Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5162584: Rámcová dohoda o zajištění provozuschopnosti systémů technické ochrany

Příloha 42_2018 RD Perfected ÚP Praha.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Stránka 1 z 13 

 

 

 
23651/A/2018-SOV 
Č.j.: UZSVM/A/13752/2018-SOV 

 
 
 

 

Rámcová dohoda o zajištění provozuschopnosti 
systémů technické ochrany 

pro Územní pracoviště v hl. m. Praze 
 

č. objednatele: 42/2018 

č. poskytovatele:  

 
Smluvní strany 

 
Objednatel:  Česká republika - Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových  
se sídlem: Rašínovo nábřeží 390/42, 128 00 Praha 2 
za kterou pr. jedná:  Ing. Petr Šiman, náměstek pro Ekonomiku a informatiku 
IČO: 69797111 
bankovní spojení: XXXXXXXXXXXXXXXXX 
 
kontaktní osoby objednatele ve věci plnění dohody:  
jméno:  XXXXXXXXXXXXXXXXX 
e-mail:  XXXXXXXXXXXXXXXXX 
telefon: XXXXXXXXXXXXXXXXX 
kontaktní osoby ve věcech technických: 
jméno:  XXXXXXXXXXXXXXXXX 
e-mail: XXXXXXXXXXXXXXXXX 
telefon: XXXXXXXXXXXXXXXXX 
 

(dále jen „objednatel“ nebo „Úřad“) 

a 
 
Poskytovatel: PERFECTED s.r.o. 
se sídlem: Hybešova 42, 602 00 Brno 
zastoupený: Ing. Romanem Stuchlíkem, jednatelem 
IČO: 27683028 
DIČ:  CZ27683028 
bankovní spojení: XXXXXXXXXXXXXXXX 
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně 

spisová značka: oddíl C, vložka 51799 
kontaktní osoby za poskytovatele ve věci plnění smlouvy: 
jméno:  Ing. Roman Stuchlík, jednatel 
e-mail: XXXXXXXXXXXXXXXX 
telefon: XXXXXXXXXXXXXXXX 

(dále jen jako „poskytovatel“) 

 



Stránka 2 z 13 

 

Objednatel a poskytovatel, společně dále jen jako „smluvní strany“, uzavírají v souladu 
s ustanovením § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších 
předpisů (dále jen „občanský zákoník“), tuto rámcovou dohodu o zajištění provozuschopnosti 
systémů technické ochrany (dále též jen „dohoda“). 
 
 

Článek I. 
Úvodní preambule 

 
1.1 V souladu s ustanoveními § 131 odst. 1 a 2 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných 

zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“) je tato dohoda uzavírána jako 
rámcová dohoda (smlouva) mezi objednatelem (zadavatelem) a jedním vybraným 
poskytovatelem (dodavatelem), jehož nabídka byla vybrána jako ekonomicky nejvýhodnější 
v otevřeném zadávacím řízení podle § 56 ZZVZ s názvem „Rámcová dohoda o zajištění 
provozuschopnosti systémů technické ochrany“ (dále jen „zadávací řízení“).  Rámcová 
dohoda bude uzavřena s jedním poskytovatelem. 

1.2 Zadávací řízení bylo uveřejněno dne 8.9.2017 ve Věstníku veřejných zakázek pod 
Evidenčním číslem zakázky Z2017-025001 

1.3 Rámcové podmínky sjednané v této dohodě, týkající se zejména cen nebo jiných podmínek 
plnění veřejných zakázek zadaných na základě této dohody, jsou závazné po dobu 
platnosti této dohody. 

1.4 Vztahy, které nejsou v dohodě zvlášť upraveny, se řídí právním řádem České republiky, 
zejména občanským zákoníkem. 

1.5 Poskytovatel prohlašuje, že splňuje veškeré podmínky stanovené právními předpisy 
k plnění předmětu dohody a veškeré podmínky a požadavky v dohodě stanovené 
a je oprávněn tuto dohodu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené. 

 
Článek II. 

Předmět dohody 

 

2.1 Předmětem dohody je vymezení podmínek pro zajištění provádění funkčních zkoušek, 
kontrol a zajišťování provozuschopnosti systémů technické ochrany (dále jen „STO“) 
instalovaných ve vybraných objektech objednatele (dále jen „objekt“ nebo „objekty“), 
konkrétně 

- elektrické požární signalizace (dále „EPS“), 
- a poplachového zabezpečovacího a tísňového systému (dále „PZTS“) 
(dále jen „služba“ nebo „služby“), a to podle jednotlivých článků dohody. 

2.2 Služba dle odstavce 2.1 zahrnuje provádění: 

a) údržby STO formou komplexních ročních kontrol a pravidelných revizí, tj. 
pravidelných kontrol provozuschopnosti, funkčních zkoušek činnosti, a to podle 
specifikace činností údržby v Příloze č. 1 dohody „Specifikace služeb“ (dále jen 
„údržba“); 

b) oprav STO v případě indikace nesprávné funkce, resp. poruchy STO a servisních 
činností zahrnujících i případné dílčí rozšiřování (doplňování) stávajících STO 
v rozsahu požadavků objednatele v konkrétním objektu, a to podle podmínek 
objednatele specifikovaných v Příloze č. 1 dohody „Specifikace služeb“ (dále jen 
„opravy“) 

2.3 Součástí předmětu dohody je i aktualizace příslušné dokumentace v souladu s příslušnými 
platnými právními předpisy, technickými normami, pokyny výrobce a potřebami 
objednatele. 



Stránka 3 z 13 

 

2.4 Stávající objekty spravované objednatelem a určené k plnění předmětu dohody od nabytí 
účinnosti dohody a stávající rozsah instalace STO v těchto objektech jsou specifikovány 
v Příloze č. 2 dohody „Specifikace objektů“. 

 

2.5 Další (nové) objekty, které objednatel nabyde do své správy a u kterých bude objednatel 
požadovat poskytování služeb podle předmětu dohody, budou vymezeny v prováděcí 
smlouvě k této Rámcové dohodě, jehož předmětem bude aktualizace Přílohy č. 2 dohody 
"Specifikace objektů" a s tím související aktualizace Přílohy č. 3 "Cenová ujednání" nebo 
v konkrétních objednávkách objednatele, na základě kterých bude uzavřena 
s poskytovatelem prováděcí smlouva k této dohodě, jejímž předmětem bude aktualizace 
Přílohy č. 2 dohody "Specifikace objektů", spočívající zejména v rozšíření či zúžení rozsahu 
objektů určených k poskytování služeb podle této dohody, aktualizace Přílohy č. 3 dohody 
"Cenová ujednání" a popř. jiná specifika k těmto objektům. Všechny ostatní rámcové 
podmínky plnění této dohody budou závazné po celou dobu trvání této dohody. 

 

2.6 Jednotlivé prováděcí smlouvy na stávající objekty dle čl. 2.4 výše a na další nové 
objekty dle čl. 2.5 výše, budou uzavírány na straně objednatele přímo Územním 
pracovištěm v hl. m. Praze.  

 

 

Článek III. 
Objednávky a prováděcí smlouvy k dohodě 

 

3.1 Jednotlivé dílčí zakázky na základě této dohody na poskytování služeb budou zadávány 
v souladu s touto smlouvou a ZZVZ. 

3.2 Zakázky na poskytování služeb údržby jsou zadány uzavřením této dohody a plnění je 
poskytováno v termínech stanovených právními předpisy a touto dohodou, pokud není 
dohodnuto jinak. 

3.3 Zakázky na poskytování služeb oprav budou zadány na základě písemné výzvy 
objednatele (Územní pracoviště v hl. m. Praze) k poskytnutí konkrétních služeb 
v konkrétním objektu objednatele (dále jen „výzva“). Poskytovatel je povinen reagovat na 
výzvu objednatele neprodleně a dostavit se na místo plnění v tzv. reakční době, která je 
stanovena v maximální délce 6 hodin. Objednatel je oprávněn v méně závažných 
případech stanovit poskytovateli reakční dobu delší. Poskytovatel zjistí v místě plnění 
rozsah služeb oprav nezbytných k zajištění provozuschopnosti STO, vyhotoví soupis 
nezbytných prací a dodávek (dále jen „soupis prací“) a předá jej objednateli. Objednatel 
na základě soupisu prací poskytnutého poskytovatelem vyhotoví písemnou dílčí 
objednávku na poskytování služby oprav (dále jen “objednávka“).  

3.4 Nedodržení reakční doby dle odstavce 3.3 je považováno za závažné porušení smluvních 
podmínek. V případě, že k němu dojde, je objednatel oprávněn zajistit provedení oprav třetí 
osobou, a to na náklady poskytovatele. 

3.5 Soupis prací bude obsahovat zejména specifikaci rozsahu prací, materiálu, předpokládaný 
počet hodin s doplněním jednotkových cen a celkové ceny, která bude kalkulována 
v souladu s dohodou. 

3.6 Objednávka bude obsahovat zejména číslo objednávky, identifikaci objednatele 
a poskytovatele, identifikaci objektu, specifikaci služeb (s odkazem na dohodu), jejich 
rozsah poskytování a datum vystavení objednávky. Objednávku objednatel doručí 
poskytovateli elektronicky prostřednictvím datové schránky anebo e-mailem se zaručeným 
elektronickým podpisem, poštou nebo osobně. Doručení objednávky poskytovatel písemně 
potvrdí. Na základě objednávky bude poskytnuto požadované plnění poskytovatelem. 

3.7 Uzavírání prováděcích smluv k této dohodě ve smyslu odst. 2.5 čl. II. dohody, pokud 
nebude na základě ustanovení odst. 2.5 uzavřen dodatek této dohody, bude probíhat 



Stránka 4 z 13 

 

obdobně jako v případě postupu popsaném v odstavci 3.3 při vyhotovení objednávky na 
poskytování služby oprav. Přílohou objednávky objednatele bude v tomto případě návrh 
prováděcí smlouvy na poskytování požadované služby v konkrétním objektu. Do 5 
pracovních dnů od potvrzení objednávky předloží poskytovatel objednateli v listinné podobě 
prováděcí smlouvu (ve smyslu odst. 2.5 čl. II. dohody) již podepsanou poskytovatelem. 

3.8 V případě pochybností o rozsahu objednaných služeb si poskytovatel musí vyžádat od 
objednatele doplňující informace, a to do 2 pracovních dnů od převzetí objednávky. V tom 
případě se lhůta na předložení prováděcí smlouvy dle odstavce 3.7 tohoto článku 
prodlužuje o dobu, za kterou poskytne objednatel doplňující informace poskytovateli. 
Nepožádá-li poskytovatel o doplňující informace, má se za to, že objednatelem zaslané 
informace v objednávce jsou dostačující a poskytovatel se nemůže z tohoto důvodu zprostit 
odpovědnosti za nesplnění či vadné poskytnutí služby. 

3.9 Služby mohou být objednávány jednorázově v případě aktuální potřeby zabezpečení služby 
u nového objektu, nebo kumulovaně na základě čtvrtletních nebo i ročních objednávek. 

 
 

Článek IV. 
Způsob poskytování služeb 

 
4.1 Smluvní strany potvrdí veškeré řádné a včasné poskytnutí služeb ze strany poskytovatele 

v ujednaném rozsahu a kvalitě podpisem protokolu o poskytnutí služeb (dále v textu také 
jen jako „protokol o poskytnutí služeb“), jenž musí být součástí faktury. Vzorový protokol 
je Přílohou č. 4 dohody. Objednatel je oprávněn reklamovat poskytnutí služeb (či jednotlivé 
části), které není v souladu s touto dohodou nebo pokud objednatel zjistí, že služby 
vykazují vady či nedodělky. V takovém případě smluvní strany sepíší protokol o poskytnutí 
služeb s výhradami, a to v rozsahu, v jakém došlo ke skutečnému převzetí řádně a včas 
poskytnutých služeb objednatelem, a ohledně vadné části uvedou do protokolu o poskytnutí 
služeb rozhodné skutečnosti a další důležité okolnosti. Smluvní strany dále uvedou, jaké 
vady či nedodělky služby vykazovaly a určí lhůtu k bezplatnému odstranění těchto vad či 
nedodělků, která však nesmí být delší než 10 dní. Poskytovatel splnil řádně svou 
povinnost z této dohody až okamžikem poskytnutím kompletních služeb bez vad 
a nedodělků, pokud si strany písemně nedohodnou něco jiného. 

4.2 Nad rámec odstavce 1 platí, že o provedeném servisním úkonu učiní poskytovatel písemný 
záznam do provozní knihy systému. V případě že provozní kniha nebude předložena, 
bude poskytovatel objednatele informovat. V případě úkonu služby údržby budou dále 
vyhotoveny protokoly o kontrole provozuschopnosti (revizní zprávy). Protokol bude 
obsahovat údaje o systému typ komponentů, popis, počet, umístění (budova, patro, číslo 
místnosti), stav, seznam smyček a další obvyklé náležitosti a náležitosti stanovené platnými 
právními předpisy a příslušnými technickými normami. Protokoly budou objednateli předány 
v elektronickém formátu pdf na nepřepisovatelném mediu a ve dvou písemných podobách 
a budou v nich uvedeny nedostatky, popřípadě závady a doporučení k jejich odstranění. 
Protokol bude objednateli doručen nejpozději do 14 dnů od provedení plnění. 

4.3 Má-li být dokončení služeb prokázáno provedením ujednaných zkoušek, považuje se 
poskytnutí služeb za dokončené úspěšným provedením zkoušek. K účasti na nich 
poskytovatel objednatele včas písemnou a prokazatelně doručenou formou přizve. 
Výsledek zkoušky se zachytí v zápisu, který je poskytovatel povinen objednateli předat. 

4.4 Služby jsou provedeny až okamžikem poskytnutí služeb bez jakýchkoliv vad 
a nedodělků. Rozhodující je podpis protokolu o poskytnutí služeb bez vad a nedodělků 
oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 

 
 
 
 



Stránka 5 z 13 

 

Článek V. 
Záruka za jakost 

 
5.1 Poskytovatel prohlašuje, že služby jsou poskytovány bez faktických a právních vad 

a odpovídají této dohodě, platným právním předpisům a příslušným technickým normám. 
Poskytovatel je povinen při poskytování služeb postupovat v souladu s platnými právními 
předpisy, českými technickými normami a v souladu s technickými předpisy a návody pro 
dané záložní zdroje elektrické energie. Poskytovatel prohlašuje, že je schopen zajistit 
náhradní díly a veškeré nezbytné komponenty, potřebné k opravám a servisu EPS a PZTS, 
uvedených v Příloze č. 1 dohody „Specifikace služeb“.  
 

5.2 Poskytovatel poskytuje na služby týkající se stávajících i nově instalovaných STO záruku 
za jakost v délce 2 let. Záruční doba počíná běžet okamžikem řádného poskytnutí služeb. 
Zárukou za jakost poskytovatel přebírá odpovědnost za to, že služby budou po dobu 
odpovídající záruce způsobilé ke svému využití, jejich kvalita bude odpovídat této dohodě 
a zachovají si vlastnosti touto dohodou vymezené, popř. obvyklé. 

 
5.3 Poskytovatel je povinen po dobu záruční doby bezplatně odstranit vady služeb, které se 

na službách objeví, a to nejpozději do 10 dní od jejího nahlášení objednatelem, pokud se 
smluvní strany nedohodnou na lhůtě jiné. V případě, že bude poskytovatel v prodlení 
s odstraněním vady, je objednatel oprávněn vadu odstranit sám na náklady poskytovatele, 
který se mu je zavazuje neprodleně uhradit. 

 
5.4 Záruční doba na reklamované služby a materiál se prodlužuje o dobu počínající dnem 

uplatnění reklamace a končící dnem odstranění vady poskytovatelem. Reklamace se řídí 
platnými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem. 

 
 

Článek VI. 
Místo a doba plnění 

 

6.1 Místem plnění jsou vybrané objekty objednatele, s nimiž je objednatel příslušný hospodařit, 
specifikované v Příloze č. 2 dohody „Specifikace objektů“. 

 
6.2 Dohoda je uzavřena na dobu 48 měsíců ode dne podpisu poslední ze smluvních stran. 

 
6.3 Termíny zahájení poskytování služby budou stanoveny v jednotlivých prováděcích 

smlouvách. 
 

6.4 Poskytovatel se zavazuje poskytovat plnění na vlastní náklad nejpozději: 
a) u služeb údržby – ve lhůtách, které vyplývají ze závazných právních předpisů, 

technických norem a doporučení výrobců a harmonogramu objednatele stanoveného 
v Příloze č. 1 dohody „Specifikace služeb“. Poskytovatel je povinen provádění 
komplexní kontroly zahájit nejpozději do 5 pracovních dnů před vypršením platnosti 
stávající komplexní kontroly; přesné termíny včasného provedení komplexních kontrol 
bude zajišťovat poskytovatel a bude je sjednávat s pověřeným pracovníkem 
objednatele, kterého minimálně 14 dní před zahájením plnění informuje; 

b) u služeb oprav – ve lhůtách uvedených v objednávce. 
 

6.5 Poskytovatel se zavazuje zahájit práce vedoucí k odstranění poruchy nebo závady STO 
nejpozději do 6 hodin od prokazatelného nahlášení poruchy nebo závady objednatelem 
ve smyslu výzvy dle čl. III odst. 3.3 dohody). Zároveň se zavazuje od této doby do 24 
hodin odstranit poruchy a závady, které se vyskytnou na stávajících či instalovaných STO, 
resp. uvést STO do provozuschopného stavu, pokud není dohodnuta s objednatelem lhůta 
jiná. V případě poruch či závad většího rozsahu, způsobených zejména vyšší mocí (např. 
povodeň, požár apod.) nebo svévolným zásahem cizí nebo neproškolené osoby, lze lhůtu 
přiměřeně prodloužit. V případě neopravitelnosti STO nebo jeho hlavních komponentů 



Stránka 6 z 13 

 

anebo předpokladu nedodržení výše uvedené lhůty je poskytovatel povinen neodkladně 
dohodnout s objednatelem náhradní způsob řešení poruchy či závady tak, aby byl v co 
možná nejnižší míře dotčen provoz a bezpečnost v příslušném objektu objednatele. 
 
 

Článek VII. 
Práva a povinnosti smluvních stran 

 
7.1 Poskytovatel je oprávněn: 

a) požadovat od objednatele součinnost potřebnou k zajištění služeb; 

b) požadovat od objednatele řádné a včasné plnění jeho povinností, včetně řádného   
 a včasného uhrazení ceny za služby; 

 

7.2 Poskytovatel se zavazuje zejména: 

a) poskytovat řádně, včas, v požadované kvalitě a podle požadavků objednatele službu 
v jeho objektech, a to dle platných právních předpisů a za podmínek sjednaných 
dohodou, a to na svůj náklad a nebezpečí v místě a čase sjednanými touto dohodou. 

b) být dostižitelný na kontaktech uvedených objednateli pro nahlášení poruch a závad, 
a to nepřetržitě, tj. 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. 

c) vybavit své zaměstnance, resp. osoby poskytující služby potřebnými nástroji 
k provedení služby a osobním identifikačním průkazem s fotografií. 

d) zajistit svému zaměstnanci, resp. osobě poskytující služby potřebné školení 
k provádění služby. 

e) zajistit na vlastní náklady potřebné doklady (certifikáty) k provádění služeb na STO 
objednatele (zejména EPS) před zahájením poskytování služeb. 

f) včas upozornit objednatele na překážky znemožňující provedení služby a na 
potenciální rizika vzniku škod. 

g) počínat si s náležitou a odbornou péčí a tak, aby nedocházelo k újmě na životech 
a zdraví osob, škodám na majetku nebo k neoprávněnému prospěchu na úkor 
objednatele, resp. nejednat v rozporu s oprávněnými zájmy objednatele. 

h) poskytovat záruku za jakost zhotovených služeb v souladu s touto dohodou. 

i) při provádění služeb postupovat samostatně. V případě nevhodných pokynů 
objednatele nebo dalších osob, jejichž pokyny je povinen se řídit, je poskytovatel 
povinen na nevhodnost těchto pokynů písemně upozornit, v opačném případě nese 
poskytovatel odpovědnost za škodu a nemajetkovou újmu, která v důsledku 
nevhodných pokynů objednateli nebo třetím osobám vznikla. 

j) nést odpovědnost za vadné a opožděné plnění a způsobené škody. 

k) nepověřovat prováděním služeb třetí osoby, vyjma poddodavatelů předem 
odsouhlasených objednatelem (blíže odst. 7.6 tohoto článku). 

 
7.3 Současně s podpisem této dohody poskytovatel prohlašuje, že se dostatečným způsobem 

seznámil s místem plnění služeb a je tak plně způsobilý k řádnému plnění povinností dle 
této dohody. 

 
7.4 Poskytovatel bude plnění dle této dohody provádět za běžného provozu a nesmí svojí 

činností ohrozit činnost objednatele či významně narušovat provoz v místě plnění. 
Objednatel se zavazuje ve smluvený den zajistit volný přístup k příslušným zařízením 
a umožnit plynulý průběh plnění. 

 



Stránka 7 z 13 

 

7.5   Poskytovatel je povinen při poskytování služeb dodržovat pravidla bezpečnosti a ochrany 
zdraví při práci, pravidla požární ochrany a vnitřní předpisy objednatele, se kterými byl 
seznámen. Poskytovatel se zavazuje uvést na vlastní náklady místo poskytování služeb do 
původního stavu a dále též na vlastní náklady odstranit v souladu s platnými právními 
předpisy odpad vzniklý při poskytování služeb. 

 
7.6   Poskytovatel je oprávněn zajišťovat služby prostřednictvím poddodavatele (ů). V takovém 

případě odpovídá poskytovatel za kvalitu poskytovaných služeb stejně, jako by je 
poskytoval sám. Poskytovatel je oprávněn poskytovat služby pouze s pomocí 
poddodavatelů uvedených v nabídce veřejné zakázky, nebo pouze na základě předchozího 
písemného souhlasu objednatele. Poskytovatel je povinen prokázat, že poddodavatel 
splňuje kvalifikaci ve stejném rozsahu. 

 
7.7 Před zahájením služeb předá poskytovatel objednateli seznam osob, které se budou 

podílet na plnění dle této dohody. Tento seznam je poskytovatel povinen průběžně 
aktualizovat. Poskytovatel je povinen zajistit, aby každá osoba podílející se na plnění: 

a) byla trestně bezúhonná 

b) zdravotně a odborně způsobilá k výkonu služeb 

c) a adekvátně vyškolená a vybavená k výkonu služeb. 

 
7.8     Před zahájením poskytování služeb předloží poskytovatel objednateli doklady dle 

odstavce 7.2 písm. e) tohoto článku a čestné prohlášení o splnění podmínek stanovených 
v odstavci 7.7 tohoto článku. Na vyžádání objednatele předloží poskytovatel objednateli 
výpis z rejstříku trestů (ne starší než tři měsíce) konkrétního zaměstnance, resp. osoby, 
která bude poskytovat služby. 

 
7.9 Poskytovatel je povinen zajistit, že v souladu s právními předpisy a vnitřními předpisy 

objednatele bude zachovávána mlčenlivost o skutečnostech, které se v průběhu výkonu 
služby osoby poskytující služby dozví, o všem, co by mohlo poškodit objednatele, jeho dobré 
jméno nebo pověst. Poskytovatel se zároveň zavazuje, že po celou dobu trvání dohody 
nikomu a v žádné formě nesdělí údaje, které jsou jemu nebo jeho zaměstnancům známy 
o objednateli nebo o předmětu dohody, pokud by únik takovýchto informací mohl objednatele 
ohrozit, nebo poškodit, a to i v případě, že se jedná o údaje či informace, které v průběhu 
realizace předmětu dohody zjistí, i když nespadají do dohodou upravené činnosti. Výjimka 
z tohoto ustanovení je možná pouze v případě zproštění mlčenlivosti na základě právních 
předpisů, vnitřních předpisů objednatele nebo na základě rozhodnutí orgánů činných 
v trestním řízení. 

 
7.10 Poskytovatel se zavazuje po celou dobu plnění předmětu dohody ochraňovat poskytnuté 

či zpřístupněné osobní údaje a důvěrné informace, kterými jsou zejména informace 
o provozu objednatele, pracovním režimu, popř. jiné neveřejně přístupné informace, 
a nakládat s nimi plně v souladu s příslušnými právními předpisy, a to i po ukončení 
dohody. Poskytovatel se zavazuje, že nezpřístupní poskytnuté osobní údaje jakoukoliv 
formou třetí straně. K témuž je poskytovatel povinen zavázat i své zaměstnance. 

 
7.11 Poskytovatel je povinen po celou dobu platnosti dohody mít sjednáno pojištění 

odpovědnosti za škodu a nemajetkovou újmu způsobenou poskytovatelem při poskytování 
služeb třetí osobě, a to s limitem pojistného plnění na jednu pojistnou událost minimálně ve 
výši 3.000.000,- Kč a spoluúčastí poskytovatele z této pojistné dohody maximálně 5 % 
a zaplacené pojistné. Na vyžádání objednatele je povinen poskytovatel předložit pojistnou 
dohodu dokládající toto pojištění. 

 
7.12 Poskytovatel se zavazuje neprodleně oznámit objednateli veškeré skutečnosti, které 

souvisí s poskytováním služby a mohou způsobit újmu na životě, zdraví osob nebo majetku 
či nemajetkovou újmu, které v průběhu poskytování služby zjistí. Zvláštní důraz je kladen 



Stránka 8 z 13 

 

na ty škody, na které se vztahuje pojištění - občanskoprávní odpovědnost (požár, zničení 
věci, škody způsobené vodou apod.), aby mohl objednatel zasáhnout nebo dohlédnout 
na včasné zjednání nápravy a uplatnění práv plynoucích z pojistné smlouvy. 

 
7.13 Poskytovatel v případě ukončení dohody nebo změn STO vrátí objednateli veškerou 

dokumentaci, která mu byla předána. Z této dokumentace není poskytovatel oprávněn dělat 
jakékoli kopie. 

 
 

7.14 Objednatel je oprávněn 
 

a) průběžně dle vlastních dispozic provádět kontrolu kvality poskytovaných služeb. 
Poskytovatel a jeho zaměstnanci jsou povinni mu při této činnosti poskytnout 
součinnost. Zjistí-li objednatel, že poskytovatel provádí služby v rozporu se svými 
povinnostmi, může se dožadovat bezplatného odstranění vad. 

b) měnit požadavky na rozsah poskytování služeb na základě aktuálních potřeb 
či podmínek, a to v souladu s článkem III. dohody. 

c) vyžadovat řádné a včasné poskytnutí sjednaných služeb na poskytovateli. 
d) být informován o průběhu a výsledku poskytované služby. 
e) reklamovat poskytnuté služby. 
f)     žádat od poskytovatele předložení dokladů prokazujících splnění kvalifikačních 

předpokladů uvedených v zadávací dokumentaci zadávacího řízení. 
g) po dobu platnosti a účinnosti této dohody měnit celkový počet STO, jakož i počet typů 

jednotlivých instalovaných systémů / technických zařízení, přičemž tyto změny je 
povinen nahlásit poskytovateli bezodkladně po jejich provedení; pokud se jedná 
o snížení nebo navýšení počtu STO, pak platí, že počet může být snížen nebo 
navýšen nejvýše o 10 % oproti prvotnímu počtu STO, který byl uveden v dohodě. 
V případech, kdy snížení nebo navýšení bude větší než 10 % anebo bude mít vliv na 
cenu dle dohody, lze takovouto změnu realizovat jen prostřednictvím prováděcí 
smlouvy k dohodě. 
 

 
7.15 Objednatel je povinen 

 
a) poskytovat poskytovateli veškerou součinnost potřebnou pro řádné plnění jeho 

povinností dle dohody a informovat poskytovatele včas o všech změnách významných 
pro plnění předmětu dohody. 

b) hlásit poskytovateli všechny změny svých kontaktních údajů (např. telefonů, 
poštovních a e-mailových adres) a veškeré úpravy a změny v interiéru objektu, které 
by mohly ovlivnit funkčnost systému (např. rozmístění nábytku, malování, instalace 
žaluzií apod.) jakož i ostatní změny, které mají význam pro poskytování služeb 
poskytovatelem. 

c) platit poskytovateli za poskytnuté služby smluvní cenu. 
d) vytvořit poskytovateli, resp. osobám, kteří budou provádět služby, takové podmínky, 

aby služby, které jsou předmětem dohody, mohly být poskytovány bez závad. 
 
 
 

Článek VIII. 
Smluvní cena 

 
8.1 Cena poskytované služby je stanovena 

a) v případě služby údržby – cena uvedená v Příloze č. 3 dohody „Cenová ujednání“. 
b) v případě služby oprav – cena uvedená v Příloze č. 3 dohody „Cenová ujednání“. 

Cena za opravu bude stanovena násobkem jednotkové ceny (hodinové sazby) 
a počtu hodin, po který oprava trvala. Opravou se rozumí doba od prokazatelného 



Stránka 9 z 13 

 

zahájení opravy poskytovatelem do prokazatelného ukončení prací v objektu 
objednatele. 

c) v případě rozšiřování stávajících STO – jednotkové ceny komponentů při 
doplňování STO budou vycházet z ceníku souvisejícího obvyklého materiálu 
poskytovatele. Ceny musí být v místě a čase obvyklé. Objednatel si vyhrazuje právo 
v odůvodněných případech rozporovat výši cen, popř. pořídit materiál sám. Celková 
cena bude stanovena násobkem jednotkových cen a počtu namontovaných 
komponentů. 

d) v případě oprav v záruční době – poruchy, které vznikly v záruční době, budou 
odstraněny na náklady poskytovatele v souladu s ustanovením čl. V. dohody. 

 
8.2 Cena za poskytované služby v případě změny předmětu dohody v návaznosti na změny 

v dislokaci nebo počtu objektů objednatele bude v případě služeb za údržbu 
kalkulována dle závazné tabulky uvedené v části C. v Příloze č. 3 dohody „Cenová 
ujednání“. V případě služeb oprav bude obdobná jako cena stanovená v odstavci 8.1 písm. 
b) tohoto článku. 
 

8.3 K fakturované celkové ceně bude připočtena DPH v příslušné výši v souladu s právními 
předpisy platnými v době fakturace.  

 
8.4 Cena je stanovena jako cena nejvýše přípustná a konečná a platná v nezměněné výši 

od data nabytí účinnosti dohody až do ukončení účinnosti dohody. V ceně jsou zahrnuty 
veškeré náklady poskytovatele (včetně dopravy, pojištění, poplatků, mzdových, provozních 
a jiných souvisejících nákladů, nepřetržitou pohotovost poskytovatele) související 
s komplexním zajištěním služby dle předmětu dohody, popř. předmětu každé prováděcí 
smlouvy uzavřené postupem dle článku III. dohody. Smluvní cenu je možné upravit pouze 
v souvislosti se změnou daňových předpisů týkajících se DPH, a to o výši, která bude 
odpovídat takové legislativní změně. 
 

8.5 Objednatel si vyhrazuje právo v případě běžných oprav fakturovat práci prováděnou pouze 
jedním technikem. V odůvodněných a předem objednatelem schválených případech mohou 
být služby prováděny více osobami. 
 

8.6 Předmět dohody musí být zajištěn v požadovaném rozsahu, a to bez jakéhokoliv omezení. 
Poskytovatel nebude oprávněn „doúčtovat“ objednateli jakékoliv dodatečné služby, práce 
či dodávky, které budou nezbytné pro řádné splnění dílčího nebo celého předmětu dohody, 
a to např. i z důvodu, že poskytovatel chybně odhadl cenu anebo poskytnul nekvalitní 
službu, v jejichž důsledku bylo nezbytné poskytnout další plnění pro komplexní a řádné 
splnění dílčího nebo celého předmětu dohody apod. 
 

8.7 Poskytovatel prohlašuje, že ceny plnění dle dohody jsou stanoveny adekvátně, 
v dostatečné výši pro kvalifikované poskytnutí služby zaměstnancem a v souladu 
s nařízením vlády č. 567/2006 Sb., o minimální mzdě, o nejnižších úrovních zaručené 
mzdy, o vymezení ztíženého pracovního prostředí a o výši příplatku ke mzdě za práci 
ve ztíženém pracovním prostředí, ve znění pozdějších předpisů. Poskytovatel dále 
prohlašuje, že s ohledem na platné pracovněprávní předpisy, zahrnují ceny veškeré 
mzdové a personální náklady nezbytné pro řádné poskytování služeb dle dohody. 
 

8.8 Plnění ze strany poskytovatele nesmí vést k nedodržování povinností vyplývajících 
z předpisů práva životního prostředí, sociálních nebo pracovněprávních předpisů nebo 
kolektivních smluv vztahujících se k předmětu plnění veřejné zakázky [ve smyslu § 48 odst. 
5 písm. a) ZZVZ]. 

 
 
 
 
 



Stránka 10 z 13 

 

Článek IX. 
Platební podmínky 

 

9.1 Poskytovatel je povinen vystavit fakturu za služby poskytnuté objednateli v průběhu 
příslušného kalendářního měsíce a doručit ji objednateli do desátého dne měsíce 
následujícího. Součástí faktury musí být jednoduchý výkaz poskytnutých služeb, a to 
včetně kalkulace fakturované celkové ceny, a to zvlášť pro každý objekt v případě více 
objektů. 
 

9.2 Faktura musí mít náležitosti stanovené platnými právními předpisy. V případě, že bude 
faktura vystavena neoprávněně nebo nebude obsahovat zákonné nebo smluvními stranami 
dohodnuté náležitosti, je objednatel oprávněn ji vrátit poskytovateli s výzvou k její opravě 
či doplnění s uvedením jejího nedostatku. V takovém případě se přerušuje běh doby 
splatnosti a nová doba splatnosti v délce minimálně 28 dnů začne běžet okamžikem 
doručení nové faktury objednateli. 
 

9.3 Faktury budou hrazeny bankovním převodem se splatností minimálně 28 kalendářních dní 
od prokazatelného převzetí faktury objednatelem, popř. ode dne prokazatelného převzetí 
poskytovatelem opravené (doplněné) faktury ze strany objednatele, a to na účet 
poskytovatele. Za den splnění platební povinnosti se považuje den odepsání částky z účtu 
objednatele ve prospěch poskytovatele. 
 

9.4 Fakturace i platba budou prováděny v české měně v souladu s platnými daňovými právními 
předpisy. 
 

9.5 Zálohy objednatel neposkytuje. 
 

9.6 Na rozdíl znění článku 9.3 věty první, výše smluvní strany berou na vědomí, že 
Poskytovatel je oprávněn zaslat Objednateli fakturu k proplacení nejpozději k 15. 12. 
daného kalendářního roku. V případě pozdějšího zaslání nebude faktura proplacena 
v daném kalendářním roce, ale až v roce následujícím v nejbližším možném termínu, kdy 
Objednatel obdrží příslušné stanovení výdajů od Ministerstva financí. Takto čekající platby 
nejsou považovány za porušení článku 11. 3., neboť si smluvní strany sjednaly, že v daném 
případě se nejedná o prodlení.   

 
 

Článek X. 
Sankce 

 
10.1 Smluvní strany se dohodly, že v případě prokazatelného porušení ustanovení dohody 

je objednatel oprávněn uplatnit na poskytovateli služeb následující sankce: 

a) v případě prodlení poskytovatele s plněním dohody nebo nedodržení časové lhůty dle 
této dohody (zejména článku VI. odst. 6.4. a 6.5.), má objednatel právo požadovat po 
poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den 
prodlení; 

b) v případě prodlení poskytovatele s řádným provedením a ukončením služeb anebo 
s odstraněním vad a nedodělků anebo vyřízením reklamace, má objednatel právo 
požadovat po poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 1.000,- Kč za každý 
i započatý den prodlení; 

c) pokud objednatel doručí poskytovateli řádnou objednávku dle článku III. dohody 
a poskytovatel odmítne potvrdit objednávku a uzavřít prováděcí smlouvu dle článku III. 
dohody na poskytování služeb požadovaných v objednávce, je oprávněn objednatel 
požadovat po poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 200.000,- Kč za každý 
takový případ; výše pokuty zohledňuje nastalé komplikace a náklady objednatele na 
zajištění služeb; 



Stránka 11 z 13 

 

d) za porušení povinností dle článku VII. odst. 7.9 dohody je oprávněn objednatel 
požadovat po poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 100.000,- Kč za každé 
takové porušení; 

e) za porušení povinností dle článku VII. odst. 7.10 dohody je oprávněn objednatel 
požadovat po poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 100.000,- Kč za každé 
takové porušení; 

f) za porušení povinnosti dle článku VII. odst. 7.11 dohody je oprávněn objednatel 
požadovat po poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 100.000,- Kč; 

g) v případě porušení jakékoliv smluvní povinnosti poskytovatele, pro kterou není 
v dohodě stanovena specifická smluvní pokuta, a k jejímu splnění poskytovatelem 
nedojde ani ve lhůtě poskytnuté objednatelem (nevylučuje-li to charakter porušené 
povinnosti), uhradí poskytovatel objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý 
jednotlivý případ a započatý den porušení takové povinnosti. 

 
10.2 Smluvní pokuty jsou splatné do 10 dnů ode dne doručení příslušné výzvy povinné smluvní 

straně na její adresu uvedenou v záhlaví této dohody. 
 
10.3 Úhradou smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na náhradu škody v plné výši, 

tedy i ve výši přesahující výši smluvní pokuty. Poskytovatel nese plnou odpovědnost 
za škodu způsobenou objednateli v souvislosti s plněním předmětu dohody a je povinen 
takovou škodu objednateli uhradit. Výše náhrady škody není omezena. Ustanovení § 2050 
občanského zákoníku se nepoužije. 

 
10.4 Objednatel se zavazuje uhradit poskytovateli z jakékoli neoprávněně neuhrazené části 

faktury poskytovatele úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb., 
kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených s uplatněním pohledávky, 
určuje odměna likvidátora, likvidačního správce a člena orgánu právnické osoby 
jmenovaného soudem a upravují některé otázky Obchodního věstníku a veřejných rejstříků 
právnických a fyzických osob, v platném znění, za každý den prodlení vůči dnu splatnosti 
faktury. 

 
10.5 Objednatelem se pro účely fakturace rozumí Územní pracoviště v hl. m. Praze, 

Rašínovo nábřeží 390/42, 128 00 Praha 2, IČO: 69797111, DIČ: CZ69797111 - není 
plátce DPH, bankovní spojení: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX. Na tuto adresu 
budou Poskytovatelem rovněž doručovány faktury dle bodu 9.1. 

 
 

Článek XI. 
Odstoupení od dohody 

 
11.1 Objednatel je oprávněn odstoupit od dohody (§ 2001 občanského zákoníku) v těchto 

případech: 

- v případě zjištění závažného porušení smluvních podmínek ze strany poskytovatele. 

- jestliže nabude právní moci rozhodnutí insolvenčního soudu o úpadku poskytovatele, 
v němž tento soud konstatuje, že je poskytovatel v úpadku, 

- jestliže dojde ke změně příslušnosti hospodaření s nemovitým majetkem objednatele, 
který je objektem určeným k plnění služeb dle této dohody, tj. je předmětem dohody 
nebo prováděcí smlouvy dle článku III. dohody specifikovaným v Příloze č. 2 dohody 
„Specifikace objektů“, 

- jestliže by dalším plněním dohody došlo k překročení limitu finančních prostředků, které 
má objednatel vyhrazené pro obstarání služeb, 

- jestliže nebude dodržen postup pro uzavření prováděcí smlouvy dle článku III. dohody, 



Stránka 12 z 13 

 

- nevyhoví-li poskytovatel výzvě k odstranění vad 

 
11.2 Objednatel je dále oprávněn odstoupit od dohody v případě, že příslušný kontrolní orgán 

zjistí svým pravomocným rozhodnutím v souvislosti s plněním dohody porušení 
pracovněprávních předpisů ze strany poskytovatele vůči svým zaměstnancům 
vykonávajícím práci související s předmětem dohody. 

 
11.3 Poskytovatel je oprávněn odstoupit od dohody (§ 2001 občanského zákoníku) v těchto 

případech: 

- jestliže objednatel bude neoprávněně v prodlení s úhradou faktury delší než 
60 kalendářních dní; 

- při podstatném porušení povinností objednatele 

 
11.4 Odstoupení od dohody je účinné okamžikem doručení písemného odstoupení od dohody 

druhé smluvní straně. 
 
11.5 Odstoupení od dohody se nedotýká nároku na úhradu smluvní sankce a náhradu škody 

vzniklé porušením povinností dle této dohody. 
 
11.6 V souvislosti s možnými úpravami státního rozpočtu je objednatel oprávněn tuto dohodu 

vypovědět bez výpovědní doby, a to bez jakékoli sankce či náhrady za nedokončené 
plnění. Objednatel se zavazuje, že dílčí plnění poskytnuté poskytovatelem před dnem 
ukončení této dohody uhradí podle podmínek této dohody. 

 
11.7 Objednatel je oprávněn dohodu vypovědět z jakéhokoliv důvodu, resp. bez udání důvodu, 

a to s výpovědní lhůtou dvou (2) měsíců, s tím, že výpovědní lhůta začne běžet od prvního 
dne měsíce následujícího po měsíci, v němž bude výpověď doručena objednateli. Po dobu 
výpovědní lhůty je poskytovatel povinen poskytovat služby v rozsahu požadovaném 
a smluvně zakotveném v dohodě. 

 
 

Článek XII. 
Závěrečná ustanovení 

 
12.1 Poskytovatel vyslovuje souhlas s tím, že objednatel v rámci transparentnosti zveřejní 

dohodu (včetně jejího textu, příloh, prováděcích smluv a případných dodatků) v registru 
smluv Úřadu, v registru veřejných zakázek Úřadu, na profilu zadavatele výše uvedeného 
zadávacího řízení a internetových stránkách objednatele. 

 
12.2 Smluvní strany navzájem prohlašují, že dohoda neobsahuje žádné skutečnosti ve smyslu 

obchodního tajemství ve smyslu ust. § 504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich 
užití a zveřejnění bez jakýchkoli dalších podmínek.  

 
12.3 Dohoda (včetně jejího textu, příloh, prováděcích smluv a případných dodatků) bude 

zveřejněna objednatelem v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních 
podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv 
(zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. Objednatel zašle tuto dohodu 
správci registru smluv Ministerstva vnitra k uveřejnění bez zbytečného odkladu, nejpozději 
však do 30 dnů od uzavření dohody a následně bude o účinnosti dohody písemně 
informovat poskytovatele. 

 
12.4 Případné spory vzniklé z této dohody budou řešeny podle platné právní úpravy věcně 

a místně příslušnými soudy České republiky. 
 



Stránka 13 z 13 

 

12.5 Stane-li se některé ustanovení této dohody neplatné nebo neúčinné, nedotýká se to 
ostatních ujednání této dohody, která zůstávají platná a účinná. Smluvní strany se v tomto 
případě zavazují dohodou nahradit ustanovení neplatné či neúčinné novým ustanovením 
platným a účinným, které nejlépe odpovídá původně zamýšlenému ekonomickému účelu 
stanovení neplatného či neúčinného. 

12.6 Změny či doplnění dohody je možné činit výhradně formou písemných a číselně 
označených prováděcích smluv nebo dodatků k dohodě schválených oběma smluvními 
stranami, a to s výjimkou údajů týkajících se identifikace smluvních stran, kontaktních osob 
smluvních stran ve věci plnění dohody a jejich kontaktních údajů, které smluvní strany činí 
jednostranným písemným oznámením druhé smluvní straně  

12.7 Dohoda je výrazem svobodné vůle obou smluvních stran a nabývá platnosti dnem podpisu 
oběma Smluvními stranami a účinnosti dnem, kdy bude Poskytovateli doručeno ze strany 
Objednatele písemné oznámení o vydání Stanovení výdajů na financování akce 
Ministerstvem financí pro rok 2018. Jestliže Stanovení bude doručeno dříve, než dojde 
k uveřejnění dohody v registru smluv, nabývá účinnosti dnem uveřejnění. (O nabytí účinnosti 
dohody dnem doručení Stanovení či dnem uveřejnění v registru smluv bude Kupující 
Prodávajícího informovat). 

 
 

 
 
Za objednatele: 
 
 
V Praze dne  
 
 

______________________________ 
 

Ing. Petr Šiman 
náměstek pro Ekonomiku a informatiku 

Za poskytovatele: 
 
 
V Brně dne  
 
 

______________________________ 
 

Ing. Roman Stuchlík 
jednatel 

                     elektronicky podepsáno         elektronicky podepsáno 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přílohy:  
1. Specifikace služeb 
2. Specifikace objektů 
3. Cenová ujednání 
4. Protokol o poskytnutí služeb