Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5249300: STABILIZACE KOMOR ÚRAO RICHARD

Příloha SO2017-092.PDF

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Část 2 Požadavky zadavatele na smlouvu


 

 Strana 1/15 

SMLOUVA O DÍLO 

uzavřená podle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník 
(dále jen ObčZ), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Smlouva“) 

  

Číslo smlouvy SÚRAO: SO2017-092                 Číslo smlouvy EREBOS, spol. s r.o.: 529/878 

1. SMLUVNÍ STRANY 

Objednatel: Česká republika – Správa úložišť radioaktivních odpadů 

Sídlo:  Dlážděná 6, 110 00 Praha 1 

IČ:   66000769 

Jehož jménem jedná: RNDr. Jiří Slovák, ředitel 

Jména osob pověřených k jednání ve věcech smluvních: 

RNDr. Jiří Slovák, ředitel 

Jména osob pověřených k jednání ve věcech technických: 

 Ing. Martin Březina, Vedoucí projektu Objednatele 

 Ing. Petr Pavlovič, Zástupce vedoucího projektu Objednatele 

bankovní spojení:   ČNB, Na Příkopě 28, Praha 1 

 číslo účtu: xxxxxxxxxxxxxxx 

 není plátce DPH  

 (dále jako „Objednatel“) 

na straně jedné 

 

Zhotovitel: EREBOS – podpovrchová výstavba, spol. s r.o. 

Sídlo:  Ida 916, Rtyně v Podkrkonoší 

IČ:  15038246,  

DIČ:   CZ15038246 

Jehož jménem jedná:  Ing. Václav Eis - jednatel 

Jména osob pověřených k jednání ve věcech smluvních: 

Ing. Václav Eis - jednatel 

Jména osob pověřených k jednání ve věcech technických: 

 Ing. Václav Eis - jednatel, Vedoucí projektu Zhotovitele 

 Jan Horáček, Zástupce vedoucího projektu Zhotovitele 



 

 Strana 2/15 

Obchodní rejstřík:   Krajský soud v Hradci Králové, odd.C, vložka č. 
507 

Bankovní spojení:   KB a.s., pobočka Trutnov 

Číslo účtu.: xxxxxxxxxxxxxxxx 

Je plátce DPH 

 (dále jen jako „Zhotovitel“) 

na straně druhé  

 

(Objednatel a Zhotovitel jednotlivě jako „Smluvní strana“ a společně jako 
„Smluvní strany“) uzavřely tuto  

Smlouvu o dílo na 

ÚRAO Richard - Stabilizace komor s uloženými radioaktivními odpady 
částí komor K21/1- segment I.  a K22/1 – segment IV.  

Tato Smlouva byla uzavřena na základě přímého oslovení k plnění veřejné 
zakázky malého rozsahu dle § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání 
veřejných zakázek, v platném znění (dále jen „ZZVZ“). 

Smlouva byla uzavřena s uchazečem, jehož nabídka v rámci průzkumu trhu 
byla vyhodnocena jako nejvýhodnější.  

Účelem této stavební zakázky je stabilizovat ukládací komory: K 21/1, 
segment I. a K 22/1, segment IV. s již uloženými ukládacími obalovými 
soubory (UOS) s radioaktivními odpady (RAO) tak, aby v případě průniku 
vody do těchto prostor úložiště se zabránilo uvolnění radionuklidů do 
životního prostředí. Stabilizace bude provedena pomocí speciální betonové 
směsi a výplňové injektáže tak, aby byl zajištěn dokonalý kontakt těchto 
výplňových materiálů s UOS a s příslušnými stěnami i počvou ukládacích 
komor v důlních prostorách úložiště radioaktivních odpadů (ÚRAO) Richard.  

2. PŘEDMĚT SMLOUVY 

2.1 Předmětem této Smlouvy je zhotovení díla Zhotovitelem pro Objednatele 
v rozsahu článků 2.1.1 až 2.1.5 a v souladu se specifikací uvedenou v příloze 
č. 1 a 2 Smlouvy. Dílo zahrnuje: 

2.1.1 Vybudování železobetonových zdí u jednotlivých komor zaplněných UOS. 
Tyto zdi budou sloužit jako ztracené bednění pro betonáž. 

2.1.2 Montáž ztraceného betonovacího potrubí, odvzdušňovacích a injektážních 
trubek. 

2.1.3 Vyplnění stanovených komor speciální betonovou směsí a provedení 
výplňové injektáže po dokončení betonážních prací. 

2.1.4 Průběžné ověřování kvality betonové směsi, odběr svědečných vzorků.  

2.1.5 Úklid pracoviště 



 

 Strana 3/15 

2.2 Předmět díla je členěn na dvě dílčí plnění. První dílčí (DP1) plnění zahrnuje 
stabilizaci komory č. K21/1 a druhé dílčí plnění (DP2) stabilizaci komory č. 
K22/1. 

2.3 Zhotovitel se zavazuje provádět práce dle této Smlouvy s maximální 
úsporností a optimalizací navrhovaného řešení tak, aby dosáhl 
hospodárných nákladů na provedení Díla. 

2.4 Objednatel se zavazuje zaplatit za Dílo provedené v souladu s touto 
Smlouvou sjednanou cenu.  

3. CENA DÍLA 

3.1 Cena za provedení Díla je stanovena na základě výkazu výměr a 
jednotkových cen, které jsou uvedeny v příloze č. 3 Smlouvy a činí 
2.970 290,- Kč bez DPH, které bude připočteno ve výši dle právních předpisů 
účinných ke dni zdanitelného plnění.   

3.1.1 dílčí plnění DP1 činí 1.306 620,- Kč (bez DPH)  

3.1.2 dílčí plnění DP2 činí 1.663 670,- Kč (bez DPH)  

3.2 Zhotovitel výslovně prohlašuje a ujišťuje Objednatele, že sjednané 
jednotkové ceny uvedené v příloze č. 3 již v sobě zahrnují nejen veškeré 
režijní náklady Zhotovitele spojené s plněním dle této Smlouvy, ale také i 
dostatečnou míru zisku zajišťující řádné plnění této Smlouvy z jeho strany. 
Sjednané jednotkové ceny jsou cenou konečnou, nejvýše přípustnou, která 
nemůže být změněna. 

3.3 V případě, že skutečné výměry nebudou odpovídat hodnotám uvedeným 
v příloze č. 4, bude fakturovaná částka za dílčí plnění upravena podle 
skutečných výměr a podle jednotkových cen uvedených v příloze č. 4. 
Rovněž tak bude upravena i smluvní cena dodatkem smlouvy podle 
skutečných výměr.  

4. PLATEBNÍ PODMÍNKY 

4.1 Daňové doklady budou vystavovány Zhotovitelem vždy za příslušné dílčí 
plnění převzaté Objednatelem bez jakýchkoliv vad. Nedílnou součástí 
každého daňového dokladu budou protokoly o předání a převzetí dílčího 
plnění potvrzené Vedoucím projektu Objednatele, ve kterých budou kromě 
jiného uvedeny skutečné výměry provedených prací. 

4.2 Smluvní strany sjednávají právo Objednatele dočasně nehradit Zhotoviteli 
částku ve výši 10 % z ceny vyúčtovaných dílčích plnění v jednotlivých 
daňových dokladech (bez DPH), jako tzv. pozastávku k zajištění závazků 
vyplývajících pro Zhotovitele z této Smlouvy. V případě nesplnění závazků 
vyplývajících pro Zhotovitele z této Smlouvy, je Objednatel oprávněn využít 
tuto pozastávku k nápravě porušení těchto závazků. Zbylá část pozastávky 
bude Objednatelem uhrazena Zhotoviteli na základě písemných žádostí 



 

 Strana 4/15 

Zhotovitele, přičemž Zhotovitel je oprávněn požádat Objednatele o uhrazení 
nejdříve v následujících termínech: 

4.2.1 100% z pozastávky uvolní Objednatel po uplynutí 30 dnů ode dne 
posledního dílčího plnění díla, ne však dříve než budou odstraněny všechny 
vady a nedodělky uvedené v protokolech o předání a převzetí všech dílčích 
plnění.  

4.3 Daňový doklad musí obsahovat číslo této Smlouvy, náležitosti řádného 
daňového dokladu podle příslušných právních předpisů, zejména pak zákona 
o dani z přidané hodnoty a zákona o účetnictví v platném znění. V případě, 
že daňový doklad nebude mít odpovídající náležitosti nebo nebude vystaven 
v souladu s touto Smlouvou, je Objednatel oprávněn zaslat jej ve lhůtě 
splatnosti zpět k doplnění Zhotoviteli, aniž se dostane do prodlení se 
splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného doručení 
náležitě doplněného či opraveného daňového dokladu Objednateli. 

4.4 Splatnost daňového dokladu vystaveného Zhotovitelem je 21 dní ode dne 
jeho doručení Objednateli, spolu s veškerými požadovanými dokumenty, a to 
doporučeným dopisem, na adresu sídla Objednatele, či na jiné místo 
uvedené Objednatelem. Zaplacením se pro účely této Smlouvy rozumí den 
odepsání příslušné částky z účtu Objednatele. 

4.5 Objednatel neposkytuje Zhotoviteli jakékoliv zálohy na cenu na plnění. 

5. DOBA A MÍSTO PLNĚNÍ 

5.1 Zhotovitel je povinen provést a předat DP1 do 22. 12. 2017 a DP2 do 28. 02. 
2018. Zhotovitel ukončí svoji činnost vyklizením a předáním pracoviště do 31. 
03. 2018. 

5.2 Předání a převzetí prací se uskuteční na pracovišti Úložiště radioaktivních 
odpadů Richard, Na Bídnici 2, 412 01 Litoměřice. 

6. KONTROLNÍ DNY A KONZULTACE 

6.1 Objednatel a Zhotovitel se budou scházet na kontrolních dnech, které se 
budou konat během realizace jednou týdně, mimo dobu realizace jednou za 
měsíc. Na kontrolních dnech bude kontrolován stav plnění Smlouvy 
Zhotovitelem. Programem kontrolních dnů bude zhodnocení dosaženého 
postupu, současné a předpokládané těžkosti, výsledky zkoušek betonové 
směsi a další účelné náměty. 

6.2 Kontrolních dnů se zúčastní zástupce Objednatele, Konzultanti Objednatele 
pracovníci Zhotovitele, případně zástupci Subdodavatelů, bude-li to v daném 
případě potřebné nebo Objednatelem požadováno. Kontrolních dnů se 
mohou zúčastnit zástupci příslušných státních orgánů. 

6.3 Kontrolní dny se budou konat v kancelářích Objednatele nebo Zhotovitele 
anebo na pracovišti. Kontrolní den, pokud nebude na předcházejícím 
kontrolním dnu dohodnut termín a místo konání, svolává nejméně 5 (pět) 



 

 Strana 5/15 

Dnů před termínem konání Zhotovitel, který rovněž jednání kontrolního dne 
řídí. Zápisy z kontrolních dnů budou pořízeny Zhotovitelem a podepsány 
Vedoucími projektu smluvních stran. 

6.4 Bude-li to zapotřebí, budou se konat konzultace nebo další mimořádné 
kontrolní dny. Doba a místo konání takovýchto technických konzultací nebo 
mimořádných kontrolních dnů budou vzájemně dohodnuty podle tématu, 
který bude projednáván s tím, že pro jejich průběh platí přiměřeně 
ustanovení o pravidelných kontrolních dnech. 

6.5 První konzultace - vstupní jednání se bude konat do 10 (deseti) Dnů po 
podepsání Smlouvy. 

7. PODMÍNKY PLNĚNÍ, PŘEDÁNÍ PLNĚNÍ 

7.1 Vedoucí projektu Zhotovitele vyzve Vedoucího projektu Objednatele k 
převzetí řádně dokončených dílčích plnění písemně nejméně 5 pracovních 
dní před navrženým termínem jejich předání a převzetí. Objednatel navržený 
termín předání a převzetí dílčích plnění Zhotoviteli potvrdí nebo mu oznámí 
jiný termín jejich předání a převzetí, který nebude později než 10 dnů od 
Zhotovitelem navrženého termínu předání a převzetí dílčích plnění. 

7.2 Před převzetím dílčího plnění Objednatelem je Zhotovitel povinen umožnit 
Objednateli provedení kontroly funkce všech částí dílčího plnění bez 
jakýchkoliv překážek a ve věcném a časovém rozsahu, který určí Objednatel. 
Zhotovitel je povinen se kontroly funkce všech částí plnění aktivně zúčastnit 
a v průběhu kontroly přijímat taková opatření, která umožní kontrolu dokončit. 
Objednatel je oprávněn kdykoliv kontrolu plnění funkce jednotlivých částí 
plnění přerušit, pokud zjistí, že kontrolovaná část plnění není zcela 
dokončena včetně všech vazeb na ostatní části plnění nebo její kontrolu 
nelze provést.  

7.3 Zhotovitel je povinen nejméně 5 dnů před navrženým termínem předání a 
převzetí dílčího plnění předat Objednateli veškeré doklady, k jejichž předání 
je povinen, a to nejméně ve dvou kopiích a v členění a s náležitostmi podle 
požadavků Objednatele. 

7.4 O průběhu předání a převzetí dílčích plnění pořídí Objednatel protokol. 
Protokol musí obsahovat minimálně tyto náležitosti: 

7.4.1 údaje o Zhotoviteli a Objednateli, 

7.4.2 popis dílčího plnění, které je předmětem předání a převzetí, 

7.4.3 prohlášení Objednatele, zda dílčí plnění přejímá nebo nepřejímá, 

7.4.4 podpisy osob oprávněných jednat za Objednatele a Zhotovitele ve věcech 
technických. 

7.5 Objednatel je oprávněn odmítnout převzít dílčí plnění, pokud má vady nebo 
nedodělky. Má-li dílčí plnění, které je předmětem předání a převzetí, vady 
nebo nedodělky, musí protokol obsahovat i tyto náležitosti: 



 

 Strana 6/15 

7.5.1 soupis zjištěných vad a nedodělků včetně určení, které vady a nedodělky 
brání, a které nebrání užívání dílčího plnění Objednatelem,  

7.5.2 vyjádření Objednatele, zda dílčí plnění odmítá převzít, či je přejímá i s 
vadami a nedodělky. 

7.6 V případě, že Objednatel neodmítne dílčí plnění převzít, ačkoli k tomu byl dle 
článku 8.5 oprávněn, je Zhotovitel povinen odstranit vady dílčího plnění 
nejpozději do 10 dnů od převzetí dílčího plnění Objednatelem. 

7.7 Objednatel je oprávněn převzít částečné dílčí plnění, pokud tak učiní, tato 
skutečnost se vyznačí v protokolu o předání a převzetí částečného dílčího 
plnění. Zhotovitel je povinen dokončit a předat Objednateli zbývající část 
dílčího plnění nejpozději v dodací lhůtě sjednané v této Smlouvě. 

7.8 Při předání dílčího plnění předá Zhotovitel Objednateli veškeré doklady a 
dokumenty, které se k dílčímu plnění vztahují a jež jsou obvyklé, nutné či 
vhodné k převzetí a k využití dílčího plnění, a to zejména: 

7.8.1 zápisy a výsledky v projektu uvedených měření, 

7.8.2 deník prací, 

7.8.3 další obvyklé doklady. 

7.9 Nevyklidí-li Zhotovitel staveniště ve sjednaném termínu, je Objednatel 
oprávněn zabezpečit vyklizení staveniště třetí osobou a náklady s tím 
spojené uhradí Objednateli Zhotovitel. 

8. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY, ODPOVĚDNOST ZA VADY  

8.1 Zhotovitel zaručuje a odpovídá za to, že předané plnění: 

8.1.1 bude možno použít v podmínkách České republiky, 

8.1.2 bude mít požadované, popř. právními předpisy stanovené, vlastnosti, 

8.1.3 bude v souladu s právními předpisy a technickými normami platnými v České 
republice,  

8.1.4 bude způsobilé pro použití k určenému či obvyklému účelu, 

8.1.5 bude bez vad. 

8.2 Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku za provedené práce po dobu tří let 
od předání a převzetí. Zárukou přejímá Zhotovitel závazek, že dodané práce 
budou po tuto dobu způsobilé pro použití ke smluvenému, jinak k obvyklému 
účelu, a že si zachovají smluvené, jinak obvyklé vlastnosti. Zhotovitel 
odpovídá za jakoukoliv vadu, jež se vyskytne v době trvání záruky. 
Objednatel je povinen záruční vady oznámit Zhotoviteli nejpozději do 30 dnů 
od jejich zjištění. Záruční doba neběží po dobu, po kterou Objednatel 
nemůže práce užívat pro vady, za které odpovídá Zhotovitel. 

8.3 Práce mají vady, jestliže nebyly provedeny v souladu s touto Smlouvou nebo 
porušil-li Zhotovitel tuto Smlouvu. Za vady se považují i vady v návodech 
(manuálech) k použití, dokladech, dokumentech a v projektové dokumentaci. 



 

 Strana 7/15 

8.4 Objednatel je povinen ve lhůtě 14 dnů od převzetí zkontrolovat práce s 
odbornou péčí. Jakékoliv zjištěné zjevné vady či nedostatky je Objednatel 
povinen v této lhůtě oznámit Zhotoviteli. Zhotovitel odpovídá za zjištěné vady 
či nedostatky, jež mu Objednatel oznámil v této lhůtě. 

8.5 Zhotovitel v rámci odpovědnosti za vady odpovídá za vady, které mají práce 
v okamžiku jejich převzetí Objednatelem, i když se vada stane zjevnou až po 
této době. Zhotovitel odpovídá rovněž za jakoukoli vadu, jež vznikne po 
okamžiku převzetí práce Objednatelem, jestliže je způsobena porušením 
povinnosti Zhotovitele. Objednatel je povinen takto zjištěné vady oznámit 
Zhotoviteli nejpozději do 30 dnů od jejich zjištění. 

8.6 Zhotovitel prohlašuje, že práce nebudou mít žádné právní vady, zejména že 

8.6.1 nebudou zatíženy právy třetích osob, 

8.6.2 Objednatel bude oprávněn práce užívat a umožnit jejich užívání dále třetím 
osobám, aniž by byl povinen uzavírat s třetími osobami zvláštní smlouvy a 
aniž by mu vůči třetím osobám vznikaly jakékoli jiné závazky. 

8.7 Objednatel je povinen jakékoliv zjištěné právní vady oznámit Zhotoviteli 
nejpozději do 30 dnů od jejich zjištění. Zhotovitel odpovídá za zjištěné právní 
vady, jež mu Objednatel oznámil v této lhůtě. 

8.8 Zhotovitel je povinen Objednatele bezodkladně informovat o možných 
nevhodných a nebezpečných vlivech, které mohou způsobit nahlášené vady.  

8.9 Zhotovitel je povinen odstranit vady v následující lhůtě od oznámení vady 
Zhotoviteli:  

8.9.1 v pracovní dny nejpozději do 2 dnů, 

8.9.2 ve dnech odpočinku a pracovního klidu nejpozději do 3 dnů. 

8.10 O odstranění reklamované vady sepíše Objednatel zápis, ve kterém potvrdí 
odstranění vady nebo uvede důvody, pro které odmítá uznat vadu za 
odstraněnou. Neodstraní-li Zhotovitel vady v této lhůtě nebo oznámí-li 
Zhotovitel před uplynutím této lhůty Objednateli, že vady neodstraní, je 
Objednatel oprávněn odstoupit od této Smlouvy nebo požadovat přiměřenou 
slevu z ceny. Současně je Objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady 
jinou odbornou právnickou nebo fyzickou osobu, přičemž veškeré takto 
vzniklé náklady na odstranění vady uhradí Objednateli Zhotovitel. 

8.11 Odstoupení je vůči Zhotoviteli účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno 
písemné prohlášení Objednatele o odstoupení od této Smlouvy. V případě 
odstoupení od této Smlouvy se účinnost této Smlouvy ukončí ode dne 
doručení odstoupení druhé smluvní straně. 

8.12 Zhotovitel je povinen poskytnout Objednateli přiměřenou slevu z ceny ve 
lhůtě 10 dnů od uplatnění tohoto nároku. Výše slevy z ceny odpovídá rozdílu 
mezi hodnotou, kterou by měly práce bez vad, a hodnotou, kterou mají práce 
s vadami, přičemž pro určení hodnot je rozhodující doba předání prací 
Objednateli. V případě, že se Smluvní strany neshodnou na výši slevy z ceny 
ani do 5 dnů od uplatnění nároku na slevu z ceny, Smluvní strany se 



 

 Strana 8/15 

dohodly, že tuto slevu stanoví znaleckým posudkem znalec vybraný ze 
seznamu znalců Objednatelem. Objednatel i Zhotovitel budou považovat 
takto stanovenou slevu za závaznou a neměnnou. Náklady na vyhotovení 
odborného nálezu ponese Zhotovitel. Zhotovitel je povinen pak poskytnout 
Objednateli přiměřenou slevu z ceny ve lhůtě 5 dnů od obdržení znaleckého 
posudku. Za každý den prodlení Zhotovitele s úhradou slevy, je Zhotovitel 
povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky. 

8.13 Nebyla-li do okamžiku uplatnění reklamace uhrazena celá cena plnění, 
Objednatel: 

8.13.1 není v prodlení s úhradou ceny až do vyřešení reklamace,  

8.13.2 není povinen platit cenu ve výši odpovídající jeho nároku na slevu, jestliže 
reklamace bude vyřešena poskytnutím slevy z ceny. 

8.14 Uhradil-li Objednatel cenu před uplatněním reklamace, může požadovat 
vrácení plateb do výše slevy nebo v případě odstoupení její plnou výši spolu 
s úrokem ve výši 0,1 % denně z vracené částky, a to od okamžiku zaplacení 
ceny do doby vrácení plateb ceny. 

8.15 Uplatněním nároku z odpovědnosti za vady není dotčen nárok Objednatele 
na náhradu škody a ušlého zisku. 

8.16 Veškeré činnosti nutné či související s reklamací vad činí Zhotovitel sám na 
své náklady v součinnosti s Objednatelem a v jeho provozní době tak, aby 
svými činnostmi neohrozil nebo neomezil činnost Objednatele. 

9. ZMĚNOVÉ ŘÍZENÍ 

9.1 Vedoucí projektu Objednatele má právo navrhovat a následně požadovat po 
vedoucím projektu Zhotovitele provést jakoukoli Změnu Díla za předpokladu, 
že takováto Změna Díla zapadá do všeobecného rozsahu dodávky a 
nesestává z prací s ním nespojených a že je technicky proveditelná, přičemž 
se vezme v úvahu stav provádění Díla a technická slučitelnost plánované 
změny s popisem Díla uvedeným ve Smlouvě. 

9.2 Zhotovitel může v průběhu svého plnění Smlouvy navrhnout Objednateli 
jakoukoli Změnu Díla, kterou Zhotovitel považuje za nezbytnou. Objednatel 
může podle svého uvážení schválit nebo odmítnout jakoukoli změnu, 
navrhovanou Zhotovitelem. 

9.3 Žádná úprava, jež byla nutná v důsledku vadného nebo neúplného plnění 
Zhotovitele v rámci plnění jeho závazků ze Smlouvy, nebude považována za 
Změnu Díla ve smyslu článku 9 a tato úprava nebude mít za následek 
jakoukoli úpravu Smluvní ceny nebo termínů plnění Smlouvy. 

9.4 Změny Díla navržené Objednatelem 

9.4.1 Navrhne-li změnu ve smyslu článku 9.1 Objednatel, zašle Zhotoviteli žádost, 
kterou požádá Zhotovitele o vypracování “Návrhu Změny Díla” a jeho 
předložení Vedoucímu projektu Objednatele v co nejkratším možném 
termínu. Návrh bude zahrnovat: 



 

 Strana 9/15 

a) stručný popis Změny Díla; 

b) dopady na termín dokončení Díla; 

c) odhadované náklady na Změnu Díla; 

d) dopad na jakákoli ustanovení Smlouvy. 

9.4.2 Po obdržení “Návrhu Změny Díla” se Objednatel a Zhotovitel vzájemně 
dohodnou/nedohodnou na realizaci Změny Díla.  

9.5 Změny Díla navržené Zhotovitelem 

9.5.1 Navrhne-li Zhotovitel Změnu Díla ve smyslu článku 9.2, předloží Vedoucímu 
projektu Objednatele písemnou žádost s udáním důvodů navrhované Změny 
Díla a uvedením informací specifikovaných v článku 9.4.1. 

9.5.2 Po předložení “Návrhu Změny Díla” Zhotovitele Vedoucímu projektu 
Objednatele se bude postupovat obdobným způsobem jako v článku 9.4.2. 

9.6 Výpočet nákladů Změny Díla 

9.6.1 Ceny jakékoli Změny Díla (vícenáklady či méněnáklady) budou mezi 
Stranami dohodnuty ve formě dodatku k této smlouvě. 

9.6.2 Zvýšení nebo snížení Smluvní ceny, ke kterému došlo v důsledku 
změnového řízení, bude zúčtováno v konečné faktuře. 

10. SANKCE 

10.1 V případě prodlení Zhotovitele s provedením kteréhokoliv dílčího plnění dle 
této Smlouvy je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 
0,1 % z celkové ceny díla, za každý den prodlení. 

10.2 V případě prodlení Zhotovitele s odstraněním vad prací, je Objednatel 
oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 5 000,- Kč za každý den 
prodlení. 

10.3 V případě, že dojde k porušení povinnosti Zhotovitele, která zakládá nárok 
Objednatele k okamžitému odstoupení od této Smlouvy, je Objednatel bez 
ohledu na skutečnost, zda využije svého práva na odstoupení od této 
Smlouvy, oprávněn účtovat Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 100 000,- Kč 
za každý jednotlivý případ porušení takové povinnosti. 

10.4 Za každé jednotlivé porušení povinností týkajících se ochrany obchodního 
tajemství je Objednatel oprávněn požadovat od Zhotovitele zaplacení 
smluvní pokuty, bez ohledu na to, zda Zhotovitel úmyslně nebo z nedbalosti 
porušil své povinnosti. Výše smluvní pokuty je dohodou smluvních stran 
stanovena na 100 000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti. 

10.5 V případě prodlení Objednatele s úhradou řádně vystavené faktury je 
Objednatel povinen uhradit Zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,02% z dlužné 
částky za každý den prodlení.  

10.6 Smluvní pokuta je splatná ve lhůtě 30 dnů od dne doručení o vyúčtování o 
smluvní pokutě. 



 

 Strana 10/15 

11. PODDODAVATELÉ 

11.1 Zhotovitel může pověřit plněním této Smlouvy jinou osobu, jestliže z povahy 
plnění nevyplývá nic jiného.  

11.2 Objednatel si vyhrazuje právo předem písemně odsouhlasit či neodsouhlasit 
poddodavatele s tím, že se zavazuje takový souhlas bezdůvodně neodepřít. 
V případě jeho odepření, však není Zhotovitel oprávněn pověřit plněním této 
Smlouvy jinou osobu. Za plnění poddodavatelů Zhotovitel odpovídá jako za 
své plnění, včetně odpovědnosti za důsledky vzniklé při porušení smluvních 
závazků. 

12. ZÁVAZKY SMLUVNÍCH STRAN 

12.1 Zhotovitel je povinen při plnění této Smlouvy postupovat svědomitě a s 
řádnou a odbornou péčí. Zhotovitel je povinen pověřit plněním závazků z této 
Smlouvy pouze ty své zaměstnance, kteří jsou k tomu odborně způsobilí. Při 
plnění této Smlouvy je Zhotovitel vázán touto Smlouvou, zákony, obecně 
závaznými právními předpisy, podmínkami stanovenými v povolení 
k hornické činnosti a pokyny Objednatele, pokud tyto nejsou v rozporu s 
těmito normami nebo zájmy Objednatele. Pro účely této Smlouvy se 
stanovuje, že pro plnění podle ní budou závazné veškeré platné ČSN (a EN) 
v celém rozsahu, a to i tehdy, jsou-li zcela nebo zčásti deklarovány jako 
pouze doporučené, nebude-li mezi Objednatelem a Zhotovitelem v 
konkrétním případě dohodnuto jinak.  

12.2 Objednatel, pracovníci Objednatele a Konzultanti Objednatele nejsou 
oprávněni zasahovat do činnosti Zhotovitele. Jsou však oprávněni dát 
pracovníkům Zhotovitele příkaz přerušit Práce, pokud odpovědný Zástupce 
Zhotovitele není dosažitelný a je-li ohrožena bezpečnost prováděného Díla, 
život nebo zdraví osob pracujících na realizaci Díla. Zhotovitel je dále vázán 
pokyny Objednatele týkajícími se způsobu provádění Díla Zhotovitelem ve 
smyslu § 2592 ObčZ. 

12.3 Zhotovitel je povinen včas písemně upozornit Objednatele na zřejmou 
nevhodnost jeho pokynů, jejichž následkem může vzniknout škoda, ohrožení 
termínů plnění stanovené touto Smlouvou nebo nesoulad se zákony nebo 
obecně závaznými právními předpisy. Pokud Objednatel navzdory tomuto 
upozornění trvá na svých pokynech, Zhotovitel neodpovídá za jakoukoli 
škodu vzniklou v této příčinné souvislosti.  

12.4 Po celou dobu plnění této Smlouvy Zhotovitel zodpovídá za dodržování 
bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a dodržování příslušných ustanovení 
zákoníku práce u svých zaměstnanců. Stejně tak odpovídá i za dodržování 
požární ochrany při plnění této Smlouvy. Zhotovitel i jeho zaměstnanci musí 
respektovat kontrolní činnost Objednatele přijímáním účinných opatření bez 
prodlení. 

12.5 Zhotovitel se zavazuje, že při své činnosti bude dbát, aby nebyla poškozena 
dobrá pověst Objednatele. Při plnění této Smlouvy musí Zhotovitel vždy 



 

 Strana 11/15 

sledovat zájmy Objednatele. Zhotovitel se zavazuje nevyvíjet jakékoliv 
aktivity, a to jak přímo, tak zprostředkovaně, které jsou v rozporu se zájmy 
Objednatele ve všech oblastech jeho činnosti. 

12.6 Zhotovitel není oprávněn použít ve svých dokumentech, prezentacích či 
reklamě odkazy na Objednatele nebo jakýkoliv jiný odkaz, který by mohl byť i 
nepřímo vést k identifikaci Objednatele, bez předchozího písemného 
souhlasu Objednatele. Výše uvedeným omezením není dotčena možnost 
Zhotovitele uvádět činnost dle této Smlouvy jako svou referenci ve svých 
nabídkách v zákonem stanoveném rozsahu, popřípadě rozsahu stanoveném 
zadavatelem. 

12.7 Pro účely této Smlouvy „vyšší moc“ znamená událost, která je mimo kontrolu 
Smluvní strany, nastalou po podpisu této Smlouvy, kterou nebylo možno 
předvídat, ke které došlo bez jejího zavinění, pokud nebyla způsobena její 
chybou či nedbalostí. Takovými událostmi se rozumí zejména války a 
revoluce, přírodní katastrofy, epidemie, karanténní omezení. Jestliže vznikne 
stav vyšší mocí na straně Zhotovitele, Zhotovitel bez zbytečného odkladu 
uvědomí Objednatele písemně o takových podmínkách a jejich příčině. 
Pokud není jinak stanoveno písemně Objednatelem, bude Zhotovitel 
pokračovat v realizaci svých závazků vyplývajících ze smluvního vztahu v 
rozsahu svých nejlepších možností a schopností a bude hledat alternativní 
prostředky pro realizaci té části plnění, kde brání vyšší moc. Pokud by 
podmínky vyšší moci trvaly déle než 90 dní, je Objednatel oprávněn od této 
Smlouvy odstoupit. 

12.8 Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami je činěna písemně, není-li 
touto Smlouvou stanoveno jinak. Písemná komunikace se činí v listinné nebo 
elektronické podobě prostřednictvím doporučené pošty, e-mailu nebo datové 
schránky na adresy či čísla Smluvních stran uvedená v záhlaví této Smlouvy. 
Písemná komunikace prostřednictvím doporučené pošty se bude považovat 
za řádně doručenou dnem, kdy je druhá Smluvní strana převezme od 
poštovního doručovatele. Neučiní-li tak, pak se považuje písemná 
komunikace dle této Smlouvy za doručenou patnáctého dne od podání 
písemné zprávy či dokumentu Smluvní stranou k poštovní přepravě. 

12.9 Zhotovitel není oprávněn postoupit ani převést jakákoliv svá práva či 
povinnosti vyplývající z této Smlouvy bez předchozího písemného souhlasu 
Objednatele. 

12.10 Smluvní strany sjednávají, že veškeré skutečnosti obchodní, ekonomické a 
technické povahy související se Smluvními stranami a všechny skutečnosti, o 
nichž se dozví v souvislosti s touto Smlouvou, které nejsou běžně dostupné v 
obchodních kruzích, jsou Smluvními stranami považovány za obchodní 
tajemství. Pro účely této Smlouvy jsou důvěrnými informacemi a obchodním 
tajemstvím všechny informace, které poskytne Objednatel Zhotoviteli, ať již v 
podobě materializované nebo dematerializované. Smluvní strany se zavazují: 

12.10.1 zachovat obchodní tajemství, a to až do doby, kdy se informace této povahy 
stanou obecně známými za předpokladu, že se tak nestane porušením 
povinnosti mlčenlivosti, 



 

 Strana 12/15 

12.10.2 použít informace uvedené povahy pouze pro činnosti související s přípravou 
a plněním této Smlouvy, dále tyto informace nerozšiřovat ani 
nereprodukovat, nezpřístupnit je jiným osobám ani je nevyužít pro sebe či 
pro jinou osobu, 

12.10.3 omezit počet svých zaměstnanců pro styk s těmito chráněnými informacemi 
a přijmout účinná opatření pro zamezení jejich úniku, případně zabezpečit, 
aby i tyto osoby považovaly uvedené informace za důvěrné a zachovávaly o 
nich mlčenlivost. 

12.11 Zhotovitel se zavazuje provést likvidaci či uložení veškerých odpadů 
vzniklých při plnění této Smlouvy. Zhotovitel je povinen v této souvislosti vést 
evidenci o všech druzích odpadů vzniklých z jeho činnosti a vést evidenci o 
způsobu jejich zneškodňování. 

12.12 Zhotovitel je povinen pravidelně kontrolovat stav a čistotu Staveniště a 
sousedících objektů, prostor a komunikací a udržovat zde pořádek a čistotu. 
Případné škody na Staveništi a sousedících objektech, prostorách a 
komunikacích způsobené při realizaci stavebních prací odstraní Zhotovitel na 
vlastní náklady ihned po vzniku škody. Pokud tak Zhotovitel neučiní, má 
Objednatel právo tyto škody odstranit sám či prostřednictvím třetích osob a 
náklady vzniklé Objednateli s odstraňováním škod Zhotovitel uhradí 
Objednateli. 

12.13 Zhotovitel se zavazuje dodržet při provádění prací veškeré podmínky a 
připomínky vyplývající z povolení k hornické činnosti či pokynů příslušných 
úřadů. Pokud nesplněním těchto podmínek či pokynů vznikne Objednateli 
škoda, uhradí ji Zhotovitel Objednateli v plném rozsahu. 

12.14 Veškeré používané technologické vybavení Zhotovitele musí mít platnou 
revizi. Tato bude před započetím prací předložena Objednateli. 

12.15 Zhotovitel je po celou dobu plnění této Smlouvy povinen vést deník prací v 
souladu s příslušnými obecně platnými předpisy. Deník bude po dobu plnění 
této Smlouvy přístupný na Staveništi pro Objednatele, příp. pro jím 
pověřeného zástupce, zejména pro kontrolu v něm provedených zápisů či 
pro provedení zápisů. Objednatel obdrží první čitelný průpis každého zápisu 
do deníku. 

12.16 Objednatel je oprávněn dle § 2593 ObčZ provádět průběžné kontroly při 
provádění prací. Objednatel je také oprávněn dle § 2626 ObčZ zkontrolovat: 

12.16.1 dokončení rozhodujících prací,  

12.16.2 dokončení prací, které budou dalším postupem zakryty, a  

12.16.3 provedení všech předepsaných zkoušek.  

12.17 Zhotovitel je povinen přizvat Objednatele ke kontrole nejméně 3 pracovní dny 
před jejím konáním. Zjistí-li Objednatel, že Zhotovitel provádí práce v rozporu 
se svými povinnostmi, je Objednatel oprávněn požadovat, aby Zhotovitel 
odstranil dosud vzniklé vady a prováděl práce řádným způsobem. Jestliže 
Zhotovitel tak neučiní ani v přiměřené lhůtě mu k tomu poskytnuté, bude 



 

 Strana 13/15 

takový postup považován za podstatné porušení této Smlouvy a Objednatel 
je z tohoto důvodu oprávněn odstoupit od této Smlouvy.  

12.18 Objednatel přebírá odpovědnost za radiační ochranu pracovníků Zhotovitele. 

12.19 Zhotovitel se zavazuje: 

12.19.1 informovat neprodleně Objednatele o všech skutečnostech majících vliv na 
plnění dle této Smlouvy, 

12.19.2 plnit řádně a ve stanovených termínech své povinnosti vyplývající z této 
Smlouvy, 

12.19.3 požádat včas Objednatele o potřebnou součinnost za účelem řádného plnění 
této Smlouvy, 

12.19.4 na vyžádání Objednatele se zúčastnit osobní schůzky, pokud Objednatel 
požádá o schůzku nejpozději 5 pracovních dnů předem. V mimořádně 
naléhavých případech je možno tento termín po dohodě obou Smluvních 
stran zkrátit. 

13. PŘECHOD VLASTNICTVÍ A NEBEZPEČÍ ŠKODY 

13.1 Vlastnictví k předmětu plnění náleží od počátku vytváření plnění Objednateli.  

13.2 Zhotovitel nese nebezpečí škody na předmětu plnění až do okamžiku 
podpisu protokolu o předání a převzetí Objednatelem. Podpisem protokolu o 
předání a převzetí přechází nebezpečí škody na plnění na Objednatele. 

14. POJIŠTĚNÍ PŘI PLNĚNÍ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY 

14.1 Zhotovitel je povinen být po celou dobu trvání této Smlouvy pojištěn proti 
škodám způsobeným jeho činností či nečinností, a to minimálně ve výši 
pojistného plnění 10 mil. Kč. 

14.2 Při vzniku pojistné události zabezpečuje ihned po jejím vzniku veškeré úkony 
vůči pojistiteli Zhotovitel. 

14.3 Objednatel je povinen poskytnout v souvislosti s pojistnou událostí Zhotoviteli 
veškerou součinnost, která je v jeho možnostech. 

15. DOBA TRVÁNÍ TÉTO SMLOUVY 

15.1 Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními 
stranami a účinnosti okamžikem jejího zveřejnění v registru smluv v souladu 
s ustanovením § 6 zákona č. 340/2015 Sb., zákon o registru smluv, 
v platném znění. 

15.2  Tato Smlouva se uzavírá na dobu určitou, v souladu  s plněním dle článku 5 
Smlouvy.  

15.3 Tato Smlouva zaniká předčasně před sjednanou dobou trvání ze zákonných 
důvodů, písemnou dohodou Smluvních stran, nebo z důvodů uvedených v 
této Smlouvě a dále odstoupením:  



 

 Strana 14/15 

15.3.1 Objednatele, pokud Zhotovitel bude déle než 30 dnů v prodlení s předáním 
dílčího plnění dle této Smlouvy, 

15.3.2 Objednatele, pokud Zhotovitel bude déle než 30 dnů v prodlení s 
odstraněním vad plnění dle této Smlouvy nebo opakovaně, tj. nejméně 2 
krát, bude v prodlení s odstraněním vad plnění, 

15.3.3 Objednatele, pokud jakost dodaného plnění opakovaně, tj. nejméně 2 krát, 
vykáže nižší než smluvenou jakost,  

15.3.4 Objednatele, pokud Zhotovitel opakovaně, tj. nejméně 2 krát, poruší svou 
povinnost dle této Smlouvy, 

15.3.5 Objednatele, je-li Zhotovitel v likvidaci nebo vůči jeho majetku probíhá 
insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku nebo 
insolvenční návrh byl zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě 
nákladů insolvenčního řízení, nebo byl konkurs zrušen proto, že majetek byl 
zcela nepostačující nebo byla zavedena nucená správa podle zvláštních 
právních předpisů, 

15.3.6 Objednatele bez uvedení důvodu. V případě odstoupení od Smlouvy podle 
tohoto článku zaplatí Objednatel Zhotoviteli část ceny Díla prokazatelně 
pokrývající části realizované Zhotovitelem k datu odstoupení a přiměřené 
náklady vynaložené Zhotovitelem na vyklizení pracoviště. 

16. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 

16.1 Tato Smlouva se řídí právním řádem České republiky. Pokud není v této 
Smlouvě dohodnuto jinak, řídí se příslušnými ustanoveními ObčZ. Veškeré 
spory mezi Smluvními stranami vzniklé z této Smlouvy nebo v souvislosti s 
ní, budou řešeny pokud možno nejprve smírně.  

16.2 Zhotovitel bere na vědomí, že Objednatel je jako zadavatel veřejné zakázky 
povinen v souladu s § 219 ZZVZ uveřejnit na profilu zadavatele tuto Smlouvu 
včetně všech jejích změn a dodatků, výši skutečně uhrazené ceny za plnění 
veřejné zakázky. 

16.3 Smluvní strany se dohodly, že místně příslušným soudem pro řešení 
případných sporů bude soud příslušný dle místa sídla Objednatele.  

16.4 Smluvní strany tímto prohlašují, že neexistuje žádné ústní ujednání, smlouva 
či řízení některé Smluvní strany, které by nepříznivě ovlivnilo výkon 
jakýchkoliv práv a povinností dle této Smlouvy. Zároveň potvrzují svým 
podpisem, že veškerá ujištění a dokumenty dle této Smlouvy jsou pravdivé, 
platné a právně vymahatelné. 

16.5 Tato Smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech, z nichž každý bude 
považován za prvopis. Každá Smluvní strana obdrží po dvou stejnopisech 
této Smlouvy. 

16.6 Na důkaz toho, že Smluvní strany s obsahem této Smlouvy souhlasí, rozumí 
jí a zavazují se k jejímu plnění, připojují své podpisy a prohlašují, že tato 
Smlouva byla uzavřena podle jejich svobodné a vážné vůle prosté tísně. 



 

 Strana 15/15 

17. PŘÍLOHY 

17.1 Právní vztahy a povinnosti smluvních stran se kromě ustanovení této 
Smlouvy řídí níže uvedenými přílohami s aktuálním zněním dokumentů, které 
tvoří nedílnou součást této Smlouvy: 

Příloha č. 1 Technické řešení Díla a způsob jeho provedení 

Příloha č. 2 Parametry betonové směsi 

Příloha č. 3 Výkaz výměr a jednotkové ceny  

Příloha č. 4 Předpisy SÚRAO  

 

 

17.2 Výše uvedené přílohy se vzájemně doplňují a vysvětlují. V případě 
nejednoznačnosti nebo rozporu mají přednost ustanovení této Smlouvy před 
ustanoveními výše uvedených příloh. Ustanovení příloh mají navzájem 
přednost ve výše uvedeném pořadí. 

 

 

V Praze dne  

 

V Praze dne 

 

Za Objednatele: Za Zhotovitele: 

 

........................................ 

RNDr. Jiří Slovák, ředitel 

 

........................................ 

Ing. Václav Eis - jednatel