Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4245060: Smlouva o úpravě práv a povinností při dodávce a odběru zemního plynu

Příloha 252_ZP_Smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o úpravě a práv a povinností při dodávce a odběru elektřiny


1 

 

 

 

S m l o u v a  o  ú p r a v ě  p r á v  a  p o v i n n o s t í  p ř i  

d o d á v c e  a  o d b ě r u  z e m n í h o  p l y n u  

(dále jen „Smlouva“) 

uzavřená mezi 

 

 

Domov na Jarošce, příspěvková organizace 

se sídlem Jarošova 1717/3, 695 01 Hodonín 

IČO: 47377470, DIČ: není plátce DPH 

ID: JM_252 

zastoupená Ing. Janou Matušinovou, ředitelkou 

(dále jen „Pověřující zadavatel“) 

 

a 

 

CEJIZA, s.r.o.  

se sídlem Brno, Žerotínovo náměstí 449/3, PSČ 602 00 

IČO: 28353242, DIČ: CZ28353242, 

zapsaná v obch. rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 63163 

zastoupená MUDr. Bořkem Semrádem, jednatelem 

(dále jen „Centrální zadavatel“) 

 

(Pověřující zadavatel a Centrální zadavatel společně též jako „Smluvní strany“) 

 



2 

1. Úvodní ujednání 

1.1. Centrální zadavatel uzavřel s obchodní společností E.ON Energie, a.s., IČO: 

26078201, se sídlem České Budějovice, F.A.Gerstnera 2151/6, PSČ 37049, 

zapsanou v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Českých 

Budějovicích pod sp. zn. B 1390 (dále jen „Dodavatel“) smlouvu o sdružených 

službách dodávky zemního plynu (dále jen „SSDZP“), na jejímž základě vznikl 

Dodavateli závazek dodávat Centrálnímu zadavateli do odběrných míst zemní plyn, 

poskytovat na vlastní jméno a na vlastní účet distribuci zemního plynu a systémové 

služby v odběrných místech a poskytovat Centrálnímu zadavateli další plnění dle 

SSDZP. 

1.2. SSDZP je uzavřena na základě výsledků zadávacího řízení veřejné zakázky 

s názvem „Centrální dodávka zemního plynu pro příspěvkové organizace 

zřizované Jihomoravským krajem, případně pro další právnické osoby 

zřizované Jihomoravským krajem na rok 2018“, sp. zn. CEZP0817 (dále jen 

„Veřejná zakázka“). Oznámení o zahájení zadávacího řízení bylo uveřejněno ve 

Věstníku veřejných zakázek dne 06.09.2017 pod evidenčním číslem zakázky 

Z2017-024472 (dále jen „Zadávací řízení“). V rámci Zadávacího řízení byly 

zpracovány obchodní podmínky v podobě návrhu SSDZP. SSDZP tvoří dle výslovné 

vůle Smluvních stran přílohu č. 1 této Smlouvy, přičemž vzhledem k jejímu rozsahu 

a uveřejnění na profilu Centrálního zadavatele, resp. v registru smluv, nebude k 

této Smlouvě pevně připojena. 

1.3. Smluvní strany na základě výše uvedeného tímto v souladu se zákonem č. 89/2012 

Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský 

zákoník“) a podle § 9 odst. 1 písm. a) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání 

veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o zadávání 

veřejných zakázek“) uzavírají tuto Smlouvu. 

2. Předmět Smlouvy 

2.1. Předmětem této Smlouvy je úprava vzájemných práv a povinností Smluvních stran 

při zajišťování dodávky zemního plynu od Dodavatele do odběrných míst 

Pověřujícího zadavatele a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle 

SSDZP Dodavatelem a při odběru zemního plynu ze strany Pověřujícího zadavatele 

v odběrných místech Pověřujícího zadavatele a využívání souvisejících služeb a 

odebírání dalších plnění dle SSDZP Pověřujícím zadavatelem.  

2.2. Odběrná místa Pověřujícího zadavatele pro dodávky zemního plynu jsou 

specifikována v příloze č. 2 této Smlouvy (dále jen „Odběrná místa“). 

2.3. Dodávka zemního plynu Dodavatelem se uskutečňuje z distribuční sítě příslušného 

provozovatele distribuční soustavy (dále jen „PDS“) dle smlouvy o připojení, v 

souladu s Pravidly provozu přepravní soustavy a distribučních soustav v 

plynárenství (dále jen „PPPaDS“), Řádem provozovatele přepravní soustavy (dále 

jen „PPS“ a „Řád PPS“) a Řádem provozovatele distribuční soustavy (dále jen 

„Řád PDS“), k jehož zařízení je Odběrné místo Pověřujícího zadavatele připojeno, a 

dle zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, ve znění pozdějších předpisů (dále 

jen „Energetický zákon“) a příslušných prováděcích předpisů k Energetickému 

zákonu, zejména vyhlášky Energetického regulačního úřadu (dále jen „ERÚ“) 
č. 349/2015 Sb., o Pravidlech trhu s plynem, ve znění pozdějších předpisů. 

V předchozí větě uvedené smlouvy, předpisy pravidla, podmínky a pokyny jsou dle 

dohody Smluvních stran závazné pro obě Smluvní strany. Dodávka zemního plynu 

je splněna přechodem zemního plynu z distribuční soustavy PDS přes měřící 

zařízení do Odběrného místa Pověřujícího zadavatele. Odběrné místo je místem 

předání a převzetí zemního plynu mezi Centrálním zadavatelem a Pověřujícím 



3 

zadavatelem, ve kterém dochází k přechodu veškerých vlastnických práv 

k dodanému zemnímu plynu a k přechodu nebezpečí škody. 

2.4. Dodávka zemního plynu se uskutečňuje podle podmínek SSDZP v souladu s 

potřebami Pověřujícího zadavatele definovanými v této Smlouvě. 

3. Časová a množstevní specifikace dodávek 

3.1. Specifikace Odběrných míst Pověřujícího zadavatele včetně předpokládané spotřeby 

je uvedena v  příloze č. 2 této Smlouvy. 

3.2. Předpokládaná spotřeba zemního plynu vychází z dosavadní spotřeby v Odběrných 

místech Pověřujícího zadavatele a nezakládá povinnost Pověřujícího zadavatele 

takové množství zemního plynu odebrat, ani oprávnění Dodavatele a/nebo 

Centrálního zadavatele odmítnout dodávky zemního plynu toto množství 

překračující. Neodebrání předpokládaného množství zemního plynu, případně jeho 

překročení, nemá vliv na cenu plnění dle této Smlouvy. Dodavatel a/nebo Centrální 

zadavatel není oprávněn uplatňovat vůči Pověřujícímu zadavateli za neodebrání 

předpokládaného množství zemního plynu, případně za jeho překročení, žádné 

sankce. 

3.3. Okamžikem zahájení dodávky zemního plynu je 01.01.2018 v 06:00:00 (dále jen 

„Zahájení dodávek zemního plynu“) a okamžikem ukončení dodávky zemního 

plynu je 01.01.2019 v 05:59:59 (dále jen „Ukončení dodávek zemního plynu“), 

nedojde-li v souladu se SSDZP k ukončení dodávek zemního plynu či k zániku 

závazku ze SSDZP dříve. 

4. Cena plnění 

4.1. Pověřující zadavatel se za dodávky zemního plynu od Dodavatele do Odběrných 

míst a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDZP Dodavatelem 

zavazuje platit cenu sjednanou v SSDZP (dále jen „Cena plnění“). Cena plnění se 

skládá z následujících položek: 

(i) ceny za 1 MWh zemního plynu zahrnující cenu komodity a strukturování (dále 

jen „Cena za zemní plyn“), 

(ii) regulované ceny za přepravu zemního plynu, 

(iii) regulované ceny za zajišťování distribuce zemního plynu, 

(iv) regulované ceny za služby operátora trhu. 

4.2. Cena za zemní plyn je stanovena jako fixní cena v Kč za 1 MWh zemního plynu 

bez ohledu na kategorii Odběrného místa typ odběru, či denní rezervovanou 

kapacitu a dle dohody Centrálního zadavatele a Dodavatele činí: 

494,- Kč. 

4.3. Cena za přepravu zemního plynu pro příslušné Odběrné místo se stanoví v souladu 

s platným a účinným cenovým rozhodnutím ERÚ. 

4.4. Cena za zajišťování distribuce zemního plynu pro příslušné Odběrné místo se 

stanoví v souladu s platným a účinným cenovým rozhodnutím ERÚ. 



4 

4.5. Cena za služby operátora trhu pro příslušné Odběrné místo se stanoví v souladu 

s platným a účinným cenovým rozhodnutím ERÚ. 

4.6. Cena plnění bude stanovena na základě cen uvedených v tomto článku, a to dle 

skutečně dodaného množství zemního plynu do Odběrných míst. 

4.7. Ceny jsou uvedeny bez daně z plynu a bez DPH. 

4.8. K Ceně plnění bude připočtena daň z plynu a DPH v příslušné výši dle platných a 

účinných právních předpisů. 

4.9. V Ceně plnění jsou zahrnuta veškerá plnění Dodavatele poskytovaná dle SSDZP. 

4.10. Centrální zadavatel se zavazuje účtovat Pověřujícímu zadavateli za zajištění 

dodávek zemního plynu od Dodavatele do Odběrných míst a poskytování 

souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDZP Dodavatelem Cenu plnění, tj. cenu 

ve stejné výši, jakou hradí Centrální zadavatel Dodavateli na základě SSDZP.  

5. Vyúčtování a placení 

5.1. Zúčtovacím obdobím je 1 kalendářní měsíc v případě Odběrných míst kategorie 

velkoodběr a středoodběr a 12 kalendářních měsíců bezprostředně po sobě jdoucích 

v případě Odběrných míst kategorie maloodběr. 

5.2. Pověřující zadavatel se zavazuje na úhradu odebraného, ale dosud nezúčtovaného 

plnění platit ve prospěch Centrálního zadavatele zálohy, a to následovně: 

(i) Odběrná místa kategorie velkoodběr: 

Pověřující zadavatel bude poskytovat zálohy 1 x měsíčně ve výši 80% z ceny plnění 

dle předpokládané měsíční spotřeby zemního plynu ve všech Odběrných místech 

kategorie velkoodběr. Předpokládanou měsíční spotřebou zemního plynu se rozumí 

spotřeba zemního plynu za stejný kalendářní měsíc v předcházejícím kalendářním 

roce. 

Měsíční výše záloh pro jednotlivá Odběrná místa kategorie velkoodběr bude 

stanovena dle předpisu záloh předloženého Dodavatelem Centrálnímu zadavateli dle 

příslušných ujednání SSDZP. 

Zálohy budou zaplaceny na základě zálohových faktur, které budou zaslány 

Pověřujícímu zadavateli nejpozději do 5. dne příslušného kalendářního měsíce. 

Splatnost zálohových faktur bude činit nejméně 10 kalendářních dnů od doručení 

faktury Pověřujícímu zadavateli. 

Cena plnění bude zúčtována měsíčně dle skutečné spotřeby zemního plynu, a to na 

základě faktury vystavené Centrálním zadavatelem nejpozději do 15 kalendářních 

dnů od ukončení příslušného kalendářního měsíce. Bude-li Dodavatel v prodlení 

s povinností vystavit fakturu na zúčtování ceny plnění dle SSDZP, prodlužuje se o 

dobu prodlení Dodavatele lhůta pro vystavení faktury Centrálním zadavatelem 

uvedená v předchozí větě. Splatnost faktur Centrálního zadavatele bude činit 

nejméně 14 kalendářních dnů od doručení faktury Pověřujícímu zadavateli. Tato 

faktura bude souhrnná za všechna Odběrná místa kategorie velkoodběr. 

 



5 

(ii) Odběrná místa kategorie středoodběr: 

Pověřující zadavatel bude poskytovat zálohy 1 x měsíčně ve výši 80% z ceny plnění 

dle předpokládané měsíční spotřeby zemního plynu ve všech Odběrných místech 

kategorie středoodběr. Předpokládanou měsíční spotřebou zemního plynu se rozumí 

spotřeba zemního plynu za stejný kalendářní měsíc v předcházejícím kalendářním 

roce. 

Měsíční výše záloh pro jednotlivá Odběrná místa kategorie středoodběr bude 

stanovena dle předpisu záloh předloženého Dodavatelem Centrálnímu zadavateli dle 

příslušných ujednání SSDZP. 

Zálohy budou zaplaceny na základě zálohových faktur, které budou zaslány 

Pověřujícímu zadavateli nejpozději do 5. dne příslušného kalendářního měsíce. 

Splatnost zálohových faktur bude činit nejméně 10 kalendářních dnů od doručení 

faktury Pověřujícímu zadavateli. 

Cena plnění bude zúčtována měsíčně dle skutečné spotřeby zemního plynu, a to na 

základě faktury vystavené Centrálním zadavatelem nejpozději do 15 kalendářních 

dnů od ukončení příslušného kalendářního měsíce. Bude-li Dodavatel v prodlení 

s povinností vystavit fakturu na zúčtování ceny plnění dle SSDZP, prodlužuje se o 

dobu prodlení Dodavatele lhůta pro vystavení faktury Centrálním zadavatelem 

uvedená v předchozí větě. Splatnost faktur Centrálního zadavatele bude činit 

nejméně 14 kalendářních dnů od doručení faktury Pověřujícímu zadavateli. Tato 

faktura bude souhrnná za všechna Odběrná místa kategorie středoodběr. 

(iii) Odběrná místa kategorie maloodběr: 

Pověřující zadavatel bude poskytovat zálohy 1 x měsíčně ve výši 80% z 1/12 ceny 

plnění dle předpokládané spotřeby zemního plynu ve všech Odběrných místech 

kategorie maloodběr. Předpokládanou spotřebou zemního plynu se rozumí spotřeba 

zemního plynu za období od 01.01.2016 do 31.12.2016. 

Výše záloh bude stanovena dle předpisu záloh předloženého Dodavatelem 

Centrálnímu zadavateli dle příslušných ujednání SSDZP. 

Měsíční výše záloh pro jednotlivá Odběrná místa kategorie maloodběr budou stejné 

po celou dobu trvání této Smlouvy, nevznese-li Pověřující zadavatel požadavek na 

změnu dle následující věty. Pověřující zadavatel je oprávněn požadovat změnu výše 

záloh, přičemž Centrální zadavatel je povinen tuto žádost předložit Dodavateli. 

Dodavatel je dle příslušných ujednání SSDZP povinen upravit výši záloh dle 

požadavku Centrálního zadavatele, a to s účinností od kalendářního měsíce 

následujícího po kalendářním měsíci, v němž byla doručena Dodavateli žádost o 

změnu výše záloh. Výše záloh stanovená dle předchozí věty je platná do doby než 

na základě další žádosti Centrálního zadavatele učiněné dle požadavku Pověřujícího 

zadavatele dojde postupem dle předchozí věty ke stanovení jiné výše záloh. 

Zálohy budou zaplaceny na základě zálohových faktur, které budou zaslány 

Pověřujícímu zadavateli nejpozději do 5. dne příslušného kalendářního měsíce. 

Splatnost zálohových faktur bude činit nejméně 10 kalendářních dnů od doručení 

faktury Pověřujícímu zadavateli. 

Cena plnění bude zúčtována dle skutečné spotřeby zemního plynu, a to na základě 

faktury vystavené Centrálním zadavatelem nejpozději do 15. dne kalendářního 

měsíce následujícího po obdržení faktury Dodavatele vystavené v souladu s SSDZP. 

Splatnost faktur Centrálního zadavatele bude činit nejméně 14 kalendářních dnů od 

doručení faktury Pověřujícímu zadavateli. Tato faktura bude souhrnná za všechna 



6 

Odběrná místa kategorie maloodběr, u nichž došlo v tomtéž kalendářním měsíci 

k provedení periodického odečtu. 

5.3. Pověřující zadavatel je povinen poskytnout Centrálnímu zadavateli při stanovování 

výše záloh potřebnou součinnost, zejména sdělit Centrálnímu zadavateli spotřebu 

zemního plynu v minulých obdobích, nemůže-li ji Centrální zadavatel zjistit z 

vlastních zdrojů. 

5.4. Na přijatou zálohovou platbu bude vystaven daňový doklad (faktura) v souladu se 

zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. 

Zaplacené zálohy budou zúčtovány v konečném vyúčtování. Doplatek ceny plnění 

bude zaplacen na základě konečného vyúčtování ve formě daňového dokladu 

(faktury), ve kterém budou zúčtovány řádně zaplacené zálohy. 

5.5. Centrální zadavatel a Pověřující zadavatel se dohodli na zasílání faktur 

v elektronické podobě ve formátu PDF.  

5.6. V bankovním styku se používají variabilní symboly uvedené na příslušné faktuře. 

Konstantní symboly budou používány dle platných a účinných bankovních pravidel. 

5.7. Ostatní případné platby podle této Smlouvy (např. smluvní pokuty, škody, úroky z 

prodlení, náhrady, přeplatky) budou vyúčtovány samostatnou fakturou. Samostatná 

faktura je splatná nejpozději 15. kalendářní den po doručení faktury, není-li 

výslovně dohodnuto v této Smlouvě jinak. 

5.8. Veškeré platby podle této Smlouvy se uskutečňují bezhotovostním převodem 

v české měně. 

6. Práva a povinnosti Smluvních stran ve vztahu k SSDZP 

6.1. Pověřující zadavatel se zavazuje ve vztahu k Centrálnímu zadavateli řídit se při 

odběru zemního plynu veškerými podmínkami, za nichž ze strany Dodavatele 

dochází k dodávkám zemního plynu Centrálnímu zadavateli, a to zejména SSDP, a 

dále Řádem PDS, PPPaDS, pokyny technického dispečinku provozovatele přenosové 

soustavy a příslušného PDS při činnostech bezprostředně zamezujících stavu nouze, 

při stavech nouze a při likvidaci následků stavů nouze a oprávněnými požadavky a 

pokyny Centrálního zadavatele. 

6.2. Pro vyloučení veškerých pochybností Smluvní strany stanovují, že povinnosti 

uložené Centrálnímu zadavateli v SSDZP pro odběr zemního plynu platí obdobně 

i pro Pověřujícího zadavatele. Pověřující zadavatel je ve vztahu k výše uvedenému 

zejména povinen: 

(i) plnit veškerou informační povinnost vůči Centrálnímu zadavateli, Dodavateli 

a/nebo PDS; 

(ii) udržovat odběrné zařízení ve stavu, který odpovídá příslušným technickým 

normám a platným právním předpisům; 

(iii) při změnách instalovaných spotřebičů v rámci platné rezervované kapacity se 

Pověřující zadavatel zavazuje konzultovat s Centrálním zadavatelem a/nebo 

PDS připojování spotřebičů, u nichž lze předpokládat ovlivňování sítě v 

neprospěch ostatních odběratelů. Jde zejména o spotřebiče s rázovou, 

kolísavou či nelineární, časově proměnnou charakteristikou odběru plynu; 

(iv) umožnit příslušnému PDS, Dodavateli a/nebo Centrálnímu zadavateli přístup 

k měřicímu zařízení a neměřeným částem odběrného plynového zařízení za 



7 

účelem provedení jeho kontroly, odečtu, údržby, výměny či odebrání. Způsob 

přístupu k měřicímu zařízení vyplývá z jeho umístění a umožněním přístupu se 

rozumí zejména zpřístupnění veškerých nemovitostí; 

(v) informovat Centrálního zadavatele bez zbytečného odkladu o chybě nebo 

omylu při vyúčtování plateb podle SSDZP vzniklých nesprávným odečtem 

plynoměrů, jakož i dalších skutečnostech, které by mohly vést k chybnému 

vyúčtování dodávky zemního plynu od Dodavatele do Odběrných míst a 

souvisejících služeb a dalších plnění poskytnutých dle SSDZP Dodavatelem, a 

to pokud takovou skutečnost zjistí. 

6.3. Pověřující zadavatel je při dodržení veškerých povinností vyplývajících z obecně 

závazných předpisů, této Smlouvy nebo SSDZP oprávněn požadovat změny 

parametrů odběrného (odběrných) zařízení. Požadavek na změny parametrů 

odběrného (odběrných) zařízení je Pověřující zadavatel povinen oznámit 

Centrálnímu zadavateli. Centrální zadavatel je povinen v součinnosti s Pověřujícím 

zadavatelem požadavky Pověřujícího zadavatele na změny parametrů odběrného 

(odběrných) zařízení projednat s Dodavatelem. 

6.4. Pověřující zadavatel není oprávněn po dobu platnosti a účinnosti této Smlouvy se 

třetí osobou (obchodníkem se zemním plynem) uzavřít smlouvu, jejímž předmětem 

by byly dodávky zemního plynu do jakéhokoli z Odběrných míst. Porušení této 

povinnosti je podstatným porušením této Smlouvy, které opravňuje Centrálního 

zadavatele okamžitě od této Smlouvy odstoupit. 

7. Práva a povinnosti Smluvních stran ve vztahu k Odběrným místům 

7.1. Pověřující zadavatel touto Smlouvou na dobu účinnosti této Smlouvy bezplatně 

postupuje na Centrálního zadavatele práva k užívání Odběrných míst, jež jsou ve 

vlastnictví Pověřujícího zadavatele nebo k nimž má Pověřující zadavatel jakékoliv 

dispoziční právo, a to v rozsahu, v jakém jsou tato práva vyžadována v rámci 

postavení zákazníka ve smyslu Energetického zákona a příslušných prováděcích 

předpisů k Energetickému zákonu. Centrální zadavatel tato práva přijímá. 

7.2. Vyvstane-li na straně Pověřujícího zadavatele ve vztahu k některému z Odběrných 

míst požadavek na změnu podmínek sjednaných ve Smlouvě o připojení tohoto 

Odběrného místa nebo požadavek na připojení nového Odběrného místa, zavazuje 

se Pověřující zadavatel sdělit bez zbytečného odkladu tyto požadavky Centrálnímu 

zadavateli. 

8. Reklamace a telefonická podpora 

8.1. Zjistí-li kterákoli ze Smluvních stran chyby nebo omyly při vyúčtování plateb dle 

této Smlouvy nebo SSDZP (dále jen „vady vyúčtování“), vzniklých nesprávným 

odečtem měřícího zařízení, použitím nesprávné konstanty (násobitele) měřícího 

zařízení oproti skutečně technicky možné konstantě, chybou měřícího zařízení, 

použitím nesprávné ceny (sazby), početní nebo tiskovou chybou, apod., je povinna 

o této skutečnosti neprodleně informovat druhou Smluvní stranu. Zjistí-li vadu 

vyúčtování Centrální zadavatel, je povinen neprodleně provést odstranění takové 

vady vyúčtování, byla-li způsobena jeho jednáním, nebo uplatnit vadu vyúčtování u 

Dodavatele. Zjistí-li vadu vyúčtování Pověřující zadavatel, je oprávněn požadovat 

po Centrálním zadavateli písemnou výzvou odstranění takové vady vyúčtování (dále 

jen „reklamace“). 

8.2. Pověřující zadavatel je povinen uplatnit reklamaci u Centrálního zadavatele 

nejpozději do 60 dní od doručení faktury Pověřujícímu zadavateli, v níž se 

reklamovaná skutečnost vyskytla, jinak se má za to, že údaje uvedené Centrálním 



8 

zadavatelem ve vyúčtování nebo na faktuře jsou správné. Uplatněná reklamace 

nemá odkladný účinek na splatnost vyúčtování. Centrální zadavatel reklamaci 

prošetří ve lhůtě 30 kalendářních dní ode dne, kdy reklamaci obdržel a výsledek 

šetření oznámí Pověřujícímu zadavateli. Byla-li reklamace oprávněná, je Centrální 

zadavatel povinen vystavit opravný daňový doklad nejpozději do 15 kalendářních 

dní po oznámení výsledku reklamace. 

8.3. Dodavatel se v SSDZP zavázal nejpozději ke dni Zahájení dodávek zemního plynu 

zřídit pro Centrálního zadavatele a dále po celou dobu účinnosti SSDZP udržovat 

zákaznickou telefonní linku s provozem v pracovní dny v době od 08:00 do 17:00 

hod. Dle dohody Centrálního zadavatele a Dodavatele bude na zákaznickou linku 

moci volat i Pověřující zadavatel. O čísle zákaznické telefonní linky bude Centrální 

zadavatel informovat Pověřujícího dodavatele po přijetí oznámení ze strany 

Dodavatele. 

9. Odpovědnost 

9.1. Pověřující zadavatel odpovídá za škodu způsobenou Centrálnímu zadavateli 

porušením jakékoli povinnosti Pověřujícího zadavatele vyplývající z obecně 

závazných předpisů, této Smlouvy, Smlouvy o připojení nebo SSDZP. Vyzve-li 

Dodavatel Centrálního zadavatele k plnění na základě odpovědnostního vztahu 

vzniklého na základě nebo v souvislosti s SSDZP, Smlouvou o připojení nebo touto 

Smlouvou, a bylo–li důvodem vzniku odpovědnostního vztahu konání nebo 

opomenutí Pověřujícího zadavatele, zavazuje se Pověřující zadavatel bez 

zbytečného odkladu plnit za Centrálního zadavatele veškeré sankce uplatněné 

Dodavatelem vůči Centrálnímu zadavateli v souvislosti s takovýmto jednáním nebo 

opomenutím. 

9.2. Při porušení jakékoli povinnosti dle čl. 6 této Smlouvy se Pověřující zadavatel 

zavazuje zaplatit Centrálnímu zadavateli smluvní pokutu ve výši 30 000,- Kč za 

každé jednotlivé porušení takové povinnosti. Splatnost smluvní pokuty je 14 dnů od 

doručení písemné výzvy Pověřujícímu zadavateli k zaplacení smluvní pokuty. 

Povinností k úhradě smluvní pokuty není dotčeno právo Centrálního zadavatele na 

náhradu škody, která mu porušením povinnosti, na kterou se smluvní pokuta 

vztahuje, vznikla. Pověřující zadavatel je povinen Centrálnímu zadavateli nahradit i 

škodu, která přesahuje výši smluvní pokuty. 

10. Zánik závazku ze Smlouvy a Odstoupení od Smlouvy 

10.1. Závazek vzniklý z této Smlouvy zaniká uplynutím doby, na kterou byla tato 

Smlouva sjednána, dohodou stran, odstoupením od Smlouvy jednou ze Smluvních 

stran nebo zánikem závazku z SSDZP. 

10.2. Jednotlivá práva a povinnosti z této Smlouvy mohou zaniknout z důvodu faktického 

ukončení odběru zemního plynu Pověřujícím zadavatelem v některém Odběrném 

místě (např. z důvodu ukončení činnosti apod.), a to následujícím způsobem: 

(i) Pověřující zadavatel oznámí Centrálnímu zadavateli písemně požadavek na 

trvalé ukončení dodávek zemního plynu do Odběrného místa s uvedením 

označení Odběrného místa, důvodu trvalého ukončení dodávek a 

požadovaného dne trvalého ukončení dodávek, a to nejméně 45 kalendářních 

dní před požadovaným dnem trvalého ukončení dodávek, nedohodnou-li se 

Smluvní strany jinak; 

(ii) Dodavatel zajistí ukončení smlouvy o distribuci uzavřené s příslušným PDS pro 

zajištění dodávek zemního plynu do předmětného Odběrného místa v nejbližší 

možné době dle podmínek distribuce příslušného PDS. 



9 

10.3. Smluvní strany jsou oprávněny od této Smlouvy odstoupit z důvodů stanovených 

právními předpisy nebo touto Smlouvou. Odstoupením od této Smlouvy se závazek 

ze smlouvy zrušuje s účinky do budoucna. Odstoupení od této Smlouvy musí být 

učiněno písemně a musí být doručeno druhé Smluvní straně. Odstoupení od této 

Smlouvy je účinné okamžikem doručení druhé Smluvní straně. Tím není dotčeno 

právo Centrálního zadavatele na zaplacení Ceny plnění poskytnutého Pověřujícímu 

zadavateli do zániku závazku z této Smlouvy a právo Centrálního zadavatele na 

zaplacení smluvních pokut, na jejichž zaplacení vznikl Centrálnímu zadavateli nárok 

do zániku závazku z této Smlouvy. Ujednání předchozí věty zavazuje Smluvní 

strany dle jejich výslovné vůle i po zániku závazku z této Smlouvy. 

10.4. Centrální zadavatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy zejména v případě: 

(i) je-li Pověřující zadavatel i přes doručení výzvy nebo upomínky k placení v 

prodlení se zaplacením peněžitého závazku vyplývajícího ze Smlouvy trvajícím 

déle než 14 kalendářních dní, zejména v prodlení s placením záloh nebo faktur 

za dodávku zemního plynu, smluvních pokut, vyúčtováním úroku z prodlení 

nebo škody, nákladů spojených s upomínáním, zahájením přerušení, 

přerušením, zajištěním obnovení nebo s ukončením dodávky zemního plynu; 

(ii) je-li déle jak 30 kalendářních dní z důvodu nečinnosti nebo neplnění 

povinností Pověřujícího zadavatele přerušena dodávka zemního plynu ze 

strany Dodavatele nebo PDS z důvodu neoprávněného odběru zemního plynu; 

(iii) neoprávněného zásahu Pověřujícího zadavatele do zařízení pro distribuci 

zemního plynu a/nebo měřicích zařízení PDS; 

(iv) neumožní-li Pověřující zadavatel Centrálnímu zadavateli, PDS a/nebo 

Dodavateli opakovaně přístup k měřicímu zařízení z důvodu na straně 

Pověřujícího zadavatele, a to ani po písemné výzvě Centrálního zadavatele, 

PDS a/nebo Dodavatele; 

(v) neoprávněného odběru ve smyslu Energetického zákona; 

(vi) opakovaného porušování ostatních povinností Pověřujícího zadavatele 
vyplývajících mu z této Smlouvy. 

10.5. Pověřující zadavatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy zejména v případě: 

(i) je-li Centrální zadavatel i přes doručení výzvy nebo upomínky k placení v 

prodlení se zaplacením peněžitého závazku vyplývajícího ze Smlouvy trvajícím 

déle než 14 kalendářních dní; 

(ii) opakovaného porušování ostatních povinností Centrálního zadavatele 
vyplývajících mu z této Smlouvy. 

10.6. Kterákoliv Smluvní strana může od této Smlouvy odstoupit od dne vydání 

rozhodnutí o úpadku druhé Smluvní strany dle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a 

způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů. 

10.7. Bude-li Pověřující zadavatel odebírat zemní plyn v jakémkoli z Odběrných míst či 

související služby a/nebo další plnění dle SSDZP i po zániku závazku z této 

Smlouvy, aniž by uzavřel smlouvu o dodávkách zemního plynu s třetí osobou 

(obchodníkem se zemním plynem), zavazuje se Centrálnímu zadavateli platit Cenu 

plnění dle této Smlouvy, než uzavře příslušnou smlouvu o dodávkách zemního 

plynu. Ujednání tohoto odstavce zavazuje Smluvní strany dle jejich výslovné vůle i 

po zániku závazku z této Smlouvy. 



10 

11. Komunikace 

11.1. Pro právní jednání činěná v souvislosti se vznikem, změnou nebo zánikem závazku 

z této Smlouvy (zejm. odstoupení od Smlouvy, požadavek na trvalé ukončení 

dodávek zemního plynu do Odběrného místa) platí, že přípis, jenž obsahuje takové 

právní jednání, musí být zaslán jako doporučené psaní druhé Smluvní straně (dále 

jen „adresát“) na její adresu uvedenou v záhlaví této Smlouvy, nebude-li 

odesílateli známa adresa jiná, nebo nebude-li takový přípis předán osobně do rukou 

adresáta. Předáním, nebo vyzvednutím je takový přípis doručen a právní jednání v 

něm obsažené je tímto dnem vůči adresátovi účinné. V případě, že si adresát 

takový přípis nepřevezme, považuje se za den doručení poslední den úložní lhůty u 

poštovního doručovatele a tímto dnem je právní jednání v něm obsažené vůči 

adresátovi účinné. V případě, že Smluvní strana bude pro poštovního doručovatele 

jako adresát neznámý nebo adresát převzetí přípisu odmítne, považuje se za den 

doručení den, kdy se pošta pokusila doporučené psaní na takovou adresu 

bezúspěšně doručit a tímto dnem je také toto právní jednání vůči adresátu účinné. 

11.2. Pro ostatní právní jednání činěná v souvislosti s touto Smlouvou (např. reklamace) 

platí, že přípis, jenž obsahuje takové právní jednání, může být zaslán jako 

doporučené psaní dle předchozího odstavce, předán osobně do rukou adresáta nebo 

jako elektronická zpráva se zpětným potvrzením doručení, nestanoví-li v 

konkrétním případě tato Smlouva jinak.  

11.3. K právním jednáním v souvislosti s dodávkami zemního plynu od Dodavatele do 

Odběrných míst a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDZP 

Dodavatelem jsou oprávněny statutární orgány Smluvních stran, případně další 

osoby určené příslušnou Smluvní stranou po uzavření této Smlouvy. Smluvní strany 

jsou povinny se bez zbytečného odkladu vzájemně písemně informovat o určení 

nebo změně oprávněných osob. 

12. Ostatní ujednání 

12.1. Sjednaná dodávka plynu může být omezena, pokud bude PPS vyhlášen stav nouze 

dle příslušných právních předpisů. Pověřující zadavatel je povinen sledovat 

informace o vyhlášení omezujících regulačních opatření v případě hrozícího nebo 

stávajícího stavu nouze v plynárenství. Dodavatel i Pověřující zadavatel jsou povinni 

v případě hrozícího nebo stávajícího stavu nouze v plynárenství postupovat dle 

příslušných právních předpisů. 

12.2. Pověřující zadavatel je povinen v případě neočekávané události, která má vliv na 

jeho odběr plynu (havárie odběrného plynového zařízení nebo výrobního zařízení), 

oznámit tuto událost bez zbytečného odkladu Centrálnímu zadavateli. V případě 

plánované události, která má vliv na jeho odběr plynu (plánovaná oprava 

odběrného plynového nebo výrobního zařízení, celozávodní dovolená), je Pověřující 

zadavatel povinen oznámit tuto skutečnost Centrálnímu zadavateli nejpozději 10 

kalendářních dnů před jejím počátkem. 

12.3. Dodavatel je oprávněn přerušit nebo omezit v nezbytném rozsahu dodávku 

zemního plynu v Odběrném místě v případech neoprávněného odběru, který je 

definován příslušnými právními předpisy. 

12.4. Přerušení nebo omezení dodávky zemního plynu z důvodu neoprávněného odběru 

bude provedeno PDS na žádost Dodavatele bezprostředně po zjištění 

neoprávněného odběru a bude provedeno na náklady Pověřujícího zadavatele. 



11 

12.5. Přerušením nebo omezením dodávky zemního plynu v případech neoprávněného 

odběru nevzniká Pověřujícímu zadavateli právo na náhradu škody a ušlého zisku na 

Centrálním zadavateli, Dodavateli ani na PDS. 

12.6. Pověřující zadavatel je povinen uhradit Centrálnímu zadavateli nebo Dodavateli 

náklady spojené s přerušením, obnovením nebo ukončením dodávky zemního plynu 

z důvodu neoprávněného odběru. Při neoprávněném odběru je Pověřující zadavatel 

povinen uhradit skutečně vzniklou škodu, nelze-li vzniklou škodu prokazatelně 

stanovit, je náhrada škody vypočtena podle Řádu provozovatele distribuční 

soustavy. 

13. Závěrečná ujednání 

13.1. Tato Smlouva je pro každou ze Smluvních stran závazná a účinná od níže 

uvedeného dne do zániku závazku z SSDZP. 

13.2. Ujednáním předchozího odstavce není dotčeno právo Centrálního zadavatele na 

vyúčtování Ceny plnění za zajištění dodávek zemního plynu od Dodavatele do 

Odběrných míst a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDZP 

Dodavatelem Pověřujícímu zadavateli do zániku závazku z této Smlouvy. 

13.3. Smluvní strany se vzájemně zavazují, že budou chránit a utajovat před třetími 

osobami informace získané na základě nebo v souvislosti s touto Smlouvou, které 

tímto Smluvní strany považují za důvěrné ve smyslu § 1730 odst. 2 Občanského 

zákoníku. Žádná ze Smluvních stran bez písemného souhlasu druhé Smluvní strany 

neposkytne informace o obsahu této Smlouvy třetí osobě, a to ani v dílčím rozsahu, 

s výjimkou veřejně publikovaných informací. Stejným způsobem budou Smluvní 

strany chránit důvěrné informace a skutečnosti tvořící obchodní tajemství třetí 

osoby, které byly touto třetí osobou některé ze Smluvních stran poskytnuty se 

svolením jejich dalšího užití. Povinnost ochrany utajení trvá po celou dobu trvání 

skutečností tvořících obchodní tajemství nebo trvání zájmu na ochraně důvěrných 

informací. Povinnosti dle předchozích vět se nevztahují na informační povinnost 

Smluvních stran vyplývající z příslušných právních předpisů, zejména zákona 

č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších 

předpisů, Zákona o zadávání veřejných zakázek a zákona č. 340/2015 Sb., o 
zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o 

registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů (dále jen 

„Zákon o registru smluv“). 

13.4. Tato Smlouva byla vyhotovena ve dvou exemplářích, každý s platností originálu, 

z nichž Centrální zadavatel a Pověřující zadavatel obdrží každý jedno vyhotovení. 

13.5. Případné spory mezi účastníky Smlouvy budou řešeny především vzájemným 

jednáním. V případě, kdy nedojde ke smírnému vyřešení, bude spor rozhodován 

věcně a místně příslušným soudem. 

13.6. Tato Smlouva může být měněna, není-li v této Smlouvě uvedeno jinak, jen 

písemnými vzestupně číslovanými dodatky podepsanými oprávněnými osobami 

Smluvních stran vyhotovenými v listinné podobě. 

13.7. Dle dohody Smluvních stran se touto Smlouvou ruší ujednání čl. 5 Smlouvy o 

společném postupu při centralizovaném zadávání (dále jen „SCZ“). Ostatní ujednání 

SCZ, která nebyla výslovně změněna nebo zrušena zůstávají i nadále v platnosti, 

není-li to v rozporu s cílem a účelem této Smlouvy. 

13.8. Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího uzavření, nestanoví-li právní 

předpisy den pozdější. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění této Smlouvy v 



12 

registru smluv dle zákona o registru smluv, včetně uvedení metadat, provede 

Centrální zadavatel. Smluvní strany prohlašují, že žádná část této Smlouvy 

nenaplňuje znaky obchodního tajemství ve smyslu § 504 Občanského zákoníku.  

13.9. Přílohami této Smlouvy jsou:  

Přílohy k této Smlouvě pevně nepřipojené: 

(i) Příloha č. 1  SSDZP 

SSDZP je uveřejněna na profilu Centrálního zadavatele na adrese: 

https://ezak.cejiza.cz/contract_display_159.html.  

Přílohy k této Smlouvě pevně připojené: 

(ii) Příloha č. 2  Specifikace Odběrných míst Pověřujícího zadavatele včetně 

předpokládané spotřeby 

 

 

V Brně dne1______________111 V Hodoníně dne1____________ 

  

....................................................... 

za centrálního zadavatele 

MUDr. Bořek Semrád 

jednatel 

....................................................... 

za pověřujícího zadavatele 

Ing. Jana Matušinová 

ředitelka 



13 

Příloha č. 1 

SSDZP 

 

Úplné znění SSDZP je uveřejněno na profilu Centrálního zadavatele na adrese: 

https://ezak.cejiza.cz/contract_display_159.html



14 

Příloha č. 2 

Specifikace Odběrných míst Pověřujícího zadavatele 

 

JM_252 Domov na Jarošce, příspěvková organizace 

IČO:47377470 Jarošova 1717/3, 695 01 Hodonín 

 

Název odběrného místa EIC kód Typ odběru 
Předpokládaná 
spotřeba za rok 

v MWh 

Jarošova 1717/3, 695 01 Hodonín 
(hlavní areál) 

27ZG600Z00014330 MO 355,112 

Jarošova 1717/3, 695 01 Hodonín 27ZG600Z0668050E MO 24,500