Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4770744: Smlouva o dílo - frézování pařezů ve Dvořákových sadech, Cheb.

Příloha SOD frézování pařezů Dvořákovy sady př.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO NA ZHOTOVENÍ PROJEKTU


SOD „Frézování pařezů ve Dvořákových sadech“ 
Strana 1 (celkem 6) 

 Strana 1 (celkem 6) 

     Č.j.: MUCH  10890/2018 

SMLOUVA O DÍLO      
 

Číslo  ___________/2018 
                                                                

uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, mezi: 

 

       objednatelem:  Městem Cheb 

       se sídlem:  nám. Krále Jiřího z Poděbrad 1/14, 350 20 Cheb 

       IČO:  00253979 

 DIČ:  CZ 00253979 

       Bankovní spojení: KB Cheb č. ú. 528331/0100 

 zastoupeným:     Ing. Pavlom Vančom, vedoucím odboru správy majetku Městského úřadu             

                                  v Chebu, na základě plné moci ze dne 20.01.2014 

 (dále jen „objednatel“) 

 

a 

 

       zhotovitelem:        Jan Štrér 

       se sídlem:           Mlýnská 95/24, 350 02  Cheb 

       IČO:                    00915939 

       DIČ:                      CZ7706161815 

       Bankovní spojení: ČS a.s. Cheb, č.ú. 1004396123/0800 

 Jednající prostřednictvím: Janem Štrérem 

       (dále jen „zhotovitel“)      

        

 (objednatel a zhotovitel dále též společně jako „smluvní strany“) 

 

 

 
Článek I 

Předmět smlouvy 

 

1. Zhotovitel se touto smlouvou o dílo (dále jen „smlouva“) zavazuje provést pro objednatele řádně a včas, na 

svůj náklad a nebezpečí sjednané dílo dle Článku II této smlouvy a objednatel se zavazuje za provedené dílo 

zaplatit zhotoviteli cenu ve výši a za podmínek sjednaných v této smlouvě. 

 

 

Článek II 

Specifikace díla 

 

1.  Předmětem smlouvy je provedení díla „Frézování pařezů ve Dvořákových sadech“ v rozsahu a za 

podmínek závazné nabídky zhotovitele, učiněné dne 31.01.2018  a za cenu díla, kterou zhotovitel nabídl ve 

své nabídce, která tvoří přílohu této smlouvy.  Předmětem smlouvy jsou rovněž činnosti, práce a dodávky, 

které nejsou v nabídce zhotovitele obsaženy, ale o kterých zhotovitel věděl, nebo podle svých odborných 

znalostí vědět měl nebo mohl, že jsou k řádnému a kvalitnímu provedení díla dané povahy třeba. Dílo 

zahrnuje provedení, dodání a zajištění všech činností, prací a služeb, věcí a dodávek, nutných k realizaci 

díla, dále je „předmět díla“. 

2. Zhotovitel prohlašuje, že má pro plnění předmětu díla platné oprávnění a potřebné zkušenosti s dílem tohoto 

charakteru, potřebné odborníky a kvalifikaci pro zhotovení díla, že se dostatečně seznámil s faktickým 

stavem lokality a nezjistil žádné překážky ani další nesrovnalosti v nabídkové ceně, které by bránily 

provedení díla dle uvedené ceny a této smlouvy. 

 

 

 



SOD „Frézování pařezů ve Dvořákových sadech“ 
Strana 2 (celkem 6) 

 Strana 2 (celkem 6) 

Článek III 

Doba plnění a dodací podmínky díla 

 

1. Zhotovitel se zavazuje celé dílo řádně provést a protokolárně je předat objednateli bez vad a nedodělků ve 

lhůtě nejpozději do 20.05.2018. 

2. Smluvní strany se dohodly, že dílo bude provedeno jako celek, a to v následujících termínech: 

 

Zahájení díla     -  do 7 kalendářních dní od účinnosti smlouvy  

Dokončení díla a jeho  

protokolární předání  -  do 20. května 2018 

 

Dokončením díla a jeho předání objednateli se rozumí úplné kompletní dokončení předmětu díla bez vad 

a nedodělků včetně vyklizení místa realizace díla a doložení všech nutných náležitostí, dokladů, předaných 

zástupci objednatele s předávacím protokolem. 

3. Lhůta dokončení a protokolárního předání díla může být na základě dohody smluvních stran upravena 

dodatkem k této smlouvě v případě nemožnosti plnění díla z důvodu okolností, které mají bezprostřední vliv 

na provádění díla, tj. neplnění závazků objednatele dle této smlouvy, vyšší moc, nevhodných 

meteorologických podmínek pro nutnou technologii zhotovení díla apod., s výjimkou vadného plnění díla 

a neplnění smluvních podmínek této smlouvy ze strany zhotovitele díla.  Za vyšší moc se považují události, 

ke kterým dojde po podpisu smlouvy a jedná se zejména o stávky, blokády, hrozbu válečného konfliktu, 

přírodní pohromy, archeologický průzkum a archeologické nálezy. Po dobu trvání okolnosti vyšší moci se 

povinnosti smluvních stran dočasně přerušují a automaticky se obnovují po jejím zániku.  

4. Pro realizaci plnění dále platí „Obchodní podmínky“, které jsou uvedené v Článku VII.  

 
Článek IV 

Cena díla 

  
1. Smluvní strany se dohodly, že cena za provedení díla je stanovena na základě cenové nabídky - rozpočtu 

předaným zhotovitelem (příloha této smlouvy) a činí 110 019,25 Kč (slovy: jedno sto deset tisíc 

devatenáct  korun českých dvacet pět haleřů) včetně daně z přidané hodnoty v zákonem stanovené výši, 

z toho: 

Cena za provedení díla bez DPH  -    90 925,00 Kč 

DPH 21%     -    19 094,25 Kč  

cena  c e l k e m    -  110 019,25 Kč 

 

2. Cena díla dle Článku IV, odst. 1 této smlouvy je cena pevná a konečná a není možno ze strany zhotovitele 

požadovat její zvýšení, ani mají-li rozsah nebo nákladovost práce za následek překročení rozpočtu, 

nabídnutém zhotovitelem ve své nabídce a uvedeném v příloze této smlouvy.  Cena díla může být zvýšena, 

pouze pokud na základě písemného požadavku objednatele dojde ke změně rozsahu díla sjednaného dle této 

smlouvy, kterou zhotovitel nemohl při zpracování rozpočtu předpokládat, a to na základě písemného 

dodatku k této smlouvě podepsaného a odsouhlaseného oběma smluvními stranami. 

3. V ceně za provedení díla jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele, které při plnění svého závazku na 

zhotovení díla dle této smlouvy vynaloží (zejména náklady na dopravu, odvoz, uložení odpadu, atd.).  

4. Zhotovitel prohlašuje, že všechny technické, finanční, věcné a ostatní podmínky zhotovení díla zahrnul do 

kalkulace ceny za provedení díla a ručí za úplnost cenové nabídky - rozpočtu uvedeného v příloze č. 1 této 

smlouvy.   

5. Veškeré práce a dodávky nad rámec této smlouvy, změny, doplňky nebo rozšíření, které nejsou součástí díla 

dle této smlouvy, musí být vždy před jejich realizací zhotovitelem písemně objednatelem u zhotovitele 

objednány a odsouhlaseny smluvními stranami včetně jejich ocenění. Pokud zhotovitel provede některé, 

v tomto článku uvedené práce nebo dodávky bez písemného ujednání s objednatelem, provedeného formou 

dodatku k této smlouvě, má objednatel právo odmítnout jejich úhradu a cena za jejich provedení se stává 

součástí sjednané ceny za provedení díla uvedené v Článku IV, odst. 1.  

6. Cena za provedení díla je považována za uhrazenou řádně a včas, pokud ke dni splatnosti ceny za provedení 

díla, budou peněžní prostředky prokazatelně odepsány z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele, 

uvedeného v záhlaví této smlouvy. 



SOD „Frézování pařezů ve Dvořákových sadech“ 
Strana 3 (celkem 6) 

 Strana 3 (celkem 6) 

7. Daňový doklad (faktura) bude obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu (faktury) stanovené zákonem 

č. 235/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňový doklad (faktura) nebude obsahovat 

předepsané náležitosti, je objednatel oprávněn doklad vrátit ve lhůtě do data splatnosti. Zhotovitel je 

povinen takový doklad opravit, aby splňoval náležitosti dané zákonem. Lhůta pro zaplacení začíná běžet 

dnem doručení opraveného dokladu.  

 

Článek V 

Odpovědnost za vady 

 
1. Zhotovitel se zavazuje, že předané dílo bude prosté vad a bude kvalitativně odpovídat nabídce.  

2. Objednatel je oprávněn reklamovat vady díla u zhotovitele, a to písemnou formou. V reklamaci bude 

popsána vada díla a termín, do kterého požaduje objednatel závadu odstranit. Objednatel má právo volby 

způsobu odstranění důsledku vadného plnění. 

3. Zhotovitel se zavazuje bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 kalendářních dnů ode dne oznámení 

reklamace, zahájit odstraňování vady díla s ukončením odstranění vady díla nejpozději do 10 dnů ode dne 

zahájení odstraňování vady v případě, že se s objednatelem nedohodne jinak. 

Po dobu od nahlášení vady díla až do řádného odstranění předmětné vady neběží záruční lhůta s tím, že doba 

přerušení běhu záruční lhůty bude počítána na celé dny.  

4. Neodstraní-li zhotovitel oprávněně reklamované vady a nedodělky v dohodnuté lhůtě, nebo ve stanovené 

lhůtě nezahájí-li jejich odstraňování, má objednatel právo zadat provedení opravy třetí osobě s tím, že 

náklady na provedenou reklamační opravu budou účtovány na vrub zhotovitele a zhotovitel se zavazuje tyto 

náklady v plné výši zaplatit. 

5. Práva a povinnosti ze zhotovitelem poskytnuté záruky za jakost díla nezanikají na předané části díla ani 

odstoupením kterékoliv ze smluvních stran od této smlouvy.  

6. Zhotovitel je povinen odstranit vadu i v případě, kdy neuznává, že za vadu odpovídá. Ve sporných případech 

nese zhotovitel náklady až do rozhodnutí o reklamaci, soudním znalcem. Na soudním znalci se smluvní 

strany dohodnou, návrh předkládá objednatel. Náklady za znalečné jdou k tíži té smluvní strany, v jejíž 

neprospěch bude rozhodnuto. V případě, že zhotovitel odstraňuje vady své dodávky, je povinen provedenou 

opravu objednateli protokolárně předat.  

 
 

Článek VI 

Platební podmínky 

 
1. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli cenu díla po jeho řádném kompletním dokončení a protokolárním 

předání, a to ve lhůtě stanovené v Článku VI, odst. 2.  

2.  Úhrada za dílo podle této smlouvy bude realizována na základě vystaveného daňového dokladu (faktury), 
kterého součástí bude provedeno vyúčtování DPH dle platných předpisů a případné smluvní pokuty a úroky 

z prodlení. Splatnost daňového dokladu (faktury) se sjednává na 30 pracovních dní od prokazatelného 

doručení objednateli. V případě, že do termínu splatnosti daňového dokladu (faktury) nebudou odstraněny 

případné závady, prodlužuje se splatnost daňového dokladu (faktury) o dalších 30 dnů od termínu odstranění 

poslední závady, uvedené v předávacím protokolu.   

3.  Úhrada bude provedena bezhotovostně převodem na účet zhotovitele.  
4.  Vícepráce provedené zhotovitelem, aniž byla sjednána příslušná změna smlouvy, nebudou zhotoviteli 

uhrazeny. To neplatí, pokud objednatel provedení takových víceprací dodatečně písemně schválí, pokud tyto 

vícepráce byly účelně provedeny, k odstranění hrozících škod nebo závad nebo k zamezení rizika postihu 

v důsledku porušení právních a jiných předpisů, pokud tyto okolnosti nevznikly z důvodů na straně 

zhotovitele. 

 
Článek VII 

Obchodní podmínky 

 
1. Zhotovitel je oprávněn, v případě, že bude provádět dílo nebo jeho část subdodavatelem odsouhlaseným 

objednatelem, změnit subdodavatele pouze ze závažných důvodů a s předchozím písemným souhlasem 

objednatele. 



SOD „Frézování pařezů ve Dvořákových sadech“ 
Strana 4 (celkem 6) 

 Strana 4 (celkem 6) 

2. Zhotovitel se zavazuje provést objednané dílo svým jménem bez vad a nedodělků ve stanoveném termínu na 

své náklady a nebezpečí. Zhotovitel odpovídá v plném rozsahu za veškeré části díla provedené 

subdodavatelem. Zhotovitel prohlašuje, že prozkoumal místní podmínky na místě plnění díla a že práce 

mohou být dokončeny způsobem a v termínu stanovenými smlouvou. 

3. Zhotovitel odpovídá v průběhu provedení díla za pořádek a čistotu na místě realizace díla. Je povinen na své 

náklady odstranit odpady a nečistoty vzniklé provedením díla a průběžně odstraňovat veškerá znečištění 

a poškození komunikací, ke kterým dojde v souvislosti s prováděním díla. Zhotovitel se zavazuje řádně 

označit místo realizace díla v souladu s obecně platnými právními předpisy. Zhotovitel se zavazuje vyklidit 

a uvést místo realizace díla do náležitého stavu v termínu do předání díla. 

4. Objednatel kontroluje provedení díla zejména formou kontrolních dnů, které jsou stanoveny dohodou 

smluvních stran na základě časového harmonogramu postupu provedení díla. O průběhu a závěrech 

kontrolního dne se pořídí na konci kontrolního dne zápis, k jehož vypracování je povinen zhotovitel. 

Objednatel je navíc oprávněn kontrolovat provedení díla, a to kdykoli v průběhu jeho provádění. Zhotovitel 

je dále povinen poskytnout objednateli veškerou součinnost k provedení kontroly, zejména zajistit účast 

odpovědných zástupců zhotovitele a předložit na vyžádání veškerou dokumentaci a objednatelem 

požadované doklady.  

 

 

Článek VIII 

Smluvní pokuty 
 

1. Objednatel je oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu v případě zaviněného prodlení zhotovitelem: 

a) s termínem dokončení díla, 

b) s úplným vyklizením místa realizace díla do doby převzetí díla, 

c) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny v protokolu 

o předání a převzetí díla, 

d) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době. 

 

- Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu a) činí 1000 Kč za každý i započatý den 
prodlení. 

- Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu b) činí 1000 Kč za každý i započatý den 
prodlení. 

- Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu c) činí 1000 Kč za každý i započatý den 
prodlení. 

- Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu d) činí 1000 Kč za každý i započatý den 
prodlení. 

- Objednatel je dále oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu za prokazatelné porušení: 
a) ustanovení o bezpečnosti a ochraně zdraví v průběhu provedení díla, smluvní pokuta činí 

1000 Kč za každé porušení, uvedená částka nenahrazuje eventuelní postih ze zavedeného 

správního řízení, 

b) ustanovení o ochraně životního prostředí, ochraně přírody a nakládání s odpady, smluvní 

pokuta činí 1000 Kč za každé porušení, uvedená částka nenahrazuje eventuelní postih ze 

zavedeného správního řízení. 

2. Objednatel je dále oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu, pokud odstoupil od smlouvy z důvodu 

vadného plnění na straně zhotovitele, výše smluvní pokuty činí v takovém případě 5 % z celkové ceny díla. 

3. Smluvní strany se dohodly, že v případě zaviněného prodlení se zaplacením faktury zhotovitele 

objednavatelem dle této smlouvy, má zhotovitel právo uplatnit smluvní pokutu ve výši 0,05% z dlužné 

částky za každý kalendářní den prodlení. 

4. Smluvní pokuta je splatná do 14 dnů od data doručení písemné výzvy k zaplacení ze strany oprávněné, a to 

na účet uvedený ve výzvě. Zhotovitel dává výslovný souhlas objednateli k eventuálnímu provedení 

vzájemného zápočtu vyměřené smluvní pokuty proti zhotovitelem uplatňované ceně za provedení díla. 

Ustanovením o smluvní pokutě není dotčeno právo objednatele domáhat se náhrady škody v plné výši. 

 

 

 



SOD „Frézování pařezů ve Dvořákových sadech“ 
Strana 5 (celkem 6) 

 Strana 5 (celkem 6) 

Článek IX 

Kontaktní osoby a doručování 

 
1. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou pro technickou realizaci stavby, odsouhlasení provedených 

prací a převzetí díla je: 

      a/  na straně objednatele:   Irena Stolínová, pracovnice odd. místního hospodářství, odboru   

                                          správy majetku 

      b/  na straně zhotovitele:    Jan Štrér 

 
2. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou ve věcech smlouvy, dodatků, plateb a faktur je: 

      

      a/ na straně objednatele:    Ing. Pavol Vančo, vedoucí odboru správy majetku 

 b/ na straně zhotovitele:    Jan Šrér 

      

3. Smluvní strany se dohodly na následujícím způsobu doručování: 

- Poštou – faktura a dodatky ke smlouvě – adresa objednavatele i adresa zhotovitele jsou uvedeny 

v záhlaví této smlouvy. 

 

- Osobně – veškeré technické doklady, zápisy atd., vyplývající z vlastní technické realizace akce. Za 

objednatele i zhotovitele potvrdí převzetí kontaktní osoby, nebo jejich zástupci.  

 

- V případě doručování dokumentů se za řádně doručené považují též dokumenty doručené 
prostřednictvím datové schránky. Doručuje-li se způsobem podle zákona č. 300/2008 Sb., v platném 

znění, ustanovení jiných právních předpisů upravující způsob doručení se nepoužijí. Dokument, který 

byl dodán do datové schránky, je doručen okamžikem, kdy se do datové schránky přihlásí osoba, 

která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodanému dokumentu. Nepřihlásí-li se tato 

osoba do datové schránky ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, 

považuje se tento dokument za doručený posledním dnem této lhůty. Takovéto doručení dokumentu 

má stejné právní účinky jako doručení do vlastních rukou.  
4. Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sídla či místa podnikání, a tím i adresy  

pro doručování, budou neprodleně informovat druhou stranu.  

 

 

Článek X 

Závěrečná ustanovení 
 

1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Smlouva nabývá 

účinnosti nejdříve dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních 

podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv. Objednatel se 

zavazuje realizovat zveřejnění této smlouvy v předmětném registru v souladu s uvedeným zákonem. 

2. Smlouva je vyhotovena v třech stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží jeden a objednatel dva stejnopisy. 

Každý stejnopis má právní sílu originálu. 

3. V případě neplatnosti nebo neúčinnosti některého ustanovení této smlouvy nebudou dotčena ostatní 

ustanovení smlouvy. 

4. Tuto smlouvu lze měnit, doplňovat a upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými, písemnými a průběžně 

číslovanými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. K jakýmkoli ústním 

ujednáním se nepřihlíží. 

5. Smluvní strany výslovně prohlašují, že jsou k právnímu jednání zcela způsobilé, že tato smlouva je 

projevem jejich pravé, určité a svobodné vůle a že si tuto smlouvu podrobně přečetly, zcela jednoznačně 

porozuměly jejímu obsahu, proti kterému nemají žádných výhrad, uzavírají ji dobrovolně, nikoli v tísni, pod 

nátlakem nebo za nápadně jednostranně nevýhodných podmínek a takto ji podepisují. 

6. V otázkách, které nejsou touto smlouvou výslovně upraveny, se řídí právní vztahy smluvních stran 

ustanoveními občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů a dalšími obecně závaznými předpisy 

České republiky v platném znění. 



SOD „Frézování pařezů ve Dvořákových sadech“ 
Strana 6 (celkem 6) 

 Strana 6 (celkem 6) 

7. Tato smlouva je uzavřena v souladu s ustanovením článku IV. odst. 1 písm. b) směrnice č. 30/2016 

o zadávání veřejných zakázek městem Cheb a právnickými osobami zřízenými nebo založenými městem 

Cheb, schválené usnesením Rady města Chebu č. RM 445/17/2016. 

8. Součást této smlouvy tvoří příloha  Cenová nabídka zhotovitele ze dne 31.01.2018 

 

      

      

V Chebu, dne                      V Chebu, dne    

 

 

 

 

 
_____________________          _     _____________________                  _ 

             za objednatele          za zhotovitele 
 Ing. Pavol Vančo                        Jan Štrér