Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5129440: Smlova o dílo - Parkoviště ul. Bezručova, Frýdlant

Příloha Smlouva o dílo - Bezručova.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO 
uzavřená v souladu s § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen 

„Občanský zákoník“) 
 

č. objednatele……….. 
 č. zhotovitele 012/2018  
 

 

Smluvní strany 
 

Objednatel: 
Název objednatele: Město Frýdlant 
Sídlo objednatele: náměstí T. G. Masaryka 37, Frýdlant 464 01 
V zastoupení:  Ing. Dan Ramzer, starosta města 
IČ   00262781  
Telefon:  +420 482 464 011 
E-mail:   dan.ramzer@mu-frydlant.cz 
Bankovní spojení: 27 – 2604599359/0800 u České spořitelny, pobočka Frýdlant  
Webové stránky: www.mesto-frydlant.cz 
Datová schránka: t27bufd 
 
kontaktní osobou ve věcech technických je Jiří Stodůlka, místostarosta města, tel: 602 316 822, e-mail: 
jiri.stodulka@mu-frydlant.cz. 

  
(dále jen „Objednatel“) 
 
a 
 
Zhotovitel: 
Název zhotovitele: SILKOM, spol. s r.o. 
Sídlo zhotovitele: Dlouhá 3037, 464 01 Frýdlant 
V zastoupení:  Ing. Josef Kukal, jednatel 
IČ   46713158 
Telefon:  482 312 095 
E-mail:   silkom@silkom.cz 
Bankovní spojení: XXXXXXXXXXXXXXXXXX 
Webové stránky: www.silkom.cz 
Datová schránka: 3st2cv5 
Ve věcech plnění díla a předání a převzetí prací oprávněn jednat: XXXXXXXXXX 
Kontaktní údaje:  tel. XXXXXXXX 
        

 
kontaktní osoba zhotovitele ve věcech technických, finančních a věcech podstatných pro plnění této smlouvy je 
(bez oprávnění činit za zhotovitele písemná právní jednání): XXXXXXXXXXXX 

 
(dále jen „Zhotovitel“) 
 
 

 

 

mailto:dan.ramzer@mu-frydlant.cz


 

                                                                                              

 

Článek I.  
Předmět smlouvy 

 

1.1 Předmětem této smlouvy je realizace díla „ Parkoviště ul. Bezručova, Frýdlant“ (dále jen „dílo“), 
které spočívá ve výstavbě nových zpevněných plochy podél komunikace tak, aby bylo možné se na 
dané komunikaci míjet a odstavovat vozidla, aniž by to negativně ovlivňovalo silniční provoz na 
dané místní komunikaci 

1.2 Rozsah plnění závazku zhotovitele je určen: 

a. zadávacími podmínkami (dále jen „ZP“) pro výběrové řízení k veřejné zakázce malého 
rozsahu „ Parkoviště ul. Bezručova, Frýdlant“ (dále jen „výběrové řízení“ a „veřejná 
zakázka“)  

b. projektovými dokumentacemi s názvem „Parkoviště ul. Bezručova, Frýdlant“ (dále jen 
„projektová dokumentace“) zpracovaná fy. S.A.W. Consulting s.r.o., se sídlem: Prašná 
2324, Varnsdorf. 

c. nabídkou zhotovitele na veřejnou zakázku ze dne 22.2.2018 (uchazeč uvede datum 
vyhotovení nabídky)  

d. oceněným položkovým rozpočtem (příloha č.2 ZD), který byl předložen jako součást 
nabídky zhotovitele. 

1.3 Objednatel i zhotovitel souhlasně prohlašují, že na základě shora uvedené specifikace je dílo 
dostatečně určitě a srozumitelně vymezeno, zejména co do umístění, rozsahu, podoby a 
kvalitativních podmínek, které je třeba při jeho realizaci dodržet. 

1.4 Zhotovitel se zavazuje provést a odevzdat dílo vymezené v čl. I. této smlouvy bez vad a 
nedodělků. 

1.5 Objednatel se zavazuje předmět smlouvy od zhotovitele převzít a zaplatit za něj dohodnutou 
cenu. 

 
Článek II.  

         Doba a místo plnění 

2.1 Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli staveniště nejpozději 5 dnů před požadovaným 
zahájením díla a zhotovitel se zavazuje staveniště ve stanovené lhůtě převzít. Objednatel se 
zavazuje předat zhotoviteli staveniště ve stavu odpovídající projektové dokumentaci.  

 

Zahájení díla: na základě výzvy zadavatele - předpoklad  duben 2018 

Dokončení díla: max. 2 měsíce od zahájení prací 

 

2.2 Zahájením Díla se rozumí den protokolárního předání staveniště. Dokončením Díla se rozumí 
den protokolárního předání díla objednateli bez vad a nedodělků, bránících užívání stavby a 
ohrožujících bezpečnost osob dle platné legislativy. 

2.3 Časový harmonogram postupu prací bude předložen zhotovitelem do 10 dnů od předání 
staveniště objednateli. Harmonogram bude zpracován dodavatelem a odsouhlasen zástupcem 
objednatele a TDI. Tento harmonogram je možné po dohodě smluvních stran upravit s ohledem 
na klimatické a provozní podmínky. Každý nový harmonogram musí být v takovém případě 
zpracován písemnou formou a odsouhlasen oběma smluvními stranami. 

2.4 Závaznou lhůtu pro dokončení díla je možné prodloužit pouze z následujících příčin:  

a. neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele 

b. pozastavení prací z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem neplnění 
závazku zhotovitelem) 

c. v důsledku vyšší moci 

 

2.5 Místo plnění se nachází v katastrálním území Frýdlantu, ulice Bezručova. 

 

 



 

                                                                                              

 

 

 
Článek III.  
Cena díla 

3.1 Cena díla je stanovena na základě nabídky zhotovitele ze dne 22.2.2018 a podmínek 
objednatele stanovených v ZP a projektové dokumentaci.  

3.2 Celková cena díla je stanovena za sjednaný předmět plnění následovně:  

Cena díla celkem bez DPH         763 134,40  Kč 

DPH 21%                                    160 258,22  Kč 

Cena díla celkem včetně DPH    923 392,62  Kč 

3.3 Podrobný oceněný položkový rozpočet včetně rekapitulace je uveden v příloze č. 1 smlouvy a 
je její nedílnou součástí.  

3.4 DPH je vyčísleno ke dni uzavření této smlouvy, přičemž jeho skutečná výše bude dopočtena 
dle daňových předpisů platných v době vystavení daňového dokladu a účtována při fakturaci 
zdanitelného plnění.  

3.5 Cena díla zahrnuje veškeré náklady nutné k řádnému dokončení díla tj. (náklady na zřízení, 
provoz a odstranění zařízení staveniště, náklady na bezpečnostní opatření, náklady na 
dodávku elektřiny, vodné, stočné, náklady na používání strojů a služeb až do předání a 
převzetí dokončeného díla, náklady na zhotovování, výrobu, obstarání, přepravu věcí, zařízení, 
materiálů, dodávek, náklady na pojištění odpovědnosti za škody, bankovní garance, daně, cla, 
poplatky, náklady na provádění všech přípustných, normami a vyhláškami stanovených 
zkoušek materiálů, dílů a předávacích zkoušek, náklady na nutná, či úřady stanovená opatření 
k realizaci díla jakékoliv další vedlejší výdaje, potřebné pro realizaci této veřejné zakázky). 

3.6 Objednatel nepřipouští změnu ceny díla s výjimkou následujících případů: 

a. pokud se v průběhu provádění díla vyskytne potřeba změnit rozsah realizovaných prací 
oproti rozsahu stanovenému v položkovém rozpočtu, ZP a projektové dokumentaci 

b. pokud se při realizaci zjistí skutečnosti, které nebyly v době podpisu smlouvy známy,  
dodavatel je nezavinil, ani nemohl předvídat a mají vliv na cenu díla 

c. pokud se při realizaci zjistí skutečnosti odlišné od dokumentace předané objednatelem 

Tyto změny je možné realizovat pouze se souhlasem objednatele a TDI, v souladu se zákonem 
č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění (dále jen „ZZVZ“). Zhotovitel 
je povinen na skutečnosti zjištěné v daném smyslu neprodleně upozornit objednatele. 

3.7 Objednatel je oprávněn odečíst cenu neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového 
rozpočtu v případě snížení rozsahu prací, dílčích změn technologií nebo materiálů 
odsouhlasených objednatelem a v ostatních případech specifikovaných zápisem ve stavebním 
deníku. 

3.8 Nastane-li některá z podmínek, za kterých je možná změna ceny díla, je zhotovitel povinen 
provést soupis prací, dodávek a služeb, které jsou důvodem pro změnu ceny díla, včetně jejich 
objemu či množství, takový soupis ocenit dle dále uvedeného postupu a oceněný soupis 
předložit objednateli jako návrh na změnu ceny díla: 

a. v případě rozšíření objemu již sjednaných prací, dodávek či služeb ocení zhotovitel 
soupis dle jednotkových cen odpovídajících cenám uvedeným v položkovém rozpočtu 

b. v případě, že se bude jednat o práce, dodávky či služby, které nejsou zahrnuty 
v položkovém rozpočtu, ocení zhotovitel soupis s využitím ceníku URS, Kros nebo RTS 
sníženého o 10% 

c. pokud se bude jednat o položky, které nejsou obsaženy ve výše uvedených cenících, 
použije zhotovitel ceny v místě a čase obvyklé 

 
3.9 Zhotovitel může předložit i nabídku pro objednatele výhodnější. Nebude-li objednatel 

s oceněním soupisu souhlasit, dohodnou se smluvní strany na úpravě soupisu nebo jeho jiném 
ocenění. 

 
 
 



 

                                                                                              

 

 
Článek IV. 

Platební podmínky 
4.1 Úhrada za realizaci díla bude provedena v české měně bezhotovostním převodem.  
4.2 Zálohy na platby nejsou sjednány. 

4.3 Podkladem pro úhradu ceny za dílo budou faktury, které budou mít náležitosti daňového dokladu 
dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen 
„ZDPH“). V případě, že účetní doklady nebudou mít odpovídající náležitosti, je objednatel 
oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do 

prodlení se splatností lhůta počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či 
opravených dokladů.   

4.4 Zjišťování rozsahu a ceny dílčího plnění se provádí doložením soupisu provedených prací 
a dodávek. Podpisem soupisu provedených prací a dodávek zástupci smluvních stran a TDI 
vzniká zhotoviteli právo vystavit účetní doklad – fakturovat odsouhlasenou cenu dílčího 
plnění, přičemž datem zdanitelného plnění je poslední den příslušného měsíce. 

4.4 Úhrada smluvní ceny proběhne na základě vystavené faktury ke dni uskutečnění zdanitelného 
plnění. 

 
4.5 Platby budou prováděny měsíčně na základě příslušných daňových dokladů (faktur)               
             vystavených zhotovitelem na základě soupisu skutečně provedených prací a dodávek    
             odsouhlaseného pověřenou osobou objednatele a TDI, až do výše 90 %. Objednatel uhradí  
             faktury do výše 90 % z celkové ceny díla, 10 % bude pozastávka splatná po odstranění všech  
             vad a nedodělků z předávacího protokolu.  
 
4.6 Kromě náležitostí stanovených platnými právními předpisy pro daňový doklad bude zhotovitel 

povinen ve faktuře uvést i tyto údaje: 
a. číslo smlouvy objednatele, IČ objednatele, 

b. předmět smlouvy, tj. text stavební práce na zakázce „Parkoviště ul. Bezručova,      

             Frýdlant“.   

c. Na dokladech musí být dále uvedeno označení banky a číslo účtu, na které musí být   

             úhrada provedena (pokud je číslo účtu odlišné od čísla uvedeného v záhlaví smlouvy je  

             zhotovitel povinen o této skutečnosti informovat objednatele), 

d. lhůtu splatnosti faktury, 

e. označení osoby, která fakturu vyhotovila, včetně jejího podpisu a kontaktního telefonu, 

f. přílohou konečné faktury bude protokol o předání a převzetí díla obsahující prohlášení 
objednatele, že dílo přejímá.  

 
4.7  Objednatel je oprávněn pozastavit financování v případě, že zhotovitel bezdůvodně přeruší 

práce nebo práce bude provádět v rozporu s projektovou dokumentací, smlouvou nebo pokyny 
objednatele. 

Článek V. 
Podmínky plnění předmětu díla 

5.1 Zhotovitel se zavazuje při plnění předmětu smlouvy provést všechny stanovené práce kvalitně 
v souladu s českými, příp. evropskými technickými normami a obecně závaznými právními 
předpisy. Dílo musí splňovat podmínky projektové dokumentace, podmínky stavebního řízení 
a musí splňovat podmínky příslušných českých nebo evropských technických a platných 
norem (ČSN, EN) jsou li pro dané práce vydané, a to v souladu s obecně závaznými 
právními předpisy a předpisy pro provádění prací danými charakterem a rozsahem 
zakázky. Zhotovitel se zavazuje při uplatňování norem postupovat jednotně na celé stavbě. 

5.2 Zhotovitel se zavazuje k tomu, že veškeré materiály musí být použity jako nové a musí mít 1. 
jakostní třídu, pokud není v projektové dokumentaci nebo objednatelem požadováno jinak. 
Veškeré použité materiály a zařízení musí být schváleny pro použití v ČR. Během 
realizace díla se zhotovitel zavazuje klást důraz na maximální kvalitu provedených prací. 

5.3 Zhotovitel se zavazuje v rámci plnění předmětu smlouvy zajistit veškeré další činnosti 
související s realizací díla podle ZP a projektové dokumentace, příslušných povolení a 
vyjádření a platných norem a předpisů, a to zejména:  



 

                                                                                              

 

 
a. zajistit ochranu stávajících inženýrských sítí během provádění stavby. 
b. zajistit v případě pronájmů pozemků povolení záboru veřejného prostranství či 

komunikací nutných k provedení prací, včetně úhrady poplatků. 
c. zajistit příslušné dopravní značení po dobu stavby včetně jeho povolení, dále pak 

zajistit bezpečnost a plynulost silničního provozu je-li stavbou ovlivňován. 
d. zajistit si přívody energie a vody a dalších inženýrských sítí pro zařízení staveniště, 

včetně úhrady poplatků za spotřebu těchto energií v průběhu stavby. V rámci 
přejímacího řízení potom předat objednateli doklady o zpětném převzetí jednotlivých 
inženýrských sítí jednotlivými správci.  

e. zajistit dodržování veškerých bezpečnostních a hygienických opatření, stejně tak i 
opatření vedoucích k požární ochraně prováděného díla, a to v rozsahu a způsobem 
stanoveným příslušnými předpisy. 

f. zajistit ochranu životního prostředí a zakázku realizovat tak, aby neměla nepříznivý 
dopad na životní prostředí a okolí stavby (zejména hluk a prašnost). 

g. zajistit čistotu na staveništi a zejména pak v jeho okolí, v případě potřeby zajistit 
průběžné čištění komunikací (letní i zimní údržba, bezprašnost a odstraňování 
nánosů, případně zajištění průjezdnosti při zásahu do komunikace) dotčených 
provozem zhotovitele, zejména výjezd a příjezd na staveniště. 

h. zajistit provedení celkového úklidu stavby, provedení likvidace zařízení staveniště do 
jednoho týdne od ukončení stavby nebo dle zápisu smluvních stran. 

i. zajistit uvedení pozemků, jejichž úpravy nejsou součástí díla, ale budou stavbou 
dotčeny, do původního stavu. 

j. zajistit případnou ostrahu stavby a staveniště. 
k. zajistit odvoz a likvidaci odpadů stavby na skládku včetně poplatků v souladu s platnou 

legislativou. 
l. projednat zásady organizace výstavby s objednatelem a dalšími subjekty jsou-li 

dotčeny jeho činností včetně zajištění informovanosti pověřených osob 
m. zajistit provedení všech zkoušek a revizí a dalších nutných úředních zkoušek 

k prokázání kvality a vydání kolaudačního souhlasu včetně podrobných technických 
záznamů o průběhu a výsledcích těchto zkoušek 

n. zajistit provedení fotodokumentace (digitální forma) z průběhu provádění stavby 
v rozsahu min. 40 kusů fotek /měsíčně či dohodnutém zápisem ve stavebním deníku 

o. spolupracovat při zajištění kolaudačního souhlasu nebo jiného opatření stavebního 
úřadu, nebo speciálního úřadu dle charakteru předmětu plnění 

5.4 Zhotovitel je povinen projednat s objednatelem předem veškeré nevyhnutelné změny a 
technologické postupy. Před zahájením prací zhotovitel doloží technologický postup 
objednateli. 

5.5 Zhotovitel je povinen umožnit objednateli kdykoliv kontrolu prováděných prací a vstup na 
staveniště.  

 
5.6 Zhotovitel je povinen nejméně tři (3) pracovní dny předem prokazatelně vyzvat objednatele ke 

kontrole prací, které budou zakryty, a to zápisem ve stavebním deníku. Objednatel na 
základě výzvy z hotovitele zakryté práce převezme za předpokladu, že jsou provedeny v 
souladu s touto smlouvou. Nevyzve-li zhotovitel řádně a včas  ob j edna te le  ke kontrole 
takových prací, je povinen na žádost objednatele zakryté práce na vlastní náklady odkrýt. V 
případě, že se objednatel ke kontrole bez předchozí omluvy nedostaví, má se za to, že 
kontrolu nepožaduje a z hotovitel bude oprávněn pokračovat v provádění prací na díle. 
Bude-li však objednatel dodatečně požadovat jejich odkrytí, je z hotovitel povinen toto odkrytí 
provést na náklady objednatele. Pokud se však zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese 
veškeré náklady spojené s odkrytím prací, opravou chybného stavu a následným 
zakrytím zhotovitel. 

 
5.7 Při kontrole zakrývaných prací je zhotovitel povinen předložit objednateli výsledky všech 

provedených zkoušek, certifikáty, atesty a důkazy o jakosti materiálů použitých pro zakrývané 
práce. Jestliže by došlo zakrytím prací k znepřístupnění jiných částí díla, a tedy ke znemožnění 
jejich budoucí kontroly, je zhotovitel povinen předložit ke kontrole zakrývaných prací uvedené 
dokumenty i pro tyto části díla.  

 

5.8 Při provádění díla postupuje zhotovitel samostatně. Zhotovitel se však zavazuje respektovat 
veškeré pokyny objednatele týkající se realizace předmětného díla a upozorňující na možné 
porušování smluvních povinností zhotovitele.  

 



 

                                                                                              

 

 

Článek VI. 
Podmínky předání a převzetí díla 

6.1 Zhotovitel připraví k předání dokončeného díla prohlášení o shodě, atesty a další dokumenty 
prokazující, že veškeré zhotovitelem dodané výrobky, materiály a zařízení splňují podmínky 
vyplývající z této smlouvy včetně jejích příloh, z DSP příslušné právní předpisy a technické 
normy, a další doklady, související s předmětem plnění. Objednatel se po předložení těchto 
dokladů dostaví k převzetí díla v termínu, stanoveném zápisem ve stavebním deníku, ne 
kratším než pět (5) dnů.  

6.2 Objednatel je povinen zahájit přejímací řízení a ve stanoveném termínu se předávacího řízení 
zúčastnit.  

6.3 O průběhu a výsledku přejímky vyhotoví zhotovitel předávací protokol, ve kterém uvedou 
uvedeny všechny zjištěné skutečnosti související s dokončením celého díla a případně budou 
sepsány zjištěné nedodělky, vady a stanoveny termíny pro jejich dokončení nebo odstranění. 
Protokol bude podepsán oběma smluvními stranami a TDI. 

6.4 Na základě kladného výsledku předání a převzetí díla (tím se rozumí předání díla 
nevykazujícího vady a nedodělky bránící užívání stavby a ohrožující zdraví a bezpečnost osob 
dle platné legislativy) dochází k jeho předání objednateli a objednatel je oprávněn s dílem 
nakládat. 

6.5 Objednatel má právo nepřevzít dílo vykazující vady a nedodělky bránící užívání stavby a 
ohrožující zdraví a bezpečnost osob dle platné legislativy. 

6.6 Datem podpisu předávacího protokolu počíná běžet záruční lhůta. 

 

 

Článek VII. 
Stavební deník, řízení prací při provádění díla 

7.1 Zhotovitel je povinen vést ode dne předání a převzetí staveniště o pracích, které provádí, 
stavební deník. 

7.2 Stavební deník musí být v pracovní dny přístupný všem oprávněným osobám objednatele. 

7.3 Zápisy do stavebního deníku se provádí v originále a dvou kopiích. Originály a 1. kopie 
zápisů je zhotovitel povinen na požádání předat objednateli. 

7.4 Ve stavebním deníku musí být uvedeny základní údaje a veškeré skutečnosti rozhodné pro 
provádění díla, zejména údaje o časovém postupu prací, jejich jakosti, důvody odchylek 
prováděných prací od projektové dokumentace a údaje potřebné pro posouzení prací státními 
úřady. 

7.5 Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu smlouvy, ale slouží jako podklad pro 
vypracování příslušných dodatků a změn smlouvy. 

7.6 Zhotovitel i objednatel (jejich pověření zástupci) se zavazují účastnit se kontrolních dnů 
stavby. 

7.7 Oprávněné osoby, zmocněné k jednání ve věcech technických jsou: 
za objednatele: 

 Jiří Stodůlka, místostarosta města  
tel.:  602 316 822, jiri.stodulka@mu-frydlant.cz 

 Ing. Filip Kučera, TDI 
tel.:  774 404 714, kucera@sawconsulting.cz 
 
 

za zhotovitele: 

 Ing. Josef Kukal, hlavní stavbyvedoucí 

                     tel.: XXXXXXXXXX, e-mail: silkom@silkom.cz 

 XXXXXXXXX, stavbyvedoucí 

                     tel.: XXXXXXXXXX, e-mail: XXXXXXXXXXXX  

  

mailto:dena.ubiasova@mu-frydlant.cz
mailto:kucera@sawconsulting.cz
mailto:silkom@silkom.cz


 

                                                                                              

 

Oprávněné osoby, zmocněné k jednání ve věcech technických mohou být měněny nebo 
doplněny na základě zápisu do stavebního deníku. 

 

 

Článek VIII. 
Technický dozor investora (TDI) 

8.1 Technický dozor investora zejména sleduje, zda práce jsou realizovány dle schválené 
dokumentace, dalších předpisů uvedených v této Smlouvě a smluvních podmínek a jsou v 
souladu s obecně závaznými právními předpisy a normami. 

8.2 Technický dozor investora je oprávněn: 

a. činit zápisy do stavebního deníku, upozorňovat na nedostatky, udělovat zhotoviteli 
pokyny, kontrolovat fakturaci, realizaci akce zda je v souladu se smlouvou o dílo, aj. 

b. k přerušení prací zhotovitele v případě, že je ohrožena bezpečnost realizace díla, 
život nebo zdraví osob pohybujících se na stavbě nebo hrozí-li nebezpečí škody na 
majetku objednatele či třetích osob. O této skutečnosti pak TDI sepíše zápis do 
stavebního deníku. 

c. přerušit práce taktéž, pokud zjistí, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se sjednanou 
kvalitou nebo je v prodlení s dodávkou díla či používá nevhodné materiály. I v tomto 
případě učiní TDI o těchto skutečnostech zápis do stavebního deníku. 

8.3   Technický dozor nesmí provádět zhotovitel ani osoba jím ovládaná či s ním propojená. V 
případě že tomu tak bude, je zhotovitel povinen o této skutečnosti informovat objednatele. 

 

Článek IX. 
Subdodavatelé 

9.1 Zhotovitel se zavazuje předmět díla realizovat sám nebo za pomoci svých subdodavatelů, 
jejichž seznam tvoří přílohu č. 2 této smlouvy.  Seznam byl vyhotoven zhotovitelem v rámci 
součinnosti před podpisem smlouvy.  

9.2 Změna subdodavatele, který je uveden v seznamu subdodavatelů, je v průběhu provádění díla 
možná pouze po písemném souhlasu objednatele. Změna subdodavatele, jehož 
prostřednictvím prokazoval zhotovitel profesní způsobilost či technickou kvalifikaci ve 
výběrovém řízení, je v průběhu plnění díla možná pouze v důsledku objektivně 
nepředvídatelných skutečností a pouze za předpokladu, že náhradní subdodavatel prokáže 
splnění profesní způsobilosti a technické kvalifikace ve shodném rozsahu jako původní 
subdodavatel. Seznam subdodavatelů bude v takovém případě aktualizován.  

9.3 Zhotovitel je odpovědný za splnění všech ustanovení této Smlouvy i ze strany subdodavatelů.  
 

Článek X. 
Odpovědnost za vady a záruky za provedení díla 

10.1 Zhotovitel poskytuje záruční dobu na celé dílo v délce 60 měsíců od data podpisu protokolu o 
předání a převzetí díla bez vad a nedodělků s výjimkou strojního zařízení, technologií a 
výrobků, na které výrobce poskytuje kratší záruční lhůty, u těch však zhotovitel poskytuje 
záruku minimálně v délce 24 měsíců.  

10.2 Záruku poskytuje zhotovitel za podmínek provozování a údržby díla dle obecně platných 
předpisů. 

10.3 Záruka za jakost díla se vztahuje na vady vzniklé před uplynutím záruční doby, jsou-li 
objednatelem uplatněny nejpozději v poslední den záruční doby a zhotovitel je povinen na 
své náklady odstranit během záruční doby zjištěné reklamované vady v dohodnutém termínu, 
pokud tyto vznikly z důvodů, za které je zhotovitel dle této smlouvy zodpovědný. 

10.4 Zhotovitel je povinen nastoupit k projednání reklamačních vad ve lhůtě nejpozději do 5 dnů od 
doručení písemné výzvy zhotoviteli pokud nebude s ohledem na charakter vady či 
klimatických podmínek s objednatelem dohodnuta lhůta jiná (např. dopisem, faxem, 
elektronickou poštou). Za písemné oznámení se považuje i zpráva zaslaná e-mailem na 
adresu silkom@silkom.cz 

10.5 Termínem pro odstranění reklamačních vad v případě nedohody či nezahájení projednání 
reklamačních vad, se považuje termín navržený objednatelem v písemné výzvě, jinak je 
stanoven na 20 dnů od doručení písemné výzvy zhotoviteli, pokud nebude s ohledem na 



 

                                                                                              

 

charakter vady s objednatelem dohodnuta lhůta jiná (např.: delší lhůta s ohledem na klimatické 
podmínky). 

 

10.6 Termín pro odstranění vad a nedodělků díla z předávacího protokolu je 15 dnů ode dne 
podpisu předávacího protokolu, není-li v předávacím protokolu stanoven jiný termín. 

10.7 Objednatel je povinen oznámit vady díla zhotoviteli bez zbytečného odkladu ihned, jakmile je 
zjistí. 

10.8 Pokud zhotovitel řádně reklamaci nevyřídí a/nebo v přiměřené době neodstraní vadu či vady 
provedených prací či dodaného zboží, na něž záruka dopadá, či vady a nedodělky z 
předávacího protokolu, je objednatel oprávněn nechat tyto vady odstranit třetí osobou a 
přeúčtovat prokazatelně vynaložené náklady zhotoviteli, který se tímto zavazuje je uhradit 
objednateli do 15-ti dnů ode dne písemné výzvy. 

10.9 V případě zjištění neoprávněnosti reklamace objednatele, je objednatel povinen uhradit 
dodavateli náklady na provedené výkony a spotřebovaný materiál v souladu s podanou 
cenovou nabídkou.  

10.10 Zhotovitel není odpovědný za vady vzniklé opotřebením nebo poškozením díla při předčasném 
užívání díla nebo jeho části, které by bez předčasného užívání nevznikly. 

 

 

Článek XI. 
Sankce a smluvní pokuty 

11.1. Dodržení lhůty pro řádné provedení a dokončení díla a dodržení platebních podmínek se 
považuje za podstatnou smluvní povinnost smluvních stran. 

11.2. Za prodlení se splněním povinnosti předat dílo ve sjednané lhůtě objednateli má objednatel 
právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý započatý den prodlení, 
pokud k prodlení došlo z důvodů, které jsou na straně zhotovitele. 

11.3. Za prodlení se splněním povinnosti zaplatit včas dle platebních podmínek, má zhotovitel právo 
účtovat objednateli úrok z prodlení z nezaplacených obnosů ve výši 0,05% z dlužné částky za 
každý den prodlení. 

11.4. Za prodlení se splněním povinnosti odstranit vady a nedodělky z předávacího protokolu ve 
sjednané lhůtě má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za 
každý započatý den prodlení. 

11.5. Za nedodržení termínu pro nástup na odstranění reklamovaných vad v záruční lhůtě má 
objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 3.000,- Kč za každou vadu a 
započatý den. 

11.6. Za nedodržení termínu pro odstranění vad v záruce má objednatel právo účtovat zhotoviteli 
smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a započatý den. 

11.7. V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a dodávek uvedených v kompletní 
zadávací dokumentaci (PD, výkaz výměr….) zjištěných v průběhu provádění stavby má 
objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý jednotlivý 
případ. Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit 
nebo použít materiál nebo dodat zboží v odpovídající kvalitě. 

11.8. Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody. 

11.9. Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné 
pohledávce zhotovitele vůči objednateli. 

11.10. Splatnost smluvních pokut a úroků z prodlení je 30 kalendářních dnů od doručení faktury. 
 

 

 

Článek XII. 
Odpovědnost za škody a pojištění 



 

                                                                                              

 

12.1 Zhotovitel nese veškerou odpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty 
(včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou 
dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody 
způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v 
případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, 
inženýrských sítí, vybavenosti objektu) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez 
zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. 

12.2 Zhotovitel je povinen bez ohledu na rozsah odpovědnosti objednatele uzavřít pojistnou 
smlouvu nebo tímto prohlašuje, že má uzavřenou pojistnou smlouvu zahrnující pojištění 
odpovědnosti zhotovitele za veškeré škody způsobené při činnosti zhotovitele na jakémkoli 
majetku objednatele, nebo na majetku třetích osob, nebo škody na zdraví zaměstnanců 
objednatele i třetích osob anebo za škodu způsobenou na životním prostředí, a to nejméně 
ve výši 1 mil. Kč pro jednu pojistnou událost, přičemž toto pojištění se zhotovitel zavazuje 
udržovat platné po celou dobu realizace díla. Pojistnou smlouvu předloží zhotovitel objednateli 
v rámci součinnosti před podpisem smlouvy a stane se přílohou č. 3 smlouvy o dílo, 
nepředložení pojistné smlouvy je porušením povinností zhotovitele, které opravňuje 
objednatele k neuzavření smlouvy. 

 

Článek XIII. 
Závěrečná ustanovení 

13.1 Smlouvu lze měnit nebo zrušit na základě dohody obou smluvních stran, a to pouze písemnou 
formou. 

13.2 Smluvní strany po jejím přečtení prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že smlouva byla 
sepsána určitě, srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku na 
některou ze stran. Na důkaz toho připojují své podpisy 

13.3 Tato smlouva je vyhotovena ve 4 vyhotoveních stejné právní síly, z nichž 2 vyhotovení obdrží 
objednatel a 2 vyhotovení zhotovitel. 

13.4 Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 

13.5      Tato smlouva podléhá zákonu o registru smluv. 

13.6      Tuto smlouvu v registru smluv uveřejní Město Frýdlant.  

13.7     Smluvní strany výslovně prohlašují, že obsah smlouvy není předmětem utajení a že souhlasí se  
            zveřejněním smlouvy a jejich případných dodatků v registru smluv bez dalších podmínek 

13.5 Nedílnou součástí této smlouvy jsou následující přílohy: 

 Příloha č. 1  Oceněný položkový rozpočet, který byl součástí nabídky zhotovitele 

 Příloha č. 2 Seznam subdodavatelů  

 Příloha č. 3 Pojistná smlouva 

 

Smlouva byla schválena rozhodnutím Rady města Frýdlant č. 2267/2018 ze dne 5. 3. 2018.  

 

 
 
Ve Frýdlantu dne 28. 3. 2018                                                                     Ve Frýdlantu dne 27.3.2018 
 
 
Za objednatele:                                                                                Za zhotovitele: 
 
 
 
 

………………….          ……………………. 
Ing. Dan Ramzer              Ing. Josef Kukal 
starosta města               jednatel