Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4563200: Smlouva o dílo - provedení středotlaké přípojky pro areál kasáren

Příloha SML T-331-00-17.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        -1-

2

	  	Smlouva č. T-331-00/17



 Smlouva o dílO

uzavřená podle § 2586 a násl. zák. č.89/2012 Sb., občanský zákoník 

	OBJEDNATEL:    
Zapsaný v obchodním rejstříku u: 
	Armádní Servisní, příspěvková organizace
Městského soudu v Praze, sp.zn. Pr. 1342

	Jejímž jménem jedná:
	xxxxx

	Sídlo:
	Podbabská 1589/1, 160 00 Praha 6

	IČ:
DIČ:
	60460580
CZ60460580 

	Tel.: 
Fax:
	xxxxx

	ID datové schránky:
Odpovědní zástupci pro jednání:
	dugmkm6

	- jednat ve věcech smluvních:
	xxxx

	- jednat ve věcech technických:
	xxxx

	(dále jen „objednatel“)
	



	ZHOTOVITEL: 
       

Zapsaný v obchodním rejstříku u:
	„Společnost pro Prostějov – Náhrada CK na HU za dočasné mobilní plynové kotelny, snížení emisních limitů“ zastoupená správcem společnosti TOMIreko, s. r. o.

Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 63551

	Zastoupený:
	

	Sídlo:
	Karlovo náměstí 48, 674 01 Třebíč

	IČ, DIČ:
		

	Bankovní spojení:
Číslo účtu:
ID datové schránky:
	

8y9kcv3

	Odpovědní zástupci pro jednání:
	

	- jednat ve věcech smluvních:
	

	- jednat ve věcech technických:
	

	(dále jen „zhotovitel“)  
	



za takto dohodnutých podmínek:






I. PŘEDMĚT DÍLA
Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele zajistit pro objednatele provedení středotlaké přípojky pro areál kasáren Prostějov dle vypracované projektové dokumentace pro provedení stavby: „Prostějov – plynofikace kasáren“ od firmy EVČ s.r.o. z 02/2017 a územního rozhodnutí č.j. PVMU 20279/2016 61 ze dne 19. 2. 2016 a všech vydaných stanovisek dotčených orgánů. 
Provedení areálové přípojky plynu, stavební a technologické úpravy pro osazení nových dočasných zdrojů tepla (plynových kontejnerových kotelen) dle vypracované jednostupňové projektové dokumentace: „Prostějov – náhradní zdroj vytápění kasáren Prostějov“ od firmy EVČ s.r.o. z 03/2017 a stavebního povolení č.j. MO 71580/2017 – 1216OL ze dne 16. 3. 2017 a všech vyžádaných stanovisek dotčených orgánů. 

Podrobná specifikace prací:

Provést vlastní realizaci díla podle zpracované projektové dokumentace:
„Prostějov – plynofikace kasáren“, (zpracovatel EVČ s.r.o.), vydaného územního rozhodnutí č.j. PVMU 20279/2016 61 ze dne 19. 2. 2016, za dodržení podmínek a stanovisek vydaných v rámci stavebního řízení a dle oceněného soupisu stavebních prací a dodávek (příloha č. 2 této smlouvy: A - „Prostějov – Plynofikace kasáren“).

„Prostějov – náhradní zdroj vytápění kasáren Prostějov“ (zpracovatel EVČ s.r.o.), vydaného stavebního povolení č.j. MO 71580/2017 – 1216OL ze dne 16.3.2017, za dodržení podmínek a stanovisek vydaných v rámci stavebního řízení a dle naceněného soupisu stavebních prací a dodávek (příloha č. 2 této smlouvy:  B - „Prostějov – náhradní zdroj vytápění kasáren Prostějov“).

Provedení zkoušek dle ČSN 060310.

Uvedení plynových kontejnerových kotelen do provozu.

Doložit veškeré výchozí revize, protokoly o příslušných zkouškách, atesty výrobků a materiálu, doložení prohlášení o shodě na dodané výrobky a ostatní doklady pro vydání kolaudačního souhlasu k provozu.

U plynovodů a odběrných plynových zařízení nad 50 kW doložit revizní knihu.

U tlakových nádob stabilních doložit pasport, výchozí a první provozní revizi.

Zajistit vydání kolaudačního souhlasu, včetně zajištění všech vyžádaných stanovisek Ministerstva obrany – sekce dozoru a kontroly, odbor státního dozoru (dále jen „MO OSD“), Hygiena

Provést měření emisí při seřízení hořáků.

Předání veškerých návodů na obsluhu jednotlivých zařízení, záruční listy, provedení zaškolení obsluhy.

Kotelny vybavit lékárničkou, přenosnou svítilnou, pěnotvorným přípravkem na zjišťování úniku zemního plynu (dále jen „ZP“) a přenosnými hasicími přístroji s náplní CO2 (sněhový).

Zpracovat návrhy provozních, požárních řádů a identifikace a hodnocení rizik 2x v listinné a 1x v elektronické podobě na CD (ve formátu *.doc).

Zpracovat projektovou dokumentaci skutečného provedení stavby 3x v listinné podobě a 2x v elektronické podobě na CD (ve formátu *.pdf a také zároveň ve formátu *.doc, *.xls *.dwg) – podle Vyhlášky č. 499/2006 Sb. v platném znění - příloha č. 7.

Po ukončení díla zpracovat geometrické zaměření a geometrický plán skutečného provedení plynovodního rozvodu a obsahující čísla a hranice dotčených pozemků, vyznačení ochranných pásem.

Součástí plnění díla je průběžný a závěrečný úklid, odvoz a ekologická likvidace demontovaného materiálu a veškerého vzniklého odpadu včetně uložení na skládku. 
Doklady o likvidaci odpadu budou předány investorovi do 10 dnů od odevzdání odpadu včetně dokladů o výkupu – vážní lístky.

Dodat bezpečnostní značení kotelen, hlavní uzávěr plynu (dále jen „HUP“) a dalších zařízení dle příslušných norem.


II. Termín a místo PLNĚNÍ

Termín zahájení plnění:			dle č. 12.2 této smlouvy.
Termín ukončení plnění: 			do 30. 9. 2017.
Termín předložení kolaudačního souhlasu:	do 30. 11. 2017.

Místo plnění: 					Prostějov, ul. Letecká, kasárna Prostějov
GPS: 49.4628906N, 17.1290292E


III. CENA DÍLA

Cena za předmět díla bez DPH je cenou konečnou, nejvýše přípustnou, ve které jsou zahrnuty veškeré náklady dle článku I této smlouvy a činí: 8 343 037,00 Kč

slovy:	„osmmilionůtřistačtyřicettřitisíctřicetsedm korun českých“.


DPH bude účtováno v sazbě platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.


IV. platební a fakturační podmínky

4.1 Objednatel zálohy neposkytuje.
4.2 Objednatel se zavazuje hradit cenu díla na základě dílčích daňových dokladů, jež budou vystaveny v souladu s ust. § 11 odst. 1 zák. č. 563/1991 Sb., v platném znění, o účetnictví (náležitosti účetních dokladů).  Daňový doklad (dále jen „faktura”) musí dále obsahovat údaje podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, včetně uvedení klasifikace CZ-CPA, a dále údaje pro účely stanovení režimu přenesené daňové povinnosti v souladu s § 92a zákona.
4.3 Lhůta splatnosti faktur je 30 dní od doručení faktury objednateli (originál faktury + kopie zápisu o předání a převzetí). Adresa pro zaslání faktury: Armádní Servisní, příspěvková organizace, Podbabská 1589/1, Praha 6. Při nesplnění podmínky 30 denní splatnosti faktury ode dne jejího doručení bude faktura zhotoviteli vrácena
k opravě. 
4.4 Zhotovitel se zavazuje vystavovat dílčí faktury jednou měsíčně podle objemu skutečně provedených prací v kalendářním měsíci a to nejpozději do 10 dnů od uskutečnění zdanitelného plnění.  Dnem uskutečnění dílčího zdanitelného plnění je den podpisu soupisu provedených prací za příslušný kalendářní měsíc. Objem skutečně provedených prací potvrdí smluvní strany ve zjišťovacím protokolu, jehož součástí bude vždy soupis skutečně provedených prací v uplynulém kalendářním měsíci vystavený zhotovitelem a odsouhlasený technickým dozorem investora (dále jen „TDI”) a objednatelem. 
4.5 Faktury budou rozděleny na jednotlivé stavební soubory a tyto budou rozděleny na stavební a strojní část. 
4.6 Fakturace bude probíhat měsíčně do výše 100 % ceny díla na základě dílčích zjišťovacích protokolů potvrzených zástupci objednatele a TDI. Z každé faktury bude pozastavena částka ve výši 15 % z ceny bez DPH. 10 % z pozastávky bude uvolněno po předání díla bez vad a nedodělků a po vydání kladného stanoviska MO OSD, zbylých 5 % bude uvolněno po vydání kolaudačního rozhodnutí. O uvolnění pozastávky bude zhotovitelem zažádáno písemně.

V. PrÁva a povinnosti stran

5.1 Zhotovitel se zavazuje provést dílo kompletně, řádně, v patřičné kvalitě, včas, na svůj náklad a nebezpečí v souladu s platnými právními předpisy a ČSN a dodržovat platné hygienické, zdravotní, požární, bezpečnostní a ekologické předpisy a závazné normy. Dílo bude provedeno v nejvyšší kvalitě a dodávky materiálu budou v první jakostní třídě doloženy certifikáty a prohlášení o shodě, musí být jasně a zřetelně znám výrobce dodávaného výrobku či materiálu.

5.2 Práce budou provedeny při zajištění veškeré nezbytné přepravy, vyložení, svislé dopravy, zabudování, ochrany, bezpečnostních opatření v rámci BOZP a PO, potřebných pracovních sil a materiálů, řízení prací, lešení, výrobních prostor a jiných dočasných prací, které jsou zapotřebí k řádnému provedení a předání předmětu díla, provedení všech předepsaných zkoušek a revizí.

5.3 V rámci plnění díla si zhotovitel zajistí povolení ke vstupu a přístup do objektů a místností.

5.4 Zhotovitel zajistí vytyčení stávajících podzemních inženýrských sítí před zahájením prací, provedení kopaných sond k ověření polohy sítí v přiměřených rozestupech. Obnažené inženýrské sítě budou zabezpečeny proti poškození a při zasypávání výkopů chráněny zásypy, obsypy, výstražnými foliemi, deskami atd. v souladu s technickými normami.

5.5 Veškeré výkopy a zemní práce v areálu provádět pomocí strojní mechanizace a ručním dokopáním. V místě souběhu a křížení s ostatními vedeními budou zemní práce prováděny ručně s co největší opatrností, aby nedošlo k jejich porušení za přítomnosti provozovatelů jednotlivých zařízení.

5.6 Zhotovitel zajistí projednání, odsouhlasení a osazení přechodného dopravního značení po dobu provádění prací. 

5.7 Průběžné provádění (pravidelně min. 2 x měsíčně) kontrolních dnů za společné účasti projektanta, zástupce objednatele a zástupce zhotovitele.

5.8 Vždy před zasypáním bude provedena fotodokumentace odkryté části objektu. Fotodokumentaci provádí TDI v součinnosti se zhotovitelem.

5.9 Objednatel si vyhrazuje právo změnit rozsah realizace.
5.10 Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli a zhotovitel převzít do 7 dnů od podpisu smlouvy místo plnění způsobilé k řádnému a nerušenému plnění předmětu díla ve smyslu této smlouvy.  
5.11 Zhotovitel je povinen vést po celou dobu plnění stavební deník podle přílohy č. 5 vyhlášky č.499/2006 Sb. v platném znění, kdy všechny listy stavebního deníku musí být označeny vzestupně, po sobě jdoucími čísly. Originál stavebního deníku předá zhotovitel objednateli v den předání a převzetí pracoviště, tj. při přejímacím řízení.
5.12 Zhotovitel zahájí stavební práce bez zbytečného odkladu po předání staveniště objednatelem a ukončí stavební práce nejpozději do termínu uvedeném v článku II. této smlouvy.
5.13 Veškeré práce budou prováděny za plného provozu v objektu.
5.14 Objednatel se zavazuje, že umožní po dokončení díla zhotoviteli přístup do objektu díla za účelem odstranění případných vad.
5.15 Objednatel je oprávněn průběžně kontrolovat provádění díla formou kontrolních dnů, kdy 1. kontrolní den stanoví objednatel při předání staveniště. Další kontrolní den bude stanoven po dohodě se zhotovitelem.
5.16 Zhotovitel je povinen písemně vyzvat objednatele k převzetí konstrukcí, které budou zakryty, minimálně 3 pracovní dny předem. O převzetí konstrukcí bude učiněn zápis ve stavebním deníku.
5.17 V případě, že dojde ke změně poddodavatele, prostřednictvím kterého zhotovitel prokazoval v zadávacím řízení kvalifikaci, je zhotovitel povinen před jeho změnou objednatele písemně informovat a vyžádat si jeho souhlasné stanovisko. 
Neplatí pro dodávku a montáž technologického zařízení (montáž plynového potrubí, úprava technologie v kotelně), kde plnění smlouvy probíhá pouze prostřednictvím zhotovitele.
5.18 Původcem odpadu vzniklého při provádění díla je zhotovitel.

5.19 Veškeré administrativní poplatky (vytyčení sítí, žádost o kolaudační souhlas, atd.) hradí zhotovitel.
VI. Odpovědnost za vady – záruka
6.1 Záruční doba na provedené dílo je 60 měsíců.
6.2 Záruční doba počíná běžet dnem řádného dokončení díla, po odstranění všech případných vad z úspěšného přejímacího řízení. Zhotovitel zabezpečí odstranění případných skrytých vad díla, zjištěných v záruční době nejpozději do 48 hod. od nahlášení závad.
6.3 V záruční době se odstraňují skryté vady zdarma. 
6.4 Objednatel se zavazuje, že případnou reklamaci vady díla uplatní bez zbytečného odkladu po jejím zjištění, písemně do rukou oprávněného zástupce zhotovitele.
6.5 Po dobu záruční doby nesmí dojít bez souhlasu zhotovitele k zásahům do provedeného díla. V opačném případě ztrácí objednatel právo reklamace a záruční doba končí okamžikem neoprávněného zásahu na díle.
6.6 Nejpozději 14 dní před vypršením záruční doby proběhne kontrola díla ze strany objednatele.

VII. ZVLÁŠTNÍ UJEDNÁNÍ
7.1 Zhotovitel je povinen po celou dobu realizace díla dodržovat na převzatém staveništi čistotu a pořádek.
7.2 Převzetím místa plnění zhotovitel přebírá v plném rozsahu odpovědnost za dodržování platných předpisů zajišťujících bezpečnost a ochranu zdraví, za dodržování příslušných protipožárních opatření a hygienických předpisů a ČSN.
7.3 Odstranění zařízení a vyklizení místa plnění bude provedeno nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne předání a převzetí díla.
7.4 Veškeré revize musí být prováděny revizním technikem s  oprávněním od MO OSD.
Oprávnění k činnosti pro rezort MO dle vyhlášky č. 273/1999 Sb. v platném znění – elektrická zařízení, doloží zhotovitel před podpisem smlouvy.
7.5 Zhotovitel se zavazuje, že všechny materiály a výrobky použité při plnění díla budou mít zákonem stanovené vlastnosti. Použité výrobky budou splňovat technické požadavky stanovené zákonem č. 22/1997 Sb., v platném znění a předpisy souvisejícími.
7.6 Všichni pracovníci realizace díla musí být státními příslušníky členských států EU nebo členských zemí NATO.
7.7 Zhotovitel bere na vědomí, že tato smlouva včetně její změny a dodatků bude uveřejněna v souladu s § 219 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek v platném znění. 
7.8 Zhotovitel prohlašuje, že je pojištěn na škody způsobené při své podnikatelské činnosti do výše min. 10 000 000 Kč. Zhotovitel je povinen mít uzavřenu pojistnou smlouvu pro případ vzniku škody minimálně ve stejném rozsahu a výši, jak je uvedeno v tomto bodu, a to po celou dobu trvání smluvního vztahu založeného touto smlouvou.
7.9 Objednatel nepřipouští variantní řešení.

VIII. Institut MéněpracÍ a víceprací

8.1	Případné méněpráce a vícepráce vzniklé v průběhu zhotovení díla z titulu požadavku objednatele, nebo vzniklé z důvodu změny stavebně technického řešení oproti předmětné souhrnné projektové dokumentaci a odsouhlasené objednatelem, budou věcně cenově a časově dokladovány změnovým listem. 
8.2	  Stanovení ceny víceprací a méněprací 
a) v případě, že se změna díla týká části stavby, která je již položkově naceněna nabídkou zhotovitele, použije se jednotková cena z této nabídky, 
b) pro práce a dodávky neuvedené v položkovém rozpočtu budou použity obecně známé sborníky doporučených cen (např. označení sborníků URS Praha, a. s. nebo RTS, a. s.) pro to období, ve kterém mají být vícepráce realizovány, snížené o 20 %, 
c) pro práce a dodávky neuvedené ve sbornících, bude dohodnuta individuální kalkulace nebo hodinové sazba. V případě nutnosti ocenit některé práce nespecifikované směrnými cenami ÚRS Praha, a. s. bude pro tyto práce proveden podrobný rozbor ceny.
d) k základním nákladům není zhotovitel oprávněn připočítat přirážku na podíl vedlejších rozpočtových nákladů, 
e) stavební práce a dodávky, které nebudou zhotovitelem po odsouhlasení technickým dozorem provedeny (méněpráce), budou odečteny ve výši součtu veškerých odpovídajících položek a nákladů neprovedených dodávek a prací dle položkového rozpočtu.       
8.3	Provedení změny v realizaci stavby je možné pouze na základě objednatelem schváleného změnového listu. 
8.4	Změny v realizaci stavby provedené na základě změnového listu budou začleněny do právního rámce této smlouvy o dílo samostatným dodatkem k této smlouvě o dílo. 
8.5	Zhotovitel je povinen na základě písemné žádosti pro zadavatele provést případné vícepráce plynoucí z postupu zakázky. Rozsah a cena víceprací musí být před jejich prováděním písemně odsouhlasena odpovědnými zástupci obou smluvních stran. Vícepráce do 10% nabídkové ceny nemají vliv na termín dokončení díla. Při rozsahu víceprací nad 10% nabídkové ceny se na žádost zhotovitele smluvní doba prodlouží o odpovídající dobu.
8.6	Zhotovitel bere na vědomí, že jakékoliv vícepráce mohou být realizovány pouze v souladu s § 222 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění.


IX. PŘEDÁNÍ DÍLA

9.1.	Zhotovitel oznámí objednateli 7 dnů předem termín, kdy dílo bude dokončeno a připraveno k předání. O předání díla bude proveden zápis o předání a převzetí dokončeného díla, který podepíší zástupci obou smluvních stran, a při kterém zhotovitel předá a objednatel převezme veškerou dokumentaci dle článku č. 1 této smlouvy.

X. SMLUVNÍ POKUTY
10.1 Za prodlení s úhradou faktury zaplatí objednatel zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z fakturované částky za každý den prodlení.
10.2 V případě nedodržení dohodnutého termínu dokončení díla uhradí zhotovitel smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč z celkové ceny díla za každý i započatý den prodlení z předáním díla. 
10.3 Z prodlení s odstraněním vad a nedodělků v termínech stanovených v zápise o předání a převzetí díla uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč 
z celkové ceny díla za každý i započatý den prodlení.
10.4 Při neplnění podmínek smlouvy a porušování zákonných povinností má právo objednatel na smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč z celkové smluvní ceny díla za každý započatý den a každé jednotlivé porušení.
10.5 Smluvní pokuta je stanovena ve výši 1 000 Kč za každý den do odstranění nedostatků ve stavebním deníku.
10.6 Sankce za nedodržování BOZP, požární ochrany a ochrany životního prostředí se řídí dle sazebníku pokut, který je přílohou č. 1 této smlouvy.
10.7 Pokuty vzniklé vlivem stavební činnosti zhotovitele udělené objednateli budou převedeny na zhotovitele v plné výši a mohou být započteny proti neuhrazeným fakturám.
10.8 Zhotovitel nebude povinen hradit smluvní pokuty dle odstavců 2, 3, 4 a 5 tohoto článku prokáže-li, že k prodlení nedošlo jeho zaviněním.
10.9 Úhradou smluvní pokuty není dotčeno právo požadovat náhradu škody v plné výši.

XI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

11.1 Odstoupit od této smlouvy lze pro podstatné porušení smluvních povinností, kterými jsou zejména:
· neplnění předmětu díla podle čl. I.;
· zhotovitel neprovede dílo v patřičné kvalitě podle platných předpisů a norem;
· zhotovitel je v prodlení s termínem dokončení díla o více než 5 kalendářních dnů;
· zhotovitel bez vážných důvodů přerušil práce na díle na dobu delší než 5 kalendářních dnů;
11.2 Odstoupení od smlouvy lze provést pouze písemně s uvedením důvodu. Odstoupení od smlouvy nabývá účinnosti dnem doručení druhé straně. Smluvní strany jsou povinny provést vzájemné vypořádání ke dni odstoupení od smlouvy. Smluvní strana, která zapříčinila odstoupení od smlouvy je povinna zaplatit druhé straně veškeré náklady a škody jí prokazatelně vzniklé v souvislosti s odstoupením od této smlouvy.

XII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1	Tato smlouva a práva a povinnosti z ní vzniklé se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění.
12.2	Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami  a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. Zhotovitel bere na vědomí, že uveřejnění smlouvy v tomto registru v plném znění zajistí objednatel. 
12.3	Tato smlouva obsahuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a všech náležitostech, které strany měly a chtěly ve smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost této smlouvy. Žádný projev strany učiněný při jednání o této smlouvě ani projev učiněný po uzavření této smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze stran.
12.4	Smlouvu lze měnit a doplňovat po dohodě smluvních stran formou písemných dodatků k této smlouvě, podepsaných oběma smluvními stranami. Za písemnou formu nebude pro tento účel považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv.
12.5	Smlouva se vyhotovuje ve třech stejnopisech, z nichž l paré obdrží zhotovitel a 2 paré objednatel.
12.6	Smluvní strany prohlašují, že smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí, což stvrzují svými podpisy.

Přílohy:
Příloha č. 1 – Sankce za porušení BOZP, PO a OŽP
Příloha č. 2 – Oceněný soupis stavebních prací a dodávek:
 	          A: „Prostějov – Plynofikace kasáren“
	          B: „Prostějov – náhradní zdroj vytápění kasáren Prostějov“	


V Praze dne:                                                              V Třebíči  dne: 





__________________________________	         ___________________________________
Armádní Servisní, příspěvková organizace                      „Společnost pro Prostějov – Náhrada           
                 Ing. Martin Lehký 		           		CK na HU za dočasné mobilní plynové	        ředitel            	          			     kotelny, snížení emisních limitů“
		 	                                         zastoupená správcem společnosti 							                 TOMIreko, s.r.o. 
							   
  					
	                                                                        	


Příloha č. 1
Sankce za porušení BOZP, PO a OŽP

	Specifikace porušení předpisů
	Právní předpis, plán BOZP
	Rozsah krácení [Kč]

	1. Všeobecné závady
	
	

	1.1. Nepoužívání stanovených pracovních prostředků, osobních ochranných pracovních prostředků a ochranných zařízení
	Zák. 262/2006 Sb.
	200 – 1000 / případ

	1.2. Nepodrobení se zkoušce či prokázané požití alkoholu a jiných návykových látek 
	Zák. 262/2006 Sb.
	500 – návrh koordinátora BOZP

	1.3. Není vedena předepsaná a aktualizovaná dokumentace
	Zák. 262/2006 Sb.
	500

	1.4. Neomluvená neúčast na školení
	Zák. 262/2006 Sb.
	300 – 800

	1.5. Nedodržování právních a ostatních předpisů, pokynů zaměstnavatele / vyššího zhotovitele / koordinátora BOZP
	Zák. 262/2006 Sb.
	2000 – 10000

	1.6. Nepřevzetí / nepředání rizik od podzhotovitele
	Zák. 309/2006 Sb.
	500

	1.7. Konkrétní porušení právních a ostatních předpisů k zajištění BOZP
	Konkrétní předpis
	500 – 5000

	2. Povrchová pracoviště
	
	

	2.1. Nesplnění ohlašovací povinnosti vůči koordinátorovi BOZP, investorovi či generálnímu zhotoviteli
	Čl. 4.14 a 4.15
	3000 – 5000

	2.2. Neodstranění závad z kontrol BOZ (opakovaných), auditů, prověrek BOZP a kontrol SOD
	Záznamové knihy BOZP stavby, interní dokumentace generálního zhotovitele, protokol SOD
	2000 / závada

	2.3. Nedodržování stanovených technologických a pracovních postupů, návodů k použití
	Provozní dokumentace, čl. 4.9 a 4.10
	500 – 1000

	3. Požární ochrana 
	
	

	3.1. Porušení povinností vyplývajících z předpisů o požární ochraně 
	Zák. 133/1985 Sb., 
Vyhl. 246/2001 Sb.
	500 – 1000

	3.2. Kouření nebo používání otevřeného ohně na místech, kde je to zakázáno 
	Zák. 262/2006 Sb., 
Zák. 133/1985 Sb.
	300

	3.3. Neoznámení vzniklého požáru koordinátorovi BOZP, investorovi či generálnímu zhotoviteli
	Čl. 4.15 a 4.20 
	10000

	3.4. Porušení předpisů při provádění svářečských prací 
	Vyhl. 87/2000 Sb., čl. 4.8
	3000 – 10000

	3.5. Neudržování volných únikových cest, volného přístupu k rozvodným zařízením a hlavním uzávěrům a k prostředkům PO 
	Zák. 133/1985 Sb. 
	200 – 500

	4. OŽP
	
	

	4.1. Konkrétní porušení právních a ostatních předpisů týkajících se OŽP 
	Zák. 185/2001 Sb.
	500 – 5000

	4.2. Neodstranění závad z kontrol 
	Čl. 4.21
	300 / závada








10


                    

Příloha SML T-331-00-17.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        -1-

2

	  	Smlouva č. T-331-00/17



 Smlouva o dílO

uzavřená podle § 2586 a násl. zák. č.89/2012 Sb., občanský zákoník 

	OBJEDNATEL:    
Zapsaný v obchodním rejstříku u: 
	Armádní Servisní, příspěvková organizace
Městského soudu v Praze, sp.zn. Pr. 1342

	Jejímž jménem jedná:
	xxxxx

	Sídlo:
	Podbabská 1589/1, 160 00 Praha 6

	IČ:
DIČ:
	60460580
CZ60460580 

	Tel.: 
Fax:
	xxxxx

	ID datové schránky:
Odpovědní zástupci pro jednání:
	dugmkm6

	- jednat ve věcech smluvních:
	xxxx

	- jednat ve věcech technických:
	xxxx

	(dále jen „objednatel“)
	



	ZHOTOVITEL: 
       

Zapsaný v obchodním rejstříku u:
	„Společnost pro Prostějov – Náhrada CK na HU za dočasné mobilní plynové kotelny, snížení emisních limitů“ zastoupená správcem společnosti TOMIreko, s. r. o.

Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 63551

	Zastoupený:
	

	Sídlo:
	Karlovo náměstí 48, 674 01 Třebíč

	IČ, DIČ:
		

	Bankovní spojení:
Číslo účtu:
ID datové schránky:
	

8y9kcv3

	Odpovědní zástupci pro jednání:
	

	- jednat ve věcech smluvních:
	

	- jednat ve věcech technických:
	

	(dále jen „zhotovitel“)  
	



za takto dohodnutých podmínek:






I. PŘEDMĚT DÍLA
Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele zajistit pro objednatele provedení středotlaké přípojky pro areál kasáren Prostějov dle vypracované projektové dokumentace pro provedení stavby: „Prostějov – plynofikace kasáren“ od firmy EVČ s.r.o. z 02/2017 a územního rozhodnutí č.j. PVMU 20279/2016 61 ze dne 19. 2. 2016 a všech vydaných stanovisek dotčených orgánů. 
Provedení areálové přípojky plynu, stavební a technologické úpravy pro osazení nových dočasných zdrojů tepla (plynových kontejnerových kotelen) dle vypracované jednostupňové projektové dokumentace: „Prostějov – náhradní zdroj vytápění kasáren Prostějov“ od firmy EVČ s.r.o. z 03/2017 a stavebního povolení č.j. MO 71580/2017 – 1216OL ze dne 16. 3. 2017 a všech vyžádaných stanovisek dotčených orgánů. 

Podrobná specifikace prací:

Provést vlastní realizaci díla podle zpracované projektové dokumentace:
„Prostějov – plynofikace kasáren“, (zpracovatel EVČ s.r.o.), vydaného územního rozhodnutí č.j. PVMU 20279/2016 61 ze dne 19. 2. 2016, za dodržení podmínek a stanovisek vydaných v rámci stavebního řízení a dle oceněného soupisu stavebních prací a dodávek (příloha č. 2 této smlouvy: A - „Prostějov – Plynofikace kasáren“).

„Prostějov – náhradní zdroj vytápění kasáren Prostějov“ (zpracovatel EVČ s.r.o.), vydaného stavebního povolení č.j. MO 71580/2017 – 1216OL ze dne 16.3.2017, za dodržení podmínek a stanovisek vydaných v rámci stavebního řízení a dle naceněného soupisu stavebních prací a dodávek (příloha č. 2 této smlouvy:  B - „Prostějov – náhradní zdroj vytápění kasáren Prostějov“).

Provedení zkoušek dle ČSN 060310.

Uvedení plynových kontejnerových kotelen do provozu.

Doložit veškeré výchozí revize, protokoly o příslušných zkouškách, atesty výrobků a materiálu, doložení prohlášení o shodě na dodané výrobky a ostatní doklady pro vydání kolaudačního souhlasu k provozu.

U plynovodů a odběrných plynových zařízení nad 50 kW doložit revizní knihu.

U tlakových nádob stabilních doložit pasport, výchozí a první provozní revizi.

Zajistit vydání kolaudačního souhlasu, včetně zajištění všech vyžádaných stanovisek Ministerstva obrany – sekce dozoru a kontroly, odbor státního dozoru (dále jen „MO OSD“), Hygiena

Provést měření emisí při seřízení hořáků.

Předání veškerých návodů na obsluhu jednotlivých zařízení, záruční listy, provedení zaškolení obsluhy.

Kotelny vybavit lékárničkou, přenosnou svítilnou, pěnotvorným přípravkem na zjišťování úniku zemního plynu (dále jen „ZP“) a přenosnými hasicími přístroji s náplní CO2 (sněhový).

Zpracovat návrhy provozních, požárních řádů a identifikace a hodnocení rizik 2x v listinné a 1x v elektronické podobě na CD (ve formátu *.doc).

Zpracovat projektovou dokumentaci skutečného provedení stavby 3x v listinné podobě a 2x v elektronické podobě na CD (ve formátu *.pdf a také zároveň ve formátu *.doc, *.xls *.dwg) – podle Vyhlášky č. 499/2006 Sb. v platném znění - příloha č. 7.

Po ukončení díla zpracovat geometrické zaměření a geometrický plán skutečného provedení plynovodního rozvodu a obsahující čísla a hranice dotčených pozemků, vyznačení ochranných pásem.

Součástí plnění díla je průběžný a závěrečný úklid, odvoz a ekologická likvidace demontovaného materiálu a veškerého vzniklého odpadu včetně uložení na skládku. 
Doklady o likvidaci odpadu budou předány investorovi do 10 dnů od odevzdání odpadu včetně dokladů o výkupu – vážní lístky.

Dodat bezpečnostní značení kotelen, hlavní uzávěr plynu (dále jen „HUP“) a dalších zařízení dle příslušných norem.


II. Termín a místo PLNĚNÍ

Termín zahájení plnění:			dle č. 12.2 této smlouvy.
Termín ukončení plnění: 			do 30. 9. 2017.
Termín předložení kolaudačního souhlasu:	do 30. 11. 2017.

Místo plnění: 					Prostějov, ul. Letecká, kasárna Prostějov
GPS: 49.4628906N, 17.1290292E


III. CENA DÍLA

Cena za předmět díla bez DPH je cenou konečnou, nejvýše přípustnou, ve které jsou zahrnuty veškeré náklady dle článku I této smlouvy a činí: 8 343 037,00 Kč

slovy:	„osmmilionůtřistačtyřicettřitisíctřicetsedm korun českých“.


DPH bude účtováno v sazbě platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.


IV. platební a fakturační podmínky

4.1 Objednatel zálohy neposkytuje.
4.2 Objednatel se zavazuje hradit cenu díla na základě dílčích daňových dokladů, jež budou vystaveny v souladu s ust. § 11 odst. 1 zák. č. 563/1991 Sb., v platném znění, o účetnictví (náležitosti účetních dokladů).  Daňový doklad (dále jen „faktura”) musí dále obsahovat údaje podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, včetně uvedení klasifikace CZ-CPA, a dále údaje pro účely stanovení režimu přenesené daňové povinnosti v souladu s § 92a zákona.
4.3 Lhůta splatnosti faktur je 30 dní od doručení faktury objednateli (originál faktury + kopie zápisu o předání a převzetí). Adresa pro zaslání faktury: Armádní Servisní, příspěvková organizace, Podbabská 1589/1, Praha 6. Při nesplnění podmínky 30 denní splatnosti faktury ode dne jejího doručení bude faktura zhotoviteli vrácena
k opravě. 
4.4 Zhotovitel se zavazuje vystavovat dílčí faktury jednou měsíčně podle objemu skutečně provedených prací v kalendářním měsíci a to nejpozději do 10 dnů od uskutečnění zdanitelného plnění.  Dnem uskutečnění dílčího zdanitelného plnění je den podpisu soupisu provedených prací za příslušný kalendářní měsíc. Objem skutečně provedených prací potvrdí smluvní strany ve zjišťovacím protokolu, jehož součástí bude vždy soupis skutečně provedených prací v uplynulém kalendářním měsíci vystavený zhotovitelem a odsouhlasený technickým dozorem investora (dále jen „TDI”) a objednatelem. 
4.5 Faktury budou rozděleny na jednotlivé stavební soubory a tyto budou rozděleny na stavební a strojní část. 
4.6 Fakturace bude probíhat měsíčně do výše 100 % ceny díla na základě dílčích zjišťovacích protokolů potvrzených zástupci objednatele a TDI. Z každé faktury bude pozastavena částka ve výši 15 % z ceny bez DPH. 10 % z pozastávky bude uvolněno po předání díla bez vad a nedodělků a po vydání kladného stanoviska MO OSD, zbylých 5 % bude uvolněno po vydání kolaudačního rozhodnutí. O uvolnění pozastávky bude zhotovitelem zažádáno písemně.

V. PrÁva a povinnosti stran

5.1 Zhotovitel se zavazuje provést dílo kompletně, řádně, v patřičné kvalitě, včas, na svůj náklad a nebezpečí v souladu s platnými právními předpisy a ČSN a dodržovat platné hygienické, zdravotní, požární, bezpečnostní a ekologické předpisy a závazné normy. Dílo bude provedeno v nejvyšší kvalitě a dodávky materiálu budou v první jakostní třídě doloženy certifikáty a prohlášení o shodě, musí být jasně a zřetelně znám výrobce dodávaného výrobku či materiálu.

5.2 Práce budou provedeny při zajištění veškeré nezbytné přepravy, vyložení, svislé dopravy, zabudování, ochrany, bezpečnostních opatření v rámci BOZP a PO, potřebných pracovních sil a materiálů, řízení prací, lešení, výrobních prostor a jiných dočasných prací, které jsou zapotřebí k řádnému provedení a předání předmětu díla, provedení všech předepsaných zkoušek a revizí.

5.3 V rámci plnění díla si zhotovitel zajistí povolení ke vstupu a přístup do objektů a místností.

5.4 Zhotovitel zajistí vytyčení stávajících podzemních inženýrských sítí před zahájením prací, provedení kopaných sond k ověření polohy sítí v přiměřených rozestupech. Obnažené inženýrské sítě budou zabezpečeny proti poškození a při zasypávání výkopů chráněny zásypy, obsypy, výstražnými foliemi, deskami atd. v souladu s technickými normami.

5.5 Veškeré výkopy a zemní práce v areálu provádět pomocí strojní mechanizace a ručním dokopáním. V místě souběhu a křížení s ostatními vedeními budou zemní práce prováděny ručně s co největší opatrností, aby nedošlo k jejich porušení za přítomnosti provozovatelů jednotlivých zařízení.

5.6 Zhotovitel zajistí projednání, odsouhlasení a osazení přechodného dopravního značení po dobu provádění prací. 

5.7 Průběžné provádění (pravidelně min. 2 x měsíčně) kontrolních dnů za společné účasti projektanta, zástupce objednatele a zástupce zhotovitele.

5.8 Vždy před zasypáním bude provedena fotodokumentace odkryté části objektu. Fotodokumentaci provádí TDI v součinnosti se zhotovitelem.

5.9 Objednatel si vyhrazuje právo změnit rozsah realizace.
5.10 Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli a zhotovitel převzít do 7 dnů od podpisu smlouvy místo plnění způsobilé k řádnému a nerušenému plnění předmětu díla ve smyslu této smlouvy.  
5.11 Zhotovitel je povinen vést po celou dobu plnění stavební deník podle přílohy č. 5 vyhlášky č.499/2006 Sb. v platném znění, kdy všechny listy stavebního deníku musí být označeny vzestupně, po sobě jdoucími čísly. Originál stavebního deníku předá zhotovitel objednateli v den předání a převzetí pracoviště, tj. při přejímacím řízení.
5.12 Zhotovitel zahájí stavební práce bez zbytečného odkladu po předání staveniště objednatelem a ukončí stavební práce nejpozději do termínu uvedeném v článku II. této smlouvy.
5.13 Veškeré práce budou prováděny za plného provozu v objektu.
5.14 Objednatel se zavazuje, že umožní po dokončení díla zhotoviteli přístup do objektu díla za účelem odstranění případných vad.
5.15 Objednatel je oprávněn průběžně kontrolovat provádění díla formou kontrolních dnů, kdy 1. kontrolní den stanoví objednatel při předání staveniště. Další kontrolní den bude stanoven po dohodě se zhotovitelem.
5.16 Zhotovitel je povinen písemně vyzvat objednatele k převzetí konstrukcí, které budou zakryty, minimálně 3 pracovní dny předem. O převzetí konstrukcí bude učiněn zápis ve stavebním deníku.
5.17 V případě, že dojde ke změně poddodavatele, prostřednictvím kterého zhotovitel prokazoval v zadávacím řízení kvalifikaci, je zhotovitel povinen před jeho změnou objednatele písemně informovat a vyžádat si jeho souhlasné stanovisko. 
Neplatí pro dodávku a montáž technologického zařízení (montáž plynového potrubí, úprava technologie v kotelně), kde plnění smlouvy probíhá pouze prostřednictvím zhotovitele.
5.18 Původcem odpadu vzniklého při provádění díla je zhotovitel.

5.19 Veškeré administrativní poplatky (vytyčení sítí, žádost o kolaudační souhlas, atd.) hradí zhotovitel.
VI. Odpovědnost za vady – záruka
6.1 Záruční doba na provedené dílo je 60 měsíců.
6.2 Záruční doba počíná běžet dnem řádného dokončení díla, po odstranění všech případných vad z úspěšného přejímacího řízení. Zhotovitel zabezpečí odstranění případných skrytých vad díla, zjištěných v záruční době nejpozději do 48 hod. od nahlášení závad.
6.3 V záruční době se odstraňují skryté vady zdarma. 
6.4 Objednatel se zavazuje, že případnou reklamaci vady díla uplatní bez zbytečného odkladu po jejím zjištění, písemně do rukou oprávněného zástupce zhotovitele.
6.5 Po dobu záruční doby nesmí dojít bez souhlasu zhotovitele k zásahům do provedeného díla. V opačném případě ztrácí objednatel právo reklamace a záruční doba končí okamžikem neoprávněného zásahu na díle.
6.6 Nejpozději 14 dní před vypršením záruční doby proběhne kontrola díla ze strany objednatele.

VII. ZVLÁŠTNÍ UJEDNÁNÍ
7.1 Zhotovitel je povinen po celou dobu realizace díla dodržovat na převzatém staveništi čistotu a pořádek.
7.2 Převzetím místa plnění zhotovitel přebírá v plném rozsahu odpovědnost za dodržování platných předpisů zajišťujících bezpečnost a ochranu zdraví, za dodržování příslušných protipožárních opatření a hygienických předpisů a ČSN.
7.3 Odstranění zařízení a vyklizení místa plnění bude provedeno nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne předání a převzetí díla.
7.4 Veškeré revize musí být prováděny revizním technikem s  oprávněním od MO OSD.
Oprávnění k činnosti pro rezort MO dle vyhlášky č. 273/1999 Sb. v platném znění – elektrická zařízení, doloží zhotovitel před podpisem smlouvy.
7.5 Zhotovitel se zavazuje, že všechny materiály a výrobky použité při plnění díla budou mít zákonem stanovené vlastnosti. Použité výrobky budou splňovat technické požadavky stanovené zákonem č. 22/1997 Sb., v platném znění a předpisy souvisejícími.
7.6 Všichni pracovníci realizace díla musí být státními příslušníky členských států EU nebo členských zemí NATO.
7.7 Zhotovitel bere na vědomí, že tato smlouva včetně její změny a dodatků bude uveřejněna v souladu s § 219 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek v platném znění. 
7.8 Zhotovitel prohlašuje, že je pojištěn na škody způsobené při své podnikatelské činnosti do výše min. 10 000 000 Kč. Zhotovitel je povinen mít uzavřenu pojistnou smlouvu pro případ vzniku škody minimálně ve stejném rozsahu a výši, jak je uvedeno v tomto bodu, a to po celou dobu trvání smluvního vztahu založeného touto smlouvou.
7.9 Objednatel nepřipouští variantní řešení.

VIII. Institut MéněpracÍ a víceprací

8.1	Případné méněpráce a vícepráce vzniklé v průběhu zhotovení díla z titulu požadavku objednatele, nebo vzniklé z důvodu změny stavebně technického řešení oproti předmětné souhrnné projektové dokumentaci a odsouhlasené objednatelem, budou věcně cenově a časově dokladovány změnovým listem. 
8.2	  Stanovení ceny víceprací a méněprací 
a) v případě, že se změna díla týká části stavby, která je již položkově naceněna nabídkou zhotovitele, použije se jednotková cena z této nabídky, 
b) pro práce a dodávky neuvedené v položkovém rozpočtu budou použity obecně známé sborníky doporučených cen (např. označení sborníků URS Praha, a. s. nebo RTS, a. s.) pro to období, ve kterém mají být vícepráce realizovány, snížené o 20 %, 
c) pro práce a dodávky neuvedené ve sbornících, bude dohodnuta individuální kalkulace nebo hodinové sazba. V případě nutnosti ocenit některé práce nespecifikované směrnými cenami ÚRS Praha, a. s. bude pro tyto práce proveden podrobný rozbor ceny.
d) k základním nákladům není zhotovitel oprávněn připočítat přirážku na podíl vedlejších rozpočtových nákladů, 
e) stavební práce a dodávky, které nebudou zhotovitelem po odsouhlasení technickým dozorem provedeny (méněpráce), budou odečteny ve výši součtu veškerých odpovídajících položek a nákladů neprovedených dodávek a prací dle položkového rozpočtu.       
8.3	Provedení změny v realizaci stavby je možné pouze na základě objednatelem schváleného změnového listu. 
8.4	Změny v realizaci stavby provedené na základě změnového listu budou začleněny do právního rámce této smlouvy o dílo samostatným dodatkem k této smlouvě o dílo. 
8.5	Zhotovitel je povinen na základě písemné žádosti pro zadavatele provést případné vícepráce plynoucí z postupu zakázky. Rozsah a cena víceprací musí být před jejich prováděním písemně odsouhlasena odpovědnými zástupci obou smluvních stran. Vícepráce do 10% nabídkové ceny nemají vliv na termín dokončení díla. Při rozsahu víceprací nad 10% nabídkové ceny se na žádost zhotovitele smluvní doba prodlouží o odpovídající dobu.
8.6	Zhotovitel bere na vědomí, že jakékoliv vícepráce mohou být realizovány pouze v souladu s § 222 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění.


IX. PŘEDÁNÍ DÍLA

9.1.	Zhotovitel oznámí objednateli 7 dnů předem termín, kdy dílo bude dokončeno a připraveno k předání. O předání díla bude proveden zápis o předání a převzetí dokončeného díla, který podepíší zástupci obou smluvních stran, a při kterém zhotovitel předá a objednatel převezme veškerou dokumentaci dle článku č. 1 této smlouvy.

X. SMLUVNÍ POKUTY
10.1 Za prodlení s úhradou faktury zaplatí objednatel zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z fakturované částky za každý den prodlení.
10.2 V případě nedodržení dohodnutého termínu dokončení díla uhradí zhotovitel smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč z celkové ceny díla za každý i započatý den prodlení z předáním díla. 
10.3 Z prodlení s odstraněním vad a nedodělků v termínech stanovených v zápise o předání a převzetí díla uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč 
z celkové ceny díla za každý i započatý den prodlení.
10.4 Při neplnění podmínek smlouvy a porušování zákonných povinností má právo objednatel na smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč z celkové smluvní ceny díla za každý započatý den a každé jednotlivé porušení.
10.5 Smluvní pokuta je stanovena ve výši 1 000 Kč za každý den do odstranění nedostatků ve stavebním deníku.
10.6 Sankce za nedodržování BOZP, požární ochrany a ochrany životního prostředí se řídí dle sazebníku pokut, který je přílohou č. 1 této smlouvy.
10.7 Pokuty vzniklé vlivem stavební činnosti zhotovitele udělené objednateli budou převedeny na zhotovitele v plné výši a mohou být započteny proti neuhrazeným fakturám.
10.8 Zhotovitel nebude povinen hradit smluvní pokuty dle odstavců 2, 3, 4 a 5 tohoto článku prokáže-li, že k prodlení nedošlo jeho zaviněním.
10.9 Úhradou smluvní pokuty není dotčeno právo požadovat náhradu škody v plné výši.

XI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

11.1 Odstoupit od této smlouvy lze pro podstatné porušení smluvních povinností, kterými jsou zejména:
· neplnění předmětu díla podle čl. I.;
· zhotovitel neprovede dílo v patřičné kvalitě podle platných předpisů a norem;
· zhotovitel je v prodlení s termínem dokončení díla o více než 5 kalendářních dnů;
· zhotovitel bez vážných důvodů přerušil práce na díle na dobu delší než 5 kalendářních dnů;
11.2 Odstoupení od smlouvy lze provést pouze písemně s uvedením důvodu. Odstoupení od smlouvy nabývá účinnosti dnem doručení druhé straně. Smluvní strany jsou povinny provést vzájemné vypořádání ke dni odstoupení od smlouvy. Smluvní strana, která zapříčinila odstoupení od smlouvy je povinna zaplatit druhé straně veškeré náklady a škody jí prokazatelně vzniklé v souvislosti s odstoupením od této smlouvy.

XII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1	Tato smlouva a práva a povinnosti z ní vzniklé se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění.
12.2	Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami  a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. Zhotovitel bere na vědomí, že uveřejnění smlouvy v tomto registru v plném znění zajistí objednatel. 
12.3	Tato smlouva obsahuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a všech náležitostech, které strany měly a chtěly ve smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost této smlouvy. Žádný projev strany učiněný při jednání o této smlouvě ani projev učiněný po uzavření této smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze stran.
12.4	Smlouvu lze měnit a doplňovat po dohodě smluvních stran formou písemných dodatků k této smlouvě, podepsaných oběma smluvními stranami. Za písemnou formu nebude pro tento účel považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv.
12.5	Smlouva se vyhotovuje ve třech stejnopisech, z nichž l paré obdrží zhotovitel a 2 paré objednatel.
12.6	Smluvní strany prohlašují, že smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí, což stvrzují svými podpisy.

Přílohy:
Příloha č. 1 – Sankce za porušení BOZP, PO a OŽP
Příloha č. 2 – Oceněný soupis stavebních prací a dodávek:
 	          A: „Prostějov – Plynofikace kasáren“
	          B: „Prostějov – náhradní zdroj vytápění kasáren Prostějov“	


V Praze dne:                                                              V Třebíči  dne: 





__________________________________	         ___________________________________
Armádní Servisní, příspěvková organizace                      „Společnost pro Prostějov – Náhrada           
                 Ing. Martin Lehký 		           		CK na HU za dočasné mobilní plynové	        ředitel            	          			     kotelny, snížení emisních limitů“
		 	                                         zastoupená správcem společnosti 							                 TOMIreko, s.r.o. 
							   
  					
	                                                                        	


Příloha č. 1
Sankce za porušení BOZP, PO a OŽP

	Specifikace porušení předpisů
	Právní předpis, plán BOZP
	Rozsah krácení [Kč]

	1. Všeobecné závady
	
	

	1.1. Nepoužívání stanovených pracovních prostředků, osobních ochranných pracovních prostředků a ochranných zařízení
	Zák. 262/2006 Sb.
	200 – 1000 / případ

	1.2. Nepodrobení se zkoušce či prokázané požití alkoholu a jiných návykových látek 
	Zák. 262/2006 Sb.
	500 – návrh koordinátora BOZP

	1.3. Není vedena předepsaná a aktualizovaná dokumentace
	Zák. 262/2006 Sb.
	500

	1.4. Neomluvená neúčast na školení
	Zák. 262/2006 Sb.
	300 – 800

	1.5. Nedodržování právních a ostatních předpisů, pokynů zaměstnavatele / vyššího zhotovitele / koordinátora BOZP
	Zák. 262/2006 Sb.
	2000 – 10000

	1.6. Nepřevzetí / nepředání rizik od podzhotovitele
	Zák. 309/2006 Sb.
	500

	1.7. Konkrétní porušení právních a ostatních předpisů k zajištění BOZP
	Konkrétní předpis
	500 – 5000

	2. Povrchová pracoviště
	
	

	2.1. Nesplnění ohlašovací povinnosti vůči koordinátorovi BOZP, investorovi či generálnímu zhotoviteli
	Čl. 4.14 a 4.15
	3000 – 5000

	2.2. Neodstranění závad z kontrol BOZ (opakovaných), auditů, prověrek BOZP a kontrol SOD
	Záznamové knihy BOZP stavby, interní dokumentace generálního zhotovitele, protokol SOD
	2000 / závada

	2.3. Nedodržování stanovených technologických a pracovních postupů, návodů k použití
	Provozní dokumentace, čl. 4.9 a 4.10
	500 – 1000

	3. Požární ochrana 
	
	

	3.1. Porušení povinností vyplývajících z předpisů o požární ochraně 
	Zák. 133/1985 Sb., 
Vyhl. 246/2001 Sb.
	500 – 1000

	3.2. Kouření nebo používání otevřeného ohně na místech, kde je to zakázáno 
	Zák. 262/2006 Sb., 
Zák. 133/1985 Sb.
	300

	3.3. Neoznámení vzniklého požáru koordinátorovi BOZP, investorovi či generálnímu zhotoviteli
	Čl. 4.15 a 4.20 
	10000

	3.4. Porušení předpisů při provádění svářečských prací 
	Vyhl. 87/2000 Sb., čl. 4.8
	3000 – 10000

	3.5. Neudržování volných únikových cest, volného přístupu k rozvodným zařízením a hlavním uzávěrům a k prostředkům PO 
	Zák. 133/1985 Sb. 
	200 – 500

	4. OŽP
	
	

	4.1. Konkrétní porušení právních a ostatních předpisů týkajících se OŽP 
	Zák. 185/2001 Sb.
	500 – 5000

	4.2. Neodstranění závad z kontrol 
	Čl. 4.21
	300 / závada








10