Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Untitled strana 1 SMLOUVA O DÍLO č. 2$.4f~M®f NA ZAJIŠTĚNÍ VÝSTAVBY EXPOZICE V ČR (mimo areál BW) uzavřená podle § 2586 a násl. OZ Smluvní strany Zhotovitel: Veletrhy Brno, a.s. Výstaviště 1, 647 00 Brno IČO: 25582518DIČ: CZ25582518 Bank. spojení: X X X X X X XXXXXXXXXXXXXXXXX Obchodní rejstřík: Krajský soud v Brně, oddíl B, vložka 3137 Zastoupená: X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X ředitelem obchodní skupiny 2 (dále jen zhotovitel) Objednatel: Masarykova univerzita Žerotínovo náměstí 617/9,601 77 Brno IČ: 00216224 DIČ: CZ00216224 Bank. spojení: X X XXXXXXXXXXXX Obchodní rejstřík: Masarykova univerzita je veřejnou vysokou školou zřízenou zákonem a je zapsána do živnostenského rejstříku. Zastoupená: Mgr. Martou Valešovou, MBA, kvestorkou (dále jen objednatel) Obě smluvní strany se dohodly takto: I. PŘEDMĚT SMLOUVY 1. Zhotovitel se zavazuje na svoje náklady a ve sjednané době provést pro objednatele výstavbu, montáž a demontáž výstavní expozice, přepravu movitých věcí objednatele, grafické práce a výrobu polepů a další související práce dle specifikace uvedené v Příloze č. 1 (dále také jako „dílo"). Objednatel se zavazuje převzít výstavní expozici na níže uvedené tuzemské akci podle oboustranně schválené projektové dokumentace a za poskytnuté plnění zaplatit zhotoviteli cenu sjednanou v této smlouvě. Název akce: GAUDEAMUS PRAHA 2018 Krytá výstavní plocha 48 m 2 Místo konání: Výstaviště PVA EXPO PRAHA Letňany, Hala č. 4 Datum konání: 23. 25. 1. 2018 Země konání: Česká republika II. PRÁVA A POVINNOSTI OBJEDNATELE 1. Objednatel je povinen předložit kompletní podklady pro zpracování technické dokumentace a grafických návrhů expozice v termínu podle čl. III. odst. 1 a). 2. Objednatel je povinen na základě výzvy zhotovitele (telefonicky, písemně) se zúčastňovat porad v jednotlivých úsecích přípravy akce, vyjadřovat se k předložené projektové dokumentaci a k výtvarným návrhům, a to vždy ve stanovených termínech. Nedostavíli se objednatel ke schůzce pro schválení projektu a grafiky, bude mu tento zaslán poštou, faxem nebo elektronicky, nevyjádři li se potom do 5 dnů, smluvní strany považují projekt a grafiku za schválené. Veletrhy Brno strana 2 3. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla. Zjistíli, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem. Jestliže zhotovitel díla tak neučiní ani v přiměřené lhůtě k tomu poskytnuté a postup zhotovitele by vedl nepochybně k podstatnému porušení smlouvy, je objednatel oprávněn odstoupit od smlouvy a zhotovitel je povinen mu nahradit způsobenou škodu. 4. Zanikneli závazek provést dílo z důvodů, za které odpovídá objednatel, je tento povinen zhotoviteli uhradit škodu, která mu tím vznikla. 5. Objednatel je povinen řádně provedené dílo převzít a zaplatit dohodnutou cenu za jeho provedení. Přitom je povinen předmět díla prohlédnout nebo zařídit jeho prohlídku podle možnosti co nejdříve po předání předmětu díla. Objednateli nepřísluší právo z vad díla, jestliže neoznámí vady díla bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistí. III. TERMÍNY PLNÉNl 1. a) Objednatel se zavazuje předat základní podklady (popis expozice, specifikace vnitřního vybavení, objednávkové formuláře, seznam exponátů s technickými údaji rozměry, váha, el. příkon, voda, vzduch atd. apod., podnikové značky, texty) zhotoviteli do 18. 1. 2017, pokud již nebyly předány zhotoviteli před podpisem této smlouvy. b) Zhotovitel se zavazuje: vypracovat a projednat úvodní projekt s objednatelem do 15.1.2018; přepravit dohodnuté movité věci objednatele z Brna do místa konání akce a zpět; předat hotovou expozici (dílo) objednateli do 22. 1. 2018 v místě konání akce. 2. V případě nedodržení termínu předání základních podkladů objednatelem nebo při jejich změně po zahájení projekčních prací, která podstatně ovlivní původní záměr, je zhotovitel oprávněn: a) požadovat úhradu všech více nákladů, které vznikly v souvislosti s provedením změny; b) odstoupit od této smlouvy. Odstoupíli zhotovitel od smlouvy pro prodlení objednatele a nespočíváli překážka pro splnění povinnosti objednatele v okolnostech vylučujících odpovědnost za škodu (např. nepředvídatelná a neodvratitelná událost), náleží zhotoviteli cena, na kterou má nárok na základě této smlouvy. Od této ceny se však odečte to, co zhotovitel ušetřil neprovedením díla v plném rozsahu. IV. ZÁVAZKY ZHOTOVITELE 1. Zhotovitel se zavazuje respektovat připomínky objednatele při jednání o úvodním projektu a při schvalování grafiky, pokud nejsou v zásadním rozporu s původním záměrem uvedeným v základních podkladech nebo nejsou v rozporu s rozhodnutím pořadatele dané výstavní nebo veletržní akce. 2. Zhotovitel je povinen provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí ve sjednané době. 3. Při provádění díla postupuje zhotovitel samostatně a není při určení způsobu provedení díla vázán pokyny objednatele. 4. Zhotovitel splní svou povinnost provést dílo jeho řádným ukončením a předáním předmětu díla objednateli. O předání předmětu díla sepíše zhotovitel zápis, který podepíší obě smluvní strany. 5. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době předání. 6. Zhotovitel odpovídá za škodu movitých předmětů objednatele během přepravy do místa konání akce v Praze a zpět do skladu v Brně. Veletrhy Brno strana 3 V. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY 1. Smluvni cena za dilo čini Kč 88.680, slovy osmdesátosmtisícšestsetosmdesát Kč bez DPH. 2. Uvedená cena může být přiměřeně zvýšena ujednáním smluvních stran o potřebě dalších činností v době uzavření této smlouvy nepředvídaných. 3. Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel po uzavření této smlouvy vystaví objednateli na sjednané plnění zálohovou fakturu ve výši 100 % ceny dle čl. V odst. 1 + příslušnou DPH, kterou objednatel uhradí ve lhůtě splatnosti 14 dnů od jejího doručení na adresu sídla objednatele. V pochybnostech se má za to, že je zálohová faktura doručena pátým dnem po jejím odeslání. Zálohová faktura se považuje za uhrazenou dnem připsání celé částky sjednaného plnění na účet zhotovitele. Neuhrazení zálohové faktury je současně podstatným porušením smlouvy zakládajícím právo zhotovitele od této smlouvy odstoupit. 4. Zhotovitel vystaví objednateli po zaplacení zálohy fakturu daňový doklad na přijatou platbu s náležitostmi dle § 28 odst. 2 a 8 zák.235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. 5. Po uskutečnění zdanitelného plnění vystaví zhotovitel objednateli běžný daňový doklad zohledňující již zaplacenou zálohu a obsahující povinnost zaplacení zbývající části ceny plnění. Tento daňový doklad se objednatel zavazuje uhradit ve lhůtě splatnosti 14 dnů od jeho doručení na adresu sídla objednatele. V pochybnostech se má za to, že je daňový doklad doručen pátým dnem po jeho odeslání. V případě, že v průběhu jednoho kalendářního měsíce dojde k přijetí zálohy i poskytnutí služby, nebude vystavován daňový doklad dle předchozího odstavce. 6. Objednatel může objednat u zhotovitele další zboží a služby do výstavní expozice, např. květiny, hostesky, úklid expozice, telekomunikační služby. Zhotovitel vystaví řádnou fakturu daňový doklad za dodatečně objednané zboží a služby a objednatel se zavazuje tuto řádnou fakturu daňový doklad uhradit tak, aby ve lhůtě splatnosti byla celá částka připsána na účet zhotovitele. 7. Smluvní pokuta za nezaplacení zálohové faktury, uvedené v článku V odst. 3 a daňového dokladu, uvedeného v čl. V odst. 5, ve lhůtě splatnosti, se stanoví v jednotné výši 0,05 % z dlužné částky peněžitého plnění za každý kalendářní den prodlení. VI. ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ 1. Objednatel se zavazuje v případě zrušení účasti na akci z jeho strany, uhradit zhotoviteli veškeré již vynaložené náklady související se zajištěním předmětu plnění. 2. Jestliže výsledkem nebo součásti předmětu této smlouvy se stane výsledek chráněný právem z průmyslového nebo duševního vlastnictví, je každá ze smluvních stran povinna o tom ihned informovat druhou a obě zabezpečí zachování právem chráněného zájmu druhé strany v souladu se zákonem. VII. REKLAMACE Při nekvalitním provedení dodávek prací a služeb podle čl. I., má objednatel právo: a) požadovat u prokazatelně zaviněné vady její bezplatné odstranění ihned po reklamaci; b) požadovat přiměřenou slevu z ceny stanovené v čl. V. Veletrhy Brno strana 4 VIII. POVĚŘENÍ Zplnomocněnými osobami oprávněnými jednat ve věcech této smlouvy a přebírat dodávky práci dle předmětu této smlouvy za smluvní strany jsou: 1. za objednatele: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX 2. za zhotovitele: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXX IX. VŠEOBECNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 1. Smlouva je uzavřena dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. V pochybnostech se má za to, že rozhodující je datum podpisu smluvní strany, která smlouvu podepsala později. 2. Odstoupením od smlouvy není dotčen nárok oprávněné strany na náhradu škody, která jí vznikla jednáním povinné strany. 3. Na základě dodatečných objednávek poskytne zhotovitel objednateli v rámci možností další práce a služby, které nejsou předmětem této smlouvy (např. tlumočení, zajištění doprovodné propagace a seminářů apod.). Tyto služby budou fakturovány zvlášť . 4. Veškeré typové prvky a předměty, použité zhotovitelem pro dodávku předmětu plnění dle této smlouvy zůstávají majetkem zhotovitele a po skončení akce musí být zhotoviteli řádně vráceny. V případě jejich ztráty nebo zničení bude objednateli vyúčtována náhrada škody ve výši jejich pořizovací ceny. 5. Objednatel není oprávněn postoupit svou expozici na akci ani její část do užívání třetím osobám bez předchozí dohody se zhotovitelem. 6. Dojdeli v průběhu plnění této smlouvy ke změnám v údajích, jež jsou předmětem zápisu v obchodním rejstříku, je povinností smluvních stran vzájemně se o nich informovat, tím však nejsou dotčena práva zhotovitele ani objednatele vyplývající z této smlouvy. 7. Všechny dodatky nebo jiná ujednání pozměňující vzájemné závazky a ustanovení obsažené v této smlouvě, vyžadují ke své platnosti písemnou dohodu obou smluvních stran. 8. Pokud tato smlouva nemá vlastní ustanovení, platí pro vzájemná práva a povinnosti smluvních stran příslušná ustanovení občanského zákoníku. 9. Smluvní strany souhlasí se zveřejněním této smlouvy v registru smluv, který je zřízen na základě zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Smlouvu zveřejní objednatel, za řádné uveřejnění však odpovídají obě strany. 10. Nedílnou součástí této s louvy je Příloha č. 1 Specifikace díla. 11. Tato smlouva je poříz ve 4 vyhotoveních, z nichž 2 obdrží objednatel a 2 zhotovitel. V Brně dne A£:..* 1§» y B r nó dno Aš.:..* -i.Ž>