Textová podoba smlouvy Smlouva č. 465885: Stezka pro chodce a cyklisty podél silnice II/606v městské části Cheb,

Příloha SOD Křižovatka MK Uhelná DD_final.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

uzavřená ve smyslu § 2586 a násl. občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších
předpisů, mezi těmito smluvními stranami:

   1. objednatelem:   Město Cheb
   se sídlem:         náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1/14, 350 20 Cheb
   IČO:               00253979
   DIČ:               CZ 00253979
   Bankovní spojení:  KB Cheb č. ú. 19-528331/0100
   Zastoupená:        Ing. Petrem Navrátilem, starostou města

a

2. zhotovitelem: CHETES s.r.o.

zapsaná v obch. rejstříku vedeným Krajským soudem v Plzni, spisová značka C 8677

se sídlem: Pelhřimovská 2268/1, 350 02 Cheb

IČO:  25208845

DIČ:  CZ 25208845

Bankovní spojení: KB a.s., Pobočka Cheb číslo účtu 8811090237/0100

zastoupená: Iljou Mlátilíkem, jednatelem společnosti

                                                           I.
                                                 Předmět smlouvy
1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést pro objednatele řádně a včas na svůj náklad
    a nebezpečí sjednané dílo dle článku II. této smlouvy a objednatel se zavazuje za provedené dílo
    zaplatit zhotoviteli cenu ve výši a za podmínek sjednaných v této smlouvě.

2. Zhotovitel provede dílo dle článku II. této smlouvy s tím, že řádně a včas dodá kompletní
    stavební práce, včetně stavebních materiálů v rozsahu nutných k provedení prací dle této
    smlouvy, obecně závazných právních předpisů, ČSN, ČN a ostatních norem.

3. Před zahájením stavby provede zhotovitel koordinaci s již schválenými DIO a probíhajícími
    pracemi, za které na související stavbě „II/606 Modernizace silnice Cheb, Dolní Dvory“
    odpovídá firma SWIETELSKY stavební s.r.o., odštěpný závod Dopravní stavby ZÁPAD, oblast
    Karlovy Vary, Jáchymovská 429/91, 360 04 Karlovy Vary

4. Jako další plnění vyplývající z této smlouvy se zhotovitel zavazuje provést následující práce
    a výkony:

         a) Zabezpečit veškeré náležitosti dopravního značení, zajištění bezpečnosti silničního
             provozu dle příslušných ustanovení zákonů a prováděcích vyhlášek tuto oblast
             upravujících.

                                Strana 1 (celkem 7)
         b) Zhotovení řádné dokumentace skutečného provedení stavby, resp. zjednodušené
             dokumentace stavby v souladu s ust. § 4 vyhl. č. 499/2006 Sb., vše v českém jazyce.
             Zhotovitel bude průběžně zaznamenávat veškeré nutné změny oproti předané projektové
             dokumentaci stavby. Součástí dokumentace skutečného provedení stavby, resp.
             zjednodušené dokumentace stavby jsou i veškeré potřebné a orgány státní správy
             vyžadované provozní řády umístěných technických a technologických zařízení, které
             musí být doloženy jejich obvyklou průvodní technickou dokumentací a záručními listy,
             skutečného zaměření stavby v digitální podobě a dalšími případnými doklady; 4
             kompletní paré dokumentace skutečného provedení stavby, resp. zjednodušené
             dokumentace stavby předá zhotovitel objednateli při předání a převzetí díla.

                                                           II.
                                                 Specifikace prací
1. Předmětem smlouvy je zakázka pod názvem „Stezka pro chodce a cyklisty podél silnice II/606
   v městské části Cheb, Dolní Dvory – I. etapa, Úprava křižovatky MK Uhelná“. Podkladem
   pro uzavření smlouvy je projektová dokumentace „Stezka pro chodce a cyklisty podél silnice
   II/606 v městské části Cheb, Dolní Dvory – I. etapa – SO 111b – Stezka pro chodce a cyklisty -
   úsek od OK až po MK Uhelná (úprava křižovatky MK Uhelná)“ vyhotovená Ing. Martinem
   Haueisenem se sídlem Sládkova 159/1, 350 02 Cheb a cenová nabídka předložená zhotovitelem
   dne 11.10.2016.
2. Zhotovitel prohlašuje, že má pro plnění předmětu prací platné oprávnění (předmět činnosti je
   zapsán v obchodním rejstříku) a potřebné zkušenosti s pracemi tohoto charakteru, potřebné
   odborníky a kvalifikaci pro provádění prací, že se dostatečně seznámil s faktickým stavem území
   a nezjistil žádné překážky ani další nesrovnalosti ve výkazu výměr a nabídkové ceně, které by
   bránily provádění prací dle uvedené ceny a této smlouvy.

                                                          III.
                                        Doba plnění a dodací podmínky
1. Zhotovitel se zavazuje práce řádně provést a protokolárně je předat objednateli ve lhůtě
    stanovené v čl. III odst. 2.

2. Smluvní strany se dohodly, že práce budou provedeny jako celek, a to v následujících
    termínech:

          Doba předání a převzetí staveniště: do 1 pracovního dne od účinnosti SOD

          Zajištění zvláštního užívaní komunikace pro provádění stavebních prací,
              předložení podrobného harmonogramu stavby a zahájení stavebních prací: do 2
              dnů od předání staveniště

          Lhůta pro dokončení stavebních prací: do 30 dnů od zahájení stavebních prací
              nejpozději však do 31.10.2016

          Lhůta pro předání a převzetí prací: do 14 dnů od dokončení prací

          Předání dokumentace skutečného provedení stavby: při předání stavby

                                                             Strana 2 (celkem 7)
     Kompletním předáním prací se rozumí úplné dokončení předmětu plnění včetně vyklizení
     staveniště a včetně všech náležitostí, dokladů, certifikátů a revizí, předaných zástupci
     objednatele s předávacím protokolem.

3. Lhůta plnění bude dohodou smluvních stran upravena v případě nemožnosti plnění z důvodu
    okolností, které mají bezprostřední vliv na provádění prací, tj. neplnění závazků objednatele dle
    této smlouvy, vyšší moc, apod., s výjimkou vadného plnění ze strany zhotovitele prací. Za vyšší
    moc se uznávají události, ke kterým dojde po podpisu smlouvy a jedná se zejména o stávky,
    blokády, hrozbu válečného konfliktu, přírodní pohromy, archeologický průzkum
    a archeologické nálezy. Po dobu trvání okolnosti vyšší moci se povinnosti smluvních stran
    dočasně přerušují a automaticky se obnovují po jejím ukončení.

4. Zhotovitel prohlašuje, že si je plně vědom skutečností, které vyplývají z obecně závazné
    vyhlášky města Chebu č. 3/2015 O omezení hlučných činností.

                                                          IV.
                                                         Cena
1. Smluvní strany se dohodly na pevné ceně za provedení prací, včetně všech přirážek,
    ve výši:

Cena za provedení prací bez DPH -  673 604,98 Kč
                                   141 457,05 Kč
DPH 21%           -                815 062,03 Kč

Cena c e l k e m  -

Cena za provedení prací dle článku IV. odst. 1. bude splatná dle ustanovení článku VI. této
smlouvy.

2. V ceně za provedení prací jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele, které při plnění svého
    závazku dle této smlouvy vynaloží (materiál, dopravu, odvoz a uložení odpadu, vybudování,
    udržování a úklid staveniště, náklady na služby, atesty materiálů, atd.). Zhotovitel prohlašuje, že
    všechny technické, finanční, věcné a ostatní podmínky prací včetně víceprací zahrnul do
    kalkulace ceny za provedení prací. Cena je pevná a neměnná po celou dobu výstavby.

3. Veškeré práce nad rámec smlouvy, změny, doplňky nebo rozšíření, které nejsou součástí prací
    dle této smlouvy, musí být vždy před realizací písemně objednány a odsouhlaseny objednatelem
    včetně jejich ocenění. Pokud zhotovitel provede některé z těchto prací bez potvrzeného dodatku
    této smlouvy, má objednatel právo odmítnout jejich úhradu a cena za jejich provedení se stává
    součástí ceny za provedení prací.

4. Cena za provedení prací je považována za uhrazenou řádně a včas, pokud ke dni splatnosti ceny
    za provedení prací či její splátky budou peněžní prostředky odepsány z účtu objednatele
    ve prospěch účtu zhotovitele uvedeného v záhlaví této smlouvy.

5. Daňový doklad bude obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem
    č. 235/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat
    předepsané náležitosti, je objednatel oprávněn doklad vrátit ve lhůtě do data splatnosti.
    Zhotovitel je povinen takový doklad opravit, aby splňoval náležitosti dané zákonem. Lhůta pro
    zaplacení začíná běžet dnem doručení opraveného dokladu.

                  Strana 3 (celkem 7)
                                                           V.
                                              Odpovědnost za vady
1. Zhotovitel se zavazuje, že předané dílo bude prosté vad a nedodělků, bude provedeno ve vysoké
    kvalitě a bude mít vlastnosti stanovené ČSN, příslušných ON a předpisů platných v době
    realizace prací. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost prací ode dne řádného
    protokolárního převzetí prací objednavatelem v délce 60 měsíců a zavazuje se, že v této lhůtě
    bezplatně odstraní veškeré závady, jejichž odstranění objednatel uplatní.

2. Objednatel je oprávněn reklamovat vady prací u zhotovitele, a to písemnou formou.
    V reklamaci bude popsána vada prací a termín, do kterého požaduje objednatel závadu
    odstranit. Objednatel má právo volby způsobu odstranění důsledku vadného plnění.

3. Zhotovitel se zavazuje bez zbytečného odkladu, nejpozději však do deseti kalendářních dnů ode
    dne oznámení reklamace, zahájit odstraňování vady prací. Po dobu od nahlášení vady prací až
    do řádného odstranění předmětné vady neběží záruční lhůta s tím, že doba přerušení běhu
    záruční lhůty bude počítána na celé dny.

4. Neodstraní-li zhotovitel oprávněně reklamované vady a nedodělky v dohodnuté lhůtě, anebo
    nezahájí-li jejich odstraňování, má objednatel právo zadat provedení opravy třetí osobě s tím, že
    náklady na provedenou reklamační opravu budou účtovány na vrub zhotovitele. Zhotovitel se
    zavazuje cenu zaplatit.

5. Práva a povinnosti ze zhotovitelem poskytnuté záruky za jakost prací nezanikají na předané
    části prací ani odstoupením kterékoliv ze smluvních stran od smlouvy.

6. Zhotovitel je povinen odstranit vadu i v případě, kdy neuznává, že za vadu odpovídá. Ve
    sporných případech nese zhotovitel náklady až do rozhodnutí o reklamaci soudním znalcem. Na
    soudním znalci se smluvní strany dohodnou, návrh předkládá objednatel. Náklady za znalečné
    jdou k tíži té smluvní strany, v jejíž neprospěch bude rozhodnuto. V případě, že zhotovitel
    odstraňuje vady své dodávky, je povinen provedenou opravu objednateli protokolárně předat.

7. Smluvní strany vylučují pro sebe možnost užití ustanovení § 2628 NOZ.

                                                          VI.
                                                Platební podmínky

1. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli cenu prací po jeho řádném provedení a předání, a to
     ve lhůtě stanovené v článku VI. odst. 6.2.

2. Úhrada za dílo bude fakturována po protokolárním předání předmětu prací bez zjevných vad
     a nedodělků, ve fakturaci bude provedeno vyúčtování DPH dle platných předpisů a případné
     smluvní pokuty a úroky z prodlení. Splatnost faktury bude 14 dnů ode dne doručení
     objednateli. V případě, že do termínu splatnosti faktury nebudou odstraněny případné závady,
     prodlužuje se splatnost závěrečné faktury o dalších 10 dnů od termínu odstranění poslední
     závady, uvedené v předávacím protokolu.

3. Úhrada bude provedena bezhotovostně převodem na účet zhotovitele.

                                                             Strana 4 (celkem 7)
                                                          VII.
                                                  Smluvní pokuty
1. Objednatel je oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu v případě prodlení zhotovitele:

             a) s termínem dokončení prací;
             b) s odstraněním staveniště nad sedm dnů od převzetí prací;
             c) s předáním kompletních dokladů nezbytných k převzetí prací;
             d) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny

                  v protokolu o předání a převzetí prací;
             e) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době.

    - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu a) činí 1 000 Kč za každý
         i započatý den.

    - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu b) činí 1 000 Kč za každý
         i započatý den prodlení.

    - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu c) činí 1 000 Kč za každý
         i započatý den prodlení.

    - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu d) činí 1 000 Kč za každý
         i započatý den prodlení.

    - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu e) činí 1 000 Kč za každý
         i započatý den prodlení.

    Objednatel je dále oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu za prokazatelné porušení:
        - ustanovení o bezpečnosti a ochraně zdraví v průběhu provedení prací, smluvní pokuta
              činí 1 000 Kč za každé porušení, uvedená částka nenahrazuje eventuelní postih ze
              zavedeného správního řízení;
        - ustanovení o ochraně životního prostředí, ochraně přírody a nakládání s odpady,
              smluvní pokuta činí 1 000 Kč za každé porušení, uvedená částka nenahrazuje eventuelní
              postih ze zavedeného správního řízení;
        - jakékoliv povinnosti zhotovitele, vyjma shora uvedených ustanovení, vyplývající z této
              smlouvy nebo ze zákona (zejm. nevedení stavebního deníku apod.), smluvní pokuta ve
              výši 5.000 Kč za každé porušení.

2. Objednatel je dále oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu, pokud odstoupil od smlouvy
     z důvodu uvedených v ustanovení článku VIII. této smlouvy, výše smluvní pokuty činí
     v takovém případě 5 % z celkové hodnoty prací.

3. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení se zaplacením faktury zhotovitele
     objednavatelem dle této smlouvy, má zhotovitel právo uplatnit smluvní pokutu ve výši 0,01 %
     z dlužné částky za každý kalendářní den prodlení.

4. Smluvní pokuta je splatná do 14 dnů od data doručení písemné výzvy k zaplacení ze strany
     oprávněné, a to na uvedený účet. Uplatněním smluvní pokuty není dotřeno právo na případnou
     náhradu způsobené škody. Dodavatel dává výslovný souhlas k eventuelnímu provedení
     vzájemného zápočtu pohledávek.

                                                             Strana 5 (celkem 7)
                                                         VIII.
                                             Odstoupení od smlouvy
1. Smluvní strany se dohodly, že mohou od této smlouvy odstoupit v případech, kdy to stanoví
     zákon či tato smlouva, jinak v případě podstatného porušení této smlouvy. Odstoupení od
     smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné okamžikem jeho doručení
     zhotoviteli. Odstoupením od smlouvy se tato smlouva od okamžiku doručení projevu vůle
     směřujícího k odstoupení od smlouvy objednatelem ruší. Smluvní strany se dohodly, že
     podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména prodlení zhotovitele:

     a) s termínem dokončení prací;

     b) s odstraněním staveniště nad sedm dnů od převzetí prací;

     c) s předáním kompletních dokladů nezbytných k převzetí prací;

     d) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny v protokolu
          o předání a převzetí prací;

     e) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době.

                                                          IX.
                                         Kontaktní osoby a doručování
1. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou pro technickou realizaci stavby a odsouhlasení
     provedených prací na straně objednatele je:

                                            Jan Illinger, úředník odboru investičního
         a na straně zhotovitele:

                                            Tomáš Pucholt, vedoucí provozu údržby a opravy
                                                                  komunikací

2. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou ve věcech smlouvy, dodatků, plateb a faktur na
     straně objednatele je:

a na straně zhotovitele:  Ing. Pavel Šturc, vedoucí odboru investičního
                          Ilja Mlátilík, jednatel společnosti

3. Smluvní strany se dohodly na následujícím způsobu doručování:

        Poštou – faktury a dodatky ke smlouvě – adresa objednavatele: v záhlaví této smlouvy.
                                                            – adresa zhotovitele: v záhlaví této smlouvy.

        Osobně – veškeré technické doklady, zápisy atd., vyplývající z vlastní technické realizace
           akce. Za objednatele i zhotovitele potvrdí převzetí kontaktní osoby, nebo jejich zástupci.

        V případě doručování dokumentů se za řádně doručené považují též dokumenty doručené
           prostřednictvím datové schránky. Doručuje-li se způsobem podle zákona č. 300/2008 Sb.,
           v platném znění, ustanovení jiných právních předpisů upravující způsob doručení se
           nepoužijí. Dokument, který byl dodán do datové schránky, je doručen okamžikem, kdy
           se do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění
           přístup k dodanému dokumentu. Nepřihlásí-li se tato osoba do datové schránky ve lhůtě
           10 dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, považuje se tento

                          Strana 6 (celkem 7)
           dokument za doručený posledním dnem této lhůty. Takovéto doručení dokumentu má
           stejné právní účinky jako doručení do vlastních rukou.

4. Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sídla či místa podnikání, a tím i adresy pro
     doručování, budou neprodleně informovat druhou stranu.

                                                           X.
                                              Závěrečná ustanovení
1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran.
    Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle zákona
    č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto
    smluv a o registru smluv. Objednatel se zavazuje realizovat zveřejnění této smlouvy
    v předmětném registru v souladu s uvedeným zákonem.

2. Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží dva výtisky. Každý
    stejnopis má právní sílu originálu.

3. V případě neplatnosti nebo neúčinnosti některého ustanovení této smlouvy nebudou dotčena
    ostatní ustanovení smlouvy.

4. Smluvní strany se dohodly, že promlčecí lhůta k uplatnění práv smluvní strany bude 10 let od
    doby, kdy mohlo být uplatněno poprvé.

5. Tuto smlouvu lze měnit, doplňovat a upřesňovat výhradně oboustranně odsouhlasenými,
    písemnými a průběžně číslovanými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou
    smluvních stran. K jakýmkoli jiným formám změn než dodatkům této smlouvy případně ústním
    ujednáním se nepřihlíží.

6. Smluvní strany výslovně prohlašují, že jsou k právnímu jednání zcela svéprávné, že tato
    smlouva je projevem jejich pravé, určité a svobodné vůle a že si tuto smlouvu podrobně
    přečetly, zcela jednoznačně porozuměly jejímu obsahu, proti kterému nemají žádných výhrad,
    uzavírají ji dobrovolně, nikoliv v tísni, pod nátlakem nebo za nápadně jednostranně
    nevýhodných podmínek a takto ji podepisují.

7. Tato smlouva je uzavřena v souladu s ustanovením článku IV. odst. 1 písm. d) směrnice
    č. 30/2016 o zadávání veřejných zakázek městem Cheb a právnickými osobami zřízenými nebo
    založenými městem Cheb, schválené usnesením Rady města Chebu č. RM 445/17/2016.

V Chebu dne                                  V Chebu dne

______________________                       ______________________
      za zhotovitele                               za objednatele
      Ilja Mlátilík,
                                                Ing. Petr Navrátil,
 jednatel společnosti                             starosta města

                        Strana 7 (celkem 7)