Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4241336: Řešení problematiky sucha v roce 2017

Příloha 170310 SoPS řešení sucha 2017 - dodatek č. 1 - pro ISRS.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        - 1 - 

DODATEK Č. 1 

(dále jen „dodatek“) 

ke smlouvě o provedení a poskytnutí činností k řešení problematiky sucha 

ze dne 29. 9. 2017 

(dále jen „smlouva“) 

uzavřený podle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., 

občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) 

 

Číslo smlouvy objednatele:  170310 

Číslo smlouvy poskytovatele: 413/2017/D/60 

 

Smluvní strany: 

 

Česká republika – Ministerstvo životního prostředí 

se sídlem:   Vršovická 1442/65, 100 10 Praha 10 

jednající:   Ing. Berenikou Peštovou, Ph.D. 

    náměstkyní pro řízení sekce technické ochrany ŽP 

zástupce pro věcná jednání: Mgr. Lukáš Záruba, ředitel odboru ochrany vod 

IČO:    00164801 

DIČ:    není plátcem DPH 

bankovní spojení:  xxxxxxxxxx 

č. účtu:    xxxxxxxxxx 

(dále jen „objednatel“) 

 

a 

 

Výzkumný ústav vodohospodářský T. G. Masaryka, veřejná výzkumná instituce 

se sídlem:   Podbabská 2582/30, 160 00 Praha 6 

jednající:   Ing. Petrem Bouškou, Ph.D., pověřeným řízením 

zástupce pro věcná jednání: Ing. Adam Vizina, Ph.D., 

    vedoucí oddělení hydrologie 

IČO:    00020711 

DIČ:    CZ – 00020711 (je plátce DPH) 

bankovní spojení:  xxxxxxxxxx 

č. účtu:    xxxxxxxxxx 

(dále jen „poskytovatel“) 

 

  



- 2 - 

I. 

Preambule 

1. Smluvní strany pro vyloučení všech pochybností stvrzují, že: 

A. smlouva byla mezi smluvními stranami uzavřena na základě obecné výjimky z působnosti 

zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále 

jen „zákon o zadávání VZ“), tj. mimo působnost zákona o VZ dle § 29 písm. r) zákona 

o zadávání VZ, neboť objednatel je oprávněn postupovat mimo působnost zákona 

o zadávání VZ, v případě, že jde o veřejnou zakázku, jejímž předmětem jsou služby 

ve výzkumu a vývoji, cena za provedení výzkumu a vývoje je hrazena výlučně zadavatelem 

(zde objednatelem), avšak výsledek takového výzkumu a vývoje nevyužívá výhradně 

zadavatel (tedy objednatel) ke své činnosti; 

B. v souladu s bodem I./1./a)/aa) usnesení vlády České republiky ze dne 22. 3. 2017 

č. 208, o uložení povinností v souvislosti se zadáváním veřejných zakázek v jednacím řízení 

bez uveřejnění, na základě spolupráce zadavatelů a na základě výjimek objednatel připravil 

a předložil vládě České republiky informaci o uzavírané smlouvě, přičemž vláda České 

republiky vzala předmětnou informaci na vědomí dne 25. 9. 2017; 

C. s ohledem na čas nezbytný pro splnění všech formálních náležitostí, získání podpůrných 

stanovisek a zařazení materiálu na program jednání vlády České republiky mohlo dojít 

k uzavření smlouvy až dne 29. 9. 2017; 

D. z důvodu posunu termínu uzavření smlouvy oproti předpokladu není možné objektivně splnit 

veškeré činnosti dle původně plánovaného harmonogramu, dílčí část plnění tak bude 

realizována v roce 2018. 

2. Smluvní strany pro vyloučení všech pochybností stvrzují, že tímto dodatkem dochází pouze 

k formálním úpravám smlouvy z důvodů popsaných výše v tomto článku. Celková povaha 

smlouvy, rozsah plnění, důvody uplatněné výjimky, původní výše ceny, ani další podmínky 

se tímto dodatkem nemění, a tedy se jedná o nepodstatnou změnu závazku ze smlouvy 

v souladu s § 222 odst. 4 zákona o zadávání VZ. 

 

II. 

Změny smlouvy 

1. S ohledem na skutečnosti popsané v čl. I. tohoto dodatku se účinností tohoto dodatku stávající 

znění odst. 2 a 3 v čl. II. smlouvy ruší a nahrazuje novým zněním, jak následuje: 

„2. Průběžné plnění bude kontrolováno v průběhu plnění v těchto termínech: 30. 9. 2017, 

30. 11. 2017, 25. 1. 2018 a 30. 4. 2018, popř. následující pracovní den, pokud připadne 

stanovený termín na svátek či jiný den pracovního klidu. 

3. Poskytovateli se stanovuje termín ukončení plnění nejpozději ke dni 30. 4. 2018.“ 

2. S ohledem na skutečnosti popsané v čl. I. tohoto dodatku se dále účinností tohoto dodatku 

stávající znění odst. 2, 3 a 4 v čl. III. smlouvy ruší a nahrazuje novým zněním, jak následuje: 

„2. Kalkulace nákladů a specifikace výstupů dílčích činností předmětu plnění pro rok 2017 

je uvedena ve formě úkolových listů v příloze č. 1 této smlouvy. Kalkulace nákladů a činností 

převedených do roku 2018 je uvedena v příloze č. 2 této smlouvy. 

3. Objednatel bude poskytovat poskytovateli zálohy. Poskytovatel je oprávněn vystavit první 

fakturu do 10 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy, a to na částku odpovídající 50 % celkové 

ceny dle odst. 1 tohoto článku, tj. max. 25 644 740,- Kč. Druhou fakturu je poskytovatel 

oprávněn vystavit do 5. 12. 2017 na částku odpovídající 25 % celkové ceny dle odst. 

1 tohoto článku, tj. max. 12 822 370,- Kč. Poskytovatel je oprávněn vystavit třetí fakturu 



- 3 - 

do 31. 1. 2018, a to na částku odpovídající 10 % celkové ceny dle odst. 1 tohoto článku, 

tj. max. 5 128 948,- Kč. Konečná fakturace a vyúčtování všech činností a zálohových plateb 

musí být provedeny k 30. 4. 2018 a případné nedostatky vypořádány nejpozději 

do 9. 5. 2018. 

4. Fakturace bude provedena v návaznosti na dokončení a předání dílčích částí plnění, resp. 

kontrolní dny k 30. 9. 2017, 30. 11. 2017, 25. 1. 2018 a 30. 4. 2018 na základě 

harmonogramu plnění uvedeného v příloze této smlouvy.“ 

3. S ohledem na skutečnosti popsané v čl. I. tohoto dodatku a také v odst. 2 tohoto článku 

se účinností tohoto dodatku za stávající přílohu č. 1 smlouvy doplňuje nová příloha smlouvy 

s názvem „Příloha č. 2 – Kalkulace nákladů a činností převedených do roku 2018“, jejíž znění 

je připojeno v příloze k tomuto dodatku. 

4. Nakonec se s ohledem na skutečnosti popsané v čl. I. tohoto dodatku účinností tohoto dodatku 

stávající znění odst. 1 v čl. VII. smlouvy ruší a nahrazuje novým zněním, jak následuje: 

„1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do 31. 5. 2018. Před tímto termínem je možné 

smlouvu ukončit písemnou dohodou smluvních stran, písemnou výpovědí či jinak v souladu 

s občanským zákoníkem. Smluvní strany mohou ukončit tuto smlouvu písemnou výpovědí 

i bez uvedení důvodu s výpovědní lhůtou v délce 60 dnů, přičemž výpovědní lhůta počíná 

běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi druhé 

smluvní straně. V případě předčasného ukončení smlouvy jsou smluvní strany povinny 

provést vypořádání vzájemných závazků v souladu s příslušnými právními předpisy.“ 

5. Ostatní ustanovení smlouvy nedotčená tímto dodatkem se nemění a zůstávají v původním znění. 

 

III. 

Závěrečná ustanovení 

1. Tento dodatek je vyhotoven ve čtyřech vyhotoveních s platností originálu, z nichž každá smluvní 

strana obdrží po dvou vyhotoveních. 

2. Tento dodatek nabývá platnosti dnem jeho podpisu smluvními stranami a účinnosti dnem jeho 

uveřejnění v Informačním systému Registr smluv (dále jen „ISRS“) za podmínek stanovených 

zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování 

těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. 

Uveřejnění dodatku v ISRS provede objednatel. 

3. Smluvní strany prohlašují, že tento dodatek smlouvy vyjadřuje jejich svobodnou, vážnou, určitou 

a srozumitelnou vůli prostou omylu. Smluvní strany si smlouvu přečetly, s jejím obsahem 

souhlasí, což stvrzují vlastnoručními podpisy. 

 

Za objednatele: 
 
V Praze, dne 14. 12. 2017 
 
 

Ing. Berenika Peštová, Ph.D. 

náměstkyně pro řízení sekce technické ochrany 
životního prostředí 

Česká republika – Ministerstvo životního 
prostředí 

Za poskytovatele: 
 
V Praze, dne 14. 12. 2017 
 
 

Ing. Petr Bouška, Ph.D. 

pověřen řízením 

Výzkumný ústav vodohospodářský 
T. G. Masaryka, veřejná výzkumná instituce 

  



- 4 - 

PŘÍLOHA 2: KALKULACE NÁKLADŮ A ČINNOSTÍ PŘEVEDENÝCH 

DO ROKU 2018 

 

1.1) KOORDINACE PROJEKTU A ADMINISTRATIVA 

Aktivity, u kterých je řešení prodlouženo do roku 2018, a jejich finanční plnění: 

250 tis. Kč – Koordinace zbývajících prací 

Tj. 250 tis. Kč 

 

A) SESTAVENÍ NÁVRHU KONCEPCE OCHRANY PŘED NÁSLEDKY SUCHA NA ÚZEMÍ 

ČESKÉ REPUBLIKY 

Aktivity, u kterých je řešení prodlouženo do roku 2018, a jejich finanční plnění: 

50 tis. Kč – Budování webu suchovkrajine.cz 

25 tis. Kč – Zajištění diseminace výsledků a osvěty veřejnosti (využití portálu Voda základ 

života, webu MŽP, VÚV TGM a dalších vhodných webů, informace do tisku, 

do škol…) 

30 tis. Kč – Návrhy úprav legislativních předpisů o problematiku sucha 

15 tis. Kč – Možnosti využití srážkových vod 

Tj. 120 tis. Kč 

 

B) KATALOG PŘÍRODĚ BLÍZKÝCH OPATŘENÍ 

Aktivity, u kterých je řešení prodlouženo do roku 2018, a jejich finanční plnění: 

60 tis. Kč – Uvedení jednotlivých opatření z roku 2016 do katalogu (cca 50 opatření) 

1 000 tis. Kč – Posouzení jednotlivých opatření modelovými nástroji Bilan – změny 

dlouhodobých odtokových poměrů, HEC – dopady opatření na retenci, erozi 

a zpomalení povodní, HYPE – kvalita vody, kvalitářské modely, odpadní vody 

1 000 tis. Kč – Tvorba webové aplikace, termín dokončení v průběhu roku 2018 – Interaktivní 

webová aplikace na stránkách suchovkrajine.cz, která bude geograficky 

informovat o účincích jednotlivých opatření na jednotlivé složky: odtok, 

zemědělství, kvalita atd., a to především za podmínek snížené dostupnosti 

vody 

650 tis. Kč – Vytvoření metodického pokynu na výběr opatření v dané lokalitě, bude 

popisovat doporučení, jaká opatření by byla vhodná pro jednotlivé typy 

200 tis. Kč – Porovnání efektivnosti přírodních ekosystémů (lužní les, niva) a různých typů 

opatření (revitalizovaný tok, vodní nádrž) na hydrologický režim krajiny 

a samočistící procesy, včetně podpory diverzity krajiny a zajištění časových 

a prostorových refugií 

280 tis. Kč – Analýza nákladů a efektivnosti – Cost effectiveness analysis (CEA) 

– hodnocení efektivity navrhovaných opatření v koncepci i z pohledu jejich 

nákladovosti, hodnocení synergických a antagonistických efektů 

a ekonomické versus environmentální aspekty, ekonomická analýza 

jednotlivých opatření (v malém, středně velkém a velkém měřítku) 



- 5 - 

400 tis. Kč – Práce na realizační části Koncepce na pilotních povodích, návrhy technických 

realizací, podklady pro technická řešení, doporučení konkrétních postupů 

a řešení v pilotních územích 

888 tis. Kč – Ochranná pásma vodních zdrojů 

Tj. 4 478 tis. Kč 

 

C) SYSTÉMOVÉ NÁSTROJE 

Aktivity, u kterých je řešení prodlouženo do roku 2018, a jejich finanční plnění: 

810 tis. Kč – Příprava metodiky pro tvorbu plánu pro zvládání sucha 

60 tis. Kč – Sestavení typového plánu „Dlouhodobé sucho“ 

1 840 tis. Kč – Návrh online systému „Zvládání sucha“ 

732,5 tis. Kč – Výpočet indikátorů 

1 480 tis. Kč – Výpočet hydrologické bilance a nedostatkových objemů 

900 tis. Kč – Výpočet vodohospodářské bilance 

Tj. 5 822,5 tis. Kč 

 

D) MONITORING 

Aktivity, u kterých je řešení prodlouženo do roku 2018, a jejich finanční plnění: 

720 tis. Kč – Monitoring kvantity povrchových a podzemních vod na pilotních lokalitách 

840 tis. Kč – Monitoring kvality vod a bioty před a po realizaci přírodě blízkých opatření 

v ploše povodí a na tocích za účelem zhodnocení vlivu těchto opatření 

na ekologický stav vodních útvarů 

260 tis. Kč – Doplňování měřících systémů (srážkoměry, hladinoměry) i do malých povodí 

113,75 tis. Kč – Aplikace a testování alternativních postupů měření průtoků a teplot vody 

v tocích 

930 tis. Kč – Eroze, DPZ 

Tj. 2 863,75 tis. Kč 

 

Celkem pro rok 2018: 13 534,25 tis. Kč