Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva č.: 044410 003717 ZŘč. 002/18/OCN SMLOUVA O DÍLO č. Objednatele 044410 č. Zhotovitele.................. SOD V 2014 02 10 strana 1 z 14 Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN 1.2. Zhotovitel: Nešetřil a syn, stavební a potrubářská firma s.r.o. se sídlem: Pardubice V, Zelené Předměstí, Jana Palacha 288, PSČ 530 02 zapsaná: Obchodní rejstřík Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 5805 bankovní spojení: Česká spořitelna, a.s. č. účtu: 1206113339/0800 IČ: 60931418 DIČ: CZ60931418 zastupující: Ing. Milan Nešetřil Osoby oprávněné jednat za zhotovitele v rámci uzavřené smlouvy o dílo: ve věcech: jméno a příjmení: telefon: e-mail: smluvních technických zapisovat do deníku předání a převzetí díla dodržování opatření bezpečnostních (včetně BOZP) (dále jen „Zhotovitet) (Objednatel a Zhotovitel společně též „Smluvní straný1) níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely tuto smlouvu o dílo (dále jen „Smlouvá ): ČI. 2. Základní údaje a předmět plnění 2.1. Zhotovitel prohlašuje, že má veškerá oprávnění a technické vybavení potřebné к řádnému splnění této Smlouvy. 2.2. Touto Smlouvou se Zhotovitel zavazuje na svůj náklad a nebezpečí řádně a včas provést dílo jako celek a jeho jednotlivé součásti v souladu a za podmínek stanovených touto Smlouvou a jejími přílohami, Všeobecnými obchodními podmínkami na stavbu, v souladu s dokumenty, na které Smlouva odkazuje, v souladu a dle platných právních a technických nařízení a technických norem, Závazných pokladů, pokynů Objednatele a v souladu se stanovisky dotčených orgánů státní správy a samosprávy a zavazuje se dílo předat Objednateli. Objednatel se zavazuje řádně provedené dílo převzít při dodržení podmínek a ujednání této Smlouvy a zaplatit Zhotoviteli Cenu díla. 2.3. Předmětem této Smlouvy je realizace díla „Rekonstrukce potrubí DN 250/200, na trase č. D 216 Nové Město - Potěhy, II. a III. etapa", v celkové délce 17,16 km , které zahrnuje zejména níže uvedené dodávky, služby, práce a jiné výkony Zhotovitele: - Rekonstrukce produktovodu D 216 na trase Nové Město - Potěhy, II. a III. etapa a související práce a činnosti - zajištění povolení ke vstupu na pozemky a/nebo do prostor dotčených zhotovováním díla (tj. přístupové cesty na staveniště), - vypracování dokumentace skutečného provedení včetně fotodokumentace provádění díla, - vyzkoušení díla, provedení jiskrových zkoušek, SOD V 2014 02 10 strana 2 z 14 Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN 1 - obstaráni případných povolení, souhlasů a rozhodnutí v rozsahu potřebném pro provedení díla a uvedení do provozu včetně předání nezbytných dokladů Objednateli - uvedení díla do provozu, vypracování a předání dokumentace к dílu (dále jen „Dílo' ). 2.4. Realizace Díla bude provedena ve dvou etapách, která jsou ve smlouvě dále označovány jako II. a III. etapa. Rozsah Díla v II. etapě a III. etapě je specifikován v příloze č. 2. 2.5. Zhotovitel je povinen provést Dílo v rozsahu a dle technického řešení podle níže uvedené dokumentace (dále jen „Závazné podkladý1): a) Zhotoviteli předané a jím převzaté zadávací dokumentace ze dne 8. 2. 2018 к zakázce č. 002/18/OCN, nazvané „Rekonstrukce potrubí DN 250/200, na trase č. D 216 Nové Město - Potěhy, II. a III. etapa", včetně jejích příloh (dále jen „Zadávacídokumentace) b) nabídky Zhotovitele ze dne 28.2.2018 podané do výběrového řízení к zakázce dle Zadávací dokumentace (dále jen „Nabídka"), 2.6. V případě rozporu mezi jednotlivými dokumenty Závazných podkladů má přednost Zadávací dokumentace. 2.7. Zhotovitel odpovídá za kompletnost Nabídky a za skutečnost, že Nabídka zajišťuje provedení Díla podle Zadávací dokumentace v celém jeho rozsahu a se všemi jeho součástmi. 2.8. Zhotovitel je povinen při provádění Díla postupovat dle způsobu provedení uvedeného v závazném podrobném popisu technologických postupů a prací, který Zhotovitel vypracuje a předloží Objednateli v Nabídce к odsouhlasení Objednateli. Předběžný technologický postup prací bude vypracován zvlášť pro každou lokalitu prací v členění technologického postupu pro zemní práce, technologického postupu pro svářečské práce WPS, technologického postupu pro izolatérské (či izolační) práce a technologického postupu pro rozvoz a pokládku potrubí. Součástí každého technologického postupu prací bude mimo jiné stanovení jednotlivých rizik. Technologické postupy předložené Zhotovitelem v Nabídce budou ze strany Objednatele předem odsouhlaseny a v případě připomínek Objednatele je Zhotovitel povinen připomínky Objednatele do předmětných dokumentů zapracovat a konkrétní technologické postupy v čistopise znovu předat ke schválení Objednateli. Technologický postup prací vypracovaný Zhotovitelem po schválení ze strany Objednatele se stává Závazným podkladem. 2.9. Zhotovitel vypracuje dokumentaci v souladu se Zadávací dokumentací v termínu podle Harmonogramu plnění pro každou etapu a v rozsahu dle požadavků Objednatele (minimální rozsah: pasport stavby). 2.10. Objednatel zajistí pro realizaci Díla následující činnosti: a) povolení ke vstupu na pozemky a/nebo do prostor dotčených zhotovováním Díla v místě rekonstrukce produktovodu (tj. na staveniště), přístupové cesty však zajišťuje sám Zhotovitel b) vyčištění a vypuštění potrubí produktovodu c) identifikaci lokality prací - vady včetně vytýčení výřezů d) vytýčení staveniště, vady a vytýčení inženýrských sítí v místě provádění Díla e) místní defektoskopii (potvrzení vady) f) defektoskopii svárů g) povolení prací - vstup na pozemky v místě opravy vad včetně vyjádření správců sítí (nezahrnuje zajištění přístupových cest) h) vstupy do areálů skladů Objednatele (sklad Šlapanov a sklad Hněvice ) pro osoby na straně Zhotovitele a techniku Zhotovitele za dodržení bezpečnostních a ostatních vnitřních předpisů Objednatele i) asistenci zaměstnanců Objednatele pro případnou manipulaci s armaturami v koncových zařízeních a armaturních šachtách - dále KZ a AŠ j) geodetické práce, včetně vytýčení lokality a zpětného zaměření svárů SOD V 2014 02 10 strana 3 z 14 Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN k) zajištění veřejnoprávních souhlasů pro realizaci Díla, není-li dohodnuto jinak l) zajištění nezbytných odstávek produktovodu nutných pro realizaci Díla dle odsouhlaseného Harmonogramu plnění (maximální doba odstávky produktovodu činí pro II. etapu 30 dnů a III. etapu 35 dnů) m) požární asistenci v případě potřeby a na vyžádání Zhotovitele n) zajištění materiálové dodávky uskladněné v ČEPRO, a. s., sklad Šlapanov a sklad Hněvice v množství potřebném pro provedení Díla, jedná se o: • trubky bezešvé 219,1 x 8,8 mm, materiál L 360N-PSL2, DN 200 PN63 v délkách 12 m s izolací 3LPE N dle DIN 30670 • trubky bezešvé 219,1 x 8,8 mm, materiál L 360N-PSL2, DN 200 PN63 v délkách 12 m s izolací 3LPE N dle DIN 30670 + vláknito-cementová izolace FZM-S o) seznámení s vnitřními předpisy Objednatele p) provedení tlakových zkoušek potrubí celé trasy, koordinaci prací však v souladu se Závaznými podklady zajišťuje Zhotovitel. 2.11. Část materiálu pro provádění Díla, tj. určené pro rekonstrukci produktovodu, spočívající v dodávce potrubí ve smyslu odstavce 2.9 písm. n) Smlouvy výše zajistí Objednatel. Uvedený materiál bude Zhotoviteli předán v místě uložení ve skladu Šlapanov nebo ve skladu Hněvice a o této přejímce bude učiněn zápis ve stavebním deníku. Zhotovitel je povinen zajistit převoz dotčeného materiálu na staveniště na svojí odpovědnost a na své náklady. 2.12. Zhotovitel je povinen provést Dílo ve vysoké kvalitě odpovídající charakteru a významu Díla, kdy vadným provedením Díla může být ohroženo zdraví a životy osob, majetek a životní prostředí. Dílo je významné též z hlediska obchodní činnosti Objednatele, kdy vadným provedením Díla může dojít к zastavení obchodní činnosti Objednatele a vzniku škody v řádech miliónů korun českých. 2.13. Zhotovitel se zavazuje průběžně provádět veškeré potřebné zkoušky, měření a atesty к prokázání kvalitativních parametrů předmětu Díla a Zhotovitel je povinen umožnit přítomnost osob Objednatele při provádění potřebných zkoušek, měření a atestů к prokázání kvalitativních parametrů předmětu Díla. 2.14. Zhotovitel se zavazuje provést vyzkoušení každé etapy Díla spočívající v provedení těchto zkoušek: • jiskrové zkoušky izolace. 2.15. Objednatel má právo sám nebo prostřednictvím zmocněné osoby provádět kontrolu plnění Smlouvy v souladu s ustanoveními uvedenými ve VOR (viz čl. 3.6 VOR). 2.15.1. Zhotovitel je povinen v rámci kontroly Díla Objednatelem přizvat defektoskopa Objednatele vždy po odkrytí úseku opravovaného potrubí. Bez zápisu defektoskopa do stavebního deníku není Zhotovitel oprávněn pokračovat v provádění Díla. Rovněž tak po provedení opravy konkrétní vady potrubí lokalizované Objednatelem je Zhotovitel povinen přizvat Zástupce Objednatele a teprve po schválení provedení opravy a provedení zápisu o schválení opravy a povolení zásypu do stavebního deníku Objednatelem je Zhotovitel oprávněn provést zásyp dotčené části potrubí. Objednatel poskytuje Zhotoviteli potřebnou součinnost, specifikovanou zejména v podrobném Harmonogramu plnění, pouze nedostaví-li se osoba oprávněná jednat za Objednatele к této kontrole nejpozději do 3 pracovních dní od vyzvání, je Zhotovitel oprávněn pokračovat v dalších pracích. Provedení kontroly však nezbavuje Zhotovitele odpovědnosti za případné vady kontrolou nezjištěné. Nevyzve-li Zhotovitel Objednatele ke kontrole před provedením následných prací, bude povinen na žádost Objednatele zakryté práce odkrýt na vlastní náklad a vlastní odpovědnost. 2.16. Práce na Díle mohou být částečně prováděny v prostředí s vysokým požárním nebezpečím (Zóny s nebezpečím výbuchu 1, 2), čemuž musí odpovídat strojní a jiné vybavení Zhotovitele, metody používání osobních ochranných pracovních prostředků, zvláštní režim prací atd. V případě, že Zhotovitel nezajistí veškerá opatření к zajištění bezpečnosti a ochrany při práci v souladu s legislativou, nebudou osoby na straně Zhotovitele či technika ___________ Zhotovitele vpuštěny/a do dotčených prostor Objednatele či na staveniště a touto SOD V 2014 02 10 strana 4 z 14 Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN skutečností způsobené zpoždění bude považováno za překážku na straně Zhotovitele, za něž nese Zhotovitel odpovědnost. 2.17. Zhotovitel se zavazuje, že provede Dílo pouze prostřednictvím odborně způsobilých a kvalifikovaných osob. 2.18. Zhotovitel prohlašuje, že pro práce na Díle prováděné Zhotovitelem na základě této Smlouvy užije pouze osoby, jež budou předem ze strany Objednatele schváleni, přičemž Zhotovitel prohlašuje a zavazuje se, že pro řádné a včasné provedení Díla bude mít po dobu plnění Díla к dispozici vždy min. 4 (čtyři) skupiny osob ve složení 1 svářeč s osvědčením o zkoušce svářečů dle ČSN EN 287-1, 1 technik a 1 přípravář a pro provádění zemních prací vždy min. 4 (čtyři) skupiny osob ve složení 1 strojník a 1 pomocný pracovník. Zhotovitel se zavazuje nejpozději před zahájením vlastních prací na Díle předat Objednateli jmenný seznam zaměstnanců a osob na straně Zhotovitele podílejících se na Díle a rovněž seznam techniky a vozidel, jež bude Zhotovitel užívat a pro něž Objednatel zajistí povolení pro vstup a vjezd na staveniště a do areálu skladu pohonných hmot Objednatele - sklad Šlapanov, sklad Hněvice. V seznamu osob bude uvedeno kromě jména, příjmení a bydliště osoby rovněž číslo občanského průkazu či jiného dokladu sloužícím к prokázání totožnosti dotčené osoby. 2.18.1. Seznam osob Zhotovitele, jakož i seznam techniky a vozidel předaný Zhotovitelem Objednateli se uplatní též pro vstup těchto osob, potažmo techniky a vozidel Zhotovitele na místa plnění. Bez sdělení identifikačních údajů osob provádějících práce na Díle na straně Zhotovitele nebudou takové osoby к realizaci prací na Díle v místě plnění vpuštěny, a tuto skutečnost nelze považovat za neposkytnutí součinnosti ze strany Objednatele a Zhotovitel nemá právo uplatňovat žádné sankce vůči Objednateli. 2.18.2. Objednatel je rovněž oprávněn kontrolovat osoby - provádět kontrolu osob, které se pohybují po staveništi. V případě, že osoby na straně Zhotovitele nacházející se na staveništi nebudou osoby schválené Objednatelem a uvedené v seznamu osob, jež Zhotovitel je povinen předat Objednateli, je Objednatel oprávněn vykázat tyto osoby ze staveniště a po Zhotoviteli požadovat sjednané smluvní pokuty. Zhotovitel v takovém případě nemá právo uplatňovat jakékoli sankce vůči Objednateli. 2.19. Objednatel se zavazuje proškolit Zhotovitele z vnitřních předpisů Objednatele vztahující se к provádění Díla Zhotovitelem v konkrétních místech plnění a ve vztahu к chování osob v areálech provozu Objednatele a v ochranném pásmu trasy produktovodů. Objednatel seznámí Zhotovitele se specifickými předpisy v oblasti ochrany a bezpečnosti zdraví při práci, s vnitřními předpisy Objednatele a dalšími požadavky a omezujícímu podmínkami platnými pro pohyb osob v areálech skladů pohonných hmot Objednatele a v ochranném pásmu produktovodu. 2.19.1. Zhotovitel je povinen zajistit seznámení osob na straně Zhotovitele s vnitřními předpisy Objednatele. 2.20. Za dodržování a plnění povinností v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci při provádění Díla dle této Smlouvy je za Objednatele pověřen zaměstnanec Objednatele jmenovaný Objednatelem a uvedený v protokolu o předání staveniště Zhotoviteli. Smluvní strany se dohodly, že bude plnit úlohu koordinace provádění opatření к zajištění BOZP zaměstnanců Objednatele a Zhotovitele a postupů к jejich splnění. Čl. 3. Místo a doba plnění 3.1. Místem plnění obou etap je: produktovod ve vlastnictví Objednatele na trase D 216 Nové Město - Potěhy, v délce 17,16 km - vytyčený prostor staveniště. 3.2. Zhotovitel je povinen dodržet místo a umístění Díla. Nedodržení umístění Díla či jakékoli části Díla (např. umístění potrubí v zemi, umístění uložení kabelů apod.) je považováno za vadu plnění Zhotovitele a Zhotovitel je povinen takovou vadu odstranit na vlastní náklady, tj. Zhotovitel je v daném případě povinen na vlastní náklady odstranit původní část Díla či Dílo a dotčené části Díla či Dílo řádně umístit. SOD V 2014 02 10 strana 5 z 14 Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN 3.3. Termíny provedení Díla: Termín zahájení realizace II. etapy Díla je předpokládán v měsíci dubnu 2018, přičemž Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel je povinen převzít staveniště a zahájit provádění Díla bez zbytečného odkladu po uzavření této Smlouvy dle pokynů Objednatele vztahujících se к plánované odstávce produktovodu a v souladu s Harmonogramem plnění příslušné etapy. Lhůta pro dokončení a předání II. etapy Díla činí 30 dnů od data převzetí staveniště Zhotovitelem od Objednatele. Termín zahájení realizace III. etapy Díla je předpokládán v roce 2019 (termín bude upřesněn v lednu 2019), přičemž Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel je povinen převzít staveniště a zahájit provádění Díla bez zbytečného odkladu dle pokynů Objednatele vztahujících se к plánované odstávce produktovodu a v souladu s Harmonogramem plnění příslušné etapy. Lhůta pro dokončení a předání III. etapy Díla činí 35 dnů od data převzetí staveniště Zhotovitelem od Objednatele. Dílčí termíny provedení Díla jsou uvedeny v závazném Harmonogramu plnění pro II. a III. etapu. Zhotovitel je povinen realizovat Dílo v termínech uvedených v Harmonogramu plnění pro každou etapu uvedeném v Nabídce, resp. odsouhlaseném Objednatelem, jež je součástí této Smlouvy jako příloha č. 1 (dále a výše jen „Harmonogram plnění ) 3.4. Zhotovitel je povinen provést Dílo řádně a včas v dohodnutých lhůtách a termínech a je povinen dodržovat závazný Harmonogram plnění každé etapy (práce „před odstávkou, práce „v odstávce" a práce „po odstávce") sjednaný touto Smlouvou a provést veškeré dodávky, práce a služby spojené s provedením Díla a požadované Objednatelem dle této Smlouvy tak, aby funkční část Díla byla po ukončení plánované 30ti denní odstávky potrubí II. etapy a 35ti denní odstávky III. etapy (čl. 3.5 Smlouvy níže) řádně provedená a vyzkoušená a potrubní trasa byla po uplynutí této doby připravena a předána Objednateli к užívání - к provozu, a po dokončení ostatních prací (částí Díla) kompletní a bezvadné Dílo předáno Objednateli v souladu s touto Smlouvou a jejími nedílnými součástmi. Místo plnění se na trase produktovodu Nové Město - Potěhy se nenachází v areálu provozu Objednatele, pro řádné zhotovení Díla však Objednatel zajišťuje Zhotoviteli vstup do některých areálů provozu Objednatele - Nové Město - Potěhy bez přerušení jejich provozu a případné náklady Zhotovitele vzniklé z důvodu této skutečnosti, např. z důvodu opatření к dodržování předpisů Objednatele platných v areálu provozu a veškerém dotčeném okolí místa plnění, kde je Dílo Zhotovitelem prováděno, jsou zahrnuty v Ceně díla. 3.5. Řádné provedení Díla vyžaduje odstávku/y potrubní trasy Nové Město - Potěhy. 3.5.1. Smluvní strany se se dohodly, že postup prací se řídí dle Harmonogramu plnění jednotlivých etap Díla, které vychází z následujících požadavků Objednatele: II. etapa Odstávka potrubí, nesmí trvat více než 30 kalendářních dnů, z čehož 22 dnů je určeno na provedení výřezů a vsazení nových dílů a 8 dnů na provedení vypouštění a čištění potrubí, případné lokalizace netěsností a provedení jejich oprav a Smluvní strany předpokládají, že se uskuteční v termínu dle Harmonogramu plnění. Objednatel potvrdí písemně zde uvedený termín odstávky nebo určí jiný termín odstávky, vždy nejpozději 3 pracovní dny před zahájením plánované odstávky. III. etapa Odstávka potrubí, nesmí trvat více než 35 kalendářních dnů, z čehož 13 dnů je určeno na provedení výřezů a vsazení nových dílů, 8 dnů na provedení vypouštění a čištění potrubí a 13 dnů na provedení tlakových zkoušek, případné lokalizace netěsností a provedení jejich oprav a Smluvní strany předpokládají, že se uskuteční v termínu dle Harmonogramu plnění. Doba 1 dne ve III. etapě je stanovena jako časová rezerva na případné opravy vad zjištěných při tlakových zkouškách. Objednatel potvrdí písemně zde uvedený termín odstávky nebo určí jiný termín odstávky, vždy nejpozději 3 pracovní dny před zahájením plánované odstávky. SOD V 2014 02 10 strana 6 z 14 Smlouva č.: 044410 Z*Řč. 002/18/OCN 3.5.1.1. Objednatel si vyhrazuje právo nahlášené datum zahájení odstávky u každé etapy dle podmínek této Smlouvy změnit dle obchodních priorit Objednatele, případně probíhající odstávku přerušit. Vtom případě platí, že doba plnění Zhotovitele se posouvá o počet dní, o které bylo posunuto zahájení odstávky oproti původnímu termínu, anebo o které byla odstávka přerušena. 3.5.2. Délka doby odstávky je stanovena s ohledem na obchodní priority Objednatele. Zhotovitel je povinen postupovat tak, aby nepřekročil dohodnutou dobu odstávky. Délka naplánované odstávky nesmí být překročena, přičemž nebude-li Zhotovitel schopen zajistit dokončení potřebných prací během naplánované odstávky dle Harmonogramu plnění, je povinen vyklidit staveniště, a dotčená zařízení tak, aby bylo možno odstávku ukončit ve stanoveném termínu a opravované potrubí uvést do provozu. Po ukončení odstávky musí být potrubí schopno provozu, tj. být plně v souladu s technickými a legislativními požadavky, aby bylo možno zapojit potrubní trasu a provozovat ji к účelu, jemuž je určena. 3.5.3. Nebude-li Zhotovitelem dodržen Harmonogram plnění a práce naplánované během odstávky nebudou řádně a včas Zhotovitelem provedeny, dokončení potřebných prací proběhne v další odstávce, která bude dohodnuta na základě návrhu Objednatele dle jeho obchodních priorit a schválena Objednatelem. Takové nesplnění původního termínu odstávky nelze považovat za přerušení prací z provozních důvodů na straně Objednatele a nezprošťuje tedy Zhotovitele odpovědnosti za splnění Díla v řádném termínu, a to ani po dobu mezi původní plánovanou odstávkou a odstávkou nově dohodnutou, leda že by nebyly potřebné práce během původní odstávky dokončeny z důvodů na straně Objednatele. 3.6. Smluvní strany se dohodly, že u každé další odstávky vyjma první - původní plánované odstávky uvedené v Harmonogramu plnění, jež bude muset býti pro řádné provedení předmětu Díla provedena, již Objednatel nebude provádět vyčištění a vypuštění potrubní trasy. Práce musí však vždy probíhat na vypuštěném potrubí a náklady spojené s vypouštěním potrubní trasy a náklady na provedení s touto činností souvisejících prací a veškeré režijní náklady (včetně nákladů na požární asistenci apod.) v takovém případě nese sám Zhotovitel a tyto náklady nebudou považovány za vícepráce. Jedná se zejména o práce spojené s vyprázdněním potrubí do autocisteren včetně dopravy na jeden z koncových skladů Objednatele a lokální inertizaci s požární asistencí jednotky HZS. 3.7. Předběžný Harmonogram plnění pro každou jednotlivou etapu je součástí Nabídky. Aktualizovaný Harmonogram plnění pro každou jednotlivou etapu ze strany Objednatele schválený tvoří přílohu č. 1 této Smlouvy. Smluvní strany se zároveň dohodly, že v případě potřeby změny dílčích termínů uvedených v Harmonogramu plnění nebude taková změna vyžadovat formu písemného dodatku к této Smlouvě. Takové dohodnuté změny však musí být Smluvními stranami písemně zaznamenány ve stavebním deníku a nový závazný Harmonogram plnění musí být předán v písemné podobě Zhotovitelem Objednateli a musí být podepsán oprávněnými Zástupci obou Smluvních stran. Toto ustanovení se nepoužije v případě změny lhůty či termínu pro dokončení a předání Díla dle této Smlouvy. 3.7.1. Dílo a jeho jednotlivé etapy bude prováděno Zhotovitelem řádně a plynule dle podrobného Harmonogramu plnění jednotlivých etap. Harmonogram plnění podrobně specifikuje postup provádění prací, služeb a dodávek Zhotovitele (zejména jednotlivé dny, lokality, technické i lidské zdroje, součinnost Objednatele). V Harmonogramu plnění jsou dále zejména specifikovány ohlášení OIP (oblastní inspektorát práce), předání místa příslušného staveniště nebo pracoviště, průzkumné práce, zajištění přístupu ke všem místům rekonstrukce produktovodu (tj. na staveniště), schválení technologických postupů ze strany Objednatele, zahájení odstávky, ukončení odstávky, provedení zkoušek, protokolární předání Díla či jeho jednotlivé etapy, zpětné předání pozemků jejich vlastníkům/uživatelům, předání sítí provozovatelům, celkové předání Díla. 3.7.2. Zhotovitel se zavazuje provést Dílo a jeho jednotlivé etapy v dohodnutých termínech a lhůtách realizace dle Harmonogramu plnění a v případě, že dojde z jakéhokoli důvodu ke zpoždění termínů specifikovaných v Harmonogramu plnění, provede Zhotovitel na vlastní náklady a odpovědnost okamžitá opatření к tomu, aby odstranil nebo alespoň zmírnil účinky zpoždění 3.8. Zhotovitel bere na vědomí, že v rámci odstávky potrubí musí být bezpodmínečně splněny veškeré dílčí části Díla, která mají být dle Harmonogramu v průběhu odstávky provedeny, SOD V 2014 02 10 strana 7 z 14 Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN a to včetně zasypání produktovodu v celé hloubce. Prodlení se v rámci stanovených termínů v průběhu plánované SOdenní odstávky pro II. etapu a 35denní pro III. etapu Objednatel nepřipouští. Smluvní strany se dohodly, že vyskytne-li se po ukončení odstávky potrubí na některé lokalitě místa plnění Díla a jeho jednotlivé etapy objektivní důvod, který není na straně Zhotovitele a který neumožní provést dílčí část Díla spočívající v úpravě vrchní vrstvy zeminy, poté Zhotovitel provede soupis o takových nedodělcích s návrhem nových termínů. V případě, že Objednatel nově navržené termíny neakceptuje uzavřením dodatku ke Smlouvě, kterým se změní Harmonogram plnění, je Objednatel oprávněn tuto Smlouvu vypovědět bez výpovědní doby. O cenu neprovedených terénních úprav se poměrně sníží Cena Díla. 3.9. Přejímka staveniště 3.9.1. Přejímka staveniště proběhne jednorázově samostatně pro II. etapu a III. etapu. 3.9.2. Nebude-li datum přejímky staveniště uvedeno v Harmonogramu plnění, platí den uvedený v písemné výzvě Objednatele ve smyslu čl. 11.1 VOP 3.9.3. Zhotovitel je povinen započít s prováděním Díla po uzavření této Smlouvy v souladu s Harmonogramem plnění (práce „před odstávkou") 3.9.4. Součástí předání a převzetí staveniště, je i předání dokumentů stanovených obecně závaznými právními předpisy a níže uvedených dokumentů Objednatelem Zhotoviteli, pokud nebyly tyto dokumenty předány již dříve, a to: ■ vytyčovací schéma staveniště ■ podmínky vztahující se к ochraně životního prostředí (zejména v otázkách zeleně, manipulace s odpady, odvod znečištěných vod apod.), ■ doklady o vytýčení stávajících inženýrských sítí nacházejících se v prostoru staveniště, případně i na pozemcích přilehlých, které budou prováděním Díla a jeho jednotlivé etapy dotčeny, včetně podmínek správců nebo vlastníků těchto sítí, 3.9.5. Zhotovitel je oprávněn používat staveniště pouze pro účely související s prováděním Díla. 3.9.6. Zhotovitel je povinen předat vyklizené staveniště bez vad ve lhůtě uvedené v Harmonogramu plnění, nejpozději v den finální přejímky Díla. Čl. 4. Cena díla 4.1. Celková Cena díla v plném rozsahu dle této Smlouvy je stanovena jako smluvní cena bez DPH 12.474.904,00 Kč bez DPH (slovy dvanáctmilionůčtyřistasedmdesátčtyřitisícdevětsetčtyřikorunčeských ) bez DPH (dále a výše jen „Cena dílď) a skládá se z Ceny II. etapy Díla a Ceny III. etapy Díla Cena II. etapy Díla činí 6.271.168,00 Kč bez DPH (slovy šestmilionůdvěstěsedmdesátjednatisícstošedesátosmkorunčeských ) bez DPH a Cena III. etapy Díla činí 6.203.736,00 Kč bez DPH (slovy šestmilionůdvěstětřitisícsedmsettřicetšestkorunčeských) bez DPH. 4.2. К Ceně díla bude při fakturaci připočtena DPH v zákonné výši. 4.3. Podkladem pro stanovení Ceny díla je výkaz výměr - položkový rozpočet tvořící nedílnou součást Nabídky. SOD V 2014 02 10 strana 8 z 14 Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN 4.4. Nabídka, na jejímž základě je sjednána Cena díla, má povahu úplného a závazného rozpočtu ve smyslu ustanovení § 2621 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění. 4.5. Cena díla dle článku 4.1 Smlouvy je nejvýše přípustná, konečná a nepřekročitelná. Cena díla zahrnuje veškeré náklady a zisk Zhotovitele nezbytné к řádnému a včasnému provedení Díla včetně vyhotovení všech dokladů předepsaných závaznými předpisy nebo dohodnutých ve Smlouvě. 4.6. Cena díla zahrnuje mimo náklady na provedení Díla také veškeré náklady spojené s plněním Smlouvy zejména s případným přerušením či odložením plnění z důvodů provozu Objednatele, náklady na dopravu, náhrady za vynaložený čas strávený na cestách, náklady na ubytování, přesčasy, riziko špatného počasí, zatížení zimou, pojištění, clo, licence, vypracování všech dokumentů potřebných pro provoz a údržbu Díla (např. návod к obsluze a údržbě a provozní řád) atd. 4.7. Cena díla obsahuje i náklady související s plněním dohodnutých platebních podmínek. Cena díla obsahuje vývoj cen vstupních nákladů a zvýšení Ceny díla v závislosti na čase plnění, a to až do sjednaného termínu dokončení Díla. 4.8. V celkové Ceně díla dle článku 4.1 Smlouvy jsou zahrnuty i položky výslovně neuvedené v Závazných podkladech nebo pokynech Objednatele, které bylo možno předpokládat vzhledem к povaze a způsobu provádění a užívání Díla a odbornosti Zhotovitele 4.9. Pro oceňování Víceprací se užije postup podle článku 5.6 VOP, tj. v případě, že nelze Vícepráce ocenit dle výkazu výměr - položkového rozpočtu uvedeného v Nabídce, bude ocenění stanoveno dohodou stran, příp. bude použit sborník doporučených cen ÚRS. 4.10. Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel nemá v průběhu plnění Smlouvy nárok na zálohy ze strany Objednatele. Objednatel není povinen hradit v průběhu plnění Smlouvy přiměřenou část odměny ve smyslu ustanovení § 2611 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, nebude-li dohodnuto mezi Smluvními stranami jinak. Čl. 5. Platební podmínky 5.1. Cena díla bude Objednatelem hrazena po jednotlivých etapách Díla, tj. po řádném a úplném dokončení každé etapy Díla, přičemž cena za provedení jednotlivé etapy bude hrazena jednorázově na základě faktury - daňového dokladu (dále jen „faktura") vystavené po předání a převzetí příslušné etapy Díla, o kterém bude sepsán Protokol o předání a převzetí. 5.2. Adresa pro doručení faktury: ■ v listinné podobě: ČEPRO, a.s., FÚ, Odbor účtárny, Hněvice 62, 411 08 Štětí. 5.3. V případě, že Zhotovitel bude mít zájem vystavit a doručit Objednateli fakturu v elektronické verzi, bude mezi Smluvními stranami uzavřena samostatná dohoda o elektronické fakturaci, kde Smluvní strany ujednají bližší náležitosti veškerých tím dotčených dokumentů. 5.4. Každá faktura dle této Smlouvy je splatná do 30 dnů od jejího doručení Objednateli. Faktura musí být jednoznačně identifikovatelná (uvedením čísla Smlouvy, názvu stavby, čísla investiční akce, eventuálně další údaje vyžádané Objednatelem). Na faktuře musí být uvedeno číslo objednávky, která pro II. etapu činí 45000.a pro III. etapu bude Zhotoviteli sděleno nejpozději před předáním staveniště III. etapy Díla. Čl. 6. Předání a převzetí Díla 6.1. Převzetí Díla bude provedeno po jednotlivých etapách a bude dokončeno v rozsahu a způsobem stanoveným platnými předpisy, touto Smlouvou a jejími nedílnými součástmi po dokončení každé příslušné etapy Díla a bude stvrzeno písemným Protokolem o předání a převzetí. SOD V 2014 02 10 strana 9 z 14 Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN f 6.2. Pro účely přejímky a před přejímkou je Zhotovitel povinen včas tj. ve lhůtách uvedených níže připravit a předložit v českém jazyce kromě veškerých dokladů sjednaných jinde ve Smlouvě a plynoucích z obecně závazných právních a technických předpisů i následující doklady: 6.2.1. 30. den ode dne zahájení odstávky pro II. etapu a 35. den ode dne zahájení odstávky pro III. etapu, tj. poslední den odstávky ode dne jejího zahájení Zhotovitel (pro přejímku každé etapy Díla) předá Objednateli veškeré doklady nutné к užívání a provozování produktovodu Objednatelem, zejména: ■ prohlášení o shodě ve smyslu § 13 odst. 2 č. zákona 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, v platném znění ■ prohlášení o možném zapojení potrubí do produktovodní sítě a jeho bezpečném provozu ■ protokoly o jiskrových zkouškách izolací ■ protokoly z nedestruktivních zkoušek svárů, pokud je bude dodavatel zajišťovat ■ atesty, certifikáty a osvědčení o jakosti (zkouškách) použitých materiálů a zařízení, pokud je bude dodavatel zajišťovat ■ doklady o provedených zkouškách a kontrolách provozuschopnosti požárně bezpečnostních zařízení, věcných a technických prostředků požární ochrany dle vyhlášky Ministerstva vnitra č. 246/2001 Sb., o požární prevenci, věznění pozdějších předpisů, 6.2.2. O této části přejímacího řízení bude pořízen protokol, v němž bude specifikována dotčená etapa Díla a zároveň zde bude uvedeno prohlášení Zhotovitele, že potrubí splňuje veškeré legislativní požadavky nutné pro řádný a bezpečný provoz potrubní trasy к účelu, jemuž je určen. Objednatel je od dotčeného data uvedeného v protokolu podepsaného Zástupci obou Smluvních stran oprávněn potrubní trasu provozovat, aniž jsou dotčena ustanovení o záruce Díla sjednané dle této Smlouvy. 30. den ode dne ukončení odstávky u II. i III. etapy Zhotovitel Objednateli předá zejména: ■ 2 ks dokladové části provedené etapy Díla se zakreslením skutečného stavu provedení etapy Díla + 2 ks v elektronické formě (nosič DVD) ■ dokumentaci dováženého zařízení v českém jazyce ■ doklady o likvidaci odpadů vzniklých při provádění příslušné etapy Díla včetně přebytečné zeminy ■ 1x originál a 1x kopii stavebního deníku, případně další doklady požadované orgány veřejné moci к přejímacímu řízení ■ veškeré záruční listy, návody к obsluze a údržbě v českém jazyce ■ veškeré doklady к použitým materiálům v souladu s platnými předpisy 6.3. Není-li v jiných ustanoveních Smlouvy uvedeno jinak, Zhotovitel předá Objednateli dokumenty v tomto počtu vyhotovení: ■ 2 x v listinné podobě; ■ 2 x v elektronické podobě ve formátu docx / xlsx / pdf / dle povahy dat Čl. 7. Záruka a záruční doba 7.1. Záruční doba se sjednává v délce trvání 60 měsíců pro II. a III. etapu. 7.2. Zhotovitel je povinen po obdržení reklamace Objednatelem nahlášené vady odstranit při vhodných klimatických a povětrnostních podmínkách bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 kalendářního měsíce, nebude-li mezi Smluvními stranami dohodnuto jinak. V případě označení vady Díla, které brání užívání Díla či hrozí Havárie, se uplatní čl. 15.5.2 VOP, nebude-li mezi Smluvními stranami výslovně dohodnuta lhůta jiná. SOD V 2014 02 10 strana 10 z 14 Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN i 7.3. Zhotovitel přijímá písemné reklamace vad na poštovní adrese: Jana Palacha 288, 530 02 Pardubice v pracovní dny v pracovní době od 7,00 do 14,00 hodin nebo na e-mailové adrese: na které přijímá nahlášení vad 24 hodin denně 7 dní v týdnu. 7.4. Pozáruční servis včetně náhradních dílů pro Dílo nebude podle dohody Smluvních stran Zhotovitelem poskytován. Čl. 8. Pojištění Zhotovitele 8.1. Zhotovitel prohlašuje, že má ke dni podpisu Smlouvy platně uzavřeno příslušné pojištění ■ pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě vzniklou v souvislosti s výkonem jeho podnikatelské činnosti s pojistným plněním ve výši min. 5 000 000,- Kč. ■ pro případ odpovědnosti za škodu na životním prostředí (za únik znečišťujících látek) s pojistným plněním ve výši min. 2 000 000,- Kč 8.2. Zhotovitel předloží Objednateli originál pojistné smlouvy před podpisem Smlouvy s tím, že Objednatel je oprávněn si udělat kopii předloženého originálu pojistné smlouvy. 8.3. Nezajistí-li Zhotovitel nepřetržité trvání pojištění v dohodnutém rozsahu po dohodnutou dobu, tj. po dobu trvání této Smlouvy, je Objednatel oprávněn uzavřít a udržovat takové pojištění sám. Náklady vzniklé v souvislosti s takovým pojištěním je Objednatel oprávněn započíst na Cenu díla sjednanou ve Smlouvě. Čl. 9. Smluvní pokuty a úrok z prodlení 9.1. Smluvní strana je oprávněna v případě prodlení druhé Smluvní strany s úhradou peněžitého plnění požadovat úhradu úroku z prodlení v zákonné výši. 9.2. Bude-li Zhotovitel v prodlení se splněním dohodnutého termínu předání příslušné etapy Díla z důvodu na své straně, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli úhradu smluvní pokuty ve výši 50 000,- Kč za každý i započatý den prodlení. 9.3. Nedostaví-li se Zhotovitel к převzetí staveniště ve stanoveném termínu, je Objednatel oprávněn po Zhotoviteli požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši 50 000,- Kč. 9.4. Pokud Zhotovitel neodstraní nedodělky či vady zjištěné při přejímacím řízení v dohodnutém termínu, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli úhradu smluvní pokuty 20 000,- Kč za každý nedodělek či vadu a za každý den prodlení. 9.5. Pokud Zhotovitel nevyklidí staveniště ve sjednaném termínu, včetně zpětného odvozu vyřezaného, nebo nepoužitého potrubí do skladů určených Objednatelem, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli úhradu smluvní pokuty ve výši 25 000,- Kč za každý případ a každý i započatý den prodlení. 9.6. Smluvní pokuta za neodstranění reklamovaných vad v záruční době 9.6.1. Při prodlení se splněním dohodnutého termínu odstranění reklamované vady Díla nebo dohodnutého termínu nástupu na odstranění reklamované vady Díla, je Objednatel oprávněn po Zhotoviteli požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši 5 000,- Kč za každou vadu a den prodlení. 9.6.2. Pokud Zhotovitel nebude písemně reagovat na písemnou reklamaci vady v dohodnutých lhůtách, nebo si v těchto lhůtách písemně nedohodne s Objednatelem vzhledem к rozsahu a složitosti reklamované vady lhůtu delší, je Objednatel oprávněn po Zhotoviteli požadovat úhradu další smluvní pokuty ve výši 5 000,- Kč za každou oprávněnou reklamaci. 9.6.3. Pokud Zhotovitel poruší své povinnosti, jak je uvedeno v předchozích dvou odstavcích a v reklamaci je vada Objednatelem oprávněně označena za vadu bránící řádnému užívání Díla, nebo že v důsledku vady hrozí Havárie, sjednávají obě Smluvní strany smluvní pokuty v dvojnásobné výši smluvních pokut uvedených v předchozích dvou odstavcích. SOD V 2014 02 10 strana 11 z 14 Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN 9.7. V případě porušení právních a ostatních obecně závazných předpisů к zajištění BOZP, PO, nakládání s odpady a vnitřních předpisů Objednatele, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli úhradu smluvní pokuty ve výši 5 000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení. Porušení bude zaznamenáno ve stavebním deníku oprávněným Zástupcem Objednatele. 9.8. Zhotovitel se zavazuje provést a dokončit přípravné práce na Díle a jiné nezbytné práce spojené s přípravou místa plnění dle schváleného Harmonogramu plnění. V případě porušení této povinnosti je Objednatel oprávněn odvolat odstávku (tj. pokračovat v provozu) s tím, že Zhotovitel je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 200 000,- Kč. 9.9. V případě, že Zhotovitel nedokončí řádně všechny práce na Díle v souladu se Smlouvou do konce termínu odstávky a/nebo nevyklidí a nepřipraví staveniště a nepřipraví dotčená zařízení tak, aby bylo možné odstávku ukončit, je Objednatel oprávněn požadovat a na výzvu Objednatele je Zhotovitel povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 20 000,- Kč za každý i započatý den prodlení. 9.10. V případě, že Zhotovitel postoupí tuto Smlouvu jako celek či jednotlivá práva a povinností zní či z jejího porušení vyplývající bez předchozího písemného souhlasu Objednatele, je Objednatel oprávněn požadovat a Zhotovitel povinen na výzvu Zhotovitele zaplatit smluvní pokutu ve výši 50 000,- Kč. 9.11. V případě, že Zhotovitel poruší některou z povinností, ke kterým se zavázal v ustanovení 2.17 této Smlouvy a následující, tj. např. nebude mít po dobu provádění Díla к dispozici pracovní skupiny osob vymezených v této Smlouvě či nepředloží Objednateli seznam osob, techniky a vozidel, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10 000,- Kč za každé jednotlivé porušení povinnosti, a to i opakovaně. 9.12. V případě, že při kontrole prováděné Objednatelem na staveništi Objednatel zjistí, že na staveništi se pohybují osoby neuvedené v seznamu osob předaném Zhotovitelem Objednateli, je Objednatel rovněž oprávněn požadovat a Zhotovitel je na výzvu Objednatele povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 10 000,- Kč za každou takovou osobu, tj. osobu neschválenou Objednatelem a neuvedenou Zhotovitelem v seznamu osob. 9.13. V případě, že při provádění prací Zhotovitelem na Díle v ochranném pásmu produktovodu dojde к poškození potrubí - produktovodu Objednatele, je Objednatel oprávněn po Zhotoviteli požadovat a Zhotovitel je povinen na výzvu Objednatele Objednateli uhradit smluvní pokutu ve výši 50 000,- Kč za každé jednotlivé poškození potrubí - produktovodu Objednatele. 9.14. Smluvní pokutu vyúčtuje oprávněná Smluvní strana povinné Smluvní straně písemnou formou. 9.15. Ve vyúčtování musí být uvedeno ustanovení Smlouvy, které к vyúčtování smluvní pokuty opravňuje a způsob výpočtu celkové výše smluvní pokuty. 9.16. Povinná Smluvní strana je povinna uhradit vyúčtované smluvní pokuty nejpozději do 30 dnů ode dne obdržení příslušného vyúčtování. 9.17. Zaplacením jakékoli smluvní pokuty není dotčeno právo Objednatele požadovat na Zhotoviteli náhradu škody, a to v plném rozsahu. 9.18. Zhotovitel prohlašuje, že smluvní pokuty stanovené touto Smlouvou považuje za přiměřené, a to s ohledem na povinnosti, ke kterým se vztahují. Čl. 10. Závěrečná ujednání 10.1. Smluvní strany se zavazují jednat tak a přijmout taková opatření, aby nevzniklo jakékoliv důvodné podezření na spáchání či nedošlo к samotnému spáchání trestného činu (včetně formy účastenství), který by mohlo být jakékoliv ze Smluvních stran přičteno podle zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim nebo nevznikla trestní odpovědnost fyzických osob (včetně zaměstnanců) podle trestního zákona č. 40/2009 Sb., případně nebylo zahájeno trestní stíhání proti jakékoliv ze Smluvních stran SOD V 2014 02 10 strana 12 z 14 , Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN včetně jejích zaměstnanců podle platných právních předpisů. Příslušná Smluvní strana - Zhotovitel prohlašuje, že se seznámila s Etickým kodexem ČEPRO, a.s. a zavazuje se tento dodržovat na vlastní náklady a odpovědnost při plnění svých závazků vzniklých z této Smlouvy. Etický kodex ČEPRO, a.s. je uveřejněn na adrese https://www.ceproas.cz/Dublic/files/userfiles/vvberova rizeni/Ceoro eticky kodex-final.pdf Povinnosti vyplývající z Etického kodexu se vztahují zejména na trestné činy přijetí úplatku, nepřímého úplatkářství, podplácení a legalizace výnosů z trestné činnosti, přičemž důvodné podezření ohledně možného naplnění skutkové podstaty těchto trestných činů je příslušná Smluvní strana povinna neprodleně oznámit druhé Smluvní straně bez ohledu a nad rámec splnění případné zákonné oznamovací povinnosti. 10.2. Zhotovitel se touto Smlouvou zavazuje a prohlašuje, že naplňuje a bude po celou dobu trvání této Smlouvy dodržovat a splňovat kritéria a standardy chování v obchodním styku specifikované a Objednatelem uveřejněné na adrese https://www.ceproas.cz/vvberova- rizeni. 10.3. Pro případ, že tato Smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (dále jen zákon o registru smluv), Smluvní strany si sjednávají, že uveřejnění této Smlouvy včetně jejich případných dodatků v registru smluv zajistí Objednatel v souladu se zákonem o registru smluv. V případě, že Smlouva nebude v registru smluv ze strany Objednatele uveřejněna ve lhůtě a ve formátu dle zákona o registru smluv, Zhotovitel vyzve písemně Objednatele emailovou zprávou odeslanou na ceproas@ceproas.cz ke zjednání nápravy. Zhotovitel se tímto vzdává možnosti sám ve smyslu ustanovení § 5 zákona o registru smluv uveřejnit Smlouvu v registru smluv či již uveřejněnou Smlouvu opravit. V případě porušení zákazu uveřejnění či opravy Smlouvy v registru smluv ze strany Zhotovitele, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli zaplacení smluvní pokuty ve výši 10.000,- Kč, která je splatná do 30 dnů ode dne doručení výzvy к jejímu zaplacení Zhotoviteli. Zhotovitel podpisem této Smlouvy potvrzuje a souhlasí s uveřejněním Smlouvy v registru smluv. 10.4. Smluvní strany se dohodly, že případná neplatnost některého z ustanovení této Smlouvy nezpůsobuje neplatnost celé Smlouvy a Smluvní strany se zavazují nahradit taková ustanovení bez zbytečného odkladu novými ustanoveními zajišťujícími dosažení původního účelu zaniklého či neplatného ustanovení této Smlouvy. 10.5. Tato Smlouva a veškeré právní vztahy z ní vzniklé se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a ostatními závaznými právními předpisy českého právního řádu. Smluvní strany si výslovně sjednávají, že ustanovení § 1765, § 1766, § 2609 z. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se na vztah založený touto Smlouvou nepoužijí. Smluvní strany se dále s ohledem na povahu Smlouvy dohodly, že Zhotovitel přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu ust. § 2620 odst. 2 z. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a dále že bez předchozího písemného souhlasu Objednatele Zhotovitel nepřevede svá práva a povinnosti ze Smlouvy ani její části třetí osobě podle ust. §§ 1895-1900 z. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. 10.6. Veškeré změny a doplnění této Smlouvy mohou být provedeny, pouze pokud to právní předpisy umožňují, a to pouze vzestupně číslovanými písemnými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou Smluvních stran na téže listině. 10.7. Smluvní strany prohlašují, že veškeré podmínky plnění, zejména práva a povinnosti, sankce za porušení Smlouvy, které byly mezi nimi v souvislosti s Dílem ujednány, jsou obsaženy v textu této Smlouvy včetně jejích příloh, Závazných podkladech a dokumentech, na které Smlouva výslovně odkazuje. Smluvní strany výslovně prohlašují, že ke dni uzavření této Smlouvy se ruší veškerá případná ujednání a dohody, které by se týkaly shodného předmětu plnění a tyto jsou v plném rozsahu nahrazeny ujednáními obsaženými v této Smlouvě, tj. neexistuje žádné jiné ujednání, které by tuto Smlouvu doplňovalo nebo měnilo. 10.8. Jakékoliv jednání předvídané v této Smlouvě, musí být učiněno, není-li ve Smlouvě výslovně stanoveno jinak, písemně v listinné podobě a musí být s vyloučením ust. § 566 z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, řádně podepsané oprávněnými osobami. Jakékoliv jiné SOD V 2014 02 10 strana 13 z 14 Smlouva č.: 044410 ZŘč. 002/18/OCN jednání, včetně e-mailové korespondence, je bez právního významu, není-li ve Smlouvě výslovně stanoveno jinak. 10.9. Tato Smlouva není převoditelná rubopisem. 10.10. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou přílohy: - příloha č. 1 - Harmonogram plnění - příloha č. 2 - Výkaz výměr II. a III. etapa D216 10.11. Tato Smlouva byla Smluvními stranami podepsána v pěti vyhotoveních, z nichž Objednatel obdrží pod třech vyhotoveních a Zhotovitel obdrží po dvou vyhotoveních. Nedílnou součástí každého vyhotovení jsou všechny přílohy uvedené v této Smlouvě. 10.12.Smluvní strany shodně prohlašují, že si Smlouvu před jejím podepsáním přečetly a s jejím obsahem souhlasí, že byla sepsána podle jejich pravé, svobodné a vážné vůle. Na důkaz připojují obě Smluvní strany podpisy svých oprávněných zástupců. 10.13. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma Smluvními stranami a účinnosti dnem jejího podpisu oběma Smluvními stranami. 10.14. Smluvní strany si dále sjednaly, že obsah Smlouvy je dále určen ustanoveními Všeobecných obchodních podmínek (dále a výše jen „VOR). V případě rozdílu mezi ustanovením ve VOP a ustanoveními v této Smlouvě, mají přednost ustanovení v této Smlouvě. Je-li ve Smlouvě některý výraz uveden s počátečním velkým písmenem a není-li jeho význam definován ve Smlouvě, má význam uvedený ve VOP a/nebo v dokumentech, na které Smlouva odkazuje. Smluvní strany prohlašují, že se s VOP seznámily a prohlašují, že VOP se neodchylují od obvyklých podmínek ujednávaných v obdobných případech při zohlednění všech relevantních hledisek týkajících se Smlouvy a sjednaného předmětu plnění. 10.15. VOP jsou uveřejněna na adrese https://www.ceproas.cz/public/files/userfiles/V%C3%BDb%C4%9Brov%C3%A1 %20%C5% 99%C3%ADzen%C3%AD/VOP-M-2013-10-14.pdf 10.15.1. Na vztah Smluvních stran založený touto Smlouvou se neuplatní čl. 6 , čl. 7.1, čl. 7.4, čl. 7.8, čl. 9.2, čl. 10 a čl. 13.2 VOP. Za Objednatele ČEPRO, a.s. Za Zhotovitele Nešetřil a syn, stavební a potrubářská firma s.r.o. V Praze dne 2 6 03- “ 2018 Ing. Milan Nešetřil jednatel SOD V 2014 02 10 strana 14 z 1