Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
DODATEK Č. 2 ke smlouvě č. 2009/007 uzavřená podle ust. § 269, odst. 2 zákona 513/1991 Sb., Obchodního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Obchodní zákoník") 1 SMLUVNÍ STRAN Y 1.1 UŽIVATEL Organizace: Město Milevsko Adresa: nám. E. Beneše 420, 399 01 Milevsko 1 Jejímž jménem jedná: Ing. František Troják, tajemník IČ: 00249831 Přidělené číslo licence: 25546 (dále v této smlouvě jen „uživatel") 1.2 POSKYTOVATEL Organizace: Vema, a. s. Adresa: Okružní 871/3a, 638 00 Brno Jejímž jménem jedná: Ing. Jan Tomíšek, člen představenstva IČ: 26226511 Zapsána: Krajským soudem v Brně, oddíl B, vložka 3415 (dále v této smlouvě jen „poskytovatel"). Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany tento dodatek č. 2 ke smlouvě č. 2009/007. 2 PŘEDMĚT DODATKU 2.1. Tímto dodatkem se mění název předmětu smlouvy č. 2009/007. Ve všech relevantních ustanoveních této smlouvy se tak nahrazuje název předmětu smlouvy „aplikační služby" (též jako „služby") za termín „služby Verna V4 Cloud" (zkráceně též jako „Cloud"). 2.1. Technické a provozní podmínky pro provozování služby ASP jako příloha této smlouvy se nahrazují novými technickými a provozními podmínkami pro provozování služby Verna V4 Cloud, které se stávají jako příloha č. 2 nedílnou součástí tohoto dodatku. 2.2. Dále se smlouva č. 2009/007 mění v těchto bodech: 2.3.1. Znění bodů 3.1, 3.2, 3.3 a 6.6 se nahrazují novými texty takto: 3.1 Poskytovatel se tímto zavazuje uživateli poskytnout v Cloudu k užívání aplikace v rozsahu dle odst. 2 tohoto článku, a to způsobem stanoveným dále v této smlouvě, a uživatel se zavazuje poskytovateli za jejich užívání platit smluvenou cenu podle jednotlivých položek blíže uvedených v tabulce v příloze č. 1 této smlouvy. 3.1 Uživatel má oprávnění využívat v rámci služeb Cloudu aplikace uvedené v příloze č. 1 za podmínek uvedených v této smlouvě a v Technických a provozních podmínkách, které jsou přílohou č. 2 této smlouvy. 3.2 V Cloudu bude mít uživatel uložena datová prostředí dle přílohy č. 1. 6.6 Poskytovatel je oprávněn na základě výzvy uživatele učinit takové protokolované zásahy do dat uživatele umístěných na serverech poskytovatele, které povedou k odstranění problémových stavů, či nahlédnout do těchto dat tak, aby mohla být ze strany poskytovatele poskytnuta uživateli efektivní konzultace. Za takovou výzvu se považuje požadavek zadaný cestou Call Centra Vema. 2.3.2. Nově se doplňuje bod 6.10 takto: 6.10 Uživatel je povinen používat pro zpracování dat v Cloudu verze aplikací určené pro dané období zpracování dat v souladu s dokumentací, metodikami, články v Bázi znalostí a ostatními pokyny poskytovatele. 2.3.3. Znění bodů 11.2, 11.5 a 13.1 se nahrazují novými texty takto: 11.2 Certifikáty budou vydány poskytovatelem vždy výhradně na základě písemné žádosti uživatele. Žádost musí být doručena doporučeným dopisem nebo prokazatelně předána osobně. 11.5 Zjistí-li uživatel možné zneužití certifikátu, je oprávněn certifikát dočasně zablokovat a je povinen neprodleně vyzvat poskytovatele k odvolání takového certifikátu. 13.1 Veškeré změny této smlouvy mohou být prováděny pouze formou číslovaných dodatků podepsaných zástupci obou smluvních stran. 2.3.4. Znění bodu 13.5 se nahrazuje novým textem takto: 13.6 Nedílnou součástí této smlouvy jsou její přílohy: • Příloha č. 1: Využívané aplikace, cena za jejich měsíční užívání a ostatní čerpané služby • Příloha č. 2: Technické a provozní podmínky platné ke dni podpisu tohoto dodatku. 2.3.5. Nově se doplňuje bod 13.7 takto: 13.8 Přílohu č. 2 této smlouvy je oprávněn poskytovatel upravovat tak, aby je udržoval v souladu zejména s bezpečnostními, technickými a provozními potřebami. 2.3. Ostatní body smlouvy č. 2009/007 se nemění a zůstávají v platnosti přiměřeně změně názvu předmětu smlouvy. 3 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 3.1. Tento dodatek nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami. Je vyhotoven ve dvou stejnopisech; z nich jeden obdrží uživatel a jeden poskytovatel. 3.1. Smluvní strany prohlašují, že se řádně seznámily s obsahem tohoto dodatku, který odpovídá jejich pravé a svobodné vůli, učiněné nikoliv v tísni či za jinak nápadně nevýhodných podmínek a na důkaz tohoto připojují vlastnoruční podpisy. V Milevsku 21.06.2013 V Brně dne 21. 6. 2013 Město Milevsko Vema, a. s. Ing. František Troják Ing. Jan Tomíšek tajemník člen představenstva PŘÍLOHA č. 1 ke smlouvě č. 2009/007 verze 4 Využívané aplikace, cena za jejich měsíční užívání a ostatní čerpané služby Uživatel IČ Počet pracovníků Město Milevsko 00249831 112 Využívané aplikace a jejich cena za měsíc poplatek za měsíc aplikace rozsah 1.637 využívání 609 166 Mzdy - PAM 120 166 63 Personalistika - PER 120 106 79 El. Podání listů důchodového pojištění - ELD 120 zdarma Registr nemocenského pojištění - RNP 120 2.826 HB0019 (PAM -> Česká spořitelna, formát ABO) 120 HF0009 (PAM -> penzijní fondy ČR) 120 HU0016 (zaúčtování mezd do IS Gordie, věta 56D) 120 Základní portál Vema 120 CELKEM Počet využívaných datových prostředí a měsíční cena této služby datové prostředí počet cena za měsíc Provozní 1 521 Testovací a jiná 2 0 Částky jsou uvedeny v Kč a bez DPH. V Brně dne 21.06.2013. Technické a provozní podmínky služby Vema V4 Cloud Technické a provozní podmínky služby Vema V4 Cloud v. 1.1 z 26. listopadu 2012 1. Provozní podmínky 1.5 Instalované programové vybavení 1.1 Minimální konfigurace HW Uživatel je pro užívání služby V4 Cloud povinen mít nainstalováno programové vybavení, které zahrnuje HW konfigurace počítače uživatele musi vždy splňovat aktuální verzi produktu SX0016 (V4 Cloud - klient). Tento doporučené minimum pro použitý operační systém produkt je distribuovaný Poskytovatelem a dostupný ke vydávané výrobcem operačního systému. Dále se stažení prostřednictvím Zákaznického Webu Vema, na vyžaduje minimálně 500 MB volného místa na pevném adrese https://zakaznik.vema.cz, v části Produkty, a disku pro instalaci nezbytného programového vybavení, podsekci Systémové produkty. a minimálně jeden volný USB port pro připojení média s certifikátem. Aktualizace tohoto programového vybavení je standardně prováděna automaticky dle přednastaveného 1.2 Podporované operační systémy instalačního plánu. Standardně se aktualizace spouští v kontextu nainstalované systémové služby „Vema - 32-bitové verze operačních systémů: Microsoft Služba vzdálené správy", která je výchozí součástí instalace. To umožňuje provádět aktualizace i v Windows XP SP3, Windows Vista SP2, Windows 7 SP1 případech, kdy uživatel pracuje pod účtem s omezenými oprávněními. Uživatel je povinen tyto aktualizace vždy a 64-bitové verze: Windows Vista SP2, Windows 7 SP1 - umožnit. všechny s českým nebo slovenským místním a Instalaci je potřeba provádět pod účtem, který má na počítači dostatečná oprávnění (Lokální administrátor, jazykovým nastavením systému. U těchto operačních případné Power User). systémů je nutno mít nainstalovaný Microsoft Internet 1.6 Konfigurace Firewallu Explorer ve verzi 7, 8, nebo 9. V případě použití V případě použití firewallu na straně uživatele je nutno mít pro provoz V4 Cloud nastaveno následující: volitelných doplňků Vema, jako je například Excelent a • Možnost navázání TCP spojení (porty 4147 a 443', další, je nutno mít nainstalovaný Microsoft Office 97 na cílový rozsah IP adres 213.151.65.193 - 213.151.65.254 SR2b CZ, Office 2000 CZ, Office XP CZ, Office 2003 • Možnost navázání TCP spojení (port 4112) na CZ, Office 2007 CZ nebo 32-bit verzi Office 2010 CZ. V adresu support.vema.cz pro zajištění funkčnosti automatických aktualizací klientských aplikaci Vema. systému musí být funkční Microsoft Installer. • Povolit přístup na Zákaznický web společnosti Na jiných než výše uvedených operačních systémech Vema na adrese https://zakaznik.vema.cz nerii služba V4 Cloud podporována. • Povolit přístup na a web společnosti Vema na 1.3 Parametry připojení k internetu adrese http://www.vema.cz Pro připojení do systému V4 Cloud je nutné internetové 1.7 Automatické aktualizace připojeni o rychlosti min. 64 kb/s s plně funkčním systémem pro překlad doménových názvů (DNS). Při Automatické aktualizace udržují vše potřebné k přístupu více klientů je nutná přiměřeně vyšší přenosová provozování služby V4 Cloud na straně uživatele v rychlost. aktuálním stavu. Před aktualizací dojde ke stažení aktuálních verzí a následné aktualizaci. Doba stahování Poskytovatel nepřebírá žádné záruky za připojení je závislá na rychlosti pňpojení uživatele k internetu. uživatele k internetu. V případě potřeby řešení potíží s Vždy před provedením aktualizace je uživatel dotázán, připojením k internetu a následným připojením ke službě zda si aktualizaci přeje provést. V4 Cloud se jedná o hrazenou službu dle aktuálního ceníku poskytovatele. Pro instalací aktualizací je potřeba zajistit, aby byly prováděné uživatelem, který má na počítači dostatečná 1.4 Konfigurace připojení k Vema oprávnění (Lokální administrátor, případně Power User). V4 Cloud 1.8 Portál Vema V4 Cloud Konfiguraci připojení k systému V4 Cloud provedou pracovníci Poskytovatele při zřízení služby. Do této Uživatelé Portálu služby Vema V4 Cloud mohou oznámit konfigurace je zakázáno jakýmkoliv způsobem zasahovat. Za žádné jiné instalace nepřebírá Poskytovatel žádné záruky. Opětovné zprovoznění služby bude hrazeno dle platného ceníku. společnosti Vema seznam IP adres, ze kterých budou na nejrychleji, nejpozději však v průběhu druhého portál přistupovat. Z jiných adres než takto explicitně pracovního dne od podání žádosti o odvoláni vyjmenovaných pak nebude přístup umožněn. poskytovatelem odvolán a nebude již poskytovatelem nadále akceptován pro účely jakékoliv komunikace. 2. Certifikáty a certifikační Poskytovatel nenese žádnou zodpovědnost za škody politika způsobené zneužitím neodvolaných certifikátů a to až do doby technické realizace odvolání. 2.1 Použití certifikátů Odvolání certifikátu je zpoplatňováno dle aktuálního Přístup ke službě V4 Cloud a veškerá závazná ceníku poskytovatele. elektronická komunikace s poskytovatelem je z důvodu zajištění průkazné identity uživatele a zajištění 2.5 Žádost o vydání certifikátu bezpečnosti a ochrany dat prováděna výhradně za pomoci certifikátů. Platnost certifikátů je omezena Žádosti o vydání certifikátů se phjimá výhradně na výhradně pro potřeby služby V4 Cloud. základě standardního formuláře zaslaného doporučeným dopisem. Žádost musi být podepsána statutárním Certifikáty slouží zejména pro: zástupcem uživatele. 1. přihlášení ke službě V4 Cloud pomocí bezpečného 2.6 Žádost o vydání následného certifikátu kanálu SSL, Nejpozději 15 dnů před uplynutím doby platnosti požádá 2. v některých případech i pro zasílání a přijímáni uživatel poskytovatele o vydání nového certifikátu. podepsané elektronické pošty při komunikaci s Certifikát je vydán za stejných podmínek a stejným poskytovatelem. způsobem jako první certifikát. 2.2 Vydání certifikátů 2.7 Žádost o odvolání certifikátu Vydavatelem těchto certifikátů je certifikační autorita Žádost o odvolání certifikátu je možné podat telefonicky Vema CA. Uživatel při zřizování služby V4 Cloud obdrží na Call Centrum Vema nebo faxem na faxové číslo požadovaný počet certifikátů na elektronickém médiu. poskytovatele zveřejněné na jeho webových stránkách. Médium je omezeně opakovaně použitelné. Cena vydání certifikátů se řídí sazbou dle aktuálního ceníku Na základě takovéto žádosti bude certifikát na dobu poskytovatele. čtrnácti dnů od doručení žádosti dočasně odvolán. Uživatel je následně povinen doručit poskytovateli Z důvodů bezpečnosti je platnost certifikátů omezena na osobně nebo doporučeným dopisem písemnou 3 roky. Po vypršení této požádá uživatel poskytovatele o statutárním zástupcem podepsanou žádost o odvolání vydání následného certifikátu. certifikátu na standardním formuláři. Na základě takové žádosti je poskytovatel povinen certifikát nejpozději Certifikát na elektronickém médiu bude uživateli vždy následující pracovní den zneplatnit trvale. Nebude-li zaslán doporučenou zásilkou prostřednictvím pošty na žádost o trvalé odvolání certifikátu doručena nejméně adresu sídla uživatele, nebo bude předán osobně proti dva pracovní dny před ukončením čtrnáctidenního podpisu oprávněné osoby uživatele. dočasného odvolání, může poskytovatel certifikát obnovit. 2.3 Typy certifikátů 3. Podpora a dostupnost služby Certifikáty jsou podle požadavku uživatele vedeny dvojím způsobem: 3.1 Aplikační a technická podpora 1. Osobní certifikát vydaný na jméno Podpora uživatelů služby probíhá zejména prostřednictvím Zákaznického webu na adrese Osobní certifikát se vydává vždy na jméno https://zakaznik.vema.cz, na který všichni uživatelé musí konkrétního pracovníka uživatele a je nepřenosný. mít zřízený přístup. Přístup na Zákaznický web vyžaduje Certifikát je svázán vždy pouze s danou osobou a v prvotní registraci a je následně chráněn jménem a případě ukončení její práce se službou V4 Cloud je heslem. nutno požádat poskytovatele o odvolání certifikátu. Tato varianta je bezpečnější a zajišťuje plnou Aplikační a technická podpora je dostupná průkaznost a osobní zodpovědnost za použití prostřednictvím Call Centra Vema telefonicky či pomocí certifikátu. webového formuláře. 2. Certifikát vydaný na roli Aplikační podpora je poskytována v pracovních dnech od 8.00 do 17.00 a zahrnuje řešení případných problémů Certifikát na roli se vydává na obecnou roli vůči spojených s užíváním aplikací dle požadavků uživatele. službě V4 Cloud a je přenosný na osobu vystupující Aktuální informace jsou sdělovány na Zákaznickém v dané roli. Certifikáty na roli nesmi být používány webu a upozorňováni na ně probíhá cestou Zpráv Vema více osobami současně. Uživatel je plně v klientovi Vema. Zákazník je povinen tyto zprávy zodpovědný za evidenci používání certifikátů na roli přijímat a mít funkční přístup na Zákaznický web. konkrétními osobami. 2.4 Odvolání certifikátů V případě ztráty či hrozby zneužiti certifikátu v době jeho platnosti uživatel bezodkladně požádá poskytovatele o odvolání certifikátu. Takovýto certifikát bude co Technické a provozní podmínky služby Vema V4 Cloud 3.2 Zkouška dostupnost služby 5.4 Zasílání archívů uživatelům Dostupnost služby lze kdykoliv zjistit běžným Poskytovatel zašle vždy na vyzvání a to až čtyřikrát internetovým prohlížečem na adrese Zákaznického webu ročně uživateli na CD nebo obdobném médiu úplný http://zakaznik.vema.cz. Na této adrese jsou rovněž archiv jeho dat a to vždy doporučeným dopisem do sídla zveřejňovány informace o plánovaných změnách v organizace. Součástí výzvy uživatele musí být dostupnosti služby či jiných souvisejících skutečnostech jednoznačná identifikace archivu či archivů, který si přeje spojených s provozem služby. zaslat. Zaslání těchto čtyř archivů je součástí běžné ceny služby V4 Cloud. 4. Datová prostředí Uživatel si v případě potřeby může zažádat i o zaslání 4.1 Využívaná datová prostředí dalších archivů mimo tento interval včetně zasláni archívu elektronickou poštou, je-li takové zaslání Uživatel má vždy kromě smluvně stanoveného počtu technicky možné. Tyto služby jsou zpoplatňovány dle datových prostředí k dispozici dvě další datová prostředí aktuálního ceníku poskytovatele. pro testovací a jiné účely. 6. Komunikace mezi Zákazník si nad rámec smlouvy může vyžádat další poskytovatelem a uživatelem datová prostředí (např. se stavem ke konci kalendářních roků apod.). Tato prostředí jsou zpoplatněna dle ceníku. 6.1 Nezávazná komunikace 5. Zálohování a archivace Nezávazná komunikace probíhá telefonicky a 5.1 Zálohování elektronickou poštou. Touto formou jsou doručována Zálohování je proces, který probíhá mimo Provozní dobu méně významná sděleni a jsou poskytovány konzultace. zpravidla v pozdějších nočních hodinách a pořízené zálohy se ukládají na bezpečném místě. Doba Formuláře na webových stránkách poskytovatele se uskladnění jednotlivých záloh je závislá především na typu zálohy a to následovně: rovněž, není-li řečeno jinak, považují za nezávaznou 1. Denní záloha - doba uskladněni je minimálně komunikaci. 1 měsíc, za denní zálohu se považuje každá záloha provedená v noci po pracovním dnu; 6.2 Závazná komunikace 2. Týdenní záloha - doba uskladnění je minimálně Za závaznou komunikaci se považují písemné 2 měsíce, za týdenní zálohu se považuje každá záloha provedená v noci z pátku na sobotu; dokumenty doručené doporučenou poštou, 3. Měsíční záloha - doba uskladnění je minimálně elektronickou poštou s elektronickým podpisem 1 rok, za měsíční zálohu se považuje každá záloha provedená v noci mezi posledním a prvním dnem v komerčním certifikátem vydaným akreditovanou měsíci; certifikační autoritou nebo certifikační autoritou Vema 4. Roční záloha - doba uskladnění je minimálně 2 roky, za roční zálohu se považuje každá záloha CA, či cestou datové schránky. provedená v noci z 31.12 na 1.1 následujícího roku. 6.3 Zprávy Vema a zprávy RSS 5.2 Archivace Uživatelé jsou informováni o nových verzích aplikací Archivaci datových prostředí si mohou uživatelé sami Vema, o dalších produktech nutných k fungování služby provádět pomocí aplikace Vema Správce. Archivaci je V4 Cloud, o plánovaných výlukách ve fungování služby a možné vytvářet v kterémkoliv okamžiku dle potřeb o novinkách a změnách ve fungování služby V4 Cloud zákazníka. Archivaci je vhodné vytvářet před operacemi, cestou Zpráv Vema. které výrazně zasahují do dat. Archiv se ukládá na serverech V4 Cloud. Stejné informace je možné přijímat běžnou RRS čtečkou ze Zákaznického webu z kanálu Provoz V4 Cloud a Maximální limit velikosti uložených archivů je kanálů podřízených. desetinásobek velikosti datového prostředí. Archivy nad tento limit mohou být zpoplatněny. Uživatelé jsou povinní Zprávy Vema nebo zprávy RSS sledovat. 5.3 Obnova dat 6.4 Kontakty Poskytovatele Obnovu dat z archívů vytvořených pomocí funkce archivace v programu Vema Správce si mohou uživatelé Aktuální verze kontaktních informací je k dispozici na provádět sami - bez dalšího zpoplatnění. V případě, že webových stránkách www.vema.cz v sekci Kontakty. uživatel požaduje obnovu dat pořízených při zálohováni, musí se obrátit se žádostí na poskytovatele. Takováto žádost musí splňovat požadavky závazné komunikace definované v kapitole „Komunikace mezi poskytovatelem a uživatelem'1 a je zpoplatněna dle ceníku poskytovatele.