Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ APLIKAČNÍCH SLUŽEB (ASP) č. 2009/007, dodatek č. 1 uzavřená podle ust. § 269, odst. 2, zákona č. 513/1991 Sb., Obchodního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „obchodní zákoník") 1 SMLUVNÍ STRANY 1 . 1 UŽIVATEL Organizace: Město Milevsko Adresa: nám.E.Beneše 420, 399 01 Milevsko 1 Ing. František Troják, Jejímž jménem jedná: tajemník 00249831 IČ: Přidělené čislo zákazníka: 25546 (dále v této smlouvě jen „Uživatel") 1.2 POSKYTOVATEL Organizace: Vema, a. s. Adresa: Okružní 871/3a, 638 00 Brno Jejímž jménem jedná: Ing. Jan Tomíšek, člen představenstva IČ: 26226511 Spisová značka: Rejstříkový soud v Brně, spis B 3415 (dále v této smlouvě jen „Poskytovatel"). Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany tento dodatek č. 1 ke smlouvě č. 2009/007 o poskytování aplikačních služeb. Smlouva se mění v těchto bodech: Znění bodů 3.1, 3.2, 3.3, 7.3, 7.4, 13.3, 13.4, 13.5 a 13.6 se nahrazují novými texty takto: 3.1 Poskytovatel se tímto zavazuje Uživateli poskytnout k užívání aplikace v rozsahu dle odst. 2 tohoto článku, a to způsobem stanoveným dále v této smlouvě, a Uživatel se zavazuje Poskytovateli za jejich užívání platit smluvenou cenu podle jednotlivých položek blíže uvedených v tabulce v Příloze č. 1 této smlouvy (dále také jen „aplikační služby" či „služby"). 3.2 Uživatel má oprávnění využívat aplikace v rozsahu uvedeném v Příloze č. 1 této smlouvy. 3.3 Aplikace bude Uživatel využívat v datových prostředích dle Přílohy č. 1 k této smlouvě. 7.3 Cena za užívání aplikací Poskytovatele v rozsahu dle odstavce 3.2 této smlouvy je stanovena v Příloze č. 1 této smlouvy. Poskytovatel je oprávněn upravit výši této ceny podle skutečného rozsahu užívání aplikací. 7.4 Cena za údržbu a správu datových prostředí v rozsahu dle odstavce 3.3 této smlouvy je uvedena v Příloze č. 1. 'A 13.3 Přílohu č. 1 této smlouvy je možné měnit po vzájemné dohodě na návrh kterékoliv strany prostým zasláním jejího nového znění Poskytovatelem cestou podepsaného emailu či Datové schránky shodně s článkem 13.1 této smlouvy Uživateli. Pokud Uživatel nebude do 14 dnů od doručení změny Přílohy č. 1 stejnou cestou prokazatelně připomínkovat, obě strany ji budou považovat za platnou dnem doručení. 13.4 V případě vyšší moci je každá strana zproštěna svých závazků z této smlouvy a jakékoli nedodržení (celkové nebo částečné) nebo prodlení v plnění jakéhokoli ze závazků uloženého touto smlouvou kterékoli ze smluvních stran, bude tolerováno. 13.5 Nevynutitelnost nebo neplatnost kteréhokoli článku, odstavce, pododstavce nebo ustanovení této smlouvy neovlivní vynutitelnost nebo platnost ostatních ustanovení této smlouvy. V případě, že jakýkoli takovýto článek, odstavec, pododstavec nebo ustanovení této smlouvy by mělo z jakéhokoli důvodu pozbýt platnosti (zejména z důvodu rozporu s aplikovatelnými zákony a ostatními právními normami), provedou smluvní strany konzultace a dohodnou se na právně přijatelném způsobu provedení záměrů obsažených v takové části smlouvy jež pozbyla platnosti. 13.6 Nedílnou součástí této smlouvy jsou její přílohy: • Příloha č. 1 - Využívané aplikace, cena za jejich měsíční užívání a ostatní čerpané služby, • Příloha č. 2 - Technické a provozní podmínky platné ke dni podpisu tohoto dodatku. Ostatní body smlouvy č. 2009/007 se nemění a zůstávají v platnosti. Tento dodatek č. 1 ke smlouvě č. 2009/007 nabývá účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami. Je vyhotoven ve dvou stejnopisech; z nich jeden obdrží uživatel a jeden poskytovatel. Smluvní strany prohlašují, že se řádně seznámily s obsahem tohoto dodatku č. 1 ke smlouvě č. 2009/007, který odpovídá jejich pravé a svobodné vůli, učiněné nikoliv v tísni či za jinak nápadně nevýhodných podmínek a na důkaz tohoto připojují vlastnoruční podpisy. V Brně, dne 07.01.2010 V Milevsku, dne: 15.01.2010 Vema, a. s. Město Milevsko Ing. Jan Tomíšek Ing. František Troják člen představenstva tajemník úřadu Příloha č. 1 ke Smlouvě č. 2009/007 verze 1 Využívané aplikace, cena za jejich měsíční užívání a ostatní čerpané služby Uživatel IČ Počet pracovníků Město Milevsko , Milevsko 00249831 100 Využívané aplikace a jejich cena za měsíc rozsah licence / cena za měsíc využívané aplikace os. čísel 100 1.300 Kč Mzdy 100 488 Kč Personalistika 131 Kč Elektronické podání ELDP 100 131 Kč Registr nemocenského pojištění 100 56 Kč HB0019 (ČS - ABO) 100 98 Kč HU0016 (zaúčtování mezd do IS GINIS - 56D) 100 Čtvrtletní poplatek celkem 2.204 Kč Počet využívaných datových prostředí a měsíční cena této služby: datové prostředí počet cena za měsíc Provozní 1 500 Kč Testovací a jiná 2 0 Kč Datum: 07.01.2010 Technické a provozní podmínky služby ASP Vema Obsah Technické a provozní podmínky služby ASP Vema v. 1.4 z 01. 12. 2009 1. Provozní podmínky s certifikátem) 1.1 Minimální konfigurace HW 2. Kořenový certifikát Vema CA mezi důvěryhodnými certifikačními úřady Na počítač uživatele jsou kladeny tyto minimální nároky: procesor Intel nebo AMD s frekvencí 400 MHz, 64 MB 3. VemaStart aktuální verze (dle pokynů Vema, a. s.) operační paměti, pevný disk o velikosti 2 GB, nutný volný USB port pro připojení média s certifikátem. Minimální 4. VemaSprávce aktuální verze (dle pokynů Vema, a. konfigurace HW vždy musí splňovat doporučené s.) minimum pro použitý operační systém vydávané výrobcem operačního systému. 5. VemaKlient aktuální verze (dle pokynů Vema, a. s.) 1.2 Podporované operační systémy 6. VemaCentre aktuální verze (dle pokynů Vema, a. s.) Microsoft Windows 2000 SP4 a 32-bitové verze operačních systémů: Windows XP SP3, Windows Vista Toto programové vybavení bude uživateli nainstalováno SP2 - všechny s českým nebo slovenským místním a při zřízení služby. Aktualizace tohoto programového jazykovým nastavením systému. U těchto operačních vybavení je standardně prováděna automaticky pomocí systémů je nutno mít nainstalovaný Microsoft Internet služby Automatické aktualizace dle přednastaveného Explorer ve verzi 6.0, 7, nebo 8. V případě použití instalačního plánu. Uživatel je povinen tuto aktualizaci volitelných doplňků Vema, jako je například Excelent a vždy umožnit. další, je nutno mít nainstalovaný Microsoft Office 97 SR2b CZ, Office 2000 CZ, Office XP CZ, Office 2003 CZ, Instalaci je potřeba provádět uživatelem, který má na nebo Office 2007 CZ. V systému musí být funkční počítači dostatečná oprávnění (Lokální administrátor, Microsoft Installer. případně Power User). Na jiných než výše uvedených operačních systémech 1.6 Konfigurace Firewallu není služba ASP Vema podporována. V případě použití firewallu na straně uživatele je nutno 1.3 Parametry připojení k internetu mít pro provoz ASP Vema povolen TCP port 4147 na cílovou adresu aspvema.vema.cz. V případě, že není Pro připojení do systému ASP Vema, je nutné možno povolit tento port, je možno alternativně použít internetové připojení o rychlosti min. 64 kb/s. Při přístupu TCP port 443. Rovněž je potřeba povolit přístup na více klientů je třeba přiměřeně vyšší přenosová rychlost. Zákaznický web společnosti Vema na adrese https://zakaznik.vema.cz a web společnosti Vema na Poskytovatel nepřebírá žádné záruky za připojení adrese http://www.vema.cz, dále TCP port 4112 na uživatele k internetu. V případě potřeby řešení potíží s adresu support.vema.cz pro zajištění funkčnosti připojením k internetu a následným připojením ke službě automatických aktualizací klientských aplikací Vema. ASP Vema se jedná o hrazenou službu dle aktuálního Pokud uživatel využívá na ASP Portál Vema, je nutno ceníku poskytovatele. povolit https://aspportal.vema.cz. 1.4 Konfigurace připojení k ASP Vema 1.7 Automatické aktualizace Konfiguraci připojení k systému ASP Vema provedou Automatické aktualizace udržují vše potřebné k pracovníci poskytovatele při zřízení služby. Do této provozování služby ASP Vema na straně uživatele v konfigurace je zakázáno jakýmkoliv způsobem aktuálním stavu. Před aktualizací dojde ke stažení zasahovat. aktuálních verzí a následné aktualizaci. Doba stahování je závislá na rychlosti připojení uživatele k internetu. Vždy Za žádné jiné instalace nepřebírá poskytovatel žádné před provedením aktualizace je uživatel dotázán, zda si záruky. aktualizaci přeje provést. Opětovné zprovoznění služby bude hrazeno dle platného Pro instalací aktualizací je potřeba zajistit, aby byly ceníku. prováděné uživatelem, který má na počítači dostatečná oprávnění (Lokální administrátor, případně Power User). 1.5 Instalované programové vybavení 1.8 Portál Vema na ASP Uživatel je pro užívání služby ASP Vema povinen mít nainstalováno toto programové vybavení: Uživatelé Portálu Vema na ASP oznámí společnosti 1. iKey Token Utility verze 3.4.6 nebo vyšší (produkt Vema seznam IP adres, ze kterých bude na portál přistupovat. Z jiných adres než takto explicitně třetí strany pro komunikaci s médiem vyjmenovaných nebude přístup umožněn. 2. Certifikáty a certifikační doby technické realizace odvolání. politika Odvolání certifikátu je zpoplatňováno dle aktuálního 2.1 Použití certifikátů ceníku poskytovatele. Přístup ke službě ASP Vema a veškerá závazná 2.5 Žádost o vydání certifikátu elektronická komunikace s poskytovatelem je z důvodu zajištění průkazné identity uživatele a zajištění Žádosti o vydání certifikátů se přijímá výhradně na bezpečnosti a ochrany dat prováděna výhradně za základě standardního formuláře zaslaného doporučeným pomoci certifikátů. Platnost certifikátů je omezena dopisem. Žádost musí být podepsána statutárním výhradně pro potřeby služby ASP Vema. zástupcem uživatele. Certifikáty slouží zejména pro: 2.6 Žádost o vydání následného certifikátu 1. přihlášení ke službě ASP Vema pomocí bezpečného Nejpozději 15 dnů před uplynutím doby platnosti požádá kanálu SSL, uživatel poskytovatele o vydání nového certifikátu. Certifikát je vydán za stejných podmínek a stejným 2. zasílání a přijímání podepsané elektronické pošty při způsobem jako první certifikát. komunikaci s poskytovatelem. 2.7 Žádost o odvolání certifikátu 2.2 Vydání certifikátů Žádost o odvolání certifikátu je možné podat telefonicky Vydavatelem těchto certifikátů je certifikační autorita na Call Centrum Vema nebo faxem na faxové číslo Vema. Uživatel při zřizování služby ASP Vema obdrží poskytovatele zveřejněné na jeho webových stránkách. požadovaný počet certifikátů na elektronickém médiu. Médium je omezeně opakovaně použitelné. Cena vydání Na základě takovéto žádosti bude certifikát na dobu certifikátů se řídí sazbou dle aktuálního ceníku čtrnácti dnů od doručení žádosti dočasně odvolán. poskytovatele. Uživatel je následně povinen doručit poskytovateli osobně nebo doporučeným dopisem písemnou Z důvodů bezpečnosti je platnost certifikátů je omezena statutárním zástupcem podepsanou žádost o odvolání na 3 roky. Po vypršení této požádá uživatel poskytovatele certifikátu na standardním formuláři. Na základě takové o vydání následného certifikátu. žádosti je poskytovatel povinen certifikát nejpozději následující pracovní den zneplatnit trvale. Nebude-li Certifikát na elektronickém médiu bude uživateli vždy žádost o trvalé odvolání certifikátu doručena nejméně zaslán doporučenou zásilkou prostřednictvím pošty na dva pracovní dny před ukončením čtrnáctidenního adresu sídla uživatele, nebo bude předán osobně proti dočasného odvolání, může poskytovatel certifikát podpisu oprávněné osoby uživatele. obnovit. 2.3 Typy certifikátů 3. Podpora a dostupnost služby Certifikáty jsou podle požadavku uživatele vedeny dvojím 3.1 Aplikační a technická podpora způsobem: Podpora uživatelů služby probíhá zejména 1. Osobní certifikát vydaný na jméno prostřednictvím Zákaznického webu na adrese https://zakaznik.vema.cz, na který všichni uživatelé musí Osobní certifikát se vydává vždy na jméno mít zřízený přístup. Přístup na Zákaznický web vyžaduje konkrétního pracovníka uživatele a je nepřenosný. prvotní registraci a je následně chráněn jménem a Certifikát je svázán vždy pouze s danou osobou a v heslem. případě ukončení její práce se službou ASP Vema je nutno požádat poskytovatele o odvolání Aplikační a technická podpora je dostupná certifikátu. Tato varianta je bezpečnější a zajišťuje prostřednictvím Call Centra Vema telefonicky či pomocí plnou průkaznost a osobní zodpovědnost za použití webového formuláře. certifikátu. Aplikační podpora je poskytována v pracovních dnech od 2. Certifikát vydaný na roli 8.00 do 17.00 a zahrnuje řešení případných problémů spojených s užíváním aplikací dle požadavků uživatele. Certifikát na roli se vydává na obecnou roli vůči Aktuální informace jsou sdělovány na Zákaznickém webu službě ASP Vema a je přenosný na osobu a upozorňování na ně probíhá cestou Zpráv Vema v vystupující v dané roli. Certifikáty na roli nesmí být klientovi Vema. Zákazník je povinen tyto zprávy přijímat a používány více osobami současně. Uživatel je plně mít funkční přístup na Zákaznický web. zodpovědný za evidenci používání certifikátů na roli konkrétními osobami. 3.2 Zkouška dostupnost služby 2.4 Odvolání certifikátů Dostupnost služby lze kdykoliv zjistit běžným internetovým prohlížečem a adrese V případě ztráty či hrozby zneužití certifikátu v době jeho http://zakaznik.vema.cz. Na této adrese jsou rovněž platnosti uživatel bezodkladně požádá poskytovatele o zveřejňovány informace o plánovaných změnách v odvolání certifikátu. Takovýto certifikát bude co dostupnosti služby či jiných souvisejících skutečnostech nejrychleji, nejpozději však v průběhu druhého spojených s provozem služby. pracovního dne od podání žádosti o odvolání poskytovatelem odvolán a nebude již poskytovatelem nadále akceptován pro účely jakékoliv komunikace. Poskytovatel nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené zneužitím neodvolaných certifikátů a to až do 4. Datová prostředí Technické a provozní podmínky služby ASP Vema 4.1 Využívaná datová prostředí Zaslání těchto čtyřech archivů je součástí běžné ceny služby ASP. Uživatel má vždy kromě smluvně stanoveného počtu Uživatel si v případě potřeby může zažádat i o zaslání datových prostředí k dispozici dvě další datová prostředí dalších archivů mimo tento interval včetně zaslání pro testovací a jiné účely. archívu elektronickou poštou, je-li takové zaslání technicky možné. Tyto služby jsou zpoplatňovány dle Zákazník si nad rámec smlouvy může vyžádat další aktuálního ceníku poskytovatele. datová prostředí (např. se stavem ke konci kalendářních roků apod ). Tato prostředí jsou zpoplatněna dle ceníku. 6. Komunikace mezi poskytovatelem a uživatelem 5. Zálohování a archivace 6.1 Nezávazná komunikace 5.1 Zálohování Nezávazná komunikace probíhá telefonicky a Zálohování je proces, který probíhá mimo Provozní dobu elektronickou poštou. Touto formou jsou doručována zpravidla v pozdějších nočních hodinách a pořízené méně významná sdělení a jsou poskytovány konzultace. zálohy se ukládají na bezpečném místě. Doba Formuláře na webových stránkách poskytovatele se uskladnění jednotlivých záloh je závislá především na rovněž, není-li řečeno jinak, považují za nezávaznou typu zálohy a to následovně: komunikaci. 1. Denní záloha - doba uskladnění je minimálně 1 6.2 Závazná komunikace měsíc, za denní zálohu se považuje každá záloha provedená v noci po pracovním dnu; Za závaznou komunikaci se považují písemné dokumenty doručené doporučenou poštou, elektronickou 2. Týdenní záloha - doba uskladnění je minimálně 2 poštou s elektronickým podpisem komerčním certifikátem měsíce, za týdenní zálohu se považuje každá vydaným akreditovanou certifikační autoritou nebo záloha provedená v noci z pátku na sobotu; certifikační autoritou Vema, či cestou datové schránky. 3. Měsíční záloha - doba uskladnění je minimálně 1 6.3 Zprávy Vema a zprávy RSS rok, za měsíční zálohu se považuje každá záloha provedená v noci mezi posledním a prvním dnem v Uživatelé jsou informování o nových verzích aplikací měsíci; Vema, o dalších produktech nutných k fungování služby ASP Vema, o plánovaných výlukách ve fungování služby 4. Roční záloha - doba uskladnění je minimálně 2 roky, a o novinkách a změnách ve fungování služby ASP za roční zálohu se považuje každá záloha Vema cestou Zpráv Vema. provedená v noci z 31.12 na 1.1 následujícího roku. Stejné informace je možné přijímat běžnou RRS čtečkou ze Zákaznického webu z kanálu Provoz ASP a kanálů 5.2 Archivace podřízených. Uživatelé jsou povinní Zprávy Vema nebo zprávy RSS Archivaci datových prostředí si mohou uživatelé sami sledovat. provádět pomocí aplikace Vema Správce. Archivaci je možné vytvářet v kterémkoliv okamžiku dle potřeb 6.4 Kontakty Poskytovatele zákazníka. Archivaci je vhodné vytvářet před operacemi, které výrazně zasahují do dat. Archiv se ukládá na Aktuální verze kontaktních informací je k dispozici na serverech ASP Vema. webových stránkách www.vema.cz v sekci Kontakty. Maximální limit velikosti uložených archivů je desetinásobek velikosti datového prostředí. Archivy nad tento limit mohou být zpoplatněny. Datová prostředí 5.3 Obnova dat Obnovu dat z archívů vytvořených pomocí funkce archivace v programu Vema Správce si mohou uživatelé provádět sami. V případě, že uživatel požaduje obnovu dat pořízených při zálohování, musí se obrátit se žádostí na poskytovatele. Takováto žádost musí splňovat požadavky závazné komunikace definované v kapitole „Komunikace mezi poskytovatelem a uživatelem" a je zpoplatněna dle ceníku poskytovatele. 5.4 Zasílání archívů uživatelům Poskytovatel zašle vždy na vyzvání a to až čtyřikrát ročně uživateli na CD nebo obdobném médiu úplný archiv jeho dat a to vždy doporučeným dopisem do sídla organizace. Součástí výzvy uživatele musí být jednoznačná identifikace archivu či archivů, který si přeje zaslat.