Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4901348: I/11, I/17, I/43 oprava 4 propustků, VD-ZDS+IČ+AD

Příloha SOD 11PU-002859.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

Číslo smlouvy: 1 lPU-002859ev.č.051/18 
ISPROFIN/ISPROFOND: 5001210002.16977 

číslo dodavatele: 2018IDP005

Název související veřejné zakázky:

1/11,1/17,1/43 oprava 4 propustků, VD-ZDS+AD+IČ
uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku mezi následujícími smluvními stranami (dále

jako ,,Smlouva“):

1. Ředitelství silnic a dálnic ČR
se sídlem:Na Pankráci 546/56, 140 
IČO:
DIČ:
právní forma: 
bankovní spojení: 
zastoupeno:
osoba oprávněná jednat

kontaktní osoba ve věcech smluvních:
e-mail:
tel:
kontaktní osoba ve věcech technických:
e-mail:
tel:
(dále jen „Objednatel”)

a

Praha 4 
659 93 390 
CZ65993390
příspěvková nrtrani^ar.e
ČNB, č. ú.

;.,generální ředitel 
ředitel Správy Pardubice, 

Hlaváčova 902, 530 02 Pardubice

vedoucí provozního úseku

2. IDProjekt s.r.o.
se sídlem: Junova 1028, 517 41 Kostelec nad Orlicí
IČO: 02497247
DIČ: CZ02497247
zápis v obchodním rejstříku: u KS v Hradci Králové pod spis. značkou C 33102
právní forma: s rn
bankovní spojení:
zastoupen: , jednatel
kontaktní osoba ve věcech smluvních: , jednatel
e-mail: 
tel:
kontaktní osoba ve věcech technických: 
e-mail:

Stránka 1 z 15



tel:
(dále jen „Poskytovatel")

(Objednatel a Poskytovatel společně dále jen „Smluvní strany" nebo každý samostatně jen 
„Smluvní strana")

Článek 1.
r

Úvodní ustanovení

1.1. Smlouvaje uzavřena podle §1746 odst. 2 zákona ě. 89/2012 Sb„ občanský zákoník, ve 
znění pozdějších předpisů (dále jen „NOZ"), a to na základě výsledků veřejné zakázky 
s názvem uvedeným výše (dále jen „Zakázka"). Smlouva nebyla uzavřena na základě 
zadávacího řízení dle zákona ě. 134/2016 Sb„ o zadávání veřejných zakázek, ve znění 
pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ").

1.2. Obj ednatel prohlašuj e, že:
1.2.1. je státní příspěvkovou organizací zřízenou Ministerstvem dopravy ČR, jejímž 

základním předmětem činnosti je výkon vlastnických práv státu k nemovitostem 
tvořícím dálnice a silnice I. třídy, zabezpečení správy, údržby a oprav dálnic a silnic 
I. třídy a zabezpečení výstavby a modernizace dálnic a silnic I. třídy; a

1.2.2. splňuje veškeré podmínky a požadavky ve Smlouvě stanovené a je oprávněn 
Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené.

1.3. Poskytovatel prohlašuje, že:
1.3.1. splňuje veškeré podmínky a požadavky stanovené ve Smlouvě, a je oprávněn 

Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené;
1.3.2. ke dni uzavření Smlouvy vůči němu není vedeno řízení dle zákona ě. 182/2006 Sb„ 

o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších 
předpisů, a zároveň se zavazuje Objednatele o všech skutečnostech o hrozícím 
úpadku bezodkladně informovat;

1.3.3. se náležitě seznámil se všemi podklady, které byly součástí zadávací dokumentace, 
popř. výzvy pro podání nabídek, Zakázky včetně všech jejích příloh (dále jen 
„Zadávací dokumentace");

1.3.4. je odborně způsobilý ke splnění všech svých závazků podle Smlouvy;
1.3.5. se detailně seznámil s rozsahem a povahou předmětu plnění, že jsou mu známy 

veškeré relevantní technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci 
předmětu plnění, a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které 
jsou nezbytné pro realizaci předmětu plnění za dohodnuté maximální smluvní ceny 
uvedené ve Smlouvě, a to rovněž ve vazbě najím prokázanou kvalifikaci pro plnění 
Zakázky; a

1.3.6. jím poskytované plnění odpovídá všem požadavkům vyplývajícím z platných 
právních předpisů, které se na plnění vztahují.

1.4. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností o vztahu Smlouvy a Zadávací dokumentace 
jsou stanovena tato výkladová pravidla:

1.4.1. v případě jakékoliv nejistoty ohledně výkladu ustanovení Smlouvy budou tato 
ustanovení vykládána tak, aby v co nej širší míře zohledňovala účel Zakázky 
vyjádřený Zadávací dokumentací;

1.4.2. v případě chybějících ustanovení Smlouvy budou použita dostatečně konkrétní 
ustanovení Zadávací dokumentace;

1.4.3. v případě rozporu mezi ustanoveními Smlouvy a Zadávací dokumentace mají 
přednost ustanovení Smlouvy.

Stránka 2 z 15



Článek 2.
Předmět Smlouvy

2.1. Poskytovatel se zavazuje za podmínek stanovených touto Smlouvou na svůj náklad, na 
své nebezpečí a s náležitou odbornou péčí provést služby, které jsou specifikovány 
dále v této Smlouvě a Objednatel se zavazuje za sjednaných podmínek výsledky 
poskytovaných služeb převzít a za poskytnuté služby a jejich výsledky Poskytovateli 
zaplatit sjednanou cenu. Poskytovatel je povinen řídit se při provádění služeb dle této 
Smlouvy pokyny Objednatele. Tím není dotčena povinnost Poskytovatele upozornit na 
případnou nevhodnost pokynu Objednatele, vyžádat si udělení takového pokynu 
v písemné formě a možnost Poskytovatele od Smlouvy odstoupit v případě, 
že Objednatel po Poskytovatelově upozornění na svém nevhodném pokynu trvá.

2.2. Předmětem Smlouvyje výkon inženýrské činnostike stavebnímu povolení (dále jen 
„IČ k SP“), zpracování vybraných dokumentů zadávací dokumentace stavby (dále jen 
„VD-ZDS)a výkon autorského dozoru (dále jen ,,AD“); na akci „1/11, 1/17, 1/43 
oprava 4 propustků, VD-ZDS+IC+AD“. Součástí projektu jsou i související nebo 
vyvolané stavební a inženýrské objekty a přeložky inženýrských sítí.

2.2.1. Průzkumy a zaměření
Jsou specifikovány v příloze č. 1 Oceněný soupis prací.

2.2.2. Vybrané dokumenty zadávací dokumentace stavby (VD-ZDS)
a) Vybrané dokumenty zadávací dokumentace stavby (VD-ZDS) budou zpracovány 

v rozsahu zahrnujícím technickou specifikaci -  zvláštní technické kvalitativní 
podmínky (ZTKP), soupis prací (včetně oceněného) a projektovou dokumentaci pro 
provedení stavby (PDPS) v rozsahu definovaném Směrnicí pro dokumentaci staveb 
pozemních komunikacíschválené Ministerstvem dopravy ČR, Odborem pozemních 
komunikací pod č.j. 158/2017-120-TN1 ze dne 9. srpna 2017 s účinností 14.8.2017, 
která je dodavatelům dostupná na webových stránkách www.pjpk.cz.

b) Dokumentace musí dále splňovat požadavky dle přílohy č. 9 vyhlášky 146/2008 Sb. 
o projektové dokumentaci dopravních staveb a musí být v souladu s obecně 
závaznými právními a technickými předpisy, podmínkami stanovenými zadávací 
dokumentací a požadavky Objednatele.

c) PDPS upřesní technické a kvalitativní požadavky potřebné pro jednoznačné 
vymezení realizace stavebních prací, dodávek a služeb, musí obsahovat technické 
specifikace, které představují technické charakteristiky prací a materiálů, které mají 
být použity při provádění stavby. Tyto musí být popsané objektivním způsobem, 
který zajišťuje užití za účelem, který je Objednatelem zamýšlen. Technické 
specifikace nesmí být stanoveny tak, aby určitým dodavatelům zaručovaly 
konkurenční výhodu nebo vytvářely neodůvodněné překážky hospodářské soutěže.

d) Technické specifikace (ZTKP) budou stanoveny odkazem na platné TKP 
s upřesněním vybraných článku dle konkrétních podmínek daného projektu.

e) Poskytovatel dále zpracuje soupis prací s výkazem výměr a rozpočet. Soupis prací 
bude vyhotoven podle Oborového třídníkustavebních konstrukcí a prací staveb 
pozemních komunikací (OTSKP-SPK) ve verzi platné k termínu odevzdání 
konceptu plnění. Soupis prací bude Objednateli předán ve formátu SML, XLS a 
PDF.

f) Poskytovatel bude plně odpovídat za úplnost zpracování soupisu prací a výkazu 
výměr a položkového rozpočtu ve smyslu ZZVZ avyhláškyč. 169/2016 Sb.,

Stránka 3 z 15

http://www.pjpk.cz


o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu 
stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr.

g) Součástí plnění je i poskytnutí součinnosti Poskytovatele při zpracování 
dodatečných informací v rámci výběrového řízení na zhotovitele stavby a 
zpracování konsolidovaných znění dokumentů, které byly ve výběrovém řízení na 
zhotovitele opravovány. v

2.2.3. Výkon investorsko-inženýrské činnosti (IC) při stavebním řízení
a) Předmětem je projednání projektové dokumentace ke stavebnímu řízení s 

příslušnými veřejnoprávními orgány, organizacemi, vlastníky pozemků a 
sousedních nemovitostí (oprávněný z věcného břemene), správci sítí, případně 
dalšími dotčenými subjekty a získání dokladů a stanovisek za účelem vydání 
stavebního povolení, vypracování a podání žádosti o povolení stavby (případně 
dalších povolení podmiňujících realizaci stavby, např. vodoprávní souhlas, 
povolení k odstranění stavby atd.), a účast při stavebním řízení. Nedílnou součástí 
majetkoprávní agendy je i projednání s dotčenými majiteli. IČ zajistí i vklad 
odsouhlaseného GP na místně příslušné katastrální pracoviště. IČ dále zajistí vynětí 
ze ZPF a PUPFL. Součástí IČ je i zajištění prodloužení stavebního povolení 
v případě nezahájení stavby ve lhůtě platnosti stavebního povolení, 
a to v dostatečném předstihu.

b) Součástí prací je rovněž zabezpečení majetkoprávní agendy spojené s přípravou 
stavby včetně zabezpečení příslušných smluv (např. Výkupy, vstup na pozemky, 
věcná břemena a pronájmy pozemků, popřípadě objektů atd.). Nedílnou součástí 
majetkoprávní agendy je i projednání se stavbou dotčenými majiteli pozemků.

c) Závazné vzory smluv na majetkoprávní přípravu poskytne Objednatel.
2.2.4. Výkon autorského dozoru stavby
a) Součástí předmětu plnění je výkon AD, který bude probíhat od zahájení stavby až 

do vydání kolaudačního souhlasu a který bude vykonáván na výzvu Objednatele. 
Rozsah činností AD je dán zákonem č. 183/2006 Sb. v platném znění.

b) Poskytovatel bude provádět posuzování návrhů dodavatelů na změny a odchylky 
oproti schválené projektové dokumentaci, zejména s ohledem na dodržení 
technicko-ekonomických parametrů předmětného díla.

c) Zjistí-li Poskytovatel při výkonu AD nedodržení projektové dokumentace stavby, 
uvědomí bez zbytečného odkladu o této skutečnosti, Objednatele/Správce stavby. 
Zhotovitele stavby uvědomí v případě nebezpečí z prodlení či v případě nebezpečí 
vzniku škody. V odůvodněných případech uvede stručnou charakteristiku porušení 
dokumentace a tomu odpovídající důsledky.

d) Objednatel zajistí pro Poskytovatele nezbytné podmínky pro výkon sjednaného AD, 
v tomto smyslu zejména oznámí Poskytovatele jako osobu vykonávající 
ADzhotoviteli stavby a zajistí, aby Poskytovatel dostával potřebné podklady 
týkající se realizace stavby a kontrolních dnů stavby.

2.3. Do předmětu plnění jsou zahrnuty i služby v tomto článku výše nespecifikované, které 
však jsou k řádnému poskytování služeb nezbytné a o kterých Poskytovatel vzhledem 
ke své kvalifikaci a zkušenostem měl nebo mohl vědět. Mezi tyto služby se neřadí 
vyhotovení dokumentace skutečného provedení stavby, kterou vyhotovuje zhotovitel 
stavby. Provedení služeb uvedených ve větě prvé tohoto odstavce však v žádném 
případě nezvyšuje cenu sjednanou za poskytování služeb.

2.4. Nej později do 2 týdnů od zahájení plnění je poskytovatel povinen svolat vstupní 
jednání s Objednatelem, na kterém budou dohodnuty pravidla vzájemné spolupráce 
(konání výrobních výborů/kontrolních dnů IČ apod.). Během zpracování každého 
stupně projektové dokumentace budou Poskytovatelem svolány minimálně dva

Stránka 4 z 15



výrobní výbory. První výbor bude svolán do 10 pracovních dní od podpisu smlouvy, a 
to z důvodu nutnosti odsouhlasení technického řešení.

2.5. Za účelem plnění zakázky Objednatel poskytuje poskytovateli bezplatně následující 
dokumenty:
Vzhledem k povaze zakázky nebudou poskytnuty.

Článek 3.
Předání výsledků poskytnutých služeb

3.1. Protokolární předání výsledků poskytnutých služeb dle této Smlouvy Objednateli 
proběhne na adrese: Ředitelství silnic a dálnic ČR,Správa Pardubice, Hlaváčova 902, 
530 02 Pardubice.

3.2. Výsledky poskytnutých služeb budou Objednateli předány v následujícím počtu 
výtisků a formátu (soupis prací a kontrolní rozpočet bude vždy zpracován v tištěné 
i elektronické podobě ve formátu XC4):

3.2.1. Součástí VD-ZDS jsou průzkumy a zaměření. Vybrané dokumenty zadávací 
dokumentace stavby (VD-ZDS) -  v čistopisu 6x v listinné podobě a lx digitálně 
na elektronickém nosiči (listinná podoba bude vyhotovena na pokyn Objednatele, po 
podání nabídek na zhotovitele se zapracováním dodatečných informací.

3.2.2. Dokladová část - 6x v tištěné podobě (originál + kopie) a lx digitálně na 
elektronickém nosiči (veškeré doklady doručené datovou schránkou budou ověřeny).

3.2.3. Originál pravomocného stavebního povolení (případně kladného stanoviska 
k ohlášení stavby) včetně dokladové části a ověřené projektové dokumentace - 2x 
v tištěné podobě.

3.3. Poskytovatel předá veškerou grafickou, obrazovou, textovou, tabulkovou a jinou 
dokumentaci v elektronické (digitální) podobě umožňující její využití v dalších 
stupních zeměměřických a průzkumných prací a projektové přípravy nebo pro zadání 
stavebních prací, a to v otevřeném formátu (např. DWG) a formátu PDF. 
Dokumentace, průzkumy, záborový elaborát budou zpracovány a předány podle 
Datových předpisů ŘSD ČR platných v době zpracování konceptu plnění. Platné znění 
datových předpisů je dostupné na https://www.rsd.cz/wps/portal/web/technicke- 
predpisy/datove-predpisy.

3.4. Každé vyhotovení čistopisu projektové dokumentace bude opatřeno autorizačním 
razítkem oprávněného projektanta.

3.5. Bližší popis předmětu plnění je uveden v příloze č. 1 a 2 Smlouvy.

Článek 4.
Dodatečné služby

4.1. Objednatel může po Poskytovateli požadovat změnu rozsahu služeb. Poskytovatel je 
v takovém případě povinen vyhovět požadavku Objednatele a (i) snížit rozsah služeb 
nebo (ii) bez zbytečného odkladu podat nabídku na zvýšení rozsahu služeb o služby 
stejného charakteru jako jsou služby sjednané ve Smlouvě s tím, že:

4.1.1. při snížení rozsahu se cena stanovená dle čl. 6.1 odpovídajícím způsobemsníží,
4.1.2. při zvýšení rozsahu bude cenadodatečných služeb stanovena na základě cen 

uvedených v oceněném soupisu prací (příloha č. 1 této Smlouvy). V případě, že není 
možné cenu stanovit tímto způsobem, bude cena takových služeb stanovena na 
základě jednotkové ceny (Kč/hod), a to ve výši, která nepřesáhne cenu obvyklou 
v místě a čase pro daný typ a charakter činnosti,

Stránka 5 z  15

https://www.rsd.cz/wps/portal/web/technicke-predpisy/datove-predpisy
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/technicke-predpisy/datove-predpisy


4.1.3. lhůtadokončení služeb seve vhodných případech přiměřeně upraví dohodou 
Smluvních stran,

4.1.4. snížení či zvýšení rozsahu musí být sjednáno písemným dodatkem ktéto 
Smlouvě.

4.2. Při dodatečném zvýšení rozsahu služeb o služby stejného charakteru jako služby 
sjednané ve Smlouvě nepřekročí celková Objednatelem uhrazená cena za poskytování 
Služeb finanční limit pro veřejnou zakázku malého rozsahu.

Článek 5.
Lhůtyplnění

5.1. Poskytovatel je povinen provést služby v následujících lhůtách od podpisu Smlouvy:
5.1.1. Dokumentace pro VD-ZDS: do 30.6.2018 na všechny 4 objekty
5.1.2. Ukončení IČ a předložení stavebního povolení nebo kladného stanoviska SU 

k ohlášení stavebních prací: do 31.8.2018
5.1.3. Výkon autorského dozoru: předpokládané ukončení 30.11.2018

5.2. Poskytovatel bude mít nárok na prodloužení stanovených lhůt, jestliže došlo nebo 
dojde ke zdržení z důvodů výlučně na straně Objednatele či dojde k přerušení všech 
prací nebo jejich částí z důvodu výlučně na straně Objednatele.

5.3. Objednatel může přerušit provádění všech nebo části služeb písemným oznámením 
zhotoviteli. Zhotovitel provede patřičná opatření k dočasnému přerušení služeb do 14 
dnů od obdržení tohoto oznámení.

Článek 6.
Cena za poskytování služeb

6.1. Objednatel se zavazuje uhradit Poskytovateli za řádné poskytnutí služeb dle této 
Smlouvy odměnu v následující výši:

6.1.1. Cena za AD je stanovena na základě závazné hodinové sazby uvedené vpříloze 
č. 1 - Oceněný soupis prací, vynásobené skutečným rozsahem Poskytovatelem 
poskytnutého a Objednatelem odsouhlaseného rozsahu plnění. Hodinová sazbaje 
stanovena v Kč bez daně z přidané hodnoty (dále jen ,,DPH“). Výše hodinové sazby je 
závazná po celou dobu plnění této Smlouvy Poskytovatelem.

6.1.2. Ceny za ostatní dílčí služby dle této Smlouvy jsou stanoveny na základě 
závazných cen za jednotlivé dílčí služby uvedených v příloze č. 1 -  Oceněný soupis 
prací. Ceny za dílčí služby jsou stanoveny v Kč bez daně z přidané hodnoty (dále jen 
„DPH“)- Ceny za dílčíslužby jsou stanoveny jako neměnné a konečné a jsou závazné 
po celou dobu plnění dle této Smlouvy.

6.2. K cenám stanoveným dle čl. 6.1 této Smlouvy bude vždy připočtena DPH ve výši 
platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.

6.3. Ceny stanovené dle čl. 6.1 pokrývají všechny smluvní závazky a všechny záležitosti a 
věci nezbytné k řádnému poskytnutí služeb, a to včetně cestovného, stravného apod. 
Na výši cen dlečl. 6.1 nemá dopad zvýšení materiálových, mzdových a jiných 
nákladů, jakož i případná změna kursu české koruny po podpisu Smlouvy, popřípadě 
jiné vlivy.

6.4. Podpisem této Smlouvy Poskytovatel výslovně přejímá nebezpečí změny okolností 
ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

Stránka 6 z 15



7.1. Podkladem pro úhradu bude daňový doklad(dále jen „faktura"), vystavená 
Poskytovatelem za podmínek stanovenýchníže.Přílohou faktury bude vždy 
Objednatelem podepsaný předávací protokol se soupisemskutečně provedených prací.

7.2. Zálohy se neposkytují. Smluvní strany výslovně vylučují použití ustanovení § 2611 
občanského zákoníku.

7.3. Cena za vyhotovení YD-ZDSdle Smlouvy bude Poskytovatelem vyúčtována 
po převzetí čistopisu VD-ZDS bez vad a nedodělků Objednatelem.

7.4. Cena za inženýrskou činnost pro SPbude Poskytovatelem vyúčtována ve dvou 
splátkách, a to následovně: 70 % smluvené ceny bude Poskytovatelem po podání 
žádosti o stavební povolení k příslušnému stavebnímu úřadu, a zbývající část ceny 
bude vyúčtována Poskytovatelem po nabytí právní moci stavebního povolení 
(a případně dalších povolení podmiňujících realizaci stavby, např. vodoprávní souhlas, 
povolení k odstranění stavby atd.). Faktura na tuto zbývající část ceny bude vystavena 
na základě písemného potvrzení Objednatele o převzetí všech pravomocných 
rozhodnutí (povolení) podmiňující realizaci stavby s vyznačenou doložkou právní 
moci.

7.5. Cena za AD bude Poskytovatelem vyúčtována vždy jednou měsíčně dle skutečného 
počtu odpracovaných hodin. Odpracovanou dobu eviduje Poskytovatel a tato 
evidence, schválená Objednatelem, je podmínkou vystavení a následně i součástí 
faktury Poskytovatele, vztahující se k AD. Evidenci odpracované doby předá 
Poskytovatel Objednateli do 5 dnů po ukončení měsíce, ve kterém byl AD realizován, 
spolu se (i) zprávou o postupu služeb, a (ii) seznamem dokumentů předaných v rámci 
AD Objednateli (pokud existují). Objednatel tuto evidenci odpracované doby 
bezodkladně schválí nebo vznese své připomínky. Datum uskutečnění zdanitelného 
plnění je vždy poslední den příslušného kalendářního měsíce.

7.6. Faktury budou vystaveny vždy s dobou splatnosti minimálně30 dnů ode dne 
jejichdoručení Objednateli, přičemž faktura musí být Objednateli doručena na adresu 
uvedenou včl. 7.7. Faktura bude obsahovat veškeré náležitosti předepsané platnými 
právními předpisy a dále číslo Smlouvy a název Zakázky. V případě, že faktura 
nebude obsahovat některou z předepsaných náležitostí nebojí bude obsahovat chybně, 
je Objednatel oprávněn takovou fakturu vrátit ve lhůtě splatnosti Poskytovateli 
k opravě či doplnění. Lhůta splatnosti v takovémto případě počíná běžet celá od 
počátku až okamžikem doručení opravené či doplněné faktury Objednateli. Veškeré 
platby dle Smlouvy budou probíhat výlučně bezhotovostním převodem v české měně, 
a to na účet Poskytovatele uvedený na faktuře. Příslušná částka se považuje za 
uhrazenou okamžikem, kdy byla tato odepsána z účtu Objednateleve prospěch účtu 
Poskytovatele.

7.7. Faktury podle této Smlouvy budou zasílány na následující adresu Objednatele: 
Ředitelství silnic a dálnic ČR, Hlaváčova 902, 530 02 Pardubice.

7.8. Veškeré Objednatelem předem schválené správní poplatky související s inženýrskou 
činností (např. kolky, výpisy z katastru nemovitostí, znalečné aj.) budou hrazeny na 
základě požadavku Poskytovatele přímo Objednatelem.

7.9. Objednatel prohlašuje, že plnění dle této Smlouvy použije výlučně pro účely, které 
nejsou předmětem daně z přidané hodnoty, resp. příjemce ve vztahu k daňovému 
plnění nevystupuje jak osoba povinná k dani, proto se u plnění dle této Smlouvy

Článek 7.
Platební podmínky

Stránka 7  z 15



nepoužije režim přenesené daňové povinnosti podle § 92a (obecná pravidla) a zejména 
§ 92e (stavební práce) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. Plnění dle 
této Smlouvy je plněním souvisejícím s činností výkonu veřejné správy v souladu se 
zákonem ě. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů.

Článek 8.
Zástupce smluvních stran a komunikace

8.1. Veškerá písemná komunikace mezi Smluvními stranami bude probíhat v českém 
jazyce a výhradně osobním doručením, doporučenou poštou nebo kurýrní službou 
na níže uvedené adresy:
Při doručování Objednateli: Ředitelství silnic a dálnic ČR 
Adresa: Správa Pardubice, Hlaváčova 902, 530 02 Pardubice
K rukám:

Při doručování Poskytovateli: IDProjekt s.r.o.
Adresa: Junova 1028, 517 41 Kostelec nad Orlicí
K rukám:

8.2. Jiná, než písemná komunikace mezi Smluvními stranami bude probíhat v českém 
jazyce prostřednictvím kontaktů uvedených výše v úvodním ustanovení Smlouvy 
týkajícím se Smluvních stran.

8.3. Veškeré změny kontaktních údajů uvedených v této Smlouvě je smluvní strana, jíž se 
změna týká, povinna písemně sdělit druhé smluvní straně s tím, že změna kontaktních 
údajů nabývá účinnosti ve vztahu k druhé smluvní straně doručením tohoto sdělení. 
Změna kontaktních údajů nevyžaduje změnu Smlouvy prostřednictvím dodatku.

Článek 9.
Bankovní záruka za provedení služeb a záruka za odstranění vad

9.1. Smluvní strany výslovně sjednávají, že se bankovní záruka za provedení služeb a za 
odstranění vad po Poskytovateli nepožaduje.

Článek 10.
Záruční doba

10.1. Záruční doba na poskytnuté služby činí 24 měsíců.Záruční doba počíná dnem 
následujícím po dni předání a převzetí služeb, nebo příslušné části služeb dle čl. 2této 
Smlouvy.

10.2. Vady zjištěné během záruční doby Objednatel u Poskytovatele uplatní formou 
písemné reklamace, která musí obsahovat popis reklamované vady a může obsahovat 
přiměřenou lhůtu pro její odstranění a určení způsobu jejího odstranění.Poskytovatel je 
povinen reklamovanou vadu bezúplatně odstranit v Objednatelem stanovené 
přiměřenélhůtě,a to způsobem stanoveným v písemné reklamaci Objednatelem. Pokud 
Objednatel lhůtu nebo způsob odstranění vady v písemné reklamaci nestanoví, platí, 
že je Poskytovatel povinen odstranit vadu bez zbytečného odkladu způsobem 
obvyklým.

10.3. Vadou se rozumí stav, kdy plnění Poskytovatele neodpovídá této Smlouvě, platným 
právním předpisům nebo jiným normám, které se na plnění vztahují. Vadou se rozumí 
i vada právní.

Stránka 8 z 15



10.4. Nebezpečí škody na věcech (dokumentaci)zhotovených dle této Smlouvy nese 
Poskytovatel až do dne jejichprotokolámího převzetí Objednatelem bez vad 
a nedodělků.

Článek 11.
Smluvní pokuty

11.1. Pokud se Poskytovatel dostane do prodlení s dokončením Služby nebo její části (viz 
čl. 5 této Smlouvy), je Objednatel oprávněn po Poskytovateli požadovat uhrazení 
smluvní pokuty ve výši800,-Kč, a to za každý i započatý den prodlení.

11.2. Neodstraní-li Poskytovatel vady podle čl. 10.2 ve lhůtěstanoveném Objednatelem, je 
Objednatel oprávněnpo Poskytovateli požadovat uhrazení smluvní pokuty za každý i 
započatý den, o který se odstranění vad opozdilo, ve výši 400,-Kč.

11.3. Pokud jevýstup Služby (koncept či čistopis) poskytnut s vadami spočívajícími 
v přímém rozporu s platnými českými státními normami (ČSN), jeObjednatel 
oprávněn po Poskytovatelipožadovatjednorázovou smluvní pokutu ve výši 5.000 Kč 
(slovy: pět tisíc korun českých), a to za každý takovýjednotlivý případ. Smluvní 
pokuta uvedená v tomto článku se neuplatní, pokud je rozpor mezi výstupemSlužby 
a ČSN zapříčiněn objektivními věcnými důvody (tj. nikoliv např. provozními důvody 
na straně Poskytovatele) a Poskytovatel na tento rozpor Objednatele písemně (postačí i 
formoupísemného záznamu z ústního jednání smluvních stran) před odevzdáním 
výstupu Služby (konceptu/čistopisu) upozornil.

11.4. V případě pomšení povinnosti Poskytovatele stanovené včl. 15.1. Smlouvy je 
Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 
20 000,-Kč, a to za každý i jednotlivý případ porušení této povinnosti.

11.5. Objednateli vznikne právo na zaplacení smluvní pokuty bez ohledu na zavinění 
Poskytovatele. Objednatel má právo na náhradu škody vzniklé z porušení povinnosti, 
ke kterému se smluvní pokuta vztahuje, v plné výši.

11.6. Uhrazením smluvní pokuty Poskytovatelem není dotčeno právo Objednatele na 
odstoupení od této Smlouvy. Zrušením/zánikem této Smlouvy právo na zaplacení 
smluvní pokuty nezaniká.

11.7. Maximální výše smluvních pokut uplatněných Objednatelem vůči Poskytovateli 
nepřekročí částku 160 000,- Kč.

11.8. V případě prodlení Objednatele s úhradou faktury je Poskytovatel oprávněn požadovat 
úrok z prodlení ve výši stanovené právními předpisy. Poskytovatel není oprávněn 
započíst jakékoli své pohledávky oproti nárokům Objednatele. Náhrada škody 
způsobené případným prodlením Objednatele je kryta úroky z prodlení.

11.9. Smluvní strana informuje druhou smluvní stranu o uplatnění nároku na uhrazení 
smluvní pokuty či úroku z prodlení zasláním písemného oznámení o vzniku nároku na 
zaplacení smluvní pokuty či úroku z prodlení obsahujícího stručný popis a časové 
určení porušení smluvní povinnosti, které v souladu se Smlouvou založilo nárok 
smluvní strany na zaplacení smluvní pokuty či úroku z prodlení. Spolu s oznámením 
zašle smluvní strana druhé smluvní straně odpovídající Fakturu na uhrazení smluvní 
pokuty či úroku z prodlení s platebními údaji. Faktura je splatná ve lhůtě stanovené v 
příslušné Faktuře, která činí nejméně 15 (patnáct) kalendářních dnů ode dne doručení 
Faktury druhé smluvní straně. V ostatním (náležitosti Faktury, chyby Faktury apod.) 
se použije čl. 7 Smlouvy obdobně.

Stránka 9  z  15



11.10. Objednatel je oprávněn svou pohledávku z titulu smluvní pokuty započíst oproti 
splatné pohledávce Poskytovatele na cenu služeb stanovenou dle čl. 6.1 této Smlouvy.

Článek 12.
Práva duševního vlastnictví k dokumentaci

12.1. Objednatel má právo užívat výsledky služeb (dokumentaci) v souladu s účelem 
Smlouvy a v souladu s charakterem poskytovaných služeb. Objednatel je v tomto 
ohledu také oprávněn poskytnout výsledky služeb třetím osobám či na ně výsledky 
služeb převést spolu se všemi právy, kterými bude Objednatel disponovat. Objednatel 
je tak oprávněn postoupit na třetí osobu veškeré licence, převést právo vlastnické k 
hmotným podkladům a poskytnout veškeré nezbytné souhlasy ve smyslu právních 
předpisů, které Poskytovatel Smlouvou udělil Objednateli v souvislosti s výsledky 
služeb, aniž by se k tomu vyžadovalo další svolení či vyjádření Poskytovatele.

12.2 Poskytovatel uzavřením Smlouvy opravňuje Objednatele a uděluje mu veškeré 
nezbytné souhlasy (licence) ke všem formám užití dokumentace a veškerých jiných 
předmětů práv duševního vlastnictví, které Objednatel potřebuje k řádnému užívání 
výsledků služeb. Objednatel je zejména oprávněn k nezbytnému rozmnožování 
dokumentace, jejímu rozšiřování, úpravě a změnám, stejně jako k poskytnutí těchto 
oprávnění třetí osobě. Objednatel však není povinen tato oprávnění (licence) využít. 
Souhlasy (licence) k předmětům práv duševního vlastnictví jsou územně neomezené 
(tj. jsou uděleny jak ve vztahu k území České republiky, tak k zahraničí), jsou uděleny 
na celou dobu trvání předmětných práv duševního vlastnictví a nelze je jednostranně 
vypovědět. Poskytovatel tedy zejména není oprávněn vypovědět či jinak jednostranně 
zamezit možnosti užívání dokumentace ani jakýchkoliv jiných předmětů práv 
duševního vlastnictví, které na základě Smlouvy poskytl Objednateli.

Článek 13.
Pojištění

13.1. Poskytovatel se zavazuje po dobu trvání této Smlouvy zajistit a udržovat pojištění své 
odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě při výkonu podnikatelských činností, 
které jsou součástí plnění dle této Smlouvy, a to s pojistným plněním vyplývajícím 
z takového pojištění minimálně v hodnotě celkové ceny uvedené v nabídce na 
uzavření Smlouvy.

13.2. Poskytovatel je povinen předložit kdykoliv po dobu trvání této Smlouvy na předchozí 
žádost Objednatele platnou pojistnou smlouvu, pojistku nebo potvrzení příslušné 
pojišťovny, příp. potvrzení pojišťovacího zprostředkovatele (insurance broker), 
prokazující existenci pojištění v rozsahu požadovaném v předchozím odstavci této 
Smlouvy.

13.3. Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou Poskytovatelem třetím osobám musí 
rovněž zahrnovat i pojištění všech subdodavatelů Poskytovatele, případně je 
Poskytovatel povinen zajistit, aby obdobné pojištění v přiměřeném rozsahu sjednali 
i všichni jeho subdodavatelé, kteří se pro něj budou podílet na poskytování služeb 
podle této Smlouvy.

Stránka 10 z  15



14.1 Smluvní strany sjednávají, že Objednatel je oprávněn od Smlouvy kdykoliv odstoupit, 
nebo dát pokyn Poskytovateli k přerušení poskytování služeb, a to i bez uvedení 
důvodů. Objednatel může dále od Smlouvy odstoupit, nebo dát pokyn Poskytovateli k 
přerušení poskytování služeb mj. (nikoli však výlučně) v případě, že nebude zajištěno 
dostatečné financování předmětné stavby (např. dojde ke změně investiční politiky 
zřizovatele - Ministerstva dopravy, ke změně strategie realizace vybraných silničních 
staveb zřizovatelem nebo Objednatelem, nebude-li schválen investiční záměr stavby, 
vznikne dlouhodobý nedostatek finančních prostředků v rámci 
připravované/zasmluvněné akce apod.) a/nebo nastanou jiné překážky realizace 
předmětné stavby (např. nemožnost projednání či vydání územního 
rozhodnutí/souhlasu a/nebo stavebního povolení apod.). Poskytovatel je povinen 
provést všechna nezbytná opatření k zamezení vzniku škody Objednateli nejpozději do 
5 pracovních dnů od obdržení pokynu Objednatele k přerušení poskytování služeb 
nebo od ukončení Smlouvy.

14.2 Poskytovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že:
14.1.1. je Objednatel v prodlení po dobu delší než jeden měsíc s úhradou peněžitých 

závazků ve lhůtách splatnosti dle této Smlouvy;
14.1.2. Objednatel trvá na poskytování služeb dle nevhodného příkazu i poté, co 

Poskytovatel na takový nevhodný příkaz Objednatele písemně upozornil;
14.1.3. bude na majetek Objednatele vyhlášen konkurs, popř. bude návrh na vyhlášení 

konkursu zamítnut pro nedostatek majetku;
14.1.4. bude vydáno rozhodnutí o úpadku týkající se Objednatele, popř. takovýto 

insolvenční návrh bude zamítnut pro nedostatek majetku Objednatele.
14.3 Smluvní strany v případě odstoupení od této Smlouvy nebudou mít ve smyslu § 2004 

odst. 2 povinnost vrátit si plnění, které již bylo poskytnuto před odstoupením 
od Smlouvy, ledaže již přijaté plnění nemá samo o sobě pro Objednatele význam.

14.4 V případě jednostranného ukončení Smlouvy z důvodů nikoli na straně Poskytovatele 
má Poskytovatel v případě částí služeb, u kterých nevznikl nárok na zaplacení ceny 
dle této Smlouvy, nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů na plnění těchto částí 
služeb. Tyto náklady budou vyčísleny na základě dohody Smluvních stran.

14.5 Odstoupením od Smlouvy není dotčen již existující nárok smluvní strany na zaplacení 
smluvní pokuty.

14.6 Odstoupení od Smlouvy je účinné doručením písemného oznámení o odstoupení druhé 
smluvní straně.

Článek 15.
Ostatní ujednání

15.1. Poskytovatel nezadá plnění celé Zakázky nebo její části vztahující se k SO řady 100 (s 
výjimkou přístupových cest na pozemky), 200 a 300, tj. stavební objekty silnic a 
souvisejících přeložek, mostů a sítíjiné osobě bez souhlasu Objednatele. Objednatel 
není povinen tento souhlas vydat. Poskytovatel bude odpovídat za jednání nebo chyby 
všech subdodavatelů stejně jako by šlo o jednání nebo chyby Poskytovatele.

15.2. Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv.

Článek 14.
Odstoupení od Smlouvy

Stránka 11 z 15



15.3. Tato Smlouva obsahuje úplnou a jedinou písemnou dohodu smluvních stran 
o vzájemných právech a povinnostech upravených touto Smlouvou.

15.4. Vzájemné právní vztahy smluvních stran, které jsou touto Smlouvou založeny, avšak 
nejsou výslovně upraveny v této Smlouvě, se řídí především příslušnými ustanoveními 
občanského zákoníku s výjimkou těch ustanovení, jejichž použití smluvní strany buď 
výslovně vyloučily, nebo se od nich odchýlily vlastním ujednáním v této Smlouvě.

15.5. Smluvní strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení této Smlouvy byly 
jakákoliv práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi 
smluvními stranami, ledaže je ve Smlouvě ujednáno jinak.

15.6. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení této Smlouvy neplatné, nedotýká 
se to ostatních ustanovení této Smlouvy, která zůstávají nadále platná a účinná.

15.7. Jakékoli spory mezi Smluvními stranami vyplývající ze Smlouvy budou řešeny 
nejprve smírně. Nepodaří-li se smírného řešení dosáhnout, bude spor rozhodnut 
na návrh kterékoli smluvní strany obecným soudem.

15.8. Poskytovatel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Objednatele převést 
na třetí osobu jakákoli práva nebo povinnosti vyplývající ze Smlouvy, ani postoupit 
tuto Smlouvu třetí osobě, zastavit či jakkoliv jinak disponovat s jakýmikoliv 
pohledávkami.

15.9. Tuto Smlouvu je možno měnit, doplňovat a upravovat pouze vzestupně číslovanými 
písemnými dodatky ke Smlouvě, podepsanými oběma Smluvními stranami.

15.10. Tato Smlouva se vyhotovuje v pěti(5) stejnopisech, z nichž Objednatel obdrží tři(3) 
stejnopisy a Poskytovatel dva (2) stejnopisy.

15.11. Každá ze Smluvních stran prohlašuje, že tuto Smlouvu uzavírá svobodně a vážně, 
že považuje obsah této Smlouvy za určitý a srozumitelný a že jsou jí známy všechny 
skutečnosti, jež jsou pro uzavření této Smlouvy rozhodující.

15.12. Nedílnou součást této Smlouvy tvoří přílohy:
15.12.1. Příloha č. 1 - Oceněný soupis prací
15.12.2. Příloha č. 2 - Podrobný popis předmětu plnění

V Pardubicích dntv 7 Ůj 2018i

—------------ - 1 ------------------1------
Ředitelství í lic a dálnic

ředitel Správý IPardubice

V Kostelci nad Orlicí dne 1.3.2018

IDProjekt s.r.o. 

jednatel společnosti

Stránka 12 z 15



Oceněný soupis prací
1/14,1/17,1/43 oprava 4 propustků, VD-ZDS+IČ+AD

Číslo smlouvy: llPU-002859ev.č. 051/18

Přiložen samostatně

Stránka 13 z 15



<

Příloha č. 2.

1

Podrobný popis předmětu plnění 
1/14,1/17,1/43 oprava 4 propustků, VD-ZDS+IČ+AD 

Číslo smlouvy: 1 lPU-002859ev.č. 051/18

Vypracování dokumentace ve výše uvedeném stupni na opravu, popř. rekonstrukci propustků:
11 -p-003 Česká Rybná-Nápředí
17-p-001 Podhořany u Ronova, hr.kraje
43-p-001 za Stvolovou, hr.kraje
43-p-011 u Chrastové Lhoty, za odbočkou.
Součástí zakázky je výkon IČ a předložení stavebního povolení, popř. kladného stanoviska 
SU k ohlášení stavebních prací a výkon AD během realizace stavby.
Předpokládaný termín: do 30.11.2018.

Rozsah dokumentace VD-ZDS:
• projektové dokumentace pro zadání stavby - PDPS
• Soupis prací (rozpočet stavby) -  SP
• Zvláštní technické kvalitativní podmínky -  ZTKP
• přílohy potřebné pro získání stavebního povolení

V rámci zpracování projektové dokumentace je Poskytovatel povinen dbát pokynů 
objednatele a v rámci výrobních výborů, koordinační porad nebo jiných technických porad 
(v počtu dle obtížnosti díla a dle dohody se zástupcem objednatele) mezi poskytovatelem a 
objednatelem pravidelně konzultovat technické řešení a stav prací.
Součástí plnění díla je i technická pomoc objednateli při zpracování dodatečných informací 
v rámci výběrového řízení na zhotovitele.
Dokumentaci musí poskytovatel v rámci zpracování projektové dokumentace projednat 
s dotčenými orgány státní správy a samosprávy a ostatními dotčenými subjekty a získat jejich 
písemná stanoviska či odsouhlasený záznam zjednání.
V projektové dokumentaci (vč. rozpočtu) nebude uváděn název konkrétního výrobku 
nebovýrobce. Pokud se bude jednat o úzce specifický výrobek, který nemá na trhu alternativu 
nebo je použití tohoto výrobku nutné pro zdárné vyhotovení díla, potom bude jasně uvedeno 
z jakého důvodu a proč je tento název uveden.
Předmět smlouvy bude realizován v souladu s příslušnými právními předpisy, technickými 
podmínkami a ustanoveními této smlouvy.

Objednatel určuje firmu Maniťold Group s.r.o., Zbrojnická 4, 301 00 Plzeň, tel 
kontaktní osoba a v kopii tel.

jako svého koordinátora ve fázi přípravy. lato lirma Vám 
vydá na základě Vašeho vyžádání a poskytnutí patřičných informací plán BOZP ev. vydá 
stanovisko o nenutnosti zpracovávání plánu BOZP. Tento koordinátor se bude k problematice 
BOZP vyjadřovat v průběhu projekčních prací nebo (dle rozsahu), alespoň k hotovému 
projektu. Z tohoto důvodu žádáme o poskytnutí součinnosti tomuto koordinátorovi. 
Poskytovatel se zavazuje k poskytnutí patřičných informací a zakomponování ev. plánu

Stránka 14 z 15



BOZP do hotové projektové dokumentace. Úhradu za provedené služby BOZP bude proplácet 
přímo objednatel.

Soupis prací a kontrolní rozpočet bude zpracován v tištěné i elektronické formě (formát 
XC4). SP bude odsouhlasen před definitivním vydání, investorem či osobou jím oprávněnou

. Oceněný soupis prací bude
přiložen pouze v paré č. 1 a to jako oceněný soupis a rovněž i v digitální podobě na CD. 
Ve všech paré bude přiložen výkaz výměr s kontrolovatelnými výpočty množství ve stejném 
formátu jako SP (vlastně SP bez cen, případně s Technickými specifikacemi a atributy). 
Součásti projektové dokumentace bude i kvalifikované určení nejnutnější doby výstavby 
s ohledem na technologické postupy a to ve dvou variantách:
Standardní doba výstavby = 8,5 hodinová pracovní směna a to pouze v pracovní dny 
Zrychlená doba výstavby =12 hodinová pracovní směna a práce i o víkendech a svátcích

Stránka 15 z 15



Příloha č. 1

I
Oceněný soupis prací

1/11,1/17,1/43 oprava 4 propustků, VD-ZDS+AD+IČ 
číslo smlouvy: 11PU-002859 ev.ě. 051/18

Název Cenač.
bez DPH DPH celkem

1 1/11 Česká Rybná -Nápředí, propustek ev.č. 1 l-p-003

2 1/17 Podhořany u Ronova, hr. kraje, propustek ev.č. 17-p-001

3 1/43 za Stvolovou, hr. kraje, propustek ev.č. 43-p-001

4 1/43 u Chrastové Lhoty, za odbočkou, propustek ev.č. 43-p-011

Celkem 765 000,00 160650 925 650,00

Poskytovatel má nárok na proplacení pouze skutečně provedených a doložených výkonů, které budou potvrzeny příslušným pracovníkem ŘSD ČR Správy 
Pardubice — provozní oddělení.

Použité jednotkové ceny již obsahují všechny nezbytné procesy a úkony pro zdárné vyhotovení díla (např. doprava atd.)

Nabídku podává: - jednatel společnosti

Dne: 21.2.2018

Podpis oprávněné osoby:

1



ŘEDITELSTVÍ silnic a dálnic ČR

V Pardubicích dne 1 03 9D10
Našezn.: OMíM /38100/2/ '2018
Číslo zakázky: 11PU-002859
Evidenční číslo: 051/18
Vyřizuje:

(DProJekt s.r.o.
Jůnova 1028

517 41 Kostelec nad Orlicí

ROZHODNUTÍ A OZNÁMENÍ O VÝBĚRU DODAVATELE

Ředitelství silnic a dálnic ČR, se sídlem Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4 - Nusle, jakožto zadavatel 
(dále jen „Zadavatel") veřejné zakázky malého rozsahu s názvem

„1/11,1/17,1/43 oprava 4 propustků, VD-ZDS+AD+IČ**

na základě výzvy k podání nabídky rozhodl o výběru nabídky dodavatele

IDProjekt s.r.o.
se sídlem: Jůnova 1028,517 41 Kostelec nad Orlicí 

IČ:02497247

O d ů v o d n ě n í :
Vybraný dodavatel splnil všechny požadavky zadavatele vymezené ve výzvě k podání nabídky a 
předložil nabídku s nejnižší nabídkovou cenou v 765 000,- Kě bez DPF

ieditelství'silnic a dálnic ČR

ředitel Správy Pardubice