Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5081604: Smlouva o dílo - oprava kontejnerového stání Balbínova

Příloha DS201800450_HAUPTMANN_oprava_KS_Balbinova.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        1 

Smlouva o dílo ag. č. DS201800450 
uzavřená dle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník 

 

 

 

I. Smluvní strany: 
 

 

Objednatel:   statutární město Liberec  

Nám. Dr. E. Beneše 1  

460 59 Liberec 1  

IČ: 00 26 29 78  

Zastoupené Tiborem Batthyánym, primátorem města,  

ve věcech této smlouvy zastoupené: Ing. Lucií Sládkovou, vedoucí 

odboru ekologie a veřejného prostoru  

/dále jen objednatel/  

 

Zhotovitel:   Kamenictví Bohumil Hautpmann 

   

   460 01 Liberec XXXII – Radčice  

   IČ: 69279497 

   Zastoupené Bohumilem Hautpmannem 

/dále jen zhotovitel/  

 

II. Předmět smlouvy 

 

Zhotovitel se zavazuje, že na svůj náklad a na své nebezpečí provede níže specifikované dílo 

ve sjednané době. Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu za jeho provedení.   

 

 

III. Dílo 

 

1) Dílem se dle této smlouvy rozumí „Oprava kontejnerových stání v ul. Balbínova“  
 

2) Účelem takového plnění zhotovitele (díla) je kompletní oprava kontejnerového stání již 
nevyhovujícího svým technickým stavem, které se nachází na pozemku ve vlastnictví 

statutárního města Liberec. 

 

3) Místem plnění předmětu díla je p. p. č. 602/38, 602/39, 602/40 a 602/41 v k. ú. Staré 
Pavlovice, ul. Balbínova, obec Liberec. 

  

4) Rozsah díla a bližší specifikace jsou uvedeny v cenové nabídce zhotovitele ze dne 
7.3.2018 v příloze č. 1, která je nedílnou součástí této smlouvy. 

 

IV. Cena 

 

1) Cena za provedení díla je stanovena na základě cenové nabídky od zhotovitele ze dne 
7. 3. 2018. Jde o částku maximální a pevně stanovenou. Cena zahrnuje veškeré náklady 

zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla.  

 



 2 

2) Cena díla činí: 
cena celkem bez DPH 107.360,00 Kč 

DPH      22.545,00 Kč 

cena celkem s DPH  129.905,00 Kč 

 

3) Objednavatel se zavazuje tuto částku uhradit na základě faktury od zhotovitele po 
předání díla bez vad a nedodělků se splatností 30 dnů ode dne prokazatelného doručení 

objednateli. Při předání díla bude sepsán předávací protokol, který bude podepsán 

zástupci obou smluvních stran.  

 

4) Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona 
č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady 

nebudou mít odpovídající náležitosti, nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky 

podepsaná kopie předávacího protokolu, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě 

splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta 

splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených 

doklad. 

 

5) Zhotovitel podpisem této smlouvy prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro 
určení výše ceny plnění.  

 

6) Cena může být změněna pouze v souvislosti se změnou DPH. Objednatel je oprávněn 
odečíst cenu neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového rozpočtu v případě 

snížení rozsahu prací.  

 

7) Cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny 
vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny 

nebo cla.  

 

 

V. Doba provedení díla 

 

1) Zhotovitel se zavazuje dílo dle této smlouvy zrealizovat a předat bez vad a nedodělků v 
období od data nabytí účinnosti této smlouvy do 31. 5. 2018  

 

2) Za okamžik splnění (provedení díla) se považuje den protokolárního předání 
dokončeného díla bez vad a nedodělků objednateli. 

 

3) Zhotovitel je povinen dílo dokončit a objednateli předat nejpozději poslední den lhůty   
uvedené v této smlouvě. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel 

požadovat pouze v případech, pokud dojde ke zpoždění postupu prací z kterékoli z 

následujících příčin: 

• neplnění závazku ze smlouvy na straně objednatele z důvodu nedostatku 
finančních prostředků pro plynulé financování díla objednatelem; 

• pozastavení prací z důvodů výhradně na straně objednatele (které nejsou 
důsledkem vnitřních poměrů, způsobu provádění díla či neplnění závazku ze 

strany zhotovitele); 

• v důsledku působení vyšší moci, za kterou se pro účely této smlouvy považuje 
živelná pohroma, jakož i další nepředvídatelné a závažné okolnosti, které strany 



 3 

nezpůsobily, ani jim při vynaložení veškeré péče nemohly zabránit, a pro které 

nelze v provádění díla pokračovat a včas jej dokončit. 

 

 

VI. Sankce 

 

1) V případě, že zhotovitel nedodrží termín dokončení díla dle čl. V, zaplatí objednateli 
smluvní pokutu ve výši 500 Kč za každý započatý den prodlení, pokud se strany ne-

dohodnou jinak.  

 

2) V případě, že zhotovitel nepředá dílo ani v dodatečné 15 denní lhůtě po termínu dle čl. 
V., má objednatel právo od smlouvy odstoupit, přičemž nárok objednatele na smluvní 

pokutu není dotčen.  

 

3) V případě, že objednatel neuhradí fakturu za provedené dílo ve lhůtě dle čl. IV odst. 3, 
zaplatí zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0.05 % z dlužné částky za každý den prodlení. 

Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel 

v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.  

 

4) Za prodlení s termínem odstranění vad a nedodělků se sjednává pokuta ve výši 500 Kč 
za každou vadu nebo nedodělek a den prodlení. 

 

5) Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění reklamací v přiměřené lhůtě, sjednává se smluvní 
pokuta 500 Kč za každý započatý kalendářní den prodlení. Za přiměřenou lhůtu se 

považuje 5 kalendářních dnů. 

 

6) Sjednané smluvní pokuty nemají vliv na právo smluvních stran uplatnit nárok na celou 
náhradu škody vzniklé neplněním podmínek této smlouvy. 

 

 

VII. Povinnosti zhotovitele 

 

1) Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu s touto smlouvou 
a platnými právními předpisy.  

 

2) Zhotovitel zodpovídá za škody jím způsobené při provádění díla nebo v souvislosti s 
prováděním díla, a to jak objednateli, tak třetím osobám.  

 

3) Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského 
zákoníku.  

 

 

 

VIII. Místo plnění 

 

1) Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že je obeznámen s místem 
plnění a okolní situací místa plnění. Veškeré náklady související s předmětem a místem 

plnění, jeho provozem, údržbou až do doby předání díla jsou součástí ceny díla. 

 



 4 

2) Dodávku energií a přístup na místo plnění, jeho údržbu a bezpečný provoz zajistí na své 
náklady zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou 

všech energií po dobu provádění díla, dále veškeré poplatky, náhrady škod či sankce 

vzniklé či vyměřené v souvislosti s místem plnění, jeho existencí a vlivem na okolí. 

 

3) Při provádění díla nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě 
na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí 

imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný 

stav, přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které 

v souvislosti se stavební činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly.  

 

4) Zhotovitel je povinen zajistit čistotu v místě plnění a v jeho okolí, v případě potřeby 
zajistit čištění komunikací dotčených provozem zhotovitele, zejména příjezd a výjezd 

z místa plnění. 

 

5) Zhotovitel provede celkový úklid místa plnění a dotčeného okolí, provede likvidaci 
zařízení místa plnění do jednoho týdne od ukončení díla a jeho protokolárnímu předání 

objednateli 
 

 

IX. Spolupůsobení objednatele 

 

1) Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit, provedené dílo převzít a 
zaplatit sjednanou cenu.  

 

2) Časové prostoje zaviněné objednatelem, které prokazatelně přeruší práce zhotovitele, 
jsou nezapočitatelné do prodlení plnění díla, a o tuto dobu se prodlužuje termín plnění 

díla.  

 

 

X. Záruky na dílo 

 

1) Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě, 
neodpovídá specifikaci v poptávce objednatele a cenové nabídce zhotovitele ze dne 7. 

3. 2018. 

 

2) Zhotovitel prohlašuje, že má uzavřené pojištění odpovědnosti za škody, vyplývající z 
jeho podnikatelské činnosti.  

 

3) Zhotovitel zodpovídá za to, že předmět díla bude proveden podle podmínek smlouvy a 
v souladu s obecně závaznými právními předpisy a normami platnými pro tento předmět 

díla a s požadavky veřejnoprávních orgánů, a že po dobu záruční doby bude mít 

vlastnosti dohodnuté v této smlouvě.  

 

4) Zhotovitel poskytuje na provedené celé dílo záruku v rozsahu 36 měsíců od dokončení 
a protokolárního předání díla objednateli. 

 

5) Objednatel se zavazuje oznámit (reklamovat) vady díla zhotoviteli bez zbytečného 
odkladu, poté kdy je zjistí, nejpozději do uplynutí záruční lhůty dle odstavce 4 tohoto 



 5 

článku. Oznámení vady musí být zhotoviteli zasláno písemně mailem nebo 

doporučeným dopisem. V oznámení vad musí být vada popsána a navržena lhůta pro 

její odstranění. Zhotovitel je povinen zahájit odstraňování vad nejpozději do 5 

kalendářních dnů ode dne doručení reklamace a vady odstraní ve lhůtě dohodnuté 

smluvními stranami. 

 

6) Smluvní strany sjednávají právo objednatele požadovat v době záruky bezplatné 
odstranění vady. Bezplatným odstraněním vady se zejména rozumí přepracování či 

úprava díla. Zhotovitel se zavazuje případné vady odstranit bez zbytečného odkladu, 

nejpozději ve lhůtě dle čl. X, odst. 5 této smlouvy.  

 

 

7) Zhotovitel je povinen v plném rozsahu uhradit objednateli škody, které vzniknou 
neodbornou nebo nekvalitně provedenou prací.  

 

 

XI. Závěrečná ujednání 

 

1) Obě strany prohlašují, že tuto smlouvu podepsaly prosty omylu a tísně a toto své 
prohlášení stvrzují svými podpisy.  

 

2) Změny a doplňky smlouvy jsou možné pouze formou písemných číslovaných dodatků. 
 

3) Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž objednatel obdrží po dvou a 
zhotovitel po jednom výtisku.  

 

4) Pokud není uvedeno jinak, řídí se smluvní vztahy této smlouvy občanským zákoníkem.  
 

5) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou stran.  
 

6) Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách 
statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických 

osob uvedených v této smlouvě.  

 

 

XII. Doložky 

 

1) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv 
podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, 

uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 

 

2) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou 
chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a 

nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je 

považováno za souhlas s jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů. 

 

3) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv podle § 6 odst. 1 
zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, 

uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).  

 



 6 

4) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její 
účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této 

smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního 

důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.  

 

 

 

V Liberci dne……………………..   V Liberci dne……………………………  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…………………………………….    …………………………………………..  

Za zhotovitele      Za objednatele  

Bohumil Hautpmann     Ing. Lucie Sládková  

       vedoucí odboru ekologie a veřejného 

prostoru 

 

 

Přílohy: 

Příloha č. 1: Cenová nabídka zhotovitele 

 

  



 7 

Příloha č. 1: Cenová nabídka zhotovitele



 8