Textová podoba smlouvy Smlouva č. 468329: Dodatek č. 4 ke Smlouvě o poskytování aplikačních služeb

Příloha Smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ APLIKAČNÍCH

                  SLUŽEB (ASP)

                                              č. 2009/007
                                              uzavřená
                                              podle ust. §
                                              269, odst. 2,
                                              zákona č.
                                              513/1991
                                              Sb.,
                                              Obchodního
                                              zákoníku, v
                                              platném
                                              znění (dále
                                              jen
                                              „Obchodní
                                              zákoník")

     SMLUVNÍ STRAN Y

     UŽIVATEL

     Organizace:               Město Milevsko

     Adresa:                   nám. E, Beneše 420, 399 16 Milevsko

     Jejímž jménem jedná:      Ing. František Troják, tajemník městské
     IČ:                       00249831

     DIČ:                      CZ00249831

     Bankovní spojení, č. ú.:  Česká spořitelna, a. s.

                               0640992319/0800

     Přidělené číslo licence:  25546

     (dále v této smlouvě jen „uživatel")

1.2  POSKYTOVATEL

     Organizace:               Vema, a. s.
     Adresa:                   Okružní 871/3a, 638 00 Brno

     Jejímž jménem jedná:      Ing. Jan Tomíšek, člen představenstva
     IČ:                       26226511

     Spisová značka:           Rejstříkový soud v Brně, spis B 3415
     Bankovní spojení, č. ú.:  Československá obchodní banka, a. s.

                                                       167869904/0300
                (dále v této smlouvě jen .poskytovatel").
                ,
líže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany tuto smlouvu o poskytování

plikačních služeb:

         PREAMBULE

1 Poskytovatel tímto výslovně prohlašuje, že je výlučným vlastníkem licencí k aplikacím
       Vema, či oprávněným uživatelem licencí k aplikacím ve vlastnictví třetích osob
       poskytovaných poskytovatelem k užívání uživateli v rámci této smlouvy (dále
       „aplikace").

2 Uživatel tímto výslovně prohlašuje, že je seznámen s aplikacemi nabízenými
       poskytovatelem na základě této smlouvy k užívání, a současně prohlašuje, že tyto
       aplikace svou funkcionalitou vyhovují jeho potřebám.
PŘEDMĚT SMLOUVY

                                                              'i' £

Poskytovatel se tímto zavazuje uživateli poskytnout k užívání aplikace v rozsahu dle
bodu 3.2 této smlouvy, a to způsobem stanoveným dále v této smlouvě, a uživatel se
zavazuje poskytovateli za jejich užívání platit smluvenou cenu podle jednotlivých
položek blíže uvedených v tabulce v bodu 3.2 této smlouvy (dále také jen „aplikační
služby" či „služby").
3.2 Uživatel má oprávnění využívat tyto následující aplikace:

         využívané aplikace        rozsah licence /                 cena za čtvrtletí
                                        os. čísel

   Mzdy                                                        100  3 900 Kč

   Personalistika                                              100  1 466 Kč

   Elektronické podání ELDP                                    100  393 Kč

   Registr nemocenského pojištění                              100  393 Kč

   HB0019 (ČS - ABO)                                           1    168 Kč

   Čtvrtletní poplatek celkem                                       6 320 Kč

3.3 Aplikace uvedené v bodu 3.2 této smlouvy bude uživatel využívat v 1 datovém prostředí.

              '/$£■

3.4 Uživateli budou aplikační služby poskytovatelem zřízeny bez zbytečného odkladu po
         podpisu této smlouvy a to za cenu stanovenou v čl. 7 této smlouvy. Zřízení aplikačních
         služeb se skládá z instalace komponent potřebných pro bezpečný provoz ( aplikačních
         služeb na 5 počítačích uživatele a z činností potřebných na straně serverů. Součástí
         zřízení služby je také vydání 5 kusů přístupových certifikátů
         ze strany poskytovatele. Způsob předání těchto přístupových certifikátů poskytovatelem
         uživateli je stanoven dále v této smlouvě.

3.5 Po zřízení aplikačních služeb Poskytovatel rovněž provede úvodní nastavení aplikací
         uvedených v bodu 3.2 této smlouvy na počítačích uživatele.

4  SPECIFIKACE APLIKAČNÍCH SLUŽEB

4.1 Shora uvedené aplikace jsou spuštěny na uživateli prostřednictvím internetu
         zpřístupněných serverech.

4.2 Uživatel si touto smlouvou nekupuje od poskytovatele licence shora uvedených aplikací,
         ale pouze právo využívat jejich funkcionalitu.

4.3 Uživatel je současně s užíváním příslušných aplikací oprávněn umisťova na serverech
         poskytovatele veškerá svá data vzniklá zpracováním prostřednictvín jím užívaných
         aplikací.

5  DOSTUPNOST APLIKAČNÍCH SLUŽEB

        5.1 Provozní doba služby je stanovena v pracovních dnech od 7.00 hod. do 19.00 hod.

        5.2 V této Provozní době poskytovatel garantuje uživateli plnou funkčnost aplikačníc služeb
                  dle této smlouvy s výhradou možných výpadků v rozsahu do 1 hod. měsíčně.

        5.3 Nad rámec takto poskytovatelem vyhrazené možnosti výpadků ve funkčnos aplikačních
                  služeb v Provozní době může dále dojít maximálně ke dvěma výpadkůi o délce maximálně
                  6 hod. za kalendářní rok.

        5.4 Poskytovatelem je v celé shora uvedené Provozní době zajišťována tzv. technici
                  dostupnost služby.

        5.5 Poskytovatelem je dále v pracovních dnech od 8.00 hod. do 17.00 hod. poskytovái
                  uživateli také tzv. aplikační podpora, jež zahrnuje řešení případných problén spojených s
                  užíváním aplikací dle požadavků uživatele.

5.6 Mimo Provozní dobu je užívání služby možné, nikoliv však ze strany poskytovatele
         garantované a rovněž není uživateli poskytována žádná podpora.

5.7 Mimo Provozní dobu je poskytovatel z důvodů údržby systému oprávněn uživatele od
   služby bez vyzvání dočasně odpojit.

   'i' £

6  PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

6.1 Poskytovatel se zavazuje uživateli poskytovat aplikační služby aplikacemi, které jsou
         v souladu s platnou legislativou, a vždy nejpozději do jednoho měsíce od nabytí
         účinnosti relevantních právních předpisů tyto aplikace aktualizovat.

6.2 Pokud poskytovatel takto stanovený termín aktualizace aplikací z jakýchkoliv důvodů
         nedodrží, je povinen elektronicky informovat uživatele o postupu, který má uživatel
         realizovat v aplikaci nebo mimo aplikaci tak, aby jím byla dodržena platná ustanovení
         příslušných právních předpisů a současně poskytovatel sdělí uživateli termín, do kdy
         tyto změny budou dojím užívaných aplikací zapracovány.

6.3 Poskytovatel je povinen vyvíjet úsilí, aby veškerá data            uživatele umístěná

   na serverech byla chráněna před ztrátou, zničením či případným jejich zneužitím.

6.4 Uživatel obdrží pro zvýšení bezpečnosti dat archivní kopie svých dat v rozsahu dle
         Technických a provozních podmínek.

6.5 Poskytovatel je současně povinen vytvořit podmínky pro bezpečnou komunikaci
         uživatele se servery poskytovatele se zajištěním dostatečné průkaznosti identity
         uživatele.

6.6 Poskytovatel je oprávněn na základě výzvy uživatele učinit takové protokolované
         zásahy do dat uživatele umístěných na serverech poskytovatele, které povedou k
         odstranění problémových stavů, či nahlédnout do těchto dat tak, aby mohla být ze
         strany poskytovatele poskytnuta uživateli efektivní konzultace.

6.7 Umožní-li to situace, je poskytovatel povinen uživatele upozornit     v předstihu
         na výpadek služby.

6.8 Uživatel je povinen chránit své přístupové certifikáty před jejich ztrátou a zneužitím
         třetími osobami.

6.9 Uživatel není oprávněn poskytovat aplikace, jež užívá na základě této smlouvy, dál
         třetím osobám.

7  CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

7.1 Cena aplikačních služeb poskytovaných na základě této smlouvy         se skládá

   z poplatku za zřízení služby, z poplatku za úvodní nastavení aplikací, z pravidelných

   poplatků za užívání aplikací poskytovatele v rozsahu dle této smlouvy a z poplatku za

   údržbu datových prostředí.

7.2 Cena za zřízení služby podle bodu 3.4 této smlouvy, jež zahrnuje i cestovní náklady
         poskytovatele s tím spojené, je stanovena ve výši 12 550 Kč (slovy: dvanáct tisíc pět
         set padesát korun českých).

7.3 Cena za užívání aplikací poskytovatele v rozsahu dle této smlouvy je  stanovena

   v tabulce uvedené v bodu 3.2 této smlouvy. Poskytovatel je oprávněn upravit výši této

   ceny podle skutečného rozsahu užívání aplikací.
      7.4 Cena za údržbu a správu datových prostředí podle bodu 3.3 této smlouvy činí 500 Kč
               (slovy: pět set korun českých) měsíčně.

      7.5 Cena za úvodní nastavení aplikací podle bodu 3.5 této smlouvy činí 10 000 Kč (slovy:
               deset tisíc korun českých).

      7.6 Ve shora uvedené ceně aplikačních služeb dle této smlouvy jsou zahrnuty veškeré
               činnosti poskytovatele při správě aplikací i dat uživatele. V ceně touto smlouvou
               poskytovaných aplikačních služeb nejsou zahrnuty žádné zde vysloveně neuvedené
               služby, ani jiná plnění.

      7.7 Vydání či odvolání certifikátu je zpoplatňováno dle platného ceníku poskytovatele.

      7.8 Cena za služby bude poskytovatelem vyúčtována uživateli za období tří měsíců
               dopředu, a to vždy na základě poskytovatelem vystavené faktury se splatností 14 dní.
               Faktura musí mít náležitosti daňového dokladu dle zákona.

      7.9 ; Poskytovatel je oprávněn pro každý další kalendářní rok upravit shora stanovené
               ceny o míru nárůstu spotřebitelských cen za služby tak, jak budou pro konkrétní
               období statisticky zjišťovány a oficiálně zveřejňovány Českým statistickým úřadem v
               hromadných sdělovacích prostředcích.

      7.10 Všechny zde uvedené ceny jsou vždy bez DPH.

      7.11 Veškeré platby pak budou uživatelem poukázány na účet poskytovatele uvedený na
               faktuře.

      8   SANKCE

      8.1 V případě prodlení uživatele s úhradou ceny za služby je uživatel povinen uhradit
               poskytovateli úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení.

      8.2 V případě prodlení poskytovatele s aktualizací aplikací podle bodu 6.2 této smlouvy je
               poskytovatel povinen uhradit uživateli smluvní pokutu ve výši 1% z čtvrtletního
               poplatku za užívání zastaralé aplikace za každý den prodlení.

      9   DOBA TRVÁNÍ SMLOUVY

      9.1 Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou, přičemž zaniká výpovědí.

      9.2 Výpovědní lhůta činí 3 měsíce a začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po
               měsíci, ve kterém byla druhé smluvní straně doručena písemná výpověď.

      9.3 Poskytovatel je rovněž oprávněn od této smlouvy písemně odstoupit s účinnosti ke
               dni doručení tohoto odstoupení uživateli, jestliže uživatel hrubým způsobem porušuje
               tuto smlouvu, zejména pak jestliže je v prodlení se zaplacením ceny delším jak 30
               dnů.

      9.4 Uživatel je také oprávněn od této smlouvy písemně odstoupit s účinnosti ke dni
               doručení tohoto odstoupení poskytovateli, jestliže poskytovatel hrubým způsobem
               porušuje tuto smlouvu, zejména pak jestliže dojde ze strany poskytovatele k
               dlouhodobému a opakovanému porušení dostupnosti aplikačních služeb.

      9.5 Výpověď či odstoupení od této smlouvy se považují za doručené na adresu druhé

          smluvní strany uvedenou v této smlouvě převzetím doporučené zásilky příslušným

          adresátem nebo třetím dnem ode dne jejího vrácení poštou jako nedoručené zpět

          odesílateli.

      10  OCHRANA DAT UŽIVATELE

      10.1 Poskytovatel se zavazuje uživateli k tomu, že bude dbát na to, aby při poskytování
               aplikačních služeb podle této smlouvy nedošlo k neoprávněnému nebo nahodilému
               přístupu třetích osob k osobním údajům uživatele, jež požívají ochranu podle zák.

-V ^
                 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.

        10.2 Poskytovatel se dále zavazuje uživateli zachovávat mlčenlivost o všech
                 skutečnostech, o kterých se dozví v souvislosti se správou dat uživatele, které jsou i
                 obchodním tajemstvím uživatele ve smyslu ust. § 17 a násl. Obchodního zákoníku, a
                 náleží jim tedy patřičná právní ochrana.

        10.3 Poskytovatel si je plně vědom své odpovědnosti za případné porušení obchodního
                 tajemství podle ust. § 53 a násl. Obchodního zákoníku.

        10.4 Uživatel je rovněž oprávněn se v případě jakéhokoliv zneužití dat ze strany
                 poskytovatele domáhat na poskytovateli náhrady škody podle ust. § 373 a násl.
                 Obchodního zákoníku.

        11  PŘÍSTUPOVÉ CERTIFIKÁTY

        11.1 Poskytovatel vydá při zřízení služby uživateli přístupová oprávnění (certifikáty).

        11.2 Certifikáty budou vydány poskytovatelem vždy výhradně na základě písemné žádosti
                 uživatele.

        11.3 Certifikát bude uživateli vždy zaslán doporučenou zásilkou prostřednictvím pošty na
                 adresu sídla uživatele uvedenou v této smlouvě, nebo bude předán osobně proti
                 podpisu oprávněné osoby uživatele.

        11.4 Pro případ porušení povinnosti uživatele chránit své certifikáty je poskytovatel zbaven
                 veškeré odpovědnosti za případné zneužití, ztrátu či poškození dat uživatele

        11.5 Zjistí-li uživatel možné zneužití certifikátu, je povinen neprodleně vyzvat poskytovatele
                 k odvolání takového certifikátu.

        11.6 Poskytovatel je povinen vydat uživateli nový nebo další certifikát, avšak pouze na jeho
                 písemnou žádost ve formě řádně vyplněného standardního formuláře poskytovatele.

        12 PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ DAT

        12.1 Po ukončení této smlouvy je poskytovatel povinen vyzvat uživatele k převzetí jeho dat
                 dosud umístěných na serverech poskytovatele, a to ve lhůtě do 10 dnů od doručení
                 takto učiněné výzvy. Vydání dat poskytovatelem a jejich převzetí uživatelem bude
                 uskutečněno na adrese sídla poskytovatele uvedené v této smlouvě, a tato data
                 budou umístěna na CD nebo obdobných nosičích.

        12.2 Výzva k převzetí dat se považuje za doručenou na adresu uživatele uvedenou v této
                 smlouvě převzetím doporučené zásilky uživatelem nebo třetím dnem ode dne jejího
                 vrácení poštou jako nedoručené zpět poskytovateli.

        12.3 Okamžikem prodlení uživatele s převzetím těchto dat současně zaniká veškerá
                 zákonná či smluvní odpovědnost poskytovatele k náhradě škody v případě ztráty či
                 zničení těchto dat.

y -77'
12.4 Po marném uplynutí lhůty k vyzvednutí dat je poskytovatel oprávněn tato data
         umístěná na CD nebo obdobných nosičích zaslat uživateli na jeho adresu uvedenou
         v této smlouvě, a to prostřednictvím pošty doporučenou zásilkou.

13 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

13.1 Veškeré změny nebo doplňky k této smlouvě mohou být prováděny jak písemně tak i
         elektronicky, a to jednak formou číslovaných dodatků podepsaných zástupci obou
         smluvních stran či prostřednictvím elektronické pošty podepsané přístupovými
         certifikáty uživatele a osobními certifikáty poskytovatele, jejíž doručení bude vždy
         adresátem odesílateli elektronicky potvrzeno.

13.2 Podrobnosti vzájemné elektronické komunikace mezi poskytovatelem a uživatelem
         jsou stanoveny v Technických a provozních podmínkách, jež jsou přílohou této
         smlouvy.

13.3 V případě vyšší moci je každá strana zproštěna svých závazků z této smlouvy a
         jakékoli nedodržení (celkové nebo částečné) nebo prodlení v plnění jakéhokoli ze
         závazků uloženého touto smlouvou kterékoli ze smluvních stran, bude tolerováno.

13.4 Nevynutitelnost nebo neplatnost kteréhokoli článku, odstavce, pododstavce nebo
         ustanovení této smlouvy neovlivní vynutitelnost nebo platnost ostatních ustanovení
         této smlouvy. V případě, že jakýkoli takovýto článek, odstavec, pododstavec nebo
         ustanovení této smlouvy by mělo z jakéhokoli důvodu pozbýt platnosti (zejména z
         důvodu rozporu s aplikovatelnými zákony a ostatními právními normami), provedou
         smluvní strany konzultace a dohodnou se na právně přijatelném způsobu provedení
         záměrů obsažených v takové části smlouvy jež pozbyla platnosti.

13.5 Nedílnou součástí této smlouvy jsou její přílohy:

         • Technické a provozní podmínky platné ke dni podpisu smlouvy.

13.6 Smluvní strany této smlouvy prohlašují, že se řádně seznámily s jejím obsahem, který
         odpovídá jejich pravé a svobodné vůli, učiněné nikoliv v tísni či za jinak nápadně
         nevýhodných podmínek a na důkaz tohoto připojují vlastnoruční podpisy.

V Brně dne: 30. 1. 2009

                             Město Milevsko
                             Ing. František Troják
                             tajemník městského úřadu

                     .

      Vema, a.s
 Ing. Jan Tomíšek
člen představenstva
                                                              Technické a provozní podmínky služby ASP Vema
                                                                                                                           Obsah

Technické a provozní podmínky
          služby ASP Vema

v. 1.3 z 06. 11. 2007

1. Provozní podmínky                                          uživatele informovat elektronickou poštou. Aktualizace
                                                              může být rovněž provedena pomocí služby Automatické
1.1 Minimální konfigurace HW                                  aktualizace.

Na počítač uživatele jsou kladeny tyto minimální nároky:      1.6 Konfigurace Firewallu
procesor Intel nebo AMD s frekvencí 400 MHz, 64 MB
operační paměti, pevný disk o velikosti 2 GB, nutný           V případě použití firewallu na straně uživatele je nutno
volný USB port pro připojení média s certifikátem.            mít pro provoz ASP Vema povolen TCP port 4147 na
Minimální konfigurace HW vždy musí splňovat                   cílovou adresu aspvema.vema.cz. V případě, že není
doporučené minimum pro použitý operační systém                možno povolit tento port, je možno alternativně použít
vydávané výrobcem operačního systému.                         TCP port 443. Rovněž je potřeba povolit přístup na
                                                              webové stránky společnosti Vema na adrese
1.2 Podporované operační systémy                              asp.vema.cz na TCP portech 80 a 443, kde budou
                                                              uveřejňovány informace týkající se provozu služby ASP
Microsoft Windows 2000 SP4 v české jazykové verzi             Vema a dále TCP porty 4112 nebo 80 na adresu
nebo Microsoft Windows XP SP2 v české nebo                    support.vema.cz pro zajištění funkčnosti automatických
slovenské jazykové verzi. U obou operačních systémů je        aktualizací klientských aplikací Vema.
nutno mít nainstalovaný Microsoft Internet Explorer ve
verzi 5.5 nebo 6.0. V případě použití volitelných doplňků     1.7 Automatické aktualizace
Vema, jako je například Excelent a další, je nutno mít
nainstalovaný Microsoft Office 97 SR2b CZ, Office 2000        Automatické aktualizace udržují vše potřebné k
CZ, Office XP CZ nebo Office 2003 CZ. V systému musí          provozování služby ASP Vema na straně uživatele v
být funkční Microsoft Installer.                              aktuálním stavu. Před aktualizací dojde ke stažení
                                                              aktuálních verzí a následné aktualizaci. Doba stahování
Na jiných, než výše uvedených operačních systémech            je závislá na rychlosti připojení uživatele k internetu.
nelze ASP Vema provozovat.                                    Vždy před provedením aktualizace je uživatel dotázán,
                                                              zda si aktualizaci přeje provést.
1.3 Parametry připojení k internetu
                                                              2. Certifikáty a certifikační
Pro připojení do systému ASP Vema, je nutné                   politika
internetové připojení o rychlosti min. 64 kb/s. Při přístupu
více klientů je třeba přiměřeně vyšší přenosová rychlost.     2.1 Použití certifikátů

Poskytovatel nepřebírá žádné záruky za připojení              Přístup ke službě ASP Vema a veškerá závazná
uživatele k internetu. V případě potřeby řešení potíží s      elektronická komunikace s poskytovatelem je z důvodu
připojením k internetu a následným připojením ke službě       zajištění průkazné identity uživatele a zajištění
ASP Vema se jedná o hrazenou službu dle aktuálního            bezpečnosti a ochrany dat prováděna výhradně za
ceníku poskytovatele.                                         pomoci certifikátů. Platnost certifikátů je omezena
                                                              výhradně pro potřeby služby ASP Vema.
1.4 Konfigurace připojení k ASP Vema
                                                              Certifikáty slouží zejména pro:
Konfiguraci připojení k systému ASP Vema provedou
pracovníci poskytovatele při zřízení služby. Do této          1. přihlášení ke službě ASP Vema pomocí
konfigurace je zakázáno jakýmkoliv způsobem                         bezpečného kanálu SSL,
zasahovat.
                                                              2. zasílání a přijímání podepsané elektronické pošty
Za žádné jiné instalace nepřebírá poskytovatel žádné                při komunikaci s poskytovatelem.
záruky.
                                                              2.2 Vydání certifikátů
Opětovné zprovoznění služby bude hrazeno dle
platného ceníku.                                              Vydavatelem těchto certifikátů je certifikační autorita
                                                              Vema. Uživatel při zřizování služby ASP Vema obdrží
1.5 Instalované programové vybavení                           požadovaný počet certifikátů na elektronickém médiu.
                                                              Médium je omezeně opakovaně použitelné. Cena vydání
Uživatel je pro užívání služby ASP Vema povinen mít           certifikátů se řídí sazbou dle aktuálního ceníku
nainstalováno toto programové vybavení:                       poskytovatele.
1. iKey Token Utility verze 3.4.6 nebo vyšší (produkt
                                                              Z důvodů bezpečnosti je platnost certifikátů je omezena
      třetí strany pro komunikaci s médiem s certifikátem)    na dobu 3 roky. Po vypršení této požádá uživatel
                                                              poskytovatele o vydání následného certifikátu.
2. VemaStart aktuální verze (dle pokynů Vema, a. s.)
                                                              Certifikát na elektronickém médiu bude uživateli vždy
3. VemaSprávce aktuální verze (dle pokynů Vema, a.            zaslán doporučenou zásilkou prostřednictvím pošty na
      S-)                                                     adresu sídla uživatele, nebo bude předán osobně proti
                                                              podpisu oprávněné osoby uživatele.
4. VemaKlient aktuální verze (dle pokynů Vema, a. s.)

Toto programové vybavení bude uživateli nainstalováno
při zřízení služby. O významnějších nových verzích výše
vyjmenovaných programů je poskytovatel povinen
2.3 Typy certifikátů                                          3. Podpora a dostupnost služby

Certifikáty jsou podle požadavku uživatele vedeny             3.1 Aplikační a technická podpora
dvojím způsobem:
                                                              Aplikační a technická podpora je dostupná
1. Osobní certifikát vydaný na jméno Osobní                   prostřednictvím Call Centra Vema telefonicky či pomocí
                                                              webového formuláře na adrese ccv.vema.cz.
      certifikát se vydává vždy na jméno konkrétního
      pracovníka uživatele a je nepřenosný. Certifikát je     Významné aktuální aplikační a technické informace jsou
      svázán vždy pouze s danou osobou a v případě            dostupné v Bázi znalostí Vema na adrese
      ukončení její práce se službou ASP Vema je nutno        znalosti.vema.cz.
      požádat poskytovatele o odvolání certifikátu. Tato
      varianta je bezpečnější a zajišťuje plnou průkaznost    3.2 Zkouška dostupnost služby
      a osobní zodpovědnost za použití certifikátu.
                                                              Dostupnost služby lze kdykoliv zjistit běžným
2. Certifikát vydaný na roli                                  internetovým prohlížečem a adrese asp.vema.cz. Na
                                                              této adrese jsou rovněž zveřejňovány informace o
      Certifikát na roli se vydává na obecnou roli vůči       plánovaných změnách v dostupnosti služby či jiných
      službě ASP Vema a je přenosný na osobu                  souvisejících skutečnostech spojených s provozem
      vystupující v dané roli. Certifikáty na roli nesmí být  služby.
      používány více osobami současně. Uživatel je plně
      zodpovědný za evidenci používání certifikátů na roli    4. Zálohování a archivace
      konkrétními osobami.
                                                              4.1 Zálohování
2.4 Odvolání certifikátů
                                                              Zálohování je proces, který probíhá mimo Provozní dobu
V případě ztráty či hrozby zneužití certifikátu v době jeho   zpravidla v pozdějších nočních hodinách a pořízené
platnosti uživatel bezodkladně požádá poskytovatele o         zálohy se ukládají na bezpečném místě. Doba
odvolání certifikátu. Takovýto certifikát bude co             uskladnění jednotlivých záloh je závislá především na
nejrychleji, nejpozději však v průběhu druhého                typu zálohy a to následovně:
pracovního dne od podání žádosti o odvolání
poskytovatelem odvolán a nebude již poskytovatelem            1. Denní záloha - doba uskladnění je minimálně 1
nadále akceptován pro účely jakékoliv komunikace.
Poskytovatel nenese žádnou zodpovědnost za škody                     měsíc;
způsobené zneužitím neodvolaných certifikátů a to až do
doby technické realizace odvolání.                            2. Týdenní záloha - doba uskladnění je minimálně 2

Odvolání certifikátu je zpoplatňováno dle aktuálního                 měsíce, za týdenní zálohu se považuje každá
ceníku poskytovatele.                                                záloha provedená v noci z neděle na pondělí;

2.5 Žádost o vydání certifikátu                               3. Měsíční záloha - doba uskladnění je minimálně 1

Žádosti o vydáni certifikátů se přijímá výhradně na                  rok, za měsíční zálohu se považuje každá záloha
základě standardního formuláře zaslaného doporučeným                 provedená v noci mezi posledním a prvním dnem v
dopisem. Žádost musí být podepsána statutárním                       měsíci;
zástupcem uživatele.

2.6 Žádost o vydání následného certifikátu

Nejpozději 15 dnů před uplynutím doby platnosti požádá
uživatel poskytovatele o vydání nového certifikátu.
Certifikát je vydán za stejných podmínek a stejným
způsobem jako první certifikát.

2.7 Žádost o odvolání certifikátu

Žádost o odvolání certifikátu je možné podat telefonicky
na Call Centrum Vema nebo faxem na faxové číslo
poskytovatele zveřejněné na jeho webových stránkách.

Na základě takovéto žádosti bude certifikát na dobu
čtrnácti dnů od doručení žádosti dočasně odvolán.
Uživatel je následně povinen doručit poskytovateli
osobně nebo doporučeným dopisem písemnou
statutárním zástupcem podepsanou žádost o odvolání
certifikátu na standardním formuláři. Na základě takové
žádosti je poskytovatel povinen certifikát nejpozději
následující pracovní den zneplatnit trvale. Nebude-li
žádost o trvalé odvolání certifikátu doručena nejméně
dva pracovní dny před ukončením čtrnáctidenního
dočasného odvolání, může poskytovatel certifikát
obnovit.
4. Roční záloha - doba uskladnění je minimálně 2             5.3 Komunikace formou podepsané
                                                             elektronické pošty
      roky, za roční zálohu se považuje každá
      záloha provedená v noci z 31.12 na 1.1                 Touto formou budou uživatelům zasílány různé
      následujícího roku.                                    informace týkající se služby ASP Vema. Zasílané e-
                                                             mailové zprávy budou podepsané certifikáty Vema a
4.2 Archivace                                                budou zasílány z adresy asp@vema.cz. Konkrétně se
                                                             bude jednat o informace o nových verzích aplikací Vema
Archivaci datových prostředí si mohou uživatelé sami         a dalších produktech nutných k fungování služby ASP
provádět pomocí aplikace Vema Správce. Archivaci je          Vema, informace o plánovaných výlukách ve fungování
vhodné vytvářet před operacemi, které výrazně zasahují       služby a informace o novinkách a změnách ve fungování
do dat a při jejichž spuštění tedy hrozí riziko, že by       služby ASP Vema.
mohlo dojít k poškození datových struktur. Výsledné
archívy budou uloženy na bezpečném místě a budou k           Uživatelé rovněž touto formou mohou kontaktovat
dispozici pro případnou obnovu po dobu tří měsíců.           poskytovatele a to na adrese asp@vema.cz.

Maximální limit velikosti uložených archivů je               5.4 Telefonická komunikace
desetinásobek velikosti datového prostředí. Pokud
velikost archívů přesáhne limit, může poskytovatel           Telefonickou formou lze zadávat požadavky na Call
vyzvat uživatele k odstranění některých archivů. Pokud       Centrum Vema.
uživatel nesníží do jednoho týdne od vyzvání celkovou
velikost uložených archívů pod limit, je poskytovatel
oprávněn vymazat od nejstarších archívy tak, aby limit
nebyl překračován.

4.3 Obnova dat

Obnovu dat z archívů vytvořených pomocí funkce
archivace v programu Vema Správce si mohou uživatelé
provádět sami. V případě, že uživatel požaduje obnovu
dat pořízených při zálohování, musí se obrátit se žádostí
na poskytovatele. Takováto žádost musí splňovat
požadavky závazné komunikace definované v kapitole
„Komunikace mezi poskytovatelem a uživatelem" a je
zpoplatněna dle ceníku poskytovatele.

4.4 Zasílání archívů uživatelům

Poskytovatel zašle vždy na vyzvání a to až čtyřikrát
ročně uživateli na CD nebo obdobném médiu úplný
archiv jeho dat a to vždy doporučeným dopisem do sídla
organizace. Součástí výzvy uživatele musí být
jednoznačná identifikace archivu či archivů, který si přeje
zaslat. Zaslání těchto čtyřech archivů je součástí běžné
ceny služby ASP.

Uživatel si v případě potřeby může zažádat i o zaslání
dalších archivů mimo tento interval včetně zaslání
archívu elektronickou poštou, je-li takové zaslání
technicky možné. Tyto služby jsou zpoplatňovány dle
aktuálního ceníku poskytovatele.

5. Komunikace mezi
poskytovatelem a uživatelem

5.1 Nezávazná komunikace

Nezávazná komunikace probíhá telefonicky a
elektronickou poštou. Touto formou jsou doručována
méně významná sdělení a jsou poskytovány konzultace.
Formuláře na webových stránkách poskytovatele se
rovněž, není-li řečeno jinak, považují za nezávaznou
komunikaci.
 ___ __ Technické a provozní podmínky služby ASP
Vema

        Komunikace mezi poskytovatelem a uživatelem

5.2 Závazná komunikace

Za závaznou považuje poskytovatel i uživatel
podepsanou elektronickou poštou se zasláním potvrzení
o přijetí nebo písemnou doporučenou zásilkou
prostřednictvím pošty.

                                                             o-.  ěí!— s