Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
- 1 - DODATEK Č. 1 (dále jen „dodatek“) ke smlouvě o provedení a poskytnutí činností k řešení problematiky sucha ze dne 29. 9. 2017 (dále jen „smlouva“) uzavřený podle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) Číslo smlouvy objednatele: 170310 Číslo smlouvy poskytovatele: 413/2017/D/60 Smluvní strany: Česká republika – Ministerstvo životního prostředí se sídlem: Vršovická 1442/65, 100 10 Praha 10 jednající: Ing. Berenikou Peštovou, Ph.D. náměstkyní pro řízení sekce technické ochrany ŽP zástupce pro věcná jednání: Mgr. Lukáš Záruba, ředitel odboru ochrany vod IČO: 00164801 DIČ: není plátcem DPH bankovní spojení: xxxxxxxxxx č. účtu: xxxxxxxxxx (dále jen „objednatel“) a Výzkumný ústav vodohospodářský T. G. Masaryka, veřejná výzkumná instituce se sídlem: Podbabská 2582/30, 160 00 Praha 6 jednající: Ing. Petrem Bouškou, Ph.D., pověřeným řízením zástupce pro věcná jednání: Ing. Adam Vizina, Ph.D., vedoucí oddělení hydrologie IČO: 00020711 DIČ: CZ – 00020711 (je plátce DPH) bankovní spojení: xxxxxxxxxx č. účtu: xxxxxxxxxx (dále jen „poskytovatel“) - 2 - I. Preambule 1. Smluvní strany pro vyloučení všech pochybností stvrzují, že: A. smlouva byla mezi smluvními stranami uzavřena na základě obecné výjimky z působnosti zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zadávání VZ“), tj. mimo působnost zákona o VZ dle § 29 písm. r) zákona o zadávání VZ, neboť objednatel je oprávněn postupovat mimo působnost zákona o zadávání VZ, v případě, že jde o veřejnou zakázku, jejímž předmětem jsou služby ve výzkumu a vývoji, cena za provedení výzkumu a vývoje je hrazena výlučně zadavatelem (zde objednatelem), avšak výsledek takového výzkumu a vývoje nevyužívá výhradně zadavatel (tedy objednatel) ke své činnosti; B. v souladu s bodem I./1./a)/aa) usnesení vlády České republiky ze dne 22. 3. 2017 č. 208, o uložení povinností v souvislosti se zadáváním veřejných zakázek v jednacím řízení bez uveřejnění, na základě spolupráce zadavatelů a na základě výjimek objednatel připravil a předložil vládě České republiky informaci o uzavírané smlouvě, přičemž vláda České republiky vzala předmětnou informaci na vědomí dne 25. 9. 2017; C. s ohledem na čas nezbytný pro splnění všech formálních náležitostí, získání podpůrných stanovisek a zařazení materiálu na program jednání vlády České republiky mohlo dojít k uzavření smlouvy až dne 29. 9. 2017; D. z důvodu posunu termínu uzavření smlouvy oproti předpokladu není možné objektivně splnit veškeré činnosti dle původně plánovaného harmonogramu, dílčí část plnění tak bude realizována v roce 2018. 2. Smluvní strany pro vyloučení všech pochybností stvrzují, že tímto dodatkem dochází pouze k formálním úpravám smlouvy z důvodů popsaných výše v tomto článku. Celková povaha smlouvy, rozsah plnění, důvody uplatněné výjimky, původní výše ceny, ani další podmínky se tímto dodatkem nemění, a tedy se jedná o nepodstatnou změnu závazku ze smlouvy v souladu s § 222 odst. 4 zákona o zadávání VZ. II. Změny smlouvy 1. S ohledem na skutečnosti popsané v čl. I. tohoto dodatku se účinností tohoto dodatku stávající znění odst. 2 a 3 v čl. II. smlouvy ruší a nahrazuje novým zněním, jak následuje: „2. Průběžné plnění bude kontrolováno v průběhu plnění v těchto termínech: 30. 9. 2017, 30. 11. 2017, 25. 1. 2018 a 30. 4. 2018, popř. následující pracovní den, pokud připadne stanovený termín na svátek či jiný den pracovního klidu. 3. Poskytovateli se stanovuje termín ukončení plnění nejpozději ke dni 30. 4. 2018.“ 2. S ohledem na skutečnosti popsané v čl. I. tohoto dodatku se dále účinností tohoto dodatku stávající znění odst. 2, 3 a 4 v čl. III. smlouvy ruší a nahrazuje novým zněním, jak následuje: „2. Kalkulace nákladů a specifikace výstupů dílčích činností předmětu plnění pro rok 2017 je uvedena ve formě úkolových listů v příloze č. 1 této smlouvy. Kalkulace nákladů a činností převedených do roku 2018 je uvedena v příloze č. 2 této smlouvy. 3. Objednatel bude poskytovat poskytovateli zálohy. Poskytovatel je oprávněn vystavit první fakturu do 10 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy, a to na částku odpovídající 50 % celkové ceny dle odst. 1 tohoto článku, tj. max. 25 644 740,- Kč. Druhou fakturu je poskytovatel oprávněn vystavit do 5. 12. 2017 na částku odpovídající 25 % celkové ceny dle odst. 1 tohoto článku, tj. max. 12 822 370,- Kč. Poskytovatel je oprávněn vystavit třetí fakturu - 3 - do 31. 1. 2018, a to na částku odpovídající 10 % celkové ceny dle odst. 1 tohoto článku, tj. max. 5 128 948,- Kč. Konečná fakturace a vyúčtování všech činností a zálohových plateb musí být provedeny k 30. 4. 2018 a případné nedostatky vypořádány nejpozději do 9. 5. 2018. 4. Fakturace bude provedena v návaznosti na dokončení a předání dílčích částí plnění, resp. kontrolní dny k 30. 9. 2017, 30. 11. 2017, 25. 1. 2018 a 30. 4. 2018 na základě harmonogramu plnění uvedeného v příloze této smlouvy.“ 3. S ohledem na skutečnosti popsané v čl. I. tohoto dodatku a také v odst. 2 tohoto článku se účinností tohoto dodatku za stávající přílohu č. 1 smlouvy doplňuje nová příloha smlouvy s názvem „Příloha č. 2 – Kalkulace nákladů a činností převedených do roku 2018“, jejíž znění je připojeno v příloze k tomuto dodatku. 4. Nakonec se s ohledem na skutečnosti popsané v čl. I. tohoto dodatku účinností tohoto dodatku stávající znění odst. 1 v čl. VII. smlouvy ruší a nahrazuje novým zněním, jak následuje: „1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do 31. 5. 2018. Před tímto termínem je možné smlouvu ukončit písemnou dohodou smluvních stran, písemnou výpovědí či jinak v souladu s občanským zákoníkem. Smluvní strany mohou ukončit tuto smlouvu písemnou výpovědí i bez uvedení důvodu s výpovědní lhůtou v délce 60 dnů, přičemž výpovědní lhůta počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi druhé smluvní straně. V případě předčasného ukončení smlouvy jsou smluvní strany povinny provést vypořádání vzájemných závazků v souladu s příslušnými právními předpisy.“ 5. Ostatní ustanovení smlouvy nedotčená tímto dodatkem se nemění a zůstávají v původním znění. III. Závěrečná ustanovení 1. Tento dodatek je vyhotoven ve čtyřech vyhotoveních s platností originálu, z nichž každá smluvní strana obdrží po dvou vyhotoveních. 2. Tento dodatek nabývá platnosti dnem jeho podpisu smluvními stranami a účinnosti dnem jeho uveřejnění v Informačním systému Registr smluv (dále jen „ISRS“) za podmínek stanovených zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. Uveřejnění dodatku v ISRS provede objednatel. 3. Smluvní strany prohlašují, že tento dodatek smlouvy vyjadřuje jejich svobodnou, vážnou, určitou a srozumitelnou vůli prostou omylu. Smluvní strany si smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí, což stvrzují vlastnoručními podpisy. Za objednatele: V Praze, dne 14. 12. 2017 Ing. Berenika Peštová, Ph.D. náměstkyně pro řízení sekce technické ochrany životního prostředí Česká republika – Ministerstvo životního prostředí Za poskytovatele: V Praze, dne 14. 12. 2017 Ing. Petr Bouška, Ph.D. pověřen řízením Výzkumný ústav vodohospodářský T. G. Masaryka, veřejná výzkumná instituce - 4 - PŘÍLOHA 2: KALKULACE NÁKLADŮ A ČINNOSTÍ PŘEVEDENÝCH DO ROKU 2018 1.1) KOORDINACE PROJEKTU A ADMINISTRATIVA Aktivity, u kterých je řešení prodlouženo do roku 2018, a jejich finanční plnění: 250 tis. Kč – Koordinace zbývajících prací Tj. 250 tis. Kč A) SESTAVENÍ NÁVRHU KONCEPCE OCHRANY PŘED NÁSLEDKY SUCHA NA ÚZEMÍ ČESKÉ REPUBLIKY Aktivity, u kterých je řešení prodlouženo do roku 2018, a jejich finanční plnění: 50 tis. Kč – Budování webu suchovkrajine.cz 25 tis. Kč – Zajištění diseminace výsledků a osvěty veřejnosti (využití portálu Voda základ života, webu MŽP, VÚV TGM a dalších vhodných webů, informace do tisku, do škol…) 30 tis. Kč – Návrhy úprav legislativních předpisů o problematiku sucha 15 tis. Kč – Možnosti využití srážkových vod Tj. 120 tis. Kč B) KATALOG PŘÍRODĚ BLÍZKÝCH OPATŘENÍ Aktivity, u kterých je řešení prodlouženo do roku 2018, a jejich finanční plnění: 60 tis. Kč – Uvedení jednotlivých opatření z roku 2016 do katalogu (cca 50 opatření) 1 000 tis. Kč – Posouzení jednotlivých opatření modelovými nástroji Bilan – změny dlouhodobých odtokových poměrů, HEC – dopady opatření na retenci, erozi a zpomalení povodní, HYPE – kvalita vody, kvalitářské modely, odpadní vody 1 000 tis. Kč – Tvorba webové aplikace, termín dokončení v průběhu roku 2018 – Interaktivní webová aplikace na stránkách suchovkrajine.cz, která bude geograficky informovat o účincích jednotlivých opatření na jednotlivé složky: odtok, zemědělství, kvalita atd., a to především za podmínek snížené dostupnosti vody 650 tis. Kč – Vytvoření metodického pokynu na výběr opatření v dané lokalitě, bude popisovat doporučení, jaká opatření by byla vhodná pro jednotlivé typy 200 tis. Kč – Porovnání efektivnosti přírodních ekosystémů (lužní les, niva) a různých typů opatření (revitalizovaný tok, vodní nádrž) na hydrologický režim krajiny a samočistící procesy, včetně podpory diverzity krajiny a zajištění časových a prostorových refugií 280 tis. Kč – Analýza nákladů a efektivnosti – Cost effectiveness analysis (CEA) – hodnocení efektivity navrhovaných opatření v koncepci i z pohledu jejich nákladovosti, hodnocení synergických a antagonistických efektů a ekonomické versus environmentální aspekty, ekonomická analýza jednotlivých opatření (v malém, středně velkém a velkém měřítku) - 5 - 400 tis. Kč – Práce na realizační části Koncepce na pilotních povodích, návrhy technických realizací, podklady pro technická řešení, doporučení konkrétních postupů a řešení v pilotních územích 888 tis. Kč – Ochranná pásma vodních zdrojů Tj. 4 478 tis. Kč C) SYSTÉMOVÉ NÁSTROJE Aktivity, u kterých je řešení prodlouženo do roku 2018, a jejich finanční plnění: 810 tis. Kč – Příprava metodiky pro tvorbu plánu pro zvládání sucha 60 tis. Kč – Sestavení typového plánu „Dlouhodobé sucho“ 1 840 tis. Kč – Návrh online systému „Zvládání sucha“ 732,5 tis. Kč – Výpočet indikátorů 1 480 tis. Kč – Výpočet hydrologické bilance a nedostatkových objemů 900 tis. Kč – Výpočet vodohospodářské bilance Tj. 5 822,5 tis. Kč D) MONITORING Aktivity, u kterých je řešení prodlouženo do roku 2018, a jejich finanční plnění: 720 tis. Kč – Monitoring kvantity povrchových a podzemních vod na pilotních lokalitách 840 tis. Kč – Monitoring kvality vod a bioty před a po realizaci přírodě blízkých opatření v ploše povodí a na tocích za účelem zhodnocení vlivu těchto opatření na ekologický stav vodních útvarů 260 tis. Kč – Doplňování měřících systémů (srážkoměry, hladinoměry) i do malých povodí 113,75 tis. Kč – Aplikace a testování alternativních postupů měření průtoků a teplot vody v tocích 930 tis. Kč – Eroze, DPZ Tj. 2 863,75 tis. Kč Celkem pro rok 2018: 13 534,25 tis. Kč