Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4455008: dodávka a instalace vyvolávacího systému

Příloha Smlouva Tetronik.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Krajská pobočka pro hl.m.Prahu 
Domažlická 1139/11 | 130 11  Praha 3 | IČ: 72 496 991  

 

SMLOUVA O DÍLO 
 

„ÚP ČR – Praha – pořízení přepážkových pracovišť a 
vyvolávacího systému pro pracoviště v Praze 7, Na 

Maninách 876/7“ – 
část 2 – pořízení vyvolávacího systému 

 
uzavřená dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále 

jen občanský zákoník) 
mezi: 

Název: Česká republika – Úřad práce České republiky 

Sídlo: Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha - Holešovice 

IČO: 724 96 991 

 ID datové schránky:  w7aznwp 

Právní forma: 325 

Zastoupen: Ing. Blankou Havlík, ředitelkou krajské pobočky  pro hl.m.Prahu 

Bankovní spojení: Česká národní banka 

Číslo účtu: 37824011/0710 

Kontaktní a fakturační 
adresa: 

Domažlická 1139/11, 130 11 Praha 3 

Oprávněný zástupce 
ve věcech technických: 

Bc.Anna Svobodová, Ing. Jana Ivanková 
tel.: +420 950 178 343, +420 950 178 303 
e-mail: anna.svobodova@uradprace.cz 
            jana.ivankova@uradprace.cz 
        

(dále jen „objednatel“) 
a 

Název: TETRONIK – výrobní družstvo Terezín, družstvo 

Sídlo: Terezín, ul. Prokopa Holého 183, PSČ 41155 

IČO: 00483389 

DIČ: CZ00483389 

ID datové schránky: qff63br 

Právní forma: družstvé 

Zápis v OR: 
OR vedený Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl Dr, vložka 
73 

Zastoupen: Jiřím Rousem, předsedou družstva 

Bankovní spojení: Československá obchodní banka, a.s. 

Číslo účtu: xxx 

Oprávněný zástupce 
ve věcech obchodních 
a smluvních dodatků: 

Jiří Rous, předseda družstva 

Oprávněný zástupce 
ve věcech technických: 

Bc. Vladimír Sakař 

(dále jen „zhotovitel“)  

mailto:anna.svobodova@uradprace.cz
mailto:jana.ivankova@uradprace.cz


Smlouva o dílo „ÚP ČR – Praha – pořízení přepážkových pracovišť a vyvolávacího systému pro pracoviště v 
Praze 7, Na Maninách 876/7” 

 str. 2 z 10 

 VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ 1.

1.1. Objednatelem je zadavatel zadávacího řízení na veřejnou zakázku „ÚP ČR – Praha – pořízení 

přepážkových pracovišť a vyvolávacího systému pro pracoviště v Praze 7, Na Maninách 

876/7“ („zadávací řízení“) po podpisu této smlouvy o dílo. 

1.2. Zhotovitelem je dodavatel, který podal nabídku v rámci zadávacího řízení a se kterým byla na 

základě tohoto zadávacího řízení uzavřena smlouva. 

1.3. Podzhotovitelem je subdodavatel (poddodavatel) po uzavření této smlouvy.  

1.4. Příslušnou či projektovou dokumentací je projektová dokumentace s názvem akce ÚP ČR – 

Praha – pořízení přepážkových pracovišť a vyvolávacího systému pro pracoviště v Praze 7, 

Na Maninách 876/7, která byla zpracována v září 2017 společností FADW, s.r.o., se sídlem 

Trojská 633/173d, 171 00 Praha 7 – Troja, IČO: 24802352. Předložená technická specifikace 

zakázky nenahrazuje prováděcí a výrobní dokumentaci dodavatele vyvolávacího systému a 

dodavatel (obojího) je povinen provést podrobné zaměření v místě plnění. 

1.5. Položkovým rozpočtem je zhotovitelem oceněný soupis prací, v němž jsou zhotovitelem 

uvedeny jednotkové ceny u všech položek dodávek a služeb a jejich celkové ceny pro 

zadavatelem vymezené množství, který byl součástí nabídky podané zhotovitelem 

v zadávacím řízení. 

 PŘEDMĚT SMLOUVY 2.

2.1. Předmětem smlouvy je poskytnutí dodávek specifikovaných v čl. 3 této smlouvy. 

2.2. Zhotovitel se zavazuje, že provede pro objednatele dílo v rozsahu, způsobem a jakosti 

dle čl. 3 této smlouvy na svůj náklad a nebezpečí a objednatel se zavazuje dílo převzít a 

zaplatit cenu. 

2.3. Zhotovitel není oprávněn pověřit provedením díla ani jeho části bez předchozího písemného 

souhlasu objednatele jinou osobu, která by prováděla svoji činnost samostatně a svým 

jménem. V případě, že tak učiní, je povinen objednateli uhradit škodu vzniklou zejména tím, že 

mu nebudou poskytnuty finanční prostředky od jejich poskytovatele, jakož i další finanční újmu 

s tímto související. 

2.4. Zhotovitel je oprávněn zadat dílčí části díla podzhotovitelům, kteří provádí svoji činnost 

jménem zhotovitele, přičemž za výsledek jejich činnosti odpovídá, jako by dílo prováděl sám. 

Jejich činnost je prováděna primárně na náklady zhotovitele. 

 PŘEDMĚT DÍLA 3.

3.1. Předmětem díla je zejména, nikoli však výlučně, dodávka a instalace vyvolávacího 

(pořadníkového) systému dle projektové dokumentace. 

3.2. Zhotovitel je povinen provést dílo v souladu s příslušnou dokumentací, ustanoveními této 

smlouvy a se svojí nabídkou podanou v rámci zadávacího řízení („nabídka“). 

3.3. Místem plnění je Hl.m. Praha, Na Maninách 876/7 blíže specifikováno projektovou 

dokumentací. 

3.4. Dílo je provedeno řádně v případě úplného, bezvadného provedení všech prací, dodávek 

potřebných materiálů nezbytných pro řádné dokončení díla, jejichž provedení je pro řádné 

dokončení díla nezbytné, a to v celém rozsahu zadání, který je vymezen projektovou 

dokumentací, určenými standardy a obecně technickými požadavky. 

3.5. Všechny použité materiály musí vyhovovat požadavkům kladeným na jejich jakost a musí mít 

prohlášení o shodě dle zákona 22/1997 Sb., technických požadavcích na výrobky, ve znění 



Smlouva o dílo „ÚP ČR – Praha – pořízení přepážkových pracovišť a vyvolávacího systému pro pracoviště v 
Praze 7, Na Maninách 876/7” 

 str. 3 z 10 

pozdějších předpisů. Jakost dodávaných materiálů a konstrukcí bude dokládána předepsaným 

způsobem při kontrolních prohlídkách a při předání a převzetí díla.  

3.6. Veškeré vícepráce, méněpráce a změny díla musí být objednatelem předem odsouhlaseny. 

V případě, že z těchto změn bude vyplývat změna ceny díla, musí být před jejich realizací, 

nejpozději však před jejich fakturací, uzavřen dodatek k této smlouvě. V případě 

neodsouhlasení změn má objednatel nárok na provedení původně plánovaných prací, aniž by 

zhotovitel měl nárok na úhradu případných vícenákladů nebo finanční kompenzaci.  

3.7. Dle dohody smluvních stran je předmětem díla provedení všech činností, prací a dodávek 

obsažených v nabídce (soupis prací), nebo které vyplývají ze zadávacích podmínek 

zadávacího řízení (dále též „výchozí dokumenty“), které tvoří rámec této smlouvy, a to bez 

ohledu na to, v kterém z těchto výchozích dokumentů jsou uvedeny, resp. z kterého z nich 

vyplývají. Předmětem díla jsou rovněž činnosti, práce a dodávky, které nejsou ve výchozích 

dokumentech obsaženy, ale o kterých zhotovitel věděl, nebo podle svých odborných znalostí 

a zkušeností vědět měl anebo vědět mohl, že jsou k řádnému a kvalitnímu provedení díla 

dané povahy třeba, a to i s přihlédnutím ke standardní praxi při realizaci děl podobného 

charakteru. Toto ustanovení však nevylučuje odpovědnost objednatele za správnost a úplnost 

předané příslušné dokumentace ani tuto odpovědnost na zhotovitele nepřenáší. Přednost 

výchozích dokumentů je stanovena následovně: text této smlouvy, položkový rozpočet, 

textová část zadávací dokumentace k zadávacímu řízení, vysvětlení a změny zadávací 

dokumentace poskytnuté v rámci zadávacího řízení, projektová dokumentace, nabídka, 

ostatní výchozí dokumenty. 

3.8. Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, není zhotovitel oprávněn ani povinen provést jakoukoliv 

změnu díla bez písemné dohody s objednatelem ve formě písemného dodatku. 

3.9. Zhotovitel jako odborník prohlašuje, že se pečlivě seznámil se zadáním objednatele, 

rozsahem a povahou díla a příslušné dokumentace a že jsou mu známy veškeré technické, 

kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla. Zhotovitel prohlašuje, že disponuje 

takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné.  

 DOBA PLNĚNÍ 4.

4.1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo ve sjednané době v termínech určených objednatelem: 

Zahájení prací:  den následující po dni podpisu SoD oběma smluvními stranami 

4.2. Zhotovitel bere na vědomí, že souběžně s plněním díla probíhá na stejném místě realizace 

veřejné zakázky na dodávku přepážkových pracovišť. Montáž a instalace předmětu tohoto díla 

nebude zahájena dříve, než bude dokončena montáž přepážkových pracovišť. Po dokončení 

montáže přepážkových pracovišť se zhotovitel zavazuje dokončit předmět smlouvy nejpozději 

do 7 kalendářních dní. 

4.3. V případě omezení postupu prací vlivem objednatele nebo z důvodů, které nevznikly 

jednáním, opomenutím případně nečinností zhotovitele (např. vyšší moc), může být v případě 

vzájemné dohody smluvních stran posunut nejzazší termín dokončení díla. V případě 

prodloužení termínu dokončení díla musí být uzavřen dodatek k této smlouvě. Práce také 

nebudou prováděny po dobu, kdy na základě relevantních norem (zejména ČSN normy) 

nebude možné provádět dílo z důvodů klimaticky nepříznivých podmínek.  

4.4. Dřívější plnění je možné. 



Smlouva o dílo „ÚP ČR – Praha – pořízení přepážkových pracovišť a vyvolávacího systému pro pracoviště v 
Praze 7, Na Maninách 876/7” 

 str. 4 z 10 

 CENA DÍLA 5.

5.1. Cena díla byla stanovena dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele 

a smluvního položkového rozpočtu (příloha č. 1 smlouvy) a činí: 

Cena bez DPH:  579.700 Kč 

DPH 21 %:    121.737 Kč 

Cena s DPH   701.437 Kč  

5.2. Cena bez DPH je dohodnuta jako nejvýše přípustná po celou dobu platnosti smlouvy. Dojde-li 

v průběhu realizace ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty, bude v takovém případě 

k ceně díla bez DPH připočtena DPH v aktuální sazbě platné v době vzniku zdanitelného 

plnění.  

5.3. Cena obsahuje veškeré náklady zhotovitele, nutné k úplné a řádné realizaci díla, rovněž 

obsahuje i předpokládaný vývoj kurzů české koruny k zahraničním měnám až do konce její 

platnosti.  

5.4. V případě, že dojde k prodlení s předáním díla z důvodů ležících na straně zhotovitele, je tato 

cena neměnná až do doby skutečného ukončení díla. 

5.5. Cenu lze změnit pouze v případě, že: 

a) objednatel požaduje práce, které nejsou v předmětu díla, 

b) objednatel požaduje vypustit některé práce z předmětu díla, 

c) při realizaci se zjistí skutečnosti, které nebyly v době podpisu smlouvy známy a zhotovitel 

je nezavinil ani nemohl předvídat a mají vliv na cenu díla, 

d) při realizaci se zjistí skutečnosti odlišné od příslušné dokumentace (např. neodpovídající 

geologické údaje apod.). 

5.6. Případné vícepráce musí být odsouhlaseny objednatelem a musí o nich být uzavřen dodatek. 

V takovém případě zhotovitel ocení veškeré činnosti v položkovém rozpočtu dle jednotkových 

cen použitých v položkovém rozpočtu, který je přílohou této smlouvy.  

5.7. Pokud zhotovitel nedodrží tento postup, má se za to, že práce a dodávky jím realizované byly 

předmětem díla a jsou v ceně zahrnuty. 

5.8. Cena díla bude snížena o práce, které oproti projektu nebudou objednatelem vyžadovány 

(méněpráce) a tedy nebudou provedeny, a to podle jednotkových cen uvedených 

v položkovém rozpočtu. Případné méněpráce musí být objednatelem odsouhlaseny a musí 

o nich být uzavřen dodatek. 

 PLATEBNÍ PODMÍNKY 6.

6.1. Fakturace bude provedena až po ukončení prací a protokolárním předání dokončeného díla. 

Zhotovitel předloží objednateli soupis provedených prací a dodávek oceněný dle položkového 

rozpočtu v tištěné a elektronické podobě. Soubor bude v otevřeném formátu (ve formátu xls 

programu MS Excel) ve struktuře dle vyhlášky č. 169/2016 Sb., stanovení rozsahu 

dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a 

služeb s výkazem výměr. Členění soupisu provedených prací (zjišťovací protokol) přiloženého 

k faktuře musí odpovídat soupisu prací z nabídky zhotovitele, pokud se smluvní strany 

v konkrétním případě nedohodnou jinak. Objednatel je povinen se vyjádřit k soupisu prací 

nejpozději do 5 pracovních dnů od data doručení. 

6.2. Zhotovitel vystaví daňový doklad po schválení soupisu provedených prací. Přílohou daňového 

dokladu bude soupis provedených prací a dodávek.  



Smlouva o dílo „ÚP ČR – Praha – pořízení přepážkových pracovišť a vyvolávacího systému pro pracoviště v 
Praze 7, Na Maninách 876/7” 

 str. 5 z 10 

6.3. Objednatel je v odůvodněných případech oprávněn převzít i materiál (bez provedení prací) 

a přijmout vystavenou fakturu za tento materiál. Platební podmínky se řídí stejně jako 

v případě ostatní fakturace.  

6.4. Splatnost daňových dokladů (faktur) činí 30 dní ode dne doručení objednateli. 

6.5. Dílčí daňový doklad (faktura) je uhrazen dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele. 

Platba bude provedena na účet zhotovitele uvedený na faktuře. 

6.6. Veškeré účetní doklady musí obsahovat náležitosti daňového dokladu a náležitosti uvedené 

v této smlouvě (název akce, důvod fakturace s odkazem na smlouvu o dílo), případně i další 

náležitosti, jejichž požadavek objednatel písemně sdělí zhotoviteli po podpisu této smlouvy. 

V případě, že účetní doklady nebudou obsahovat požadované náležitosti, je zadavatel 

oprávněn je vrátit zpět k doplnění, lhůta splatnosti počne běžet znovu od doručení řádně 

opraveného dokladu. 

6.7. Postoupení nebo zastavení pohledávek zhotovitele vůči objednateli z této smlouvy je možné 

jen na základě předchozího písemného souhlasu objednatele, jinak je takové postoupení nebo 

zastavení pohledávky neúčinné. 

 PROVÁDĚNÍ DÍLA 7.

7.1. Zhotovitel má povinnost umožnit výkon autorského dozoru (dále jen „AD“) projektanta, pokud 

to stanoví platné a účinné právní předpisy nebo ujednání uzavřené Smlouvy o dílo 

s projektantem o výkonu AD.  

7.2. AD objednatele je oprávněn kontrolovat dodržování projektu, technických norem, smluvních 

podmínek a právních předpisů a rozhodnutí státní správy. O výsledcích kontrol provádí zápis. 

Na nedostatky zjištěné v průběhu prací je povinen zhotovitele neprodleně písemně upozornit a 

stanovit zhotoviteli lhůtu pro odstranění vzniklých závad. Zhotovitel je povinen činit neprodleně 

veškerá potřebná opatření k odstranění vytknutých závad. V případě, že zhotovitel vytknuté 

vady ve sjednaném termínu neodstraní, použije objednatel sankční opatření. 

7.3. Zhotovitel je povinen veškerý nepoužitelný materiál, který vznikl při realizaci díla, zlikvidovat 

ve smyslu zákona o odpadech a prokázat toto objednateli.  

7.4. V průběhu provádění díla se budou konat kontrolní dny, které bude svolávat a řídit objednatel 

nebo jím určená osoba a jichž se zúčastní objednatel, zhotovitel a objednatelem určený AD, 

případně autorský dozor. Zápisy z kontrolních dnů zajišťuje objednatel nebo jím určená osoba.  

7.5. Zhotovitel je povinen bez odkladu upozornit objednatele na případnou nevhodnost realizace 

vyžadovaných prací. V případě, že tak neučiní, nese jako odborná firma veškeré náklady 

spojené s následným odstraněním vady díla. V případě, že zhotovitel navrhuje změnu 

projektového řešení z jakéhokoli důvodu, je povinen udělat to písemnou formou na 

samostatném listu, kde bude vždy uvedeno zdůvodnění navrhované změny podepsané 

oprávněným zástupcem zhotovitele. Součástí navrhované změny vždy bude i vyčíslení 

předpokládaného cenového rozdílu (dalších, např. časových nároků na realizaci) oproti 

smluvnímu řešení. Povinnou součástí každého návrhu změny je i výslovné sdělení zhotovitele, 

v čem nevhodnost vyžadovaného řešení spočívá, zejména jaké konkrétní ustanovení 

příslušné technické normy či jiného technického či právního předpisu je projektovým řešením 

porušeno. 

7.6. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo třetím osobám 

v důsledku opomenutí, nedbalosti nebo neplnění podmínek vyplývajících ze zákona, 

technických či jiných norem případně této smlouvy, je zhotovitel povinen nejpozději do 14 dnů 

od oznámení rozsahu a charakteru škod tuto škodu odstranit a není-li to možné, škodu 

finančně nahradit. 



Smlouva o dílo „ÚP ČR – Praha – pořízení přepážkových pracovišť a vyvolávacího systému pro pracoviště v 
Praze 7, Na Maninách 876/7” 

 str. 6 z 10 

7.7. Zhotovitel se zavazuje dodržet technologické postupy výrobců materiálů, které budou použity 

při realizaci díla. 

7.8. V rámci realizace budou konkrétní typy předmětů a doplňků před objednáním upřesněny 

objednatelem dle nabídky zhotovitele, který je povinen se do 3 pracovních dnů rozhodnout pro 

konkrétní výrobek / materiál. Za včasnost předložení nabídky a dodání výrobků / materiálů na 

odpovídá zhotovitel. Pokud zhotovitel zabuduje výrobek, který nebyl v zadání přesně 

specifikován a nebyl objednatelem schválen, má objednatel nárok požadovat na náklady 

zhotovitele jeho výměnu. 

7.9. Zhotovitel se zavazuje udržovat na převzatém pracovišti (staveništi) pořádek a čistotu. 

Zhotovitel je povinen denně odstraňovat vzniklé odpady a nečistoty vzniklé jeho činností na 

své náklady a nebezpečí. Zhotovitel se též zavazuje, že při odchodu jeho pracovníků ze 

stavby (pracoviště), bude staveniště (pracoviště) řádně uklizeno. V případě, že zhotovitel 

nesplní svou dříve uvedenou povinnost, je objednatel oprávněn na náklad zhotovitele provést 

úklid staveniště. Cena za provedený úklid bude uplatněna za zhotovitelem samostatným 

daňovým dokladem. Zhotovitel se zavazuje užívat staveniště (pracoviště) pouze v souvislosti 

s realizací předmětu této smlouvy.  

7.10. Zhotovitel je povinen provádět pravidelné kontroly bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na 

úseku své činnosti podle předmětu této smlouvy, ve smyslu zákoníku práce a souvisejících 

právních předpisů. 

7.11. Zhotovitel se zavazuje bezodkladně oznámit zástupci objednatele pracovní úraz, havárii, 

zahájenou kontrolu a dále se zavazuje k součinnosti s objednatelem při šetření vzniku 

pracovního úrazu zaměstnance zhotovitele, při kontrole prováděné státními nebo odborovými 

orgány, při šetření provozních nehod (havárie) a poruch technických zařízení. V případě 

pracovního úrazu pracovníka zhotovitele nebo pracovníka jeho podzhotovitele je objednatel 

povinen úraz vyšetřit za účasti zástupce zhotovitele (zjistit okolnosti a příčiny jeho vzniku) a při 

naplnění platných předpisů o něm sepíše záznam. 

7.12. Zhotovitel má objektivní odpovědnost za škodu způsobenou okolnostmi, které mají původ 

v povaze stroje, technického zařízení, přístroje, nářadí nebo jiné věci, které použil při 

provádění díla. Této odpovědnosti se zhotovitel nemůže zprostit. Pokud v důsledku dříve 

uvedené činnosti zhotovitele vznikne škoda třetím osobám, je zhotovitel povinen tuto škodu 

uhradit v plné výši. 

7.13. Objednatel nenese odpovědnost za škodu za materiál a stroje, technická zařízení, přístroje 

a nářadí, které zhotovitel umístí nebo uskladní na předaném pracovišti. 

7.14. Zhotovitel je povinen předložit ke kontrole a schválení zástupci objednatele příslušné dílenské 

a výrobní výkresy požadované v projektové dokumentaci a dále předloží ke schválení návrh 

všech výrobků, a to nejméně 5 pracovních dní před zahájením jejich plnění nebo před jejich 

objednáním. Pokud zhotovitel provede plnění bez tohoto schválení, má objednatel nárok na 

bezplatnou úpravu, či předělání, resp. nový výrobek, či neuhrazení daného plnění. 

 PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ DÍLA 8.

8.1. K předání a převzetí díla zhotovitel vyzve objednatele nejméně 10 dnů před termínem jeho 

dokončení. Podmínkou předání a převzetí díla objednatelem je řádné splnění předmětu díla 

bez vad a nedodělků s výjimkou drobných vad a nedodělků. Objednatel je oprávněn, nikoliv 

však povinen, převzít dílo i s ojedinělými drobnými vadami a nedodělky, které samy o sobě ani 

ve spojení s jinými nebrání řádnému a bezpečnému užívání předmětu díla. Zápis o předání 

a převzetí díla bude proveden společně objednatelem se zhotovitelem dle obvyklých 

obchodních zvyklostí ve dvou stejnopisech, z nichž jeden obdrží objednatel a jeden zhotovitel. 

Zápis o předání a převzetí musí obsahovat soupis případných vad a nedodělků.  



Smlouva o dílo „ÚP ČR – Praha – pořízení přepážkových pracovišť a vyvolávacího systému pro pracoviště v 
Praze 7, Na Maninách 876/7” 

 str. 7 z 10 

8.2. Přejímka je ukončena podpisem předávacího protokolu zmocněnými zástupci obou stran. 

Podpis předávacího protokolu je datem předání ve smyslu ustanovení čl. 4.1 a 12.1. této 

smlouvy. 

8.3. O předání a převzetí díla bude sepsán protokol, ve kterém mimo jiné budou uvedeny vady 

a nedodělky a lhůty pro odstranění. 

8.4. Zhotovitel je oprávněn za účelem zajištění realizace předmětu díla v termínech stanovených 

touto smlouvou provést dílo prostřednictvím svých dalších podzhotovitelů. V případě, že 

zhotovitel bude chtít provést změnu v seznamu poddodavatelů, který byl součástí nabídky, 

musí si vyžádat souhlas objednatele. Objednatel je oprávněn odepřít souhlas jen ze 

závažných důvodu. Ke změně podzhotovitele (poddodavatele), prostřednictvím kterého 

zhotovitel prokazoval v zadávacím řízení kvalifikaci, může dojít jen ve výjimečných případech 

se souhlasem objednatele, nový podzhotovitel (poddodavatel) musí splňovat minimálně ty 

kvalifikační předpoklady, jako původní poddodavatel prokázal v rámci zadávacího řízení.  

8.5. Zhotovitel poskytuje touto smlouvou objednateli licenci ke všem autorskoprávním dílům 

vzniklým v průběhu provádění díla, zejména pak k projektové dokumentaci skutečného 

provedení díla, fotodokumentaci, popř. video dokumentaci průběhu provádění díla, a to 

okamžikem vzniku autorskoprávního díla. V případě zhotovení autorského díla třetí osobou je 

zhotovitel povinen zajistit pro objednatele licenci ke všem autorským dílům takto vzniklým, a to 

ve stejném rozsahu, v jaké zhotovitel poskytuje objednateli licenci dle tohoto článku smlouvy. 

Licence se poskytuje jako výhradní, s právem objednatele poskytnout práva získaná touto 

smlouvou třetím osobám, a to i opakovaně. Objednatel je oprávněn spojit dílo s jiným dílem, 

jakož i zařadit jej do díla souborného. Objednatel i zhotovitel prohlašují, že odměna za licenci 

je již obsažena v ceně díla. Zhotovitel není oprávněn autorské dílo ani jeho část poskytnout 

třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu objednatele.  

8.6. Vlastnická práva ke zhotovenému autorskoprávnímu dílu náleží výlučně objednateli. 

 ZÁRUČNÍ PODMÍNKY 9.

9.1. Zhotovitel poskytuje na provedení díla záruku po dobu 60 měsíců na stavební práce (resp. 

montáž) a 24 měsíců na technologii (resp. zařízení, komponenty apod.). Záruka začíná 

plynout ode dne předání a převzetí díla bez vad.  

9.2. Dílo má vady, pokud jeho provedení neodpovídá požadavkům uvedeným ve smlouvě o dílo, 

příslušným ČSN, TKP nebo jiné dokumentaci, vztahující se k provedení díla. 

9.3. Zhotovitel odpovídá za vady, které má dílo v době předání nebo které se vyskytly v záruční 

době. Za vady díla, které se projevily po záruční době, odpovídá zhotovitel v případě, že jejich 

příčinou bylo porušení povinností zhotovitele. Zhotovitel neodpovídá za vady způsobené 

nesprávným provozováním díla, jeho poškozením živelnou událostí nebo třetí osobou. 

9.4. Objednatel je povinen zjištěné vady písemně reklamovat u zhotovitele, a to do 14 pracovních 

dnů ode dne, kdy tuto vadu zjistil. V reklamaci objednatel uvede popis vady, jak se projevuje, 

zda požaduje vadu odstranit nebo zda požaduje finanční náhradu. 

9.5. Zhotovitel započne s odstraňováním reklamované vady do 10 dnů ode dne doručení 

písemného oznámení o vadě, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. V případě havárie 

bránící plynulému provozu započne zhotovitel s odstraněním vady bezodkladně, tj. do 24 

hodin od jejího oznámení, pokud se strany nedohodnou jinak. Zhotovitel odstraní reklamované 

vady v technologicky nejkratším termínu, nejdéle však v termínu dohodnutém s objednatelem. 

Pokud se jedná o vadu omezující provoz, je zhotovitel povinen ji odstranit do 72 hodin od 

nahlášení. Jestliže zhotovitel neodstraní vadu v dohodnutém termínu, je objednatel oprávněn 

na náklady zhotovitele vadu odstranit sám nebo za pomoci třetí osoby. Objednatel je povinen 

umožnit zhotoviteli odstranění vady. Zhotovitel je povinen nastoupit k odstranění vady i 

v případě, že reklamaci neuznává. 



Smlouva o dílo „ÚP ČR – Praha – pořízení přepážkových pracovišť a vyvolávacího systému pro pracoviště v 
Praze 7, Na Maninách 876/7” 

 str. 8 z 10 

9.6. Oznámení o ukončení odstranění vady a předání provedené opravy objednateli provede 

zhotovitel protokolárně. Na provedenou opravu poskytne zhotovitel novou záruku ve stejné 

délce jako je uvedena v čl. 9.1 této smlouvy, která počíná běžet dnem předání a převzetí 

opravy potvrzením předávacího protokolu oběma smluvními stranami a ostatními účastníky 

řízení  

 ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU 10.

10.1. Nebezpečí škody na realizovaném díle nese zhotovitel v plném rozsahu až do dne předání 

a převzetí díla. 

10.2. Zhotovitel nese odpovědnost původce odpadů a zavazuje se nezpůsobit únik ropných, 

toxických či jiných škodlivých látek. 

10.3. Zhotovitel je povinen nahradit objednateli v plné výši škodu, která vznikla při realizaci díla 

v souvislosti nebo jako důsledek porušení povinností a závazků zhotovitele dle této smlouvy. 

10.4. Zhotovitel má uzavřenou pojistnou smlouvu proti škodám způsobeným činností zhotovitele 

včetně možných škod způsobených pracovníky zhotovitele, a to ve výši 3 mil. Kč. Zhotovitel 

se zavazuje, že bude po celou dobu realizace takto pojištěn.  

 SANKCE 11.

11.1. V případě nedodržení dohodnutého termínu předání díla se zhotovitel zavazuje uhradit 

objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % z ceny díla za každý i započatý den prodlení. 

11.2. Zhotovitel se zavazuje, že v případě nedodržení termínu k odstranění vady uvedené 

v protokolu o předání a převzetí zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč za každou 

jednotlivou vadu a každý i jen započatý den prodlení. 

11.3. Objednatel se zavazuje v případě prodlení s úhradou peněžního závazku vůči zhotoviteli 

zaplatit úrok z prodlení v zákonné výši. 

11.4. V případě prodlení zhotovitele s odstraněním nahlášené reklamace ve sjednaném termínu, je 

zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč za každou 

reklamovanou vadu a za každý započatý den prodlení, v případě havárie smluvní pokutu ve 

výši 10.000 Kč za každou reklamovanou vadu (havárii) a za každý započatý den prodlení. 

11.5. V případě, že závazek provést dílo zanikne před řádným ukončením díla, nezanikají nároky na 

smluvní pokuty, pokud vznikly dřívějším porušením povinností. Zánik závazku jeho pozdním 

plněním neznamená zánik nároku na smluvní pokutu z prodlení s plněním či plnění ze záruky 

za odstranění vad. 

11.6. V případě nedodržení termínů uvedených v čl. 3.12 této smlouvy zaplatí zhotovitel objednateli 

smluvní pokutu ve výši 0,01 % z ceny díla za každý den prodlení. 

11.7. Smluvní pokuty se nezapočítávají na náhradu případně vzniklé škody. 

11.8. Smluvní pokuty je objednatel oprávněn započítat proti pohledávce zhotovitele, a to i před 

datem její splatnosti. 

11.9. Splatnost smluvních pokut je dohodnuta na 30 dnů po obdržení daňového dokladu (faktury) 

s vyčíslením smluvní pokuty.  

 ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 12.

12.1. Za podstatné porušení smlouvy dle § 2002 a násl. občanského zákoníku, při kterém je druhá 

strana oprávněna odstoupit od smlouvy, se považuje zejména: 



Smlouva o dílo „ÚP ČR – Praha – pořízení přepážkových pracovišť a vyvolávacího systému pro pracoviště v 
Praze 7, Na Maninách 876/7” 

 str. 9 z 10 

a) vadnost díla již v průběhu jeho provádění, pokud zhotovitel na písemnou výzvu 

objednatele vady neodstraní ve stanovené lhůtě, 

b) prodlení zhotovitele se zahájením nebo dokončením díla o více než 15 dnů, 

c) prodlení objednatele s předáním dotčených prostor vymezených projektovou 

dokumentací (příloha č.1 textové části zadávací dokumentace) či jiných podstatných 

dokladů pro plnění smlouvy o více než 30 dnů, 

d) úpadek zhotovitele ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., insolvenční zákon, 

e) vstup zhotovitele do likvidace, 

f) porušování předpisů bezpečnosti práce a technických zařízení, v případě, že byl 

zhotovitel na takové nedostatky písemně upozorněn a v přiměřené lhůtě nezjednal 

nápravu, 

12.2. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají dnem doručení oznámení o odstoupení druhé straně 

smlouvy. 

 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 13.

13.1. Veškerá jednání budou probíhat v českém jazyce. Veškeré doklady předávané objednateli 

budou v českém jazyce. 

13.2. Tuto smlouvu lze měnit pouze číslovanými dodatky, podepsanými oběma smluvními stranami. 

13.3. Tuto smlouvu je možno ukončit písemnou dohodou smluvních stran. 

13.4. Objednatel může smlouvu vypovědět písemnou výpovědí s jednoměsíční výpovědní lhůtou, 

která začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, 

v němž byla výpověď doručena zhotoviteli. 

13.5. Pro případ zániku závazku před řádným ukončením díla je zhotovitel povinen ihned předat 

objednateli nedokončené dílo včetně věcí, které opatřil a které jsou součástí díla a uhradit 

případně vzniklou škodu. Objednatel je povinen uhradit zhotoviteli cenu věcí, které opatřil 

a které se staly součástí díla. Smluvní strany uzavřou dohodu, ve které upraví vzájemná práva 

a povinnosti. 

13.6. Zhotovitel není oprávněn bez souhlasu objednatele postoupit práva a povinnosti vyplývající 

z této smlouvy třetí osobě. 

13.7. Případná neplatnost některého ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost 

ostatních ustanovení. Pro případ, že se kterékoliv ustanovení této smlouvy stane neúčinným 

nebo neplatným, se smluvní strany zavazují bez zbytečného odkladu nahradit takové 

ustanovení novým. 

13.8. V případě, že některá ze smluvních stran odmítne převzít písemnost nebo její převzetí 

znemožní, se má za to, že písemnost byla doručena. 

13.9. Smlouva se řídí českým právním řádem. Obě strany se dohodly, že pro neupravené vztahy 

plynoucí z této smlouvy platí příslušná ustanovení občanského zákoníku. 

13.10. Osoby podepisující tuto smlouvu svým podpisem stvrzují platnost svého oprávnění zastupovat 

smluvní stranu. 

13.11. Smluvní strany se dohodly, že případné spory budou přednostně řešeny dohodou. V případě, 

že nedojde k dohodě stran, bude spor řešen místně a věcně příslušným soudem. 

13.12. Zhotovitel je na základě § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole osobou 

povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly. Zhotovitel je v tomto případě povinen 

poskytnout veškerou součinnost s kontrolou.  

13.13. Smluvní strany prohlašují, že žádná informace uvedená v této smlouvě ani v její příloze není 

předmětem obchodního tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku. 



Smlouva o dílo „ÚP ČR – Praha – pořízení přepážkových pracovišť a vyvolávacího systému pro pracoviště v 
Praze 7, Na Maninách 876/7” 

 str. 10 z 10 

13.14. Obě strany smlouvy prohlašují, že si smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí a že byla 

sepsána na základě jejich pravé a svobodné vůle, prosté omylů. 

13.15. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každý má platnost originálu 

a každá strana obdrží dva stejnopisy. 

13.16. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv v souladu 

s ustanoveními zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, 

uveřejňování těchto smluv a o registru smluv.  

13.17. Nedílnou součástí této smlouvy je příloha: 

 položkový rozpočet Příloha č. 1  –
 
 
 
 
 
 
 
V Praze dne __. __. 2017    V _________ dne __. __. 2017 
 
 
Za objednatele:      Za zhotovitele: 
 
 
 
 
_________________________    _________________________ 
 
Ing. Blanka Havlík 
ředitelka KrP pro hl.m.Prahu