Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5087392: Sušice, Hájkova, Pod Kalichem - oprava povrchu komunikace

Příloha Sušice, Hájkova, Pod Kalichem - SOD.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SWIETELSKY stavební s



SWIETELSKY stavební s.r.o.
a

Město Sušice
SMLOUVA O DÍLO

Název akce:  „Sušice, Hájkova, Pod Kalichem – oprava povrchu komunikace“
Číslo smlouvy o dílo: S19-025-0003
SMLOUVA O DÍLO


Číslo u objednatele: 
………………..………………..

Číslo u zhotovitele: 
S19-025-0003
uzavřená dle ustanovení § 2586 a souvis. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
1. Smluvní strany

Objednatel





Město Sušice   
Sídlo:



Náměstí Svobody 138, 342 01 Sušice
Zastoupený:


Bc. Petr Mottl, starosta města
Korespondenční adresa:

Náměstí Svobody 138, 342 01 Sušice
IČO: 



00256129
DIČ: 



CZ00256129
Číslo účtu:



Telefon:



376540101
Fax:





E-mail:





Za objednatele oprávněn jednat a podepisovat:

Ve věcech smluvních:

Bc. Petr Mottl, starosta města
Ve věcech technických

Ve věcech plnění a převzetí díla:    
Zhotovitel

Obchodní firma:


SWIETELSKY stavební s.r.o. 
Odštěpný závod:


SWIETELSKY stavební s.r.o. odštěpný závod Dopravní stavby ZÁPAD
Umístění:


Zemská ulice 259, 337 01 Ejpovice
Zastoupený:


Přemysl Holmik, vedoucí odštěpného závodu
Korespondenční adresa:

SWIETELSKY stavební s.r.o., odštěpný závod Dopravní stavby ZÁPAD,  

                                                         Pražská 58, 342 01 Sušice  
IČO: 



480 35 599

DIČ: 



CZ48035599

Obchodní rejstřík:

Krajský soud České Budějovice, oddíl C, vložka 8032

Číslo účtu:




Telefon:



376 547 611
E-mail:




Za zhotovitele oprávněn jednat a podepisovat:

Ve věcech smluvních:

Pavel Kavale, ředitel oblasti Sušice
na základě plné moci

Ve věcech technických:


Ve věcech plnění a převzetí díla:

2. Předmět díla

2.1. Název díla:
Sušice, Hájkova, Pod Kalichem – oprava povrchu komunikace
2.1.1. Místo plnění:
Sušice, Hájkova, Pod Kalichem, p.p.č. 2688, k.ú. Sušice nad Otavou
Zhotovitel tímto přebírá zakázku v souladu s ustanovením § 2586 a související zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění této smlouvy o dílo za následujících podmínek:

Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude provedeno dle předložené zadávací dokumentace stavby, s případnými změnami, které budou mezi objednatelem a zhotovitelem v průběhu provádění díla řádně projednány a odsouhlaseny, tak jak je uvedeno v této smlouvě.
Rozsah stavby je dán oceněným výkazem výměr. 

Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit za něj smluvní cenu.

3. Termíny plnění 

Sjednávají se následující závazné termíny:

Předání staveniště:
05.04.2018    po podpisu této smlouvy
Zahájení prací:
05.04.2018
Dokončení díla:
20.06.2018
3.1.       Splnění termínu dodávky stavby je podmíněno včasným předáním projektové dokumentace nebo předáním stavebního povolení nebo staveniště zhotoviteli stavby.  
3.2.       V případě, že dojde k pozdnímu předání staveniště zhotoviteli stavby, popřípadě dojde k přerušení stavebních prací z důvodů na straně objednatele, posune se automaticky termín dokončení prací 
o počet dnů, po které trvalo přerušení, popřípadě bylo opožděno předání staveniště.
3.3.       Na veškeré práce mohou být uplatněny dny se špatným počasím, které neumožňuje řádné provádění prací v souladu s příslušnými ČSN, technologickými předpisy, předpisy BOZP, doporučenými postupy výrobců materiálů a/či technologií atd. Za dny se špatným počasím se považují takové dny, kdy:

a.  bude rychlost větru v místě stavby vyšší než 15 m/s po dobu delší než 3 (tří) po sobě jdoucích hodin v rámci jednoho pracovního dne, přičemž toto měření musí být provedeno zhotovitelem pomocí zařízení na měření rychlosti větru, a/nebo 
b. průměrná teplota na místě stavby ve 2 (dvou) po sobě jdoucích pracovních dnech bude nižší než 5 stupňů Celsia. 

O tyto dny se termín dokončení předmětných prací posune, když podmínkou pro uplatnění těchto dnů 
je zápis zhotovitele do stavebního deníku. 

Smluvní strany se v případě výskytu dnů se špatným počasím, které by mohly mít dopad do prací 
na díle, dohodly, že vynaloží veškeré úsilí na minimalizaci dopadu do doby provádění díla nebo jeho části, přičemž o jakémkoliv dopadu dnů se špatným počasím do prací zhotovitele na díle bude učiněn záznam do stavebního deníku, a to ne později než do konce trvání každého případu dnů se špatným počasím, ve kterém bude identifikován posun provádění prací zhotovitele na příslušné části díla, odpovídající době, po kterou nemohl pokračovat na její realizaci či byl omezen v jejím provádění.
3.4.      Termíny provedení díla se posouvají také o dobu nutného přerušení prací při působení vyšší moci nebo o dobu nutného přerušení prací při překážkách na straně objednatele - například při nutných změnách projektovaného řešení nebo při archeologických či památkových nálezech, atp. Termíny provedení prací z těchto důvodů se posouvají pouze v případech, kdy zhotovitel na přerušení prací z těchto důvodů objednatele zápisem do stavebního deníku upozornil.
3.5.       Jsou-li práce z důvodů překážek na straně objednatele přerušeny na dobu v součtu všech přerušení delší než 2 měsíce, je zhotovitel také oprávněn odstoupit od smlouvy.
4. Smluvní cena

4.1.   Právo na zaplacení smluvní ceny díla vzniká provedením díla.
4.2.   Celková cena všech, v této smlouvě obsažených dodávek a prací zhotovitele, byla stanovena:
Cena bez DPH:                

1 404 605,45 Kč        
DPH 21%:                          
   
   294 967,14 Kč           
Celková cena díla vč. DPH: 
  
1 699 572,59 Kč

Cena díla dle této smlouvy obsahuje veškeré náklady zhotovitele nutné pro řádné funkční a technicky správné provedení díla. 
4.3. V případě změn díla (méněprací či víceprací) se k jejich ocenění použije rozpočet, který je přílohou této smlouvy (dále jen „rozpočet“), a cenová soustava ÚRS (dále jen „ceník“). Pro výpočet jednotkové ceny za méněpráce či vícepráce bude použito ceníku ÚRS CÚ 2014. 

4.4. Cenou se současně pro účely smlouvy o dílo rozumí cena, která je platná po celou dobu provádění díla včetně odstranění vad a nedodělků a která nebude navyšována z důvodu valorizace cen prací 
a materiálů, ani jiných nákladů, které jsou součástí kalkulace ceny. Cena je stanovena jako nejvýše přípustná.
4.5. Smluvní cena bude vyúčtována objednateli daňovým dokladem 1x měsíčně na základě vzájemně odsouhlaseného soupisu provedených prací za dané období.
5. Fakturace, platební podmínky

5.1. Daňový doklad včetně náležitostí stanovených zákonem musí obsahovat:

5.1.1 číslo smlouvy o dílo
5.1.2 soupis skutečně provedených prací odsouhlasený objednatelem
5.2. Daňový doklad musí být odeslán na korespondenční adresu objednatele uvedenou v záhlaví této 
smlouvy.
5.3. Splatnost dílčích daňových dokladů je 14  dnů  ode dne jejich doručení objednateli. 

5.4. Jako den úhrady platí datum připsání převáděné částky na bankovní účet zhotovitele.
5.5. Smluvní strany se domluvili na fakturaci v režimu přenesené daňové povinnosti.
6. Způsob provedení díla
6.1.      Způsob provádění díla se řídí ustanoveními občanského zákoníku, pokud není uvedeno 

     ve smlouvě jinak, a dále bude dílo provedeno v souladu s jakostí požadovanou v § 156 zákona 

     č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) 
6.2.       Zhotovitel vede dle §157 zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon a dle vyhl. č. 499/2006Sb., 
o dokumentaci staveb, ode dne převzetí staveniště o pracích, které provádí, stavební deník. 
Do deníku se zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy (zejména se jedná 
o údaje o časovém postupu prací, jejich jakosti a množství, zdůvodnění odchylek od schválené 
projektové dokumentace, povětrnostní podmínky na staveništi). Objednatel je povinen sledovat obsah deníku a k zápisům zhotovitele připojovat své stanovisko nejpozději do 3 pracovních dnů, jinak se má 
za to, že s obsahem zápisu souhlasí.

6.3. 
Denní záznamy podepisuje stavbyvedoucí nebo jeho zástupce zásadně v ten den, kdy byly práce 
provedeny nebo kdy nastaly skutečnosti, které jsou předmětem zápisu. Výjimečně může být zápis 
proveden následující den.

6.4. 
Mimo stavbyvedoucího může provádět záznamy ve stavebním deníku stavební dozor, osoba 
provádějící kontrolní prohlídku stavby, osoba odpovídající za provádění vybraných 
zeměměřičských prací, k tomu zmocnění zástupci objednatele a zhotovitele, technický dozor 
objednatele, autorský dozor, koordinátor bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, autorizovaný 
inspektor a správní dozor podle zvláštních právních předpisů.

6.5.       Jestliže stavbyvedoucí nesouhlasí se záznamem objednatele nebo generálního projektanta je povinen připojit k záznamu do 3 pracovních dnů své vyjádření, jinak se má za to, že s obsahem zápisu souhlasí. O svém nesouhlasném stanovisku uvědomí písemně objednatele.
6.6.       Stavbyvedoucí je povinen předložit technickému dozoru objednatele denní záznamy nejpozději při nejbližším výkonu technického dozoru a odevzdat mu první průpis stavebního deníku.
6.7.       Objednatel vykonává na stavbě občasný technický dozor a v jeho průběhu sleduje zejména, zda práce jsou prováděny v souladu se smlouvou a PD, podle technických norem, jiných právních předpisů 
a rozhodnutí veřejnoprávních orgánů. Na nedostatky zjištěné v průběhu prací, musí neprodleně upozornit zápisem do stavebního deníku.
6.8.      Technický dozor objednatele a autorský dozor nejsou oprávněni zasahovat do činnosti zhotovitele. Jsou

však oprávněni dát pracovníkům zhotovitele příkaz přerušit práce, pokud odpovědný zástupce zhotovitele není dosažitelný na staveništi a je-li ohrožena bezpečnost prováděné stavby, život nebo zdraví pracujících na stavbě.
6.9.

Zástupce zhotovitele je povinen zabezpečit účast svých pracovníků na prověřování svých dodávek 
a prací, které provádí technický dozor objednatele a učinit neprodleně opatření k odstranění zjištěných závad.

7. Staveniště

7.1.       Objednatel předá zhotoviteli staveniště pro provedení díla prosté práv třetích osob v termínech dle 
      čl. 3 této smlouvy. Zhotovitel bude koordinovat průběh stavebních prací s vlastníkem stavby.
7.2. 
Zhotovitel hradí ze svého všechny správní poplatky v souvislosti s užíváním veřejných ploch.
7.3.        Zařízení staveniště (dále jen ZS) si zajišťuje celé zhotovitel. Cena za vybudování, úpravy stávajících zařízení pro potřeby ZS a cena likvidace ZS je součástí smluvní ceny. Materiál zbylý po demontáži ZS je majetkem zhotovitele.

8. Spolupůsobení objednatele

8.1.       Objednatel prohlašuje, že má zajištěny finanční prostředky na provedení díla a je schopen předmětné dílo ve sjednaném čase financovat.
9. Odevzdání a převzetí díla

9.1. Zhotovitel a objednatel se zavazují sepsat o předání díla zápis, který obě smluvní strany podepíší. V zápise se zejména uvede soupis předaných dokladů, odchylky od schváleného projektu stavby a  jejich důvody, soupis ojedinělých vad a nedodělků zřejmých při odevzdání a převzetí včetně dohody 
o opatřeních a lhůtách k jejich odstranění, soupis dodatečně požadovaných prací a způsob jejich zajištění, datum skončení přejímacího řízení apod. 

9.2. Objednatel převezme dílo i v případě, že má ojedinělé drobné vady a nedodělky, které samy o sobě ani    ve spojení s jinými nebrání uvedení díla do užívání. Zároveň se smluvní strany dohodnou na opatřeních a lhůtách k jejich odstranění.
9.3. 
Dnem předání a převzetí díla přecházejí veškerá rizika nebezpečí škody na díle na objednatele.
9.4.       Odmítne-li objednatel dílo bez řádného důvodu převzít a/nebo podepsat zápis o přejímce, má se za to, že bylo dílo předáno zhotoviteli v den oznámený zhotovitelem objednateli jako den předání díla; obdobně pak platí, nedostaví-li se objednatel k přejímce vůbec.
10. Reklamace

10.1.       Postup při reklamaci:

· Objednatel je povinen neprodleně písemně oznámit zhotoviteli závadu na stavebním díle. Zhotovitel 
se zavazuje do 7 dnů od obdržení reklamace sepsat zápis postupem dále uvedeným.

· Zhotovitel společně se zástupcem objednatele provedou prohlídku závady a sepíšou zápis, ve kterém bude uvedeno:

· datum prohlídky

· datum zjištění závady


· rozsah závady či poškození díla

· návrh opatření, aby nedošlo k dalším škodám

· předpokládaný postup odstranění závady včetně požadavků na objednatele

· uznání nebo neuznání závazku zhotovitele odstranit závadu v rámci záruční lhůty

· podpis zástupců zhotovitele a objednatele 


Zhotovitel se zavazuje, že práce na „drobných reklamacích", které nemají podstatný vliv na funkci dokončeného díla, zahájí do 30 dnů od obdržení písemného oznámení reklamace.


U reklamace, která má „podstatný vliv" na funkci dokončeného díla, zahájí zhotovitel práce na její odstranění do 7 dnů od sepsání zápisu o prohlídce závady.


Reklamace nebude uznána, pokud se jedná o závadu způsobenou cizím zaviněním. V takovém případě je oprávněn definitivně rozhodnout soud na návrh některé ze smluvní strany.

10.2. Zhotovitel neodpovídá za škody vzniklé předáním neúplných podkladů o staveništi ani za škody vyplývající z neúplnosti projektu, čímž jsou myšleny nedostatky projektu, které zhotovitel nemohl     odhalit před zahájením prací v rámci rozsahu své odbornosti.
11. Odpovědnost za vady

11.1.      Objednatel a zhotovitel dohodli, že zhotovitel odpovídá za vady díla od data řádného předání stavby objednateli v délce  60 měsíců.
11.2.       Pokud bude dílo předáváno a přebíráno se zjištěnými drobnými vadami a nedodělky nebránícími užívání díla, záruční doba začíná běžet dnem podpisu protokolu o odstranění vad a nedodělků nebránících užívání díla, nejvýše však dnem následujícím po uplynutí šesti měsíců od předání díla.

12. Smluvní pokuty

Smluvní strany se zavazují z titulu neplnění výše uvedených závazků z této smlouvy zaplatit oprávněné straně tyto pokuty:

· za prodlení zhotovitele se splněním sjednané doby pro provedení díla v objednaném rozsahu díla smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny díla za každý den prodlení; smluvní pokuta se započítává 
na náhradu škody. Maximální smluvní pokuta je v tomto případě nejvýše 1% z celkové ceny díla.
· za prodlení objednatele s úhradou vyúčtované ceny za provedení díla se sjednává smluvní pokuta 
ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení; zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo zhotovitele na náhradu škody.
· Smluvní pokuty jsou splatné do 30 kalendářních dnů od jejich vyúčtování.
13.  Odstoupení od smlouvy
13.1.       Objednatel může odstoupit od smlouvy (z důvodu hrubého porušení smluvních závazků zhotovitelem) především pokud zhotovitel provádí dílo v prokazatelně nízké kvalitě nebo používá při zhotovení díla materiály prokazatelně nízké kvality, avšak teprve poté, kdy na hrubé porušení smluvních závazků zhotovitele předem písemně upozornil a poskytl odpovídající lhůtu k nápravě.

13.2.       Zhotovitel může odstoupit od smlouvy (z důvodu hrubého porušení smluvních závazků objednatelem) především pokud je objednatel v prodlení s placením podle této smlouvy delším než 50 dnů, avšak teprve poté, kdy na hrubé neplnění smluvních závazků objednatele předem písemně upozornil 
a poskytl odpovídající lhůtu k nápravě.

13.3.      Zhotovitel a objednatel jsou oprávněni odstoupit od smlouvy též v případě, bude-li zjištěn úpadek druhé smluvní strany nebo druhá smluvní strana vstoupí do likvidace.

13.4.       V případě, že kterákoliv ze smluvních stran odstoupí od smlouvy, je objednatel povinen uhradit zhotoviteli jak hodnotu k datu odstoupení provedených prací, a to do 10 -ti dnů ode dne, kdy došlo 
k odstoupení. 
13.5.       Odstoupení od smlouvy je nutno učinit písemně.
14. Ostatní ujednání

14.1.       Bude-li nutno z důvodů na straně objednatele změnit způsob prací při realizaci stavebních a montážních prací, zajistí objednatel včas nezbytné doplnění příslušné dokumentace, změny projedná a schválí se zhotovitelem a uzavřou písemný dodatek smlouvy.
14.2.      Vícepracemi se rozumí veškerá činnost zhotovitele, kterou pro objednatele provede nad rámec smluvních povinností, předané projektové dokumentace a na základě dohody smluvních stran.
14.3. Zhotovitel se zavazuje spolupůsobit při výkonu finanční kontroly ve smyslu §2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, tj. poskytnout kontrolnímu orgánu doklady o dodávkách stavebních prací, zboží a služeb hrazených z veřejných výdajů nebo z veřejné finanční podpory v rozsahu nezbytném pro ověření příslušné operace.

15. Platnosti smlouvy

15.1.     Tato smlouva nabývá účinnosti podpisem oběma smluvními stranami.
15.2.     Tato smlouva je platná pouze ve spojení s položkovým rozpisem ceny.
15.3.     Zhotovitel není oprávněn započít s předmětnými pracemi resp. dodávkami podle této smlouvy před 
    samotným podpisem této smlouvy. 
16. Závěrečná ustanovení

16.1.       Jakákoliv změna této smlouvy musí být provedena formou písemného dodatku, k ústní formě 
se v žádném případě nepřihlíží. Za písemnou formu se pro tento účel nepovažuje výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv či podpisy stran ve stavebním deníku.
16.2.       Otázky výslovně touto smlouvou neupravené se řídí českým právním řádem, zejména ustanoveními Občanského zákoníku.
16.3.       Případné náklady, poplatky nebo jiné výdaje, které vzniknou ve spojitosti s vyhotovením této      smlouvy, nese zhotovitel.

16.4.       Smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží 2 vyhotovení.
16.5.       Smlouva je uzavřena ve svobodné a pravé vůli všech účastníků, bez nátlaku, ne za nevýhodných podmínek, při znalosti všech okolností smluvního vztahu a všeobecných dodacích podmínek. Strany výslovně potvrzují, že základní podmínky této smlouvy jsou výsledkem jednání stran a každá ze stran měla příležitost ovlivnit obsah základních podmínek této smlouvy, že si Smlouvu si přečetly, souhlasí bez výhrad s jejím obsahem a na důkaz toho připojují své podpisy.
16.6.       Strany si ujednaly, že pokud bude plnění podle této smlouvy vadné a vada bude odstranitelná, nemůže objednatel požadovat slevu z ceny, pokud je vada odstranitelná a zhotovitel je připraven takovou vadu odstranit nebo bez zbytečného odkladu začne vyvíjet činnost směřující k odstranění vady nebo v takové činnosti řádně pokračuje a/nebo v rozumném čase a řádně vadu odstraní.
16.7.       Bude-li některé z ustanovení této Smlouvy shledáno k tomu příslušným orgánem neplatným nebo nevynutitelným, platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení tím zůstane nedotčena. Práva a povinnosti účastníků upravená takovým ustanovením se řídí odpovídající úpravou obecně závazných právních předpisů České republiky.
16.8.      Schváleno Radou města Sušice dne 19.3.2018 usnesením č. 187.
V Sušici dne 26.3.2018
V Sušici, dne 20.3.2018
Město Sušice
SWIETELSKY stavební s.r.o.
objednatel
zhotovitel
………………………..…………
…………………………..……………

Bc. Petr Mottl, starosta města




Pavel Kavale, ředitel oblasti Sušice


Michala Jedličková, ekonom oblasti

na základě plné moci

Smlouva o dílo č. ………………………

Stránka 9 z 9