Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4532976: Smlouva o sběru, přepravě a odstranění odpadu

Příloha Centrum sociálních služeb jh - AVE CZ živnostenská smlouva svoz SEPARACE včetně nádob.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o sběru, přepravě a odstranění odpadu 
„Separovaný odpad“
Ev.č. Sodp.05001628/22302439/12/2018

uzavřená podle ustanovení § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a dle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „smlouva“) níže uvedené dne mezi:



obchodní společností

AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o.
se sídlem Praha 10, Pražská 1321/38a, PSČ 102 00
provozovna Jindřichův Hradec Václavská 609/III, 377 01 Jindřichův Hradec
IČ 493 560 89, DIČ: CZ49356089
zapsaná v obchodním rejstříku vedeného Městským soudem v Praze oddíle C vložce 19775
zastoupená: Mgr. Romanem Mužíkem a Mgr. Ing. Jiřím Nováčkem, LL.M. - jednateli
zastoupená na základě plné moci: Ing. Tomášem Jindrou, MBA a Petrou Filipskou, DiS.
číslo bankovní účtu: UniCredit Bank, 3133950003/2700


dále jen jako „zhotovitel“

a

Centrum sociálních služeb Jindřichův Hradec
se sídlem: Česká 157/II, 377 01 Jindřichův Hradec II
IČ: 75011191, DIČ: CZ75011191
Zapsaná v obchodním rejstříku vedeného u Krajského soudu v Českých Budějovicích, oddíl Pr, vložka 385
zastoupená: Ing. Jiřím Blížilem, ředitelem
zasílací adresa: CSS J. Hradec, Sociální služby Česká, Česká 1175, 377 01 Jindřichův Hradec II
emailová adresa: info@sscjh.cz
tel.: 384 397 709, 777 061 175

dále jen jako „objednatel“




Objednatel a zhotovitel dále společně též „Strany“ a každá z nich též „Strana“.


Přílohy, jež tvoří nedílnou součást této smlouvy:

1. Specifikační a výpočtový list (ceník)


Smlouva o sběru, přepravě a odstranění odpadu


Stránka 2 ze 6


I.
Úvodní ustanovení
1. Zhotovitel je osoba oprávněná ve smyslu zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona o odpadech“) k podnikání v oblasti nakládání s odpady a oprávněným provozovatelem zařízení k nakládání s odpady.
2. Objednatel je ve smyslu § 4 písm. w) zákona č. 185/2001 Sb. původcem odpadů.
3. Odpad podobný odpadu komunálnímu je odpad vznikající u fyzických osob, právnických nebo fyzických osob oprávněných k podnikání. Jedná se o odpad, který zůstane po vytřídění využitelného odpadu, objemného odpadu, odpadu ze zeleně a nebezpečných složek odpadu.
4. Separované složky odpadu jsou vytříděné složky odpadu vhodné k dalšímu využití (např. sklo, papír, plast).
5. Svozové místo – je místo dohodnuté smluvními stranami, kde bude připravena sběrná nádoba určená ke svozu; svozové místo je uvedené v příloze č. 1 této smlouvy. 
6. Sběrné nádoby – nádoby, do nichž původce shromažďuje odpad. Velikost a počet sběrných nádob, jejich umístění a četnost pravidelného svozu jsou uvedeny v příloze č. 1.

II.
Předmět smlouvy
1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje přebírat odpady objednatele, které jsou specifikovány v příloze č. 1 této smlouvy, a tyto přijmout do svého vlastnictví ve smyslu zákona o odpadech a s převzatými odpady naložit v souladu se zákonem o odpadech, to vše za předpokladu, že objednatel dodrží podmínky zhotovitele uvedené v této smlouvě. Smluvní strany se dohodly, že odpad se má za převzatý zhotovitelem v okamžiku, kdy jej převezme od objednatele přímo zhotovitel nebo třetí osoba, jež je smluvně zajištěná zhotovitelem k převzetí odpadů a jejich přepravě pro zhotovitele (dále jen „dopravce“).
2. Objednatel se zavazuje sjednaným způsobem předávat odpady zhotoviteli po dobu účinnosti smlouvy, převést vlastnické právo k odpadu na zhotovitele a za plnění poskytovaná zhotovitelem zaplatit zhotoviteli úplatu sjednanou v příloze č. 1 této smlouvy a plnit další povinnosti uvedené v této smlouvě. 
3. Objednatel se zavazuje umožnit zhotoviteli převzetí odpadů v souladu s touto smlouvou. Smluvní strany se dohodly na tom, že místem předání a převzetí odpadů a tedy i místem jejich nakládky je adresa provozovny objednatele, nedohodnou-li se smluvní strany v konkrétním případě prokazatelně jinak. Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli i veškerou právními předpisy stanovenou dokumentaci týkající se odpadů, jejíž předání právní předpisy pro daný druh odpadu vyžadují. 
4. Převzetí odpadu, na který se nevztahuje tato smlouva, může být provedeno pouze na základě operativní objednávky objednatele, anebo na základě separátní smlouvy. Operativní objednávka musí být učiněna písemně, musí v ní být uvedeno množství odpadu k převzetí a den (tj. datum) požadovaného převzetí, přičemž cena takto provedeného plnění bude stanovena na základě platného ceníku zhotovitele.

III.
Způsob plnění
1. Objednatel je povinen zajistit shromažďování odpadu do sběrných nádob na svozovém místě a zhotovitel se zavazuje zajistit sběr takového odpadu a jeho svoz na místo jeho využití či odstranění (dále jen jako „svoz“), a to v rozsahu dle přílohy č. 1 této smlouvy. 
2. Zhotovitel zavazuje dodat objednateli paušální známky (samolepky) případně jednorázové známky v rozsahu a skladbě podle specifikačního listu, který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. Objednatel je povinen označit sběrné nádoby těmito známkami, neboť obě smluvní strany budou mít shodně za to, že pouze takto označené sběrné nádoby slouží k odkládání a vývozu odpadů podle této smlouvy.


IV.
Cena plnění a platební podmínky
1. Cena za poskytované služby dle této smlouvy je stanovena dohodou smluvních stran v ceníku služeb uvedeném v příloze č. 1 (dále jen „ceník“), a to bez daně z přidané hodnoty, která bude připočtena v aktuální zákonné výši.
2. Cena za poskytované služby bude vyúčtována vždy za fakturační období, které je uvedeno v příloze č. 1 smlouvy. Zhotovitel vystaví na cenu služeb daňový doklad (dále jen „fakturu“) a odešle ji objednateli na sjednanou zasílací adresu dle této smlouvy. Faktura je splatná čtrnáctý den ode dne jejího vystavení.
3. Zhotovitel je oprávněn objednateli vystavit a doručovat jakoukoliv fakturu podle této smlouvy v elektronické podobě, a to na e-mailovou adresu objednatele uvedenou v záhlaví této smlouvy. Objednatel uděluje zhotoviteli souhlas k zasílání a používání faktur (daňových dokladů) v elektronické podobě ve smyslu ustanovení § 26 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty. Elektronická faktura ve smyslu tohoto ustanovení smlouvy bude vyhotovena ve formátu PDF a bude opatřena zaručeným elektronickým podpisem zhotovitele.
4. Případný přeplatek faktury je zhotovitel oprávněn započítat na úhradu existujících nedoplatků. Zhotovitel je oprávněn přeplatky nebo nedoplatky převádět do dalšího účetního období.
5. Ostatní případné platby podle této smlouvy (např. smluvní pokuty, škody, úroky z prodlení, další náklady, náhrady) jsou splatné na výzvu k jejich úhradě. Platby dle tohoto odstavce je povinen zhotovitel vyúčtovat samostatnou fakturou, popřípadě společně s fakturou na cenu služeb. Společná faktura je splatná čtrnáctý den ode dne jejího vystavení.
6. Všechny platby podle této smlouvy se provádí bezhotovostně na účet zhotovitele způsobem dohodnutým v Příloze č. 1 této smlouvy nebo v hotovosti. Číslo účtu a variabilní symbol či způsob jeho určení uvede zhotovitel vždy na faktuře. Všechny platby se provádějí v měně CZK. Náklady spojené s úhradou závazků dle této smlouvy (např. bankovní poplatky, poštovní poplatky) nese každá ze smluvních stran sama.
7. Připadne-li poslední den splatnosti na den pracovního volna nebo pracovního klidu, pak je dnem splatnosti nejbližší následující pracovní den.
8. Platba objednatele se považuje za uhrazenou, je-li řádně identifikována (označena variabilním symbolem) a připsána v předepsané výši na účet zhotovitele uvedený v záhlaví této smlouvy. 
9. Změny bankovních účtů jsou si smluvní strany povinny bez zbytečného odkladu písemně oznámit. 
10. Smluvní strany si sjednávají, že případné neidentifikovatelné platby poskytnuté objednatelem na bankovní účet zhotovitele nebo i přeplatky může zhotovitel započíst na kteroukoli svoji pohledávku za objednatelem, a to dle uvážení zhotovitele. Nezapočtené neidentifikovatelné platby a přeplatky vrátí zhotovitel objednateli, pokud je nepoužije na započtení pohledávky vůči objednateli dle předcházející věty, na jeho účet, popř. poštovní poukázkou, a to nejpozději do konce následujícího kalendářního měsíce, v němž zhotovitel neidentifikovatelnou platbu obdržel nebo v němž nezapočtený přeplatek vznikl. Za den vrácení přeplatku se považuje den odepsání odpovídající finanční částky z bankovního účtu zhotovitele nebo den, pokud je využito služeb držitele poštovní licence, kdy je zhotovitelem příslušná částka ve prospěch objednatele poukázána.
11. Cena se za poskytované služby dle této smlouvy aktualizuje na základě platného ceníku zhotovitele.


V.
Úrok z prodlení a smluvní pokuty
1. Pro případ prodlení objednatele s úhradou kterékoli splatné pohledávky (peněžitého dluhu) podle této smlouvy je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.
2. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,-- Kč za každé jednotlivé porušení povinnosti, jež vyplývá z této smlouvy. Uplatněním smluvní pokuty není dotčeno právo zhotovitele na odstoupení od této smlouvy ani není dotčen nárok zhotovitele na náhradu škody a úrok z prodlení. Ustanovení § 2050 občanského zákoníku se nepoužije.

VI.
Práva a povinnosti smluvních stran
1. Zhotovitel se zavazuje:
a) Zajistit svoz řádně a včas a dle podmínek stanovených touto smlouvou.
b) Zajistit navrácení nádob pro pravidelný svoz na jejich stanoviště, a to bez zbytečného odkladu po jejich vyprázdnění.          
c) Zajistit náhradní svoz odpadu v případě havárie či poruchy na vozidle nebo v případě jiné závažné události nejpozději tři dny po dni plánovaného svozu.
d) Zajistit náhradní svoz odpadu v případě oznámení o neprovedeném svozu objednatelem nejpozději následující den po dni oznámení.
e) Zajistit na své náklady opravu nebo výměnu nádoby, dojde-li k jejímu prokazatelnému poškození jednáním ze strany zaměstnanců zhotovitele.
f) Zajistit neprodleně odstranění nečistoty, dojde-li činností zhotovitele při manipulaci s nádobami ke znečištění stálého stanoviště nádoby, případně veřejného prostranství.
2. Objednatel je povinen:
a) Zajistit volný přístup k nádobám v souladu se svozovým kalendářem.
b) Zajistit sjízdnost vozovek a schůdnost přístupových cest vedoucích k jednotlivým stanovištím nádob.
c) Zajistit, aby odpad nebyl ukládán mimo určené nádoby. Pokud bude vedle nádob odložen odpad, zhotovitel není povinen jej odvézt.
d) Zajistit, aby nedocházelo ke znehodnocování odpadu odpadem, ke kterému není určena tato smlouva. 
e) Nádobu řádně označit svozovou známkou, která slouží ke kontrole při vývozu a evidenci. Řádně neoznačená nádoba nebude vyvážena, a to i v případě, že je služba hrazena.
f) Vrátit zhotoviteli ve lhůtě pěti dnů ode dne ukončení účinnosti této smlouvy všechny jím pronajaté sběrné nádoby, a to v řádném stavu, odpovídajícím běžnému opotřebení.
3. Zhotovitel je oprávněn odmítnout svoz odpadu v případě, že objednatel nesplnil touto smlouvou sjednané povinnosti nebo je objednatel v prodlení s úhradou kterékoliv částky dle této smlouvy.

VII.
Nájem sběrných nádob
1. Zhotovitel se zavazuje přenechat do užívání za úplatu objednateli sběrné nádoby specifikované v příloze č. 1 této smlouvy, (dále jen „předmět nájmu“ nebo „sběrné nádoby“). 
2. Objednatel prohlašuje, že se seznámil se stavem předmětu nájmu a neshledal žádné faktické či právní vady, které by bránily jeho užívání k účelům touto smlouvou sledovaných a v tomto stavu a za podmínek dále v této smlouvě stanovených jej do nájmu přijímá.
3. Cena za nájem sběrných nádob dle této smlouvy je stanovena v ceníku, a to bez daně z přidané hodnoty.
4. Zhotovitel vyúčtuje cenu nájmu dle tohoto článku spolu s ostatními poskytnutými službami dle této smlouvy.
5. Objednatel je povinen předmět nájmu:
a) užívat ve shodě s účelem smlouvy, hospodárně a účelně
b) chránit před poškozením, ztrátou nebo zničením
c) vrátit v případě, že jej nepotřebuje pro plnění účelu smlouvy nebo jej řádně nevyužívá 
d) užívat při dodržování všech požárních, bezpečnostních, hygienických a dalších předpisů, které se vztahují k jeho činnosti
e) předložit zhotoviteli ke kontrole 
f) řádně užívat, jinak nese odpovědnost za škody na majetku způsobené neodborným zacházením a provozními událostmi
6. Zhotovitel
a) je povinen ke dni účinnosti této smlouvy předat objednateli předmět nájmu 
c) je oprávněn žádat vrácení předmětu nájmu, neužívá-li objednatel předmět nájmu řádně, případně je užívá v rozporu s účelem, ke kterému má sloužit
d) je oprávněn odebrat objednateli předmět nájmu v případě, že objednatel nesplnil touto smlouvou sjednané povinnosti nebo je objednatel v prodlení s úhradou kterékoliv částky dle této smlouvy. 


VIII.
Doba trvání smlouvy a její zánik
1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu smlouvy oběma smluvními stranami a účinnosti dnem 1. 2. 2018. 
2. Obě smluvní strany jsou oprávněny smlouvu vypovědět s výpovědní dobou šest měsíců. Výpovědní doba počíná běžet prvního dne měsíce následujícího po měsíci, v němž druhá smluvní strana obdrží písemnou výpověď řádně doručenou na její adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy.
3. Zhotovitel má právo od této smlouvy odstoupit, dostane-li se objednatel do prodlení s úhradou ceny na základě daňového dokladu – faktury o více než 30 (slovy: třicet) dnů ode dne splatnosti daňového dokladu. Oznámení o odstoupení doručí zhotovitel na adresu objednatele uvedenou v záhlaví této smlouvy. Účinky odstoupení nastávají ke dni, kdy objednatel obdrží písemné oznámení o odstoupení od smlouvy.
4. Odstoupení od této smlouvy má účinky jen do budoucna. V případě odstoupení některé strany od této smlouvy nejsou strany povinny si vrátit plnění, která si na základě této smlouvy doposud poskytly, a zůstávají zachovány veškeré nároky které stranám z této smlouvy a v souvislosti s ní vznikly do doby odstoupení od ní. V případě odstoupení od této se obě smluvní strany zavazují vypořádat své finanční poměry založené touto smlouvou nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení oznámení o odstoupení od této smlouvy.


IX.
Prorogace
1. Strany se dohodly, že v případě jakýchkoliv sporů dle této smlouvy, je příslušný Obvodní soud pro Prahu 10, případně Městský soud v Praze.


X.
Závěrečná ustanovení
1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva včetně případných příloh bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv v platném znění.
2. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva neobsahuje žádné obchodní tajemství.
3. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou neupravená se řídí zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
4. Veškeré změny této smlouvy je možné činit jen po vzájemné dohodě smluvních stran a v písemné formě, chronologicky číslovanými dodatky, které budou tvořit nedílnou součást této smlouvy. Dodatky musí být podepsány oběma smluvními stranami. Toto ujednání se nevztahuje na ustanovení týkající se ceníku.
5. Případná nicotnost, neplatnost, neúčinnost či nevynutitelnost některých ustanovení této smlouvy nemá vliv na existenci, platnost, účinnost či vynutitelnost ostatních ustanovení, pokud lze nicotná, neplatná, neúčinná či nevynutitelná ustanovení od ostatních ustanovení oddělit, a to za předpokladu, že lze předpokládat, že by k právnímu jednání došlo bez nicotné, neplatné, neúčinné či nevynutitelné části právního jednání, pokud by strana nicotnost, neplatnost, neúčinnost či nevynutitelnost takového právního jednání včas rozpoznala; v takovém případě bude dané ustanovení nahrazeno příslušným nejblíže použitelným platným, účinným či vynutitelným ustanovením podle práva České republiky. Strany v této souvislosti sjednávají, že za nenahraditelné a neoddělitelné ve smyslu právě uvedeného považují jakékoliv ustanovení této smlouvy o určení způsobu výpočtu odměny zhotovitele dle této smlouvy.
6. Strany sjednávají, že v rámci smluvního vztahu založeného touto smlouvou mají ustanovení zákona, jež nemají donucující účinky, přednost před zvyklostmi. Ustanovení § 558 odst. 2, věty druhé zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, se nepoužije.
7. Tato smlouva je vyhotovena ve třech shodných stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží po dvou a objednatel po jednom vyhotovení. 
8. Pro vyloučení pochybností se uvádí, že žádný závazek z této smlouvy není fixním závazkem podle § 1980 občanského zákoníku
9. Dnem podpisu této smlouvy se ruší veškeré smlouvy uzavřené mezi smluvními stranami, jejichž předmětem je shodné plnění na nějž se vztahuje tato smlouva.




V Jindřichově Hradci dne………………………..		V ………………..….. dne………………………..




…………………………………….				……………………………………..
AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o.			Centrum sociálních služeb Jindřichův Hradec
zhotovitel						objednatel




















Příloha č. 1 Smlouvy o sběru, přepravě a odstranění odpadu - specifikační  a výpočtový list (ceník)

	SLUŽBA
	Sběr, přeprava a odstranění separovaného odpadu

	FAKTURAČNÍ OBDOBÍ
	Čtvrtletně předem - vždy v daném měsíci daného čtvrtletí

	MÍSTO PŘISTAVENÍ NÁDOB
	1) Česká 1175, JH / 22996923
2) Otín-Bobelovka 90, JH / 22906379

	OBJEDNATEL
	Centrum sociálních služeb Jindřichův Hradec
	IČ: 750111911



CENÍK
	Místo nádoby
	Objem nádoby
	Četnost obsluh
	Jednotková cena 
za ks bez DPH (obsluha)
	Jednotková
cena za rok
za ks bez DPH (nájem)
	Celkem ks
	Sjednaný den obsluhy

	1) 
	240 l
	SKLO
	64,-Kč
	0,- Kč (nádoba objednatele)
	1
	dle harmonogramu

	1)
	240 l
	PLAST
	64,-Kč
	0,- Kč (nádoba objednatele)
	3
	dle harmonogramu

	1)
	240 l
	PAPÍR
	64,-Kč
	0,- Kč (nádoba objednatele)
	1
	dle harmonogramu

	2)
	1100 l
	PLAST
	258,-Kč
	0,- Kč (nádoba objednatele)
	1
	dle harmonogramu

	2)
	  1100 l
	PAPÍR
	236,- Kč
	0,- Kč (nádoba objednatele

	1
	dle harmonogramu