Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5100264: Dohoda o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí

Příloha 01 a) CVA-JZ-38-2018_AmRest s.r.o..pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        MPSV – OSÚ - 1 - 

D O H O D A 

o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku, 
spolufinancovaného ze státního rozpočtu, Evropského sociálního fondu  

a Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí 
č. CVA-JZ-38/2018 

 

uzavřená mezi 
 
Úřadem práce České republiky 

zastupující osoba: Mgr. et Mgr. Radim Gabriel, ředitel krajské pobočky ÚP ČR v Ústí nad Labem 
sídlo: Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7 
IČO: 72496991 
adresa pro doručování: Úřad práce ČR - kontaktní pracoviště Chomutov, Cihlářská č.p. 4107, 430 03 

Chomutov 3 

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné 

a 

zaměstnavatelem: AmRest s.r.o. 
zastupující osoba: Libor Hubík, jednatel 

Pavel Škvára, jednatel 
sídlo: Evropská č.p. 2591/33e, Dejvice, 160 00 Praha 6 
IČO: 26476215 

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé. 

Článek I 

Účel poskytnutí příspěvku 

Tato dohoda se uzavírá podle § 106, § 113 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění 
pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení § 26 vyhlášky č. 518/2004 Sb., 
kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů za účelem vyhrazení 
společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku na jeho vyhrazení (dále jen „příspěvek“) 
z regionálního projektu č. CZ.03.1.49/0.0/0.0/15_003/0000051 - Iniciativa podpory zaměstnanosti mládeže pro 
region NUTS 2 Severozápad v Ústeckém kraji, financovaného z Operačního programu Zaměstnanost, 
realizovaného v souladu s § 120 odst. 4 zákona o zaměstnanosti, a to v rozsahu a za podmínek uvedených 
v této dohodě. 

Článek II 

Závazky zaměstnavatele a podmínky poskytnutí příspěvku 

Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek: 

1. Zaměstnavatel přijme na vyhrazené pracovní místo pro výkon odborné praxe do pracovního poměru 
uchazeče o zaměstnání (dále jen „zaměstnanec“): 

Příjmení a jméno: xxx 
Datum narození: xxx 

2. Zaměstnavatel uzavře se zaměstnancem pracovní smlouvu. 

2.1. Pracovní smlouva zaměstnance bude obsahovat: 

Druh práce: pracovník restauračního provozu  



 

 - 2 - 

Místo výkonu práce: AmRest s.r.o. - pracoviště Obchodní zóna, Obchodní zóna č.p. 298, 
Otvice, 431 11 Jirkov 1 

Den nástupu do práce: 1.4.2018 

2.2. Pracovní poměr se zaměstnancem bude sjednán od 1. 4. 2018 na dobu neurčitou, s týdenní 
pracovní dobou 40 hod. 

2.3. Jestliže se na tuto dohodu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a dohoda 
nenabyde účinnosti dle Článku IX bod 2. této dohody do data sjednaného v bodu 2.1. tohoto článku 
jako den nástupu do práce, Úřad práce bez zbytečného prodlení vyzve zaměstnavatele k uzavření 
dodatku k dohodě, ve kterém bude sjednán den nástupu zaměstnance do práce, který nesmí 
předcházet dni nabytí účinnosti této dohody. 

3. V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 31.3.2019, zaměstnavatel písemně 
oznámí Úřadu práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doložení 
výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr 
zaměstnance skončen.  

4. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem práce, 
nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu, rozpočtu 
územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských strukturálních a 
investičních fondů, Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí, popř. z jiných programů a projektů 
EU, ani jiných veřejných zdrojů. 

5. Zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené prostředky na mzdu nebo plat ve výkazu 
„Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za jednotlivé měsíce nejpozději do konce 
kalendářního měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední den 
kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští 
pracovní den. V případě, že výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ či průběžné nebo 
závěrečné hodnocení, kdy termín doložení těchto hodnocení je definován v Plánu realizace odborné praxe, 
nebudou ve stanovené lhůtě doloženy, příspěvek za příslušný měsíc nebude Úřadem práce poskytnut. 

6. V případě, že zaměstnavatel nedodrží ujednání sjednaná pod body 1. a 2. tohoto článku, příspěvek 
nebude poskytnut. 

7. Po dobu pracovního poměru bude zaměstnavatel zajišťovat odbornou praxi v souladu s „Plánem realizace 
odborné praxe“, který je přílohou č. 2 a nedílnou součástí této dohody.  

8. Zaměstnavatel je dále povinen provádět písemné průběžné a závěrečné hodnocení odborné praxe na 
standardizovaných formulářích, které jsou přílohou „Plánu realizace odborné praxe“. Tato hodnocení 
předkládá Úřadu práce vždy s příslušným výkazem „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“, 
dle harmonogramu uvedeného v „Plánu realizace odborné praxe.“ Na závěr absolvované odborné praxe 
zaměstnavatel vydá „Osvědčení o absolvování odborné praxe“, jehož kopii předá Úřadu práce. 

Článek III 

Výše a termín poskytnutí příspěvku 

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků na mzdy 
nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku 
zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl 
z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však 18 000 Kč měsíčně, z toho 91,89 % je hrazeno 
z prostředků EU a 8,11 % je hrazeno ze státního rozpočtu ČR. Součet poskytnutých měsíčních příspěvků 
nepřekročí částku 216 000 Kč. 

2. Příspěvek bude poskytován na dobu od 1.4.2018 do 31.3.2019. Jestliže se na tuto dohodu vztahuje 
povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a dohoda nenabyde účinnosti dle Článku IX bod 2. 
této dohody do 1.4.2018, příspěvek bude poskytován ode dne nástupu zaměstnance do práce, sjednaného 
dle Článku II bodu 2.3. Skončí-li pracovní poměr zaměstnance v průběhu této doby, příspěvek bude 
poskytován do dne skončení jeho pracovního poměru. 



 

 - 3 - 

3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp. skončí 
pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední pracovní 
den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem práce poměrně pokrácen podle 
celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářních dnů v daném měsíci, kdy pracovní 
místo nebylo obsazeno. Připadne-li svátek, za který náleží náhrada platu či mzdy, na první, resp. poslední 
obvyklý pracovní den v měsíci, a tento den nebude sjednán jako den nástupu zaměstnance do práce nebo 
nebude dnem skončení pracovního poměru zaměstnance, příspěvek bude krácen podle věty první tohoto 
bodu. 

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně, převodem na účet č. xxx.  Příspěvek je splatný do 30 kalendářních dnů 
ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ 
na formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se dohodly, že první příspěvek bude 
zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní smlouvy uzavřené mezi zaměstnavatelem a 
zaměstnancem nebo její kopie. 

5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu „Vyúčtování 
mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ a v průběžném nebo závěrečném hodnocení se smluvní strany 
dohodly, že Úřad práce neprodleně písemně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo provedení 
nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění pochybností mezi smluvními stranami, nejpozději však 
do data ukončení realizace projektu, ze kterého mají být výdaje proplaceny. 

Článek IV 

Kontrola plnění sjednaných podmínek 

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky, Evropského sociálního fondu a Iniciativy na 
podporu zaměstnanosti mladých lidí. Úřad práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody 
způsobem stanoveným v zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně 
některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových 
nákladů na zaměstnance a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku 
zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl 
z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o finanční 
kontrole a  s dalšími právními předpisy ČR a  EU, vytvořit podmínky k provedení kontroly všech dokladů 
vztahujících se k poskytnutí příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány 
finanční správy, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, 
Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly. 

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez 
zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků 
zjištěných při kontrole. 

Článek V 

Archivace dokumentů 

Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím 
příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od vyplacení 
posledního měsíčního příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v 
němž byl vyplacen poslední měsíční příspěvek. 



 

 - 4 - 

Článek VI 

Vrácení příspěvku 

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu byl 
poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději 
do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli na základě 
kontrolního zjištění z kontroly provedené Úřadem práce doručena písemná výzva k vrácení příspěvku. Toto 
ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně v důsledku 
nedodržení ujednání uvedeného v Článku II bod 4. této dohody. 

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda uvedená 
ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ (dále jen „výkaz“) nebude zúčtována 
zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před poskytnutím 
příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele nebo částka pojistného na sociální 
zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na veřejné zdravotní pojištění, 
které zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, 
nebude odvedena před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele. 
Vrácení příspěvku bude provedeno ve lhůtě uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody. 

3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl poskytnut v 
období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty za umožnění výkonu 
nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3. zákona o zaměstnanosti. Vrácení příspěvku bude 
zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy 
zaměstnavateli byla doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení příspěvku. 

4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce. 

Článek VII 

Porušení rozpočtové kázně 

1. Nedodržení ujednání v Článku II pod bodem 4. této dohody je porušením rozpočtové kázně podle zákona 
č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová 
pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle 
§ 44a odst. 4 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých 
souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů. 

2. Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle Článku VI této dohody je porušením 
rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech 
a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude 
postihováno odvodem podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona. 

Článek VIII 

Ujednání o vypovězení dohody 

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky 
sjednané v Článku II pod bodem 1., 2. a 4. této dohody nebo pokud opakovaně neúplně nebo nepravdivě 
uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“. 

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době 
uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by 
s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela. 

3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly rozhodující 
pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto důvodu spravedlivě 
požadovat. 



 

 - 5 - 

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc a počíná 
běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi. 

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle Článku III této dohody, který by zaměstnavateli 
náležel za dobu výpovědní lhůty. 
 

Článek IX 

Další ujednání 

1. Dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 

2. Dohoda, na niž se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá účinnosti dnem 
uveřejnění. Dohoda, na niž se nevztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá 
účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami nebo dnem, který si smluvní strany v dohodě 
sjednají. 

3. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny 
s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody. 

4. Dohoda je sepsána ve třech vyhotoveních, z nichž dvě vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno vyhotovení 
zaměstnavatel. 

5. V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele – fyzické osoby) přecházejí práva 
a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce. 

6. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně 
číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je zaměstnavatel 
povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající se této dohody, je 
zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření případného dodatku došlo 
před nabytím jejich účinnosti, pokud není v dohodě ujednáno jinak. 

7. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy zaměstnanci 
v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na účet zaměstnance, 
nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb. Odvedením 
pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti, okamžik přijetí platby k úhradě poštovním 
poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v případě úhrady prostřednictvím účtu u bankovního 
ústavu okamžik odepsání částky pojistného z účtu zaměstnavatele. 

8. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců 
příspěvku. 

9. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci tak, aby bylo možno vykázat zaúčtování 
účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše dokladovat dle 
relevantních předpisů ČR a EU při následných kontrolách a auditech. 

10. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce na vyžádání jakékoliv doplňující informace 
související s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce. 

11. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců o zapojení 
Evropského sociálního fondu a Iniciativy na podporu zaměstnanosti mladých lidí do poskytování příspěvku 
dle této dohody. 

12. Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU. 



 

 - 6 - 

 
 
V Chomutově dne 26.3.2018 
 
 
 
 
 

.................................................................. 
Libor Hubík 

jednatel 
 

Pavel Škvára 
jednatel 

 
za zaměstnavatele 

.................................................................. 
Mgr. et Mgr. Radim Gabriel 

ředitel krajské pobočky ÚP ČR v Ústí nad Labem 
 

za Úřad práce ČR 

 
 

 
 
Za Úřad práce vyřizuje: xxx 
Telefon: xxx 
 
 
Příloha č. 1:  Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ 
Příloha č. 2:  Plán realizace odborné praxe (s příslušnými přílohami)