Textová podoba smlouvy Smlouva č. 444833: Dodatek č. 1, ke Smlouvě o dílo Výměna oken a vchodových dveří, čp.

Příloha 55_2016 část A čp 2575 OKNA Window holding.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

                                     SMLOUVA O DÍLO

                                   číslo smlouvy objednatele: 55/2016
                                   číslo smlouvy zhotovitele: B79644X

uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
                            "občanský zákoník"), mezi níže uvedenými smluvními stranami

1. Objednatel:
Město Tábor
Sídlo: Žižkovo náměstí 2, 390 15 Tábor
IČ: 00253014
DIČ: CZ00253014
Bankovní spojení: Česká spořitelna a.s., pobočka Tábor
Číslo účtu: 20028-0701427349/0800

zastoupené na základě příkazní smlouvy společností
BYTES Tábor s.r.o.
Sídlo: kpt. Jaroše 2418, 390 03 Tábor - Klokoty
IČ: 62502573
DIČ: CZ62502573

Osoby zmocněné jednat za objednatele:
Ing. Ondřej Semerák, jednatel společnosti BYTES Tábor s.r.o. – (tel. 602 464 483, e-mail:
semerak@bytes.cz) ve věcech smluvních,
Věci technické:
technický dozor investora (TDI) – Tomáš Ebert (tel. 725 481 290)
(dále jen "objednatel")

                                                  a

2. zhotovitel:

Window Holding a.s.

Zastoupený             Karlem Pošvářem, manažerem pro veřejné zakázky

Sídlo:                 Hlavní 456, 250 89 Lázně Toušeň

IČ:                    284 36 024

DIČ:                   CZ28436024

Bankovní spojení: Česká spořitelna a.s.

Číslo účtu:            6438302/0800

Spisová značka: u MS soudu v Praze, odd. B, vl. 14506

Kontaktní osoba: Karel Pošvář

tel: / fax:            724 501 252 / 326 901 640

e-mail:                karel.posvar@windowholding.cz

Osoby zmocněné jednat za zhotovitele:

Věci smluvní: Karel Pošvář, manažer pro veřejné zakázky

Věci technické: Petr Vaněk, obchodní zástupce

(dále jen "zhotovitel")

na základě výsledku zadávacího řízení veřejné zakázky s názvem "Výměna oken a vchodových dveří, čp.
2575, ulice Vančurova, Tábor" realizovaného objednatelem dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách,
ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o VZ") uzavírají tuto smlouvu o dílo (dále jen "smlouva")

                                                        1.
                       IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE O STAVBĚ

Název stavby:          Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor
Místo stavby:          ulice Vančurova, čp. 2575
Zadavatel a investor:  Město Tábor, zastoupené na základě příkazní smlouvy společností
BYTES Tábor s.r.o.

SOD č. 55/2016                                    1
                Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

                                          2.
                       PŘEDMĚT SMLOUVY

2.1. Předmětem smlouvy je realizace díla Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova,
      Tábor, a to dle zadávacích podmínek stejnojmenné veřejné zakázky objednatele a nabídky zhotovitele, v
      rozsahu projektové dokumentace a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr - rozpočtu
      zhotovitele (dále jen "dílo"). Zhotovitel se zavazuje provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí a
      objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit smluvní cenu díla.

2.2. Dílo bude provedeno v souladu se zadávací dokumentací, právními a technickými požadavky platnými v
      době podpisu smlouvy, v souladu se zákonem č. 350/2012 Sb. o územním plánování a stavebním řádu
      (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, a předpisy s ním souvisejícími a v rozsahu stanoveném
      v zadávacími podmínkami předmětného zadávacího řízení.

2.3. Zhotovitel zhotoví dílo svým jménem a na vlastní odpovědnost. Provedením části díla může zhotovitel
      pověřit třetí osobu, za výsledek těchto činností však odpovídá objednateli stejně, jako by je provedl sám.

2.4. Specifikace rozsahu díla je vymezena v příloze č. 1 smlouvy tj. v oceněném soupisu stavebních prací,
      dodávek a služeb s výkazem výměr - rozpočtu zhotovitele z nabídky zhotovitele podané v rámci
      předmětného zadávacího řízení. Specifikace díla je dále uvedena v projektové zadávací dokumentaci stavby
      zpracované a zajištěné objednatelem.

2.5. Součástí díla dle této smlouvy jsou i veškeré související ostatní náklady spojené se zhotovením díla, i ty
      které nejsou obsaženy v položkovém rozpočtu samostatně, ale tvoří součást ceny jednotlivých
      rozpočtových položek a to zejména:
                a) náklady na skládky přebytečného materiálu, vybouraných konstrukcí a hmot,
                b) náklady na zařízení staveniště včetně potřebných energií,
                c) atesty materiálů, potřebné zkoušky, měření a revize, provozní předpisy a řády, zaškolení
                     obsluhy, výstražné tabulky, informační zařízení a schémata,
                d) provozní i komplexní vyzkoušení díla,
                e) projednání a úhrada případných záborů veřejných prostranství,
                f) náklady na pojištění díla,
                g) náklady na zajištění péče o zhotovené dílo (stavbu) až do jeho kolaudace,
                h) náklady na pravidelný denní čistý úklid všech dotčených ploch, tzn. podlahy, výklenky,
                     parapety oken, niky, rozvaděče apod., v případě bouracích prací bude tento úklid proveden
                     2krát denně (všechny prováděné úklidy budou mokré, všechny dotčené plochy budou nejen
                     zameteny, ale i vytřeny). Oddělení prostor pracoviště provizorními zástěnami v chodbách a
                     závěrečný generální úklid bude mokrý a bude zahrnovat úklid nejen dotčených ploch, ale i
                     zasažených ploch výklenků, parapetů oken, nik, rozvaděčů apod., tak aby bylo docíleno co
                     nejmenší zátěže pro ostatní nájemníky domu.
                i) náklady na svislý i vodorovný transport suti bezprašnou technologií a průběžnou likvidaci suti,
                j) náklady na veškeré práce a dodávky související s bezpečnostními opatřeními na ochranu lidí a
                     majetku (zejména chodců a vozidel v místech dotčených stavbou),
                k) náklady na ostrahu stavby a staveniště, zajištění bezpečnosti práce a ochrany životního
                     prostředí,
                l) náklady na uvedení všech povrchů dotčených stavbou do původního stavu (komunikace
                     chodníky, zeleň, příkopy atd.).

                                   3.
                       DOBA PLNĚNÍ

3.1. Termíny provedení díla jsou stanoveny závaznými délkami níže uvedených lhůt, přičemž konkrétní termíny
     (data) realizace jsou uvedeny v příloze č. 2 smlouvy tj. v časovém harmonogramu.

Doba plnění:

 předání staveniště:  15.8.2016

 zahájení stavebních prací: 15.8.2016

 dokončení celého díla: 6.10.2016

předání a převzetí díla: nejpozději v termínu dokončením díla

 vyklizení staveniště: do 5 kalendářních dnů po předání a převzetí díla.

3.2. Termín zahájení provádění díla (předání staveniště zhotoviteli) bude na základě Zápisu o předání a převzetí

staveniště zapsán do stavebního deníku.

SOD č. 55/2016                           2
                Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

3.3. Časový harmonogram obsažený v nabídce zhotovitele a zpracovaný dle požadavků objednatele uvedených
      v zadávací dokumentaci tvoří přílohu č. 2, která je nedílnou součástí této smlouvy. Zhotovitel dle dohody s
      objednatelem upraví časový harmonogram dle aktuálního stavu, přičemž je však povinen dodržet závazný
      termín dokončení díla.

3.4. V případě, že zhotovitel nebude moci ve zhotovování díla bez svého zavinění řádně pokračovat, prodlužuje
      se doba plnění o dobu, po kterou zhotovitel nemohl prokazatelně dílo zhotovovat. Běžné klimatické
      podmínky odpovídající ročnímu období, v němž se stavební práce provádějí, nejsou důvodem
      k prodloužení lhůty pro dokončení díla.

3.5. Zhotovitel se zavazuje provádět práce na provádění díla výhradně v pracovní dny v době od 7:00 do max.
      19:00 hod.

3.6. Objednatel má možnost v průběhu plnění smlouvy upravovat po dohodě se zhotovitelem termíny realizace
      díla v závislosti na výši disponibilních finančních prostředků.

3.7. Předmět smlouvy je splněn tj. dílo je provedeno, je-li dílo v souladu s touto smlouvou dokončeno a
      předáno. O předání a převzetí díla musí být pořízen zápis (viz dále čl. 8 této smlouvy). Smluvní strany se
      dohodly, že dnem dokončení díla je den podpisu "Zápisu o předání a převzetí staveb a jejich
      ucelených částí". Převzetí díla objednatelem nebrání drobné vady a nedodělky zjištěné v přejímacím
      řízení, které samy o sobě a ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla nebo jeho užívání podstatným
      způsobem neomezují.

                                                   4.
                C E NA D Í LA A PLATE B N Í PO D M Í N KY

4.1. Cena díla je stanovena na základě výsledku předmětného zadávacího řízení a nabídky zhotovitele, je cenou
      nejvýše přípustnou za splnění díla dle této smlouvy a činí celkem:

cena za kompletní dílo bez DPH     258 856,63 Kč
výše DPH                            38 828,49 Kč
cena díla vč. DPH
                                   297 685,12 Kč

      Zhotovitel je povinen účtovat DPH v zákonem stanovené výši platné v den uskutečnění zdanitelného
      plnění.
      Cena díla je doložena položkovým rozpočtem zhotovitele, tj. oceněným soupisem stavebních prací,
      dodávek a služeb, tvořícím přílohu této smlouvy. Cena díla obsahuje veškeré náklady a zisk zhotovitele
      nezbytné k řádné realizaci díla dle předané dokumentace a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s
      výkazem výměr a dle veškerých zadávacích podmínek ze stejnojmenného zadávacího řízení zadavatele.
4.2. Smluvní strany se dohodly na tom, že úhrada ceny díla bude uskutečňována postupně formou měsíčního
     dílčího plnění zhotovitele pro objednatele maximálně do výše 80% základní ceny za dílo vč. DPH. Dílčím
     plněním se rozumí rozsah a cena skutečně provedených prací a dodávek uskutečněných zhotovitelem v
     běžném měsíci a zjištěných k poslednímu pracovnímu dni tohoto měsíce. Zjišťování rozsahu a ceny dílčího
     plnění se provádí zjišťovacím protokolem, doloženým soupisem provedených prací a dodávek v členění dle
     specifikace s uvedením minimálně souhrnné položky, jednotkové ceny, množství a výsledné ceny za
     příslušnou položku. Podpisem zjišťovacího protokolu a soupisu provedených prací zástupci smluvních stran
     vzniká zhotoviteli právo fakturovat odsouhlasenou cenu dílčího plnění daňovým dokladem včetně DPH a
     tento den se stává dnem uskutečnění zdanitelného plnění. Dohodou o dílčím plnění nejsou dotčena práva a
     povinnosti obou smluvních stran týkající se předání a převzetí celého díla, odstranění vad a záruční lhůty
     podle ustanovení článků 8. a 9. této smlouvy. Zhotovitel je povinen práce fakturovat dle specifikace díla a
     kalkulace ceny v souladu s přílohou č. 1.
4.3. Pozastávka ve výši 20 % bude uhrazena po odstranění případných vad a nedodělků vzešlých z přejímacího
      řízení a rovněž z kolaudačního řízení. Konečná faktura bude objednatelem vystavena do max. 7 dnů od
      podpisu „Zápisu o předání a převzetí staveb a jejich ucelených částí“.
4.4. Veškeré faktury budou vystaveny v jednom vyhotovení (1krát originál) na adresu objednatele. Doloženy
      budou zjišťovacím protokolem a soupisem provedených prací, odsouhlasených technickým dozorem.
4.5. Lhůta splatnosti dílčích faktur i konečné faktury je 30 dní od doručení objednateli. Termínem úhrady se
      rozumí den odpisu platby z účtu objednatele.
4.6. Oprávněně vystavená faktura - daňový doklad - musí mít veškeré náležitosti daňového

        dokladu ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb. , o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, tzn.,
        že musí obsahovat tyto údaje:

                    Odběratel:
                        Město Tábor

SOD č. 55/2016                  3
                         Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

                        Žižkovo nám. 2/2
                        Tábor
                        390 01
                        IČO: 00253014
                        DIČ: CZ00253014

                    Konečný příjemce, zasílací adresa:
                        BYTES Tábor s.r.o.
                        kpt. Jaroše 2418
                        Tábor – Klokoty
                        390 03
                        IČO: 62502573
                        DIČ: CZ62502573

                    údaje zhotovitele: obchodní jméno, sídlo, IČ,DIČ
                    rozsah a předmět plnění
                    číslo faktury = variabilní symbol
                    fakturovanou částku v souladu se zákonem o DPH
                    datum uskutečnění zdanitelného plnění
                    datum vystavení daňového dokladu
                    a dále:
                    razítko a podpis oprávněné osoby, stvrzující oprávněnost, formální a věcnou správnost

                        faktury
                    bankovní spojení objednatele a zhotovitele
                    zápis v obchodním rejstříku (číslo vložky, oddíl)
                    číslo smlouvy
        Dnem uskutečnění zdanitelného plnění bude den převzetí a předání díla, tj. datum podpisu zjišťovacího
        protokolu.
4.7. V případě, že faktura nebude vystavena oprávněně, či nebude obsahovat náležitosti uvedené v této
        smlouvě, je objednatel oprávněn vrátit ji zhotoviteli k doplnění. V takovém případě nová lhůta splatnosti
        začne plynout doručením opravené, či oprávněně vystavené faktury.
4.8. Smluvní strany se dohodly, že cenu díla bude možné změnit pouze za těchto podmínek:
        a) dojde-li ke změně daňových předpisů majících vliv na cenu díla,
        b) v případě dodatečných stavebních prací, jejichž potřeba vznikla v důsledku objektivně
        nepředvídaných okolností v průběhu provádění díla (např. vyšší kubatury prací zjištěné po odkrytí
        konstrukcí, překládky nedokladovaných inženýrských sítí apod.) a které jsou nezbytné pro provedení díla.
        Celkový rozsah dodatečných stavebních prací nepřekročí 20 % smluvní ceny. Zhotovitel se zavazuje,
        že se při ocenění dodatečných stavebních prací bude řídit položkovým rozpočtem, který je přílohou této
        smlouvy tj. dodatečné stavební práce budou oceněny jednotkovými cenami uvedenými v rozpočtu dle
        přílohy této smlouvy, přičemž pokud rozpočet takovéto stavební práce (položky) neobsahuje, zhotovitel
        se zavazuje dodržet cenovou úroveň, v níž je položkový rozpočet zpracován (tj. např. % snížení ceny
        oproti použité cenové soustavě).
4.9. Zhotovitel je povinen ke každé změně prováděných prací oproti soupisu stavebních prací, dodávek a
        služeb tvořícím přílohu této smlouvy, která je zapsána a odsouhlasena technickým dozorem investora,
        zpracovat změnový list, jenž bude v případě dodatečných stavebních prací (viz výše) podkladem pro
        zadání dodatečných stavebních prací v jednacím řízení bez uveřejnění a následně i podkladem pro
        dodatek ke smlouvě.
4.10. Práce, které nejsou předmětem této smlouvy, provedené zhotovitelem v rozporu s čl. 4.8 této smlouvy,
        nebudou zhotoviteli uhrazeny.
4.11. Je-li objednatel v prodlení s placením splatné částky delším 60 kalendářních dnů, může zhotovitel
        odstoupit od smlouvy, avšak teprve poté, kdy na tuto možnost objednatele předem písemně upozornil a
        poskytl odpovídající lhůtu k nápravě.
4.12. Předmět plnění spadá do režimu přenesení daňové povinnosti, který upravuje § 92a zákona 235/2004Sb. o
        dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. V rámci režimu přenesení daňové povinnosti je
        poskytovatel plnění povinen vystavit daňový doklad podle § 28 odstavce 2 včetně sazby daně, avšak bez
        výše daně. Na místo toho je povinen na vystaveném daňovém dokladu uvést sdělení, že výše daně je
        povinen doplnit a přiznat plátce, pro kterého je plnění uskutečněno.
4.13. Zhotovitel je povinen vést účtování o stavbě samostatně, odděleně od ostatních jím realizovaných akcí a
        je povinen umožnit na základě žádosti objednatele provedení kontroly realizace této stavby.

SOD č. 55/2016  4
                         Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

4.14. Smluvní strany se pro případ vzniku vzájemných pohledávek plynoucích z této smlouvy dohodly na jejich
        vyrovnání formou zápočtů, přičemž vzájemně budou započteny takové pohledávky, které budou
        odsouhlaseny co do důvodů a výše pohledávky oběma smluvními stranami.

                                                             5.
                       PRÁVA A POVINNOSTI OBJEDNATELE

5.1. Objednatel má právo pověřit svým zastupováním odbornou firmu provádějící inženýrskou činnost TDI.
        Technický dozor nesmí provádět zhotovitel a ani osoba s ním propojená.

5.2. Objednatel předá zhotoviteli protokolárně staveniště včetně určení přípojných míst pro odběr elektrické
        energie a vody. Přípojky energií si zajistí zhotovitel na vlastní náklady.

5.3. Objednatel do doby předání staveniště předá zhotoviteli veškeré doklady, které získal a jsou nezbytné k
        realizaci předmětu smlouvy a projektovou dokumentaci v 1 vyhotovení.

5.4. Objednatel do doby zahájení prací zápisem do stavebního deníku jmenuje odpovědné zástupce pověřené
        výkonem technického dozoru.

5.5. Objednatel bude řádně a včas plnit své závazky vyplývající z požadavků na vzájemnou součinnost při
        realizaci díla jak jsou tyto dány platnými právními předpisy a touto smlouvou.

5.6. Objednatel od zhotovitele převezme řádně dokončený předmět smlouvy bez vad a nedodělků a za
        zhotovené dílo zaplatí cenu dle článku 4. této smlouvy.

5.7. Objednatel nepřipouští změny mezi realizační dokumentací a dokumentací pro výběr zhotovitele.

                                                             6.
                       PRÁVA A POVINNOSTI ZHOTOVITELE

6.1. Zhotovitel provede práce dle této smlouvy kompletně, kvalitně a v dohodnutém termínu. Kvalita
        prováděných prací bude odpovídat systému jakosti daného ČSN EN. Veškeré materiály a dodávky ke
        zhotovení díla zajistí zhotovitel tak, aby odpovídaly platným technickým normám, dohodnutým
        podmínkám a projektové dokumentaci.

6.2. Zhotovitel se bude při své činnosti řídit ujednáními této smlouvy, výchozími podklady objednatele, jeho
        pokyny, zápisy a dohodami na úrovni statutárních orgánů, rozhodnutími a vyjádřeními veřejnoprávních
        orgánů.

6.3. Zhotovitel bude řádně udržovat jím používané veřejné komunikace v prostoru staveniště a jeho okolí;
        neprodleně odstraní veškerá jejich znečištění a poškození.

6.4. Zhotovitel bude při své činnosti minimalizovat negativní dopady stavební činnosti na okolní zástavbu.
6.5. Zhotovitel zajistí pro vlastní provoz zařízení staveniště, které vyklidí do 5 ti dnů od předání a převzetí

        díla, nebude-li při přejímce domluveno jinak. Po tomto termínu je zhotovitel oprávněn ponechat na
        staveništi pouze zařízení a materiál, nutný k odstranění vad a nedodělků, bude-li s nimi dílo objednatelem
        převzato, případně zařízení a materiál potřebný ke splnění podmínek kolaudačního řízení.
6.6. Zhotovitel zajistí na své náklady veškeré nezbytné provozní i komplexní zkoušky.
6.7. Zhotovitel zajistí komplexní zabezpečení díla a do doby jejího předání objednateli nese odpovědnost za
        škody na zhotovovaném díle, na majetku vlastníka a za škody způsobené třetím osobám.
6.8. Zhotovitel zajistí po celou dobu provádění díla během určené pracovní doby (viz. stavební deník) na
        staveništi přítomnost odpovědné osoby uvedené v čl. 7.1 smlouvy, řídící průběh prací nebo jeho
        zástupcem uvedeným ve stavební deníku. Pokud objednatel zjistí, že ani jedna odpovědná osoba není na
        staveništi přítomna, je oprávněn požadovat na zhotoviteli jednorázovou smluvní pokutu dle čl. 10.2
        smlouvy za každý zjištěný případ.
6.9. Zhotovitel zajistí účast svých zmocněných zástupců na pravidelných kontrolních dnech, jejichž termíny
        budou oznámeny zápisem do stavebního deníku technickým dozorem investora.
6.10. Zhotovitel se zavazuje dodržovat platební povinnost vůči svým subdodavatelům.
6.11. Zhotovitel je povinen si sám a na své náklady zajistit projednání záborů veřejného prostranství a
        dopravních opatření spojených s realizací díla (DIR).
6.12. Zhotovitel se zavazuje provádět montáž plastových oken pouze proškolenými zaměstnanci. Nejpozději při
        předání staveniště předloží zhotovitel osvědčení o proškolení zaměstnanců pro:
        min. 3 pracovníky provádějící montáž plastových oken - doloží oprávnění a proškolení k montáži
        nabízených resp. realizovaných plastových oken.
        V průběhu plnění smlouvy lze tyto osoby nahradit pouze po předchozí dohodě s objednatelem a pouze za
        osoby disponující minimálně stejným proškolením jako osoby nahrazované. V případě porušení této
        povinnosti zhotovitele je objednatel oprávněn požadovat smluvní pokutu dle čl. 10.2 smlouvy.

SOD č. 55/2016  5
                Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

                                                 7.
               Ř Í Z E N Í S T A V B Y, S T A V E B N Í D E N Í K,
T E C H N I C K Ý D O Z O R, P O D M Í N K Y P R O V Á D Ě N Í D Í L A

7.1. Osoba zodpovědná za věci technické dle čl. 1 odst. 2 ve smlouvě o dílo za zhotovitele je pan Jiří Dlesk,

který zabezpečuje zejména tyto činnosti:

a)              řídí a odpovídá za komplexní realizaci prací zhotovitele a jeho subdodavatelů

b) připravuje podklady pro faktury za provedené práce, včetně příslušných dokladů

c)              provádí předávání stavebních prací, projektů a díla objednateli

d) projednává a odsouhlasuje změny projektu, materiálů a dodávek

e)              projednává a odsouhlasuje změny množství a cen realizovaných prací a dodávek materiálu

f)              vede stavební deník

7.2. Zhotovitel je povinen ode dne převzetí staveniště vést na stavbě stavební deník podle zákona č. 183/2006

Sb., ve znění pozdějších předpisů, a §6 vyhl. č. 499/2006 Sb. o dokumentaci stavby. Do deníku se zapisují

všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy, zejména údaje o časovém postupu prací a o

překážkách, které brání jejich plynulému postupu. Deník bude uložen na stavbě. Deník vede zhotovitel se

dvěma oddělitelnými průpisy, jedním určeným pro osobu pověřenou zhotovitelem kontrolou provádění

díla, druhým určeným pro zhotovitele za účelem archivace, na dobu nejméně deseti let od kolaudace

stavby. Originál deníku předá zhotovitel objednateli spolu s dokumentací skutečného provedení stavby.

Objednatel je povinen sledovat obsah zápisů v deníku a k zápisům připojovat svá stanoviska.

7.3. Mimo osoby zodpovědné za věci technické zhotovitele může provádět potřebné záznamy v deníku

odpovědný zástupce objednatele, zástupce projektanta pověřený autorským dozorem, příp. orgán státního

stavebního dohledu. Je zakázáno zápisy v deníku přepisovat, škrtat a nelze též z něj vytrhávat originály

jednotlivých stránek. Vedení deníku končí dnem odstranění poslední vady oznámené (reklamované)

v zápise o předání a převzetí stavby. Stavební deník musí být přístupný osobám pověřeným objednatelem

kontrolou prováděných prací, osobám pověřeným k provádění autorského dozoru, a dalším osobám

oprávněným k nahlížení nebo zápisu do deníku ze smlouvy a to po celou dobu provádění díla.

Jestliže zástupce zhotovitele za věci technické nesouhlasí s provedeným záznamem objednatele nebo

projektanta, je povinen do 3 pracovních dnů připojit k záznamu svoje vyjádření, jinak se má za to, že s

obsahem záznamu souhlasí.

7.4. Nesouhlasí-li odpovědný zástupce objednatele s obsahem zápisu, který provedla osoba zodpovědná za

věci technické zhotovitele, zapíše svůj nesouhlas do deníku do 3 pracovních dnů s uvedením důvodů,

jinak se má za to, že s obsahem záznamu souhlasí.

7.5. Technický dozor vykonává pro objednatele následující činnosti:

a) Průběžně sleduje, zda jsou práce prováděny podle schváleného projektu, podle smlouvy o dílo a

    v souladu s časovým HMG, technických norem a jiných předpisů.

b) Přebírá dodávky stavebních prací a celé dílo podle této smlouvy a potvrzuje soupisy provedených

    prací a zjišťovací protokoly.

c) Je zmocněn projednávat drobné změny projektové dokumentace, materiálu a vícepráce, které musí

    následně písemně předložit k odsouhlasení investorovi.

d) Je oprávněn dát pracovníkům zhotovitele příkaz přerušit práci, pokud odpovědný orgán zhotovitele

    není dosažitelný a je-li ohroženo zdraví pracovníků nebo hrozí vznik hmotné škody. Není však

    oprávněn zasahovat do hospodářské činnosti zhotovitele.

e) Pravidelně kontroluje a svým podpisem potvrzuje stavební deník.

f) Organizuje kontrolní dny na stavbě, zajišťuje zápis z kontrolního dne, který je nadřazen zápisům ve

    stavebním deníku (pokud jsou v něm rozpory).

7.6. Zhotovitel bude průběžně informovat objednatele o stavu rozpracovaného díla, a to na základě

aktualizovaného časového harmonogramu (viz příloha č. 2 smlouvy).

7.7. Zápis zapsaný ve stavebním deníku, podepsaný osobou zodpovědnou za věci technické a technickým

dozorem, je důkazem o zapsané skutečnosti a je podkladem pro případné smluvní úpravy.

7.8. Zhotovitel je povinen předat po odstranění vad a nedodělků zjištěných při přejímacím řízení stavby

objednateli originál stavebního deníku k archivaci dle zák. č. 183/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů,.

7.9. Objednatel je oprávněn prostřednictvím svého zástupce provádět průběžnou kontrolu díla. Zástupce je

oprávněn dát příkaz k přerušení prací, nejsou-li pracovníci zhotovitele dosažitelní a je-li ohrožena

bezpečnost prováděného díla, život, nebo zdraví veřejnosti, nebo pracovníků na stavbě, nebo hrozí-li

vznik rozsáhlé škody. O uvedené skutečnosti bude proveden zápis do stavebního deníku.

7.10. Uplatňování náhrady škody bude řešeno dle příslušných ustanovení občanského zákoníku.

7.11. Zhotovitel komplexně odpovídá za provedení díla v rozsahu a kvalitě sjednané touto smlouvou, přičemž

při splnění, jakož i ve sjednané záruční lhůtě bude zhotovené dílo splňovat vlastnosti stanovené platnými,

technickými, hygienickými a právními předpisy a normami (zejména ČSN a jinými uvedenými v PD) a

dodavatelskou dokumentací. Zhotovené dílo bude splňovat účel daný touto smlouvou a zhotovitel

SOD č. 55/2016                            6
                         Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

        garantuje dodržení technických parametrů zařízení sjednaných touto smlouvou a výrobcem dodávaného
        zařízení.
7.12. Nedokončené dílo nebude objednatelem převzato, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.
7.13. Věci, které jsou potřebné k plnění veřejné zakázky, je povinen opatřit zhotovitel, pokud ve smlouvě není
        výslovně uvedeno, že je opatří objednatel.
7.14. Zhotovitel v plné míře zodpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob, které se s jeho vědomím
        zdržují na staveništi a je povinen zabezpečit jejich vybavení ochrannými pracovními pomůckami.
        Zhotovitel současně smluvně zaváže k této součinnosti i všechny své subdodavatele. V případě vysokého
        rizika ohrožení bezpečnosti práce a zdraví osob mohou být práce zastaveny do doby přijetí adekvátních
        opatření bezpečné a zdraví ohrožující práce.
7.15. Zhotovitel odpovídá za to, že při plnění veřejné zakázky nepoužije žádný materiál, o kterém je v době
        jeho užití známo, že je škodlivý. Pokud tak zhotovitel učiní, je povinen na písemné vyzvání objednatele
        provést okamžitě nápravu a veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel. Stejně tak zhotovitel odpovídá
        za to, že k plnění veřejné zakázky nepoužije materiály, které nemají požadovanou certifikaci, je-li pro
        jejich použití nezbytná podle příslušných předpisů.
7.16. Zhotovitel je povinen dodržovat veškeré podmínky vyplývající z právních předpisů řešících problematiku
        vlivu stavby na životní prostředí.
7.17. Zhotovitel se zavazuje dodržet při plnění veřejné zakázky veškeré podmínky a připomínky vyplývající z
        územního rozhodnutí a stavebního povolení. Pokud nesplněním těchto podmínek vznikne objednateli
        škoda, hradí ji zhotovitel v plném rozsahu. Tuto povinnost nemá, prokáže-li, že škodě nemohl zabránit ani
        v případě vynaložení veškeré možné péče, kterou na něm lze spravedlivě požadovat.
7.18. Součástí předmětu plnění veřejné zakázky je i zajištění provedení všech průkazných zkoušek a revizí
        nezbytných pro dokončení stavby. K přejímce stavby předá zhotovitel stavební deník průběžně vedený při
        realizaci stavby, protokoly o zkouškách a revizích.
7.19. Před zahájením stavby i během realizace stavby zajistí zhotovitel ve spolupráci s objednatelem
        informování nájemníků bytů o průběhu prováděných prací podle průběžně aktualizovaného
        harmonogramu postupu prací. Při provádění prací bude zhotovitel postupovat ohleduplně a vstřícně k
        nájemníkům bytů, kterým stavební úpravy naruší jejich soukromí.
7.20. Zhotovitel se zavazuje předložit objednateli ke schválení každou změnu subdodavatele oproti seznamu
        subdodavatelů uvedenému v nabídce zhotovitele v rámci veřejné zakázky. V případě, že zhotovitel bude
        měnit subdodavatele, který zhotoviteli prokazuje v zadávacím řízení kvalifikaci, musí nový subdodavatel
        tuto kvalifikaci také splňovat a zhotovitel je povinen předložit objednateli všechny příslušné doklady
        k prokázání kvalifikace.
7.21. Staveništěm se rozumí prostor určený pro realizaci díla. Objednatel je povinen určit prostory staveniště,
        vymezení a ohrazení je povinen zabezpečit zhotovitel – zákon č. 183/2006 Sb. a Nařízení vlády č.
        591/2006 Sb. o bližších minimálních požadavcích na ochranu zdraví při práci na staveništi, o bezpečnosti
        práce a technických zařízeních při stavebních pracích.
7.22. Objednatel je povinen zajistit, aby zhotovitel svou prací nezpůsoboval omezování práv třetích osob a je
        povinen zabezpečit zhotoviteli bezplatné užívání staveniště po dobu prací na díle. Zhotovitel na požádání
        objednatele umožní vstup dalších třetích osob na staveniště.
7.23. Zhotovitel je povinen vést evidenci o všech druzích odpadů vzniklých z jeho činnosti a vést evidenci o
        způsobu jejich zneškodňování.
7.24. Zhotovitel je povinen udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu, je povinen odstraňovat odpady
        a veškeré nečistoty vzniklé jeho činností na vlastní náklady a zabezpečit, aby odpad vzniklý z jeho
        činností nebo stavební materiál nebyl umísťován mimo staveniště. Pro ukládání případného vybouraného
        a vytěženého materiálu doporučuje objednatel nejbližší skládku Klenovice nebo Želeč. K fakturaci
        uložení vybouraného a vytěženého materiálu dle výkazu výměr na skládku doloží zhotovitel potvrzením
        příslušné skládky s datem a specifikací ukládaného materiálu o jeho převzetí k uložení na skládku. Bez
        tohoto potvrzení bude faktura vrácena, jako neuznaný výdaj nebude proplacena. Za ekologické škody
        vzniklé prováděním díla odpovídá zhotovitel, pokud vznikly jeho zaviněním.
7.25. Zhotovitel je povinen zajistit svůj majetek a rozpracované dílo proti zcizení a poškození. Střežení
        převzatého pracoviště si zajišťuje zhotovitel.
7.26. Zhotovitel zajistí přechodné dopravní značení během provádění stavebních prací. K lokalitě bude zajištěn
        vjezd pro vozidla záchranného systému po celou dobu výstavby.
7.27. Zhotovitel provede pravidelný denní čistý úklid všech dotčených ploch, tzn. podlahy, výklenky, parapety
        oken, niky, rozvaděče apod., v případě bouracích prací bude tento úklid proveden 2krát denně (všechny
        prováděné úklidy budou mokré, všechny dotčené plochy budou nejen zameteny, ale i vytřeny). Oddělení
        prostor pracoviště provizorními zástěnami v chodbách a závěrečný generální úklid bude mokrý a bude
        zahrnovat úklid nejen dotčených ploch, ale i zasažených ploch výklenků, parapetů oken, nik, rozvaděčů
        apod., tak aby bylo docíleno co nejmenší zátěže pro ostatní nájemníky domu.
7.28. Zhotovitel se zavazuje, že bude dbát, aby nedocházelo ke škodám na majetku třetích osob.

SOD č. 55/2016  7
                         Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

7.29. Zhotovitel je povinen zabezpečit na staveništi aktuální identifikační tabuli v obvyklých rozměrech
        s uvedením údajů o stavbě a zhotoviteli, objednateli a dozorech. Jiné reklamy a identifikační tabule může
        zhotovitel umístit pouze se souhlasem objednatele.

7.30. Zhotovitel se zavazuje před zahájením montáže oken a balkonových sestav umožnit náhodný výběr 2 ks
        výplní otvorů, u kterých bude provedeno jejich rozříznutí, následná kontrola měřením a ověření
        technických parametrů příslušným výpočtem. Tato kontrola nebude mít vliv na HMG prací. Úhrada
        těchto 2ks výplní otvorů bude na základě objednávky, která bude vystavena při podpisu smlouvy. V
        případě nesplnění požadovaných technických parametrů oken (viz 8 odst. 8 ZD), které byly v nabídce
        zhotovitele následně deklarovány, je objednatel bez jakékoli sankce oprávněn odstoupit od smlouvy.
        Objednatel si vyhrazuje právo na kontrolu technických parametrů plastového okna dodaného či
        zabudovaného do objektu. Kontrolou technických parametrů se rozumí provedení destruktivní zkoušky
        okna / dveří – vysklení a rozříznutí profilu rámu a křídla. Kontrola bude provedena na vybraném výrobku
        dodaném do objektu, a to v počtu 1 ks. Destruktivní zkouška okna bude provedena za účasti objednatele,
        zhotovitele a výrobce plastového okna. Naměřené technické parametry (tloušťka stěny hlavních profilů,
        šířka a výška profilů, tloušťka výztuže) budou posouzeny s doloženým Protokolem o výpočtu součinitele
        prostupu tepla celé otvorové výplně dle normy ČSN EN 10077-1.

                                                             8.
                                  PŘ E D Á N Í A PŘ EVZETÍ D Í LA

8.1. Řádně provedená stavba se předává a přejímá v rozsahu projektové dokumentace stavby a vydaného
        stavebního povolení. Pokud je smlouvou dohodnuto, též v rozsahu jednotlivých objektů schopných
        samostatného užívání. Veškerá předání a převzetí budou prováděna v rozsahu a způsobem stanoveným
        platnými předpisy a touto smlouvou.

8.2. Zhotovitel je povinen zajistit předložení veškerých atestů, zpráv a protokolů o zkouškách stanovených
        platnými předpisy a kompletní projektové dokumentace skutečného provedení se zakreslením změn podle
        skutečného stavu provedených prací.
        Dále připraví tyto doklady:
             osvědčení o zkouškách použitých materiálů
             stavební deník
             prohlášení o shodě na stanovené výrobky
             doklady o zaškolení obsluhy technologických zařízení
             provozní pokyny dodaných technologických zařízení
             doklady o vykonaných zkouškách technologických zařízení

8.3. Ke kontrole prací, materiálů a konstrukcí, které budou v dalším průběhu prací zakryty, vyzve zhotovitel
        objednatele 3 pracovní dny před jejich zakrytím zápisem do stavebního deníku. Pokud se objednatel na
        výzvu nedostaví, je zhotovitel oprávněn provést zakrytí bez jeho účasti.

8.4. K převzetí dokončeného díla vyzve zhotovitel objednatele písemně alespoň 7 dnů před zahájením
        předávacího řízení a to způsobem uvedeným v čl. 13.

8.5. O předání a převzetí díla sestaví smluvní strany "Zápisu o předání a převzetí staveb a jejich ucelených
        částí", který bude obsahovat vedle základních technických údajů zejména zhodnocení kvality
        provedených prací, soupis případných vad a nedodělků, bude-li s nimi dílo převzato, a dohodu o
        termínech odstranění vad a nedodělků. Dílo s drobnými vadami a nedodělky nebránícími užívání díla se
        pro účely splnění závazků považuje za dílo provedené řádně a drobné vady a nedodělky (které nebrání
        užívání díla) nejsou důvodem k nepřevzetí díla objednatelem. Tyto drobné vady a nedodělky, které
        nebrání užívání díla, musí být vzájemně odsouhlaseny oběma smluvními stranami.

8.6. Dnem dokončení díla tj. podpisu Zápisu o předání a převzetí staveb a jejich ucelených částí, který bude
        bez vad nedodělků, začíná běžet záruční lhůta.

8.7. Odmítne-li objednatel dílo převzít, sepíše se o tom zápis, v němž smluvní strany uvedou svá stanoviska a
        jejich zdůvodnění včetně návrhu na další postup. Objednatel není povinen dílo převzít v případě, že vady
        nebo nedodělky brání řádnému užívání stavby nebo by takové vady a nedodělky bránily případnému
        kolaudačnímu souhlasu.

8.8. Objednatel není oprávněn odmítnout převzetí díla pro závady, jejichž původ je ve schválené projektové
        dokumentaci ke stavebnímu řízení, nebo jestliže sám způsobil, že dílo nevyhovuje.

8.9. Zhotovitel je však povinen upozornit objednatele na vady projektu, o kterých věděl nebo vědět mohl a to
        bezodkladně po tom, co tyto vady zjistil nebo zjistit mohl.

8.10. Zhotovitel nese nebezpečí škody na zhotovovaném díle až do doby odstranění poslední vady a nedodělku
        i v případě, pokud s nimi bylo dílo protokolárně předáno a převzato. Vznikne-li na díle nebo na jakékoli
        jeho části škoda, ztráta nebo jakákoli jiná újma v době do okamžiku přechodu rizik na objednatele,

SOD č. 55/2016  8
                         Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

        odstraní zhotovitel na své vlastní náklady vzniklou škodu, ztrátu nebo jinou újmu a uvede dílo ve všech
        ohledech do bezvadného stavu.
8.11. Vlastníkem stavby je od počátku objednatel, a to od samého počátku. Objednatel má rovněž vlastnické
        právo ke všem věcem k provedení díla, které zhotovitel opatřil a dodal na místo provedení díla. Protože
        stavba je dle příslušných právních předpisů součástí pozemku, s nímž je pevně spojena, objednatel
        prohlašuje, že je vlastníkem pozemku, s nímž je stavba tvořící předmět díla dle smlouvy spojena.

                                                             9.
                                     ODPOVĚDNOST ZA VADY

9.1. Zhotovitel zodpovídá za to, že předmět této smlouvy je zhotovený podle podmínek smlouvy, a že po dobu
        trvání záruky bude mít dílo vlastnosti dohodnuté v této smlouvě a vlastnosti stanovené právními předpisy,
        technickými normami, případně vlastnosti obvyklé.

9.2. Záruční doba na dílo je 60 měsíců ode dne předání celého díla. Záruční lhůta na dodávky strojů a
        technologického zařízení, na něž výrobce těchto zařízení vystavuje samostatný záruční list, se sjednává
        v délce lhůty poskytnuté výrobcem, nejméně však v délce 24 měsíců.

9.3 V případě, že zhotovitel z jakéhokoliv důvodu nedokončí dílo, pak záruka za jakost platí na dodávky a
        práce provedené do doby ukončení prací.

9.4. Zhotovitel neodpovídá za vady vzniklé v důsledku okolností vylučujících jeho odpovědnost, tj. zejména v
        důsledku neodborného zásahu, neodborného užívání ze strany objednatele (uživatele) či zásahem třetích
        osob. Existenci okolností vylučujících odpovědnost zhotovitele za zjištěné vady díla je zhotovitel povinen
        prokázat.

9.5. V případě vzniku a výskytu vad díla objednatel bez zbytečného odkladu po jejich zjištění oznámí vady
        písemně zhotoviteli, a to doporučeným dopisem, faxem nebo elektronicky e-mailem a následně
        potvrzeným doporučeným dopisem v souladu s čl. 13 smlouvy. Reklamaci vad lze uplatnit do uplynutí
        záruční doby.

9.6. Po oznámení vad objednatelem se zhotovitel zavazuje reklamované vady díla bezplatně odstranit, a to ve
        lhůtě do 5 dnů a v případě havárie do 48 hodin, od doručení písemného oznámení vady zhotoviteli. V
        případě prodlení zhotovitele s odstraněním reklamovaných vad má objednatel vedle níže uvedené smluvní
        pokuty právo pověřit tímto třetí osobu na náklady zhotovitele, a to v případě, že zhotovitel neodstraní
        vady ani po opětovné písemné výzvě se stanovením dodatečné lhůty pro odstranění vad.

9.7. O odstranění vady bude sepsán protokol, který podepíší obě smluvní strany. Protokol vystaví zhotovitel a
        musí v něm být uvedeno:

      jméno zástupců smluvních stran
      číslo smlouvy o dílo
      datum uplatnění a číslo jednací reklamace
      popis a rozsah vady a způsob jejího odstranění
      datum zahájení a odstranění vady
      celková doba trvání vady od zjištění do odstranění
      vyjádření, zda vada bránila řádnému užívání díla.
9.8. Odstranění vady nemá vliv na nárok objednatele na náhradu škody od zhotovitele, která byla objednateli

        způsobena vadným plněním zhotovitele.
9.9. Zhotovitel na žádost objednatele odstraní reklamovanou závadu i v případě, že jím nebude uznána s tím,

        že prokáže-li reklamaci za neoprávněnou, uhradí objednatel náklady spojené s odstraněním vady včetně
        nákladů zhotovitele na prokázání neoprávněnosti reklamace.
9.10. Smluvní strany se výslovně dohodly, že zhotovitel je jediným garantem plnění smlouvy a na jeho vrub
        budou řešeny veškeré záruky a sankce. Bylo-li plněno vadně, bude odstranění vad řešeno výhradně se
        zhotovitelem. Zhotovitel může pověřit odstraněním vad subdodavatele, ale i v takovém případě za
        odstranění vad odpovídá zhotovitel. Za určitých okolností (viz § 2630 občanského zákoníku) může být za
        vadné plnění objednateli přímo odpovědný i subdodavatel zhotovitele, popř. projektant či stavební dozor.
9.11. Zhotovitel se zavazuje, že v rámci záruky provede na své náklady seřízení všech dodaných výplní
        otvorů v období do 6 měsíců od předání díla objednateli a další servis bude zhotovitel realizovat na
        základě požadavku objednatele, náklady spojené se servisem budou po celou dobu záruky v režii
        zhotovitele. Při podpisu smlouvy uchazeč předloží seznam servisních úkonů, které budou prováděny po
        celou dobu záruky (60 měsíců) na základě vyžádání objednatele v souladu s tímto bodem.

                                                            10.
                       SMLUVNÍ POKUTY A NÁHRADA ŠKODY

SOD č. 55/2016  9
                         Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

10.1. Smluvní strany touto smlouvou sjednávají níže uvedené smluvní pokuty pro případ porušení daných
        smluvních povinností. Oprávněná smluvní strana může požadovat smluvní pokutu bez zřetele k tomu, zda
        porušením dané povinnosti vznikla škoda. Zaplacení smluvní pokuty nezbavuje dotčenou smluvní stranu
        splnění povinnosti smluvní pokutou sankcionované.

10.2. Objednatel je oprávněn požadovat na zhotoviteli tyto smluvní pokuty:
        - smluvní pokutu za prodlení zhotovitele s termínem dokončení celého díla ve výši 0,5% z celkové ceny
        díla bez DPH za každý kalendářní den prodlení,
        - smluvní pokutu za prodlení s odstraněním reklamované vady ve lhůtě dle této smlouvy nebo v jiné
        dohodnuté lhůtě ve výši 0,5% z celkové ceny díla bez DPH za každou vadu a kalendářní den prodlení,
        - smluvní pokutu za prodlení s termínem odstranění vad a nedodělků uvedených v zápise o předání a
        převzetí staveb a jejich ucelených částí ve výši 0,5% z celkové ceny díla bez DPH za každý kalendářní
        den prodlení a vadu,
        - smluvní pokutu za nedodržení termínu vyklizení staveniště ve výši 0,5% z celkové ceny díla bez DPH
        za každý kalendářní den prodlení,
        - smluvní pokutu za porušení povinnosti předložit objednateli ke schválení každou změnu subdodavatele
        ve výši 1% z celkové ceny díla bez DPH za každý zjištěný případ, tj. za každého objednatelem
        neschváleného subdodavatele zjištěného na staveništi,
        - smluvní pokuta za nepřítomnost odpovědné osoby za věci technické nebo jejího zástupce na staveništi
        dle čl. 6.8 smlouvy ve výši 1% z celkové ceny díla bez DPH za každý zjištěný případ,
        - smluvní pokuta za porušení povinnosti týkající se osvědčení proškolených osob dle čl. 6.12 smlouvy ve
        výši 0,5% z celkové ceny díla bez DPH za každý zjištěný případ,
        - smluvní pokutu za jiné porušení povinností zhotovitele při provádění díla (viz zejména čl. 6, 7 a 8
        smlouvy), na jejichž porušování byl zhotovitel písemně upozorněn a nesjednal nápravu do 10 dnů od
        doručení výzvy k nápravě, ve výši 0,5% za každý zjištěný případ,
        - smluvní pokutu za podstatné porušení povinností zhotovitele dávající objednateli právo odstoupit od
        smlouvy ve výši 50 000,- Kč za každý zjištěný případ

10.3. V případě prodlení objednatele s platbou je zhotovitel oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši max.
        0,1 % z neuhrazené částky za každý kalendářní den prodlení. Tato smluvní pokuta v sobě obsahuje i
        úrok z prodlení, který nebude (nastane-li prodlení) zvlášť účtován.

10.4. Smluvní strany výslovně sjednávají, že objednatel je oprávněn smluvní pokutu, případně vzniklou
        náhradu škody, na které mu v důsledku porušení závazku zhotovitele vznikl právní nárok, započíst do
        kterékoliv úhrady, která přísluší zhotoviteli dle příslušných ustanovení smlouvy.

10.5. Zhotovitel není oprávněn omezit výši jednotlivých smluvních pokut dle této smlouvy či jejich celkový
        souhrn jakýmkoli limitem, ani finanční částkou, ani procentuálním či jiným vyjádřením.

10.6. Splatnost smluvních pokut se stanovuje ve lhůtě 30 kalendářních dnů po obdržení daňového dokladu
        (faktury) s vyčíslením smluvní pokuty.

10.7. Všechny smluvní pokuty musí být doručeny druhé straně písemnou formou. Ve vyúčtování musí být
        odkaz na příslušné ustanovení smlouvy, podle které smluvní pokutu nárokujeme a způsob výpočtu
        celkové výše smluvní pokuty. Druhá strana se musí k vyúčtování písemně vyjádřit nejpozději do 10 dnů
        od doručení, jinak se má za to, že s vyúčtováním souhlasí. V případě, že druhá strana s vyúčtováním
        nesouhlasí, musí ve výše uvedené lhůtě sdělit důvody, pro které vyúčtování neuznává.

10.8. Zaplacením smluvní pokuty nezaniká nárok objednatele na náhradu škody způsobené mu porušením
        povinnosti zhotovitele, na níž se smluvní pokuta vztahuje.

                                                            11.
                                      ZMĚNY A UKONČENÍ SMLOUVY

11.1. Změna této smlouvy může být provedena pouze písemným způsobem, a to na základě dohody obou stran.
        Ujednání o závazných ustanoveních či změnách (lhůty předání dokumentace, lhůty dokončení prací, cena
        díla aj.) jsou závazná pouze jako dodatek této smlouvy s číselným označením podle pořadového čísla
        příslušné změny smlouvy.

11.2 Smluvní strany neumožní změnu smlouvy, která by znamenala podstatnou změnu práv a povinností
        vyplývajících ze smlouvy. Za podstatnou změnu je považováno zejména rozšíření předmětu smlouvy, s
        výjimkou dodatečných stavebních prací dle čl. 4.8 písm. b) smlouvy, či jiná změna smlouvy měnící
        ekonomickou rovnováhu smlouvy ve prospěch zhotovitele. Současně nesmí být smlouva změněna tak, že
        by taková změna mohla ovlivnit předmětné zadávací řízení, v němž byl zhotovitel vybrán, a to ve smyslu
        citovaného ustanovení zákona o VZ.

11.3 Tato smlouva zaniká oboustranně splněním všech závazků v ní uvedených. Pokud není splnění smlouvy v
        důsledku vyšší moci možné, bude smlouva ukončena dohodou.

SOD č. 55/2016  10
                         Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

11.4 Smluvní strany mohou od smlouvy odstoupit, je-li to ujednáno v této smlouvě nebo tak stanoví občanský
        zákoník. Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku. Je-li již částečně plněno, je možné
        odstoupit pouze od nesplněného zbytku plnění.

11.5 Každá smluvní strana může odstoupit od smlouvy pro podstatné porušení smlouvy druhou smluvní
        stranou. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření
        smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení
        předvídala.

11.6 Smluvní strany si dále výslovně sjednaly, že objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy rovněž v těchto
        případech:
        - zhotovitel je v likvidaci nebo konkurzu,
        - příslušný odborník nebo soudní znalec prokazatelně zjistí, že zhotovitel provádí nekvalitní dílo, a to
        v jakékoliv fázi jeho zhotovování nebo jednotlivého technologického postupu,
        - zhotovitel provádí dílo v rozporu s touto smlouvou a přes opakované výzvy objednatele neprovedl
        nápravu tj. neuvedl dílo do souladu se smlouvou,
        - zhotovitel uvedl v nabídce informace nebo doklady, které neodpovídají skutečnosti a měly nebo mohly
        mít vliv na výsledek předmětného zadávacího řízení.

11.7 Smluvní strany si dále výslovně sjednaly, že zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy rovněž v tomto
        případě, když objednatel neumožní zhotoviteli provádět dílo za podmínek sjednaných v této smlouvě.

11.8 Smluvní strana může od smlouvy odstoupit bez zbytečného poté, co z chování druhé smluvní strany
        nepochybně vyplyne, že poruší smlouvu podstatným způsobem, a nedá-li na výzvu oprávněné strany
        přiměřenou jistotu. Jakmile strana oprávněná odstoupit od smlouvy písemně oznámí druhé straně, že od
        smlouvy odstupuje, nemůže volbu pro předmětné porušení smluvní povinnosti již sama změnit. Pokud
        nastanou další důvody pro odstoupení od smlouvy, je oprávněná smluvní strana opět oprávněna od
        smlouvy odstoupit. Dnem odstoupení od smlouvy je následující den po doručení písemného odstoupení
        od smlouvy formou doporučeného dopisu druhé smluvní straně na adresu uvedeno v čl. 1 této smlouvy.
        Smluvní strany se dohodly, že pokud si smluvní strana nepřevezme prokazatelně odeslanou písemnost
        obsahující odstoupení od smlouvy do 5 pracovních dnů ode dne odeslání, je uplynutím této lhůty
        považována za doručenou a dnem odstoupení od smlouvy je den následující po uplynutí 5 pracovních dnů
        od odeslání.

11.9 V případě odstoupení od smlouvy smluvní strany provedou inventuru a vyúčtování dosud provedených
        prací na díle. Zhotovitel zároveň do dvou pracovních dnů od účinného odstoupení od smlouvy vyklidí
        místo provádění díla a protokolárně jej bez závad předá objednateli.

11.10 Odstoupení od smlouvy se nedotýká práva na zaplacení smluvní pokuty nebo práva na náhradu škody.
        Vznikne-li odstoupením od smlouvy druhé straně škoda, je tato oprávněna žádat náhradu škody vč. ušlého
        zisku.

                                                            12.
                                         OSTATNÍ UJEDNÁNÍ

12.1. Pro případ odpovědnosti za škodu na díle je zhotovitel povinen mít uzavřenou pojistnou smlouvu, a to
        po celou dobu zhotovování díla až do okamžiku předání a převzetí celého díla objednatelem. Výše
        pojistné částky musí být v minimální výši ceny díla.
        Pojištění bude sjednáno pro případ škody vzniklé na pojištěných věcech jejich ztrátou, zničením nebo
        poškozením a škody vzniklé třetím osobám v souvislosti s činností nebo vztahem pojištěného,
        vyplývajícím ze stavebně montážních rizik budovaného díla, pokud pojištěný za škodu odpovídá v
        důsledku svého jednání nebo vztahu z doby trvání pojištění. Fotokopie pojistné smlouvy je zhotovitel
        povinen objednateli předat nejpozději v den převzetí staveniště.

12.2. Smluvní strany se dohodly na tom, že žádná ze smluvních stran není oprávněna postoupit práva a závazky
        z této smlouvy třetí osobě, bez výslovného písemného souhlasu druhé smluvní strany.

12.3. Objednatel je oprávněn u zhotovitele provést kontrolu realizace stavby, zda byla provedena dle
        předložené nabídky a této smlouvy a to buď svými pracovníky, nebo prostřednictvím jím pověřené třetí
        osoby. Objednatel je povinen zaslat vyrozumění o provedení kontroly zhotoviteli nejpozději 10 dnů před
        zahájením kontroly. Objednatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli zprávu kontroly k vyjádření a to
        nejpozději do 10 dnů ode dne obdržení kontrolní zprávy. Předání kontrolní zprávy zhotoviteli k vyjádření
        bude provedeno oproti podpisu zástupce zhotovitele ve věcech smluvních. Zhotovitel je povinen se
        vyjádřit k obdržené zprávě kontroly nejpozději do 5 dnů ode dne jejího obdržení. Vyjádření ke zprávě
        kontroly bude zhotovitelem předáno oproti podpisu zástupce zadavatele ve věcech smluvních. V případě,
        že se zhotovitel v daném termínu ke zprávě kontroly nevyjádří, má se za to, že se zprávou ve všech
        bodech souhlasí.

12.4. Zhotovitel se zavazuje po splnění díla předložit zadavateli seznam subdodavatelů, kterým za plnění
        subdodávky v rámci provádění díla uhradil více než 10 % z celkové ceny díla resp. z části plnění

SOD č. 55/2016  11
                       Výměna oken a vchodových dveří, čp. 2575, ulice Vančurova, Tábor

       uhrazené objednatelem za kalendářní rok. Lhůta pro předložení tohoto seznamu subdodavatelů je
       stanovena do 60 dnů od splnění smlouvy.

                                                            13.
                                USTANOVENÍ O DORUČOVÁNÍ

13.1. Veškeré písemnosti a výzvy a reklamace se doručují na adresu objednatele nebo zhotovitele uvedenou
        v této smlouvě. Pokud v průběhu plnění této smlouvy dojde ke změně adresy některého z účastníků je
        povinen tento účastník neprodleně písemně, doporučeným dopisem, faxem nebo elektronicky e-mailem a
        následně potvrzeným doporučeným dopisem bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, oznámit druhému
        účastníkovi tuto změnu a to způsobem uvedeným v tomto článku.

13.2. Nebyl-li objednatel nebo zhotovitel na uvedené adrese zastižen, písemnost se prostřednictvím poštovního
        doručovatele uloží na poště. Nevyzvedne-li si účastník zásilku do deseti kalendářních dnů od uložení,
        považuje se poslední den této lhůty za den doručení, i když se účastník o doručení nedozvěděl.

                                                                  14.
                                         ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

14.1.  Vztahy smluvních stran touto smlouvou neupravené se dále řídí příslušnými ustanoveními občanského
14.2.  zákoníku, případně dalšími souvisejícími právními předpisy ve znění účinném ke dni uzavření smlouvy.
14.3.  Smluvní strany prohlašují, že předem souhlasí s možným zpřístupněním, či zveřejněním celé této
       smlouvy v jejím plném znění, jakož i všech úkonů a okolností s touto smlouvou souvisejících, ke kterému
14.4.  může kdykoliv v budoucnu dojít.
       Při ukončení smlouvy jsou smluvní strany povinny vzájemně vypořádat své závazky, zejména si vrátit
14.5.  věci předané k provedení díla, vyklidit prostory poskytnuté k provedení díla a místo provedení díla a
14.6.  uhradit veškeré splatné peněžité závazky podle smlouvy; zánikem smlouvy rovněž nezanikají práva na již
14.7.  vzniklé (splatné) majetkové pokuty podle smlouvy.
       Jednotlivá ustanovení smlouvy jsou oddělitelná v tom smyslu, že neplatnost některého z nich nepůsobí
       neplatnost smlouvy jako celku. Pokud by se v důsledku změny právní úpravy některé ustanovení smlouvy
       dostalo do rozporu s českým právním řádem (dále jen "kolizní ustanovení") a předmětný rozpor by
       působil neplatnosti smlouvy jako takové, bude smlouva posuzována, jakoby kolizní ustanovení nikdy
       neobsahovala a vztah smluvních stran se bude v této záležitosti řídit obecně závaznými právními
       předpisy, pokud se smluvní strany nedohodnou na znění nového ustanovení, jež by nahradilo kolizní
       ustanovení.
       Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech s platností originálu, z nichž tři obdrží objednatel a jeden
       zhotovitel.
       Smlouva, jakož i případné dodatky, nabývají platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci
       obou smluvních stran.
       Smluvní strany prohlašují, že se s obsahem této smlouvy včetně jejích příloh řádně seznámily, s jejím
       obsahem souhlasí, a že smlouvu uzavírají svobodně, nikoliv v tísni, či za nevýhodných podmínek. Na
       důkaz připojují své podpisy.

Přílohy: č. 1 - Rozpočet zhotovitele (oceněný výkaz výměr)
            č. 2 - Časový harmonogram

V Táboře dne:                                               V Lázních Toušeni, dne
Za objednatele:                                             Za zhotovitele:

.......................................                     ......................................
Ing. Ondřej Semerák                                         Window Holding a.s.
jednatel                                                    Karel Pošvář
BYTES Tábor s.r.o.                                          manažer pro veřejné zakázky

SOD č. 55/2016                           12