Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4569672: Úplné znění smlouvy o závazku veř.služby k zajištění MHD na území

Příloha Uplne_zneni_smlouva_CSAD_2015-verze PO.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva

Úplné znění smlouvy
o závazku veřejné služby k zajištění městské hromadné dopravy na území města Frýdku-Místku
č. smlouvy objednatele: DaSH-F/68/2004
Statutární město Frýdek-Místek

ul. Radniční 1148, 738 22 Frýdek-Místek

není zapsáno v obchodním rejstříku

Bankovní spojení:
Komerční banka a.s., pobočka Frýdek-Místek

Číslo účtu:



Identifikační číslo:
00296643

DIČ:


CZ00296643

zastoupené primátorem města Ing. Radimem Vrbatou
(dále jen objednavatel)
a

ČSAD Frýdek-Místek a.s.
ul. Politických obětí 2238, 738 01 Frýdek-Místek
zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl B, vložka 368 
Bankovní spojení:       Komerční banka a.s., pobočka Frýdek-Místek

Číslo účtu:



Identifikační číslo:
45192073

DIČ:


CZ45192073
zastoupena předsedou představenstva, generálním ředitelem Ing. Tomášem Vavříkem, MBA
(dále jen dopravce)
schvalují za účelem právní jistoty a z důvodu přehlednosti toto úplné znění Smlouvy o závazku veřejné služby k zajištění městské hromadné dopravy na území města Frýdku-Místku, uzavřené dne 27. 10. 2004, jak vyplývá z Dodatku č. 1 uzavřeného dne 18. 1. 2006, Dodatku č. 2 uzavřeného dne 15. 7. 2007, z Dodatku č. 3 uzavřeného dne 10. 6. 2008, 
z Dodatku č. 4 uzavřeného dne 4. 2. 2009, z Dodatku č. 5 uzavřeného dne 12. 4. 2010, 
z Dodatku č. 6 uzavřeného dne 11. 3. 2011, z Dodatku č. 7 uzavřeného dne 2. 5. 2012, 
z Dodatku č. 8 uzavřeného dne 8. 8. 2012, z Dodatku č. 9 uzavřeného dne 22. 1. 2013, 
z Dodatku č. 10 uzavřeného dne 19. 11. 2013, z Dodatku č. 11 uzavřeného dne 4. 3. 2014, z Dodatku č. 12 uzavřeného dne 10. 9. 2014 a z Dodatku č. 13 uzavřeného dne 7.1.2015.
I.

Všeobecná ustanovení
Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, platí v obchodních vztazích pro obě strany příslušná ustanovení obchodního a občanského zákoníku v platném znění.

II.

Účel smlouvy

Účelem smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při převzetí závazku veřejné služby k zajištění provozu městské hromadné dopravy na území města Frýdku-Místku. Tímto závazkem se rozumí závazky provozní, přepravní a tarifní v  městské hromadné dopravě na základě platných licencí a schváleného jízdního řádu. Závazek je definován jako úhrada prokazatelné ztráty podle ust. § 19c zákona č. 111/1994 Sb. o silniční dopravě, ve znění pozdějších změn a doplňků. Nejedná se o závazek, který vzniká na základě rozhodnutí dopravního úřadu (§ 19 odst. 3 zákona o silniční dopravě).
Městská hromadná doprava bude zajišťována i na území obcí (abecedně řazeno – Baška, Brušperk, Dobrá, Fryčovice, Frýdek-Místek, Hukvaldy, Janovice, Kozlovice, Krásná, Metylovice, Ostrava, Palkovice, Paskov, Pržno, Raškovice, Řepiště, Staré Město, Staříč, Sviadnov, Žabeň).
III.

Předmět smlouvy
1. Dopravce se zavazuje provozovat městskou hromadnou dopravu na území statutárního města Frýdku-Místku a okolních obcí, které se na úhradě prokazatelné ztráty na základě samostatných smluv podílejí, na linkách číselného označení 865001, 865002, 865003, 865004, 865005, 865006, 865007, 865008, 865009, 865010, 865012, 865013, 865014, 865015, 865016, 865017, 860018, 865019, 865021 v souladu s platnými licencemi, které na uvedené linky vydal příslušný dopravní úřad a podle schválených jízdních řádů platných pro smluvní období.
2. Při výpočtu vzniklé ztráty a výpočtu měsíčních záloh budou dopravci uznány tzv. prázdné kilometry (kilometry najeté autobusy v provozu městské hromadné dopravy bez cestujících, nad rámec schválených jízdních řádů v rámci přejezdů autobusů mezi zastávkami a při přistavování autobusů na výchozí zastávky) pouze v rozsahu 10 % celkově ujetých kilometrů dle platných jízdních řádů, případné navýšení prázdných kilometrů z důvodu rozšíření městské hromadné dopravy bude akceptováno.

3. Předmětem plnění objednavatele je úhrada prokazatelné ztráty dopravci vzniklé plněním závazku veřejné služby a to na základě předběžného odborného odhadu prokazatelné ztráty.

4. Dopravce prohlašuje, že jsou mu známy všechny povinnosti související s provozováním městské hromadné dopravy obsažené především v živnostenském zákonu a zákonu o silniční dopravě a dále v prováděcích vyhláškách. Dále prohlašuje, že je mu znám příslušný cenový výměr, kterým se stanoví seznam zboží s regulovanými cenami pro daný rok.

5. V případě nedodržení provozních a přepravních podmínek bude vůči dopravci postupováno dle příslušných ustanovení znění zákona č.111/1994 Sb. o silniční dopravě, ve znění pozdějších změn a doplňků.

IV.

Úhrada prokazatelné ztráty
1. Prokazatelná ztráta pro rok 2015 se stanovuje ve výši 65 817 000,- Kč (slovy šedesátpětmiliónůosmsetsedmnácttisíc korun českých), a to na základě odborného odhadu prokazatelné ztráty předloženého dopravcem, který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy a je její nedílnou součástí.
2. Předběžný odborný odhad prokazatelné ztráty zpracovává dopravce podle nařízení vlády č. 493/2004 Sb., kterým se upravuje prokazatelná ztráta ve veřejné linkové dopravě a kterým se konkretizuje způsob výkonu státního odborného dozoru v silniční dopravě nad financováním dopravní obslužnosti. 
3. Objednavatel poskytne dopravci každý kalendářní měsíc zálohu ve výši 1/12 stanovené prokazatelné ztráty dle čl. IV. odst. 1 smlouvy na základě zálohových faktur vystavených dopravcem vždy k 15. dni kalendářního měsíce. Splatnost faktur se sjednává v délce 15 dní.
4. Nejpozději k 15. 1. následujícího kalendářního roku předloží dopravce objednateli dohadnou položku na skutečné náklady prokazatelné ztráty za předchozí rok. Konečné vyúčtování poskytnutých záloh bude provedeno nejpozději do 28. 2. v písemné a elektronické podobě.  Konečné vyúčtování bere na vědomí Rada města Frýdku-Místku.

5. V případě, že po provedení konečného vyúčtování bude zjištěn u dopravce souhrnný přebytek vyplacený v jednotlivých zálohách ze strany objednavatele oproti skutečným celkovým nákladům, je dopravce povinen tento přeplatek vrátit na účet objednavatele do 15 dnů ode dne schválení konečného vyúčtování radou města a to na základě dopravcem vystavené vyúčtovací faktury. V případě, že po provedení konečného vyúčtování bude zjištěn u dopravce souhrnný nedoplatek vyplacený v jednotlivých zálohách ze strany objednavatele oproti skutečným celkovým nákladům, bude tento dopravci uhrazen do 20 dnů ode dne schválení konečného vyúčtování radou města a to na základě dopravcem vystavené vyúčtovací faktury.

6. Při vyúčtování závazku veřejné služby k zajištění městské hromadné dopravy nebude používáno výpočtu maximálně možného přiměřeného zisku dle Nařízení vlády č.493/2004, ale vyúčtování se provede podle skutečného přiměřeného zisku.

7. Jestliže při výkonu státního odborného dozoru nebo při kontrole ze strany pověřených osob objednavatele dojde ke zjištění, že při výpočtu předběžného odborného odhadu prokazatelné ztráty vycházel dopravce z ekonomicky neoprávněných nákladů za předchozí období, bude následně výše poskytovaných záloh snížena.

V.

Práva a povinnosti
1. Při prokazování skutečné výše ztráty bude dopravce postupovat podle platných účetních a cenových předpisů a vycházet ze skutečných cen, nákladů a tržeb kalendářního měsíce, za kterou je ztráta prokazována. Za ekonomicky oprávněné náklady v městské hromadné dopravě nebudou ze strany objednavatele považovány zejména:

· škody na hmotném majetku a náklady na jejich odstranění včetně snížení cen nevyužívaných zásob a fyzické likvidace zásob, náhrady škod a odškodnění

· penále, smluvní pokuty, poplatky z prodlení a peněžní náhrady škod související s investiční výstavbou

· výdaje na vybavení pořizované investice zásobami

· zaviněná manka

· vyplácené podíly na zisku (dividendy aj.)

· veškeré odměny členů statutárních orgánů a dalších orgánů právnických osob

· pokuty a penále, popř. jiná plnění za nedodržení povinností podle smluv a právních předpisů (včetně ekologických)

· nevyužité provozní náklady spojené s přípravou a zabezpečením investiční výstavby

· přirážky k základním úplatám za vypouštění odpadních vod, přirážky k poplatkům placeným za znečištění ovzduší, popř. další platby sankční povahy (např. škody způsobené na zemědělských půdách)

· odpisy promlčených a nedobytných pohledávek

· platby na promlčené dluhy

· úroky z úvěrů, pokud rozbor hospodářské situace kontrolovaného subjektu neprokázal jejich nezbytnost

· náklady na udržování výrobních kapacit dlouhodobě poptávkově nevyužitých, pokud nepodléhají blokaci majetku dle zákona č. 92/1991 Sb. § 45

· odpisy vyšší než odpovídá skutečně uplatněným odpisům podle zvláštního předpisu (zákon č. 563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů)

· důchodové připojištění zaměstnanců hrazené zaměstnavatelem

· odpisy majetku nabytého bezúplatným převodem s výjimkou majetku převedeného podle zákona č. 92/1991 Sb.

· příspěvky na činnost jiných právnických osob, pokud povinnost příspěvku nevyplývá ze zvláštních předpisů

· opakovaně zahrnované náklady, které již byly uhrazeny.
2. Dopravce bude předkládat objednavateli čtvrtletně, vždy nejpozději do posledního dne následujícího měsíce po skončení čtvrtletí tyto údaje:

· Dosažené výsledky za předchozí období od začátku roku na formulářích pro vyúčtování za rok a jejich porovnání s hodnotami odborného odhadu prokazatelné ztráty. Vzor formuláře pro vyhodnocení tvoří přílohu č. 2 smlouvy a je její nedílnou součástí.
· Přehled o jednotlivých linkách MHD (číslo linky, počet ujetých kilometrů, tržby, tržby za 1 ujetý kilometr, náklady linky, ztráta, popř. zisk).
· Výsledovku hospodaření střediska MHD.
Tyto dokumenty budou předkládány v písemné i elektronické podobě.

Dopravce bude předkládat měsíčně objednavateli vždy nejpozději do posledního dne následujícího měsíce celkovou výsledovku hospodaření střediska městské hromadné dopravy.

3. Dopravce povede u jednotlivých autobusů tzv. hospodářské listy, které na požádání předloží objednavateli.

4. Dopravce se zavazuje zajišťovat maximální tržby od cestujících pravidelnou kontrolou prostřednictvím revizních pracovníků a na požádání poskytne výsledky revizí pověřeným zástupcům objednavatele.

5. Autobusy určené k provozování MHD mohou být použity i k jiným účelům ve výši skutečných nákladů dle hospodářského listu daného vozidla. O tyto skutečné náklady budou sníženy náklady střediska MHD.
6. Pokud bude provoz MHD zajišťován i vozidly příměstského typu střediska PAD, budou tyto výkony účtovány dle skutečných nákladů hospodářského listu daného vozidla přes přepočet kilometrů ujetých v systému MHD.

7. Na vyžádání objednatele předkládá dopravce hospodářské listy vozidla dle čl. V. odst. 5 a 6 smlouvy.

8. Na vyžádání objednavatele poskytne dopravce dostupné údaje o jednotlivých spojích na linkách městské hromadné dopravy.

9. Dopravce se zavazuje vést účetnictví střediska MHD (přepravní systém) zvlášť, zcela odděleně od účetnictví svých ostatních činností a umožní pověřeným zástupcům objednavatele kontrolu účetních dokladů střediska MHD (přepravní systém). Nevedení samostatného střediskového účetnictví střediska MHD (přepravní systém), zcela odděleně od účetnictví ostatních činností bude považováno za hrubé porušení smlouvy ze strany dopravce se všemi důsledky s tím spojenými.
10. Finanční prostředky, jež byly objednavatelem poskytnuty v rámci plnění předmětu smlouvy, na nákladovou položku „odpisy“ uvedené v rámci výpočtu předběžného odborného odhadu prokazatelné ztráty dle čl. IV. odst. 1 a 2 smlouvy budou dopravcem použity na obnovu vozového parku těch dopravních prostředků, kterými je předmět smlouvy zabezpečován. Na obnovu vozového parku bude v plné výši použit i přiměřený zisk vytvořený dopravcem dle nařízení vlády č. 493/2004 Sb., v platném znění. Výše přiměřeného zisku je uvedena v rámci výpočtu předběžného odborného odhadu prokazatelné ztráty zpracovaného dopravcem dle čl. IV. odst. 1 a 2 smlouvy.

11. V případě, že nebude včas uzavřen dodatek ke smlouvě, kterým bude stanovena výše prokazatelné ztráty na další kalendářní rok, vychází se při plnění předmětu smlouvy z naposledy uzavřeného dodatku.
VI.

Neoprávněné použití dotace
V případě, že při prováděných kontrolách hospodaření střediska městské hromadné dopravy bude zjištěno neoprávněné použití finančních prostředků na provoz městské hromadné dopravy, uloží objednavatel v souladu s § 22 odst. 2 zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, odvod do svého rozpočtu ve stanovené lhůtě ve výši částky neoprávněně použitých prostředků spolu s povinností zaplatit penále ve výši 1 promile z neoprávněně použitých prostředků.
VII.

Platnost a účinnost smlouvy
Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou s účinností od 1. 1. 2005 s výpovědní lhůtou jeden rok.

VIII.

Smluvní pokuty
1. Dopravce zaplatí smluvní pokutu:

· za nevedení samostatného účetnictví střediska městské hromadné dopravy dle čl. V., odst. 9 ve výši 1 000 000,- Kč.
2. Objednavatel zaplatí smluvní pokutu:

· za prodlení s úhradou faktury dle čl. IV., odst. 3 ve výši 0,05 % z fakturované částky za každý den prodlení.
IX.

Společná ujednání
1. Obě smluvní strany mohou smlouvu vypovědět písemnou formou, a to ve lhůtě jednoho roku bez udání důvodů. Výpovědní lhůta začíná běžet od prvního dne následujícího měsíce po jejím doručení druhé smluvní straně. V případě odstoupení od smlouvy jsou obě smluvní strany povinny se vypořádat.

2. Smlouva může být měněna písemnou formou se souhlasem obou smluvních stran.

3. Tato smlouva je vyhotovena ve 4 vyhotoveních, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po 2 vyhotoveních.

4. Přílohu této smlouvy tvoří předběžný odborný odhad prokazatelné ztráty a výkaz nákladů a tržeb.

5. Tato smlouva byla projednána příslušnými orgány města dle zákona č.128/2000 Sb. o obcích, v platném znění a to Radou města dne 27. 10. 2004 usnesení č. 25/54/2004. Dodatek č. 1 byl schválen Radou města dne 17. 1. 2006 usnesením č. 24/83/2006, Dodatek č. 2 byl schválen Radou města dne 25. 6. 2007 usnesením č. 13/22/2007, Dodatek č. 3 byl schválen Radou města dne 9. 6. 2008 usnesením č. 10/53/2008, Dodatek č. 4 byl schválen Radou města dne 26. 1. 2009 usnesením č. 9/71/2009  Dodatek č. 5 byl schválen Radou města dne 12. 4. 2010 usnesením č. 20/106/2010, Dodatek č. 6 byl schválen Radou města dne 8. 3. 2011 usnesením č. 10/9/2011, Dodatek č. 7 byl schválen Radou města dne 24. 4. 2012 usnesením č. 23/39/2012, Dodatek č. 8 byl schválen Radou města dne 24. 7. 2012 usnesením č. 20/49/2012, Dodatek č. 9 byl schválen Radou města dne 22. 1. 2013 usnesením č. 1/64/2013, Dodatek č. 10 byl schválen Radou města dne 19. 11. 2013 usnesením č. 20/90/2013, Dodatek č. 11 byl schválen Radou města dne 11. 2. 2014 usnesením č. 40/99/2014, Dodatek č. 12 byl schválen Radou města dne 9. 9. 2014 usnesením č. 26/121/2014, Dodatek č. 13 byl schválen Radou města dne 18. 12. 2014 usnesením č. 47/7/2014.
6. Má se za to, že toto úplné znění přesně a úplně zapracovává do smlouvy všechny uzavřené dodatky ke smlouvě s účinností ke dni 1. 1. 2015.
7. Toto úplné znění smlouvy o závazku veřejné služby k zajištění městské hromadné dopravy na území města Frýdku-Místku bylo schváleno Radou města dne 18. 12. 2014, usnesením č. 47/7/2014.
Ve Frýdku-Místku dne: 

         ................................................


             .....................................................



              za dopravce



   
                  za objednavatele


Ing. Tomáš Vavřík, MBA – předseda představenstva
  Ing. Radim Vrbata – primátor