Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO uzavřená dle ust. $ 2586 až 82635 a násl. zák. č, 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění 1. SMLUVNÍ STRANY OBJEDNATEL: Svaz vodovodů a kanalizací JIHLAVSKO zapsán v registru sdružení vedeném Krajským úřadem Kraje Vysočina pod č.j. KUJI 13742/2003 PS Sídlo: Žižkova 93, 586 01 Jihlava Zástupce ve věcech smluvních: Mgr. Roman FABEŠ, předseda předsednictva Technicky oprávněn jednat: Ing. Miloslav ŠMÍD, tajemník svazku Ičo: 48460915 DIČ: CZ48460915 Bankovní spojení (číslo účtu / kód banky): 1466016359 / 0800 dále jen „objednatel“ ZHOTOVITEL: VODÁRENSKÁ AKCIOVÁ SPOLEČNOST, a.s. zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl B, vl, 1181 Sídlo; Soběšická 820/156, Lesná, 638 00 Brno Zástupce ve věcech smluvních: Ing. Bronislav REMEŠ, Ph.D., ředitel divize Jihlava na základě plné moci Technicky oprávněn jednat: Ing. Tomáš KARÁSEK, výrobně — technický náměstek divize Jihlava Ičo: 49455842 DIČ: CZ49455842 Bankovní spojení (číslo účtu / kód banky): 1600681 /. 0100 Korespondenční adresa: divize Jihlava, Žižkova 93, 586 29 Jihlava dále jen „zhotovitel“ (přičemž „objednatel“ a „zhotovitel“ dále společně jako „smluvní strany“ nebo jednotlivě jako „smluvní strana“) Zd 2.2, 2.3. 24. 2.5. B.. 3.2. 4.1. 4.2. 2. PŘEDMĚT SMLOUVY „Zhotovitel“ se touto SMLOUVOU O DÍLO (dále jen „SMLOUVA“) zavazuje provést svým jménem a na vlastní odpovědnost kompletní práce a dodávky a veškeré služby související se stavbou pod názvem: VÝSTAVBA KANALIZAČNÍ STOKY V TELČI Rozsah, provedení a kvalita předmětu díla jsou dány: a) touto „SMLOUVOU“ b) nabídkovým položkovým rozpočtem, který je součástí projektové dokumentace pro územní řízení a vodoprávní povolení b) projektovou dokumentací pro územní řízení a vodoprávní povolení, zpracovanou projektovým atelierem ING. ARCH. JiŘí VOHRALÍK d) stavebním povolením vydaným věcně a místně příslušným stavebním úřadem e) příslušnými technickými normami (ČSN, TNV, ČSN EN), f) technickými, technologickými a montážními předpisy a postupy od výrobců zařízení, resp. dodavatelů materiálů s) a obecně závaznými právními předpisy ČR, platnými v době provádění díla. Místo plnění: k. ú. Telč (765546) — pozemky p. č. 241 Součástí prací a dodávek poskytovaných „zhotovitelem“ je (pokud si následující služby nezajišťuje „objednatel“ sám a anebo jinou osobou / subjektem) i provedení následujících služeb a inženýrských a administrativních činností: vypracování návrhu protokolu o předání staveniště mezi „zhotovitelem“ a „objednatelem“, vypracování návrhu protokolu o předání a převzetí dokončené stavby mezi „zhotovitelem“ a „objednatelem“, kompletace dokumentů vztahujících se k dokončenému dílu za účelem vydání kolaudačního souhlasu a jejich předání „objednateli“, vypracování žádosti na vydání kolaudačního souhlasu (bylo-li na stavbu vydáno stavební povolení) a vypracování návrhu protokolu o konečném vyúčtování stavby. „Zhotovitel“ se na výzvu „objednatele“ také zúčastní všech jednání, výrobních porad, kontrolních dnů týkajících se realizace výše citované akce. „Zhotovitel“ je povinen v rámci předmětu díla provést veškeré práce, dodávky, služby a výkony, kterých je třeba trvale nebo dočasně k zahájení, realizaci, dokončení a předání předmětu díla, k jeho úspěšné kolaudaci (pokud je kolaudační řízení stavebním úřadem zahajováno) a uvedení díla do řádného a bezpečného provozu. 3. TERMÍN PLNĚNÍ PŘEDMĚTU DÍLA Termín zahájení: nejpozději do 30-ti kalendářních dnů od vydání pravomocného stavebního (vodoprávního) povolení Termín dokončení: nejpozději do tří měsíců od vydání pravomocného stavebního (vodoprávního) povolení 4. CENA DÍLA A PLATEBNÍ PODMÍNKY Cena za dílo se sjednává dohodou „smluvních stran“ jako cena nejvýše přípustná, a to ve výši: 243 900,00 Kč bez DPH Sazba DPH bude stanovena dle platných právních předpisů v době plnění předmětu této „SMLOUVY“, Veškeré náklady, které vzniknou „zhotoviteli“ nad rámec této „SMLOUVY“ je „zhotovitel“ povinen neprodleně oznámit „objednateli“. Na úhradu nákladů za provedení díla nad rámec této „SMLOUVY“ nemá „zhotovitel“ automaticky právo vyjma případů, kdy takové náklady „objednatel“ uzná jako oprávněné a rozhodne se je „zhotoviteli“ uhradit anebo pokud jsou tyto práce, dodávky a služby „objednatelem“ požadovány. Případné změny nebo rozšíření předmětu díla, oproti přijaté nabídce „zhotovitele“, požadované „objednatelem“ nebo vyplynou-li v průběhu výstavby, budou předem „smluvními stranami“ písemně odsouhlaseny. Teprve po jejich odsouhlasení může „zhotovitel“ tyto změny provést a má právo na jejich úhradu. Strana 1 (celkem 3) 46% 4.3. 4.4. 4.5. 4.6. DL. 5.2 D3. 5.4. DD; SMLOUVA O DÍLO uzavřená dle ust. $ 2586 až $2635 a násl, zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění Celková smluvní cena bude vždy upravena odečtením veškerých nákladů, které „objednatel“ uplatní jako méněpráce při dokončení díla. Náklady na méněpráce budou odečteny ze sjednané smluvní ceny díla při dokončení díla ve výši součtu veškerých odpovídajících položek či jejich částí nečerpaných v položkovém rozpočtu stavby, Více anebo méně práce, které budou s konečnou platností schváleny oběma „smluvními stranami“ formou dodatku k této „SMLOUVĚ“, budou na základě této skutečnosti fakturovány „zhotovitelem“ nejpozději v poslední (závěrečné) faktuře a uhrazeny „objednatelem“, OCENĚNÍ VÍCEPRACÍ: Případné tzv. „vícepráce“ budou oceněny jednotkovými cenami dle položkového rozpočtu stavby. Nejsou- li položky v tomto položkovém rozpočtu, budou oceněny maximálně do výše směrných cen vydaných URS (RTS) platných v době uzavření této „SMLOUVY“ Položky, které nebudou uvedeny ani v ceníku URS či RTS, budou oceněny na základě skutečných cen jednotlivých dodavatelů, doložené pořizovacím dokladem „zhotovitele“, Tuto cenu bude možno navýšit o tzv. pořizovací přirážku ve výši max. do 5%. Úhrada díla „objednatelem“ bude provedena na základě „zhotovitelem“ vystavovaných faktur (max. 1x měsíčně), jejíchž součástí bude soupis provedených prací, dodávek a služeb, odsouhlasený „objednatelem“. „Objednatel“ nebude „zhotoviteli“ poskytovat zálohy. Faktura bude mít všechny náležitosti stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Daňový doklad (faktura) bude obsahovat příslušný kód klasifikace produkce (CZ-CPA) vůrovní subkategorizace (šestimístný číselný kód) a dále sdělení, že výši daně z přidané hodnoty je povinen doplnit, přiznat a zaplatit příjemce zdanitelného plnění — objednatel (viz režim přenesené daňové povinnosti ve smyslu $ 92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty v jeho platném znění, za provedené stavební nebo montážní práce - kód klasifikace produkce CZ-CPA 41 až 43), Daňová povinnost bude uskutečněna v souladu se zákonem č.235/2004 Sb., o daní z přidané hodnoty, v platném znění. Splatnost faktury je 21 dnů ode dne jejího doručení. V pochybnostech se má za to, že faktura byla doručena třetí den po odeslání. 5. OSTATNÍ PODMÍNKY PŘEDÁNÍ STAVENIŠTĚ: Staveniště odevzdá „objednatel“ protokolárně „zhotoviteli“ tak, aby „zhotovitel“ mohl zahájit a provádět práce v rozsahu této „SMLOUVY“. „Zhotovitel“ se zavazuje zahájit práce nejpozději do pěti (5) kalendářních dnů od podpisu zápisu (protokolu) o předání staveniště. STAVEBNÍ DENÍK: Stavebník deník povede „zhotovitel“ Stavební deník musí mít náležitosti a musí být veden ve smyslu $ 157 zákona č.183/2006 Sb. a Přílohy č. 9 vyhlášky č. 499/2006 Sb. Stavební deník musí být kdykoliv přístupný zástupci „objednatele“ na staveništi, a to vcelém průběhu výstavby. Konkrétní místo uložení stavebního deníku bude dohodnuto při předání staveniště. ODPOVĚDNOST ZA ŠKODY: „Zhotovitel“ do odevzdání a převzetí dokončeného předmětu díla „objednateli“ na sebe bere odpovědnost za škody na realizovaném díle, materiálu, zařízení a jiných věcech určených k jeho výstavbě zajišťovaných „zhotovitelem“, jakož i za škody způsobené jeho činností, činností svých pracovníků a svých podzhotovitelů na zhotoveném díle po celou dobu trvání díla, stejně tak za škody v důsledku svého zavinění způsobené jeho činností, na díle nezúčastněným třetím osobám. „Zhotovitel“ je povinen být pojištěn protí škodám způsobeným jeho činností při plnění předmětu díla. Stejné podmínky na pojištění je „zhotovitel“ povinen zajistit u svých podzhotovitelů. Doklady o pojištění na pojistné plnění je „zhotovitel“ povinen na požádání předložit „objednateli“. Všechny škody, které vzniknou v důsledku provádění díla z viny „zhotovitele“ třetím (na díle nezúčastněným) osobám, případně „objednateli“, je povinen uhradit „zhotovitel“ ODEVZDÁNÍ A PŘEVZETÍ DOKONČENÉHO DÍLA ANEBO ČÁSTÍ DÍLA: „Zhotovitel“ splní svoji povinnost provést sjednané dílo jeho řádným ukončením a předáním předmětu díla „objednateli“. Dokončené dílo „zhotovitel“ předá „objednateli“ nejpozději v den sjednaný pro předání dokončeného díla. O průběhu a výsledku předání a převzetí díla sepíše „zhotovitel“ zápis (protokol) o odevzdání a převzetí dokončeného díla a předloží jej „objednateli“ ke kontrole, odsouhlasení a podpisu. Dnem podpisu zápisu (protokolu) o odevzdání a převzetí dokončeného díla přechází nebezpečí na díle a jeho vlastnictví na „objednatele“ a začíná běžet záruční lhůta. Pokud bude mít provedené dílo vady a nedodělky bránící užívání díla nebo bude omezena jeho funkčnost, bezpečnost a provozuschopnost, tak nemusí být dílo ze strany „objednatele“ převzato. „Zhotovitel“ je oprávněn provést a předat dílo „objednateli“ ještě před sjednaným termínem předání díla. DOKLADY A DOKUMENTACE O PROVEDENÍ STAVBY: V rámci přejímacího řízení „zhotovitel“ prokazatelně doloží „objednateli“ veškeré doklady a dokumentaci vztahující se k dílu, prokazující řádné a kompletní provedení díla a technické vlastnosti díla a umožňující následný bezpečný a plynulý provoz, a že stavba nebo její užívání nebude ohrožovat život a veřejné zdraví, život nebo zdraví zvířat, bezpečnost anebo životní prostředí. Doklady a dokumentace předávané „zhotovitelem“ „objednateli“ musí prokázat splnění požadavků jednotlivých účastníků stavebního řízení a podmínek stavebního povolení, dotčených orgánů, správců inženýrských sítí, dále musí obsahovat doklady a dokumentace v rozsahu uvedeném v 8 121 stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb. vjeho platném znění) pro závěrečnou kontrolní prohlídku stavby za účelem vydání kolaudačního souhlasu předmětného díla (tj. dokumentaci skutečného provedení stavby, dokumentaci geodetické části skutečného provedení stavby u staveb technické infrastruktury, geometrický plán - pokud je stavba předmětem evidence v katastru nemovitostí nebo její výstavbou dochází k rozdělení pozemku, doklady o výsledcích předepsaných zkoušek kanalizací, atesty, osvědčení popř. shody použitých materiálů, originál stavebního deníku, doklady o nezávadném způsobu likvidace odpadů ze stavby, a další doklady prokazují kompletnost, funkčnost, kvalitu a bezpečnost díla, „Zhotovitel“ je povinen „objednateli“ předat i doklady o zpětném převzetí stavbou dotčených nemovitostí (pozemků anebo staveb) jejich vlastníky, resp. uživateli, správci, nájemci, apod. Strana 2 (celkem 3) re 5.6. Byl 5.8. 59 5.10. 5.12. 6.1. 6.2. 6.3. 6.4. 6.5. SMLOUVA © DÍLO uzavřená dle ust. $ 2586 až $2635 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění „Zhotovitel“ je povinen v rámci předmětu díla provést veškeré práce, dodávky, služby a výkony, kterých je třeba trvale nebo dočasně k zahájení, realizaci, dokončení a předání předmětu díla, k jeho úspěšné kolaudaci (pokud je kolaudační řízení stavebním úřadem zahajováno) a uvedení díla do řádného a bezpečného provozu. VYKLIZENÍ STAVENIŠTĚ: Staveniště vč. zařízení staveniště včetně pozemků dotčených stavbou, přístupových či příjezdových komunikací, je „zhotovitel“ povinen řádně a včas uvolnit a vyklidit a uvést do řádného, resp. původního stavu anebo do stavu požadovaného jednotlivými vlastníky nemovitostí, resp. příslušnými uživateli, správci, nájemci, apod. těchto nemovitostí, a to nejpozději do doby určené v protokolu z přejímacího řízení, nejpozději však do termínu dokončení díla (víz čl. 3.2 této „SMLOUVY"). ZÁRUČNÍ DOBA: Záruční doba na dokončené dílo se sjednává na 36 měsíců a počíná běžet dnem podpisu protokolu (zápisu) o odevzdání a převzetí dokončeného díla. „Zhotovitel“ rovněž poskytne tuto záruční dobu i za kvalitu prací a dodávek svých subdodavatelů v plném rozsahu dle podmínek této „SMLOUVY“, SMLUVNÍ POKUTY A SANKCE: Za prodlení se splněním povinnosti dodat předmět díla vtermínu sjednaném pro předání dokončeného díla, „zhotovitel“ zaplatí „objednateli“ za každý den prodlení 500,- Kč (vč. DPH je-li „zhotovitel“ plátcem DPH), a to až do doby předání díla. Při prodlení objednatele se zaplacením faktury se sjednává výše úroku z prodlení ve výši 0,05 % z fakturované částky za každý den prodlení. Tento úrok z prodlení se zaplacením faktury bude splatný do 21 dnů ode dne jeho vyúčtování a doručení „objednateli“. Veškeré výše uvedené smluvní pokuty jsou splatné do 21 dnů od jejich vyúčtování „objednatelem“ „zhotoviteli“. Ustanovením o smluvních pokutách není dotčeno právo „objednatele“ na náhradu škody vzniklé nesplněním závazků zajištěných smluvní pokutou, a to v plné výši vedle smluvní pokuty. SUBDODÁVKY: „Zhotovitel“ je oprávněn pověřit provedením části díla třetí osobu — podzhotovitele (subdodavatele). V tomto případě však „zhotovitel“ zodpovídá za činnost podzhotovitele tak, jako by dílo prováděl sám. „Objednatel“ je oprávněn odmítnout jakéhokoliv podzhotovitele (subdodavatele) z účasti na realizaci části díla a „zhotovitel“ je povinen toto odmítnutí respektovat. ZODPOVĚDNOST ZHOTOVITELE: „Zhotovitel“ je plně zodpovědný za dodržování bezpečnosti práce a ochrany zdraví na staveništi, příjezdových a přístupových komunikacích v místě plnění, dále veškerých podmínek ochrany životního prostředí, požárních předpisů, hygienických předpisů, dopravních předpisů, a jiných ochranných podmínek ve smyslu příslušných zákonů, jejich prováděcích vyhlášek, které se týkají jeho činnosti na staveništi. Pokud porušením těchto předpisů vznikne jakákoliv škoda, nese veškeré vzniklé náklady „zhotovitel“. PŘERUŠENÍ / ZASTAVENÍ /NEZAHÁJENÍ PRACÍ: V případě nezahájení, přerušení nebo zastavení práce z viny „objednatele“, není „zhotovitel“ vázán sjednanými dílčími termíny anebo termínem dokončení díla. Termíny se pak prodlužují nejméně o dobu trvání zdržení. 6. ZÁVĚREČNÉ USTANOVENÍ Tato „SMLOUVA“ nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma „smluvními stranami“, Všechny právní vztahy, které vzniknou při realizaci závazků vyplývajících z této „SMLOUVY“, se řídí právní řádem České republiky. Právní vztahy neupravené touto „SMLOUVOU“ se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění. Tuto SMLOUVU lze měnit pouze písemným oboustranně potvrzeným ujednáním, výslovně nazvaným “Dodatek ke SMLOUVĚ“, podepsaným statutárními orgány nebo zmocněnými zástupci obou „smluvních stran“. Jiné zápisy, např. ve stavebním deníku a protokoly se za změnu „SMLOUVY“ nepovažují. „Smluvní strany“ níže svým podpisem stvrzují, že si „SMLOUVOU“ před jejím podpisem přečetly, s jejím obsahem souhlasí, a tato je sepsána podle jejich pravé a skutečné vůle, srozumitelně a určitě, nikoli v tísni za nápadně nevýhodných podmínek. Tato „SMLOUVA“ je vyhotovena ve třech stejnopisech, jeden (1) stejnopis této „SMLOUVY“ obdrží „objednatel“ a dva (2) stejnopisy této „SMLOUVY“ obdrží „zhotovitel“. Jihlavě dne: SAR BDONY V Jihlavě de: 3:42. 251 Za „zhotovitele“ Za „objednatele“ prázšní Medea 7 D VODĚ A KANALIZACÍ J CKM ČNOST, o.s “ , ( Soběšická 820/186, Lesná, N38 00 Brno ah o k 2 a 93), 1HMTAVA =? — = razitkoj (podpis a razítko) Ing. Bronislav REMEŠ, Ph. D, Mgr. Roman FABEŠ ředitel divize Jihlava předseda předsednictva Strana 3 (celkem 3)