Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5054936: kupní smlouva na dodávky léků Xgeva

Příloha kupní smlouva 18030040.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Kupní smlouva na dodávky léků  

č. 31/2018 
(uzavřená s vítězným uchazečem výběrového řízení) 

 

 

 
I. 

Smluvní strany 
Thomayerova nemocnice  

se sídlem: Vídeňská 800, 140 59 Praha 4 – Krč 
jednající: doc.MUDr. Zdeněk Beneš, CSc., ředitel 

státní příspěvková organizace zřízená Ministerstvem zdravotnictví ČR 

zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl Pr, vl. 1043 
IČ:00064190 

DIČ: CZ00064190 
Bankovní spojení: XXX 

číslo účtu: XXX 

 (dále jen Kupující) 
 

a 
 

Amgen s.r.o. 

se sídlem: Klimentská 1216/46, 110 02 Praha 1 
IČ: 27117804 

DIČ: 27117804 
Bankovní spojení: XXX 

Firma je zapsána u MS v Praze, oddíl C, vložka 97583 
zastoupena: MUDr. Silvií Přitasilovou a Mgr. Martinou Hauserovou, prokuristkami 

 (dále jen Prodávající) 

 
 

 
 

II. 

Předmět smlouvy 
 

   
1) Smluvní strany se touto smlouvou zavazují dodržovat ve vzájemném obchodním styku dále uvedené 

obchodní podmínky, které prohlašují za společné a odsouhlasené pro všechny budoucí obchodně-
závazkové vztahy, nebude-li výslovně písemně ujednáno něco jiného. 

 

2) Předmětem plnění této smlouvy jsou dodávky zboží, s nímž obchoduje prodávající: 
     

 

Léčivý 
přípravek 

 

Doplněk /balení 
 

 

Kód SÚKL 
 

XGEVA 120mg inj sol 1x1,7ml/120mg 0168721 

 
Podrobná specifikace předmětu plnění je uvedena v příloze č. 1 této smlouvy. 

 

3) Prodávající se zavazuje podle této smlouvy dodávat Kupujícímu zboží specifikované v této smlouvě        
a převést na Kupujícího vlastnické právo ke zboží. 

 



4) Kupující se zavazuje zboží uvedené podle této smlouvy od Prodávajícího za podmínek této smlouvy 

odebírat a zaplatit mu dohodnutou kupní cenu. 

 
 

III. 
Uzavírání dílčích kupních smluv 

 

 
1) Budoucí dílčí kupní smlouvy budou uzavírány na základě dílčích objednávek Kupujícího, které budou 

předány Prodávajícímu v pracovní dny od 8:00 do 15:00 hod., a to formou e-mailu. Objednávka 
Kupujícího musí přesně specifikovat druh, množství a popř. balení zboží.   

 
2) K provedení objednávky jsou oprávněni zaměstnanci Kupujícího, kteří byli pověřeni vedoucím 

lékárníkem a jejichž seznam je k dispozici v lékárně. 

 
3) Minimální finanční objem jednotlivého obchodu není stanoven, maximální objem všech dodávek za 

dobu platnosti této smlouvy je stanoven na 7 321 764,- Kč bez DPH.  
 

4) Prodávající, se zavazuje, že obratem potvrdí obdržení objednávky a že zboží dodá do 24 hod. po 

objednání. Připadne-li konec lhůty na sobotu, neděli popř. svátek, není Prodávající v prodlení, dodá-li 
zboží nejbližší pracovní den do 9.00 hod. 

 
  

IV. 
Místo plnění 

 

Místem dodání zboží je Thomayerova nemocnice, nemocniční lékárna, pavilón H (v pracovních dnech) 
nebo pavilon P (v sobotu), Vídeňská 800,140 59 Praha 4 – Krč. 

 
 

V. 

Kupní cena 
 

 
1) Po dobu platnosti této smlouvy se Prodávající zavazuje dodávat zboží podle dohodnuté ceny vzešlé 

z výběrového řízení (VYSOUTĚŽENÁ CENA), která je u jednotlivých položek zboží uvedena v této 

smlouvě a zároveň za cenu, která nepřekročí aktuální maximální cenový limit stanovený Ministerstvem 
zdravotnictví ČR v době jednotlivé dodávky.  

2) Cena podle bodu 1 je cena konečná a nejvýše přípustná a zahrnuje veškeré náklady Kupujícího na 
pořízení zboží jako např. přirážky distributorů, celní poplatky, dopravné, balné, apod. K této ceně bude 

připočteno DPH podle právních předpisů platných v době dodávky zboží. 

 
VI. 

Platební podmínky 

 
 

1) Jednotlivé dodávky zboží budou Kupujícímu fakturovány dílčími fakturami nebo sběrnou fakturou, 
vystavenou k jednotlivým dodacím listům.  

 
2) Prodávající má povinnost vystavit a doručit Kupujícímu fakturu ihned společně se zbožím, v případě 

týdenní sběrné faktury do 5 dnů od poslední dodávky v týdnu. 

 
3) Vystavená faktura musí splňovat náležitosti daňového dokladu dle § 29 zákona č. 235/2004 Sb., o 

dani z přidané hodnoty ve znění pozdějších předpisů. Neobsahuje-li faktura zákonem stanovené 



náležitosti, je oprávněn ji Kupující do 5 dnů Prodávajícímu vrátit k opravě a doplnění. K datu nového 

doručení faktury se posouvá i datum splatnosti faktury.  

 
4) Každá faktura je splatná do 60 dnů od doručení faktury Kupujícímu.   

 
 

5) Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního spojení 

uvedeného v záhlaví této smlouvy. 
 

6) Pokud bude v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění u Prodávajícího  zveřejněna informace, že 
je nespolehlivým plátcem dle § 106a odst. 6, z. č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty v platném 

znění, dodavatel strpí, bez uplatnění jakýchkoliv finančních sankcí, odvedení daně  Kupujícím   a 
úhradu závazku jen ve výši bez DPH. Úhrada DPH bude v souladu s § 109 odst. 3 z. č. 235/2004 Sb. o 

dani z přidané hodnoty v platném znění provedena za Prodávajícího jeho správci daně dle § 109a 

ZDPH. Prodávající je povinen nahradit Kupujícímu případnou škodu, která by mu z tohoto důvodu 
vznikla.  

 
7) Prodávající se zavazuje, že uvede na faktuře/daňovém dokladu označení peněžního ústavu a číslo 

bankovního účtu, který je zveřejněn správcem daně a ve prospěch kterého má být provedena platba. 

Pokud tak neučiní nebo pokud při provádění úhrady již uvedený účet nebude uveden v registru 
zveřejňovaném správcem daně, strpí, bez uplatnění jakýchkoliv finančních sankcí, odvedení daně 

Kupujícím a úhradu závazku jen ve výši bez DPH, případně je povinen nahradit Kupujícímu škodu, 
která by mu z tohoto důvodu nebo z důvodu úhrady na nezveřejněný účet vznikla. 

 
 

 

VII. 
Dodání, předání a převzetí zboží 

  
 

1) Zboží bude dopraveno do místa plnění na vlastní náklady a nebezpečí Prodávajícího a to takovým 

způsobem, aby nedošlo k jeho poškození, popř. znehodnocení, záměnám, či kontaminaci, a aby zboží 
nebylo při přepravě vystaveno nepříznivým vnějším vlivům.  

 
Předání a převzetí zboží v místě dodání lze provést v pracovních dnech od 07,00 hod. do 15,30 hod. 
v nemocniční části lékárny (pav.H),  po 16,00 hod. ve veřejné části lékárny (pav.P). 
 
2) Každá dodávka zboží bude vybavena dodacím listem. Při převzetí dodávky zboží obdrží kupující 

dodací list, který potvrdí. Prodávající je povinen vystavit a předat Kupujícímu kromě písemné podoby 
dodacího listu i jeho elektronickou podobu (e-mailem, na disketě, popř. ke stažení z www stránek 

Prodávajícího) ve formátu kompatibilním se SW nemocniční lékárny), nedohodnou-li se strany jinak. 
 

3) Dodávka se považuje za splněnou předáním a převzetím zboží a potvrzením dodacího listu 

oprávněnou osobou Kupujícího. Podpisem dodacího listu přechází na Kupujícího vlastnické právo 
k dodanému zboží.  

 
4)  Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zboží: 

 

a) nepředá-li Prodávající, resp. jím pověřený přepravce v místě plnění Kupujícímu dodací list, 
který musí obsahovat: číslo objednávky, datum jejího uskutečnění, množství zboží s uvedením 

druhů zboží a ceny za množstevní jednotku, exspirační dobu a šarži; 
 

b) nesouhlasí-li počet položek nebo množství zboží uvedené na dodacím listě se skutečně 
dodaným zbožím; 

 

c) neodpovídá-li kvalita dodávky (teplota uchovávaných léčiv, jakost obalového souboru atp.) 
požadavkům pro transport léčiv dle Správné distribuční praxe.  

 



5)  Prodávající se zavazuje, že s dodávaným zbožím bude nakládat výlučně v souladu s platnými 

předpisy, a to zejména se zákonem č. 378/2007 Sb., o léčivech a vyhláškou č. 229/2008 O výrobě a 

distribuci léčiv. 
 

6) Jakost, úprava balení a značení dodávaného zboží musí odpovídat platnému registračnímu výměru        
a platným právním předpisům. Prodávající se zavazuje dodávat Kupujícímu výlučně takové zboží, jehož 

minimální expirační doba ode dne dodání činí 120 dnů a které nemají závady v jakosti ani 

porušený obal a jejichž distribuce nebyla zakázána SÚKL. Záruční doba zboží končí posledním dnem 
exspirační doby. 

 
7) V případě, že se dodávka skládá z přípravků různých šarží, je Prodávající povinen uvádět na 

dodacích listech počty kusů přípravků s každou šarží samostatně. 
 

 

 
VIII. 

Sankce 
 

1) V případě prodlení Kupujícího se zaplacením faktury, je Prodávající oprávněn účtovat Kupujícímu 

úrok z prodlení ve výši 0,02% z dlužné částky za každý den prodlení s tím, že Prodávající souhlasí 
s lhůtou dalších 60 dní po lhůtě splatnosti bez penalizace. 

 
2) V případě, že bude Prodávající v prodlení s dodáním zboží podle podmínek této smlouvy, zavazuje 

se Kupujícímu zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,5% z ceny nedodaného zboží za každý jednotlivý 
případ. Splatnost smluvní pokuty činí 30 dnů. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na 

náhradu škody, která vznikla Kupujícímu v příčinné souvislosti s porušením smlouvy Prodávajícím. 

 
3) Bude-li opakovaně Prodávající nedodržovat termíny dodání a kvalitu dodávaného zboží, může 

Kupující po písemném upozornění od této smlouvy odstoupit. 
 

 

 
IX. 

Uplatnění nároků z odpovědnosti za vady zboží 
 

1) Zjistí-li Kupující po převzetí zboží, že je obal zboží porušen nebo že množství dodaného zboží 

neodpovídá dodacímu listu, uplatní Kupující nápravu vady u Prodávajícího, a to ve lhůtě do 2 
pracovních dnů ode dne převzetí zboží.  

 
2) Skryté vady, kterými se rozumí vady vzniklé rozbitím, prázdná balení v originálních baleních či 

kartónech atd., je Kupující oprávněn reklamovat u Prodávajícího do jednoho měsíce od převzetí zboží. 
 

3) Vady jakosti, projevující se tím, že zboží neodpovídá smluvené kvalitě a projeví se v době 

použitelnosti (exspirace), je Kupující oprávněn uplatnit u Prodávajícího nejpozději poslední den 
exspirační doby. 

 
4) Prodávající je povinen vyřídit reklamaci podle bodu 1 až 3 do 30 dnů od jejího doručení a to 

bezplatným dodáním nového zboží. Pokud by Prodávající v uvedené lhůtě reklamaci nevyřídil, je 

Kupující oprávněn účtovat Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 5 % ceny reklamovaného zboží za 
každý, byť započatý den prodlení. 

 
5) V případě vyřazení léčiva z důvodu nevyhovující kvality dle informace SÚKL je Kupující oprávněn 

uplatnit u Prodávajícího reklamaci do 30-ti dnů od data zveřejnění informace. Prodávající je povinen 
vyřídit reklamaci do 30-ti dnů od jejího doručení. 

 

 
 

 



 

X. 

Zvláštní ujednání 
 

1) Není-li Prodávající schopen dostát závazku dodávat předmět smlouvy v nabídnuté ceně a ve lhůtě 
dle čl. VI. této smlouvy, je povinen na tuto skutečnost upozornit předem Kupujícího. Prodávající může 

po vzájemné dohodě nabídnout Kupujícímu adekvátní přípravek s tím, že cena bude shodná s 

nabídkovou cenou. Není-li Prodávající schopen zajistit předmět smlouvy ani jeho adekvátní náhradu, 
má Kupující právo zajistit si po dohodě s Prodávajícím dodávku předmětného léčiva či jeho adekvátní 

náhrady jinými dodavatelskými firmami. Cena od jiného dodavatele musí odpovídat ceně obvyklé. 
Prodávající má povinnost následně Kupujícímu zaplatit rozdíl vzniklý mezi cenou nabídkovou a cenou 

nákupní. 
 

2) Kupující si vyhrazuje právo v odůvodněných případech neobjednat a neodebrat celé množství zboží 

uvedeného v čl. II, bodu 2 této smlouvy.  
 

3) Prodávající prohlašuje, že prodávané zboží splňuje požadavky stanovené pro zboží tohoto druhu v 
České republice včetně požadavků na nakládání s takovým zbožím ze strany Prodávajícího. 

 

4) Kupující prohlašuje, že je obeznámen s předpisy platnými v České republice, které upravují 
nakládání s předmětným zbožím, a že povinnosti vyplývající pro něj z těchto předpisů bude důsledně 

plnit. 
 

5) Smluvní strany prohlašují, že souhlasí se zveřejněním údajů vyplývajících z této smlouvy. 
 

6) V případě, že mezi smluvními stranami dojde v souvislosti s touto smlouvou ke sporu, zavazují se 

smluvní strany k jeho vyřešení smírnou cestou. Pokud tím nedojde k vyřešení sporu, bude spor řešen 
u příslušného soudu. 

 
7) Prodávající považuje údaje o jednotkových cenách léčivých přípravků/ léků, které jsou 
uvedeny  v příloze č. 1 kupní smlouvy, za informace významné ve smyslu zákonné definice 

obchodního tajemství (§ 504 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), neboť všeobecný přístup k 
těmto informacím může mít podstatný dopad na ekonomické výsledky a tržní postavení Prodávajícího 

(popř. výrobce léčivých přípravků). 
 

 

 
XI. 

Závěrečná ustanovení 
 

1) 1) Smluvní strany berou na vědomí, že Smlouvy, u kterých je výše hodnoty jejího předmětu nad 
50 000,- Kč bez DPH jsou uveřejňovány v Registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních 

podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru 

smluv), ve znění pozdějších předpisů. Smlouva v tomto případě nabývá platnosti a účinnosti dnem 
podpisu všemi smluvními stranami dle § 6 odst. 3 zákona o registru smluv. Pro případ, že tato 

smlouva musí být povinně zveřejněna dle zákona č. 340/2015 Sb., zákon o registru smluv, se smluvní 
strany zavazují, že informace označené jako obchodní tajemství zůstanou utajeny. Zveřejnění smlouvy 

do registru smluv provede kupující a prodávajícímu odešle informaci zveřejnění této smlouvy na e-

mailovou adresu: XXX 
 

2) Není-li v této smlouvě uvedeno jinak, řídí se práva a povinnosti smluvních stran ustanoveními § 
2079 a násl. zákona č.  89/2012 Sb., občanský zákoník. 

 
3) Smlouva je uzavřena na dobu 24 měsíců nebo do vyčerpání finančního limitu za odebrané zboží, 

podle toho, který okamžik nastane dříve.  

 
4) Smlouvu lze ukončit dohodou nebo výpovědí kterékoliv strany s jednoměsíční výpovědní lhůtou, 

která počíná běžet následujícím dnem po doručení písemné výpovědi druhé smluvní strany. 



 

5) Smlouva byla vypracována ve dvou vyhotoveních, po jedné pro každou smluvní stranu.  

 
6) Veškeré změny smlouvy lze provést pouze písemným dodatkem ve stejném počtu stejnopisů. 

 
7) Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, že byla uzavřena podle 

jejich pravé a svobodné vůle, vážně, určitě a srozumitelně a na důkaz výše uvedeného připojují své 

vlastnoruční podpisy. 
 

V Praze dne 8.3.2018                                       V Praze dne 23.3.2018 
 

 
 

 

 
____________________________                            ____________________________ 

za prodávajícího:                                                        za kupujícího:  
MUDr. Silvia Přitasilová, prokuristka   doc.MUDr. Zdeněk Beneš, CSc., ředitel 

Mgr. Martina Hauserová, prokuristka