Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4242252: Licenční smlouva - poskytnutí licence k SW a poskytování služeb jeho

Příloha SAP_XXX_1.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Appendix 1 to Value Contract


 
 

Licenční smlouva 
1 / 10 

 
 

 
SMLOUVA O POSKYTNUTÍ LICENCE K STANDARDNÍMU SOFTWARE  

A POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB JEHO PODPORY 

 
 

mezi    SAP ČR, spol. s r.o.  
    Vyskočilova 1481/4, Michle, Praha 4, PSČ 140 00 
    IČ: 49713361 
    DIČ: CZ49713361 

zastoupená panem Romanem Knapem, jednatelem 

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, 
oddíl C, vložka 23228, 

bankovní spojení: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s. 
číslo účtu: 1084211001/2700  

     
(dále jen „SAP“) 

 

a    ČESKÝ ROZHLAS 
    120 99  Praha 2, Vinohrady, Vinohradská 1409/12 
    IČ: 45245053 
    DIČ:  CZ45245053 

zastoupený Mgr. René Zavoralem, generálním ředitelem 
Zřízený zákonem č. 484/1991 Sb. o Českém rozhlase  

 
(dále jen „Nabyvatel licence“) 

 

Číslo, pod kterým je Nabyvatel licence evidován u SAP: 136324 

 
 
 

 
1.  PREAMBULE 
 
Společnost SAP a Nabyvatel licence tímto uzavírají smlouvu o poskytnutí licence k standardnímu software a 
poskytování služeb jeho podpory („Licenční smlouva“), a to za dále uvedených podmínek.  
 

2.      LICENCOVANÝ SOFTWARE A POPLATKY    

 
Software licencovaný Nabyvateli licence na základě této Licenční smlouvy na dobu trvání majetkových 
autorských práv k software se skládá z komponent uvedených v Příloze 1, u kterých je uvedeno, že jsou 
licencované („Software“). Celková částka licenčních poplatků podle Přílohy 1 činí CZK 444 169,37 bez DPH. 
 
3.      ÚZEMÍ  

 
Celosvětově, přičemž platí omezení uvedená na adrese www.sap.com/company/licenses, která mohou být 
příležitostně aktualizována. 
  

  

http://www.sap.com/company/licenses


Licenční smlouva 
2 / 10 

 
4. PODPORA SAP A SOUVISEJÍCÍ POPLATKY 

 

Společnost SAP a Nabyvatel licence se dohodli, že pro licencovaný software na základě této Licenční smlouvy 

budou poskytovány služby podpory Standardní podpory SAP, a to v souladu s Popisem služeb podpory SAP 
uvedeným v Příloze 2 této Licenční smlouvy.  
 
Služby podpory SAP pro software licencovaný na základě této smlouvy budou poskytovány od prvního dne 
kalendářního měsíce, který následuje po datu podpisu této smlouvy. První období služeb podpory SAP 
představuje zbytek aktuálního kalendářního roku („Počáteční období“). Po uplynutí Počátečního období, v 
souladu se smlouvou a Popisem služeb podpory SAP, budou služby podpory SAP obnoveny na začátku 

každého kalendářního roku na období dalšího jednoho roku. Bez ohledu na jakákoli jiná smluvní ujednání je 
Nabyvatel licence oprávněn ukončit poskytování služeb podpory s účinností k 31.12.2017, a to pro veškerý 
Software SAP, který je Nabyvatel licence oprávněn užívat, na základě písemné výpovědi doručené 
doporučenou poštou společnosti SAP nejpozději 31.12.2017. Po 31.12.2017 se budou podmínky pro výpověď 
služeb podpory SAP řídit ustanoveními Popisu služeb podpory SAP.  Ostatní podmínky pro výpověď v části 
týkající se údržby zůstávají tímto ustanovením nedotčeny.  

Poplatek za služby Standardní podpory SAP poskytované k Softwaru licencovanému podle této Licenční 
smlouvy se vypočítá jako součin platného ročního koeficientu pro Standardní podporu SAP (v současnosti 19 

%) a Základu pro výpočet poplatku za údržbu Software licencovaného na základě této Licenční smlouvy, který 
je uvedený v Příloze 1. Aktuální roční poplatek za služby Standardní podpory SAP k Softwaru licencovanému 
podle této Licenční smlouvy činí CZK 84 392,18 (19 % z částky CZK 444 169,37 CZK) bez DPH. Společnost 
SAP se zavazuje, že koeficient pro SAP Standardní podporu SAP bude činit 19 % do 31.12.2019. Poté si 
společnost SAP vyhrazuje právo na zvyšování poplatku hrazeného Nabyvatelem licence za služby Standardní 
podpory SAP (bez předchozího oznámení). Poplatek za služby Standardní podpory SAP za uplynulý rok bude 
navýšen o míru inflace vyjádřenou indexem spotřebitelských cen zveřejněnou za uplynulý rok Českým 

statistickým úřadem. Pro vyloučení pochybností se uplynulým rokem rozumí kalendářní rok předcházející roku, 
ve kterém bude poplatek za služby Standardní podpory SAP navýšen. SAP je oprávněn navýšit poplatek za 
Standardní podporu SAP v každém roce.  
 

V případě, že příslušný index přestane být zveřejňován, potom Nabyvatel licence souhlasí, že společnost SAP 
jej může nahradit dle vlastního uvážení odpovídajícím indexem nebo indexem publikovaným institucí, která 
nahradí v budoucnosti Český statistický úřad.   

  
V případě, že společnost SAP v určitém roce nebo více letech nezvýší své poplatky, neznamená to, že se 

tohoto práva vzdává. Společnost SAP si rovněž vyhrazuje právo na kumulativní navýšení v případě, že 
poplatky za služby Standardní podpory SAP nebyly v minulých letech poskytování podpory navýšeny. 
 
Poplatky za služby podpory SAP jsou fakturovány čtvrtletně, a to vždy k prvnímu dni kalendářního čtvrtletí. 
Poplatky za služby podpory SAP, které jsou splatné před prvním dnem kalendářního čtvrtletí, se fakturují v 
poměrné výši pro dané kalendářní čtvrtletí, kterého se týkají. Poplatky za služby podpory SAP budou zvýšeny, 
jestliže budou poskytnuty další softwarové licence. 

 
Řešení SAP Solution Manager Enterprise Edition je k dispozici všem zákazníkům, kteří využívají služeb podpory 

SAP, a to v rozsahu podle platného Popisu služeb podpory SAP. V rámci portfolia produktů SAP 
BusinessObjects se  Řešení SAP Solution Manager Enterprise Edition v současnosti vztahuje pouze na vybrané 
portfolio produktů SAP BusinessObjects. Zákazníci, kteří využívají služby podpory SAP, si musí nainstalovat 
řešení Solution Manager a využívat jeho funkce (minimálně komponentu vzdálené podpory v případě, že 
Nabyvatel licence Užívá pouze portfolio produktů SAP BusinessObjects) v případě, že alespoň jeden z portfolia 
produktů SAP BusinessObjects je podporován ze strany SAP Solution Manager Enterprise Edition.  

  



Licenční smlouva 
3 / 10 

5. PLATEBNÍ PODMÍNKY   

Všechny poplatky jsou uvedeny v Kč. Ke všem cenám bude připočtena daň z přidané hodnoty v aktuálně 

platné výši, pokud není plnění od daně osvobozeno. Úhrada poplatků bude provedena vždy na základě 
daňového dokladu (faktury), který musí mít všechny náležitosti dle platných právních předpisů, přičemž 
splatnost je ve všech případech třicet (30) kalendářních dní od data fakturace. Nedojde-li k doručení faktury 
Nabyvateli licence do tří (3) dnů od data fakturace, činí splatnost dvacet sedm (27) dnů od data jejího 
skutečného doručení. 

SAP jako poskytovatel zdanitelného plnění prohlašuje, že není v souladu s § 106a z. č. 235/2004 Sb., o DPH, 

ve znění pozdějších předpisů tzv. nespolehlivým plátcem. Smluvní strany se dohodly, že v případě, že 
nabyvatel licence jako příjemce zdanitelného plnění bude ručit v souladu s § 109 z. č. 235/2004 Sb., o DPH, 
ve znění pozdějších předpisů za nezaplacenou DPH (zejména v případě, že bude poskytovatel zdanitelného 
plní prohlášen za nespolehlivého plátce), je nabyvatel licence oprávněn odvést DPH přímo na účet příslušného 
správce daně. Odvedením DPH na účet příslušného správce daně v případech dle předchozí věty se považuje 
tato část ceny zdanitelného plnění za řádně uhrazenou. Nabyvatel licence je povinen o provedení úhrady DPH 
dle tohoto odstavce vydat poskytovateli zdanitelného plnění písemný doklad. Nabyvatel licence má právo 

odstoupit od této Smlouvy v případě, že poskytovatel zdanitelného plnění bude v průběhu trvání této Smlouvy 
prohlášen za nespolehlivého plátce. 
 
6. DODÁNÍ  
 
Pokud Nabyvatel licence kupuje pouze dodatečné licence k již licencovanému Softwaru, žádný Software se 
nedodává. Jestliže Software nebyl v minulosti licencován, dodá společnost SAP Software Nabyvateli licence 

tak, že mu poskytne standardní programy a dokumentaci na disku nebo jiném datovém médiu a předá ho 
obvyklému přepravci, kde jako dodací adresu použije adresu uvedenou v záhlaví této Licenční smlouvy 
(fyzické dodání), nebo jej zpřístupní ke stažení prostřednictvím extranetu SAP ServiceMarketplace 
(http://service.sap.com/swdc) (elektronické dodání). Riziko ztráty přechází na Nabyvatele licence v okamžiku 
fyzického nebo elektronického dodání.  
 

Není-li dohodnuto jinak, společnost SAP dodá verzi softwaru, která je aktuální v okamžiku podpisu této 

Licenční smlouvy. Nabyvatel licence souhlasí a bere na vědomí, že výpočet daně z přidané hodnoty podle 
platných zákonů dané jurisdikce, za který odpovídá Nabyvatel licence, může být ovlivněn způsobem dodání 
softwaru (a odpovídajících služeb podpory SAP) uvedeným v této Licenční smlouvě. Dodání Softwaru se řídí 
Všeobecnými obchodními podmínkami SAP a společnost SAP nenese odpovědnost za prodlení nebo zabránění 
dodání z důvodu uplatnění platných exportních zákonů. 
 

7. OMEZENÍ ROZSAHU PRÁV UŽITÍ 
 
Smluvní strany se dohodly, že užívací práva Nabyvatele licence ke 14 uživatelům kategorie SAP ERP Limited 
Professional, která Nabyvatel licence získal na základě Licenční smlouvy o poskytnutí oprávnění k výkonu 
práva užít počítačový program mySAP BUSINESS SUITE a smlouvě o jeho údržbě uzavřené dne 22.12.2004 
(dále „jen Smlouva ze dne 22.12.2004“), budou na základě této Licenční smlouvy ukončena, a to ke dni 

účinnosti této Licenční smlouvy. Zákazník nebude od data účinnosti této Licenční smlouvy oprávněn užívat 14 

uživatelů kategorie SAP ERP Limited Professional. Smluvní strany se dále dohodly, že základ pro výpočet 
poplatku za údržbu na základě Smlouva ze dne 22.12.2004 zůstane v nezměněné výši a nebude snížen o 
základ údržby položek, které byly v souvislosti s zápočtem ukončeny.  

8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 

V ostatním, touto Licenční smlouvou neupraveným, se smluvní vztah založený na základě této Licenční 
smlouvy řídí Všeobecnými obchodními podmínkami SAP („VOP“), všemi přílohami, na které VOP a/nebo tato 

Licenční smlouva odkazují („Přílohy“), a příslušným dokumentem Podmínky používání softwaru SAP 
(„Podmínky užití“), který platí v okamžiku podpisu této Licenční smlouvy.  

Kopie dokumentů jsou k dispozici na adrese www.sap.com/company/legal/index.epx  a tvoří nedílnou součást této 

Licenční smlouvy. Nabyvatel licence potvrzuje, že měl příležitost seznámit se s touto Licenční smlouvou, 

včetně VOP, všech Příloh a Podmínek užití, a to ještě před plněním podle této Licenční smlouvy. Společnost 
SAP doporučuje Nabyvateli licence, aby si vytiskl a uložil pro svou potřebu kopie platných VOP, Příloh a 

Podmínek užití. 
 
V případě rozporu nebo nesouladu mezi ustanoveními jednotlivých součástí této Licenční smlouvy bude platit 
následující pořadí: (i) číslované články této Licenční smlouvy, (ii) VOP, (iii) příslušný Popis služeb podpory, (iv) 
Podmínky užití. 

http://service.sap.com/swdc
http://www.sap.com/company/legal/index.epx


Licenční smlouva 
4 / 10 

Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti datem zveřejnění v 
registru smluv. Zároveň se smluvní strany dohodly, že Nabyvatel licence učiní veškerá příslušná opatření a 
kroky nezbytné ke zveřejnění této smlouvy podle příslušného právního předpisu (Zákon o registru smluv), a to 

tak, aby došlo ke zveřejnění nejpozději do 29. 12. 2017, jinak smlouva pozbývá své platnosti.   

 
Nabyvatel licence je stranou ve smyslu § 2 odst. 1) písm. n) zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách 
účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (dále jen „Zákon o registru smluv“).  

Strany se dohodly, že v návaznosti na ustanovení § 3 odst. 1 a odst.1  2 písm. b) Zákona o registru 
smluv  vylučují z uveřejnění celý výpočet poskytnuté slevy, stejně tak její výši a další údaje dle Přílohy č. 1, a 
to vyjma údaje „Amount payable“ a výpočtu ceny za SAP Enterprise Support, a zároveň vylučují z uveřejnění 
veškeré osobní údaje, které nejsou běžně zjistitelné z veřejných zdrojů.  

 
Zároveň výše poskytnuté slevy i způsob jejího výpočtu strany považují za obchodní tajemství společnosti SAP 
ve smyslu § 504 Občanského zákoníku a zavazují se zajišťovat jeho utajení a odpovídajícím způsobem jej 
chránit. Pro vyloučení pochybností strany prohlašují, že jiné skutečnosti uvedené v této Smlouvě než 
skutečnosti označené za obchodní tajemství v první větě tohoto ustanovení Smlouvy nepovažují za obchodní 

tajemství. Čl. 9.3 VOP se na tuto Licenční smlouvu nepoužije. 

 
Tato Licenční smlouva byla sepsán ve čtyřech vyhotoveních, z nichž každé je považováno za originál, a každá 
smluvní strana obdrží dvě vyhotovení. 
 
 
 
PLATNOST NABÍDKY: Tato nabídka platí do 29.12.2017, není-li využita Nabyvatelem licence dříve nebo 

písemně prodloužena společností SAP.  

Nedílnou součástí této Licenční smlouvy je její: 

Příloha č. 1 – Software licencovaný na základě této Licenční smlouvy a související poplatky. 

Příloha č. 2 – Popis standardní podpory SAP 

Příloha č. 3 – Všeobecné obchodní podmínky SAP 

 

 

Přijal:  Přijal: 

SAP ČR, spol. s r.o. ČESKÝ ROZHLAS    
(SAP) (Nabyvatel licence) 
 

Podepsal: Roman Knap  Podepsal: Mgr. René Zavoral 

 
Pozice:     jednatel  Pozice:     generální ředitel 
 
Datum:   Datum:  
 
 
Podepsala: Hana Matějovská 

 
Pozice:       CFO   
 
Datum:    
 

  



Licenční smlouva 
5 / 10 

PŘÍLOHA 1 
SOFTWARE LICENCOVANÝ NA ZÁKLADĚ TÉTO LICENČNÍ SMLOUVY A SOUVISEJÍCÍ POPLATKY 

 

 

 
 

 
 
 
* Conversion Credit je poskytnutý z důvodu ukončení užívacích práv ke 14 uživatelům kategorie SAP ERP 
Limited Professional User, které Nabyvatel licence získal na základě Smlouvy ze dne 22.12.2004. 
 

 
Základ pro výpočet poplatku za údržbu  

Software licencovaného na základě této Licenční smlouvy: 
 
   CZK 444 169,37, přičemž  základ pro výpočet 

poplatku za údržbu na základě Smlouvy ze dne 

22.12.2004 zůstane v nezměněné výši a nebude 
snížen o základ údržby položek, které byly v souvislosti 
s zápočtem ukončeny 

 
 
 
 

 
 
 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 

 
 
 
 

 
 
 
 

Gross Price/Unit List Price 

( CZK ) ( CZK ) 
7002628 SAP ERP Professional User Y Y 1 SAP ERP Professional User xxxxx 14 

xxxxx 

TOTAL OF SELECTED PRODUCTS xxxxx 

SAP APPLICATION VALUE xxxxx 

7001156 Oracle DB xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx 

TOTAL LIST PRICE xxxxx 

SPECIAL DISCOUNT xxxxx xxxxx xxxxx 

CONVERSION CREDIT * xxxxx 

AMOUNT PAYABLE 444 169,37 

Material Number Product 
S 
A 
V 

D 
S 
C 

Unit Sales Unit 
Quantities  
licensed 



Licenční smlouva 
6 / 10 

 
PŘÍLOHA 2 

 
POPIS STANDARDNÍ PODPORY SAP („Popis“) 

 
 
V případě, kdy jsou ustanovení tohoto dokumentu v rozporu nebo nejsou konzistentní s ustanoveními Smlouvy, včetně všech 
dodatků, příloh, objednacích formulářů nebo jiných dokumentů připojených nebo zahrnutých odkazem do Smlouvy, ustanovení 
tohoto dokumentu mají přednost. 
 
Tento dokument popisuje poskytování služeb podpory společností SAP, jak je zde dále stanoveno („Standardní podpora 
SAP“), pro veškerý software Zákazníka licencovaný v souladu se Smlouvou (dále v textu společně označovaný jako „Řešení 
standardní podpory“), s výjimkou softwaru, na který se výhradně vztahují zvláštní dohody o podpoře. 

1. Definice 

1.1 „Produktivní systém“ znamená „živý“ systém SAP určený pro řízení interních obchodních procesů Zákazníka, ve kterém 
jsou zaznamenána data Zákazníka. 
1.2 „Servisní konzultace“ („Service Session“) představuje posloupnost údržbových aktivit a úkolů prováděných vzdáleně za 
účelem shromáždění dodatečných informací prostřednictvím dotazů nebo analýzy Produktivního systému, jejímž výstupem 
je seznam doporučení. Servisní konzultace může být prováděna manuálně, jako „self-service“ nebo plně automatizovaně. 
 

2. Rozsah Standardní podpory SAP 

Zákazník může požadovat a společnost SAP musí poskytnout takovou úroveň služeb Standardní podpory SAP, která je v 
rámci daného Území obecně poskytována. Standardní podpora SAP v současné době zahrnuje: 

Neustálé zlepšování a inovace 

 Nové verze softwaru licencovaných Řešení standardní podpory stejně jako nástroje a procedury pro upgrade.  

 Support packages – opravné balíčky, které mají za cíl zredukovat úsilí spojené s implementací jednotlivých oprav. 
Support packages mohou obsahovat také opravy stávající funkčnosti s cílem přizpůsobit je změněným právním a 
regulačním požadavkům. 

 U verzí základních aplikací produktu SAP Business Suite 7 (počínaje SAP ERP 6.0 a u verzí SAP CRM 7.0, SAP 
SCM 7.0, SAP SRM 7.0 a SAP PLM 7.0 dodávaných v roce 2008) může společnost SAP poskytovat rozšířenou 
funkcionalitu a/nebo inovace prostřednictvím rozšiřujících balíčků nebo jiných prostředků, které jsou k dispozici. 
Během Mainstream Maintenance dané verze základní aplikace SAP společnost SAP většinou v současnosti 
poskytuje jeden rozšiřující balíček nebo jiný update za jeden kalendářní rok. 

 Technologické updaty pro podporu operačních systémů a databází třetích stran. 

 Dostupný zdrojový kód ABAP pro softwarové aplikace SAP a dodatečně uvolněné a podporované funkční moduly. 

 Řízení změn softwaru, jako například změněná konfigurační nastavení nebo upgrady Řešení standardní podpory, je 
podporováno například prostřednictvím obsahových a informačních materiálů, nástrojů pro kopírování klienta a entit, 
a nástrojů pro porovnávání customizace. 

 
Zpracování zpráv 

 SAP Notes na SAP Service Marketplace dokumentují nesprávné funkce softwaru a obsahují informace týkající se 
řešení těchto chyb, jejich předcházení nebo obejití. SAP Notes mohou obsahovat opravy kódu, které mohou 
zákazníci implementovat do svého systému SAP. SAP Notes také dokumentují související problémy, otázky 
zákazníků a doporučená řešení (např. nastavení pro customizing). 

 SAP Note Assistant – nástroj umožňující nainstalovat specifické opravy a zlepšení komponent SAP. 

 Globální zpracování zpráv společností SAP pro problémy související s Řešeními standardní podpory. Když Zákazník 
ohlásí poruchu, společnost SAP poskytne Zákazníkovi podporu tím, že mu poskytne informace, jak lze chyby 
odstranit či obejít, nebo jak jim může zabránit. Hlavním kanálem pro takovou podporu bude podpůrná infrastruktura 
poskytnutá společností SAP. Zákazník může zaslat chybové hlášení kdykoli. Všechny osoby zainteresované v 
procesu řešení hlášení mohou kdykoli zjistit stav hlášení. Zákazník může v mimořádných případech kontaktovat 
společnost SAP také telefonicky. Pro takový kontakt (a v ostatních stanovených případech) společnost SAP 
vyžaduje, aby Zákazník poskytl dálkový přístup, jak je stanoveno v části 3.2(iii). Společnost SAP začne řešit zprávy o 
chybách s velmi vysokou prioritou (definice priorit viz pokyn SAP č. 67739) během 24 hodin, 7 dní v týdnu, a to za 
předpokladu, že jsou splněny následující podmínky: (i) Chyba musí být nahlášena anglicky a (ii) Zákazník musí mít k 
dispozici dostatečně kvalifikovaného anglicky mluvícího zaměstnance, aby Zákazník a společnost SAP mohli 
komunikovat v případě, že společnost SAP přidělí zprávu o problému zahraničnímu centru podpory SAP. Nejsou-li 
obě podmínky splněny, společnost SAP nemusí být schopna zahájit zpracování hlášení nebo pokračovat ve 
zpracování hlášení do doby splnění těchto podmínek. 

 Globální postupy eskalace 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. 
 

Vzdálené služby 

 Standardní podpora SAP v současné době zahrnuje výběr jedné z následujících vzdálených služeb na produktivní 
instalaci na kalendářní rok: 

o jednu službu GoingLive Check např. pro případ, že se zákazník rozhodne implementovat nový Software 
SAP a používat jej produktivně; 



Licenční smlouva 
7 / 10 

o jednu službu GoingLive Upgrade Check pro upgrade na vyšší release; nebo 
o jednu službu GoingLive OS/DB Migration Check. GoingLive OS/DB Migration Check pomůže Zákazníkovi 

při přípravě migrace operačního systému nebo databáze. Za migraci zodpovídá Zákazník. 

 V případě závažných výstrah ohlášených službou SAP EarlyWatch® Alert mohou být pro Produktivní systém za 
kalendářní rok provedeny až dvě (2) kontroly SAP EarlyWatch® Check, pokud to bude potřeba.  

 Služba může sestávat z jedné či více Servisních konzultací („Service Session“).  

 Aby bylo možné splnit požadované datum dodávky pro vzdálenou službu, vzdálená služba musí být objednána 
alespoň dva měsíce před požadovaným datem dodávky vzdálené služby. Právo na vzdálené služby existuje pouze u 
konkrétních instalací a nelze je přenést na jiné instalace. 

 Další informace a detaily o jednotlivých vzdálených službách najdete na SAP Service Marketplace na webové 
stránce http://service.sap.com/standardsupport.  

 

SAP Solution Manager Enterprise Edition v rámci Standardní podpory 

 SAP Solution Manager Enterprise Edition (a každý nástupce SAP Solution Manager Enterprise Edition poskytnutý za 
zde uvedených podmínek) podléhá Smlouvě a je určen pro následující účely pouze v rámci Standardní podpory SAP: 
(i) poskytování Standardní podpory SAP, včetně dodávky a instalace, upgrade a údržby Řešení standardní podpory a 
(ii) reaktivní support na žádost Zákazníka, kromě jiného včetně aplikace oprav (např. patche, noty apod.) a analýzy 
základních příčin pro Řešení standardní podpory, (iii) řízení Řešení standardní podpory užívající pouze takové 
scénáře, které jsou součástí funkční základny definované na SAP Service Marketplace 
http://service.sap.com/solutionmanager.  

 Společnost SAP může podle vlastního uvážení čas od času aktualizovat případy použití systému SAP Solution 
Manager Enterprise Edition pro Standardní podporu SAP na SAP Service Marketplace na adrese 
http://service.sap.com/solutionmanager. 

 SAP Solution Manager Enterprise Edition bude používán Zákazníkem výhradně pro Standardní podporu SAP v době 
trvání tohoto Popisu Definovanými uživateli licencovanými Zákazníkem, s ohledem na licenční práva k softwaru a 
výhradně pro účely podpory SAP ve prospěch Zákazníka, na podporu interních podnikových operací Zákazníka.  
Právo používat SAP Solution Manager Enterprise Edition v rámci Standardní podpory SAP k jiným účelům, než jsou 
uvedeny výše, podléhá zvláštní písemné smlouvě se společností SAP, a to i v případě, že jsou příslušné funkce 
dostupné v rámci SAP Solution Manager Enterprise Edition nebo se k němu vztahují. SAP Solution Manager nesmí 
být výslovně používán pro aplikace třetích stran, které nejsou licencované společností SAP, nebo jakékoli jiné 
komponenty nebo prostředky IT používané ve spojení se softwarem SAP. 

 Pokud Zákazník ukončí Standardní podporu SAP a začne využívat SAP Enterprise Support v souladu s částí 6, 
způsob použití SAP Solution Manager Enterprise Edition Zákazníkem se bude řídit podmínkami Popisu SAP 
Enterprise Support.  

 
Další komponenty, metodika, obsah a účast v Komunitě 

 Monitorovací komponenty a agenti pro systémy za účelem monitorování informací a sběru dat o stavu systému a 
dostupných zdrojích v rámci Řešení standardní podpory (např. SAP EarlyWatch Alert). 

 Administrativní integrace distribuovaných systémů prostřednictvím SAP Solution Manager Enterprise Edition pro 
účely SAP EarlyWatch Alertu. 

 Obsahové a doplňkové nástroje určené ke zvýšení efektivity, které mohou zahrnovat implementační metodiku a 
standardní postupy, implementační příručku (Implementation Guide – IMG) a Business Configuration (BC) Sets 

 Přístup k návodům prostřednictvím SAP Service Marketplace, což může zahrnovat implementační a provozní 
procesy a obsah, které jsou určeny ke snížení nákladů a rizik.  

 Účast v Komunitě zákazníků a partnerů SAP (prostřednictvím systému SAP Service Marketplace), která poskytuje 
informace o „best business practices“, o nabídkách služeb atd.  

 
3. Odpovědnosti Zákazníka 
 
3.1 Řízení programu Standardní podpory SAP 

Chce-li Zákazník využívat Standardní podporu SAP za podmínek uvedených v tomto dokumentu, musí Zákazník jmenovat 
kvalifikovanou anglicky mluvící osobu v rámci Odborného kompetenčního střediska zákazníka („Zákaznické COE“) („Kontaktní 
osoba“) a musí poskytnout podrobné kontaktní údaje (zejména e-mailovou adresu a telefonní číslo), jejichž prostřednictvím lze 
Kontaktní osobu nebo autorizovaného zástupce dané Kontaktní osoby kdykoli kontaktovat. Kontaktní osoba Zákazníka bude 
oprávněným zástupcem Zákazníka zplnomocněným činit nezbytná rozhodnutí za Zákazníka nebo bude schopna taková 
rozhodnutí bez prodlení zajistit. 

3.2 Ostatní požadavky 

Zákazník musí dále splňovat následující požadavky: 
(i) I nadále hradit veškeré poplatky za Standardní podporu v souladu se Smlouvou a tímto dokumentem.  
(ii) Plnit ostatní závazky v souladu se Smlouvou a tímto dokumentem.  
(iii) Poskytovat a udržovat vzdálený přístup prostřednictvím standardní technické procedury definované společností SAP a 
udělit společnosti SAP veškerá nezbytná oprávnění, zejména pak pro účely vzdálené analýzy problémů v rámci zpracování 
hlášení. Takový vzdálený přístup musí být zajištěn bez omezení týkajících se národnosti zaměstnance/zaměstnanců 
společnosti SAP, který/kteří zpracovává/zpracovávají hlášení týkající se podpory, nebo země, ve které se nacházejí. 
Zákazník bere na vědomí, že neudělení přístupu může vést k prodlením při zpracování hlášení a poskytování nápravy, nebo 

http://service.sap.com/standardsupport.
http://service.sap.com/solutionmanager
http://service.sap.com/solutionmanager


Licenční smlouva 
8 / 10 

může způsobit, že společnost SAP nebude schopna poskytnout pomoc efektivním způsobem. Pro služby podpory musí být 
také nainstalovány nezbytné softwarové komponenty. Další podrobnosti viz SAP Note 91488.  
(iv) Založit a udržovat Zákaznické COE certifikované společností SAP, které splňuje požadavky specifikované v níže 
uvedené části 4.  
(v) Mít nainstalovaný, nakonfigurovaný a produktivně používaný softwarový systém SAP Solution Manager Enterprise 
Edition s nejnovějšími úrovněmi oprav (patches) pro Bázi a nejnovějšími balíčky podpory (support package) pro SAP 
Solution Manager Enterprise Edition.  
(vi) Aktivovat službu SAP EarlyWatch Alert pro Produktivní systémy a přenášet data do produktivního systému SAP Solution 
Manager Enterprise Edition Zákazníka. Další informace o nastavení této služby viz SAP Note 1257308.  
(vii) Vytvořit spojení mezi instalací SAP Solution Manager Enterprise Edition Zákazníka a společností SAP a spojení mezi 
Řešeními standardní podpory a instalací SAP Solution Manager Enterprise Edition Zákazníka.  
(viii) Zákazník bude udržovat landscape řešení a hlavní obchodní procesy v systému SAP Solution Manager Enterprise 
Edition Zákazníka alespoň pro Produktivní systémy a systémy připojené k Produktivním systémům. Zákazník musí 
dokumentovat veškeré projekty implementace nebo upgradu v systému SAP Solution Manager Enterprise Edition 
Zákazníka.  
(ix) Zprovoznění a aktivaci aplikace SAP Solution Manager Enterprise Edition musí Zákazník provést v souladu s 
dokumentací.  
(x) Zákazník se zavazuje udržovat adekvátní a aktuální záznamy o veškerých modifikacích a v případě potřeby takové 
záznamy bezodkladně poskytnout společnosti SAP.  
(xi) Všechna chybová hlášení předat prostřednictvím aktuálně platné infrastruktury podpory SAP tak, jak je postupně 
uvolňována společností SAP prostřednictvím updatů, upgradů nebo add-onů.  
(xii) Bez zbytečného prodlení informuje společnost SAP o veškerých změnách, které se týkají instalací Zákazníka a 
Definovaných uživatelů, a o všech ostatních informacích relevantních pro Řešení standardní podpory.   

 
4. Customer Center of Expertise 
   
4.1 Úloha Odborného kompetenčního střediska zákazníka (Customer Center of Expertise) 

Zákaznické COE je Zákazníkem zřízeno jako ústřední bod pro kontakt s organizací společnosti SAP, která poskytuje údržbu. 
SAP doporučuje začít s implementací Zákaznického COE jako projektu, který běží souběžně s funkčními a technickými 
implementačními projekty.   

4.2 Základní funkce Zákaznického COE 

 Zákaznické COE musí plnit následující základní funkce: 

 Středisko podpory (Support Desk): vytvoření a provozování střediska podpory s dostatečným počtem konzultantů 
podpory pro platformu infrastrukry/aplikací a související aplikace během běžné pracovní doby (alespoň 8 hodin 
denně, 5 dní v týdnu (pondělí až pátek)). Procesy a dovednosti podpory Zákazníka budou společně prověřeny v 
rámci certifikačního auditu.  

 Řešení smluvních záležitostí: plnění podmínek smlouvy a licenčních podmínek ve spolupráci se společností SAP 
(licenční audit, účtování údržby, zpracování objednávky nové verze, správa uživatelských kmenových a instalačních 
dat). 

 Koordinace požadavků na vývoj: shromažďování a koordinace vývojových požadavků od Zákazníka a/nebo některé z 
jeho poboček za předpokladu, že tato pobočka je oprávněna využívat Řešení standardní podpory v souladu s 
Smlouvou. Zákaznické COE by mělo v této pozici fungovat rovněž jako interface ke společnosti SAP, aby bylo možné 
podniknout veškeré kroky a učinit veškerá rozhodnutí nutná, aby se zabránilo změnám Řešení standardní podpory, 
které nejsou nezbytné, a aby bylo zajištěno, že plánované změny jsou v souladu se softwarovou strategií SAP a 
strategií SAP týkající se verzí. Zákaznické COE také koordinuje oznámení o změnách a požadavky na zveřejnění od 
Zákazníka. 

 Informační management: zabezpečení informovanosti (např. interních prezentací, informačních a marketingových 
akcí) o Řešeních standardní podpory a o Zákaznickém COE v rámci organizace Zákazníka. 

 Plánování vzdálených služeb: koordinace dodávky vzdálených služeb se společností SAP. 
 

4.3 Certifikace Zákaznického COE 

Pokud Zákazník nezřídil certifikované Zákaznické COE již k Datu účinnosti, Zákazník musí založit certifikované Zákaznické 
COE do okamžiku, který nastane později: (i) do dvanácti (12) měsíců od Data účinnosti nebo (ii) do šesti (6) měsíců poté, co 
Zákazník začal produktivně využívat alespoň jedno z Řešení standardní podpory pro standardní podnikové operace. Za 
účelem získání aktuálně platné primární certifikace Zákaznického COE nebo pro její obnovení, musí Zákaznické COE 
podstoupit audit. Podrobné informace o procesu a podmínkách úvodní certifikace a opakované certifikace, jakož i informace o 
dostupných certifikačních úrovních, jsou dostupné na SAP Service Marketplace na adrese http://service.sap.com/coe.  

5. Poplatky za Standardní podporu SAP 
 

Poplatky za Standardní podporu SAP budou hrazeny čtvrtletně předem a budou stanoveny ve Smlouvě, v Dodatcích nebo 
objednávkách ke Smlouvě. Poplatky za Standardní podporu SAP včetně DPH budou účtovány na základě daňového dokladu 
(faktury), který bude vystaven vždy k prvnímu dni příslušného kalendářního čtvrtletí, na které se poplatek za Standardní 
podporu SAP vztahuje. Toto datum se považuje za datum zdanitelného plnění.  Po Počátečním období, definovaném v 
dodatku, Smlouvě nebo jiném dokumentu, budou poplatky za Standardní podporu SAP a jakákoli omezení týkající se jejich 
zvýšení závislá na dodržení požadavků týkajících se Zákaznického COE specifikovaných výše.   



Licenční smlouva 
9 / 10 

 
6. Ukončení 
 

6.1 Standardní podpora SAP může být ukončena kteroukoliv ze stran na základě písemné výpovědi doručené druhé straně 
3 měsíce (i) před koncem Počátečního období a (ii) poté před datem jejího obnovení na další období.  Každá výpověď v 
souladu s výše uvedeným bude účinná ke konci právě probíhajícího období, na které je Standardní podpora SAP sjednána, 
v jehož průběhu byla výpověď doručena.  Společnost SAP může bez ohledu na předchozí ustanovení ukončit Standardní 
podporu SAP na základě jednoměsíční písemné výpovědi v případě, že Zákazník řádně neuhradil poplatky za Standardní 
podporu SAP.  

6.2 Bez ohledu na práva Zákazníka uvedená v části 6.1 a za předpokladu, že Zákazník řádně plní veškeré závazky v 
souladu se Smlouvou, si může Zákazník zvolit SAP Enterprise Support, když toto tři (3) měsíce předem oznámí společnosti 
SAP, a to buď (i) ohledně všech objednávek podpory, které se obnovují výhradně na kalendářní rok, před počátkem 
libovolného kalendářního měsíce, nebo (ii) ohledně veškerých objednávek podpory, které se neobnovují výhradně na 
kalendářní rok, před datem každého takového měsíčního obnovení.  Zákazník svoji volbu uvede v oznamovacím dopise. Při 
zahájení SAP Enterprise Supportu dojde k ukončení Standardní podpory SAP. Každá taková volba bude aplikována na 
všechna Řešení standardní podpory a budou se na ni vztahovat aktuálně platné podmínky společnosti SAP pro SAP 
Enterprise Support, včetně (avšak nikoli výhradně) stanovení ceny.  Společnost SAP a Zákazník uzavřou dodatek nebo jiný 
dokument ke Smlouvě, ve kterém bude zakotvena volba Zákazníka a aktuálně platné podmínky společnosti SAP.  

6.3 Pro vyloučení pochybností se sjednává, že ukončení Standardní podpory SAP nebo volba jiného typu služeb podpory 
SAP Zákazníkem na základě ustanovení o výběru služeb podpory v souladu se Smlouvou se bude striktně vztahovat na 
veškeré licence, na které se vztahuje tato Smlouva, její přílohy, změny, popisy, dodatky, objednávky nebo jiné smluvní 
dokumenty. Jakákoli částečná výpověď Standardní podpory SAP nebo částečná volba Standardní podpory SAP 
Zákazníkem nebude povolena ve vztahu ke kterékoliv části této Smlouvy, jejích příloh, popisů, změn, dodatků, objednávek 
či jiných smluvních dokumentů nebo ve vztahu k tomuto Popisu.   

 

7. Verifikace 
   

Společnost SAP bude mít právo pravidelně monitorovat (alespoň jednou ročně a v souladu se standardními procedurami 
společnosti SAP) (i) správnost informací poskytovaných Zákazníkem a (ii) to, zda Zákazník používá Solution Manager 
Enterprise Edition v souladu s právy a omezeními uvedenými v tomto dokumentu, aby tak mohla kontrolovat shodu s 
podmínkami tohoto dokumentu. 

8. Znovuobnovení  
  

V případě, že se Zákazník rozhodl, že mu nebude Standardní podpora SAP poskytována od prvního dne měsíce následujícího 
po dodávce Řešení standardní podpory, nebo v případě ukončení Standardní podpory SAP podle výše uvedené části 6.1, aniž 
by byla uplatněna práva uvedená v části 6.2, nebo v případě, že podpora nebyla Zákazníkovi po určité období poskytována z 
jiného důvodu, a při jejím následném znovuobnovení, bude společnost SAP fakturovat Zákazníkovi poplatky za podporu za 
časové období, po které údržba nebyla fakturována, zvýšený o poplatek za opětovné znovuobnovení. 

9. Ostatní podmínky 

9.1 Společnost SAP může rozsah Standardní podpory SAP nabízené společností SAP změnit jednou ročně na základě 
písemného oznámení tři měsíce předem.   

9.2 Zákazník tímto potvrzuje, že získal veškeré licence pro všechna Řešení standardní podpory. 

9.3 Pokud má Zákazník nárok obdržet jednu nebo více vzdálených služeb v průběhu jednoho kalendářního roku, pak (i) 
Zákazník nebude mít nárok obdržet takové vzdálené služby v prvním kalendářním roce, pokud je Datum účinnosti tohoto 
dokumentu pozdější než 30. září, a (ii) Zákazník nebude mít nárok převést vzdálené služby do dalšího roku, pokud 
takovou vzdálenou službu nevyužije. 

9.4 NEVYUŽITÍ STANDARDNÍ PODPORY SAP POSKYTOVANÉ SPOLEČNOSTÍ SAP MŮŽE SPOLEČNOSTI SAP 
ZABRÁNIT V INDENTIFIKACI A POMOCI PŘI ŘEŠENÍ POTENCIÁLNÍCH PROBLÉMŮ, KTERÉ PAK MOHOU VYÚSTIT 
V NEUSPOKOJIVÉ FUNGOVÁNÍ SOFTWARU, ZA KTERÉ NEMŮŽE BÝT SPOLEČNOST SAP ČINĚNA 
ZODPOVĚDNOU.  

9.5 Pokud společnost SAP udělí Zákazníkovi na základě Smlouvy licenci pro software třetí strany, společnost SAP 
poskytne k takovému softwaru třetí strany Standardní podporu SAP pouze do té míry, do jaké příslušná třetí strana 
společnosti SAP podporu zpřístupní.  Po Zákazníkovi může být požadováno, aby provedl upgrade na aktuálnější verze 
operačních systémů a databází, aby mohl získat Standardní podporu SAP.  Pokud některý dodavatel nabízí rozšíření 
podpory pro své produkty, společnost SAP může takové rozšíření nabídnout Zákazníkovi na základě zvláštní písemné 
smlouvy za dodatečný poplatek.   

9.6 Standardní podpora SAP je poskytována v souladu s aktuálními fázemi údržby verzí softwaru SAP tak, jak je uvedeno 
na adrese http://service.sap.com/releasestrategy. 

 
 
 

PŘÍLOHA 3 
 

http://service.sap.com/releasestrategy


Licenční smlouva 
10 / 10 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SAP ČR, spol. s r.o.