Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Část 2 Požadavky zadavatele na smlouvu Strana 1/15 SMLOUVA O DÍLO uzavřená podle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen ObčZ), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Smlouva“) Číslo smlouvy SÚRAO: SO2017-092 Číslo smlouvy EREBOS, spol. s r.o.: 529/878 1. SMLUVNÍ STRANY Objednatel: Česká republika – Správa úložišť radioaktivních odpadů Sídlo: Dlážděná 6, 110 00 Praha 1 IČ: 66000769 Jehož jménem jedná: RNDr. Jiří Slovák, ředitel Jména osob pověřených k jednání ve věcech smluvních: RNDr. Jiří Slovák, ředitel Jména osob pověřených k jednání ve věcech technických: Ing. Martin Březina, Vedoucí projektu Objednatele Ing. Petr Pavlovič, Zástupce vedoucího projektu Objednatele bankovní spojení: ČNB, Na Příkopě 28, Praha 1 číslo účtu: xxxxxxxxxxxxxxx není plátce DPH (dále jako „Objednatel“) na straně jedné Zhotovitel: EREBOS – podpovrchová výstavba, spol. s r.o. Sídlo: Ida 916, Rtyně v Podkrkonoší IČ: 15038246, DIČ: CZ15038246 Jehož jménem jedná: Ing. Václav Eis - jednatel Jména osob pověřených k jednání ve věcech smluvních: Ing. Václav Eis - jednatel Jména osob pověřených k jednání ve věcech technických: Ing. Václav Eis - jednatel, Vedoucí projektu Zhotovitele Jan Horáček, Zástupce vedoucího projektu Zhotovitele Strana 2/15 Obchodní rejstřík: Krajský soud v Hradci Králové, odd.C, vložka č. 507 Bankovní spojení: KB a.s., pobočka Trutnov Číslo účtu.: xxxxxxxxxxxxxxxx Je plátce DPH (dále jen jako „Zhotovitel“) na straně druhé (Objednatel a Zhotovitel jednotlivě jako „Smluvní strana“ a společně jako „Smluvní strany“) uzavřely tuto Smlouvu o dílo na ÚRAO Richard - Stabilizace komor s uloženými radioaktivními odpady částí komor K21/1- segment I. a K22/1 – segment IV. Tato Smlouva byla uzavřena na základě přímého oslovení k plnění veřejné zakázky malého rozsahu dle § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění (dále jen „ZZVZ“). Smlouva byla uzavřena s uchazečem, jehož nabídka v rámci průzkumu trhu byla vyhodnocena jako nejvýhodnější. Účelem této stavební zakázky je stabilizovat ukládací komory: K 21/1, segment I. a K 22/1, segment IV. s již uloženými ukládacími obalovými soubory (UOS) s radioaktivními odpady (RAO) tak, aby v případě průniku vody do těchto prostor úložiště se zabránilo uvolnění radionuklidů do životního prostředí. Stabilizace bude provedena pomocí speciální betonové směsi a výplňové injektáže tak, aby byl zajištěn dokonalý kontakt těchto výplňových materiálů s UOS a s příslušnými stěnami i počvou ukládacích komor v důlních prostorách úložiště radioaktivních odpadů (ÚRAO) Richard. 2. PŘEDMĚT SMLOUVY 2.1 Předmětem této Smlouvy je zhotovení díla Zhotovitelem pro Objednatele v rozsahu článků 2.1.1 až 2.1.5 a v souladu se specifikací uvedenou v příloze č. 1 a 2 Smlouvy. Dílo zahrnuje: 2.1.1 Vybudování železobetonových zdí u jednotlivých komor zaplněných UOS. Tyto zdi budou sloužit jako ztracené bednění pro betonáž. 2.1.2 Montáž ztraceného betonovacího potrubí, odvzdušňovacích a injektážních trubek. 2.1.3 Vyplnění stanovených komor speciální betonovou směsí a provedení výplňové injektáže po dokončení betonážních prací. 2.1.4 Průběžné ověřování kvality betonové směsi, odběr svědečných vzorků. 2.1.5 Úklid pracoviště Strana 3/15 2.2 Předmět díla je členěn na dvě dílčí plnění. První dílčí (DP1) plnění zahrnuje stabilizaci komory č. K21/1 a druhé dílčí plnění (DP2) stabilizaci komory č. K22/1. 2.3 Zhotovitel se zavazuje provádět práce dle této Smlouvy s maximální úsporností a optimalizací navrhovaného řešení tak, aby dosáhl hospodárných nákladů na provedení Díla. 2.4 Objednatel se zavazuje zaplatit za Dílo provedené v souladu s touto Smlouvou sjednanou cenu. 3. CENA DÍLA 3.1 Cena za provedení Díla je stanovena na základě výkazu výměr a jednotkových cen, které jsou uvedeny v příloze č. 3 Smlouvy a činí 2.970 290,- Kč bez DPH, které bude připočteno ve výši dle právních předpisů účinných ke dni zdanitelného plnění. 3.1.1 dílčí plnění DP1 činí 1.306 620,- Kč (bez DPH) 3.1.2 dílčí plnění DP2 činí 1.663 670,- Kč (bez DPH) 3.2 Zhotovitel výslovně prohlašuje a ujišťuje Objednatele, že sjednané jednotkové ceny uvedené v příloze č. 3 již v sobě zahrnují nejen veškeré režijní náklady Zhotovitele spojené s plněním dle této Smlouvy, ale také i dostatečnou míru zisku zajišťující řádné plnění této Smlouvy z jeho strany. Sjednané jednotkové ceny jsou cenou konečnou, nejvýše přípustnou, která nemůže být změněna. 3.3 V případě, že skutečné výměry nebudou odpovídat hodnotám uvedeným v příloze č. 4, bude fakturovaná částka za dílčí plnění upravena podle skutečných výměr a podle jednotkových cen uvedených v příloze č. 4. Rovněž tak bude upravena i smluvní cena dodatkem smlouvy podle skutečných výměr. 4. PLATEBNÍ PODMÍNKY 4.1 Daňové doklady budou vystavovány Zhotovitelem vždy za příslušné dílčí plnění převzaté Objednatelem bez jakýchkoliv vad. Nedílnou součástí každého daňového dokladu budou protokoly o předání a převzetí dílčího plnění potvrzené Vedoucím projektu Objednatele, ve kterých budou kromě jiného uvedeny skutečné výměry provedených prací. 4.2 Smluvní strany sjednávají právo Objednatele dočasně nehradit Zhotoviteli částku ve výši 10 % z ceny vyúčtovaných dílčích plnění v jednotlivých daňových dokladech (bez DPH), jako tzv. pozastávku k zajištění závazků vyplývajících pro Zhotovitele z této Smlouvy. V případě nesplnění závazků vyplývajících pro Zhotovitele z této Smlouvy, je Objednatel oprávněn využít tuto pozastávku k nápravě porušení těchto závazků. Zbylá část pozastávky bude Objednatelem uhrazena Zhotoviteli na základě písemných žádostí Strana 4/15 Zhotovitele, přičemž Zhotovitel je oprávněn požádat Objednatele o uhrazení nejdříve v následujících termínech: 4.2.1 100% z pozastávky uvolní Objednatel po uplynutí 30 dnů ode dne posledního dílčího plnění díla, ne však dříve než budou odstraněny všechny vady a nedodělky uvedené v protokolech o předání a převzetí všech dílčích plnění. 4.3 Daňový doklad musí obsahovat číslo této Smlouvy, náležitosti řádného daňového dokladu podle příslušných právních předpisů, zejména pak zákona o dani z přidané hodnoty a zákona o účetnictví v platném znění. V případě, že daňový doklad nebude mít odpovídající náležitosti nebo nebude vystaven v souladu s touto Smlouvou, je Objednatel oprávněn zaslat jej ve lhůtě splatnosti zpět k doplnění Zhotoviteli, aniž se dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného doručení náležitě doplněného či opraveného daňového dokladu Objednateli. 4.4 Splatnost daňového dokladu vystaveného Zhotovitelem je 21 dní ode dne jeho doručení Objednateli, spolu s veškerými požadovanými dokumenty, a to doporučeným dopisem, na adresu sídla Objednatele, či na jiné místo uvedené Objednatelem. Zaplacením se pro účely této Smlouvy rozumí den odepsání příslušné částky z účtu Objednatele. 4.5 Objednatel neposkytuje Zhotoviteli jakékoliv zálohy na cenu na plnění. 5. DOBA A MÍSTO PLNĚNÍ 5.1 Zhotovitel je povinen provést a předat DP1 do 22. 12. 2017 a DP2 do 28. 02. 2018. Zhotovitel ukončí svoji činnost vyklizením a předáním pracoviště do 31. 03. 2018. 5.2 Předání a převzetí prací se uskuteční na pracovišti Úložiště radioaktivních odpadů Richard, Na Bídnici 2, 412 01 Litoměřice. 6. KONTROLNÍ DNY A KONZULTACE 6.1 Objednatel a Zhotovitel se budou scházet na kontrolních dnech, které se budou konat během realizace jednou týdně, mimo dobu realizace jednou za měsíc. Na kontrolních dnech bude kontrolován stav plnění Smlouvy Zhotovitelem. Programem kontrolních dnů bude zhodnocení dosaženého postupu, současné a předpokládané těžkosti, výsledky zkoušek betonové směsi a další účelné náměty. 6.2 Kontrolních dnů se zúčastní zástupce Objednatele, Konzultanti Objednatele pracovníci Zhotovitele, případně zástupci Subdodavatelů, bude-li to v daném případě potřebné nebo Objednatelem požadováno. Kontrolních dnů se mohou zúčastnit zástupci příslušných státních orgánů. 6.3 Kontrolní dny se budou konat v kancelářích Objednatele nebo Zhotovitele anebo na pracovišti. Kontrolní den, pokud nebude na předcházejícím kontrolním dnu dohodnut termín a místo konání, svolává nejméně 5 (pět) Strana 5/15 Dnů před termínem konání Zhotovitel, který rovněž jednání kontrolního dne řídí. Zápisy z kontrolních dnů budou pořízeny Zhotovitelem a podepsány Vedoucími projektu smluvních stran. 6.4 Bude-li to zapotřebí, budou se konat konzultace nebo další mimořádné kontrolní dny. Doba a místo konání takovýchto technických konzultací nebo mimořádných kontrolních dnů budou vzájemně dohodnuty podle tématu, který bude projednáván s tím, že pro jejich průběh platí přiměřeně ustanovení o pravidelných kontrolních dnech. 6.5 První konzultace - vstupní jednání se bude konat do 10 (deseti) Dnů po podepsání Smlouvy. 7. PODMÍNKY PLNĚNÍ, PŘEDÁNÍ PLNĚNÍ 7.1 Vedoucí projektu Zhotovitele vyzve Vedoucího projektu Objednatele k převzetí řádně dokončených dílčích plnění písemně nejméně 5 pracovních dní před navrženým termínem jejich předání a převzetí. Objednatel navržený termín předání a převzetí dílčích plnění Zhotoviteli potvrdí nebo mu oznámí jiný termín jejich předání a převzetí, který nebude později než 10 dnů od Zhotovitelem navrženého termínu předání a převzetí dílčích plnění. 7.2 Před převzetím dílčího plnění Objednatelem je Zhotovitel povinen umožnit Objednateli provedení kontroly funkce všech částí dílčího plnění bez jakýchkoliv překážek a ve věcném a časovém rozsahu, který určí Objednatel. Zhotovitel je povinen se kontroly funkce všech částí plnění aktivně zúčastnit a v průběhu kontroly přijímat taková opatření, která umožní kontrolu dokončit. Objednatel je oprávněn kdykoliv kontrolu plnění funkce jednotlivých částí plnění přerušit, pokud zjistí, že kontrolovaná část plnění není zcela dokončena včetně všech vazeb na ostatní části plnění nebo její kontrolu nelze provést. 7.3 Zhotovitel je povinen nejméně 5 dnů před navrženým termínem předání a převzetí dílčího plnění předat Objednateli veškeré doklady, k jejichž předání je povinen, a to nejméně ve dvou kopiích a v členění a s náležitostmi podle požadavků Objednatele. 7.4 O průběhu předání a převzetí dílčích plnění pořídí Objednatel protokol. Protokol musí obsahovat minimálně tyto náležitosti: 7.4.1 údaje o Zhotoviteli a Objednateli, 7.4.2 popis dílčího plnění, které je předmětem předání a převzetí, 7.4.3 prohlášení Objednatele, zda dílčí plnění přejímá nebo nepřejímá, 7.4.4 podpisy osob oprávněných jednat za Objednatele a Zhotovitele ve věcech technických. 7.5 Objednatel je oprávněn odmítnout převzít dílčí plnění, pokud má vady nebo nedodělky. Má-li dílčí plnění, které je předmětem předání a převzetí, vady nebo nedodělky, musí protokol obsahovat i tyto náležitosti: Strana 6/15 7.5.1 soupis zjištěných vad a nedodělků včetně určení, které vady a nedodělky brání, a které nebrání užívání dílčího plnění Objednatelem, 7.5.2 vyjádření Objednatele, zda dílčí plnění odmítá převzít, či je přejímá i s vadami a nedodělky. 7.6 V případě, že Objednatel neodmítne dílčí plnění převzít, ačkoli k tomu byl dle článku 8.5 oprávněn, je Zhotovitel povinen odstranit vady dílčího plnění nejpozději do 10 dnů od převzetí dílčího plnění Objednatelem. 7.7 Objednatel je oprávněn převzít částečné dílčí plnění, pokud tak učiní, tato skutečnost se vyznačí v protokolu o předání a převzetí částečného dílčího plnění. Zhotovitel je povinen dokončit a předat Objednateli zbývající část dílčího plnění nejpozději v dodací lhůtě sjednané v této Smlouvě. 7.8 Při předání dílčího plnění předá Zhotovitel Objednateli veškeré doklady a dokumenty, které se k dílčímu plnění vztahují a jež jsou obvyklé, nutné či vhodné k převzetí a k využití dílčího plnění, a to zejména: 7.8.1 zápisy a výsledky v projektu uvedených měření, 7.8.2 deník prací, 7.8.3 další obvyklé doklady. 7.9 Nevyklidí-li Zhotovitel staveniště ve sjednaném termínu, je Objednatel oprávněn zabezpečit vyklizení staveniště třetí osobou a náklady s tím spojené uhradí Objednateli Zhotovitel. 8. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY, ODPOVĚDNOST ZA VADY 8.1 Zhotovitel zaručuje a odpovídá za to, že předané plnění: 8.1.1 bude možno použít v podmínkách České republiky, 8.1.2 bude mít požadované, popř. právními předpisy stanovené, vlastnosti, 8.1.3 bude v souladu s právními předpisy a technickými normami platnými v České republice, 8.1.4 bude způsobilé pro použití k určenému či obvyklému účelu, 8.1.5 bude bez vad. 8.2 Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku za provedené práce po dobu tří let od předání a převzetí. Zárukou přejímá Zhotovitel závazek, že dodané práce budou po tuto dobu způsobilé pro použití ke smluvenému, jinak k obvyklému účelu, a že si zachovají smluvené, jinak obvyklé vlastnosti. Zhotovitel odpovídá za jakoukoliv vadu, jež se vyskytne v době trvání záruky. Objednatel je povinen záruční vady oznámit Zhotoviteli nejpozději do 30 dnů od jejich zjištění. Záruční doba neběží po dobu, po kterou Objednatel nemůže práce užívat pro vady, za které odpovídá Zhotovitel. 8.3 Práce mají vady, jestliže nebyly provedeny v souladu s touto Smlouvou nebo porušil-li Zhotovitel tuto Smlouvu. Za vady se považují i vady v návodech (manuálech) k použití, dokladech, dokumentech a v projektové dokumentaci. Strana 7/15 8.4 Objednatel je povinen ve lhůtě 14 dnů od převzetí zkontrolovat práce s odbornou péčí. Jakékoliv zjištěné zjevné vady či nedostatky je Objednatel povinen v této lhůtě oznámit Zhotoviteli. Zhotovitel odpovídá za zjištěné vady či nedostatky, jež mu Objednatel oznámil v této lhůtě. 8.5 Zhotovitel v rámci odpovědnosti za vady odpovídá za vady, které mají práce v okamžiku jejich převzetí Objednatelem, i když se vada stane zjevnou až po této době. Zhotovitel odpovídá rovněž za jakoukoli vadu, jež vznikne po okamžiku převzetí práce Objednatelem, jestliže je způsobena porušením povinnosti Zhotovitele. Objednatel je povinen takto zjištěné vady oznámit Zhotoviteli nejpozději do 30 dnů od jejich zjištění. 8.6 Zhotovitel prohlašuje, že práce nebudou mít žádné právní vady, zejména že 8.6.1 nebudou zatíženy právy třetích osob, 8.6.2 Objednatel bude oprávněn práce užívat a umožnit jejich užívání dále třetím osobám, aniž by byl povinen uzavírat s třetími osobami zvláštní smlouvy a aniž by mu vůči třetím osobám vznikaly jakékoli jiné závazky. 8.7 Objednatel je povinen jakékoliv zjištěné právní vady oznámit Zhotoviteli nejpozději do 30 dnů od jejich zjištění. Zhotovitel odpovídá za zjištěné právní vady, jež mu Objednatel oznámil v této lhůtě. 8.8 Zhotovitel je povinen Objednatele bezodkladně informovat o možných nevhodných a nebezpečných vlivech, které mohou způsobit nahlášené vady. 8.9 Zhotovitel je povinen odstranit vady v následující lhůtě od oznámení vady Zhotoviteli: 8.9.1 v pracovní dny nejpozději do 2 dnů, 8.9.2 ve dnech odpočinku a pracovního klidu nejpozději do 3 dnů. 8.10 O odstranění reklamované vady sepíše Objednatel zápis, ve kterém potvrdí odstranění vady nebo uvede důvody, pro které odmítá uznat vadu za odstraněnou. Neodstraní-li Zhotovitel vady v této lhůtě nebo oznámí-li Zhotovitel před uplynutím této lhůty Objednateli, že vady neodstraní, je Objednatel oprávněn odstoupit od této Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny. Současně je Objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady jinou odbornou právnickou nebo fyzickou osobu, přičemž veškeré takto vzniklé náklady na odstranění vady uhradí Objednateli Zhotovitel. 8.11 Odstoupení je vůči Zhotoviteli účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno písemné prohlášení Objednatele o odstoupení od této Smlouvy. V případě odstoupení od této Smlouvy se účinnost této Smlouvy ukončí ode dne doručení odstoupení druhé smluvní straně. 8.12 Zhotovitel je povinen poskytnout Objednateli přiměřenou slevu z ceny ve lhůtě 10 dnů od uplatnění tohoto nároku. Výše slevy z ceny odpovídá rozdílu mezi hodnotou, kterou by měly práce bez vad, a hodnotou, kterou mají práce s vadami, přičemž pro určení hodnot je rozhodující doba předání prací Objednateli. V případě, že se Smluvní strany neshodnou na výši slevy z ceny ani do 5 dnů od uplatnění nároku na slevu z ceny, Smluvní strany se Strana 8/15 dohodly, že tuto slevu stanoví znaleckým posudkem znalec vybraný ze seznamu znalců Objednatelem. Objednatel i Zhotovitel budou považovat takto stanovenou slevu za závaznou a neměnnou. Náklady na vyhotovení odborného nálezu ponese Zhotovitel. Zhotovitel je povinen pak poskytnout Objednateli přiměřenou slevu z ceny ve lhůtě 5 dnů od obdržení znaleckého posudku. Za každý den prodlení Zhotovitele s úhradou slevy, je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky. 8.13 Nebyla-li do okamžiku uplatnění reklamace uhrazena celá cena plnění, Objednatel: 8.13.1 není v prodlení s úhradou ceny až do vyřešení reklamace, 8.13.2 není povinen platit cenu ve výši odpovídající jeho nároku na slevu, jestliže reklamace bude vyřešena poskytnutím slevy z ceny. 8.14 Uhradil-li Objednatel cenu před uplatněním reklamace, může požadovat vrácení plateb do výše slevy nebo v případě odstoupení její plnou výši spolu s úrokem ve výši 0,1 % denně z vracené částky, a to od okamžiku zaplacení ceny do doby vrácení plateb ceny. 8.15 Uplatněním nároku z odpovědnosti za vady není dotčen nárok Objednatele na náhradu škody a ušlého zisku. 8.16 Veškeré činnosti nutné či související s reklamací vad činí Zhotovitel sám na své náklady v součinnosti s Objednatelem a v jeho provozní době tak, aby svými činnostmi neohrozil nebo neomezil činnost Objednatele. 9. ZMĚNOVÉ ŘÍZENÍ 9.1 Vedoucí projektu Objednatele má právo navrhovat a následně požadovat po vedoucím projektu Zhotovitele provést jakoukoli Změnu Díla za předpokladu, že takováto Změna Díla zapadá do všeobecného rozsahu dodávky a nesestává z prací s ním nespojených a že je technicky proveditelná, přičemž se vezme v úvahu stav provádění Díla a technická slučitelnost plánované změny s popisem Díla uvedeným ve Smlouvě. 9.2 Zhotovitel může v průběhu svého plnění Smlouvy navrhnout Objednateli jakoukoli Změnu Díla, kterou Zhotovitel považuje za nezbytnou. Objednatel může podle svého uvážení schválit nebo odmítnout jakoukoli změnu, navrhovanou Zhotovitelem. 9.3 Žádná úprava, jež byla nutná v důsledku vadného nebo neúplného plnění Zhotovitele v rámci plnění jeho závazků ze Smlouvy, nebude považována za Změnu Díla ve smyslu článku 9 a tato úprava nebude mít za následek jakoukoli úpravu Smluvní ceny nebo termínů plnění Smlouvy. 9.4 Změny Díla navržené Objednatelem 9.4.1 Navrhne-li změnu ve smyslu článku 9.1 Objednatel, zašle Zhotoviteli žádost, kterou požádá Zhotovitele o vypracování “Návrhu Změny Díla” a jeho předložení Vedoucímu projektu Objednatele v co nejkratším možném termínu. Návrh bude zahrnovat: Strana 9/15 a) stručný popis Změny Díla; b) dopady na termín dokončení Díla; c) odhadované náklady na Změnu Díla; d) dopad na jakákoli ustanovení Smlouvy. 9.4.2 Po obdržení “Návrhu Změny Díla” se Objednatel a Zhotovitel vzájemně dohodnou/nedohodnou na realizaci Změny Díla. 9.5 Změny Díla navržené Zhotovitelem 9.5.1 Navrhne-li Zhotovitel Změnu Díla ve smyslu článku 9.2, předloží Vedoucímu projektu Objednatele písemnou žádost s udáním důvodů navrhované Změny Díla a uvedením informací specifikovaných v článku 9.4.1. 9.5.2 Po předložení “Návrhu Změny Díla” Zhotovitele Vedoucímu projektu Objednatele se bude postupovat obdobným způsobem jako v článku 9.4.2. 9.6 Výpočet nákladů Změny Díla 9.6.1 Ceny jakékoli Změny Díla (vícenáklady či méněnáklady) budou mezi Stranami dohodnuty ve formě dodatku k této smlouvě. 9.6.2 Zvýšení nebo snížení Smluvní ceny, ke kterému došlo v důsledku změnového řízení, bude zúčtováno v konečné faktuře. 10. SANKCE 10.1 V případě prodlení Zhotovitele s provedením kteréhokoliv dílčího plnění dle této Smlouvy je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z celkové ceny díla, za každý den prodlení. 10.2 V případě prodlení Zhotovitele s odstraněním vad prací, je Objednatel oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 5 000,- Kč za každý den prodlení. 10.3 V případě, že dojde k porušení povinnosti Zhotovitele, která zakládá nárok Objednatele k okamžitému odstoupení od této Smlouvy, je Objednatel bez ohledu na skutečnost, zda využije svého práva na odstoupení od této Smlouvy, oprávněn účtovat Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 100 000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení takové povinnosti. 10.4 Za každé jednotlivé porušení povinností týkajících se ochrany obchodního tajemství je Objednatel oprávněn požadovat od Zhotovitele zaplacení smluvní pokuty, bez ohledu na to, zda Zhotovitel úmyslně nebo z nedbalosti porušil své povinnosti. Výše smluvní pokuty je dohodou smluvních stran stanovena na 100 000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti. 10.5 V případě prodlení Objednatele s úhradou řádně vystavené faktury je Objednatel povinen uhradit Zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,02% z dlužné částky za každý den prodlení. 10.6 Smluvní pokuta je splatná ve lhůtě 30 dnů od dne doručení o vyúčtování o smluvní pokutě. Strana 10/15 11. PODDODAVATELÉ 11.1 Zhotovitel může pověřit plněním této Smlouvy jinou osobu, jestliže z povahy plnění nevyplývá nic jiného. 11.2 Objednatel si vyhrazuje právo předem písemně odsouhlasit či neodsouhlasit poddodavatele s tím, že se zavazuje takový souhlas bezdůvodně neodepřít. V případě jeho odepření, však není Zhotovitel oprávněn pověřit plněním této Smlouvy jinou osobu. Za plnění poddodavatelů Zhotovitel odpovídá jako za své plnění, včetně odpovědnosti za důsledky vzniklé při porušení smluvních závazků. 12. ZÁVAZKY SMLUVNÍCH STRAN 12.1 Zhotovitel je povinen při plnění této Smlouvy postupovat svědomitě a s řádnou a odbornou péčí. Zhotovitel je povinen pověřit plněním závazků z této Smlouvy pouze ty své zaměstnance, kteří jsou k tomu odborně způsobilí. Při plnění této Smlouvy je Zhotovitel vázán touto Smlouvou, zákony, obecně závaznými právními předpisy, podmínkami stanovenými v povolení k hornické činnosti a pokyny Objednatele, pokud tyto nejsou v rozporu s těmito normami nebo zájmy Objednatele. Pro účely této Smlouvy se stanovuje, že pro plnění podle ní budou závazné veškeré platné ČSN (a EN) v celém rozsahu, a to i tehdy, jsou-li zcela nebo zčásti deklarovány jako pouze doporučené, nebude-li mezi Objednatelem a Zhotovitelem v konkrétním případě dohodnuto jinak. 12.2 Objednatel, pracovníci Objednatele a Konzultanti Objednatele nejsou oprávněni zasahovat do činnosti Zhotovitele. Jsou však oprávněni dát pracovníkům Zhotovitele příkaz přerušit Práce, pokud odpovědný Zástupce Zhotovitele není dosažitelný a je-li ohrožena bezpečnost prováděného Díla, život nebo zdraví osob pracujících na realizaci Díla. Zhotovitel je dále vázán pokyny Objednatele týkajícími se způsobu provádění Díla Zhotovitelem ve smyslu § 2592 ObčZ. 12.3 Zhotovitel je povinen včas písemně upozornit Objednatele na zřejmou nevhodnost jeho pokynů, jejichž následkem může vzniknout škoda, ohrožení termínů plnění stanovené touto Smlouvou nebo nesoulad se zákony nebo obecně závaznými právními předpisy. Pokud Objednatel navzdory tomuto upozornění trvá na svých pokynech, Zhotovitel neodpovídá za jakoukoli škodu vzniklou v této příčinné souvislosti. 12.4 Po celou dobu plnění této Smlouvy Zhotovitel zodpovídá za dodržování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a dodržování příslušných ustanovení zákoníku práce u svých zaměstnanců. Stejně tak odpovídá i za dodržování požární ochrany při plnění této Smlouvy. Zhotovitel i jeho zaměstnanci musí respektovat kontrolní činnost Objednatele přijímáním účinných opatření bez prodlení. 12.5 Zhotovitel se zavazuje, že při své činnosti bude dbát, aby nebyla poškozena dobrá pověst Objednatele. Při plnění této Smlouvy musí Zhotovitel vždy Strana 11/15 sledovat zájmy Objednatele. Zhotovitel se zavazuje nevyvíjet jakékoliv aktivity, a to jak přímo, tak zprostředkovaně, které jsou v rozporu se zájmy Objednatele ve všech oblastech jeho činnosti. 12.6 Zhotovitel není oprávněn použít ve svých dokumentech, prezentacích či reklamě odkazy na Objednatele nebo jakýkoliv jiný odkaz, který by mohl byť i nepřímo vést k identifikaci Objednatele, bez předchozího písemného souhlasu Objednatele. Výše uvedeným omezením není dotčena možnost Zhotovitele uvádět činnost dle této Smlouvy jako svou referenci ve svých nabídkách v zákonem stanoveném rozsahu, popřípadě rozsahu stanoveném zadavatelem. 12.7 Pro účely této Smlouvy „vyšší moc“ znamená událost, která je mimo kontrolu Smluvní strany, nastalou po podpisu této Smlouvy, kterou nebylo možno předvídat, ke které došlo bez jejího zavinění, pokud nebyla způsobena její chybou či nedbalostí. Takovými událostmi se rozumí zejména války a revoluce, přírodní katastrofy, epidemie, karanténní omezení. Jestliže vznikne stav vyšší mocí na straně Zhotovitele, Zhotovitel bez zbytečného odkladu uvědomí Objednatele písemně o takových podmínkách a jejich příčině. Pokud není jinak stanoveno písemně Objednatelem, bude Zhotovitel pokračovat v realizaci svých závazků vyplývajících ze smluvního vztahu v rozsahu svých nejlepších možností a schopností a bude hledat alternativní prostředky pro realizaci té části plnění, kde brání vyšší moc. Pokud by podmínky vyšší moci trvaly déle než 90 dní, je Objednatel oprávněn od této Smlouvy odstoupit. 12.8 Veškerá komunikace mezi Smluvními stranami je činěna písemně, není-li touto Smlouvou stanoveno jinak. Písemná komunikace se činí v listinné nebo elektronické podobě prostřednictvím doporučené pošty, e-mailu nebo datové schránky na adresy či čísla Smluvních stran uvedená v záhlaví této Smlouvy. Písemná komunikace prostřednictvím doporučené pošty se bude považovat za řádně doručenou dnem, kdy je druhá Smluvní strana převezme od poštovního doručovatele. Neučiní-li tak, pak se považuje písemná komunikace dle této Smlouvy za doručenou patnáctého dne od podání písemné zprávy či dokumentu Smluvní stranou k poštovní přepravě. 12.9 Zhotovitel není oprávněn postoupit ani převést jakákoliv svá práva či povinnosti vyplývající z této Smlouvy bez předchozího písemného souhlasu Objednatele. 12.10 Smluvní strany sjednávají, že veškeré skutečnosti obchodní, ekonomické a technické povahy související se Smluvními stranami a všechny skutečnosti, o nichž se dozví v souvislosti s touto Smlouvou, které nejsou běžně dostupné v obchodních kruzích, jsou Smluvními stranami považovány za obchodní tajemství. Pro účely této Smlouvy jsou důvěrnými informacemi a obchodním tajemstvím všechny informace, které poskytne Objednatel Zhotoviteli, ať již v podobě materializované nebo dematerializované. Smluvní strany se zavazují: 12.10.1 zachovat obchodní tajemství, a to až do doby, kdy se informace této povahy stanou obecně známými za předpokladu, že se tak nestane porušením povinnosti mlčenlivosti, Strana 12/15 12.10.2 použít informace uvedené povahy pouze pro činnosti související s přípravou a plněním této Smlouvy, dále tyto informace nerozšiřovat ani nereprodukovat, nezpřístupnit je jiným osobám ani je nevyužít pro sebe či pro jinou osobu, 12.10.3 omezit počet svých zaměstnanců pro styk s těmito chráněnými informacemi a přijmout účinná opatření pro zamezení jejich úniku, případně zabezpečit, aby i tyto osoby považovaly uvedené informace za důvěrné a zachovávaly o nich mlčenlivost. 12.11 Zhotovitel se zavazuje provést likvidaci či uložení veškerých odpadů vzniklých při plnění této Smlouvy. Zhotovitel je povinen v této souvislosti vést evidenci o všech druzích odpadů vzniklých z jeho činnosti a vést evidenci o způsobu jejich zneškodňování. 12.12 Zhotovitel je povinen pravidelně kontrolovat stav a čistotu Staveniště a sousedících objektů, prostor a komunikací a udržovat zde pořádek a čistotu. Případné škody na Staveništi a sousedících objektech, prostorách a komunikacích způsobené při realizaci stavebních prací odstraní Zhotovitel na vlastní náklady ihned po vzniku škody. Pokud tak Zhotovitel neučiní, má Objednatel právo tyto škody odstranit sám či prostřednictvím třetích osob a náklady vzniklé Objednateli s odstraňováním škod Zhotovitel uhradí Objednateli. 12.13 Zhotovitel se zavazuje dodržet při provádění prací veškeré podmínky a připomínky vyplývající z povolení k hornické činnosti či pokynů příslušných úřadů. Pokud nesplněním těchto podmínek či pokynů vznikne Objednateli škoda, uhradí ji Zhotovitel Objednateli v plném rozsahu. 12.14 Veškeré používané technologické vybavení Zhotovitele musí mít platnou revizi. Tato bude před započetím prací předložena Objednateli. 12.15 Zhotovitel je po celou dobu plnění této Smlouvy povinen vést deník prací v souladu s příslušnými obecně platnými předpisy. Deník bude po dobu plnění této Smlouvy přístupný na Staveništi pro Objednatele, příp. pro jím pověřeného zástupce, zejména pro kontrolu v něm provedených zápisů či pro provedení zápisů. Objednatel obdrží první čitelný průpis každého zápisu do deníku. 12.16 Objednatel je oprávněn dle § 2593 ObčZ provádět průběžné kontroly při provádění prací. Objednatel je také oprávněn dle § 2626 ObčZ zkontrolovat: 12.16.1 dokončení rozhodujících prací, 12.16.2 dokončení prací, které budou dalším postupem zakryty, a 12.16.3 provedení všech předepsaných zkoušek. 12.17 Zhotovitel je povinen přizvat Objednatele ke kontrole nejméně 3 pracovní dny před jejím konáním. Zjistí-li Objednatel, že Zhotovitel provádí práce v rozporu se svými povinnostmi, je Objednatel oprávněn požadovat, aby Zhotovitel odstranil dosud vzniklé vady a prováděl práce řádným způsobem. Jestliže Zhotovitel tak neučiní ani v přiměřené lhůtě mu k tomu poskytnuté, bude Strana 13/15 takový postup považován za podstatné porušení této Smlouvy a Objednatel je z tohoto důvodu oprávněn odstoupit od této Smlouvy. 12.18 Objednatel přebírá odpovědnost za radiační ochranu pracovníků Zhotovitele. 12.19 Zhotovitel se zavazuje: 12.19.1 informovat neprodleně Objednatele o všech skutečnostech majících vliv na plnění dle této Smlouvy, 12.19.2 plnit řádně a ve stanovených termínech své povinnosti vyplývající z této Smlouvy, 12.19.3 požádat včas Objednatele o potřebnou součinnost za účelem řádného plnění této Smlouvy, 12.19.4 na vyžádání Objednatele se zúčastnit osobní schůzky, pokud Objednatel požádá o schůzku nejpozději 5 pracovních dnů předem. V mimořádně naléhavých případech je možno tento termín po dohodě obou Smluvních stran zkrátit. 13. PŘECHOD VLASTNICTVÍ A NEBEZPEČÍ ŠKODY 13.1 Vlastnictví k předmětu plnění náleží od počátku vytváření plnění Objednateli. 13.2 Zhotovitel nese nebezpečí škody na předmětu plnění až do okamžiku podpisu protokolu o předání a převzetí Objednatelem. Podpisem protokolu o předání a převzetí přechází nebezpečí škody na plnění na Objednatele. 14. POJIŠTĚNÍ PŘI PLNĚNÍ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY 14.1 Zhotovitel je povinen být po celou dobu trvání této Smlouvy pojištěn proti škodám způsobeným jeho činností či nečinností, a to minimálně ve výši pojistného plnění 10 mil. Kč. 14.2 Při vzniku pojistné události zabezpečuje ihned po jejím vzniku veškeré úkony vůči pojistiteli Zhotovitel. 14.3 Objednatel je povinen poskytnout v souvislosti s pojistnou událostí Zhotoviteli veškerou součinnost, která je v jeho možnostech. 15. DOBA TRVÁNÍ TÉTO SMLOUVY 15.1 Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti okamžikem jejího zveřejnění v registru smluv v souladu s ustanovením § 6 zákona č. 340/2015 Sb., zákon o registru smluv, v platném znění. 15.2 Tato Smlouva se uzavírá na dobu určitou, v souladu s plněním dle článku 5 Smlouvy. 15.3 Tato Smlouva zaniká předčasně před sjednanou dobou trvání ze zákonných důvodů, písemnou dohodou Smluvních stran, nebo z důvodů uvedených v této Smlouvě a dále odstoupením: Strana 14/15 15.3.1 Objednatele, pokud Zhotovitel bude déle než 30 dnů v prodlení s předáním dílčího plnění dle této Smlouvy, 15.3.2 Objednatele, pokud Zhotovitel bude déle než 30 dnů v prodlení s odstraněním vad plnění dle této Smlouvy nebo opakovaně, tj. nejméně 2 krát, bude v prodlení s odstraněním vad plnění, 15.3.3 Objednatele, pokud jakost dodaného plnění opakovaně, tj. nejméně 2 krát, vykáže nižší než smluvenou jakost, 15.3.4 Objednatele, pokud Zhotovitel opakovaně, tj. nejméně 2 krát, poruší svou povinnost dle této Smlouvy, 15.3.5 Objednatele, je-li Zhotovitel v likvidaci nebo vůči jeho majetku probíhá insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku nebo insolvenční návrh byl zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebo byl konkurs zrušen proto, že majetek byl zcela nepostačující nebo byla zavedena nucená správa podle zvláštních právních předpisů, 15.3.6 Objednatele bez uvedení důvodu. V případě odstoupení od Smlouvy podle tohoto článku zaplatí Objednatel Zhotoviteli část ceny Díla prokazatelně pokrývající části realizované Zhotovitelem k datu odstoupení a přiměřené náklady vynaložené Zhotovitelem na vyklizení pracoviště. 16. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 16.1 Tato Smlouva se řídí právním řádem České republiky. Pokud není v této Smlouvě dohodnuto jinak, řídí se příslušnými ustanoveními ObčZ. Veškeré spory mezi Smluvními stranami vzniklé z této Smlouvy nebo v souvislosti s ní, budou řešeny pokud možno nejprve smírně. 16.2 Zhotovitel bere na vědomí, že Objednatel je jako zadavatel veřejné zakázky povinen v souladu s § 219 ZZVZ uveřejnit na profilu zadavatele tuto Smlouvu včetně všech jejích změn a dodatků, výši skutečně uhrazené ceny za plnění veřejné zakázky. 16.3 Smluvní strany se dohodly, že místně příslušným soudem pro řešení případných sporů bude soud příslušný dle místa sídla Objednatele. 16.4 Smluvní strany tímto prohlašují, že neexistuje žádné ústní ujednání, smlouva či řízení některé Smluvní strany, které by nepříznivě ovlivnilo výkon jakýchkoliv práv a povinností dle této Smlouvy. Zároveň potvrzují svým podpisem, že veškerá ujištění a dokumenty dle této Smlouvy jsou pravdivé, platné a právně vymahatelné. 16.5 Tato Smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech, z nichž každý bude považován za prvopis. Každá Smluvní strana obdrží po dvou stejnopisech této Smlouvy. 16.6 Na důkaz toho, že Smluvní strany s obsahem této Smlouvy souhlasí, rozumí jí a zavazují se k jejímu plnění, připojují své podpisy a prohlašují, že tato Smlouva byla uzavřena podle jejich svobodné a vážné vůle prosté tísně. Strana 15/15 17. PŘÍLOHY 17.1 Právní vztahy a povinnosti smluvních stran se kromě ustanovení této Smlouvy řídí níže uvedenými přílohami s aktuálním zněním dokumentů, které tvoří nedílnou součást této Smlouvy: Příloha č. 1 Technické řešení Díla a způsob jeho provedení Příloha č. 2 Parametry betonové směsi Příloha č. 3 Výkaz výměr a jednotkové ceny Příloha č. 4 Předpisy SÚRAO 17.2 Výše uvedené přílohy se vzájemně doplňují a vysvětlují. V případě nejednoznačnosti nebo rozporu mají přednost ustanovení této Smlouvy před ustanoveními výše uvedených příloh. Ustanovení příloh mají navzájem přednost ve výše uvedeném pořadí. V Praze dne V Praze dne Za Objednatele: Za Zhotovitele: ........................................ RNDr. Jiří Slovák, ředitel ........................................ Ing. Václav Eis - jednatel