Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4504060: Smlouva o dílo

Příloha SML_vyroba_1015_2018_smlouva_o_dilo.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo


1 

 

Smlouva o dílo č. 1015/2018 
 

I. Smluvní strany 
 

1.Objednatel 

 

Městské lesy Hradec Králové a.s. 

Se sídlem: Přemyslova 219,  500 08 Hradec Králové 

IČ: 25962523       DIČ: CZ25962523 

Bankovní spojení:  xxxxxxxxxxxx, č. účtu: xxxxxxxx        

zastoupená  Ing. Milanem Zerzánem, ředitelem 

Osoba oprávněná jednat ve věcech technických p. xxxxxxxx 

Telefon: xxxxxxxx 

e-mail : xxxxxxxx 

zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové v oddílu B, 

vložce č.  2220 

 

2. Zhotovitel 

 

 DŘEVOSPOL  Procházka Pavel 

místo podnikání xxxxxxxxxxxxxxxxxx 

jednající:   xxxxxxxxxxx 

telefon:    xxxxxxxxxx                       e-mail:    

IČ:    69854106                  DIČ                  
bankovní spojení:    xxxxxxxxxxx                číslo účtu:   xxxxxxxxxx 

zapsaná v OR KS v Hradci Králové v oddílu       -          vložka      - 

Živnostenský list č.j. ŽÚ/11/10817/kus/4 dne 5.10.2011 v Pardubicích 

 

 

II. Úvodní ustanovení 
 

Smluvní strany prohlašují, že mají zájem spolu uzavřít níže uvedenou smlouvu o dílo s tím, že 

průběžná realizační plnění podle této smlouvy nejsou samostatné nebo dílčí smlouvy ale 

budou nadále považovány za faktická plnění. 

 

 

III. Předmět smlouvy 
 

Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel bude provádět na svůj náklad a nebezpečí pro 

objednatele po dobu trvání této smlouvy postupně v souladu s platným živnostenským 

oprávněním dílo a to: 

 

Těžební práce* 

Přibližování a odvoz dříví* 

Pěstební práce* 

Údržbu cest a rozdělení lesa* 

Práce na ES* 

Ostatní práce* 

 
(*nehodící se škrtne) 

 



2 

 

Objednatel se zavazuje vždy postupně předanou část řádně dokončeného díla bez vad a 

nedodělků převzít a zaplatit dohodnutou cenu za podmínek uvedených v této smlouvě. 

 

 

 

IV. Místo a doba plnění 
 

1. Místo provádění díla bude na LHC Městské lesy Hradec Králové. 
 

2. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo podle sjednaného časového harmonogramu: 
 

    Termín zahájení postupného provádění díla:  2.1.2018 

     

    Termín ukončení a předání díla: Dílo bude předáváno postupně a předáváno na základě     

     realizačních protokolů uvedených v čl. VI odst.1 této smlouvy 

     

     

V. Cena díla 

 
1. Cena za dílo je stanovena jako cena smluvní podle tarifních tabulek (ceníku) pro 

jednotlivé práce a činnosti, které jsou nedílnou součástí této smlouvy. 

2. Předpokládaná výše plnění smlouvy v roce 2018 je 300 000,- Kč bez DPH. 
 

 

 

 

VI. Platební podmínky 
 

1. Úhrada ceny díla bude provedena na základě vystaveného daňového dokladu-faktury, který 
bude vystaven vždy k poslednímu dni v měsíci po písemném odsouhlasení množství           

a objemu provedených prací a výkonů (realizačního protokolu – zadávací list LA 41) 

zástupcem objednatelem pro věci technické.  

2. Odsouhlasené množství a objem provedených prací a výkonů je vždy povinnou přílohou 
daňového dokladu a nezbytnou podmínkou pro zaplacení smluvní ceny. 

3. Splatnost daňových dokladů je 14 dnů od doručení faktury-daňového dokladu 
s připojeným odsouhlaseným množstvím a objemem prací objednateli (realizačního 

protokolu – zadávací list LA 41).  

 

VI. Provádění díla 
 

1. Zhotovitel bude při plnění předmětu díla této smlouvy postupovat s odbornou péčí           
a zavazuje se dodržovat obecně závazné právní předpisy, technické a kvalitativní normy, 

a dodržovat veškerá další ujednání vyplývající z konkrétních podmínek zadaného díla 

dle této smlouvy. 

2. Zhotovitel je povinen vést ode dne zahájení provádění díla písemnou evidenci – Deník 
prací a výkonů prováděných podle této SoD. Deník prací a výkonů předkládá 1x 

týdně ke kontrole zástupci objednatele ve věcech technických. 

 

 

 



3 

 

3. Deník bude obsahovat zejména: 
 

a) označení díla 
b) označení objednatele 
c) označení zhotovitele 
d) jména a příjmení pracovníků 
e) provedené práce a výkony 
f) další údaje dle smluvního ujednání obou stran. 

 

4.  Objednatel je oprávněn písemnou evidenci prací a výkonů kontrolovat a k zápisům 

připojovat svá stanoviska. 

 

VII. Povinnosti smluvních stran 
 

Povinnosti zhotovitele 

 

1. Zhotovitel se zavazuje pro mazání řetězů JMP používat pouze rostlinný olej. Při provádění 

prací a výkonů podle této SoD mohou být používána zhotovitelem jen mazadla schválená 

objednatelem. Zhotovitel se zavazuje neohrožovat a nepoškozovat svojí činností životního 

prostředí. Zhotovitel je povinen předložit objednateli před prováděním díla ke schválení 

seznam používaných mazadel. Po skončení prací proběhne před předáním pracoviště úklid 

pracoviště a na přibližovacích linkách budou opraveny koleje v místech, kde jejich hloubka 

přesáhne 10cm (měřeno s úrovní terénu).  Úklid cest, hlavně asfaltových, od kůry, větví a 

hlíny z činnosti zhotovitele bude proveden po zakončení práce denně.  

2. Zhotovitel se zavazuje provádět postupně sjednané dílo ve stanovené kvalitě a včas a 

zavazuje se, že bude dbát, aby svojí činností nezpůsobil škody na lesních porostech a 

ostatním majetku objednatele. Při způsobení škody se zavazuje tuto škodu uhradit 

v termínu stanoveném objednatelem. 

3. Zhotovitel se zavazuje, že zajistí organizaci práce, a to i u svých spolupracovníků tak, aby 

na pracovišti nepracoval osamocený pracovník a byla tak v případě úrazu, či 

nevolnosti neprodleně zajištěna účinná pomoc. 
4. Zhotovitel se zavazuje předložit objednateli při podpisu této smlouvy návody na obsluhu, 

prohlášení o shodě u strojů a pomůcek používaných k sjednané práci. Zhotovitel odpovídá 

za technický stav vlastních mechanizačních prostředků, nástrojů, nářadí a vhodnost 

ochranných pomůcek (i u svých pracovníků, případně subdodavatelů). Zhotovitel se 

zavazuje věnovat zvláštní pozornost údržbě a stanoveným technických revizím 

(kontrolám) používaných věcí (nástrojů, nářadí) při plnění díla, dle návodu k obsluze, 

obecných předpisů včetně BOZP a stanoveným podmínkám státního odborného dozoru a 

hygienickým předpisům. 

5. Zhotovitel je odpovědný za předepsanou kvalifikaci a platnost oprávnění (pokud je pro 

sjednané dílo a použitý prostředek stanovena), jak u své osoby, tak u svých pracovníků. 

Toto oprávnění je zhotovitel povinen předložit na požádání orgánu státního odborného 

dozoru a zástupci objednatele.  

6. Zhotovitel svým podpisem této smlouvy prohlašuje, že byl seznámen prostřednictvím 

lesního příslušného okrsku objednatele s Organizační směrnicí o zabezpečení provozu a 

údržby závor a dopravního značení a zavazuje se ji dodržovat.  

7. Zhotovitel se zavazuje dodržovat bezpečnostní předpisy dle své kvalifikace a oprávnění při 

dohodnuté práci (díla) na určeném pracovišti objednatele, kde se se souhlasem objednatele 

ve stanoveném období zdržuje (obdobně i u svých pracovníků).  



4 

 

8. Zhotovitel se zavazuje dodržovat režimová bezpečnostních opatření při práci na  

pracovištích, která jsou v blízkosti veřejných komunikací, telefonních a elektrických 

vedení.  

9. Zhotovitel se zavazuje, že všichni jeho zaměstnanci budou při provádění prací na pracovišti 

používat nezbytné ochranné pomůcky, které si sám na své náklady zajistí. 

10.Zhotovitel je povinen proškolit své zaměstnance zásadami BOZP a způsobem přivolání 

pomoci v případě úrazu a se zásadami PO.  

11.Zhotovitel je povinen pojistit sebe i své spolupracovníky pro případ úrazu, či jiné újmy na 

zdraví, jakož i proti škodám způsobených při výkonu své podnikatelské činnosti. Kopie 

platné a účinné pojistné smlouvy je přílohou této smlouvy. 

 

Povinnosti objednatele 

 

1.Pověřený zástupce objednatele vystaví zadávací list LA 41 na kterém seznámí zhotovitele 

s podmínkami práce na pracovišti a s úseky, které podléhají uvedeným režimovým opatřením. 

2.Pověřený zástupce objednatele proškolí zhotovitele se zásadami BOZP a způsobem 

přivolání pomoci v případě úrazu.  

3.Pověřený zástupce objednatele proškolí zhotovitele s platnými osnovami z hlediska PO.  

Zhotovitel proškolení stvrdí svým podpisem. Před vystavením zadávacího listu a před 

proškolením PO není zhotovitel oprávněn zahájit práce (dílo). 
 

VIII. Předání díla 
 

1. Objednatel se zavazuje dílo postupně převzít, pokud je řádně a včas v dané části 
provedeno a to na základě realizačních protokolů uvedených v čl. VI odst.1 této 

smlouvy.  

2. Pokud objednatel odmítl dokončené dílo převzít, musí být sepsán o tomto zápis se 
stanovisky obou smluvních stran a zdůvodněním. 

 

IX. Odstoupení od smlouvy 
 

1. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že zhotovitel je v prodlení         
s postupným prováděním díla dle termínů uvedených v této smlouvě a příslušnou část 

(dílčí část) díla neprovedl ani nedokončil v náhradní 15ti denní lhůtě. Tímto není dotčeno 

právo kterékoliv smluvní strany na odstoupení od této smlouvy podle příslušných 

ustanovení občanského zákoníku. 

2. Odstoupení nabývá účinnosti dnem doručení druhé smluvní straně a jeho účinky se řídí 
příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 

3. V případě odstoupení objednatele je zhotovitel povinen předat objednateli nedokončené 
dílo vč. věcí, které jsou součástí díla a byly jím opatřeny, a uhradit objednateli příp. 

vzniklou škodu. 

4. Zhotovitel může odstoupit od smlouvy v případě hrubého porušení smlouvy 
objednatelem nebo při neposkytnutí součinnosti, které brání zhotoviteli v provádění díla 

dle této smlouvy. Zhotovitel má právo vyúčtovat objednateli veškeré dosud vzniklé 

náklady, včetně případných škod, způsobených odstoupením od smlouvy. 

 

 

 

 

 



5 

 

X. Sankce 
 

1. V případě, že zhotovitel nedodrží termín kterékoliv dílčího části díla z důvodů na jeho 
straně, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny předpokládané dílčí části 

díla za každý den prodlení. 

2. Pokud objednatel neuhradí fakturu za provedené práce ve stanoveném termínu, zaplatí 
zhotoviteli dohodnutý úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den 

prodlení. 

3. Sankce spočívající v dohodnutých smluvních pokutách nezbavuje smluvní strany práva 
na vymáhání případné škody. 

4. V případě porušení povinností stanovených v této smlouvě z důvodů na straně 
zhotovitele je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši sankcí 

uložených objednateli stanovených orgánem oprávněným k provádění kontroly. 

5. Při porušení smluvních povinností podle článku VIII. odstavec 1. a 2. je objednatel 
oprávněn vyúčtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 50 000,00 Kč za každé jednotlivé 

porušení povinností.  

6. Nárok na náhradu škody tím není dotčen a zůstává objednateli zachován. 
 

 

 

XI. Závěrečná ustanovení 
 

1. Tato smlouva může být změněna pouze písemnými dodatky, které budou vzestupně 
číslovány a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran. 

2. Smlouva může být ukončena také písemnou dohodou smluvních stran, která bude 
upravovat vzájemná práva a povinnosti. 

3. Zhotovitel nemůže bez předchozího písemného souhlasu objednatele postoupit 
pohledávky za objednatelem z této SoD na třetí osobu. 

4. Smluvní strany se dohodly, že v případě nástupnictví jsou právní nástupci vázáni 
ustanoveními této smlouvy v plném rozsahu. 

5. Případná neplatnost některého ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost 
ostatních ustanovení. V případě, že kterékoliv ustanovení této smlouvy se stane 

neúčinným nebo neplatným, smluvní strany se zavazují bez zbytečných odkladů nahradit 

takové ustanovení novým. 

6. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu před jejím podpisem přečetly, že byla uzavřena 
podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně a její autentičnost 

stvrzují svými podpisy. 

7. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, každá smluvní 
strana obdrží po jednom vyhotovení. 

8. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. 
9. Smluvní strany berou na vědomí, že na předmětnou smlouvu a její případné dodatky se  

ve smyslu ust. § 6 zákona č. 340/2016 Sb. vztahuje s účinnosti od 1.7. 2017 povinnost 

jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv, když o vzniku této povinnosti nabývá 

účinnosti nejdříve dnem uveřejnění. Pokud by smlouva nebyla uveřejněna 

prostřednictvím registru smluv ani do tří měsíců ode dne, kdy byla uzavřena, platí že je 

zrušena od počátku. 

 

 

 

 

 



6 

 

Přílohy:    

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 
 

 

V Hradci Králové, dne 29.12.2017 

 

 

 

 

 

 

 

  .............................................   ...............................................  

 Objednatel Zhotovitel