Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4804268: Rámcová zasílatelská smlouva - přeprava kusových zásilek z e-shopu na

Příloha NG 316_2018.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        NG 316/2018
Rámcová zasílatelská smlouva č. CZ 105/ 2017
uzavřená podle § 2471 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
(nadále jako „OZ“)
Název společnosti: Národní galerie v Praze, státní příspěvková organizace
Sídlo: Staroměstské nám. 12, Praha 1, PSČ 110 15 
IČO: 00023281
DIČ: CZ00023281
Bankovní spojení: XXXXXXXXXXXXX
Číslo účtu: XXXXXXXXXXXXXX
Telefonní číslo: XXXXXXXXX
E-mail: XXXXXXXXXXXXXX 
Zastoupena: Jiřím Fajtem, generálním ředitelem
(nadále jako „příkazce“)

a

Název společnosti: DER KURIER Česká Republika spol. s r. o.

Sídlo: Dopraváků 749/3, 184 00 Praha 8 - Dolní Chabry
IČO: 247 34 349
DIČ: CZ24734349
Bankovní spojení: XXXXXXXXXXXXXX
Číslo účtu: XXXXXXXXXXXX
Telefonní číslo: XXXXXXXXXXXX
E-mail: XXXXXXXXXXXX
Číslo faxu: XXXXXXXXXXXX
Zapsaná v Obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka č. 169863
Zastoupená panem Tomášem Siposem, jednatelem společnosti

(nadále jako „zasílatel“)

Uzavírají následující rámcovou zasílatelskou smlouvu (nadále jako „smlouva“):

Čl. I

Předmět smlouvy

1) Předmětem této smlouvy je úprava náležitostí smluvního vztahu mezi příkazcem a zasílatelem, který vzniká na základě této smlouvy, jehož obsahem je zejména:
a) Závazek zasílatele obstarat příkazci vlastním jménem na jeho účet přepravu kusových zásilek příkazce z určitého místa do jiného určitého místa na území ČR a celého světa, popřípadě provést úkony související s obstaráváním takové přepravy; a
b) Závazek příkazce zaplatit zasílateli odměnu za podmínek dle této smlouvy.
2) Podrobnosti týkající se obstarání přepravy jednotlivé zásilky budou uvedeny v zasílatelském příkazu (viz čl. II. odst. 1. této smlouvy) a řídí se Všeobecnými obchodními a přepravními podmínkami zasílatele (dále jen „VOPP“), které jsou veřejně přístupné na www.derkurier.cz a které tvoří přílohu č. 4 této smlouvy. VOPP je zasílatel oprávněn v přiměřeném rozsahu změnit postupem dle článku VIII. odst. 2 této smlouvy. Zasilatel je oprávněn k obstarání přepravy užít dalšího zasílatele. Ustanovení této smlouvy a její přílohy č. 2 (ceník zasílatele) mají přednost před VOPP.
Čl. II.

Povinnosti zasílatele a příkazce

1) Příkazce vystaví a zašle zasílateli zasílatelský příkaz se specifikací údajů potřebných k obstarání přepravy zásilky, a to zejména s údaji týkajícími se určení zásilky, včetně její velikosti, místa odeslání a místa určení zásilky. Příkazce je takovým doručením zasílatelského příkazu vázán.
2) Příkazce zabezpečí, aby příslušná zásilka byla řádně zabalená, označená dohodnutými údaji příkazce, příjemce, názvem zásilky, hodnotou zásilky, případně výškou dobírky.

3) Příkazce je povinen poskytnout zasílateli správné a úplné údaje o obsahu zásilky, její povaze a ručí za to, že bude odevzdána pouze taková zásilka, která svými vlastnostmi, obsahem, hmotností, rozměrem a cenou odpovídá údajům v přepravním listě a VOPP zasílatele. Příkazce dále odpovídá za škodu, která zasílateli vznikne porušením této povinnosti.
4) Zasílatel je oprávněn přepravu zásilky, kterou má obstarat, uskutečnit sám.

5) Zasílatel převezme, zpracuje zasílatelské příkazy a ve spolupráci s pracovníky příkazce zabezpečí vyzvednutí zásilek z místa odeslání v pracovních dnech nejdéle do 16:00 hodin, pokud nebylo dohodnuto jinak.
6) Zasílatel odpovídá za dodržení dodací lhůty uvedené v ceníku zasílatele, který tvoří přílohu č. 2 této smlouvy. Uvedená přepravní doba se počítá od 17:00 hodin následujícího pracovního dne, ve kterém byla zásilka převzata zasílatelem a doručí se do Slovenské republiky a České republiky, nebo od 15:00 hod dne, ve kterém byla zásilka převzatá zasílatelem a doručuje se do jakékoliv jiné země. Dny pracovního volna a svátky se do dodací lhůty nezapočítávají. Dodací lhůta pokračuje plynutím následujícího pracovního dne.

7) Příkazce bere na vědomí, že v případě zjištění nesprávnosti v údajích uvedených podle odst. 3. tohoto článku, je zasílatel oprávněn odmítnout převzetí zásilky k přepravě, o čemž bez zbytečného odkladu informuje příkazce.
8) Zasílatel je povinen plnit pokyny příkazce. Při nebezpečí z prodlení je však povinen postupovat i bez těchto pokynů tak, aby byly co nejvíce chráněny zájmy příkazce, které jsou zasílatelovi známé a ty které nejsou v rozporu s právním pořádkem.
9) Při plnění závazku je zasílatel povinen s vynaložením odborné péče dojednat způsob a podmínky přepravy odpovídající co nejlepšímu zájmu příkazce, které vyplývají ze smlouvy a předchozího pokynu příkazce anebo jsou zasílateli jinak známé.
10) Zasílatel odpovídá za škodu, která na převzaté zásilce vznikla při obstarávání přepravy, ledaže ji zasílatel nemohl odvrátit. V případě vzniku škody dle předchozí věty, zasílatel uhradí na základě faktury vystavené příkazcem tuto škodu, a to v její skutečné výši (prokazatelná hodnota přepravované zásilky), která je aktuální ke dni vzniku škody. V případě zjištění škody na převzaté zásilce zasílatel vyhotoví zápis o škodě, který příjemce potvrdí svým podpisem. Zápis o škodě slouží jako podklad k případnému reklamačnímu řízení.
11) Zasílatel je povinen zásilku pojistit. Každá zásilka předaná zasílateli, která odpovídá a splňuje VOPP zasílatele pro obstarání přepravy, je pojištěna standardně dle CMR. Pokud příkazce požaduje přepravovanou zásilku  pojistit nad rámec v předchozí větě uvedeného musí toto označit příkazce před předáním zásilky v přepravním listu včetně výše hodnoty, na kterou požaduje zásilku pojistit, maximálně však do částky ve výši 1.000.000,- CZK způsobem stanoveným v přepravních podmínkách zasílatele a dle pojistného sazebníku, který je přílohou č. 3 této smlouvy. Pojistný sazebník zasilatele, který je přílohou č. 3 smlouvy, je zasílatel oprávněn v přiměřeném rozsahu změnit s ohledem na vývoj cen pojištění a změn postupem dle článku VIII. odst. 2 této smlouvy.
12) Zvláštním druhem doručování zásilek je doručování na dobírku. Doručování zásilek na dobírku je možné pouze v případě, že je zásilka doručována po České republice. Doručování zásilek na dobírku vykonává zasílatel na základě požadavku příkazce. Finanční hotovost (dobírku) od příjemce inkasuje zasílatel v měně CZK a na účet příkazce. Příjemce pak obdrží od zasílatele jednak samotnou zásilku a jednak potvrzení o zaplacení dobírky. Zasílatel poukáže vyúčtovanou sumu za zásilku (dobírka) na účet příkazce jedenkrát týdně.

13) Zasílatel neodevzdá zásilku doručovanou na dobírku příjemci, jestliže příjemce odmítne příslušný finanční obnos (dobírku) zasílateli uhradit. V takovémto případě po dohodě s příkazcem se zasílatel pokusí o opětovné doručení zásilky s tím, že v původní ceně za doručení zásilky jsou zahrnuty nejvýše dva opakované pokusy o doručení. V případě, že ani další pokusy o doručení nebudou úspěšné, bude zásilka vrácena příkazci jako nedoručitelná, a to při nejblíže následujícím termínu svozu u příkazce.

14) Vrácení zásilky příkazci z důvodu nezaplacení ceny dobírky se považuje v tomto případě za doručení zásilky do místa určení a řádné splnění závazku zasílatele. Příkazce v takovém případě uhradí zasílateli cenu za doručení zásilky dle ceníku zasílatele, který tvoří přílohu č. 2 této smlouvy...

15) K zajištění nároků zasílatele vůči příkazci má tento zástavní právo k zásilce ve smyslu ustanovení § 2481 OZ.
Čl. III.

Vyšší moc

1) Zasílatel neodpovídá za to, že zásilka není doručena ve sjednaném termínu z důvodu vyšší moci, jako jsou např.: živelné pohromy, požár, záplavy, bouřky, stávky, občanské nepokoje, války, vývozní a dovozní opatření, anebo jakékoliv jiné okolnosti, které vznikly nezávisle na vůli zasílatele a jsou neodvratitelné, nepředvídatelné a brání zasílateli ve splnění jeho povinností. Jestliže nastanou okolnosti vyšší moci, zasílatel uvědomí příjemce a příkazce o vzniklé situaci, pokud mu to situace umožní.
Čl. IV.

Náhrada škody a reklamace
1) Kdo poruší svoji povinnost ze závazkového vztahu, je povinen nahradit škodu způsobenou druhé smluvní straně, pokud neprokáže, že škoda nebyla jeho jednáním způsobena. Škoda se neuhradí pouze v případě, že se prokáže, že porušení povinností bylo způsobené okolnostmi vylučujícími zodpovědnost ve smyslu čl. III této smlouvy.
2) Reklamaci opožděného dodání zásilky, jejího poškození nebo úbytku ze zásilky podává Příkazce u Společnosti nejpozději do tří pracovních dnů po dodání takové zásilky, jinak na reklamaci ztrácí nárok a zásilka je považována za doručenou řádně a včas. Lhůta pro reklamaci uvedená pro tyto případy ve VOPP se neuplatní.
Čl. V.

Odměna za plnění a platební podmínky
1) Zasílateli přísluší za obstarání přepravy zásilky odměna ve výši určené ceníkem zasílatele, který je přílohou č. 2 této smlouvy. V ceně za obstarání přepravy jedné zásilky dle ceníku zasílatele jsou vždy zahrnuty dva pokusy o doručení (tj. první pokus a jeden opakovaný pokus o doručení, pro případ, že se zásilku nepodaří doručit příjemci na první pokus, např. z důvodů nezastižení příjemce v místě doručování zásilky). Ceník zasilatele, který je přílohou č. 2 smlouvy, je zasílatel oprávněn v přiměřeném rozsahu změnit nejvýše jedenkrát v kalendářním roce s ohledem na vývoj cen postupem dle článku VIII. odst. 2 této smlouvy. 
2) V případě doručování zásilky do zahraničí (zahraniční kurýrní doprava) má zasílatel dále nárok na úhradu nutných a užitečných nákladů (např. přepravné, náhrada za uskladnění zásilky) a na náhradu účelně vynaložených nákladů (např. zabezpečení zásilky proti odcizení v odůvodněných případech), které vynaložil v souvislosti s plněním svého závazku z této smlouvy. To platí pouze v případě, že zasílatel příkazce o předpokládaném vzniku nákladů u konkrétní zásilky dopředu písemně informuje.
3) Právo fakturovat odměnu a případné náklady specifikované v odst. 2 tohoto článku vzniká zasílateli nejdříve dnem převzetí zásilky od příjemce. Zasilatel fakturuje obstarání přepravy, resp. přepravu zásilek příkazci 2krát měsíčně, a to vždy k 15. a 30. dni kalendářního měsíce, přičemž splatnost faktur je stanovena ve lhůtě trvání 30 ode dne jejich doručení příkazci.
4) Příkazce se zavazuje zaplatit zasílateli odměnu za obstarání přepravy ve smyslu závazných objednávek a potvrzených zasílatelských, resp. přepravních listů.
Čl. VI.

Smluvní pokuty

1) Při překročení dodací lhůty expresních zásilek, tedy zásilek, na které se nevztahuje režim „Ekonomy“, uvedené v zasílatelském listu zasílatel poskytne příkazci slevu z ceny předmětné zásilky, a to ve výši 50% z ceny za obstarání přepravy, resp. za přepravu předmětné zásilky, nebylo-li překročení způsobeno okolnostmi vylučujícími odpovědnost ve smyslu této smlouvy a příslušného zákona.. Právo příkazce na náhradu škody tím není dotčeno. 
2) V případě prodlení s úhradou faktury je zasílatel oprávněn účtovat příkazci úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý započatý den prodlení.

Čl. VII.

Platnost smlouvy, ukončení smluvního vztahu
1) Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.
2) Tato smlouva zaniká písemnou dohodou smluvních stran, výpovědí nebo odstoupením od smlouvy.

5) Tato smlouva může být ukončena výpovědí kterékoli smluvní strany bez udání důvodu s tím, že výpovědní doba činí dva měsíce a počíná plynout dnem doručení výpovědi druhé smluvní straně.

3) Zasílatel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případech stanovených zákonem a rovněž v situaci, kdy:

a) k obstarání přepravy, resp. k přepravě byly příkazcem předány zásilky, jejichž obsahem jsou věci, které jsou vyloučeny z přepravy a jsou uvedeny v příloze č. 4 k této smlouvě,
b)
příkazce bude v prodlení s úhradou odměny zasílateli déle než 14 dnů, 
přičemž účinnost odstoupení od smlouvy nastane okamžikem písemného doručení odstoupení druhé smluvní straně. V písemném odstoupení musí být uveden rovněž důvod odstoupení.

4) Příkazce je oprávněn od smlouvy odstoupit v případech stanovených zákonem a rovněž v situaci, kdy:

a)
zasílatel opakovaně z vlastní viny nedodrží termín odevzdání a převzetí zásilky k přepravě za podmínek dle této smlouvy,

přičemž účinnost odstoupení od smlouvy nastane okamžikem písemného doručení odstoupení druhé smluvní straně. V písemném odstoupení musí být uveden rovněž důvod odstoupení.
5) V případě, že dojde k ukončení smluvního vztahu na základě této smlouvy, budou všechny zásilky předané zasílateli ke dni ukončení smluvního vztahu přepraveny, resp. bude zajištěna jejich přeprava příjemci za podmínek stanovených touto smlouvou a zasílatel je oprávněn si takto poskytnuté služby příkazci vyfakturovat rovněž v souladu s podmínkami této smlouvy.
Čl. VIII.
Závěrečná ustanovení

1) Tato smlouva může být měněna pouze vzestupně číslovanými dodatky podepsanými oběma smluvními stranami, není-li sjednáno jinak. 
2) VOPP a přílohy smlouvy, tedy Ceník zasílatele a Pojistný sazebník, je zasílatel oprávněn s ohledem na skutečnost, že smlouva je uzavírána na dobu neurčitou, měnit a to s ohledem na vývoj cen a s ohledem na změny podmínek v oblasti přepravy a dopravy a to tak, že změnu VOPP nebo změnu příslušné přílohy oznámí druhé straně na e-mailovou adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy a následně dopisem, přičemž změny vyplývající z oznámení zasílatele jsou účinné od prvního dne následujícího měsíce po doručení, ne však dříve než patnáctý den po oznámení druhé straně (za den doručení se považuje den odeslání e-mailu). Příkazce má právo po oznámení změny odmítnout a tuto smlouvu z uvedeného důvodu vypovědět ve výpovědní době 15 dnů. Výpovědní dobu 15 dnů považuje příkazce za dobu dostatečnou k obstarání obdobného plnění od jiného dodavatele.

3) Zasílatel je povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o nichž se dozvěděl v souvislosti s plněním dle této smlouvy, ledaže by šlo o skutečnosti nepochybně obecně známé.. Závazek zasílatele k zachování mlčenlivosti zůstává v platnosti i po zániku této smlouvy. 

4) Tato smlouva je vyhotovena ve dvou (2) stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom podepsaném stejnopisu.
5) Je-li kterékoli z ujednání této smlouvy neplatné či nevynutitelné nebo stane-li se neplatným nebo nevynutitelným v budoucnu nebo bude takovým prohlášeno rozhodnutím soudu či jiného orgánu, nezpůsobí to neplatnost nebo nevykonatelnost ostatních ujednání této smlouvy, pokud z povahy této smlouvy, z jejího obsahu nebo z okolností, za kterých byla uzavřena, nevyplývá, že takovéto neplatné či nevynutitelné ujednání nelze oddělit od ostatního obsahu smlouvy. Smluvní strany se v této souvislosti zavazují nahradit neplatné ujednání ujednáním platným, jehož ekonomický a věcný význam bude co nejvíce odpovídat významu a účelu nahrazovaného ujednání.

6) Na úpravu otázek v této smlouvě neupravených se použije ustanovení OZ o zasílatelské smlouvě a rovněž ustanovení OZ o smlouvě o přepravě věci.

7) Pro případ povinnosti uveřejnění této smlouvy dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) smluvní strany sjednávají, že uveřejnění provede příkazce. Obě strany berou na vědomí, že nebudou uveřejněny pouze ty informace, které nelze poskytnout podle předpisů upravujících svobodný přístup k informacím. Považuje-li druhá smluvní strana některé informace uvedené v této smlouvě za informace, které nemají být uveřejněny v registru smluv dle zákona o registru smluv, je povinna na to příkazce současně s uzavřením této smlouvy písemně upozornit. Pokud se na tuto smlouvu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím registru smluv, nabývá tato smlouva účinnosti dnem uveřejnění, ledaže se smluvní strany touto smlouvou dohodly na pozdějším datu účinnosti. Druhá smluvní strana výslovně souhlasí s tím, že příkazce v případě pochybností o tom, zda je dána povinnost uveřejnění této smlouvy v registru smluv, tuto smlouvu v zájmu transparentnosti a právní jistoty uveřejní. 
8) Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu přečetly, že jejímu obsahu porozuměly a že nebyla uzavřena v omylu. Na důkaz své pravé, svobodné a vážné vůle pak připojují své podpisy.
Přílohy:

1. Plná moc – Ing. Přemysl Lukeš, executive director, DER KURIER Česká Republika spol. s r.o.
2. Ceník zasílatele platný ke dni 24.11.2017
3. Pojistný sazebník zasílatele platný ke dni 24.11.2017 
4. VOPP

V Praze dne  23. 2. 2018



V Praze dne  7/2/2018
Za DER KURIER Česká Republika spol. s r. o.
____________________



____________________

Jméno: Jiří Fajt




Jméno: Ing. Přemysl Lukeš
Funkce: generální ředitel



Funkce: Executive director 
příkazce





zasílatel
PŘÍLOHA č. 1
k zasílatelské smlouvě č. CZ CZ 105/ 2017
Plná moc – Přemysl Lukeš, executive director, DER KURIER Česká Republika spol. s r.o.
PŘÍLOHA č. 2
k zasílatelské smlouvě č. CZ 105/ 2017
Ceník zasílatele platný ke dni 24.11.2017

PŘÍLOHA č. 3
k zasílatelské smlouvě č. CZ 105/ 2017
Pojistný sazebník zasílatele platný ke dni 24.11.2017

PŘÍLOHA č. 4
k zasílatelské smlouvě č. CZ 105/ 2017
VOPP zasílatele platné ke dni 24.11.2017
Obchodní společnost DER KURIER Česká Republika spol. s r.o., se sídlem Praha 8, Dolní Chabry, Dopraváků 749/3, PSČ 184 00, IČ: 247 34 349, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, v oddíle C, vložce č. 169863 (dále také jen „Společnost“) prohlašuje, že všechny činnosti a služby, které poskytuje a vykonává, jsou plně v souladu s mezinárodními smlouvami o přepravě, zejména s Úmluvou o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční nákladní dopravě (CMR), se stanovenými právními předpisy ČR, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., Občanským zákoníkem, a rovněž v souladu se Společností vypracovanými Všeobecnými obchodními přepravními podmínkami (dále také jen „VOPP“). Od těchto VOPP je možné se odklonit jen v tom případě, pokud se na tom Zákazník písemně dohodne se Společností. Níže uvedené VOPP je nutné aplikovat na každou zásilku, která se bude realizovat v rámci dohody mezi oběma smluvními stranami.

Definice

1.
„Společností“ se rozumí společnost DER KURIER Česká Republika spol. s r.o., se sídlem Praha 8, Dolní Chabry, Dopraváků 749/3, PSČ 184 00, IČ: 247 34 349, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, v oddíle C, vložce č. 169863.

2.
„Zákazníkem“ se rozumí fyzická nebo právnická osoba, které Společnost poskytuje na základě objednávky přepravní služby, zejména pro ni zajišťuje přepravu zásilky nebo zásilek z Místa odeslání do Místa určení.

3.
„Odesílatelem“ se rozumí fyzická nebo právnická osoba, která může být odlišná od Zákazníka. Od Odesílatele je zásilka odesílána. Odesílatel není ve smluvním vztahu se Společností, pokud se jedná o osobu odlišnou od Zákazníka. Odesílatel je v takovém případě určen objednávkou Zákazníka.

4.
„Místem odeslání“ se rozumí místo určené Zákazníkem, kde je Společnost povinna převzít zásilku.

5.
„Místem určení“ se rozumí místo určené Zákazníkem, kam je Společnost povinna zásilku doručit.

6.
„Příjemcem“ se rozumí fyzická nebo právnická osoba, které je podle objednávky Zákazníka zásilka určena.7.
„Ceníkem“ se rozumí aktuálně platný ceník služeb Společnosti zveřejněný Společností nebo individuálně sjednaný mezi Společností a Zákazníkem.

Zasílací podmínky

1.
Právní vztah mezi Zákazníkem a Společností, není-li mezi nimi podepsána písemná smlouva, vzniká okamžikem, kdy Společnost přijme objednávku Zákazníka. Tímto okamžikem vzniká povinnost Společnosti zajistit přepravu zásilky a povinnost Zákazníka zaplatit za přepravu příslušné zásilky cenu dle těchto VOPP a Ceníku Společnosti.

2.
Zásilkou se rozumí předmět určený k přepravě, který má v souladu s těmito VOPP Společnost povinnost dopravit příjemci dle pokynů Zákazníka.

3.
Každá zásilka určená k přepravě musí být zabalená a uzavřená způsobem, který odpovídá hmotnosti, tvaru a povaze zásilky, jako i způsobu a době dopravy zásilky, obal musí být dostatečně pevný a musí umožnit jednoduchou manipulaci při přepravě zásilky. Obal zásilky a její uzavření musí chránit obsah proti tlaku, změnám teploty nebo poškození opakovanou manipulací, a mimo to musí být také zajištěno, aby nebylo možné proniknout k obsahu zásilky bez zanechání zřejmé stopy poškození. Společnost nezjišťuje, zda použitý obal odpovídá povaze zásilky. Zákazník nese odpovědnost za škodu, která může vzniknout z důvodu použití vadného, poškozeného, či nedostatečného obalu zásilky.

4.
Zásilka musí být zabalená a uzavřená tak, aby neohrožovala zdraví zaměstnanců či partnerů Společnosti, a tak aby se vyloučilo jakékoliv nebezpečí, obsahuje-li zásilka předměty, které by mohly poranit zaměstnance a partnery Společnosti se zásilkou manipulující, aby neznečistila nebo nepoškodila ostatní zásilky, nebo zařízení Společnosti.

5.
Z přepravy jsou vyloučeny zásilky, které obsahují: peníze, šeky, ceniny, šperky, drahé kovy, živé květiny, skleněné a křehké předměty bez pevného obalu, živočichy, tekuté barvy, zbraně, náplně do střelných zbraní, organické peroxidy, radioaktivní materiál, látky výbušné, hořlavé, samozápalné, okysličovací, látky jedovaté, infekční, žíravé a jiné zdraví nebezpečné látky, jakož i věci, které by v průběhu přepravy mohly podlehnout přirozenému znehodnocení (zkažení), např. rychle se kazící potraviny a jiné podobné věci biologické povahy (Společnost nezodpovídá za takto vzniklé škody). Z přepravy jsou také vyloučena narkotika, omamné a psychotropní látky, pornografie a látky, jejichž přeprava je zakázána ve smyslu platných právních předpisů ČR. Předměty uvedené v Evropské dohodě o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR), jsou z přepravy vyloučeny. Společnost nerealizuje přepravu nebezpečných věcí, resp. takového zboží, jehož přeprava je v dané zemi na základě místních předpisů, nařízení či zákonů, považována za přepravu nebezpečných věcí.

6.
V případě zjištění, že Zákazník či Odesílatel předal k přepravě jiné zboží, než uvedl, resp. zboží, které je vyloučeno z přepravy dle těchto podmínek, má Společnost právo od smlouvy o přepravě odstoupit a vrátit zboží Zákazníkovi na jeho náklady.

7.
Zásilky není možné zasílat do P. O. Boxů.

8.
Z přepravy jsou vyloučeny zásilky, u kterých chybí potřebné podklady a údaje, zejména není uvedena úplná adresa příjemce, a dále jiné předměty, které jsou pro přepravu zásilek nevhodné.

9.
Z přepravy je vyloučen také předmět, který, ač jinak splňuje podmínky kladené těmito VOPP na Zásilku, má být odeslán z Místa odeslání nebo je Zákazníkem či Odesílatelem adresován na Místo určení, které je nedosažitelné, dosažitelné jen s mimořádným úsilím nebo jinak nevhodné, popřípadě jde o místo, kde Společnost neposkytuje své přepravní služby.

10.
V případě pochybností o tom, zda jde či nejde o předměty, které jsou vyloučeny z přepravy, je rozhodující názor Společnosti. Společnost je oprávněna, není však povinna měřit či vážit zásilku.

11.
K zásilkám je možné požadovat, jako doplňkovou službu, dobírku. Dobírkové poplatky jsou poukázány jen na účet Zákazníka, v penězích, a to v platné české měně.

12.
Maximální výše hodnoty přepravované Zásilky, stejně jako maximální dobírkový poplatek, jsou stanoveny podle individuální dohody mezi Zákazníkem a Společností. Z přepravy zásilek jsou vyloučeny ty zásilky, které jsou vyloučeny z přepravy dle platných právních předpisů.

Zasílací a přepravní podmínky pro netříditelné zásilky do 50 kg, tzv.“Ekonomy režim“

1. Tyto zasílací a přepravní podmínky se vztahují pouze na automaticky netříditelnou zásilku o hmotnosti do 50 kg, která pro svůj specifický tvar, velikost či z jiného důvodu nemůže být tříděna přes automatickou třídičku a musí být tříděna manuálně, tedy zásilku do 50 kg v tzv. režimu „Ekonomy“.

2. V otázkách neupravených touto částí VOPP se aplikují ostatní ustanovení těchto VOPP.

3. Za automaticky netříditelnou zásilku, která spadá do režimu „Ekonomy“ se považuje:

· pneumatiky - pneumatiky na osobní vozidlo mohou být svázané maximálně po 2 kusech. Pneumatiky pro jízdní kolo či motocykl mohou být též svázány k sobě, avšak jejich celková výška musí být menší, než průměr takové pneumatiky

· kanystr (pouze je – li ověřený přes PTZ)

· role (i trojhranné)

· neforemné zásilky

· zásilky s nečitelnými údaji

· železný kufr a dřevěná bedna (pokud mohou být umístěny na třídící pás)

· povolené nebezpečné zboží

· stočené tkaniny (pokud mohou být umístěny na třídící pás)

· igelitové sáčky či plastové pytle, na které je možné viditelně nalepit čárový kód

· zásilka delší či vyšší než 1,2 m

· zásilka s vyčnívajícím předmětem, kterou je možné umístit na třídící pás

· zásilka s více než jedním čárovým kódem (pokud Váš balík čárový kód nemá, příslušné depo jej doplní – na balíku se nesmí nacházet jiné staré etikety a labely).

4. Za zásilku, kterou není možné zaslat v režimu „Ekonomy“, se považuje:

· zásilka o rozměrech přesahujících 3 m na obvodu zásilky, 2 m na délku zásilky, šířku 80 cm a výšku 60 cm

· veškeré zásilky, které není možné umístit na třídící pás jako např.:

· kufr / brašna na materiál s popruhy

· nedostatečně zabalený materiál (vyjma pneumatik)

· zásilky kulovitého tvaru

· nepovolené nebezpečné zboží

· plastové vědro, které není ověřeno PTZ

· zásilky, ze kterých vyčnívají předměty, avšak není možné je umístit na třídící pás

· svázané zásilky, které není možné třídit

5. K ceně za přepravu zásilky stanovené dle aktuálního Ceníku Společnosti je za zásilku v režimu „Ekonomy“ (import, export) účtován příplatek 75,- Kč.

6. Společnost nebude Zákazníka či odesílatele informovat o neúspěšném pokusu doručení zásilky, neboť proces přepravy zásilky je možné sledovat prostřednictvím internetu na internetových stránkách Společnosti (www.derkurier.cz).

7. V případě neúspěšného pokusu o doručení zásilky bude tato uskladněna, o čemž bude příjemce Společností informován, a pokud nedojde ve lhůtě 10 dnů od tohoto uskladnění k jejímu vyzvednutí, bude zaslána zpět odesílateli/Zákazníkovi na jeho náklady.

8. Pokud příjemce poté, co došlo k neúspěšnému pokusu doručení Zásilky, zkontaktuje Společnost s žádostí o ponechání zásilky na skladě, je Společností účtován příplatek za uskladnění Zásilky ve výši 100,- Kč za každý den uskladnění Zásilky, a to počínaje 11. dnem uskladnění včetně.

9. V případě vyzvednutí Zásilky příjemcem přímo ve skladu Společnosti, ať už z jakéhokoli důvodu, účtuje si Společnost příplatek ve výši 85,- Kč.

10. V případě, že Zásilka nevyhovuje pravidlům Společnosti o jejím správném a řádném zabalení (viz. internetové stránky www.derkurier.cz - dokument „tříditelný a netříditelný balík“) nebo pokud je její objem větší než 300 cm³, je Společností účtován příplatek ve výši 100,- Kč za každou takovou zásilku (způsob výpočtu objemu zásilky – 2x výška + 2x hloubka + 1x délka).

11. Doba přepravy zásilky v režimu „Ekonomy“ je pouze orientační a u zásilek v režimu import se počítá od okamžiku vyzvednutí zásilky.

12. Pokud se jedná o přepravu Zásilky v režimu Ekonomy, je Zákazník povinen spolu s objednávkou zaslat Společnosti rovněž informaci o přesném počtu kusů zásilky k vyzvednutí / doručení, přesnou adresu, kde má být zásilka vyzvednuta / doručena dále pak kontaktní osobu a údaj o tel. č. na tuto osobu. Pokud ze strany Zákazníka nedojde ke splnění uvedeného požadavku Společnosti a současně se z důvodu takových chybějících údajů nepodaří Společnosti zásilku vyzvednout / doručit bude Zákazníkovi účtován poplatek 150,- Kč za marný výjezd kurýra Společnosti. Uvedené pravidlo platí i pro doručování zásilek v režimu Ekonomy.

13. V případě zásilky v režimu Ekonomy import obdrží Zákazník od Společnosti důležité informace, které je nutné předat osobě, u které má být zásilka vyzvednuta. Pokud Zákazník této osobě takové důležité informace nepředá a současně z tohoto důvodu dojde k marnému pokusu kurýra Společnosti o vyzvednutí zásilky, bude Zákazníkovi účtován poplatek 150,- Kč za marný výjezd kurýra Společnosti.

14. V případě zásilky v režimu Ekonomy, která je doručována na ostrov či vyzvedávána z ostrova, účtuje Společnost Zákazníkovi či odesílateli příplatek ve výši 350,- Kč.

15. V případě, že v objednávce k zásilce v režimu Ekonomy bude uvedena nečitelná, neúplná, nesprávná adresa kontaktní osoby, kterou bude třeba vyjasnit za účelem bezproblémového vyzvednutí / doručení zásilky, účtuje si Společnost příplatek ve výši 100,- Kč.

Povinnosti Zákazníka

1.
Zákazník se zavazuje:

a) v případě, že chce využít služeb Společnosti, objednat přepravu zásilky stanoveným způsobem, tj. telefonicky, faxem, elektronickou komunikací (e-mail), přes on – line objednávkový systém (na webových stránkách Společnosti či nainstalovaný u Zákazníka)

b) opatřit zásilku celou adresou místa odeslání a místa určení včetně čísla evidenčního a popisného (včetně přesného podlaží a čísla dveří, popřípadě jiné specifikace prostor místa určení, jde-li o dům s více podlažími nebo s více byty nebo nebytovými prostory); pouze jedno číslo uvedené u příslušné ulice se považuje za číslo evidenční, není-li Zákazníkem / odesílatelem písemně určeno jinak,

c) v objednávce uvádí Zákazník / odesílatel své jméno, adresu a telefon,

d) zajistit řádné a bezpečné zabalení zásilky přiměřené povaze a druhu zásilky včetně označení příjemce zásilky na obalu; v případě porušení této povinnosti Zákazník odpovídá za škodu způsobenou Společnosti porušením této povinnosti a Společnost neodpovídá za škodu na zásilce způsobenou při přepravě,

e) předat Společnosti nejpozději při předání zásilky zvláštní listiny, je-li jich třeba ke splnění přepravy zásilky,

h) potvrdit předání a převzetí každé zásilky k přepravě na oficiální k tomu určený přepravní list Společnosti,

i) poskytnout Společnosti správné údaje o obsahu zásilky a její povaze; v případě porušení této povinnosti Zákazník odpovídá za škodu způsobenou Společnosti porušením této povinnosti, 

j) přijmout zpět nedoručitelnou zásilku.

Podávání zásilek k přepravě

1.
Zásilky je možné podávat k přepravě u Společnosti na základě uzavřené platné smlouvy o přepravě, nebo bez ní. Zákazník je povinen v případě, že jde o právnickou osobu, přiložit ke smlouvě kopii dokladu o registraci své osoby jako podnikatelského subjektu (výpis z obchodního rejstříku, živnostenský list, nebo výpis z jiného, zákonem určeného registru, např. registr sdružení apod.), kopii dokladu o přidělení DIČ. Každý Zákazník je povinen oznámit Společnosti svoje bankovní spojení. V případě změn v uvedených dokladech je Zákazník povinen o nich Společnost bez odkladu informovat.

2.
Zásilky se mohou podávat:

· vyzvednutím zásilky u Zákazníka / odesílatele spolupracovníkem Společnosti;

· v místě sídla Společnosti.

3.
Zásilka se vyzvedává u Zákazníka / odesílatele na základě předcházející smlouvy o přepravě, resp. na základě telefonické nebo osobní dohody.

4.
Údaje o hmotnosti zásilky zjišťované zaměstnanci a partnery Společnosti při vyzvednutí zásilky u Zákazníka / odesílatele, mají jen informativní charakter. Společnost vykonává převažování zásilek určeným měřidlem v sídle Společnosti V případě zjištění rozdílu mezi hmotností zásilky uvedené na listovém štítku a přebíracím listě, a hmotností zjištěnou Společností na určeném měřidle, je Společnost oprávněna rozdíl opravit a účtovat sazby podle opravené hmotnosti.

5.
Určeným měřidlem se rozumí vážící zařízení podléhající pravidelné kontrole metrologickým ústavem, resp. jím pověřenou organizací.

Přeprava a dodávání zásilek

1.
Přeprava a dodávání zásilek je zabezpečena prostřednictvím zaměstnanců a partnerů Společnosti. Za den dodání zásilky je považován den doručení zásilky na adresu příjemce. Společnost neodpovídá za opožděné dodání zásilky způsobené porušením těchto VOPP ze strany Zákazníka / odesílatele nebo příjemce a dále z důvodu mimořádných skutečností ve smyslu Občanského zákoníku.

2.
Doba, do kdy je třeba zásilku doručit příjemci, se řídí přepravními lhůtami Společnosti.

3.
Maximální přepravní lhůty jsou počítány od okamžiku objednání zásilky Zákazníkem či sepsání přepravní smlouvy do okamžiku předání zásilky příjemci, popřípadě do okamžiku neúspěšného pokusu o předání zásilky příjemci.

4.
Dodání zásilky může být pozastaveno, není-li příjemce k zastižení ani na třetí pokus, nebo pokud zásilku odmítá převzít. V takovém případě o dané skutečnosti Společnost bezodkladně informuje Zákazníka, a pokud nebylo dohodnuto jinak, zásilka bude bez zbytečného odkladu vrácena Zákazníkovi na jeho náklady, přičemž Zákazník je mj. povinen zaplatit poplatek za přepravu Společnosti jako kdyby k dodání zásilky došlo.

5.
Převzetí zásilky příjemce potvrdí svým podpisem na doručovací list Společnosti V případě, že zásilku nepřebírá příjemce uvedený na listovém štítku, uvede osoba zásilku přebírající na doručovací list rovněž vztah k příjemci.

6.
Společnost může z důvodu zabezpečení svých nároků vyplývajících ze smluvního vztahu se Zákazníkem zásilku zadržet, a to až do úplného uspokojení všech svých nároků z takového smluvního vztahu. Jedná se o nároky, které Společnosti vznikly vůči Zákazníkovi v souvislosti s přepravou a dodáním zásilky, jejíž přepravu a dodání si Zákazník u Společnosti objedná. Společnost je však povinna bez zbytečného odkladu poté, co danou zásilku zadrží, uvědomit Zákazníka o zadržení zásilky a důvodu jejího zadržení. Na základě tohoto zadržovacího práva má Společnost právo při na přednostní uspokojení ze zadržované zásilky před jinými věřiteli. To však zároveň nezbavuje Zákazníka zásilky povinnosti uhradit své závazky vůči Společnosti.

Platební podmínky přepravy

1.
Zákazník je povinen seznámit se s aktuálním Ceníkem Společnosti, který je přístupný na veřejně přístupném informačním systému (Internet) nebo také prostřednictvím on – line objednávkového systému v rámci programu nainstalovaného u Zákazníka).

2.
Zákazník je povinen za přepravu nebo za jiné služby ve smyslu těchto Obchodních VOPP zaplatit cenu dle aktuálního Ceníku Společnosti, pokud není písemně stanoveno jinak. Pro cenu dané zásilky je závazný ten platný a účinný Ceník, který Společnost zveřejnila ke dni přepravy zásilky na veřejně přístupném informačním systému (Internet).

3.
Přepravní náklady a všechny ostatní náklady související s přepravou, které jsou stanoveny v platném Ceníku Společnosti, je třeba zaplatit na místě odběru zásilky k přepravě v hotovosti v české měně, resp. v případě dohody mezi Zákazníkem a Společností převodem na bankovní účet Společnosti, a to do 14 dnů ode dne doručení faktury Zákazníkovi, resp. adresátovi, pokud byl Zákazníkem zvolen způsob platby „platí adresát“.  Pokud je Zákazníkem zvolena platba způsobem „platí adresát„ a není-li adresát ochotný zaplatit přepravní náklady dle Ceníku Společnosti, Společnost je oprávněna požadovat úhradu přepravy zásilky po Zákazníkovi. Zákazník v takovém případě ručí za úhradu přepravních nákladů, spolu s dalšími náklady, které se v této souvislosti vyskytnou. Při aplikaci tohoto způsobu platby je nutné, aby ze strany adresáta došlo k podpisu písemného prohlášení o tom, že adresát přebírá povinnost náhrady nákladů.

4.
V případě odeslání palety jako zásilky expresním systémem může být účtován Společností příplatek až do výše 600,- Kč, přičemž výše příplatku bude určena podle náročnosti překládání předmětné palety mezi jednotlivými překladišti.

Objemová hmotnost

1.
Pro stanovení objemové hmotnosti v kilogramech je nutné vydělit objem zásilky (Š x V x D v cm) číslem 6000 pro zásilku přepravovanou pozemní dopravou nebo číslem 5000 pro zásilku přepravovanou leteckou dopravou. Pokud je objemová hmotnost vyšší než skutečná hmotnost zásilky, je pro stanovení přepravních poplatků nutné použít objemovou hmotnost, a to dle tabulky sazeb Společnosti.

Pojištění

1.
Pojištění zásilky se týká přepravy zásilky v rámci České republiky nebo Slovenska a/nebo do/ze zemí EU a /nebo do/ze zemí celého světa, s výjimkou takových zemí, na které je uvaleno obchodní embargo ze strany OSN a/nebo vládou České republiky a/nebo vlády USA.

2.
Pojistit lze veškeré druhy pojištěných věcí kromě živých zvířat, peněz v jakékoli podobě, cenných papírů, loterijních sázenek, známek, šeků, vstupenek, letenek, kuponů, voucherů apod., zlata, stříbra, cenných kovů, drahokamů, polodrahokamů, průmyslových diamantů, šperků, čerstvých potraviny, květin, rostlin, SIM karet, historických, sběratelských nebo uměleckých předmětů, hodinek, léčiv v teplotním režimu.

3.
Pokud jsou předmětem zásilky nebalené, vrácené, reklamované věci, vztahují se na takové zásilky pouze tato pojistná nebezpečí:

a) požár nebo výbuch;

b) uváznutí na mělčině, nasednutí, potopení nebo převrhnutí lodi nebo plavidla;

c) převrhnutí nebo vykolejení pozemního dopravního prostředku;

d) srážka lodi, plavidla nebo jiného dopravního prostředku s vnějším objektem jiným než vodou;

e) vyložení pojištěné věci v nouzovém přístavu;

f) zemětřesení, sopečný výbuch nebo úder blesku;

g) oběť ve společné havárii;

h) svržení nebo spláchnutí z paluby;

i) vniknutí mořské, jezerní nebo říční vody do lodi, plavidla, nákladového prostoru, dopravního prostředku, kontejneru nebo místa uskladnění;

j) zničení nebo ztráta obalové jednotky z důvodu pádu přes zábradlí nebo pád při nakládání na loď nebo plavidlo nebo při vykládání z lodi či plavidla

4.
Nelze poskytnout pojištění zásilky, pokud by takovým pojištěním mohla být Společnost vystavena riziku sankce, zákazu, omezení podle rezolucí OSN nebo riziku obchodních nebo hospodářských sankcí, zákonů či předpisů EU nebo USA.

5.
Pojištění zásilky se nevztahuje na odření, poškrábání a / nebo jiné povrchové poškození obsahu zásilky.

6.
Tímto pojištěním nejsou v žádném případě pojištěny věcné škody, odpovědnost nebo náklady přímo nebo nepřímo způsobené nebo které přispěly nebo které vznikly z

a)
ionizační radiace nebo radioaktivního znečištění způsobené jakýmkoliv jaderným palivem nebo jakýmkoliv jaderným odpadem nebo spalováním jaderného paliva

b)
radioaktivních, jedovatých, výbušných nebo jiných nebezpečných nebo znečišťujících vlastností jakékoliv jaderné instalace, reaktoru nebo jiných souborů nebo jejich jaderných součástí 

c)
jakékoliv zbraně nebo zařízení na bázi atomového nebo nukleárního štěpení a/nebo slučování nebo jiné podobné reakce nebo radioaktivní síly nebo látky.

d)
radioaktivních, jedovatých, výbušných nebo jiných nebezpečných nebo znečišťujících vlastností jakékoliv radioaktivní látky. Výluka v této pod-doložce se nevztahuje na radioaktivní izotopy, jiné než je jaderné palivo, když takové izotopy jsou připravovány, přepravovány, skladovány, nebo používány pro obchodní, zemědělské, lékařské, vědecké nebo jiné podobné mírové účely

e)
působení jakékoli chemické, biologické, biochemické nebo elektromagnetické zbraně

7.
Pokud Zákazník na přepravním listě zásilky vyplní sekci „pojištění zásilek“, případně zaškrtne možnost pojištění objednávky při vyplňování on – line objednávky přepravy na webových stránkách Společnosti či při vyplňování on – line objednávky v rámci programu nainstalovaného u Zákazníka, bude jeho zásilka pojištěna na Zákazníkem zvolenou hodnotu maximálně na 1.000.000,- Kč dle platného ceníku pojistného. Výjimku z hlediska pojištění, kdy Společnost nemůže odpovídat za škodu, tvoří nepřímé škody a škody způsobené vyšší mocí jako jsou např. politická a vojenská rizika, občanské nepokoje, povodně, sněhové kalamity apod. Společnost neodpovídá za následné škody způsobené poškozením zásilky třetí osobou. V případě poškození zásilky je Společnost povinna nahradit Zákazníkovi výlučně jen hodnotu věcí (předmětů) přepravovaných v rámci zásilky, resp. náklady na jejich opravu. Maximální míra odškodnění, kterou může Společnost Zákazníkovi poskytnout, nemůže v případě zásilky překročit částku za její přepravu uvedenou na faktuře.

8.
Pokud Zákazník na přepravním listě zásilky nevyplní sekci „pojištění zásilek“, případně nezaškrtne možnost pojištění objednávky při vyplňování on – line objednávky přepravy na webových stránkách Společnosti či v rámci on – line objednávky přepravy prostřednictvím programu nainstalovaného přímo u Zákazníka, bude jeho zásilka pojištěna v souladu s podmínkami Úmluvy o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční nákladní dopravě (CMR).

9.
U každé pojistné události je spoluúčast 1000 Kč, výjimkou je zboží v režimu křehké pojištěné věci, pro které platí spoluúčast 2 % ze škody, min. 2 500 Kč.   

Reklamace a náhrada škody

1.
Reklamaci podává Zákazník u Společnosti prostřednictvím telekomunikačních zařízení (telefonicky, faxovou nebo e - mailovou zprávou) nebo osobně.

2.
Reklamaci opožděného dodání zásilky, jejího poškození nebo úbytku ze zásilky podává Zákazník u Společnosti nejpozději následující pracovní den po dodání takové zásilky, jinak na reklamaci ztrácí nárok a zásilka je považována za doručenou řádně a včas. Pokud se reklamace bude týkat poškození zásilky, musí být již v předávacím protokolu o doručení zásilky příjemci poznamenáno, že zásilka byla poškozená již v době jejího převzetí ze strany příjemce, a poškození zásilky musí být rovněž specifikováno (např. promáčená, potrhaná… krabice na vnější straně atd.). Pokud bude Zákazník u Společnosti reklamovat poškozenou zásilku, ale podmínka předchozí věty o záznamu v předávacím protokolu nebude splněna, nelze reklamaci poškozené zásilky ze strany Společnosti uznat jako oprávněnou.

3.
Reklamaci ztráty zásilky adresuje Zákazník Společnosti nejpozději do 10 pracovních dnů, následujících po plánovaném (garantovaném) čase dodání zásilky.

4.
Lhůta na vyřízení reklamace ztráty, poškození nebo úbytku ze zásilky je 30 pracovních dní. V případě opožděného dodání zásilky, je doba na zjištění potřebných informací stanovena na dobu 2 pracovních dnů. Jestliže prokazatelně došlo k opožděnému dodání zásilky z důvodů na straně Společnosti, Společnost poskytne Zákazníkovi slevu až do výše 100% přepravní sazby. Poskytnutím této slevy se paušálně vyrovnají případné vzniklé škody (ekonomické a materiální škody), které vzniknou nedodržením času dodání zásilky, a Zákazník tímto ztrácí nárok na úhradu jakékoli jiné škody.

5.
O opodstatnění a vyplacení náhrady škody rozhoduje oddělení reklamací Společnosti. Náhrada škody za opodstatněnou reklamaci bude poukázána Zákazníkovi bezodkladně poté, co bude zjištěna náhradová povinnost a výška náhrady. Náhradu škody Společnost vyplácí jen v penězích, a to v české měně.

6.
Při nedodržení lhůty na vyřízení reklamace ze strany Společnosti.

7.
Zákazník odpovídá Společnosti za všechny újmy, které Společnosti nebo jiné osobě vzniknou tím, že Zákazník nesplnil některou ze svých povinností včetně toho, že předal Společnosti předmět, který je podle těchto VOPP vyloučen z přepravy.

8.
Případné spory smluvních stran budou řešeny prostřednictvím příslušných soudů ČR.

Závěrečná ustanovení

1.
Vztahy v těchto VOPP neupravené se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a ostatními právními předpisy platnými na území ČR. Tyto VOPP jsou závazné pro Zákazníka od okamžiku, kdy vstoupí do právního vztahu se Společností.

2.
Společnost je povinna zveřejňovat na veřejně přístupném informačním systému (Internet) změny těchto VOPP tak, aby mezi zveřejněním této změny a účinností této změny byla doba alespoň deset dnů. V době mezi zveřejněním změny a její účinností platí tyto VOPP ve stávajícím znění. Současně je Společnost povinna Zákazníka, má-li s ním smluvní vztah, o změně vhodným způsobem informovat, zejména dopisem, e-mailem nebo informací uvedenou na daňovém dokladu.