Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5065500: Smlouva o dílo - Oprava plotu a výřez náletů na skládce Zlaté návrší

Příloha DS201800384_TSML_oprava_plotu_vyrez_naletu_Zlate_navrsi.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        1 

Smlouva o dílo 
                    uzavřená dle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník 

 

číslo objednatele: DS201800384 

číslo zhotovitele: ………….. 

 

Objednatel:  Statutární město Liberec 

Nám. Dr. E. Beneše 1 

460 59 Liberec 1  

IČ:  00262978 

Zastoupené: Tiborem Batthyánym, primátorem 

Zastoupené ve věcech smluvních: Ing. Lucií Sládkovou, vedoucí 

odboru ekologie a veřejného prostoru 

/dále jen objednatel/ 

 

a 

 

Zhotovitel:  Technické služby města Liberce a.s. 

   Erbenova 376 

   460 08 Liberec 8 

IČ: 25007017 

Zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad 

Labem pod č. B 877 

Zastoupené: Ing. Milanem Poršem, předsedou představenstva 

   Zastoupené ve věcech smluvních: Ing. Petrem Šimoníkem, výkonným  

   ředitelem 

   /dále jen zhotovitel/ 

 

I. Předmět smlouvy 

 

Zhotovitel se zavazuje, že na svůj náklad a na své nebezpečí provede níže specifikované dílo 

ve sjednané době. Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu za jeho provedení.   

 

II. Dílo 

 

1. Dílem se dle této smlouvy rozumí „Oprava plotu a výřez náletových dřevin na čele 
uzavřené skládky Zlaté Návrší“.  

2. Účelem takového plnění zhotovitele (díla) je oprava poškozeného bezpečnostního plotu na 
betonovém čele uzavřené skládky Zlaté Návrší a odstranění prorůstajících náletových 

dřevin, které plot poškozují. 

3. Místem plnění předmětu díla jsou p. p. č. 1351, 1386/2 a 1386/4 v k.ú. Růžodol I, obec 
Liberec.  

4. Rozsah díla a bližší specifikace jsou uvedeny v cenové nabídce zhotovitele v příloze č. 1, 
která je nedílnou součástí této smlouvy. 

 

 

 

 

 



 

 

2 

IV. Cena 

 

1. Cena za provedení díla je 130.094,00 Kč bez DPH (157 414,- Kč včetně DPH). Jde o 
částku maximální a pevně stanovenou. Cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele 

nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla.  

2. Objednavatel se zavazuje tuto částku uhradit na základě faktury od zhotovitele po předání 
díla bez vad a nedodělků se splatností 30 dnů ode dne prokazatelného doručení objednateli. 

Při předání díla bude sepsán předávací protokol, který bude podepsán zástupci obou 

smluvních stran.  

3. Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 
235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady 

nebudou mít odpovídající náležitosti, nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky 

podepsaná kopie předávacího protokolu, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti 

zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti 

počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. 

4. Zhotovitel podpisem této smlouvy prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení 
výše ceny plnění.  

5. Cena může být změněna pouze v souvislosti se změnou DPH. Objednatel je oprávněn 
odečíst cenu neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového rozpočtu v případě 

snížení rozsahu prací.  

6. Cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny 
vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo 

cla.  

 

V. Doba provedení díla 

 

Zhotovitel se zavazuje dílo dle této smlouvy zrealizovat a předat bez vad a nedodělků v období 

od data nabytí účinnosti této smlouvy do 30. 5. 2018.  

 

VI. Sankce 

 

1. V případě, že zhotovitel nedodrží termín dokončení díla dle čl. V, zaplatí objednateli 
smluvní pokutu ve výši 500 Kč za každý započatý den prodlení, pokud se strany ne-

dohodnou jinak.  

2. V případě, že zhotovitel nepředá dílo ani v dodatečné 15 denní lhůtě po termínu dle čl. V., 
má objednatel právo od smlouvy odstoupit, přičemž nárok objednatele na smluvní pokutu 

není dotčen.  

3. V případě, že objednatel neuhradí fakturu za provedené dílo ve lhůtě dle čl. IV odst. 2, 
zaplatí zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0.05 % z dlužné částky za každý den prodlení. 

Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel v 

prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.  

 

VII. Povinnosti zhotovitele 

 

1. Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu s touto smlouvou a 
platnými právními předpisy.  

2. Zhotovitel zodpovídá za škody jím způsobené při provádění díla nebo v souvislosti s 
prováděním díla, a to jak objednateli, tak třetím osobám.  

3. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku.  
 



 

 

3 

VIII. Spolupůsobení objednatele 

 

1. Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit, provedené dílo převzít a 
zaplatit sjednanou cenu.  

2. Časové prostoje zaviněné objednatelem, které prokazatelně přeruší práce zhotovitele, jsou 
nezapočitatelné do prodlení plnění díla, a o tuto dobu se prodlužuje termín plnění díla.  

 

IX. Záruky na dílo 

 

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě, 
neodpovídá specifikaci v poptávce a cenové nabídce zhotovitele ze dne 7. 2. 2018.  

2. Zhotovitel prohlašuje, že má uzavřené pojištění odpovědnosti za škody, vyplývající z jeho 
podnikatelské činnosti.  

3. Zhotovitel zodpovídá za to, že předmět díla bude proveden podle podmínek smlouvy a v 
souladu s obecně závaznými právními předpisy a normami platnými pro tento předmět díla 

a s požadavky veřejnoprávních orgánů, a že po dobu záruční doby bude mít vlastnosti 

dohodnuté v této smlouvě.  

4. Zhotovitel poskytuje na provedené celé dílo záruku v rozsahu 60 měsíců od dokončení a 
protokolárního předání díla objednateli. 

5. Objednatel se zavazuje oznámit (reklamovat) vady díla Zhotoviteli bez zbytečného 
odkladu poté kdy je zjistí, nejpozději do uplynutí záruční lhůty dle odstavce 4 tohoto 

článku. Oznámení vady musí být Zhotoviteli zasláno písemně mailem nebo doporučeným 

dopisem. V oznámení vad musí být vada popsána a navržena lhůta pro její odstranění. 

Zhotovitel je povinen zahájit odstraňování vad nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne 

doručení reklamace.  

6. Smluvní strany sjednávají právo Objednatele požadovat v době záruky bezplatné 
odstranění vady. Bezplatným odstraněním vady se zejména rozumí přepracování či úprava 

díla. Zhotovitel se zavazuje případné vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději 

ve lhůtě dle čl. IX, odst. 5 této smlouvy.  

7. Zhotovitel je povinen v plném rozsahu uhradit objednateli škody, které vzniknou 
neodbornou nebo nekvalitně provedenou prací.  

 

X. Závěrečná ujednání 

 

1. Obě strany prohlašují, že tuto smlouvu podepsaly prosty omylu a tísně a toto své prohlášení 
stvrzují svými podpisy.  

2. Změny a doplňky smlouvy jsou možné pouze formou písemných číslovaných dodatků. 
3. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž objednatel obdrží po dvou a 

zhotovitel po jednom výtisku.  

4. Pokud není uvedeno jinak, řídí se smluvní vztahy této smlouvy občanským zákoníkem.  
5. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou stran.  
6. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách 

statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob 

uvedených v této smlouvě.  

 

XI. Doložky 

 

1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle 
zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování 

těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 



 

 

4 

2. Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou 
chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou 

být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu 

zveřejní, za zveřejnění neoznačených údajů podle předešlé věty nenese žádnou 

odpovědnost. 

3. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. 
1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, 

uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).  

4. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její 
účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této 

smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního 

důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.  

5. Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu 
§ 2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 

 

 

V Liberci dne……………………..    V Liberci dne……………………………  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…………………………………….    …………………………………………..  

Za zhotovitele      Za objednatele  

Ing. Petr Šimoník      Ing. Lucie Sládková 

výkonný ředitel      vedoucí odboru ekologie  

a veřejného prostoru  

      

        

 

 

Přílohy: 

Příloha č. 1: Cenová nabídka zhotovitele 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

5 

Příloha č. 1: Cenová nabídka zhotovitele