Textová podoba smlouvy Smlouva č. 471845: MŠ Jeřmanická a MŠ Jablůňka - oprava chodníků

Příloha SOD_MS_Jermanicka_MS_Jablunka_oprava_chodniku.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

                                             č.0060/16/0326
                                             č.DS201600826
      uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
                                             v platném znění

                         I. Smluvní strany

Objednatel:              STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC
                         Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1
zastoupené:              panem Tiborem Batthyánym, primátorem města
ve věcech smluvních:     panem Tomášem Kyselou, náměstkem primátora
ve věcech technických:   panem Vladimírem Vavřenou, oddělení správy objektů
                         a zařízení
IČ:                      00262978
DIČ:                     CZ00262978
bankovní spojení:        XXXXXXXXXX

(dále jen „objednatel“)

a

Zhotovitel:              STYLSTAV Liberec s.r.o.

se sídlem:               Dlouhá 55, Liberec 25, 463 12

zastoupené:              Martin Dušák

ve věcech technických: Martin Dušák

IČ:                      25426541

DIČ:                     CZ25426541

bankovní spojení:        XXXXXXXXX

zapsaný v obchodním rejstříku vedeném KS v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 17553

(dále jen „zhotovitel“)

                                       II. Předmět, účel a místo plnění

1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje
    k převzetí díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených níže.

    2) Předmětem plnění této smlouvy je oprava vnitroblokových chodníků v areálu Mateřské
        školy Jeřmanická, se sídlem Jeřmanická 487/27, 463 12 Liberec 25 a v areálu
        Mateřské školy Jablůňka, se sídlem Jabloňová 446/29, 460 01, Liberec 12 včetně
        provedení všech dalších činností, které jsou s tímto spojeny a jsou specifikovány v
        položkovém rozpočtu, jež tvoří přílohu č.1 této smlouvy.

3) Předmětem plnění jsou zejména tyto stavební práce:

     demontáž stávajících chodníků a obrubníků;
     výkopové práce;
     úprava pláně a pokládka ložných vrstev;
     montáž palisád a obrubníků;
     pokládka zámkové dlažby;

                                                       1
4) Účelem takového plnění zhotovitele (díla) je zlepšení bezpečnosti dětí, pohybujících se
     po vnitroblokových chodnících v mateřských školách.

5) Veškeré použité materiály musí být použity jako nové a musí mít 1. jakostní třídu.

6) Veškeré použité materiály a zařízení musí být schváleny pro použití v ČR a splňovat
     normy ČSN. Během realizace díla je zhotovitel povinen klást důraz na maximální kvalitu
     provedených prací.

7) Místo plnění: Mateřská škola Jeřmanická, adresa ul. Jeřmanická čp. 487/27, 463 12
     Liberec 25 a Mateřská škola Jablůňka, adresa ul. Jabloňová čp. 446/29, 460 01 Liberec
     12

                                                  III. Termín plnění

1) Zahájení díla: do 5 dnů po podpisu smlouvy

2) Dokončení a předání díla: do šesti týdnů od převzetí staveniště, stanovený termín je
     maximální, nepřekročitelný, bez vad a nedodělků na díle, vyplývajících z protokolu
     o předání a převzetí díla.

3) Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště za podmínek uvedených v čl. IV této smlouvy
     o dílo do tří (3) pracovních dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději do tří (3) dnů
     od převzetí staveniště zahájit plnění této smlouvy.

4) Lhůta pro dokončení díla počíná běžet dnem protokolárního předání staveniště zhotoviteli
     (dále jen „lhůta“). Za okamžik splnění se považuje den protokolárního předání díla bez
     vad a nedodělků objednateli.

                                     IV. Staveniště, stavební deník

1) Objednatel po uzavření této smlouvy písemně vyzve zhotovitele k převzetí staveniště pro
   stavbu (dále jen „staveniště“). Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že
   je obeznámen s místem a okolní situací stavby. Náklady na zřízení staveniště, jeho provoz,
   údržbu a likvidaci po dokončení stavby jsou součástí ceny díla. Předáním staveniště se
   rozumí protokolární předání staveniště pro stavbu a její zázemí.

2) O předání staveniště objednatelem a jeho převzetí zhotovitelem bude sepsán písemný
   protokol podepsaný oběma smluvními stranami, popř. pověřenými osobami smluvních
   stran. Současně bude údaj o datu předání staveniště zapsán ve stavebním deníku stavby
   a budou zde uvedeny i připojovací body elektrické energie a vody. Zhotovitel není oprávněn
   odmítnout převzetí staveniště bezdůvodně nebo pro důvody nebránící zahájení stavby,
   jinak platí, že staveniště bylo předáno v den označený ve výzvě objednatele.

                                                        2
4) 3) Dodávku energií a přístup na staveniště, jeho údržbu a bezpečný provoz zajistí na své
     náklady zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou všech
     energií po dobu provádění stavby, dále veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé
     či vyměřené v souvislosti se staveništěm, jeho existencí a vlivem na okolí. Výše spotřeby
     vody a energií bude zjištěna pomocí podružného měření vody a elektřiny, které zajistí na
     své náklady zhotovitel. Evidence spotřeby bude uvedena ve stavebním deníku při předání
     stavby zhotoviteli jako počáteční stav a při předání hotového díla jako stav konečný.
     Zhotovitel uhradí náklady za spotřebovanou energii a vodu jednotlivým příspěvkovým
     organizacím, a to Mateřské škole Jeřmanická, Jeřmanická 487/27, 463 12 Liberec 25
     a Mateřské škole Jablůňka, Jabloňová 446/29, 460 01 Liberec 12, které s budovami a
     pozemky hospodaří, a to na základě vystavených faktur. Jednotková cena bude shodná
     s cenou, kterou účtují dodavatelé energií a vody příspěvkovým organizacím.

4) Zhotovitel umožní přístup na staveniště všem svým zaměstnancům, subdodavatelům,
   osobě vykonávající autorský anebo technický dozor stavby a koordinátora BOZP (je-li
   určen), zástupcům a poradcům objednatele a jiným osobám oprávněným vstupovat
   na staveniště dle právních předpisů. Ve vztahu k těmto osobám zhotovitel odpovídá
   za bezpečný přístup a pohyb po staveništi. Zhotovitel umožní přístup na staveniště
   osobě provádějící fotodokumentaci a videozáznamy o průběhu provádění stavby, tuto
   osobu vybaví potřebnými ochrannými prostředky a odpovídá za její bezpečný pohyb v
   prostoru staveniště. V souladu s novelou zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další
   požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění
   bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní
   vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), účinnou
   od 1. 5. 2016, je zhotovitel povinen poskytnout svou součinnost a zajistit poskytnutí
   součinnosti svých subdodavatelů určenému koordinátorovi bezpečnosti a ochrany zdraví
   při práci, a to po celou dobu realizace díla.

5) Mimo staveniště nesmí zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávat jakýkoliv materiál, ani
   nesmí mimo hranice staveniště činností na stavbě neoprávněně zasahovat do nemovitostí
   sousedících se staveništěm.

6) Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště zařízení staveniště o velikosti přiměřené
   staveništi a povaze stavby.

7) Při provádění stavby nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě
   na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí
   imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav,
   přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti
   se stavební činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly.

8) Do pěti (5) pracovních dnů po předání a převzetí stavby na základě oboustranně
   podepsaného předávacího protokolu je zhotovitel povinen staveniště vyklidit, vyčistit a
   uvést prostor (popř. zasažené okolí staveniště) do náležitého stavu, tj. zejména odklidit
   veškeré zbytky, demontovat staveništní buňku, odstranit provizorní přípojky energií. O
   vyklizení staveniště bude stranami podepsáno potvrzení.

9) Zhotovitel je povinen vést o provádění stavby počínaje dnem převzetí staveniště řádný,
   úplný a průkazný stavební deník (dále jen „stavební deník“) a provádět v něm záznamy
   v rozsahu a o obsahu, jak vyplývá z platných právních předpisů, tj. zejména zaznamenávat
   všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy, zejména údaje o časovém postupu
   prací, o jakosti díla a zdůvodněných odchylkách prováděných prací, údaje o počtu
   pracovníků, počasí, o denní teplotě, o subdodavatelích a jejich činnostech, o dopravovaném
   materiálu na staveništi a odvozech ze staveniště, odchylky od vydaných veřejnoprávních
   rozhodnutí, jakož další údaje mající význam z hlediska budoucí kvality a vlastností stavby
   apod. Pro případné montážní práce musí zhotovitel, resp. subdodavatelé vést montážní
   deník. Stavební/montážní deník musí být veden přímo na staveništi a právo provádět v něm
   záznamy mají zhotovitel, objednatel a jím pověřená osoba vykonávající technický dozor,

                                                        3
   osoba vykonávající dozor nad BOZP jakož i osoby s právem vstupovat na staveniště za
   účelem kontroly dodržování právních předpisů při provádění stavby.
10) Při dokončení stavby zhotovitel spolu s jejím předáním odevzdá objednateli originál
   kompletního stavebního deníku a projektovou dokumentaci skutečného provedení stavby.

11) Výkon technického dozoru investora (TDI) nesmí provádět dodavatel stavby, ani osoba s
   ním propojená – to však neplatí, pokud technický dozor provádí sám objednatel.

12) Zhotovitel bere na vědomí, že plnění díla bude prováděno za provozu mateřských škol
   Jeřmanická a Jablůňka.

                                             V. Cena za dílo

1) Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele
            ze dne 23.9.2016 podané v rámci výběrového řízení na veřejnou zakázku

„Mateřská škola Jeřmanická, Jeřmanická 487/27, 463 12 Liberec 25
   a Mateřská škole Jablůňka, Jabloňová 446/29, 460 01 Liberec 12 – oprava
                                    vnitroblokových chodníků“

Účastníky dohodnutá cena díla činí:  325.187,99 Kč
 Celková cena díla bez DPH            68.289,48 Kč
 DPH 21%

Celková cena díla včetně DPH         393.477,47 Kč

2) Celková cena za dílo uvedená výše bez DPH (dále jen ”celková cena”) je smluvními
   stranami sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený v čl. II. smlouvy a jako cena
   nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i v případě prodloužení lhůty
   plnění z důvodu na straně objednatele.

3) Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému
   a kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena
   zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje kurzů
   české měny k zahraničním měnám až do doby dokončení a předání díla. Celková cena
   zahrnuje zejména náklady na zřízení, provoz a odstranění zařízení staveniště, náklady na
   bezpečnostní opatření, náklady na dodávku elektřiny, vodné, stočné, odvoz a likvidaci
   odpadů, skládkovné, pomocné lešení, náklady na používání strojů a služeb až do předání
   a převzetí dokončeného díla, náklady na zhotovování, výrobu, obstarání, přepravu věcí,
   zařízení, materiálů, dodávek, náklady na pojištění předmětu díla a odpovědnosti za škody,
   bankovní garance, daně, cla, poplatky.

4) Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací
   zhotovitelem ve výši položek uvedených v nabídkovém rozpočtu zhotovitele, který tvoří
   přílohu č. 1 této smlouvy. Stejně bude postupováno, pokud v průběhu provádění díla dojde

                                                       4
   k dílčím změnám technologií nebo k záměně materiálů (o nižší kvalitě a cenové kategorii)
   předem projednaných a odsouhlasených objednatelem.

5) Celková cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české
   měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny
   nebo cla. Celková cena s DPH může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH.

                                              VI. Platební podmínky

1) Dohodnutá cena bude ze strany objednatele uhrazena na základě zhotovitelem vystavené
    celkové faktury s 30 -ti denní splatností od data jejího prokazatelného předání objednateli.

2) Podkladem pro vystavení faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek,
    oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo
    k tomu stranami pověřenými vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro
    objednatele. Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně
    provedených prací nebo dodávek pověřenými pracovníky smluvních stran bude tvořit
    přílohu a součást příslušného daňového dokladu a dále pak fotodokumentace na CD,
    zachycující průběh plnění.

3) Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona
    č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady
    nebudou mít odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky
    podepsaný soupis provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti
    zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti
    počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů

4) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění.

5) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky
    zhotovitele na úhradu vícenákladů oproti sjednané celkové ceně.

6) Zhotovitel má právo fakturovat cenu díla maximálně do výše 90% celkové ceny díla bez
    DPH, zbývající částka 10% celkové ceny díla bez DPH (tzv. pozastávka) bude
    zhotovitelem vystavena za splnění následujících podmínek:
     po předání díla objednateli bez vad a nedodělků dle zápisu o předání a převzetí díla;
     nebo dojde-li k převzetí díla objednatelem s vadami a nedodělky, pak po odstranění
         všech vad a nedodělků uvedených v protokole o předání a převzetí díla. O odstranění
         vad a nedodělků z přejímky bude vyhotoven oboustranně podepsaný zápis či
         potvrzení.

                                                  VII. Smluvní pokuty

1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 7.000,- Kč za každý započatý den
       prodlení s termínem dokončení a předání celého díla bez omezení její celkové
       výše.

                                                        5
2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a
       započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad nebo
       nedodělků vyplývajících z předávacího protokolu.

3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a
       započatý den v případě prodlení s termínem pro nástup na odstranění vad v záruce.

4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a
       započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad
       v záruce.

5) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý započatý den
       prodlení s termíny uvedenými v čl. III. odst. 3 Smlouvy a termínem uvedeným v čl. IV.
       odst. 8 smlouvy.

6) V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů
     má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý
     jednotlivý případ.

7) V případě porušení čl. XIII. odst. 2 této smlouvy má objednatel právo účtovat zhotoviteli
     smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč za každý jednotlivý případ a každý den, kdy dílo
     provádí subdodavatel, kterého objednatel písemně neschválil.

8) V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto
     článku uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 4.000,- Kč
     za každý den prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud porušení neodstraní do
     3 dnů poté, co byl na porušení písemně upozorněn.

9) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo
       požadovat smluvní pokutu max. ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý den
       prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je
       zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.

10) Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit
       nebo použít materiál v odpovídající kvalitě.

11) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody.

12) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti,
       na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku
       uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé
       v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně.

13) Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v
       době odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno.

14) Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv
       splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli.

15) Označil-li objednatel v reklamaci, že se jedná o vadu, která brání řádnému užívání díla,
       případně hrozí nebezpečí škody velkého rozsahu (havárie), sjednávají obě smluvní
       strany smluvní pokuty v dvojnásobné výši.

                                                        6
                                  VIII. Odpovědnost za škody a pojištění

    1. Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami
    a subjekty (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po
    celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak
    za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku,
    tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů,
    prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez
    zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit.

    2. Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu
    realizace díla na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody
    vzniklé z jakékoliv příčiny na prováděné stavbě včetně materiálů určených k zabudování
    do díla a včetně zařízení staveniště, a to v plné výši dohodnuté ceny díla.

    3. Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu
    dle požadavků v této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo,
    v originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je
    objednatel oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou
    smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla.

    4. Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a souvisejícími
    dokumenty nezbytnými k provedení díla, s faktickou místní situací, jakož i zejména situací
    na trhu a výhledem budoucího vývoje a s ohledem na zejména takto získané informace a
    na poslední poznatky a stav vědeckého zkoumání považuje dílo dle této smlouvy (včetně
    všech příloh a dokumentů souvisejících s dílem) a za podmínek v nich stanovených za
    řádně a včas proveditelné. Zhotovitel takto výslovně prohlašuje, že neshledal chybu ve
    výkazu výměr, která by mohla být příčinou případné vady díla.

    5. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského
    zákoníku

                                            IX. Prodloužení lhůty plnění

Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat ve lhůtě uvedené ve smlouvě (v souladu
s požadavky objednatele, uvedenými v zadávací dokumentaci). Prodloužení lhůty plnění může
požadovat pouze v případech, pokud plnění smlouvy je zpožděno nebo bude zpožděno
z kterékoli z následujících příčin:

              o neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele
              o pozastavení prací z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem

                   neplnění závazku zhotovitele)
              o v důsledku vyšší moci

                                                        7
                                                       X. Záruky

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.

2. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu
s příslušnými právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními
požadavky objednatele uvedenými v zadávací dokumentaci, se kterou se zhotovitel před
podpisem této smlouvy důkladně seznámil.

3. Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku na celé dílo v délce 60 měsíců ode
dne protokolárního předání díla objednateli bez vad a nedodělků.

4. Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla, je nástup k odstranění
těchto vad nejpozději do 7 dnů ode dne předání a převzetí díla a odstranění těchto vad
nejpozději do 15 dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na
charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší.

5. Pro odstraňování vad v záruce, je nástup k odstranění záruční vady nejpozději do 7
dnů ode dne jejího prokazatelného oznámení (např. z předávacího protokolu, dopisem, faxem,
elektronickou poštou) a odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů od jejich oznámení,
pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší.

                                            XI. Předání a převzetí díla

1) Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu
    oprávněná v místě plnění díla.

2) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, ihned po jejich
    ukončení.

3) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu.
4) O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a převzetí díla

    (dále jen „předávací protokol“). Zhotovitel je povinen objednateli předvést při předání díla
    jeho způsobilost sloužit svému účelu.
5) Objednatel souhlasí s převzetím díla, které vykazuje drobné vady a nedodělky nebránící
    v užívání díla. V takovém případě se tyto vady a nedodělky uvedou do předávacího
    protokolu. Jsou-li vadou nebo nedodělkem zednické práce, pak se přímo do předávacího
    protokolu uvede lhůta k jejich odstranění, nejdéle však do 15 dnů od podpisu předávacího
    protokolu.
6) Všechny vady a nedodělky uvedené v předávacím protokolu je zhotovitel povinen odstranit
    bezplatně ve sjednané lhůtě.
7) Dílo bude splněno protokolárním předáním a převzetím, případně odstraněním poslední
    drobné vady nebo nedodělku uvedené v předávacím protokole. Současně budou předány
    veškeré doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména, revize,
    certifikáty, atesty, zápisy o provedených zkouškách a především projektová dokumentace
    skutečného provedení stavby.
8) Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně a včas
    dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu.
9) Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat
   součinnost objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen o součinnost požádat
   předem a poskytnout k tomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud objednatel oznámí
   zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění
   požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto objednatelem určená lhůta.
   Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele písemně; pouze v urgentních

                                                        8
        případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat
        kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné
        podobě tuto žádost zaslat dodatečně.

                                           XII. Právo na odstoupení od smlouvy

 1) Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případě prodlení zhotovitele
      s termíny dohodnutými v čl. III. odst. 2. této smlouvy o více jak 5 dnů.

 2) Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případech, které
      předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva.

                                                     XIII. Subdodavatelé

1) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce subdodavatelů,
    uvedených v seznamu subdodavatelů podílejících se na plnění předmětu této smlouvy a
    subdodavatelů, prostřednictvím kterých prokázal některý z kvalifikačních předpokladů.
    Seznam subdodavatelů tvoří přílohu č. 2. této Smlouvy. V každém případě zhotovitel odpovídá
    za řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto prováděl sám.
    Zhotovitel je povinen na žádost objednatele předkládat v průběhu provádění díla aktuální
    písemný seznam všech svých subdodavatelů.

2) Změna subdodavatele oproti seznamu týkající se druhu a rozsahu jeho plnění je v průběhu
    plnění díla možná pouze po písemném souhlasu objednatele. Změna subdodavatele,
    prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace (to se týká i realizačního týmu), je
    v průběhu plnění díla možná v důsledku objektivně nepředvídatelných skutečností a pouze za
    předpokladu, že náhradní subdodavatel prokáže splnění kvalifikace ve shodném rozsahu jako
    subdodavatel původní a rovněž po předchozím písemném souhlasu objednatele.

3) Zhotovitel odpovídá objednateli, že subdodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními,
    odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení subdodávky, budou
    provádět předmět subdodávky sami přímo pro objednatele a že subdodavatelé nebudou
    převážnou část činnosti zadávat dalším podzhotovitelům nebo osobám nemajícím příslušná
    oprávnění pro činnost nebo povolení k výkonu práce na území ČR.

4) Za způsob provedení a kvalitu prací subdodavatelů na předmětu subdodávky díla, za jednání
    subdodavatele při plnění subdodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo
    opomenutím kterýmkoliv subdodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel
    objednateli jako by tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám.

5) Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv subdodavatelem o provedení
    subdodávky zaváže subdodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené
    objednatelem k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele
    předložit doklady a poskytnout informace o způsobu provádění subdodávky (použitých
    materiálech, technologiích). V případě pochybností objednatele o odbornosti či kvalitě
    prováděných prací subdodavatele, je objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele k zastavení
    takových činností a žádat změnu subdodavatele. Zhotovitel je povinen vyhovět žádosti
    objednatele a bezodkladně mu předložit k odsouhlasení náhradního subdodavatele.

                                                             9
                                                     XIV. Doložky

1) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv
    podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
    uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

2) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou
    chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou
    být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu
    zveřejní, za zveřejnění neoznačených údajů podle předešlé věty nenese žádnou
    odpovědnost.

3) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6
    odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
    uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

4) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její
    účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této
    smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního
    důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

5) Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve
    smyslu § 2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

                                               XV. Ostatní ujednání

1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními
    občanského zákoníku.

2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí
    s celým jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují.

3) Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran
    obdrží po dvou vyhotoveních.

4) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran.
5) Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva bude zveřejněna na webových stránkách

    Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob
    uvedených v této smlouvě.
6) Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků.

                                                       10
                                        XV. Přílohy smlouvy

Povinné přílohy smlouvy o dílo tvoří:

              1. Dílčí cenová nabídka včetně položkového rozpočtu
              2. Seznam subdodavatelů

V Liberci dne ………………………………      Za objednatele:
     Za zhotovitele:

…………………………….                    ………………………………
     Martin Dušák                        Tomáš Kysela
       jednatel
                                     náměstek primátora

                            11