Textová podoba smlouvy Smlouva č. 468329: Dodatek č. 4 ke Smlouvě o poskytování aplikačních služeb

Příloha dodatek1.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ APLIKAČNÍCH
                              SLUŽEB (ASP)

                                       č. 2009/007, dodatek č. 1

uzavřená podle ust. § 269, odst. 2, zákona č. 513/1991 Sb., Obchodního zákoníku, ve znění
                            pozdějších předpisů (dále jen „obchodní zákoník")

1 SMLUVNÍ STRANY

1 . 1 UŽIVATEL

Organizace:                 Město Milevsko
Adresa:                     nám.E.Beneše 420, 399 01 Milevsko 1 Ing. František Troják,
Jejímž jménem jedná:        tajemník 00249831
IČ:
Přidělené čislo zákazníka:  25546

                            (dále v této smlouvě jen „Uživatel")

1.2 POSKYTOVATEL

Organizace:                 Vema, a. s.

Adresa:                     Okružní 871/3a, 638 00 Brno
Jejímž jménem jedná:        Ing. Jan Tomíšek, člen představenstva

IČ:                         26226511

                            Spisová značka:  Rejstříkový soud v Brně,

spis B 3415

(dále v této smlouvě jen „Poskytovatel").

Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany tento dodatek č. 1 ke smlouvě
č. 2009/007 o poskytování aplikačních služeb. Smlouva se mění v těchto bodech:

Znění bodů 3.1, 3.2, 3.3, 7.3, 7.4, 13.3, 13.4, 13.5 a 13.6 se nahrazují novými texty takto:

3.1 Poskytovatel se tímto zavazuje Uživateli poskytnout k užívání aplikace v rozsahu dle odst. 2
         tohoto článku, a to způsobem stanoveným dále v této smlouvě, a Uživatel se zavazuje
         Poskytovateli za jejich užívání platit smluvenou cenu podle jednotlivých položek blíže
         uvedených v tabulce v Příloze č. 1 této smlouvy (dále také jen „aplikační služby" či
         „služby").

3.2 Uživatel má oprávnění využívat aplikace v rozsahu uvedeném v Příloze č. 1 této smlouvy.

3.3 Aplikace bude Uživatel využívat v datových prostředích dle Přílohy č. 1 k této smlouvě.

7.3 Cena za užívání aplikací Poskytovatele v rozsahu dle odstavce 3.2 této smlouvy je
         stanovena v Příloze č. 1 této smlouvy. Poskytovatel je oprávněn upravit výši této ceny
         podle skutečného rozsahu užívání aplikací.

7.4 Cena za údržbu a správu datových prostředí v rozsahu dle odstavce 3.3 této smlouvy je
         uvedena v Příloze č. 1.

                                                                   'A
13.3 Přílohu č. 1 této smlouvy je možné měnit po vzájemné dohodě na návrh kterékoliv strany
         prostým zasláním jejího nového znění Poskytovatelem cestou podepsaného emailu či Datové
         schránky shodně s článkem 13.1 této smlouvy Uživateli. Pokud Uživatel nebude do 14 dnů od
         doručení změny Přílohy č. 1 stejnou cestou prokazatelně připomínkovat, obě strany ji budou
         považovat za platnou dnem doručení.

13.4 V případě vyšší moci je každá strana zproštěna svých závazků z této smlouvy a jakékoli
         nedodržení (celkové nebo částečné) nebo prodlení v plnění jakéhokoli ze závazků uloženého
         touto smlouvou kterékoli ze smluvních stran, bude tolerováno.

13.5 Nevynutitelnost nebo neplatnost kteréhokoli článku, odstavce, pododstavce nebo ustanovení
         této smlouvy neovlivní vynutitelnost nebo platnost ostatních ustanovení této smlouvy. V
         případě, že jakýkoli takovýto článek, odstavec, pododstavec nebo ustanovení této smlouvy by
         mělo z jakéhokoli důvodu pozbýt platnosti (zejména z důvodu rozporu s aplikovatelnými
         zákony a ostatními právními normami), provedou smluvní strany konzultace a dohodnou se na
         právně přijatelném způsobu provedení záměrů obsažených v takové části smlouvy jež pozbyla
         platnosti.

13.6 Nedílnou součástí této smlouvy jsou její přílohy:

         • Příloha č. 1 - Využívané aplikace, cena za jejich měsíční užívání a ostatní čerpané
              služby,

         • Příloha č. 2 - Technické a provozní podmínky platné ke dni podpisu tohoto dodatku.

Ostatní body smlouvy č. 2009/007 se nemění a zůstávají v platnosti.

Tento dodatek č. 1 ke smlouvě č. 2009/007 nabývá účinnosti dnem podpisu oběma smluvními
stranami. Je vyhotoven ve dvou stejnopisech; z nich jeden obdrží uživatel a jeden poskytovatel.

Smluvní strany prohlašují, že se řádně seznámily s obsahem tohoto dodatku č. 1 ke smlouvě č.
2009/007, který odpovídá jejich pravé a svobodné vůli, učiněné nikoliv v tísni či za jinak nápadně
nevýhodných podmínek a na důkaz tohoto připojují vlastnoruční podpisy.

V Brně, dne 07.01.2010            V Milevsku, dne: 15.01.2010
                     Vema, a. s.      Město Milevsko

Ing. Jan Tomíšek                  Ing. František Troják
člen představenstva               tajemník úřadu
                                  Příloha č. 1

                                  ke Smlouvě č. 2009/007

                                  verze 1

Využívané aplikace, cena za jejich měsíční užívání a ostatní čerpané služby

Uživatel                                    IČ            Počet pracovníků

Město Milevsko , Milevsko                   00249831          100

Využívané aplikace a jejich cena za měsíc   rozsah licence /                 cena za měsíc
                    využívané aplikace           os. čísel
                                                    100                                   1.300 Kč
Mzdy                                                100                                      488 Kč
Personalistika                                                                               131 Kč
Elektronické podání ELDP                            100                                      131 Kč
Registr nemocenského pojištění                      100                                       56 Kč
HB0019 (ČS - ABO)                                   100                                       98 Kč
HU0016 (zaúčtování mezd do IS GINIS - 56D)          100
Čtvrtletní poplatek celkem                                                                2.204 Kč

Počet využívaných datových prostředí a měsíční cena této
služby:

   datové prostředí        počet  cena za měsíc
Provozní                      1                  500 Kč

Testovací a jiná           2                    0 Kč

Datum: 07.01.2010
                                                              Technické a provozní podmínky služby ASP Vema
                                                                                                                     Obsah

Technické a provozní podmínky
          služby ASP Vema

v. 1.4 z 01. 12. 2009

1. Provozní podmínky                                                 s certifikátem)

1.1 Minimální konfigurace HW                                  2. Kořenový certifikát Vema CA mezi důvěryhodnými
                                                                     certifikačními úřady
Na počítač uživatele jsou kladeny tyto minimální nároky:
procesor Intel nebo AMD s frekvencí 400 MHz, 64 MB            3. VemaStart aktuální verze (dle pokynů Vema, a. s.)
operační paměti, pevný disk o velikosti 2 GB, nutný volný
USB port pro připojení média s certifikátem. Minimální        4. VemaSprávce aktuální verze (dle pokynů Vema, a.
konfigurace HW vždy musí splňovat doporučené                         s.)
minimum pro použitý operační systém vydávané
výrobcem operačního systému.                                  5. VemaKlient aktuální verze (dle pokynů Vema, a. s.)

1.2 Podporované operační systémy                              6. VemaCentre aktuální verze (dle pokynů Vema, a.
                                                                     s.)
Microsoft Windows 2000 SP4 a 32-bitové verze
operačních systémů: Windows XP SP3, Windows Vista             Toto programové vybavení bude uživateli nainstalováno
SP2 - všechny s českým nebo slovenským místním a              při zřízení služby. Aktualizace tohoto programového
jazykovým nastavením systému. U těchto operačních             vybavení je standardně prováděna automaticky pomocí
systémů je nutno mít nainstalovaný Microsoft Internet         služby Automatické aktualizace dle přednastaveného
Explorer ve verzi 6.0, 7, nebo 8. V případě použití           instalačního plánu. Uživatel je povinen tuto aktualizaci
volitelných doplňků Vema, jako je například Excelent a        vždy umožnit.
další, je nutno mít nainstalovaný Microsoft Office 97
SR2b CZ, Office 2000 CZ, Office XP CZ, Office 2003 CZ,        Instalaci je potřeba provádět uživatelem, který má na
nebo Office 2007 CZ. V systému musí být funkční               počítači dostatečná oprávnění (Lokální administrátor,
Microsoft Installer.                                          případně Power User).

Na jiných než výše uvedených operačních systémech             1.6 Konfigurace Firewallu
není služba ASP Vema podporována.
                                                              V případě použití firewallu na straně uživatele je nutno
1.3 Parametry připojení k internetu                           mít pro provoz ASP Vema povolen TCP port 4147 na
                                                              cílovou adresu aspvema.vema.cz. V případě, že není
Pro připojení do systému ASP Vema, je nutné                   možno povolit tento port, je možno alternativně použít
internetové připojení o rychlosti min. 64 kb/s. Při přístupu  TCP port 443. Rovněž je potřeba povolit přístup na
více klientů je třeba přiměřeně vyšší přenosová rychlost.     Zákaznický web společnosti Vema na adrese
                                                              https://zakaznik.vema.cz a web společnosti Vema na
Poskytovatel nepřebírá žádné záruky za připojení              adrese http://www.vema.cz, dále TCP port 4112 na
uživatele k internetu. V případě potřeby řešení potíží s      adresu support.vema.cz pro zajištění funkčnosti
připojením k internetu a následným připojením ke službě       automatických aktualizací klientských aplikací Vema.
ASP Vema se jedná o hrazenou službu dle aktuálního            Pokud uživatel využívá na ASP Portál Vema, je nutno
ceníku poskytovatele.                                         povolit https://aspportal.vema.cz.

1.4 Konfigurace připojení k ASP Vema                          1.7 Automatické aktualizace

Konfiguraci připojení k systému ASP Vema provedou             Automatické aktualizace udržují vše potřebné k
pracovníci poskytovatele při zřízení služby. Do této          provozování služby ASP Vema na straně uživatele v
konfigurace je zakázáno jakýmkoliv způsobem                   aktuálním stavu. Před aktualizací dojde ke stažení
zasahovat.                                                    aktuálních verzí a následné aktualizaci. Doba stahování
                                                              je závislá na rychlosti připojení uživatele k internetu. Vždy
Za žádné jiné instalace nepřebírá poskytovatel žádné          před provedením aktualizace je uživatel dotázán, zda si
záruky.                                                       aktualizaci přeje provést.

Opětovné zprovoznění služby bude hrazeno dle platného         Pro instalací aktualizací je potřeba zajistit, aby byly
ceníku.                                                       prováděné uživatelem, který má na počítači dostatečná
                                                              oprávnění (Lokální administrátor, případně Power User).
1.5 Instalované programové vybavení
                                                              1.8 Portál Vema na ASP
Uživatel je pro užívání služby ASP Vema povinen mít
nainstalováno toto programové vybavení:                       Uživatelé Portálu Vema na ASP oznámí společnosti
1. iKey Token Utility verze 3.4.6 nebo vyšší (produkt         Vema seznam IP adres, ze kterých bude na portál
                                                              přistupovat. Z jiných adres než takto explicitně
       třetí strany pro komunikaci s médiem                   vyjmenovaných nebude přístup umožněn.
2. Certifikáty a certifikační                                 doby technické realizace odvolání.
politika
                                                              Odvolání certifikátu je zpoplatňováno dle aktuálního
2.1 Použití certifikátů                                       ceníku poskytovatele.

Přístup ke službě ASP Vema a veškerá závazná                  2.5 Žádost o vydání certifikátu
elektronická komunikace s poskytovatelem je z důvodu
zajištění průkazné identity uživatele a zajištění             Žádosti o vydání certifikátů se přijímá výhradně na
bezpečnosti a ochrany dat prováděna výhradně za               základě standardního formuláře zaslaného doporučeným
pomoci certifikátů. Platnost certifikátů je omezena           dopisem. Žádost musí být podepsána statutárním
výhradně pro potřeby služby ASP Vema.                         zástupcem uživatele.

Certifikáty slouží zejména pro:                               2.6 Žádost o vydání následného certifikátu

1. přihlášení ke službě ASP Vema pomocí bezpečného            Nejpozději 15 dnů před uplynutím doby platnosti požádá
      kanálu SSL,                                             uživatel poskytovatele o vydání nového certifikátu.
                                                              Certifikát je vydán za stejných podmínek a stejným
2. zasílání a přijímání podepsané elektronické pošty při      způsobem jako první certifikát.
      komunikaci s poskytovatelem.
                                                              2.7 Žádost o odvolání certifikátu
2.2 Vydání certifikátů
                                                              Žádost o odvolání certifikátu je možné podat telefonicky
Vydavatelem těchto certifikátů je certifikační autorita       na Call Centrum Vema nebo faxem na faxové číslo
Vema. Uživatel při zřizování služby ASP Vema obdrží           poskytovatele zveřejněné na jeho webových stránkách.
požadovaný počet certifikátů na elektronickém médiu.
Médium je omezeně opakovaně použitelné. Cena vydání           Na základě takovéto žádosti bude certifikát na dobu
certifikátů se řídí sazbou dle aktuálního ceníku              čtrnácti dnů od doručení žádosti dočasně odvolán.
poskytovatele.                                                Uživatel je následně povinen doručit poskytovateli
                                                              osobně nebo doporučeným dopisem písemnou
Z důvodů bezpečnosti je platnost certifikátů je omezena       statutárním zástupcem podepsanou žádost o odvolání
na 3 roky. Po vypršení této požádá uživatel poskytovatele     certifikátu na standardním formuláři. Na základě takové
o vydání následného certifikátu.                              žádosti je poskytovatel povinen certifikát nejpozději
                                                              následující pracovní den zneplatnit trvale. Nebude-li
Certifikát na elektronickém médiu bude uživateli vždy         žádost o trvalé odvolání certifikátu doručena nejméně
zaslán doporučenou zásilkou prostřednictvím pošty na          dva pracovní dny před ukončením čtrnáctidenního
adresu sídla uživatele, nebo bude předán osobně proti         dočasného odvolání, může poskytovatel certifikát
podpisu oprávněné osoby uživatele.                            obnovit.

2.3 Typy certifikátů                                          3. Podpora a dostupnost služby

Certifikáty jsou podle požadavku uživatele vedeny dvojím      3.1 Aplikační a technická podpora
způsobem:
                                                              Podpora uživatelů služby probíhá zejména
1. Osobní certifikát vydaný na jméno                          prostřednictvím Zákaznického webu na adrese
                                                              https://zakaznik.vema.cz, na který všichni uživatelé musí
      Osobní certifikát se vydává vždy na jméno               mít zřízený přístup. Přístup na Zákaznický web vyžaduje
      konkrétního pracovníka uživatele a je nepřenosný.       prvotní registraci a je následně chráněn jménem a
      Certifikát je svázán vždy pouze s danou osobou a v      heslem.
      případě ukončení její práce se službou ASP Vema
      je nutno požádat poskytovatele o odvolání               Aplikační a technická podpora je dostupná
      certifikátu. Tato varianta je bezpečnější a zajišťuje   prostřednictvím Call Centra Vema telefonicky či pomocí
      plnou průkaznost a osobní zodpovědnost za použití       webového formuláře.
      certifikátu.
                                                              Aplikační podpora je poskytována v pracovních dnech od
2. Certifikát vydaný na roli                                  8.00 do 17.00 a zahrnuje řešení případných problémů
                                                              spojených s užíváním aplikací dle požadavků uživatele.
      Certifikát na roli se vydává na obecnou roli vůči       Aktuální informace jsou sdělovány na Zákaznickém webu
      službě ASP Vema a je přenosný na osobu                  a upozorňování na ně probíhá cestou Zpráv Vema v
      vystupující v dané roli. Certifikáty na roli nesmí být  klientovi Vema. Zákazník je povinen tyto zprávy přijímat a
      používány více osobami současně. Uživatel je plně       mít funkční přístup na Zákaznický web.
      zodpovědný za evidenci používání certifikátů na roli
      konkrétními osobami.                                    3.2 Zkouška dostupnost služby

2.4 Odvolání certifikátů                                      Dostupnost služby lze kdykoliv zjistit běžným
                                                              internetovým prohlížečem a adrese
V případě ztráty či hrozby zneužití certifikátu v době jeho   http://zakaznik.vema.cz. Na této adrese jsou rovněž
platnosti uživatel bezodkladně požádá poskytovatele o         zveřejňovány informace o plánovaných změnách v
odvolání certifikátu. Takovýto certifikát bude co             dostupnosti služby či jiných souvisejících skutečnostech
nejrychleji, nejpozději však v průběhu druhého                spojených s provozem služby.
pracovního dne od podání žádosti o odvolání
poskytovatelem odvolán a nebude již poskytovatelem
nadále akceptován pro účely jakékoliv komunikace.
Poskytovatel nenese žádnou zodpovědnost za škody
způsobené zneužitím neodvolaných certifikátů a to až do
4. Datová prostředí                                                                          Technické a provozní podmínky služby ASP Vema

4.1 Využívaná datová prostředí                                               Zaslání těchto čtyřech archivů je součástí běžné ceny
                                                                             služby ASP.
Uživatel má vždy kromě smluvně stanoveného počtu                             Uživatel si v případě potřeby může zažádat i o zaslání
datových prostředí k dispozici dvě další datová prostředí                    dalších archivů mimo tento interval včetně zaslání
pro testovací a jiné účely.                                                  archívu elektronickou poštou, je-li takové zaslání
                                                                             technicky možné. Tyto služby jsou zpoplatňovány dle
Zákazník si nad rámec smlouvy může vyžádat další                             aktuálního ceníku poskytovatele.
datová prostředí (např. se stavem ke konci kalendářních
roků apod ). Tato prostředí jsou zpoplatněna dle ceníku.                     6. Komunikace mezi
                                                                             poskytovatelem a uživatelem
5. Zálohování a archivace
                                                                             6.1 Nezávazná komunikace
5.1 Zálohování
                                                                             Nezávazná komunikace probíhá telefonicky a
Zálohování je proces, který probíhá mimo Provozní dobu                       elektronickou poštou. Touto formou jsou doručována
zpravidla v pozdějších nočních hodinách a pořízené                           méně významná sdělení a jsou poskytovány konzultace.
zálohy se ukládají na bezpečném místě. Doba                                  Formuláře na webových stránkách poskytovatele se
uskladnění jednotlivých záloh je závislá především na                        rovněž, není-li řečeno jinak, považují za nezávaznou
typu zálohy a to následovně:                                                 komunikaci.

1. Denní záloha - doba uskladnění je minimálně 1                             6.2 Závazná komunikace
      měsíc, za denní zálohu se považuje každá záloha
      provedená v noci po pracovním dnu;                                     Za závaznou komunikaci se považují písemné
                                                                             dokumenty doručené doporučenou poštou, elektronickou
2. Týdenní záloha - doba uskladnění je minimálně 2                           poštou s elektronickým podpisem komerčním certifikátem
      měsíce, za týdenní zálohu se považuje každá                            vydaným akreditovanou certifikační autoritou nebo
      záloha provedená v noci z pátku na sobotu;                             certifikační autoritou Vema, či cestou datové schránky.

3. Měsíční záloha - doba uskladnění je minimálně 1                           6.3 Zprávy Vema a zprávy RSS
      rok, za měsíční zálohu se považuje každá záloha
      provedená v noci mezi posledním a prvním dnem v                        Uživatelé jsou informování o nových verzích aplikací
      měsíci;                                                                Vema, o dalších produktech nutných k fungování služby
                                                                             ASP Vema, o plánovaných výlukách ve fungování služby
4. Roční záloha - doba uskladnění je minimálně 2 roky,                       a o novinkách a změnách ve fungování služby ASP
      za roční zálohu se považuje každá záloha                               Vema cestou Zpráv Vema.
      provedená v noci z 31.12 na 1.1 následujícího roku.                    Stejné informace je možné přijímat běžnou RRS čtečkou
                                                                             ze Zákaznického webu z kanálu Provoz ASP a kanálů
5.2 Archivace                                                                podřízených.
                                                                             Uživatelé jsou povinní Zprávy Vema nebo zprávy RSS
Archivaci datových prostředí si mohou uživatelé sami                         sledovat.
provádět pomocí aplikace Vema Správce. Archivaci je
možné vytvářet v kterémkoliv okamžiku dle potřeb                             6.4 Kontakty Poskytovatele
zákazníka. Archivaci je vhodné vytvářet před operacemi,
které výrazně zasahují do dat. Archiv se ukládá na                           Aktuální verze kontaktních informací je k dispozici na
serverech ASP Vema.                                                          webových stránkách www.vema.cz v sekci Kontakty.

Maximální limit velikosti uložených archivů je
desetinásobek velikosti datového prostředí. Archivy
nad tento limit mohou být zpoplatněny.

                                                           Datová prostředí

5.3 Obnova dat

Obnovu dat z archívů vytvořených pomocí funkce
archivace v programu Vema Správce si mohou uživatelé
provádět sami. V případě, že uživatel požaduje obnovu
dat pořízených při zálohování, musí se obrátit se žádostí
na poskytovatele. Takováto žádost musí splňovat
požadavky závazné komunikace definované v kapitole
„Komunikace mezi poskytovatelem a uživatelem" a je
zpoplatněna dle ceníku poskytovatele.

5.4 Zasílání archívů uživatelům

Poskytovatel zašle vždy na vyzvání a to až čtyřikrát ročně
uživateli na CD nebo obdobném médiu úplný archiv jeho
dat a to vždy doporučeným dopisem do sídla organizace.
Součástí výzvy uživatele musí být jednoznačná
identifikace archivu či archivů, který si přeje zaslat.