Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5009988: Fotbalové hřiště s umělou trávou Turnov

Příloha SOD S19-063-0006 Turnov- Fotbalové hřiště s umělou trávou.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA o dílo
S19-063-0006
uzavřená na základě dohody smluvních stran podle ustanovení § 2586 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) 
I. Smluvní strany

1.1. Objednatel:

	Název 

	FK Turnov z.s.

	Sídlo
	Koškova 2277, Turnov, 511 00

	IČ:
	26660385

	

	

	Jednající    

ve smluvních věcech
	Jaroslav Knížek

	Č. účtu:          
	107-8674540237/0100


	Jednající         

v technických věcech za objednatele
	Ing. Miloslav Chrumko


dále jen („objednatel“)

1.2. Zhotovitel:

	Název

	SWIETELSKY stavební s.r.o.

	Sídlo
	Pražská tř. 495/58, 370 04 České Budějovice

	IČO
	48035599

	DIČ
	CZ48035599


	Č.ú.

	000000-0169818406/0600

	Jednající ve smluvních  

věcech za zhotovitele
	Robert Běhal, ředitel závodu SPORTOVNÍ STAVBY

	Jednající v technických věcech za zhotovitele:
	Zdeněk Liška, ředitel oblasti Sportovní povrchy
Pavel Vaňha, autorizovaná osoba ČKAIT 0102346


(dále jen „zhotovitel“)
II. Předmět  díla

2.1. Předmětem plnění veřejné zakázky je zhotovení stavby: „Fotbalové hřiště s umělou trávou Turnov“. Zhotovením stavby se rozumí povinnost provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí ve smluvené době jako celek a to podle projektové dokumentace pro provedení stavby, zpracované v prosinci 2015 společností Design 4 – projekty staveb s.r.o. – projektová kancelář, v souladu s požadavky vydaného stavebního povolení č.j.: SU/16/1291/PEJ ze dne 11.3.2016, v souladu s územním rozhodnutím č.j. SU/15/5983/HOI ze dne 7.10.2015, v souladu se stanovisky dotčených orgánů státní správy a samosprávy, dále v souladu s technickými, kvalitativními podmínkami a v souladu se zadávacími podmínkami uvedenými v zadávací dokumentaci veřejné zakázky včetně jejich příloh – přesný rozsah prací je vymezen oceněným výkazem výměr, který tvoří nedílnou součást této smlouvy. Tato smlouva je uzavřena na základě výsledku veřejného zadávacího řízení jako podlimitní veřejná zakázka. 

2.2.
Pro provedení díla předá objednatel při podpisu smlouvy 2 paré kompletní projektové dokumentace k akci (specifikované v bodě 2.1 této smlouvy).
III. Místo a doba plnění

3.1. Místem plnění je Turnov, Liberecký kraj. 
3.2. Zahájení prací je stanoveno v termínu ……………………….1.4.2018
3.3. Realizace předmětu plnění zakázky bude ukončena do:…. 30.8.2018
3.4. Součástí smlouvy jako její nedílná příloha bude časový harmonogram s jasně vytyčenými uzlovými body včetně finančního ohodnocení. Jakákoli úprava harmonogramu je přípustná pouze na základě uzavření nového harmonogramu, a to v písemné formě se souhlasem obou Stran a za předpokladu dodržení platných právních předpisů a formou dodatku ke smlouvě.
IV. Povinnosti zhotovitele

4.1. Zhotovitel se zavazuje plně a prokazatelně splnit předmět smlouvy, který je specifikován v článku II. této smlouvy.
4.2. Dílo musí splňovat podmínky, které jsou uvedeny v projektové zadávací dokumentaci, a musí být v souladu s příslušnými technickými normami (ČSN), s obecně závaznými právními předpisy a předpisy pro provádění prací danými charakterem a rozsahem zakázky. Zhotovitel bude při uplatňování norem postupovat jednotně v rámci plnění celého předmětu zakázky.
4.3. Zhotovitel je povinen projednat s objednatelem předem veškeré nevyhnutelné změny a technologické postupy.

4.4. Zhotovitel se zavazuje v rámci plnění předmětu zakázky zajistit a do nabídkové ceny zahrnout veškeré další činnosti, které souvisejí s realizací předmětu zakázky. 
4.5. Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště o pracích, které provádí, stavební deník (dále jen SD) ve smyslu zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, v platném znění. Do deníku zapisuje zhotovitel všechny skutečnosti, rozhodné pro plnění této smlouvy. Zástupce objednatele je povinen sledovat obsah deníku a k zápisům připojovat svá stanoviska a námitky. Jestliže odpovědná osoba zhotovitele nesouhlasí s provedeným záznamem objednatele, je povinen připojit do 5 pracovních dnů své vyjádření, jinak se má za to, že s obsahem záznamu souhlasí. Stejná práva a povinnosti má i zástupce objednatele. Záznamy do stavebního deníku jsou oprávnění provádět:
Za zhotovitele:


Pavel Vaňha, autoriz. osoba ČKAIT 0102346



Za objednatele:


ing. Miloslav Chrumko           

Za TDI:



……………………
Za projektanta:


ing. Arch. Jan Lajksner
4.6. Zhotovitel se zavazuje informovat objednatele o stavu a čase plnění předmětu díla na dohodnutých kontrolních dnech, které bude zhotovitel organizovat podle potřeby, nejméně však každých 14 dní, počínaje dnem předání staveniště, a to na místě stavby. 

4.7. Zjistí-li zhotovitel při zajišťování prací překážky, které znemožňují řádné uskutečnění činnosti a právních úkonů dohodnutým způsobem, oznámí to neprodleně objednateli, se kterým se dohodne na odstranění těchto překážek (zápisem do SD).

4.8. Zhotovitel zajistí a zabezpečí na své náklady místo plnění proti vstupu nepovolaných osob. Zabezpečení bude takového stupně, aby nemohlo dojít ke škodám na majetku, poškození zdraví nebo ohrožení života.
4.9.
Vzhledem k tomu, že bude daná akce spolufinancována ze Státní podpory sportu pro rok 2018, Program 133D 531 je dodavatel stavebních prací povinen v případě požadavku ze strany MŠMT na veřejnosprávní kontrolu tuto kontrolu umožnit. Předmětem veřejnosprávní kontroly je zejména dodržování hospodárného a efektivního vynakládání poskytnutých finančních prostředků v souladu se stanoveným účelem, dodržování závazně stanovených ukazatelů financované akce a dodržování právních předpisů, které se na poskytování finančních prostředků z Programu 133D 531 vztahují.

4.10. Dodavatel stavebních prací je povinen při prováděné veřejnosprávní kontrole v potřebné míře spolupracovat a na požádání osob provádějících kontrolu předložit v požadovaném rozsahu podkladové materiály potřebné k objektivnímu posouzení kontrolovaných skutečností a umožnit pořízení kopií nebo výpisů těchto podkladů.
4.11.
Při předání hotové stavby bude dodavatel stavby garantovat soulad stavby s projektovou dokumentací či odsouhlasenými změnami v průběhu realizace, s ohledem především na závazné parametry jako jsou např. délky, šířky, plochy, hloubky atd.. 
4.12.
Zhotovitel je povinen předložit seznam svých poddodavatelů, kteří se podíleli na veřejné zakázce.

4.13. 
Poddodavatel, prostřednictvím kterého splnil zhotovitel kvalifikaci, se skutečně musí na plnění předmětu zakázky podílet, a to min. v rozsahu, v jakém poddodavatel prokázal splnění kvalifikace. Změna poddodavatele, prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace, je v průběhu plnění díla možná pouze v důsledku objektivně nepředvídatelných skutečností a po písemném souhlasu zadavatele, a to pouze za předpokladu, že náhradní poddodavatel prokáže splnění kvalifikace ve shodném rozsahu jako subdodavatel původní.
V. Spolupůsobení, práva a povinnosti objednatele

5.1. Objednatel je povinen předat včas zhotoviteli bezúplatně všechny údaje a informace, jež jsou nezbytně nutné k řádnému splnění předmětu smlouvy, pokud z jejich povahy nevyplývá, že je má zajistit zhotovitel v rámci své činnosti. 

5.2. Zhotovitel vyklidí a uklidí místo a prostory, kde se dílo provádělo do termínu předání díla na své náklady, včetně likvidace zařízení staveniště. Pozemky, jejichž úpravy nejsou součástí předmětu plnění, ale budou dílem dotčeny, je zhotovitel povinen uvést po ukončení prací do předchozího nedotčeného stavu. 

5.3. Objednatel má právo soustavně provádět odběratelskou kontrolu, tj. zejména sledovat soulad realizovaných prací s požadavky uvedenými v této smlouvě, nebo z ní vyplývajících, s obecně závaznými předpisy a rozhodnutími a požadavky orgánu státní správy.
5.4. Technický dozor stavby nesmí provádět dodavatel ani osoba s ním propojená.
VI. Cena a platební podmínky

6.1. Celková cena díla je pevnou nebo s odkazem na rozpočet a byla stanovena na základě nabídky zhotovitele ze dne ……….., podané v rámci zjednodušené podlimitní veřejné zakázky a je stanovena jako nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla ve výši: 
Investiční část:

	Cena díla celkem bez DPH        13 290 669,84 Kč
	

	sazba a výše DPH                         2 791 041,00 Kč
	

	Cena díla celkem včetně DPH   16 081 711,00 Kč
	


Neinvestiční část:

	Cena díla celkem bez DPH             208 614,32 Kč

	sazba a výše DPH                              43 809,00 Kč

	Cena díla celkem včetně DPH        252 423,00 Kč

	CELKEM:

Cena díla celkem bez DPH        13 499 284,16 Kč
sazba a výše DPH                        2 834 850,00 Kč
Cena díla celkem včetně DPH   16 334 134,00 Kč   



6.2. Celková cena zahrnuje zejména veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení předmětu smlouvy včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Cena zahrnuje náklady na zřízení, provoz a odstranění zařízení stanoviště, náklady na bezpečnostní opatření, náklady na dodávku elektřiny, vodné, stočné, odvoz a likvidaci odpadů, skládkovné, náklady na používání strojů a služeb až do předání a převzetí dokončeného díla, náklady na zhotovování, výrobu, obstarání, přepravu věcí, zařízení, materiálů, dodávek, náklady na pojištění odpovědnosti za škody, bankovní garance, daně, cla, poplatky, náklady na provádění všech příslušných, normami a vyhláškami stanovených zkoušek, náklady na nutná, či úřady stanovená opatření k realizaci díla, náklady na veškeré související činnosti a jakékoliv další vedlejší výdaje potřebné pro realizaci tohoto díla.
6.3. Podmínky pro překročení a snížení sjednané ceny:

6.3.1. Nabídková cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu  české měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla.
6.3.2. Nabídková cena včetně DPH může být měněna v souvislosti se změnou DPH. Překročení (nebo snížení) výše nabídkové ceny podle předchozí věty je přípustné pouze u těch částí předmětu veřejné zakázky, kterých se změna sazeb DPH týká a které nebyly realizovány.
6.3.3. Objednatel je oprávněn odečíst cenu neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového rozpočtu v případě snížení rozsahu prací, dílčích změn technologií nebo materiálů odsouhlasených objednatelem a v ostatních případech specifikovaných zápisem v deníku.
6.4. Provedené práce budou fakturovány měsíčně po jednotlivých objektech na základě odsouhlaseného soupisu provedených prací v souladu s harmonogramem postupu prací, které budou součástí nabídky, a to až do výše 90 % ceny díla. Zádržné ve výši 10% ceny díla bude uhrazeno v konečné faktuře (daňový doklad), která bude vystavena po předání a převzetí díla, po odstranění poslední vady zapsané v „Protokolu o předání a převzetí zakázky“.
6.5. Platba bude provedena na základě měsíční fakturace vždy se soupisem skutečně provedených prací odsouhlaseného pověřenou osobou objednatele. Faktury budou vystaveny zvlášť na investiční a zvlášť na neinvestiční část.
6.6. Splatnost daňových dokladů odsouhlasených pověřeným pracovníkem objednatele bude 30 kalendářních dní od data doručení objednateli. Zálohy objednatel neposkytuje. V jedné faktuře nesmí být současně fakturovány práce a činnosti hrazené z investičních i z neinvestičních prostředků.
6.7. Ve faktuře bude zúčtováno DPH dle platných předpisů.
6.8. Faktura - daňový doklad musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle § 28, odst. 2 zákona 235/2004 Sb. V případě, že účetní doklady nebudou mít odpovídající náležitosti, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů objednateli. 
VII. Předání staveniště, předání a převzetí díla

7.1. Předání a převzetí staveniště proběhne před zahájením prací po podpisu smlouvy o dílo. Objednatel odevzdá zhotoviteli místo plnění bezprostředně poté, co mu bude zhotovitelem oznámen termín zahájení prací. O převzetí místa plnění zhotovitel s objednatelem sepíší protokolární zápis. Místo plnění je poskytnuto zhotoviteli bezúplatně. Zhotovitel splní svou povinnost provést dílo jeho řádným ukončením a předáním předmětu díla a to v rozsahu a termínu dohodnutém touto smlouvou (Článek III), osobně pověřenému zástupci objednatele, pokud se smluvní strany nedohodnou v konkrétním případě jinak.

7.2. Řádné splnění povinnosti zhotovitele provést dílo se osvědčuje zápisem o předání a převzetí díla podepsaným oběma smluvními stranami + zápisy a osvědčení o dosud provedených zkouškách a revizích + záruční listy, návody k obsluze, atesty, zápisy o zkouškách, revizní zprávy, plány údržby + potvrzení o uložení všech odpadů na skládku, anebo jejich řádné likvidaci, provozní řád.
7.3.
Dílo bude převzato Objednatelem za předpokladu, že bylo dokončeno v souladu se Smlouvou o dílo, stavebním povolením a projektovou dokumentací.
7.4.
Objednatel není povinen převzít Dílo, které vykazuje takové vady a nedokončené práce, které samy o sobě či ve spojení s jinými brání řádnému, plynulému a bezpečnému užívání, sloužící ke stanovenému účelu, popř. způsobují jeho rychlejší opotřebení nebo neplní všechny technické parametry, uvedené v technických podmínkách dle zadávací a projektové dokumentace. 
7.5.
Výhrady týkající se zjevných vad musí objednatel uvést při předání. 

7.6.
Objednatel nemá právo odmítnout převzetí stavby pro ojedinělé drobné vady, nebránící užívání díla.

7.7.
V případě zjištěných vad a nedodělků, které brání řádnému předání a převzetí Díla je Zhotovitel povinen ve lhůtě patnácti (15) kalendářních dní odstranit vady a doplnit chybějící práce, není-li v příslušném protokolu s vymezením těchto vad stanovena jiná lhůta. Dílo se považuje za řádně předané a převzaté teprve v okamžiku splnění povinnosti Zhotovitele dle předchozí věty, o čemž bude mezi Stranami sepsán Protokol o převzetí prací dle tohoto článku Smlouvy.
7.8.
Po předání a převzetí díla a odstranění všech vad a nedodělků vyklidí zhotovitel do 1 dne staveniště.
VIII. Podmínky pro provádění díla

8.1. Zhotovitel bude při plnění předmětu této smlouvy postupovat s odbornou péčí. Zavazuje se dodržovat kvalitativní požadavky a obecně závazné předpisy, technické normy a podmínky této smlouvy.

8.2. Zhotovitel se zavazuje akceptovat a realizovat všechny objednatelem písemně uplatněné pokyny, připomínky a návrhy k provádění díla za podmínky, že tyto pokyny, připomínky nebo návrhy nejsou v rozporu s právními předpisy, touto smlouvou popř. technickými normami nebo technologickými předpisy.

8.3. V případě skrytých překážek je zhotovitel povinen postupovat při plnění předmětu smlouvy v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (§ 2605, odst.1 NOZ).
8.4. Zhotovitel je povinen včas upozornit Objednatele na jakékoli skutečnosti, které vyjdou najevo v průběhu provádění Díla a ze kterých bude vyplývat vhodnost, potřebnost či nezbytnost změny Díla či jakékoli jeho části. Zhotovitel nesmí provádět žádné změny a/nebo úpravy Díla, pokud Objednatel nevydá pokyn k provedení příslušné změny. Případné vícepráce Zhotovitele dle schválené změny Díla budou oceněny primárně na základě nabídkového rozpočtu Zhotovitele. Nebude-li takové ocenění možné, bude postupováno podle aktuálně platného ceníku URS vždy max. ve výši 90%. 

8.5.
Veškeré práce a zakryté konstrukce budou zdokumentovány fotodokumentací, před zakrytím konstrukcí bude vyzván TDI v časovém předstihu min 3 dnů tak, aby provedl kontrolu kvality a rozsahu těchto provedených prací.

IX. Zodpovědnost za vady

9.1. Zhotovitel zodpovídá za to, že celý předmět této smlouvy je zhotovený podle podmínek smlouvy, a že po celou dobu záruční doby bude mít vlastnosti dohodnuté v této smlouvě.

9.2. Zhotovitel poskytuje záruku objednateli na dokončený předmět zakázky v délce 60  měsíců ode dne podpisu Protokolu o předání a převzetí díla. Jestliže objednatel převezme dílo s vadami, končí záruční doba 60 měsíců ode dne, kdy bude odstraněna poslední z vad, se kterými bylo dílo převzato. Záruční lhůta na dodané vybavení, na něž jejich výrobci popř. dodavatelé vystavují samostatné záruční listy nejméně v délce 24 měsíců.
9.3. Po tuto záruku odpovídá zhotovitel za to, že provedené práce budou bez vad a budou tak mít vlastnosti předpokládané obecně závaznými právními předpisy.
9.4. Objednatel se zavazuje, že případnou reklamaci vady díla uplatní bez odkladu         po jejím zjištění, a to písemnou formou, do rukou oprávněného zástupce zhotovitele dle čl. I. této smlouvy.
9.5. Smluvní strany se dohodly, že po dobu záruční lhůty, má objednatel právo požadovat a zhotovitel povinnost bezplatně zjištěné vady odstranit, přičemž zhotovitel se zavazuje začít s odstraňováním případných vad předmětu plnění okamžitě               po uplatnění oprávněné reklamace objednatelem a vady odstranit nejpozději do 15ti dnů  od okamžiku, kdy se obě strany o vadě díla dohodnou, nebo do termínu určeného po vzájemné dohodě smluvních stran s ohledem na klimatické podmínky. V případě, že k dohodě smluvních stran nedojde, platí lhůty stanovené objednatelem.   
9.6. Zhotovitel neodpovídá za vady díla, jestliže tyto vady byly způsobeny použitím podkladů předaných mu k zpracování díla objednatelem v případě, že zhotovitel ani při vynaložení odborné péče nevhodnost těchto podkladů nemohl zjistit nebo na ně objednatele upozornil a objednatel na jejich použití trval. Zhotovitel rovněž neodpovídá za vady způsobené dodržením nevhodných pokynů daných mu objednatelem, jestliže zhotovitel na nevhodnost těchto pokynů písemně do SD upozornil a objednatel na jejich dodržení trval nebo jestliže zhotovitel tuto nevhodnost nemohl zjistit.
9.7. Zhotovitel neodpovídá za časové, věcné a finanční důsledky vyplývající                  pro provádění předmětu díla z právních předpisů, technických norem a závazných výkladů příslušných správních orgánů vydaných v průběhu plnění této smlouvy,        či po dokončení předmětu díla. Neodpovídá ani za časové a věcné důsledky vyplývající z individuálních správních aktů (rozhodnutí), týkajících se předmětu díla, pokud je zcela nebo částečně nezpůsobil porušením příslušných předpisů, svojí činností v rozporu s obvyklou praxí nebo opomenutím.
9.8. Odpovědnost za škody způsobené třetí straně při provádění díla, za bezpečnost práce na staveništi BOZP - přechází na zhotovitele při podpisu této smlouvy.
X. Odpovědnost za škody a pojištění

10.1. Zhotovitel nese veškerou odpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit.

10.2. Zhotovitel je povinen bez ohledu na rozsah odpovědnosti objednatele uzavřít pojistnou smlouvu zahrnující pojištění odpovědnosti zhotovitele za veškeré škody způsobené při činnosti zhotovitele na jakémkoli majetku objednatele, nebo na majetku třetích osob, nebo škody na zdraví zaměstnanců objednatele i třetích osob anebo za škodu způsobenou na životním prostředí, a to ve výši alespoň 15 mil. Kč.
10.3. Pojištění je zhotovitel povinen udržovat v platnosti po celou dobu provádění díla.
XI. Smluvní pokuty
11.1. Smluvní strany se dále dohodly, že v případě prodlení zhotovitele s termínem dokončení díla dle čl. III odst. 3.3. této smlouvy, kdy toto prodlení nebylo způsobeno   v důsledku dodržení technologických postupů, je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč za každý započatý den prodlení.
11.2. V případě prodlení zhotovitele s dohodnutým termínem na odstranění vad nebo nedodělků z předávacího protokolu se sjednává smluvní pokuta ve výši 10.000,- Kč za každou vadu a započatý den prodlení s odstraněním vad bez omezení její celkové výše.
11.3. Pokud zhotovitel nedodrží termín pro jednotlivé uzlové body stanovené v časovém harmonogramu, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý den prodlení, dokud nebude příslušný uzlový bod řádně dokončen.
11.4. Smluvní strany se dále dohodly, že v případě porušení povinnosti ze strany zhotovitele související s vyklizením staveniště se sjednává smluvní pokuta ve výši 20.000,-Kč za každý započatý den prodlení
11.5. Smluvní strany se dohodly, že v případě porušení povinnosti zhotovitele vést řádně stavební deník (tj. vedení denních záznamů, a to i pokud na stavbě nebude prováděna žádná činnost) sjednává se smluvní pokuta ve výši 5.000,-Kč za každý den prokazatelného porušení povinností)
11.6. Zaplacením smluvních pokut nejsou dotčeny nároky smluvních stran na náhradu škody.
11.7. V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo požadovat smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05% z fakturované částky za každý den prodlení.
11.8. Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli.
XII. Rozhodné právo
12.1. 
Smlouva se bude řídit zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění. Obě smluvní strany se zavazují vynaložit veškeré úsilí, aby eventuelní spory, které mohou vzniknout v průběhu realizace díla, byly řešeny cestou vzájemné dohody.

XIII. Vyšší moc

13.1.
Smluvní strany se osvobozují od odpovědnosti za částečné nebo úplné neplnění smluvních závazků, jestliže se tak stalo v důsledku vyšší moci. Za vyšší moc se pokládají okolnosti, které vznikly po uzavření této smlouvy v důsledku stranami nepředvídatelných a neodvratitelných událostí mimořádné povahy a mající bezprostřední vliv na plnění díla.

13.2.
V případě vyšší moci se prodlužuje lhůta ke splnění smluvních závazků podle dohody.   
XIV. Odstoupení od smlouvy

14.1.
Odstoupení od smlouvy se řídí zákonem č.89/2012 Sb., občanský zákoník: 
14.1.1.
Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud zhotovitel překročí dohodnutý termín zahájení prací z vlastní viny o více než 30 dnů;

14.1.2.
Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li zřejmé, že dílo nebude včas hotovo nebo nebude provedeno řádně (při realizaci budou shledány závažné závady v kvalitě prováděných prací a dodávek), a jestliže zhotovitel neučiní nápravu ani v poskytnuté přiměřené lhůtě.
14.1.3.
V případě, že na majetek zhotovitele byl prohlášen konkurs, proti zhotoviteli bylo zahájeno konkursní nebo vyrovnací řízení nebo pokud je zhotovitel v likvidaci;     
14.2.
Odstoupením od smlouvy z důvodů dle odst. 14.1.1 a 14.1.2. nezaniká zhotoviteli povinnost uhradit vzniklou škodu.
14.3.
Objednatel si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy v případě, že mu nebude poskytnuta na spolufinancování předmětu plnění odpovídající výše dotačních finančních prostředků v souladu se schváleným projektem. O této skutečnosti bude objednatel neprodleně informovat zhotovitele, který stavební práce zastaví. Již provedené práce budou objednatelem uhrazeny a následně dojde k vypovězení této smlouvy.  
14.4.
Odstoupení od smlouvy musí být uskutečněno vždy písemnou formou a nabývá účinnosti dnem doručení takového písemného podání druhé straně na adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy. Následky odstoupení od smlouvy se řídí ustanoveními občanského zákoníku.
XV. Závěrečná ustanovení

15.1.
Smluvní strany prohlašují, že smlouva byla uzavřena nikoliv v tísni za nápadně nevýhodných podmínek, což potvrzují podpisy oprávněných zástupců smluvních stran.

15.2.
Nestanoví-li tato smlouva jinak, řídí se vztahy jí upravované občanským zákoníkem, v platném znění a souvisejícími právními předpisy.
15.3.
Smlouvu, stejně jako i její případné dodatky, mají právo podepisovat jen statutární orgány smluvních stran, resp. jimi zplnomocnění zástupci. Veškeré změny a doplňky této Smlouvy budou provedeny pouze formou písemných dodatků. Osoby podepisující Smlouvu svým podpisem stvrzují platnost svých oprávnění.

15.4. 
Smlouva je vyhotovena ve  čtyřech stejnopisech, jedno vyhotovení obdrží zhotovitel, ostatní objednatel.

15.5.
Zhotovitel souhlasí se zveřejněním textu smlouvy na internetových stránkách objednatele ve formátu, který neumožní zásah do textu smlouvy třetí osobou. 

15.6.
Zhotovitel si je vědom, že je ve smyslu ustanovení § 2, písm. e) a § 13 zák. č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, povinen spolupůsobit při výkonu finanční kontroly tj. poskytnout kontrolnímu orgánu doklady o dodávkách stavebních prací, zboží a služeb hrazených z veřejných výdajů nebo z veřejné finanční podpory v rozsahu nezbytném pro ověření příslušné operace. Tutéž povinnost je zhotovitel povinen požadovat po svých dodavatelích.
15.7.
Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu poslední ze smluvních stran a účinnosti dnem doručení druhé smluvní straně. Dnem podpisu této Smlouvy smluvní strany také potvrzují její autentičnost.

	V Turnově ………dne……… 2018
Objednatel:

................................................

Jaroslav Knížek 
Prezident FK Turnov, z.s.
	V Č. Budějovicích dne 12. 3. 2018
Zhotovitel:

................................................

Robert Běhal                   Zdeněk Liška
ředitel závodu

      ředitel oblasti
SPORTOVNÍ STAVBY    Sportovní povrchy


Seznam příloh:

Příloha č. 1 – oceněný výkaz výměr 
Příloha č. 2 - Časový a finanční harmonogram prací 
„Fotbalové hřiště s umělou trávou Turnov““

1/10