Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4445088: ÚO FM - real. úspor energie

Příloha ÚO Frydek-Místek- real. úspor energie.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Untitled


.3e. %. . '.. ' '"-"-T 'f,;
,'It E . EVROPSKA UNIE

'l ä- ' Fond soudržnosti
,.áž -, ' Operační pmgram Zivotni prostředí

* .», · ;l
l
l

SMLOUVA O DÍLO Č. 235799

uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdčjšic])
předpisů, (dále jen ,,občanský zákoník")

r (dále jen ,,smlouva")

Článek I.
Smhqvní strany

Česká republika -
Sídlo:
Kontahní adresa:
Bankovní spojení:
IČO:
DIČ:
Zastoupená:
Kontaktní osoba:
E-mail:
Telefon:
Mob:

Krajské ředitelství policie Moravskoslezského kraje
30. dubna 1682/24, 702 00 Ostrava - Moravská Ostrava
30. dubna 1682/24, 702 00 Ostrava - Moravská Ostrava
ČNB, č.ú, 28933881/0710
75151502
CZ75151502

(dále jen ,,objednatel")

a

Sídlo:
Kontaktní adresa:
IČO:
DIČ,
jejímž jménem jedná:
Bankovní spojení:
Číslo úČtu:
E-mail:
Mob:
Z

(dále jen ,,zhotovitel")

MIJO - STAV stavby s.r.o.
Českobratrská 2227/7, 702 00
Českobratrská 2227/7, 702 00
27833551
CZ27833551

l

Uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 2586 a násl, zák, 89/2012,
občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, následující smlouvu:

Ministerstvo životMho prostředí
._'ái:"'

MIJO - STAN stav%$*/o.
česk0laKaa2227/7
.A,02"00 OSTRAYA

|¢:.'Z-7é33551. dič: cz27833551



Článek II.
Předmět smlouvy

l. Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje za podmínek v ni sjednaných provést na svůj
náklad a nebezpečí pro objednatele dílo spočívající v ,,Snížení energetické nároČnosti
na objektech v areálu UO Frýdek-Místek, Beskydská 2061 realizované v rámci
projektu Realizace úspor energie - ÚO Frýdek-Místek, Beskydská, registrační číslo
projektu CZ.05.5.18//0.0/0.0/15 019/0001524, spolufinancovaného z prostředků

_Evropské unie v rámci operačního programu Zivotní prostředí v programovém
období 2014-2020 dle projektové dokumentace zpracované projekční kanceláří
Profstav s.r.o., Družstevní 2288, 738 01 Frýdek-Mi"stek" (dále jen ,,dílo").

2. Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit za něj sjednanou cenu podle článku III.
této smlouvy.

P

Článek III.
Cena za dílo, platební podmínky

l. Cena byla sjednána ve výši 22 998 032,47 KČ
DPH 21% 4 829 586,82 Kč
Celkem s DPH 21% 27 827 619,29 KČ
Slovy: Dvacet sedm miliónů osm set dvacet sedm tisíc šest set devatenáct korun
českých dvacet devčt haléřů

2. Sjednaná cena za dílo je konečná a zahrnuje veškeré náklady spojené se zhotovením
díla, vČetně opatření materiálu k provedení díla a náklady spojené s dodáním díla. .

3. Sjednaná cena je cenou nejvýše přípustnou, kterou není moŽno překročit.

4. Cena za dílo bude zaplacena na základě daňového dokladu, dále jen ,,faktury",
vystavené zhotovitelem po převzetí díla uvedeného v Článku II. odstavec 1
objednatelem. Je možno fakturovat formou dílčí fakturace, vždy ke konci kalendářního
měsíce, po odsouhlasení dílčí faktury objednatelem. Faktura vystavená zhotovitelem
musí obsahovat č. úČtu, který je řádně uveřejněn v Registru plátců DPH dle § 94 a násl.
zák. Č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů a dle ustanovení § 43Š
občanského zákoníku.

5. V souladu s §5 odst. 3, zákona č. 235/2004 Sb. o DPH, objednatel využívá přijaté plnění
výhradně pro veřejnou správu. Z tohoto důvodu se nejedná o přenesenou daňovou

" povinnost a faktury budou vystaveny a hrazeny vC. aktuální sazby DPH,

6. Smluvní strany se dohodly na lhůtě splatnosti faktury 30 dnů od jejího prokazatelného
doručení objednateli,

7. Cena za dílo se považuje za uhrazenou okamžikem odeslání fakturované ceny
z bankovního úČtu objednatele. Pokud objednatel uplatní nárok na odstranční vady díla
ve lhůtě splatnosti faktury, není objednatel povinen až do odstranění vady díla uhradit
cenu díla. Okamžikem odstranění vady díla začne běžet nová lhůta splatnosti faktuíy
v délce 30 kalendářních dnů.

,.

i)

.k

"i

.l

· l

i

·9

Š

'i

'l
· Š

MIJO - STAV stavby sa'o. 2
Českobratrská 2227/7

lČ: 278:$=:;833551



8. Objednatel nebude poskytovat zhotoviteli jakékoliv zálohy na úhradu ceny díla nebo
jeho části.

9. Objednatel je oprávněn před uplynutím lhůty splatnosti vrátit bez zaplacení fakturu,
která neobsahuje náležitosti stanovené touto smlouvou nebo budou-li tyto údaje
uvedeny chybně. Zhotovitel je povinen podle povahy nesprávnosti faktum opravit nebo
riově vyhotovit. V takovém případě není objednatel v prodlení se zaplacením ceny díla.
Okamžikem doručení náležitě doplněné či opravené faktury začne běžet nová lhůta
splatnosti faktury v délce 30 kalendářních dnů,

10. Cena se může měnit pouze v případě víceprací nebo méněprací oproti rozsahu
sjednaného díla. Zhotovitel vyhotoví soupis těchto změn včetně jejich ocenčni
a předloží jej objednateli k odsouhlasení. Objednatel je povinen se k návrhu vyjádřit do
deseti dnů ode dne doručení. Při tvorbě ceny případných víceprací musí být dodržen
stejný způsob tvorby ceny jako u cen v nabídkovém rozpočtu. V případě, Že rozpočet
stavby nebude obsahovat poloŽky nezbytné pro provedení prací, budou tyto účtovány
dle položek Cenové soustavy RTS Brno nebo Urs PÍaha platné v době provádění
a fakturace, jednotlivé položky budou fakturovány v hodnotě 80% platných cen. Dojde-
ii k věcnému a cenovému odsouhlasení víceprací, může zhotovitel přistoupit k jejich
realizaci. Následně o této skuteČnosti bude uzavřen dodatek ke smlouvě nebo zapsán
zápis do stavebního deníku.

íl. V případě méněprací oproti rozsahu nabídkového položkového rozpočtu zhotovitele
nebude tyto méněpráce zhotovitel fakturovat.

Článek IV.
.Doba a místo plnění, předání díla

1. Zhotovitel je povinen dodat a předat dílo objednateli nejpozdčji uplynutím 15 měsíců se
všemi náležitostmi (fakturace, dodací ľist apod.) od nabyti účinnosti smlouvy.

2. O předáni a převzetí díla bude zhotovitelem vyhotoven protokol o předáni a převzetí díla
(dále jen ,,protokol") ve dvou vyhotoveních, který bude podepsán oběina silnluvními
stranami a každá ze smluvních stran obdrží po jednom vyhotovení protokolu.

3. Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí díla, pokud dílo nebude dodáno řádně
v souladu s touto smlouvou a ve sjednané jakosti, přičemž v takovém případě objednatel
důvody odmítnutí převzetí díla písemně zhotoviteli sdělí, a to nejpozději do pěti
pracovních dnů od původního termínu předání díla.

4, Místem plnční je areál ÚO Frýdek-Mistek, Beskydská 2061,

5. Zhotovitel se zavazuje informovat objednatele o termínu dodání díla ncjinéně 48 hodin
předem,

6, Termín zahájení díla bude do 10 dnů od nabytí účinnosti tCto Sn1]Ou\r'y. Předání řádně
zhotoveného díla bude nejpozději do 15 měsíců od předání staveniště.

7. Místem předání díla je adresa místa, kde bude dílo provedeno.

8. Zhotovitel bude při plnění předmětu díla této smlouvy postupovat s odbornou péči

STAV stavby s.f.o.
Českobratrská 2227/7 "'

,. ..
', 702 00 OSTRAVAlČ: 278':7,8,:?9'č:€ž2783:15.5:

l

: i

'·1 !
', l.:'| i

:'. l
i l

. l.l !
ir

r. l

l
l

:l

.ŕ

: ; l

.t

'. ! :1
.l

.' ·1



a zaväzuje se dodržovat obecně záväzné právní předpisy, bezpečnostní předpisy,
technické normy a podmínky této smlouvy podle svých nejlepších znalostí a schopností,
přičemž je při své činnosti povinen chránit zájmy a dobré jméno objednatele
a postupovat v souladu s jeho pokyny. V případě nevhodných pokynů objednatele je
zhotovitel povinen na nevhodnost těchto pokynů objednatele písemně pozornit,
v opačném případě nese zhotovitel zejména odpovědnost za vady a za škodu, které
v důsledku nevhodných pokynů objednatele objednateli a nebo zhotoviteli a nebo třetím
osobám vznikly.

9. Práce budou prováděny za stálého provom objektu, na což musí zhotovitel prací brát
ohled vzhledem k dodrženi hygienických a veškerých právně závazných bezpečnostních
opatření a interních předpisů Policie ČR, Postup prací bude realizován na základě
zpracovaného měsíčního harmonogramu stavebních prací a dále dle dohody se zástupci
objednatele talg aby mohly být včas zajištěny, případně vyklizeny potřebné prostory pro
umožnění realizace prováděných stavebních prací. Při realizaci díla zhotovitel zajisti
maximální oddělení ostatních prostor od staveniště, zabezpečí zakrytí stávajícího
nábytku a jiného zařízení v jednotlivých kancelářích a místnostech ochrannými
pomůckami. Po provedení díla provede zhotovitel kompletní úklid včetně umytí oken
od případných nečistot (prach z podlážek lešení, nečistoty z fasády nebo jejího nátěru,
popřípadě nečistot z malby vnitřních prostor). Dále pak musí zhotovitel zajistit
vodotěsnost objektu, při pracích týkajících se výměny výplní otvorů a zejména pak při
demontáži a montáži střešní konstrukce.

10. Objednatel poskytne zhotoviteli potřebnou součinnost při provádění díla, napojení na
elektrický proud a odběr vody. Náklady na úhradu spotřebovaných energií hradí
zhotovitel a jsou součástí smluvní ceny.

11, Zhotovitel se zavazuje v rámci provádění díla zpracovat dokumentaci skutečného
provedení stavby. Smluvní strany se dohodly, že v rámci provádění díla je zhotovitel
povinen vypracovat pro objednatele a objednateli předat následující podklady, které
budou součástí protokolu o převzetí díla:

- projektová dokumentace skutečného provedení díla v tiŠtěné podobě, která bude
opatřena razítkem a podpisem zhotovitele;

- právní předpisy či objednatelem stanovené protokoly, atesty a certifikáty;

- příslušná ohláŠení o shodě;

- revizní zprávy 2x;

- stavební deník - originál lx;

- seznam osob s uvedením jejich adres a telefonních čísel, u kterých bude možné
nepřetržitě po dobu 24 hodin nahlásit reklamovanou vadu;

- doldady o likvidaci odpadů v souladu s µřís!ůšnými právními předpisy.

12. Cílem projektu je zlepšení tepelně technických vlastností budovy, snížení potřeby
energií na vytápění, zlepšení tepelné pohody vnitřního prostředí pro pobyt osob,

Ĺ

)

t)|

i l
í íI l

l
:

I

l-

i

i

j
í
l

i

lj

S!
l'

:i
Ĺ)

Ó'cI

MIJO - STAV "
s.r.o.Česk ská 2227/7

OSTRAVA
lČ: 2 551, DIČ: CZ27833551

4



Čláuek V.
Vlastnické právo k dížu a nebezpečí Škody na díle

l. Objednatel nabývá vlastnické právo k dílu okamžikem převzetí díla od zhotovitele.

2. Nebezpečí Škody - na díle přechází na objednatele okainžikem převzetí díla od
zhotovitele.

Článek vr.
Záruka za jakost

1. Zhotovitel poskytuje záruku za jakost provedeného díla takto:
Zhotovitel ruČí za řádnou fůnkci předmětu díla po dobu:
- u stavebních prací 60 měsíců
- na střechu 120 měsíců

na okna a dveře 120 měsíců
na technologická zařízení 24 měsíců

ZáruČní doba počíná plynout ode dne předání a převzetí díla.
Objednatel je povinen vady zjištěné po předáni díla telefonicky nebo písemně
reklamovat u zhotovitele bez zbytečného odkladu, zhotovitel oznámí nejpozději do 3
dnů po obdržení reklamace, zda reklamaci uznává nebo z jakých důvodů ji neuznává.
Pokud tak neučiní, má se za to, že reldamaci zhotovitel uznává. Reklamaci lze uplatnit
nejpozději do posledního dne záruky, přičemž i reklamace odeslaná objednatelem
v poslední den záruky se považuje za včas uplatněnou.

2. Objednatel je oprávněn uplatnit vadu u zhotovitele kdykoliv během lhůty prQ uplatnění
vady bez ohledu na to, že objednatel takovou vadu zjistil nebo mohl zjistit. Pro
vyloučení pochybností se sjednává, Že převzetím části předmětu plnění není dotčeno
právo objednatele uplatňovat práva z vady, která byla zjistitelná, ale nebyla zjištěna při
převzetí. Ustanovení § 2618 občanského zákoníku snúuvní strany vylučují.

3. Reklamace vad musí být provedena písemně,
4. Zhotovitel se zavazuje odstranit vady uplatněné v zá11jční době ve lhůtě 7 pracovních

dnů od doruČeni reklamace objednatele, Veškeré náklady související s opravou vždy
hradí zhotovitel. Odstranční vad proběhne v sídle objednatele.

5, V případě vady nikoli běŽné je zhotovitel povinen provést opravu v době obvyklé
charakteru vady, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.

6. Opravené dílo zhotovitel předá objednateli zvláštním předávacím protokolem o opravě
vady, podepsaným pověřenými pracovníky obou smluvních stran, Na opravenou část
díla se vztahuje záruční doba die odst, 1 tohoto článku a počíná běžet dnem předání
opraveného díla objednateli,

7. Reklamace jsou ze strany objednatele řešeny pověřeným pracovníkem.

Článek VII,
UkonČení smlouvy, odstoupení od smlouvy

MIJQ - S?:(Zuvby s.lq. '
česk"jg atrska 2227/7
^j2'00 OSTRAVA

ic: 2gm3551, OlČ: cž2783±551

l
:
!
t

l,

ii

ii

:

íl
í

I'

i

l

l

e

i

l, ,

r



W:

I. Tato smlouva může být ukončena dohodou smluvních stran,

2.

3.

4.

Smluvní strany se dohodly, že smlouva může být ukončena výpovědí objednatele, a to
bez udání důvodů. výpovědní doba Činí 3 kalendářní měsíce a začíná běžet prvním
dnem kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němŽ byla výpověď' doručena
zhotoviteli,

Smluvní strany jsou oprávněny od této smlouvy odstoupit, nastanou-li okolnosti
předvídané ust. § 2002 občanského zákoníku, tj. poruší-li druhá smluvní strana smlouvu
podstatným způsobem.

Za podstatné porušeni této smlouvy zhotovitelem, které zakládá právo objednatele na
odstoupeni od této smlouvy, se považuje zejména
a) prodlení zhotovitele s dodáním díla o více než jeden kalendářní den;
b) neodstranění vad díla ve lhůtě stanovené podle ČI. VI.;
C) postup zhotovitele při dodání díla v rozporu s pokyny objednatele.

5. Objednatel je dále oprávněn od této smlouvy odstoupit v případě, že
a) vůči majetku zhotovitele probíhá insolvenční řízení, v němž bylo vydáno
rozhodnutí o úpadku, pokud to právni předpisy umožňují;
b) insolvenČní návrh na zhotovitele byl zamítnut proto, že majetek zhotovitele
nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízeni;
c) zhotovitel vstoupí do likvidace.

6. Zhotovitel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že objednatel bude v prodlení
s úhradou svých peněžitých závazků vyplývajících z této smlouvy po dobu delŠí než 60
kalendářních dní.

7. Odstoupením od této smlouvy se závazek touto smlouvou založený zrušuje jen ohledně
nesplněného zbytku plnění okamžikem úČinnosti odstoupenĹ od smlouvy. Smluvní
strany jsou povinny vyrovnat dosavadní vzájemné závazky ze smlouvy, a to bez
zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od doručeni oznámení smluvní strany o
odstoupení od této smlouvy.

8. Objednatel může od smlouvy odstoupit také ohledně celého plnění, uvede-li tuto
skutečnost výslovně v odstoupení. V tom případě se závazek založený touto smlouvou
zrušuje od počátku a smluvní strany jsou povinny vyrovnat vzájemné závazky, a to bez
zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od doručení oznámení objednatele o
odstoupeni od této smlouvy.

9. ÚČinky každého odstoupení od smlouvy nastávají okamžikem doničení píseinného
projevu vůle odstoupit od této smlouvy druhé smluvní straně. Odstoupení od smlouvy
se nedotýká zejména nároku na náhradu škody, smluvní pokuty ani ujednání, která mají
vzhledem ke své povaze zavazovat smluvní strany i po ukončeni smlouvy.

10. Zhotovitel bere na včdomí, že v případě nevydání Rozhodnuti o poskytnutí dotace na
danou akci se smlouva stává v celém rozsahu neplatnou dnem doručení této informace
ze strany objednatele zhotoviteli.

l
i!i
l
)

:i

MKJO stavby ,. ,,O.
Ceskobratrská 2227/7 6

'Č' "8:3°5'5:=:,,,,, ,



Článek VIII.

Sankce

l. V případě nedodržení terminu dodání díla podle ČI. IV. ze strmý zhotovitele, v případě
nepřevzetí díla ze strany objednatele z důvodů vad díla, je zhotovitel povinen uhradit
objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z celkové ceny díla za každý, byt' i započatý
kalendářní den prodlení.

2, Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli za prodlení s úhradou faktury po sjednané
lhůtě splatnosti úrok,z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné Částky die příslušné faktury za
každý, byt' i započatý, den prodlení.

3. Zhotovitel je povinen v případě prodlení s provedením záruční opravy dle ČI. VI.
zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000 KČ, a to za každý případ a za každý
kalendářní den prodlení.

4. Smluvní pokuta a úrok z prodlení jsou splatné do čtrnácti (14) kalendářních dnů ode dne
jejich uplatnění,

5, Zaplacením smluvní pokuty a úroku z prodlení není dotčen nárok smluvních stran
na náhradu Škody nebo odškodnění v plném rozsahu ani povinnost zhotovitele řádně
dodat dílo.

lX.
Ostatní ujednání

1. Smluvní strany jsoll povinny bez zbytečného odkladu oznámit druhé smluvní straně
změnu údajů v záhla.vi smlouvy.

2, Zhotovitel není bez předchozího písemného souhlasu objednatele oprávněn postoupit
práva a povinnosti z této smlouvy na třetí osobu.

3. Zhotovitel je povinen ve smyslu ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb.,
o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční
kontrole), spolupůsobit při výkonu finanční kontroly.

4. Zhotovitel je povinen upozornit objednatele písemně na existující či hrozící střet zájmů
bezodkladně poté, co střet zájmů vznikne nebo vyjde najevo, pokud zhotovitel
i při vynaložení veškeré odborné péče nemohl střet zájmů zjistit před uzavřením této
smlouvy,

5, Zhotovitel bez jakýchkoliv výhrad souhlasí se zveřejněním své identifikace a dalších
údajů uvedených ve smlouvě včetně ceny díla.

6. Zhotovitel je povinen vŠechny písemné zprávy, písemné vstupy a prezentace opatřit
vizuální identitou projektu, tj. logy Evropské unie dle Grafického manuálu publicity
z OPŽP. Výše uvedeným způsobem budou označeny také veškeré originální účetní
doklady. Zhotovitel je povinen označovat veškeré originální účetní doklady také
názvem programu (Operační program Životní prostředí) a projektu (Realizace úspor
energie - Uč) Frýdek - Místek, Beskydská), jeho registračním Číslem
(CZ.05.5.18/0.0/0.0/15_019/0001524) a informací, Že projekt je spoluíinancován EU. .

l'

l

i!
I

' i

l'

l '

)1

!'

J .

l l

'!

MlljO - STAV stavby s.k.o. "
Českobratrská 2227/7
702 CIO OSTRAVA

lČ: 27833551, DIČ' C3%-t833551
7



Článek X.
Provádění dík

1, Zhotovitel zabezpečí přístup a příjezd k jednotlivým neinovitostem, a to včetnč
případného zásobování, pokud to charakter stavby vyžaduje.

2, Zhotovitel po provedení prací upraví pozemky dotčené stavbou a zápisem o předání a
převzetí je předá jejich vlastníkům, pokud to charakter stavby vyžaduje.

3. Pokud to bude v rámci provádění díla nutné, pak zhotovitel zabezpečí povolení
k uzavírkám, prokopávkám, záborům komunikací a kácení zelenč, osazení a údržbu
provizorního dopravního značení apod. podle zadávací dokumentace stavby a uvedení
do původního stavu vC. předání správci. Zhotovitel zajisti stavbu tak, aby nedošlo k
ohrožování, nadměrnému nebo zbytečnému obtěžováni okolí stavby, ke znečištění
komunikací apod.

..
4. Zhotovitel prokazatelně písemně vyzve objednatele nejméně pět pracovních dnů předeni

ke kontrole prací, jež budou dalším postupem při zhotovování díla zakryty. Pokud tato
písemná výzva nebude objednateli prokazatelně doručena a objednatel se pro tyto
překážky nedostaví a zhotovitel přesto bude pokračovat v provádění díla, nebudou mu
tyto provedené práce uhraze11y a bude povinen na žádost objednatele na svůj náklad
odkrýt práce, které byly zakryty nebo které se staly nepřístupné,

5. Zhotovitel v plné miře zodpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví vŠech osob v prostoru
staveniště a zabezpečí jejich vybavení ochrannými pracovními pomůckami. Dále se
zhotovitel zavazuje dodržovat hygienické předpisy. Plnění tohoto ustanovení jsou
zástupci objednatele oprávněni kdykoliv kontrolovat. Zhotovitel je rovněž povinen
respektovat zákaz požívání alkoholu na pracovišti a zákaz kouření mimo vyhrazená
místa, Veškeré odborné práce musí vykonávat pracovníci zhotovitele nebo jeho
subdodavatelů mající přísluŠnou kvalifikaci. Doldad o kvalifikaci pracovníků je
zhotovitel na požádání objednatele povinen předložit. Objednatel souhlasí s tím, Že
práce na Částech díla, pro které nemá zhotovitel vlastní odborné kapacity, provedou
zhotovitelem sjednání subdodavatelé, mající příslušnou kvalifikaci, které iná objednatel
právo odsouhlasit či neodsouhlasit.

6. Budou-li při vlastní realizaci prací dotčeny sousední pozemky nebo soukromé
komunikace, nese veškeré důsledky a náklady z toho plynoucí zhotovitel. Dojde-li
v průběhu přepravy nebo při provádění prací k zneČiŠtění silnic, příjezdových ploch
nebo jiných veřejných prostranství, je zhotovitel povinen plochy očistit a uvést do
původního stavu

7. Objednatel je oprávněn:
- nařídit v rámci kontroly průběhu prací na díle kontrolní den, který se bude konatv nústě a době urČené objednatelem .(nejníéně pět pracovních dnů před kontrolním

dnem písemně nebo telefonicky) a zhotovitel je povinen se lcontrolního dne
účastnit a předložit veškeré požadovmié informace a dokumenty;

- je oprávněn upozorňovat zápiseni do stavebního deníku na zjištěné nedostatky
- dát pracovníkům zhotovitele příkaz k zastavení prací v případě, že zástupcezhotovitele není dosažitelný a je-li ohroŽena bezpečnost prováděné stavby, život

nebo zdraví nebo hrozí-li jiné vážné Škody;

i\Ajo - STAX£s=EČ2sKQí'ť;trská 2:2737'""°8
^)Ž"0Ó OSTRAVA

|Č:L27833551, DIČ: CZ2783355'



- kontrolovat zakrývané konstrukce, přejímat dokončené práce a uzavřít dohodu
o opatřeních a termínech k odstranční zjištěných vad a nedodělků;

- technický dozor objednatele bude mít pro výkon své fůnkce přistup na všechna
pracoviště zhotovitele, kde jsou zpracovány, realizovány nebo uskladněny dodávky
díla.

8. Zhotovitel prohlašuje, Že si před podpisem této smlouvy projektovou dokumentaci
pečlivě prostudoval a seznámil se s ní jakožto odborník a osoba mající dostatečně
profesionálni zkušenosti v oblasti vlastnictví a realizace staveb a neshledal v ní žádné
chyby, vady či opomenuti a dále prohlašuje, Že na základě projektové dokumentace je
možné provést dílo bez jakýchkoli jejich úprav a takto provedené dílo bude plně
odpovídat projektové dokumentaci a veškerým právním předpisům a technickým
normám platným a účinným v České republice a bude jako celek fúnkční.

9. Zhotovitel zajistí na své náklady 1coordinátora BOZP.

10. Zhotovitel je povinen bezprostředně po převzetí díla zaškolit pracovníky objednatele,
bude-li potřeba.

ll. Zhotovitel je povinen pozvat objednatele k účasti na veškerých zkouškách a mčření.
Pozvánka k účasti na zkouškách a mčřeni musí být doručena objednateli nejméně pět
pracovních dní před datem konání zkoušek a mčření. Výsledek ka.ždé takové zkoušky
a měření bude zachycen v zápisu, který bude podepsán objednatelem, Pokud se nebude
objednatel účastnit zkoušek a měření, podepíše zápis jiná odborně způsobilá a nestranná
třetí osoba. V takovém případě bude zápis o provedení zkoušek a měření předán
ob.jednateli do pěti pracovních dní od vyhotovení zápisu o výsledku zkouŠek a měření.

l l
i

i l
l

Článek XI,
Stavební deník

Ĺ. Zhotovitel povede stavební deník dle platných právních předpisů. Toto ustanovení je dle
dohody objednatele a zhotovitele součástí této smlouvy, Zhotovitel bude
prostřednictvím povčřeného pracovníka zapisovat dennč do stavebního deníku všechny
údaje, které pokládá za důležité pro řádné provádění díla, respektive, které vyplývají
z této smlouvy.

2. Za objednatele je oprávněn do deníku nahlížet a zapisovat objednatel a pracovník
k tomu objednatelem povčřený. Zhotovitel zápis v deníku neprodleně předloží
objednateli nebo jeho zástupci k vyjádření. Pověřený pracovník objednatele je povinen
vyjádřit se k zápisu zhotovitele ve stavebním deníku ve lhůtě pěti pracovních dnů od
jeho předložení zástupci zhotovitele, jinak se má za to, že s obsahem zápisu souhlasí
(nemá k němu připomínky), Smluvní strany se zavazují považovat zápisy ve stavebním
deníku za závazný podklad pro smluvní úpravy smlouvy a jako důkazní prostředek pro
případ sporu.

3. Stavební deník musí obsahovat zejména:
základni list s uvedením názvu a sídla objednatele, zhotovitele a projektanta a případné
změny těchto údajů, základní údaje o stavbě v souladu s realizační projektovou

' MKJO - STAY stävbyČeskobratr$ká 2227/7 9
702 00 9strava

ič: 27833Mčtcz27833551

' Éi Í

.ii

ii
ji

,

Ĺ, I!



ži '

dokumentací stavby, seznam dokladů a úředních opatření týkajících se stavby, přehled
smluv a dodatků, případnč změn.

4, Deml záznamy o prováděných pracích se do deníku zapisuji čitelně, vždy v den, kdy
byly tyto práce provedeny nebo kdy nastaly okoMosti, které jsou předmětem zápisu.
Zápisy v deníku nesiní být přepisovány, Škrtány a z deníku nesmí být vytrhovány první
stránky s originálním textem. Každý zápis musí být podepsán stavbyvedoucím
zhotovitele nebo jeho oprávněným zástupcem.

5. Do stavebního d'eníku budou zapsány všechny skutečnosti související s plněním
smlouvy. Jedná se zejména o:
a) časový postup prací a jejich kvalitu;
b) druh použitých materiálů a technologii;
C) zdůvodnění odchylek v postupech prací a v použitých materiálech oproti realizační

dokumentaci stavby a další údaje, které souvisí s hospodárností a bezpečností
práce;

d) stanovení termínů k odstranění zjištěných závad, vad a nedodělků v průběhu
výstavby;

e) výzvy k účasti na zkouškách dle § 2607 občanského zákoníku.

6. Stavební deník vede a dokladuje zhotovitel ode dne převzetí stavby až do konce záruční
doby sjednané v této smlouvě a odstranění poslední vady, reklamované objednatelem
v záruČní době, Provádění pravidelných denních záznamů konči dnem předá.ni a
převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků.

7, Zhotovitel bude odevzdávat objednateli nebo jeho oprávněnému zástupci po dobu
provádění díla prvý průpis denních záznamů ze stavebního deníku při prováděné
kontrolní Činnosti,

8, Zhotovitel bude do deníku zapisovat i vícepráce nebo méně práce. Tyto zápisy budou
sloužit jako podklad pro vypracování případného dodatku ke smlouvě. Odsouhlaseni
návrhu i vlastního provedení víceprací nebo méněprací v tomto deníku musí být
potvrzeno zhotovitelem a objednatelem.

Článek XII.
ZávěreČná ustauovení

l. Zhotovitel podpisem této smlouvy bere na vědomí, že tato smlouva nabývá platnosti
pouze v případě, že poskytovatelem dotace bude vydáno pravomocné Rozhodnutí o
poskytování dotace z Operačního programu Životní prostředí.

2. V souladu s ust. § 6 zák, Č, 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách úČinnosti některých
smluv, uveřejňování tčchto smluv a o registraci smluv (zákon o registru smluv), nabývá
tato smlouva úČinnosti dnem jejího uveřejnční v registru smluv.

3, Smlouva je uzavřena na dobu určitou, do doby splnění veškerých závazků z ní
vyplývajících.

4. Kontaktní osoby smluvních stran uvedené v ČI, I jsou oprávněny k poskytování
souČinnosti dle této smlouvy, nejsou však jakkoliv oprávněny či zmocnčny ke
sjednávání změn nebo rozsahu této smlouvy. .

MijO - STAV stavby s.r.o.
Českobratrská 2227/7 10

( ,jr



5. Tato smlouva může být změněna pouze pisenmou dohodou si:rúuvnkh stran, formou
postupně číslovaných dodatků ke stnlouvč.

6. Práva a povinnosti ve smlouvě výslovně neupraveoá se řídí příslušnými ustanoveními
zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

7. Smluvní strany se zavazuji, Že veŠkeré spory vzniklé v souvislosti s realizací smlouvy
budou řešeny smírnou cestou - dohodou. Nedojde-li k dohodě, budou spory řešeny před
příslušnými obecnými soudy.

8. Veškerá korespondence mezi smluvními stranami, včetně jejich prohláŠení, je ve vztahu
k této smlouvě ireleí'antni, není-li ve smlouvě stanoveno jinak.

9. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž tři obdrží objednatel a
jednu zhotovitel. Objednatel po podpisu této smlouvy vyznačí na všechny stejnopisy
evidenční číslo této smlouvy.

10. Každá ze smluvních stran prohlašuje, že tuto smlouvu uzavírá svobodně a vážně, že
považuje obsah této smlouvy za určitý a srozumitelný a že jsou jí známy veškeré
skuteČnosti, jež jsou pro uzavření této smlouvy rozhodující, na důkaz čehož připojují
smluvní strany k této smlouvě své podpisy.

10. Nedílnou součástí této smlouvy je:
a) projektová dokumentace, Snížení energetické náročnosti na objektech v areálu ÚO

Frýdclc-Mistek, Beskydská 2061 včetně položkových rozpočtů a doldadovC části
zpracovaných projekční kanceláří Profstav s.r.o., Družstevní 2288, 738 01 Frýdek-
Místek;

b) položkový rozpočet stavebních prací zadaný objednateleni.

V Ostravě dne: 12 09, 2017 V Ostravč dne: 1 1 09, 2017

11

!
l !
: l

jí
. i

l
) i

! i
;l i

ii

L

:
" l
' Z

Z

S