Textová podoba smlouvy Smlouva č. 468329: Dodatek č. 4 ke Smlouvě o poskytování aplikačních služeb

Příloha dodatek2.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DODATEK Č. 2

                                       ke smlouvě č. 2009/007

     uzavřená podle ust. § 269, odst. 2 zákona 513/1991 Sb., Obchodního zákoníku,
                  ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Obchodní zákoník")

1    SMLUVNÍ STRAN             Y

1.1  UŽIVATEL

     Organizace:                  Město Milevsko
     Adresa:                      nám. E. Beneše 420, 399 01 Milevsko 1

     Jejímž jménem jedná:         Ing. František Troják, tajemník
     IČ:                          00249831
     Přidělené číslo licence:
                                  25546

     (dále v této smlouvě jen „uživatel")

1.2  POSKYTOVATEL

     Organizace:                  Vema, a. s.
     Adresa:                      Okružní 871/3a, 638 00 Brno

     Jejímž jménem jedná:         Ing. Jan Tomíšek, člen představenstva
     IČ:                          26226511
     Zapsána:                     Krajským soudem v Brně, oddíl B, vložka 3415

     (dále v této smlouvě jen „poskytovatel").

Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany tento dodatek č. 2 ke smlouvě
č. 2009/007.

2    PŘEDMĚT DODATKU

2.1. Tímto dodatkem se mění název předmětu smlouvy č. 2009/007. Ve všech relevantních
          ustanoveních této smlouvy se tak nahrazuje název předmětu smlouvy „aplikační
          služby" (též jako „služby") za termín „služby Verna V4 Cloud" (zkráceně též jako
          „Cloud").

2.1. Technické a provozní podmínky pro provozování služby ASP jako příloha této smlouvy
          se nahrazují novými technickými a provozními podmínkami pro provozování služby
          Verna V4 Cloud, které se stávají jako příloha č. 2 nedílnou součástí tohoto dodatku.

2.2. Dále se smlouva č. 2009/007 mění v těchto bodech:

          2.3.1. Znění bodů 3.1, 3.2, 3.3 a 6.6 se nahrazují novými texty takto:

            3.1 Poskytovatel se tímto zavazuje uživateli poskytnout v Cloudu k užívání
                    aplikace v rozsahu dle odst. 2 tohoto článku, a to způsobem stanoveným dále
                    v této smlouvě, a uživatel se zavazuje poskytovateli za jejich užívání platit
                    smluvenou cenu podle jednotlivých položek blíže uvedených v tabulce v
                    příloze č. 1 této smlouvy.

           3.1 Uživatel má oprávnění využívat v rámci služeb Cloudu aplikace uvedené v
                   příloze č. 1 za podmínek uvedených v této smlouvě a v Technických a
                   provozních podmínkách, které jsou přílohou č. 2 této smlouvy.

           3.2 V Cloudu bude mít uživatel uložena datová prostředí dle přílohy č. 1.
           6.6 Poskytovatel je oprávněn na základě výzvy uživatele učinit takové

                   protokolované zásahy do dat uživatele umístěných na serverech poskytovatele,
                   které povedou k odstranění problémových stavů, či nahlédnout do těchto dat
                   tak, aby mohla být ze strany poskytovatele poskytnuta uživateli efektivní
                   konzultace. Za takovou výzvu se považuje požadavek zadaný cestou Call
                   Centra Vema.

         2.3.2. Nově se doplňuje bod 6.10 takto:
           6.10 Uživatel je povinen používat pro zpracování dat v Cloudu verze aplikací určené
                   pro dané období zpracování dat v souladu s dokumentací, metodikami, články v
                   Bázi znalostí a ostatními pokyny poskytovatele.

         2.3.3. Znění bodů 11.2, 11.5 a 13.1 se nahrazují novými texty takto:
           11.2 Certifikáty budou vydány poskytovatelem vždy výhradně na základě písemné
                   žádosti uživatele. Žádost musí být doručena doporučeným dopisem nebo
                   prokazatelně předána osobně.

           11.5 Zjistí-li uživatel možné zneužití certifikátu, je oprávněn certifikát dočasně
                   zablokovat a je povinen neprodleně vyzvat poskytovatele k odvolání takového
                   certifikátu.

           13.1 Veškeré změny této smlouvy mohou být prováděny pouze formou číslovaných
                   dodatků podepsaných zástupci obou smluvních stran.

         2.3.4. Znění bodu 13.5 se nahrazuje novým textem takto:
           13.6 Nedílnou součástí této smlouvy jsou její přílohy:
                   • Příloha č. 1: Využívané aplikace, cena za jejich měsíční užívání a ostatní
                         čerpané služby
                   • Příloha č. 2: Technické a provozní podmínky platné ke dni podpisu tohoto
                         dodatku.

         2.3.5. Nově se doplňuje bod 13.7 takto:
           13.8 Přílohu č. 2 této smlouvy je oprávněn poskytovatel upravovat tak, aby je
                   udržoval v souladu zejména s bezpečnostními, technickými a provozními
                   potřebami.

2.3. Ostatní body smlouvy č. 2009/007 se nemění a zůstávají v platnosti přiměřeně změně
         názvu předmětu smlouvy.

3 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

3.1. Tento dodatek nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami.
         Je vyhotoven ve dvou stejnopisech; z nich jeden obdrží uživatel a jeden poskytovatel.
3.1. Smluvní strany prohlašují, že se řádně seznámily s obsahem tohoto dodatku, který
          odpovídá jejich pravé a svobodné vůli, učiněné nikoliv v tísni či za jinak nápadně
          nevýhodných podmínek a na důkaz tohoto připojují vlastnoruční podpisy.

V Milevsku 21.06.2013  V Brně dne 21. 6. 2013

Město Milevsko         Vema, a. s.

Ing. František Troják   Ing. Jan Tomíšek
        tajemník       člen představenstva
                              PŘÍLOHA

                        č. 1 ke smlouvě č. 2009/007
                                      verze 4

Využívané aplikace, cena za jejich měsíční užívání a ostatní čerpané služby

Uživatel                                      IČ             Počet pracovníků

Město Milevsko                             00249831              112

Využívané aplikace a jejich cena za měsíc                            poplatek za měsíc

                      aplikace                         rozsah                         1.637
                                                     využívání                          609
                                                                                        166
Mzdy - PAM                                           120                                166
                                                                                          63
Personalistika - PER                                 120                                106
                                                                                          79
El. Podání listů důchodového pojištění - ELD         120
                                                                                   zdarma
Registr nemocenského pojištění - RNP                 120                              2.826

HB0019 (PAM -> Česká spořitelna, formát ABO)         120

HF0009 (PAM -> penzijní fondy ČR)                    120

HU0016 (zaúčtování mezd do IS Gordie, věta 56D)      120

Základní portál Vema                                 120

CELKEM

Počet využívaných datových prostředí a měsíční cena této služby

datové prostředí        počet                 cena za měsíc

Provozní                        1                    521

Testovací a jiná                2                            0

Částky jsou uvedeny v Kč a bez DPH.

V Brně dne 21.06.2013.
                                                          Technické a provozní podmínky služby Vema V4 Cloud

Technické a provozní podmínky
      služby Vema V4 Cloud

                   v. 1.1 z 26. listopadu 2012

1. Provozní podmínky                                      1.5 Instalované programové vybavení

1.1 Minimální konfigurace HW                              Uživatel je pro užívání služby V4 Cloud povinen mít
                                                          nainstalováno programové vybavení, které zahrnuje
HW konfigurace počítače uživatele musi vždy splňovat      aktuální verzi produktu SX0016 (V4 Cloud - klient). Tento
doporučené minimum pro použitý operační systém            produkt je distribuovaný Poskytovatelem a dostupný ke
vydávané výrobcem operačního systému. Dále se             stažení prostřednictvím Zákaznického Webu Vema, na
vyžaduje minimálně 500 MB volného místa na pevném         adrese https://zakaznik.vema.cz, v části Produkty, a
disku pro instalaci nezbytného programového vybavení,     podsekci Systémové produkty.
a minimálně jeden volný USB port pro připojení média s
certifikátem.                                             Aktualizace tohoto programového vybavení je
                                                          standardně prováděna automaticky dle přednastaveného
1.2 Podporované operační systémy                          instalačního plánu. Standardně se aktualizace spouští v
                                                          kontextu nainstalované systémové služby „Vema -
32-bitové verze operačních systémů:            Microsoft  Služba vzdálené správy", která je výchozí součástí
                                                          instalace. To umožňuje provádět aktualizace i v
Windows XP SP3, Windows Vista SP2, Windows 7 SP1          případech, kdy uživatel pracuje pod účtem s omezenými
                                                          oprávněními. Uživatel je povinen tyto aktualizace vždy
a 64-bitové verze: Windows Vista SP2, Windows 7 SP1 -     umožnit.

všechny s českým nebo slovenským místním a                Instalaci je potřeba provádět pod účtem, který má na
                                                          počítači dostatečná oprávnění (Lokální administrátor,
jazykovým nastavením systému. U těchto operačních         případné Power User).

systémů je nutno mít nainstalovaný Microsoft Internet     1.6 Konfigurace Firewallu

Explorer ve verzi 7, 8, nebo 9. V případě použití         V případě použití firewallu na straně uživatele je nutno
                                                          mít pro provoz V4 Cloud nastaveno následující:
volitelných doplňků Vema, jako je například Excelent a
                                                            • Možnost navázání TCP spojení (porty 4147 a 443',
další, je nutno mít nainstalovaný Microsoft Office 97          na cílový rozsah IP adres 213.151.65.193 -
                                                               213.151.65.254
SR2b CZ, Office 2000 CZ, Office XP CZ, Office 2003
                                                            • Možnost navázání TCP spojení (port 4112) na
CZ, Office 2007 CZ nebo 32-bit verzi Office 2010 CZ. V         adresu support.vema.cz pro zajištění funkčnosti
                                                               automatických aktualizací klientských aplikaci Vema.
systému musí být funkční Microsoft Installer.
                                                            • Povolit přístup na Zákaznický web společnosti
Na jiných než výše uvedených operačních systémech              Vema na adrese https://zakaznik.vema.cz
nerii služba V4 Cloud podporována.
                                                            • Povolit přístup na a web společnosti Vema na
1.3 Parametry připojení k internetu                            adrese http://www.vema.cz

Pro připojení do systému V4 Cloud je nutné internetové    1.7 Automatické aktualizace
připojeni o rychlosti min. 64 kb/s s plně funkčním
systémem pro překlad doménových názvů (DNS). Při          Automatické aktualizace udržují vše potřebné k
přístupu více klientů je nutná přiměřeně vyšší přenosová  provozování služby V4 Cloud na straně uživatele v
rychlost.                                                 aktuálním stavu. Před aktualizací dojde ke stažení
                                                          aktuálních verzí a následné aktualizaci. Doba stahování
Poskytovatel nepřebírá žádné záruky za připojení          je závislá na rychlosti pňpojení uživatele k internetu.
uživatele k internetu. V případě potřeby řešení potíží s  Vždy před provedením aktualizace je uživatel dotázán,
připojením k internetu a následným připojením ke službě   zda si aktualizaci přeje provést.
V4 Cloud se jedná o hrazenou službu dle aktuálního
ceníku poskytovatele.                                     Pro instalací aktualizací je potřeba zajistit, aby byly
                                                          prováděné uživatelem, který má na počítači dostatečná
1.4 Konfigurace připojení k Vema                          oprávnění (Lokální administrátor, případně Power User).
V4 Cloud
                                                          1.8 Portál Vema V4 Cloud
Konfiguraci připojení k systému V4 Cloud provedou
pracovníci Poskytovatele při zřízení služby. Do této      Uživatelé Portálu služby Vema V4 Cloud mohou oznámit
konfigurace je zakázáno jakýmkoliv způsobem
zasahovat.

Za žádné jiné instalace nepřebírá Poskytovatel žádné
záruky.

Opětovné zprovoznění služby bude hrazeno dle platného
ceníku.
společnosti Vema seznam IP adres, ze kterých budou na        nejrychleji, nejpozději však v průběhu druhého
portál přistupovat. Z jiných adres než takto explicitně      pracovního dne od podání žádosti o odvoláni
vyjmenovaných pak nebude přístup umožněn.                    poskytovatelem odvolán a nebude již poskytovatelem
                                                             nadále akceptován pro účely jakékoliv komunikace.
2. Certifikáty a certifikační                                Poskytovatel nenese žádnou zodpovědnost za škody
politika                                                     způsobené zneužitím neodvolaných certifikátů a to až do
                                                             doby technické realizace odvolání.
2.1 Použití certifikátů
                                                             Odvolání certifikátu je zpoplatňováno dle aktuálního
Přístup ke službě V4 Cloud a veškerá závazná                 ceníku poskytovatele.
elektronická komunikace s poskytovatelem je z důvodu
zajištění průkazné identity uživatele a zajištění            2.5 Žádost o vydání certifikátu
bezpečnosti a ochrany dat prováděna výhradně za
pomoci certifikátů. Platnost certifikátů je omezena          Žádosti o vydání certifikátů se phjimá výhradně na
výhradně pro potřeby služby V4 Cloud.                        základě standardního formuláře zaslaného doporučeným
                                                             dopisem. Žádost musi být podepsána statutárním
Certifikáty slouží zejména pro:                              zástupcem uživatele.

1. přihlášení ke službě V4 Cloud pomocí bezpečného           2.6 Žádost o vydání následného certifikátu
      kanálu SSL,
                                                             Nejpozději 15 dnů před uplynutím doby platnosti požádá
2. v některých případech i pro zasílání a přijímáni          uživatel poskytovatele o vydání nového certifikátu.
      podepsané elektronické pošty při komunikaci s          Certifikát je vydán za stejných podmínek a stejným
      poskytovatelem.                                        způsobem jako první certifikát.

2.2 Vydání certifikátů                                       2.7 Žádost o odvolání certifikátu

Vydavatelem těchto certifikátů je certifikační autorita      Žádost o odvolání certifikátu je možné podat telefonicky
Vema CA. Uživatel při zřizování služby V4 Cloud obdrží       na Call Centrum Vema nebo faxem na faxové číslo
požadovaný počet certifikátů na elektronickém médiu.         poskytovatele zveřejněné na jeho webových stránkách.
Médium je omezeně opakovaně použitelné. Cena vydání
certifikátů se řídí sazbou dle aktuálního ceníku             Na základě takovéto žádosti bude certifikát na dobu
poskytovatele.                                               čtrnácti dnů od doručení žádosti dočasně odvolán.
                                                             Uživatel je následně povinen doručit poskytovateli
Z důvodů bezpečnosti je platnost certifikátů omezena na      osobně nebo doporučeným dopisem písemnou
3 roky. Po vypršení této požádá uživatel poskytovatele o     statutárním zástupcem podepsanou žádost o odvolání
vydání následného certifikátu.                               certifikátu na standardním formuláři. Na základě takové
                                                             žádosti je poskytovatel povinen certifikát nejpozději
Certifikát na elektronickém médiu bude uživateli vždy        následující pracovní den zneplatnit trvale. Nebude-li
zaslán doporučenou zásilkou prostřednictvím pošty na         žádost o trvalé odvolání certifikátu doručena nejméně
adresu sídla uživatele, nebo bude předán osobně proti        dva pracovní dny před ukončením čtrnáctidenního
podpisu oprávněné osoby uživatele.                           dočasného odvolání, může poskytovatel certifikát
                                                             obnovit.
2.3 Typy certifikátů
                                                             3. Podpora a dostupnost služby
Certifikáty jsou podle požadavku uživatele vedeny
dvojím způsobem:                                             3.1 Aplikační a technická podpora

1. Osobní certifikát vydaný na jméno                         Podpora uživatelů služby probíhá zejména
                                                             prostřednictvím Zákaznického webu na adrese
      Osobní certifikát se vydává vždy na jméno              https://zakaznik.vema.cz, na který všichni uživatelé musí
      konkrétního pracovníka uživatele a je nepřenosný.      mít zřízený přístup. Přístup na Zákaznický web vyžaduje
      Certifikát je svázán vždy pouze s danou osobou a v     prvotní registraci a je následně chráněn jménem a
      případě ukončení její práce se službou V4 Cloud je     heslem.
      nutno požádat poskytovatele o odvolání certifikátu.
      Tato varianta je bezpečnější a zajišťuje plnou         Aplikační a technická podpora je dostupná
      průkaznost a osobní zodpovědnost za použití            prostřednictvím Call Centra Vema telefonicky či pomocí
      certifikátu.                                           webového formuláře.

2. Certifikát vydaný na roli                                 Aplikační podpora je poskytována v pracovních dnech od
                                                             8.00 do 17.00 a zahrnuje řešení případných problémů
      Certifikát na roli se vydává na obecnou roli vůči      spojených s užíváním aplikací dle požadavků uživatele.
      službě V4 Cloud a je přenosný na osobu vystupující     Aktuální informace jsou sdělovány na Zákaznickém
      v dané roli. Certifikáty na roli nesmi být používány   webu a upozorňováni na ně probíhá cestou Zpráv Vema
      více osobami současně. Uživatel je plně                v klientovi Vema. Zákazník je povinen tyto zprávy
      zodpovědný za evidenci používání certifikátů na roli   přijímat a mít funkční přístup na Zákaznický web.
      konkrétními osobami.

2.4 Odvolání certifikátů

V případě ztráty či hrozby zneužiti certifikátu v době jeho
platnosti uživatel bezodkladně požádá poskytovatele o
odvolání certifikátu. Takovýto certifikát bude co
                                                            Technické a provozní podmínky služby Vema V4 Cloud

3.2 Zkouška dostupnost služby                               5.4 Zasílání archívů uživatelům

Dostupnost služby lze kdykoliv zjistit běžným               Poskytovatel zašle vždy na vyzvání a to až čtyřikrát
internetovým prohlížečem na adrese Zákaznického webu        ročně uživateli na CD nebo obdobném médiu úplný
http://zakaznik.vema.cz. Na této adrese jsou rovněž         archiv jeho dat a to vždy doporučeným dopisem do sídla
zveřejňovány informace o plánovaných změnách v              organizace. Součástí výzvy uživatele musí být
dostupnosti služby či jiných souvisejících skutečnostech    jednoznačná identifikace archivu či archivů, který si přeje
spojených s provozem služby.                                zaslat. Zaslání těchto čtyř archivů je součástí běžné ceny
                                                            služby V4 Cloud.
4. Datová prostředí
                                                            Uživatel si v případě potřeby může zažádat i o zaslání
4.1 Využívaná datová prostředí                              dalších archivů mimo tento interval včetně zasláni
                                                            archívu elektronickou poštou, je-li takové zaslání
Uživatel má vždy kromě smluvně stanoveného počtu            technicky možné. Tyto služby jsou zpoplatňovány dle
datových prostředí k dispozici dvě další datová prostředí   aktuálního ceníku poskytovatele.
pro testovací a jiné účely.
                                                            6. Komunikace mezi
Zákazník si nad rámec smlouvy může vyžádat další            poskytovatelem a uživatelem
datová prostředí (např. se stavem ke konci kalendářních
roků apod.). Tato prostředí jsou zpoplatněna dle ceníku.    6.1 Nezávazná komunikace

5. Zálohování a archivace                                   Nezávazná komunikace            probíhá telefonicky a

5.1 Zálohování                                              elektronickou poštou. Touto formou jsou doručována

Zálohování je proces, který probíhá mimo Provozní dobu      méně významná sděleni a jsou poskytovány konzultace.
zpravidla v pozdějších nočních hodinách a pořízené
zálohy se ukládají na bezpečném místě. Doba                 Formuláře na webových stránkách poskytovatele se
uskladnění jednotlivých záloh je závislá především na
typu zálohy a to následovně:                                rovněž, není-li řečeno jinak, považují za nezávaznou

1. Denní záloha - doba uskladněni je minimálně              komunikaci.
       1 měsíc, za denní zálohu se považuje každá
       záloha provedená v noci po pracovním dnu;            6.2 Závazná komunikace

2. Týdenní záloha - doba uskladnění je minimálně            Za závaznou komunikaci se považují písemné
       2 měsíce, za týdenní zálohu se považuje každá
       záloha provedená v noci z pátku na sobotu;           dokumenty doručené              doporučenou poštou,

3. Měsíční záloha - doba uskladnění je minimálně            elektronickou poštou s          elektronickým podpisem
       1 rok, za měsíční zálohu se považuje každá záloha
       provedená v noci mezi posledním a prvním dnem v      komerčním certifikátem          vydaným akreditovanou
       měsíci;
                                                            certifikační autoritou nebo certifikační autoritou Vema
4. Roční záloha - doba uskladnění je minimálně
       2 roky, za roční zálohu se považuje každá záloha     CA, či cestou datové schránky.
       provedená v noci z 31.12 na 1.1 následujícího roku.
                                                            6.3 Zprávy Vema a zprávy RSS
5.2 Archivace
                                                            Uživatelé jsou informováni o nových verzích aplikací
Archivaci datových prostředí si mohou uživatelé sami        Vema, o dalších produktech nutných k fungování služby
provádět pomocí aplikace Vema Správce. Archivaci je         V4 Cloud, o plánovaných výlukách ve fungování služby a
možné vytvářet v kterémkoliv okamžiku dle potřeb            o novinkách a změnách ve fungování služby V4 Cloud
zákazníka. Archivaci je vhodné vytvářet před operacemi,     cestou Zpráv Vema.
které výrazně zasahují do dat. Archiv se ukládá na
serverech V4 Cloud.                                         Stejné informace je možné přijímat běžnou RRS čtečkou
                                                            ze Zákaznického webu z kanálu Provoz V4 Cloud a
Maximální limit velikosti uložených archivů je              kanálů podřízených.
desetinásobek velikosti datového prostředí. Archivy
nad tento limit mohou být zpoplatněny.                      Uživatelé jsou povinní Zprávy Vema nebo zprávy RSS
                                                            sledovat.
5.3 Obnova dat
                                                            6.4 Kontakty Poskytovatele
Obnovu dat z archívů vytvořených pomocí funkce
archivace v programu Vema Správce si mohou uživatelé        Aktuální verze kontaktních informací je k dispozici na
provádět sami - bez dalšího zpoplatnění. V případě, že      webových stránkách www.vema.cz v sekci Kontakty.
uživatel požaduje obnovu dat pořízených při zálohováni,
musí se obrátit se žádostí na poskytovatele. Takováto
žádost musí splňovat požadavky závazné komunikace
definované v kapitole „Komunikace mezi poskytovatelem
a uživatelem'1 a je zpoplatněna dle ceníku poskytovatele.