazy) dle směrnice o přezkoušení a oběhu účetních dokladů podepisuje vedoucí odboru, v jehož kapitole js rozpočtovány finanční prostředky. (7) Podíl zdrojového krytí finančními prostředky Pardubického kraje na přípravu a realizaci staveb zajišťovaných příspěvkovými organizacemi je po schválení rozpočtu v rozpočtové kapitole příslušného odboru se zňzovatelskou funkcí. (8) Všechny smluvnívztahy (smlouvy, popř. dodatky smluv), uzavírané Pardubic- kým krajem v souvislosti s činnostmi uvedenými v tomto systému, musí mít zajiětěi financování. ČI. 3 Účastníci systému a Jejich působnosti ^L-.z^tu. pitel,stvo pardub!ckého kraje (dále jen zastupitelstvo kraje) - schvaluje rozpočet kraje, jehož součástí je jmenovitý přehled staveb a jejich nákladu. (2) Rada Pardubického kraje (dále jen rada kraje) - schvaluje programy údržby a rozvoje v jednotlivých oblastech, investiční záměry a pokud je kraj přímým jnvesto- řern, schvaluje rada kraje v souladu s pravidly pro zadávání veřejných zakázek yy- psáni soutěží na veřejné zakázky související se zajištěním staveb V rámcivyPsar11 soutěží jmenuje komise, rozhoduje o výběru nejvhodnějších nabídek a o uzavíráni smluv o dílo a rozhoduje o uzavření dodatku ke smlouvám o dílo. (3) Hejtman Pardubického kraje je spolu s náměstkem hejtmana pardubického kraje s odpovědností za oblast investic předkladatelem zpráv do rady kraje týkajících se staveb" spolufinancovaných z evropských fondů a staveb nezařazených v odvětví dopravy, zdravotnictví, sociálních věcí a školství a kultury (4) Náměstek hejtmana Pardubického kraje s odpovědností za oblast investíc je'koordinátorem a's příslušným gesčnim radním SPO!UPředk!adatelem, Pro_Qra, mu 'údržby a rozvoje v jednotlivých oblastech, vyjadřuje se k návrhům zadání staveb a předkíádá nebo s příslušným gesčním radním spolupředkiádá zprávy na jednání rady kraje týkající se staveb. (5) Členové Rady Pardubického kraje zodpovídají za zpracováni^ Pro9ramu údržby a rozvoje a investičních záměrů v oblastech nad nimiž mají gesce Přičemž zodpovídají zaj potřebnost, hospodárnost a účelnost navrhovaných staveb a Jejich provozu a'za zajištění potřebných finančních prostředků na přípravu a realizaci stav- by. Jsou spolupředkladateii zpráv na jednání rady kraje týkající se staveb. (6) Odbor dopravy, silničního hospodářství a investic u jím zailšťovanych^ta" veb zodpovídá zejména za to, že realizované stavby budou mít výsledné parametry a vlastnosti uvedené ve schválených investičních záměrech, při dodržení rozpočtových nákladů a lhůt výstavby a že provedené práce budou odpovídat všem platným nor- mám a zákonům. V případě přidělení dotace na financování akce zodpovídá za do- držení technických parametrů a monitorovacích ukazatelů akce, dodržení stanoye- ných termínů výstavby, dodržení skladby rozpočtu, podmínek ZPUSObitosti_vydaÍL'a náležitostí fakturace výdajů, dodržení podmínek zadávání veřejných zakázek, dodr- žení podmínek publicity případně dalších podmínek rozhodných při přiznání dotace, uvedených ve smlouvě, případně v "Rozhodnutí o poskytnutí dotace" nebo ̂ rneně rozhodnutí o poskytnutí dotace". U akcí dotovaný-h ze státního rozpočtu (ISPROFIN) musí'být na kontrolní den zván zástupce gesčního odboru. V případě akcí spolufi- nancovaných z evropských fondů pro zajištění uvedených podmínek úzce spolupra- cuje s odborem strategického rozvoje kraje a evropských fondů Po schválenlroz~ poctu staveb v rámci rozpočtové kapitoly odboru dopravy, silničního hc>SPOCIářství_a mvestic odpovídá za vynakládáni prostředků z jím spravované kapitoly v souvislosti s přípravou a realizací stavby a v souladu se schváleným rozpočtem. Zajišťuje všechny odborné činnosti související s přípravou a prováděním sta- veb v rozsahu dle tohoto systému. Z podkladů příslušného odboru a ve spolupráci s příslušným odborem zajišťuje zpracování investičních záměrů, připravuje zadávací dokumentaci pro výběr zhotovitele projektové dokumentace zajišťuje uzavírání pří- slušných smluv o dílo, zodpovídá za projednání projektových dokumentaci s dotčenými odbory pepř. s příspěvkovými organizacemi a akciovými společnostmi zajiěťuje veškerá povolení potřebná pro realizaci stavby, organizuje výběrová řízení na výběr zhotovitele stavby, zajišťuje výkon technického dozoru investora, včetně ověřování věcného plnění v návaznosti na odsouhlasený rozpočet, kolaudaci stavby, je i předání do užívání a záruční servis. Rozhoduje o návrzích věcných změn vyvola- ných v průběh uvýstavby bez dopadu do ceny na základě stanoviska odboru, který je zadavatelem. Navrhované změny cen a změny termínů předkládá jako zpracovatel ke schválení radě. V případě staveb spolufinancovaných z evropských fondů musí výše uvedené odborné činnosti zohledňovat podmínky příslušného programu a kaž- dá z těchto činností musí být před jejím ukončením projednána s projektovým mana- žerem příslušného projektu. Projektový manažer projektu konkretizuje v rámci tohoto proednání průmět podmínek příslušného programu do příslušné fáze přípravy nebo realizace akce. (7) Odbor strategického rozvoje kraje a evropských fondů je do přípravy a re- alizace staveb na majetku Pardubického kraje zapojen v případě staveb pňpravova- ných ke spolufinancovám nebo spolufinancovaných z evropských fondu. U těchto staveb probíhá proces jejich přípravy a realizace na principech projektového řízení. Odbor strategického rozvoje kraje a evropských fondů má přitom celkovou odpověd- nost za řízení tohoto procesu. Přitom zejména zodpovídá za to, že jím řízené projekty budou plně v souladu s veškerými podmínkami příslušných operačních programů (dále jen OP). Poskytuje metodickou podporu odvětvovým odborům při zpracování zadání a záměrů projektů, prostřednictvím projektových manažerů zajišťuje vedení projektových týmů'pro jed- notlivé projekty ve fázi jejich přípravy a realizace a po dobu jejich'udržitelnosti. Pro- střednictvím projektového týmu, jehož členem je vždy zástupce budoucího uživatele (zástupcezřizovatelského odboru, zástupce příslušné příspěvkové organizace) a zá- stupce oddělení přípravy a realizace investic, zabezpečuje příslušné fáze přípravy a realizace stavby. Ve spolupráci s odvětvovými odbory a v úzké spolupráci s odborem dopravy, silničního hospodářství a investic je tak odbor přímo zapojen při: a) zpracovánízadání stavby a investičních záměrů k projednání Radou Pk, b) výběru zhotovitele projektové dokumentace, c) přípravě podkladů pro rozhodování Rady Pk v oblasti staveb spolufinancova- ných z evropských fondů, d) výběru zhotovitele stavby, e) realizaci stavby včetně jeho financování. Kromě uvedených činností zabezpečuje odbor strategického rozvoje kraje a evropských fondů řadu dalších činností, např. zpracování a předložení'žádostí o spolufinancování projektů ze strukturálních fondů EU, zpracování předepsané do- kumentace po dobu udržitelnosti projektu, zpracování a distribuci průběžných a etapovych monitorovacích zpráv včetně závěrečné zprávy a podávání jednotlivých žádostí o platby, zajištění monitorování projektů, součinnost a komunikaci při kont- rolách s příslušnými kontrolními orgány, zajištění povinné publicity realizovaných projektů. Na zajištění těchto činností se rovněž podílejí další útvary krajského uřa- du, příspěvkové organizace apod. (8) Majetkový odbor se podílí na zpracování programů údržby a rozvoje z hlediska posouzení míry opotřebení, zajišťuje zejména identifikaci majetkoprávních vztahů při přípravě stavby, dále zajišťuje potřebné pozemky a budovy pro 'realizaci staveb, a doklady týkající se majetku pro vydání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Po dokončení stavby zajišťuje její převzetí do evidence majetku a vklad do katastru nemovitostí. V případě staveb spoiufinancovaných z evropských fondů zajiš- ťuje dále blokaci nakládání s pořízeným majetkem po dobu udržitelnosti. (9) Odbor finanční se vyjadřuje k návrhům programů údržby a rozvoje z hlediska finančního rámce a vyjadřuje se k zadání staveb, investičním záměrům a k návrhům smluv. Po Schválení rozpočtu staveb na příslušný rok zajišťuje vlastní úhradu plateb dle požadavku odboru dopravy, silničního hospodářství a investic nebo odboru stra- tegického rozvoje kraje a evropských fondů. (10) Odbory krajského úřadu v návaznosti na plnění zřizovatelských funkcí k organizacím kraje, správu nemovitého majetku kraje a přijaté odvětvové koncepce zpracovávají návrhy programů údržby a rozvoje v oblasti své působnosti Zodpovídají zejména za potřebnost, hospodárnost a účelnost navrhované stavby včetně vyme- zení jejich výsiedných parametrů, Zpracovávají a podrobně zdůvodňují zadání sta^ veb, ' spolupracují při vypracování investičních záměrů, závazně se vyjadřují kproektove dokumentaci, k textu smluv o dílo a dle potřeby se zúčastňují kontroi- nich dnů staveb. Dále odpovídají za zajištění potřebných finančních prostředků na přípravu a realizaci stavby. V případě staveb připravovaných ke spolufinancování nebo spolufinancova- ných z evropských fondů se na výše uvedených úkolech odbory podílejí prostřednic- tvím svého zástupce v projektovém týmu. V případě poskytnutí dotace na financování akce ze státního rozpočtu (ISPROFIN) zajišťují veškerý daiší písemný styk s poskytovatelem dotace při dodr- žení podmínek stanovených v "Rozhodnutí o poskytnutí dotace" a závazných práv- nich předpisů. Jedná se'např. o zasíláni potřebných zpráv a formuiářů závěrečné vyhodnocení akce a další podle podmínek poskytnutí dotace, popř. další. Odbor do- pravý, silničního hospodářství a investic přitom poskytuje potřebnou součinnost. V případě poskytnutí dotace na financování akce z evropských fondů zajišťuje veškerou korespondenci s poskytovatelem dotace odbor strategického rozvoje kraje a evropských fondů, l v těchto případech poskytuje odbor dopravy, silničního hospo dářstv' investic přitom potřebnou součinnost. (11) Organizace zřizované krajem jsou uživateli svěřeného majetku Pravidelně hodnotí stev svěřených nemovitostí z hlediska opotřebení, nezbytnosti provedeni po- třebných staveb a zajištění úkolů stanovených zřizovacími listinami a pokyny zňzova- tele. Sestavují vlastní programy údržby a rozvoje. Zajišťují zpracování návrhů zadání staveb a podklady pro zpracování investičních záměrů. Prokazují a zodpovídají při- tom zejména za potřebnost, hospodárnost a účelnost navrhovaných staveb, včetně vymezení jejich výsledných parametrů. U staveb zajišťovaných odborem dopravy, silničního hospodářství a investic se podílejí na zpracování a závazně se vyjadřují k zadávacím dokumentacím Dále se 'účastní v procesu zadávání veřejných zakázek na zhotovitele projektových dokumentací a na zhotovitele staveb. Na zpracování projektových dokumentaci se podílejí průběžnými konzultacemi během jejich zpracování a k návrhům čistopisů přikládají svoje' stanoviska. Na základě předem stanovených podmínek po projednání s odborem dopravy, silničního hospodářství a investic, odpovídají za vytvoření podmínek pro součinnost se zhotovitelem při provádění stavby. Jsou-li příspěvkové organizace vybaveny kvalifikovanými odborníky pro výkon technického dozoru investora, mohou tito vykonávat související činnosti po dohodě a ve spolupráci s odborem dopravy silničního hospodářství a investic. Zástupce příspěvkové organizace se zúčastňuje kontrolních dnů staveb. V případě staveb připravovaných ke spolufinancování nebo spolufínancova- ných z evropských fondů se organizace zřizované krajem na výše uvedených úko- lech podílejí prostřednictvím svého zástupce v projektovém týmu. Za Přípravu a realizaci staveb zajišťovaných příspěvkovými organizacemi zod- povídají jejich ředitelé. Vůči odvětvovým radním garantují dodržení parametrů a vlastností těchto staveb včetně rozpočtových nákladů a lhůt výstavby uvedených v zadáních staveb a přitom odpovídají za vynakládáni prostředku zjimi'spravované- ho rozpočtu v souvislosti s přípravou a realizací staveb. (12) Obchodní společnosti, které mají na základě nájemních smluv nemo- vity majetek Pardubického kraje v užívání Při uzavírání nájemních smluv bude v těchto nájemních smlouvách uvedena odpovědnost obchodních společností při přípravě a realizaci investic na nemovitém majetku Pardubického kraje, který mají v užívání, a jejichž realizace bude probíhat z prostředků těchto obchodních společností bez účasti finančních prostředků Pardu- bického kraje. Obchodní společnosti zodpovídají za to, že připravované investice, fi- nancované z vlastních prostředků obchodních společností, a jejich následná realiza- ce bude v souladu s Programy údržby a rozvoje nemovitého majetku Pardubického kraje, ^ ev. s dalšímu koncepčními materiály Pardubického kraje. Předpokladem zahá- jení těchto investic je souhlas vlastníka, v rámci jehož bude posuzován i soulad na- vrhované investice s koncepčními materiály Pardubického kraje. Přípravu a realizaci investic na nemovitém majetku Pardubického kraje, který mají obchodní společnosti v užívání na základě nájemních smluv, a které budou financovány zcela nebo zčásti z rozpočtu Pardubického kraje, zajišťuje odbor dopravy, silničního hospodářství a in- věštíc. Obchodní společnosti se rovněž podílí na zpracování s Programů údržby a rozvoje nemovitého majetku Pardubického kraje. ČI. 4 Základní dokumenty (1) Základními dokumenty pro přípravu a realizaci staveb jsou: a) Programy údržby a rozvoje (viz příloha č. 1), b) Formulář Zadání stavby (viz příloha č. 2), c) Rozpočet Pardubického kraje na příslušný rok, d) Úvěrová smlouva, e) Rozhodnutí nebo smlouva o poskytnutí dotace na financování příslušné akce, f) Formulář Investiční záměr (viz příloha č. 3), g) Doklady o majetkoprávních vztazích (kupní a darovací smlouvy, výpisy z listu vlastnictví, geometrické plány apod. ), h) Územní rozhodnutí, i) Stavební povolení, j) SmJouvy související s přípravou a realizací stavby, k) Protokol o předání a převzetí stavby, l) Stavební deník , m) Veškeré potřebné revizní zprávy, n) Všechna potřebná prohlášení o shodě na použité materiály a technologické dodávky, o) Protokoly o všech provedených zkouškách, p) Kolaudační rozhodnutí, q) Dokumentace skutečného provedení stavby včetně geodetického zaměření, r) Závěrečné hodnocení stavby. (2) V průběhu přípravy a realizace stavby jsou dokumenty ukládány u odboru do- pravý, silničního hospodářství a investic. Po kolaudaci stavby odbor dopravy silnic- níhc/hospodářství a investic předá k archivaci odboru který stavbu nárokoval doklady uvedené'v odstavci (1) pod písmeny h) až q). V případě projektů spolufinancovaných z evropských fondů bude způsob archivace a předání dokladů konzultován s OSRKEF ČI. 5 Systém provádění investorské činnosti Pokud rada nerozhodne jinak, následující popis systému provádění investor- ské činnosti v podmínkách kraje představuje obecný postup při přípravě a realizaci staveb, prováděných na majetku kraje a dále tam, kde je kraj přímým investorem. Pro přípravu a realizaci staveb spolufinancovaných z evropských fondů platí sou^- časné aktualizovaná organizační směrnice Systém přípravy a realizace projektů spolufinancovaných z evropských fondů pro orgány Pardubického kraje a krajem zřízené příspěvkové organizace. Uvedená směrnice upřesňuje dále uvedené po- stupy v případě staveb~spolufinancovaných z evropských fondů U těchto staveb platí'dalsi text s doplněním textu kurzívou uvozeným hvězdičkami (např. * a odbo- rem strategického rozvoje kraje a evropských fondů*). (1) Předprojektová příprava staveb a) Příslušný vedoucí odboru po projednání s gesčním radním a ve spoiupraci s odborem dopravy, silničního hospodářství a investic *a odborem strate gického rozvoje kraje a evropských fondů* v rámci své působnosti zajisti vypracování programů údržby a rozvoje. Na každou stavbu uvedenou^/ programu údržby a rozvoje bude současně zpracováno zadání stavby (Pří- Íoha č. 2). Po projednání programů údržby a rozvoje v jednotlivých oblas- těch s náměstkem hejtmana Pardubického kraje odpovědným za investice bude program údržby a rozvoje nemovitého majetku Pardubického kraje předložen radě kraje k projednáni. b) Příslušný odbor ve spolupráci s odborem dopravy, silničního hospodářství a investic * a odborem strategického rozvoje kraje a evropských fondů* před- loží ve stanoveném termínu a stanoveným způsobem, který určí finanční odbor, návrh rozpočtu staveb Pardubického kraje na příslušné rozpočtové období. Návrh vychází z programu údržby a rozvoje, z odhadu nákladu sta- veb a ze stavu jejich přípravy a realizace. Rozpočet staveb kryje veškeré rozpočtové náklady na přípravu a realizaci staveb v daném rozpočtovém období. (2) Projektová příprava staveb Odbor dopravy, silničního hospodářství a investic: a) v souladu s programem údržby a rozvoje a s rozpočtem kraje, popř. v dal- ších naléhavých případech zajistí zpracování návrhu investičního záměru (Příloha č. 3). Na zpracování investičních záměrů se podílí i odbor, jež stavbu nárokoval * a odbor strategického rozvoje kraje a evropských fon- dů*. Zároveň dojde k aktualizaci odhadu rozpočtových nákladů na dobu reatizace stavby. V odhadu rozpočtových nákladů je zahrnuta rezerva ve výši 6% celkových nákladů u nových staveb, v případě rekonstrukcí a mo- dernizací je rezerva ve výši 10% celkových nákladů. V odůvodněných pří- pádech může být rezerva vyšší dle charakteru stavby. Návrh investičního záměru musí být po jeho zpracování předložen dotčeným odborům k vyjád- ření jejich stanoviska. b) dále zajistí výběr zhotovitele projektové dokumentace v souladu s platnými právními předpisy1, interními normami a usneseními rady. Před zahájením projekčních prací proběhne vstupní jednání se zpracovatelem projektové dokumentace, na kterém bude upřesněn další postup a stanoveny termíny dalších jednání. Předmětem prvního jednání bude i konstrukční řešení na- vrhované stavby. V závěru prací na dokumentaci proběhne jednání, na kte- rém zhotovitel seznámí objednatele s rozpracovanou dokumentací. c) zabezpečí projednání a schválení zpracované projektové dokumentace s odborem, který stavbu nárokoval po věcné a finanční stránce * a odborem strategického rozvoje kraje a evropských fondů*.. d) zajistí veškerá povolení, potřebná pro realizaci stavby, zejména je oprávněn Přijímat doručované písemnosti, podávat návrhy, žádosti a opravné pro- středky a vykonávat veškeré další nezbytné úkony v souvislosti se staveb- ním řízením, a to vše i tehdy, když je podle právních předpisů zapotřebí zvláštní plné moci. e) před zahájením zadávacího řízení zajistí kontrolu souladu projektové do- kumentace a výkazu výměr. f) ve spolupráci s odborem, který stavbu nárokoval * a odborem strategického rozvoje kraje a evropských fondů* vypracuje zprávu do rady o zadání ve- řejné zakázky na realizaci stavby. Další postup při výběru zhotovitele stavby se řídí platnými zákony1 ) a příslušnými usneseními rady kraje. (3) Realizace staveb a) před rozhodnutím rady kraje o výběru zhotovitele na realizaci stavby odbor dopravy, silničního hospodářství a investic zajistí kontrolu souladu nabídek 1 Napr.. zákon"č-. 1.37/2006 Sb, o veřejných zakázkách, zákon č. 129/2000 Sb. o krajích ve znění pozdejslch predpisu' zákon. č' 250/2000 Sb o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů ve znění pozdějších předpisů vyhláška ministerstva financí č. 560/2006 Sb, o účasti státního rozpočtuna financování programů reprodukce. se zadávací dokumentací. Po rozhodnutí rady kraje o výběru zhotovitele na realizaci stavby odbor dopravy, silničního hospodářství a investic zajistí uzavření příslušné smlouvy. K návrhu smlouvy o dílo se vyjadřuje také od- bor, který stavbu nárokoval * a odbor strategického rozvoje kraje a evrop- ských fondů*., b) odbor dopravy, silničního hospodářství a investic po dobu realizace díla za- jistí výkon technického dozoru investora, c) odbor, který stavbu nárokoval * a odbor strategického rozvoje kraje a ev- ropských fondů* bude odborem dopravy, silničního hospodářství a investic pravidelně zván k účasti na všech kontrolních dnech stavby a na všechna jednání, týkající se technického řešení díla, d) v případě', kdy některý z účastníků výstavby v průběhu realizace navrhne změnu projektové dokumentace, změnu použitých technologií nebo změnu charakteru nebo rozsahu dodávek, musí tuto změnu předložit písemně. Po- kud navržená změna nemá dopad do ceny díla a je v souladu s investičním záměrem, projedná ji a odsouhlasí odbor dopravy, silničního hospodářství a investic s odborem, který stavbu nárokoval * a odborem strategického roz- voje kraje a evropských fondů*. V případě, že navržená změna má dopad do ceny díla nebo do termínu plnění podle uzavřené smlouvy o dílo nebo změna vyžaduje změnu investičního záměru podléhá projednání a odsou- hlášení radou kraje. Zprávu pro jednání rady kraje zpracuje odbor dopravy, silničního hospodářství a investic ve spolupráci s odborem, který stavbu ná- rokoval * a odborem strategického rozvoje kraje a evropských fondů*. V případě změn v rozpočtu stavby přesahujících výši rezervy podléhají tyto posouzení a odsouhlasení v Zastupitelstvu Pardubického kraje formou pro- Jednání změn rozpočtu, podmínky zadávání veřejných zakázek příslušného operačního programu apod. e) po řádném dokončení a po předání a převzetí stavby požádá odbor dopra- vy, silničního hospodářství a investic o kolaudaci stavby. Účastníkem pře- daní a převzetí stavby a kolaudačního řízení je i zástupce odboru, který stavbu nárokoval, zástupce příspěvkové organizace * a odbor strategickéh rozvoje kraje a evropských fondů*. Odbor dopravy, silničního hospodářství a investic informuje odbor, který stavbu nárokoval o dokončení stavby, pře- dá mu kopii protokolu o předání a převzetí stavby a kopii kolaudačního roz- hodnutí. Po kolaudaci stavby do 30 dnů po obdržení všech faktur zpracuje příslušný odbor zařazovací, popř. vyřazovací protoko! a dále se postupuje ve smyslu směrnice upravující hospodaření s majetkem Pardubického kra- Je- f) odbor dopravy, silničního hospodářství a investic předá karchivaci odboru který stavbu nárokoval, veškeré doklady, související s protokolem o předání převzetí díla, g) majetkový odbor ve spolupráci s odborem dopravy, silničního hospodářství a investic zajistí příslušné zápisy stavby na katastrálním úřadu a výpisy z listu vlastnictví zapsané stavby, h) veškeré reklamace na stavbě v průběhu záruční doby uplatňuje uživatel díla u zhotovitele prostřednictvím odboru dopravy, silničního hospodářství a in- věštíc * ve spolupráci s odborem strategického rozvoje kraje a evropských fondů*. ČI. 6 Označování staveb Všechny stavby na majetku kraje, podléhající tomuto systému dle čl. 2, musí být označeny informačními tabulemi. Vzor informační tabule je v příloze č. 5 tohoto systému. *U staveb spolufinancovaných z evropských fondů musí informační tabule splňovat náležitosti příslušného programu, které stanoví odbor strategického rozvoje kraje a evropských fondů* ČI. 7 Závěrečná ustanovení (1) Tento systém je účinný od 1. 10. 2009. (2) ^ Úpravy nájemních smluv dle či. 3 odst. 12 budou zpracovány a předloženy ná- Jemcům do 3 měsíců po účinnosti této směrnice. ?L. -Nabytím účinnosti této organizační směrnice se ruší organizační směrnice OS/12/2008, System^provádění investorské činnosti pro orgány Pardubického kraje a krajem zřízené příspěvkové organizace. 2. 3. 4. 5. 6. Seznam příloh: Obsah a tabelární souhrn základních údajů programu údržby a rozvoje nemo- vitého majetku v oblastech dopravy, školství a kultury, zdravotnictví, sociálních věcí, a ostatní - obsah a tabelární souhrn Formulář zadání stavby Formulář investičního záměru Formulář zápisu o předání a převzetí dokončené stavby nebo její části Vzor informační tabule Formulář závěrečného hodnocení akce Příloha č. 1 - Obsah Pardubický kraj Souhrn základních údajů programu údržby a rozvoje nemovitého majetku v oblastech dopravy, školství a kultury, zdravotnictví, sociálních věcí a ostatní 1 Přehled základních ekonomických a technických podkladů, dokumentů a dokla- du použitých při zpracování koncepce odvětví. 2. Popis stávajícího stavu nemovitého majetku dotčeného odvětví 3. Základní koncepce rozvoje odvětví s ohledem na možnosti Pardubického kraje, dopady koncepce na nemovitý majetek. 4. Stanovení priorit a časový plán dosažení jednotlivých cílů. 5. Návrh zajištění financování jednotlivých opatření (staveb). 6. VEiv realizace navržených opatření na celkovou ekonomickou efektivnost odvět- VÍ. 7. Popis cílového stavu po realizaci navržených opatření. 8. Tabelární souhrn základních údajů programu údržby a rozvoje nemovitého ma- jetku v oblastech dopravy, školství, zdravotnictví, sociálních věcí, kultury a pa- mátkové péče a ostatní Příloha č. 1 - Tabelární souhrn Pardubický kraj Souhrn základních údajů programu údržby a rozvoje nemovitého majetku v oblastech dopravy, školství a kultury, zdravot- ničiví, sociálních věcí a ostatní Fáze stavby IZ - schválen IZ Termíny realizace PD . zpracování PD Název stavby IZ schválen dne Investor stavby stavby Zahájení Ukončení R - realizace U - stavba dokončena Zajištěné finanční krytí r. 2009 tis. Kč Náklady stavby Prostavěnost, celkem ke dni tis. Kč Celkem Potřeba finančního krytí tis. Kč z toho Komentář Pk PO ČR EU Ostatní 2010 2011 2012 po r 2013 Celkem Příloha č. 2 Pardubický kraj 1. Název stavby 2. Investor 3. Zdroje financování stavby (Pardubický kraj, státní rozpočet, evropské fondy program . opatření) 4. Umístění stavby, okres 5. Charakter stavby (nová investice, rekon- strukce, modernizace, oprava) 6. Účel a přínosy stavby 7. Požadavky na stavbu, základní parametry stavb , měřitelné v'stup 8. Zdůvodnění nezbytnosti nebo účelnosti realizace stavb 9. Předpokládané termíny Formulář zadání stavby Příklad: ROPNUTSIISV, 1.1 Datum za- há'ení Datum ukončení Náklady celkem Uznatelné náklady % tis. Kč 10 Předpokládané celkové náklady stavby a jejich finanční krytí 11 Vyvolané provozní náklady 12. Majetkoprávní vztahy a způsob jejich ře- šeni 13. Odbor předkiádající zadání stavby 14. Návrh zadání stavby zpracoval 15. Jméno a příjmení vedoucího odboru předkládající zadání stavby 16. Vyjádření vedoucího ODSHI 17. Vyjádření vedoucího OSRKEF (jen u staveb EU) 18. Vyjádření vedoucího FO 19. Vyjádření gesčního radního Finanční kryti rozpočet Pk zdroje PO státní rozpočet EU ostatní Potřeba finančního krytí v rozpočtu Pk Ročně Jméno a příjmení 2009 2010 2011 2012 Po dobu udržitelnosti Datum Podpis Podpis Podpis Podpis Podpis Příloha číslo 3 Pardubick' kra' 1. Název stavby 2. Číslo stavby (ORG) 3. Investor 4. Zdroje financování stavby (Pardubický kraj, státní rozpočet, evro ské fond - ro ram, o atření 5. Umístění stavby, okres 6. Charakter stavby (nová investice, rekonstrukce , modernizace, oprava, rodukt, služba 7. Účel a přínosy stavby 8. Majetkoprávní vztahy a způsob jejich ře- ěení 9. Zdůvodnění nezbytnosti a účelnosti stavby a vyhodnocení efektivnosti, vazba na platnou odvětvovou koncepci 10. Stručný popis stavby, základní požadavky na řešení, základní parametry Formulář investičního záměru 11 Závazné ukazatele (monitorovací ukazatele) 12. Územně technické, provozní a další podmínky realizace stavby (napojení na inž. sítě, požadavky na zaboř pozemků apod.) 13. Rizika stavby 14. Související investice, požadavky na nákup pozemků nebo budov 15. Požadavky na zabezpečení budoucího provozu stavby (energie, voda, pracovníci apoď), očekávané provozní náklad 16. Budoucí uživatel Investiční 17. Celkové náklady projektové a průzkumné práce náklady na inženýrskou činnost náklady na výkupy pozemků náklady na výkupy budov Technologická část: Stavební část: Vnitřní vybavení: Celkem Investiční náklady celkem Projektové a průzkumné práce Náklady na inženýrskou činnost Neinvestlčni Náklady na opravy Náklady na drobný hm. inv. majetek Neinvestiční náklady celkem Rezerva Náklady projektu celkem Z toho - uznatelné náklady Náklady na přípravu stavby tis Kč vč. DPH o o o o o o o o o o o o o o o o o o % rozpočet Pk 18. Finanční krytí stavby o o o o o o r 2009 o o o o o o o o o o o o o o o o o o r. 2010 r. 2011 Finanční krytí zdroje PO státní rozpočet EU ostatní CELKEM Potřeba finančního krytí v rozpočtu Pk 2009 2010 2011 o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o tis. Ke o o o o o o o o o 19. Složení týmu Členové Projektový manažer projektového Odvětvový odbor Realizující odbor Příspěvková organizace Externí dodavatel Jméno a příjmení Odbor/ organizace 20 Předpokládaný časový plán, termíny přípravy a realizace 21. Záměr projednán RPk "Podání žádosti v rámci v 'zv do příslušného OP "Uzavření smlouv os olufinancování V dáni pravomocného územního rozhodnutí V dáni ravomocného stavebního ovaleni Uzavření smlouv o dílo se zhotovitelem stavb Předání staveniště zhotoviteli Zahá'ení realizace stavb Ukončení realizace, podpis protokolu o předání a převzetí díla, vydání pravomocného kolaudačního rozhodnutí Uvedení stavb do trvalého užívání Závěrečné hodnocení stavb Za'ištění udržitelnosti v'stu u rďektu Poznámka: "Pouze u projektů spolufinancovaných z EU Termín Dne Číslo usneseni Seznam příloh: - snímek z pozemkové mapy - výpis z listu vlastnictví - výkresy a pod. - formuláře dle vyhl. č. 560/2006 Sb.) Příloha č.4 Zápis o předání a převzetí dokončené stavby nebo její části Objednatel: Pardubický kraj, Komenského náměstí 125, 532 11 Pardubice, IC: 70 89 28 22 Zhotovitel: Zmocněni zástupci Objednatele: Jméno: Funkce: Zhotovitele: Uživatele: Ostatní účastnici řízeni: Název, místo a číslo stavby: Název, místo a číslo objektu (Specifikace části stavby): Smlouva o dílo-císlo, ze dne: ve znění dodatku -číslo, ze dne: Termín zahájení: Termín dokončení: Cena díla: Průběh a výsledky provedených zkoušek: (příp. příloha) Soupis předávaných dokiadů k dodávce: (příp. příloha) Prohlídkou stavby bylo zjištěno, že práce jsou provedeny podle prováděcí projektové dokumentace, který odpovídá schválené dokumentaci ke stavebnímu povolení Pokud se provedení v některých částech od projektu odchyluje, stalo se tak na základě dodatku projektové a rozpočtové dokumentace as vědomím objednatele, resp. podle jeho zápisů ve stavebním deníku. Práce jsou provedeny ve shodě s technickými podmínkami a nemají zjevných vad a nedodělků, které by bránily anebo ztížily užívání stavby. Zjištěné závady a nedodělky popř dodatečně požadované práce: . Lhůta k odstranění výše uvedených vad a nedodělků: Sankce v případě nesplnění závazku: Ostatní práva a nároky, které smluvní strany vůči sobě uplatňují: Záruční doba pro zhotovitele končí dne: Stanovisko účastníků přejímacího řízení: Dnešního dne zástupce zhotovitele předal zástupci objednatele předmětnou stavbu, projekt. Zástupce objednatele stavbu, projekt převzal a zároveň ji předal uživateli k provozování. Za objednatele: Za zhotovitele: Za uživatele: Za ostatní účastníky Přejímacf řízení zahájeno v (místo) v 00, 00 hodin dne dd. mm. rrrr a ukončeno dne dd. mm. rrrr Přílohy: (např.) 1. Průběh a výsledky provedených zkoušek. 2. Soupis předávaných dokladů k dodávce včetně dokladové části Příloha číslo 5 Stavby realizované Pardubickým krajem Název stavby: .... (Název) Investor Pardubický kraj Komenského náměstí 125 532 11 Pardubice Technický dozor investora: Telefon: (Jméno) (Telefon) Generální projektant: (Obchodní jméno) Zhotovitel: Stavbyvedoucí: Telefon: (Obchodní jméno) (Jméno) (Telefon) Lhůty výstavby: Zahájení prací: (Datum) Ukončení prací: (Datum) Příloha číslo 6 ZÁVĚREČNÉ VYHODNOCENÍ AKCE Název akce: Zhotovitel(- é): Hlavní smlouva(y) o dílo C.: Dodatky: Termín zahájení: Smluvní Skutečnost Termín ukončení: Smluvní Skutečnost Předpokládané náklady stavební části akce podle projektové dokumentace (vč. DPH) v Kč: 0, 00 Celkové náklady stavební části akce podle zadávacího řízení (vč. DPH) v Kč: 0, 00 Celkem čer ano ze zdro 'u v Kč s DPH: SFDI státní rozpočet vlastní zdroje úvěry Fondy EU ostatní zdroje Celková cena investičního majetku (dle účetnictví) v Kč: - z toho náklady na přípravu a zabezpečení výstavby - z toho náklady stavební části akce - z toho ostatní investiční náklady (včetně vypořádání) Neinvestíční výdaje: celkem: celkem: 0, 00 0, 00 0, 00 0, 00 0, 00 0, 00 0, 00 0, 00 0, 00 0, 00 0, 00 0, 00 0,00 Majetek v aktivován dne: účetnictví Stručný popis akce: Použitá metodika stanovení efektivnosti a míra shody a dodržení parametrů v rojektové dokumentaci dokončeného díla s investičním záměrem: Akce ukončena: Rozhodnutím o zkušebním rovozu Kolaudačním rozhodnutím ebo Zápisem o odevzdání a řevzetí ze dne: v dal: ze dne: vydal: výsledkem: Plnění ukazatelů a projektovaných parametrů uvedených v žádosti o financování kce projektované parametry skutečnost: Hodnocení kvality díla a spolupráce se hotovitelem: Konec záruční doby podle hlavních objektů: Zpracoval: Datum.