Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5370508: Modernizace lokotraktoru řady 740.891.7 Mstětice 232/17/OCN

Příloha 044704_NN.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        KM_287-20180425133424


ED
turoOil

w

SMLOUVA O DÍLO
č. Objednatele: 044704 
č. Zhotovitele: OU18054

DĚKUJEME ZA ZASLÁNÍ 
PODEPSANÉHO 
DOKUMENTU 

ZPĚT

„Modernizace lokotraktoru řady 740.891 - 7, Mstětice“

ČI. 1. Smluvní strany

1.1. Objednatel: ČEPRO, a.s.
se sídlem: Dělnická 213/12, Holešovice, 170 00 Praha 7
sp.zn.: В 2341 vedená u Městského soudu v Praze
bankovní spojení: Komerční banka a.s., č. účtu: 11 - 902931/0100 
IČO: / DIČ: 60193531 / CZ60193531
zastoupen Mgr. Janem Duspěvou, předsedou představenstva a
společně: Ing. Františkem Todtem, členem představenstva

Osoby oprávněné jednat za objednatele v rámci uzavřené smlouvy o dílo:

ve věcech: jméno a příjmení: telefon: elektronická adresa:

smluvních, vyjma změny 
či zániku této smlouvy o 
dílo

technických, zapisovat do 
deníku, předání a převzetí 
díla

(dále jen „Objednáte!1) 

a

1.2. Zhotovitel: 
se sídlem: 
sp.zn: 
č. účtu: 
IČO: / DIČ: 
zastoupen: 
společně

CZ LOKO, a.s.
Semanínská 580, 560 02 Česká Třebová 
В 2584 vedená u Krajského soudu v Hradci Králové 
17419043/0300 
61672131 /CZ61672131
Josefem Gulyasem, místopředsedou představenstva a 
Ing. Janem Bártou, členem představenstva

Osoby oprávněné jednat za zhotovitele v rámci uzavřené smlouvy o dílo:

ve věcech: jméno a příjmení: telefon: elektronická adresa:

smluvních:

technických předání a 
převzetí díla zapisovat do 
deníku

(dále jen „Zhotovíte!1)

(Objednatel a Zhotovitel společně též „Smluvní straný )



níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely tuto smlouvu o dílo (dále jen „Smlouvá1)

ČI. 2. Základní údaje a předmět plnění
2.1. Objednatel tuto Smlouvu uzavírá za účelem provedení úpravu a opravu provozuschopného 

lokotraktoru ve vlastnictví Objednatele za účelem provedení požadovaných a níže specifikovaných 
změn (oprav, úprav věci) a zejména za účelem výměny typu spalovacího motoru za nový moderní 
spalovací motor, jež bude plně vyhovovat platné legislativě a normám, s cílem snížení nákladů na 
provozní hmoty a údržbu oproti současnému stavu lokotraktoru. Objednatel využívá dotčený 
lokotraktor pro středně těžkou posunovací a traťovou službu na svých vlečkách, kdy cílem 
provedení požadovaných úprav a oprav na předmětném lokotraktoru je úmysl Objednatele získat 
provozuschopný a plně funkční lokotraktor Drážním úřadem schváleného typu 723.7.

2.2. Předmětem této Smlouvy je realizace díla s názvem „Modernizace lokotraktoru řady 740.891 - 
7“, spočívající v provedení hlavní opravy a provedení změny konstrukce a modernizace 
lokotraktoru ve vlastnictví Objednatele s cílem remotorizace a opravy a úpravy dotčené věci - 
lokotraktoru dle požadavků Objednatele. Předmětem díla na základě a dle této smlouvy je oprava a 
úprava lokotraktoru č.: 740.891 - 7, výrobce ČKD Praha, rok výroby 1986, v. č.: 14169, na typ řady 
723.7 schválený Drážním úřadem (dále a výše též „lokotraktor" či jen „vozidlo").

2.3. Realizace díla zahrnuje zejména:

2.3.1. provedení hlavní opravy vozidla, přičemž v souladu s požadavky Objednatele provede 
Zhotovitel opravu vyjmenovaných dílů vozidla a následně rovněž provede opravu dalších 
zařízení, výrobků a součástí vozidla, schválených Objednatelem na základě provedené 
komisionální prohlídky;

2.3.2. provedení úpravy vozidla za účelem jeho modernizace a dílčí remotorizace tak, aby vozidlo 
splňovalo požadavky řady typu 723.7 a aby odpovídalo požadavkům Objednatele;

2.3.3. provedení dalších nezbytných činností a služeb potřebných к provedení díla;

2.3.4. provedení nátěru vozidla, provedení zaškolení obsluhy Objednatele;

2.3.5. vyzkoušení díla, provedení kontrol, revizí a prohlídek;

2.3.6. ekologická likvidace odpadu vzniklého při provádění díla;

2.3.7. zajištění a vypracování dokumentace.

(dále též jen „Dílo").

2.4. Zhotovitel je povinen provést Dílo v rozsahu a dle technického řešení podle níže uvedené 
dokumentace (dále jen „Závazné podklady"):

a) Zhotoviteli předané a jím převzaté Zadávací dokumentace ze dne 18. 12. 2017 к zakázce 
č.: 232/17/OCN nazvané „Modernizace lokotraktoru 740.891 - 7", včetně jejích příloh (dále 
jen „Zadávací dokumentace11),

b) Nabídky Zhotovitele č.: 232/17/OCN ze dne 12. 2. 2018, včetně položkového rozpočtu, 
podané do výběrového řízení к zakázce dle Zadávací dokumentace (dále jen „Nabídka").

2.5. V případě rozporu mezi jednotlivými dokumenty Závazných podkladů má přednost Zadávací 
dokumentace.

2.6. Zhotovitel odpovídá za kompletnost Nabídky a za skutečnost, že Nabídka zajišťuje provedení Díla 
podle Zadávací dokumentace v celém jeho rozsahu a se všemi jeho součástmi.

2.7. Zhotovitel je povinen provést Dílo v Objednatelem požadovaném rozsahu a ve vysoké kvalitě 
odpovídající charakteru a významu Díla a účelu, pro který je tato Smlouva uzavírána.

2.8. Zhotovitel je povinen provádět Dílo dle Smlouvy, jejích nedílných součástí, včetně dokumentů, na 
které odkazuje, s odbornou péčí a dle požadavků Objednatele.

2.9. Vozidlo po opravě a úpravě provedené Zhotovitelem na základě a dle této Smlouvy musí splňovat 
veškeré náležitosti a podmínky, stanovené platnými obecně závaznými předpisy českého právního 
řádu, jakož i technickými pravidly a normami.

2.10. Zhotovitel je povinen provést Dílo tak, aby vozidlo po opravě a úpravě provedené Zhotovitelem 
splňovalo požadavky stanovené zejména zákonem č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění



pozdějších předpisů, vyhláškou Ministerstva dopravy č. 100/1995 Sb., kterou se stanoví podmínky 
pro provoz, konstrukci a výrobu určených technických zařízení a jejich konkretizaci (Řád určených 
technických zařízení), ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou Ministerstva dopravy č. 173/1995 
Sb., kterou se vydává dopravní řád drah, ve znění pozdějších předpisů, a ustanovení souvisejících 
obecně závazných předpisů.

2.11. Dílo musí splňovat rovněž kvalitativní požadavky vyplývající z technických norem - ČSN či EN, 
přičemž normy ČSN či EN pro provádění Díla Zhotovitelem považuje a stanovuje Objednatel za 
závazné. Veškerá plnění Zhotovitele musí odpovídat požadavkům stanoveným právními a 
technickými předpisy, technickými normami a pravidly a požadavkům Objednatele.

2.12. Dílo bude splňovat kvalitativní požadavky definované platnými normami ČSN nebo EN v případě, 
že příslušné české normy neexistují. Doporučené údaje normy ČSN se pro předmět Díla považují 
za normy závazné dle výše uvedeného, přičemž Smluvní strany dále sjednávají, že při rozdílu 
v ustanoveních normy platí ustanovení normy výhodnější pro Objednatele.

2.13. Smluvní strany sjednávají a Zhotovitel prohlašuje a Objednateli zaručuje, že lokotraktor po 
provedení úprav a oprav Zhotovitelem je způsobilý pro provoz na drahách v České republice 
(interoperabilita se nepožaduje) a nově dodaný motor lokotraktoru splňuje platnou legislativu 
českého právního řádu v oblasti emisí, zejména podmínky vyhlášky č. 209/2006 Sb., o 
požadavcích na přípustné emise znečišťujících látek ve výfukových plynech spalovacího motoru 
drážního vozidla, v platném znění.

2.14. Zhotovitel prohlašuje, že životnost vozidla po provedení opravy a úpravy činí minimálně 20 let od 
předání díla, tj. opraveného a upraveného (modernizovaného) vozidla Objednateli.

2.15. Zhotovitel je povinen při provádění Díla postupovat dle způsobu, provedení, uvedeného 
v závazném podrobném popisu technologických postupů a prací, který je součástí Nabídky.

2.16. Dílo bude provedeno při dodržení všech postupů oprav a montáží, určených výrobcem vozidla, 
resp. výrobcem nebo dodavatelem dílů, určených pro realizaci Díla.

2.17. Zhotovitel se zavazuje provést vyzkoušení Díla, tj. před dokončením a předáním Díla provést 
veškeré nezbytné zkoušky к prokázání požadovaných parametrů Díla a vyžadovaných platnou 
legislativou. Zhotovitel je povinen vozidlo po opravě a úpravě zprovoznit, seřídit, provést veškeré 
nezbytné zkoušky (/zkušební jízdu), revize a kontroly a rovněž provést zvážení vozidla.

2.18. Zhotovitel je povinen v případě opravy určených dílů, zařízení a jiných součástí vozidla formou 
výměny používat pouze nové a nepoužité materiály, komponenty, zařízení apod.

2.19. Zhotovitel je povinen provést Dílo bez vad, řádně a včas.

2.20. Zhotovitel zodpovídá za to, že Dílo bude prováděno pracovníky s příslušnou odbornou znalostí a 
odbornou způsobilostí к požadovaným výkonům a řádně vybavenými osobními ochrannými 
pracovními pomůckami.

2.21. Zhotovitel prohlašuje, že má veškerá oprávnění a technické vybavení potřebné к řádnému splnění 
této Smlouvy. Zhotovitel zejména prohlašuje a podpisem této Smlouvy stvrzuje, že má oprávnění к 
podnikání podle zvláštních právních předpisů v rozsahu odpovídajícím předmětu plnění této 
Smlouvy (zejména doklad prokazující příslušné živnostenské oprávnění či licenci) a rovněž že je 
držitelem certifikátu od orgánu akreditovaného Českým institutem pro akreditaci či tímto institutem 
prokazující shodu s normou ČSN EN 15085 - výroba, modernizace a opravy drážních vozidel, 
jakož i certifikátu od orgánu akreditovaného Českým institutem pro akreditaci prokazující shodu 
s normou ČSN EN 3834-2 pro proces svařování při výrobě, modernizaci a opravě drážních vozidel 
či jiných rovnocenných dokladů, prokazující rozsah oprávnění ve výše uvedeném rozsahu.

2.22. Zhotovitel je povinen dodržovat veškeré platné právní předpisy a příp. vnitřní předpisy zadavatele, 
se kterými byl Zhotovitel seznámen a jež se vztahují к realizaci Díla Zhotovitelem.

2.23. Zhotovitel se zavazuje při provádění Díla používat pouze nové a nepoužité materiály, stroje 
a zařízení. Zhotovitel je povinen doložit na vyzvání Objednatele nejpozději však v termínu předání 
a převzetí Díla soubor certifikátů či jiných průvodních dokladů rozhodujících materiálů a výrobků 
užitých při realizaci Díla.

2.24. Zhotovitel je povinen vypracovat a zajistit pro Objednatele veškerou nezbytnou dokumentaci a 
doklady nezbytné к užívání Díla a zejména prokazující rovněž způsobilost vozidla к provozu na 
drahách.



2.25. Smluvní strany sjednávají, že veškerou dokumentaci Díla (prováděcí, výrobní a dílenská 
dokumentace, technologické a pracovní předpisy a postupy, výpočty, technologické postupy a jiné 
doklady nutné к provedení Díla) zpracovanou Zhotovitelem je Zhotovitel, není-li v konkrétních 
případech sjednáno jinak, povinen předložit ke schválení Objednateli a Objednateli předat.

2.26. Pokud některý dokument Zhotovitele, popř. jeho část, jakožto výsledek činnosti Zhotovitele je 
autorským dílem podle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s 
právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů 
(dále jen „autorský zákon") nebo podobného obecně závazného právního předpisu podle právního 
řádu bydliště/místa podnikání Zhotovitele, poskytuje Zhotovitel podpisem této Smlouvy Objednateli 
к takto vytvořenému dokumentu Zhotovitele jako celku i к jeho části(em) časově neomezené, 
přenosné, neexkluzívní oprávnění к výkonu práva je užít rozmnožováním, sdělováním třetím 
osobám a jiným způsobem pro potřeby Objednatele. Dokumenty Zhotovitele nebudou bez 
souhlasu Zhotovitele Objednatelem (nebo v jeho zastoupení) užívány pro jiné účely než uvedené 
v tomto ustanovení. Objednatel je oprávněn pro uvedené účely autorské dílo upravovat či měnit.

2.27. Odměna za poskytnutí veškerých oprávnění je zahrnuta v Ceně díla.

2.28. Zhotovitel se zavazuje řídit se veškerými pokyny Objednatele, je však povinen neprodleně 
upozornit Objednatele na případnou nevhodnost jeho pokynů a navrhnout Objednateli alternativní, 
dle odborného názoru Zhotovitele vhodnější řešení a Objednatel Zhotoviteli neprodleně sdělí, zda s 
navrženým alternativním řešením souhlasí, anebo zda na svých původních pokynech trvá, anebo 
zda případně navrhuje jiné řešení. Zhotovitel je povinen Objednateli poskytnout potřebnou 
součinnost к učinění rozhodnutí.

2.29. Pro právní jistotu stran Smluvní strany konstatují, že vlastníkem zhotovovaného Díla (vlastníkem 
vozidla) je Objednatel, nebezpečí škody na Díle však nese Zhotovitel, a to ode dne předání vozidla 
к zahájení prací na Díle až do předání Díla Objednateli v souladu s ustanoveními ve VOR. 
К převodu vlastnických práv к materiálu, náhradním dílům, součástkám a jiným částem, které vložil 
Zhotovitel do Díla dle této Smlouvy, na Objednatele dochází v plném rozsahu dnem protokolárního 
převzetí Díla.

2.30. Není-li to v rozporu s obecně závaznými předpisy českého právního řádu, uvedené činnosti 
Zhotovitele prováděné na základě Smlouvy mohou být v průběhu trvání Smlouvy rozšířeny - 
doplněny po vzájemné domluvě podle požadavku Objednatele, uzavřením dodatku ke Smlouvě či 
může být rozsah Díla naopak zúžen, a to vždy na základě požadavků Objednatele v souladu 
s postupem uvedeným v této Smlouvě a ve VOR.

2.31. Zhotovitel prohlašuje, že pro Dílo na základě a dle této Smlouvy užije pouze subdodavatele 
uvedené v příloze č. 2 této Smlouvy. O změně subdodavatelů musí Zhotovitel Objednatele 
výslovně a předem informovat, týká-li se změna subdodavatelů, prostřednictvím, kterých Zhotovitel 
prokazoval kvalifikaci ve výběrovém řízení, jehož výsledkem je tato Smlouva, je změna 
subdodavatele podmíněna předchozím souhlasem Objednatele, přičemž Zhotovitel může takového 
subdodavatele nahradit pouze subjektem, který též splňuje kvalifikaci, jež byla prostřednictvím 
původního subdodavatele prokazována ve výběrovém řízení, jehož výsledkem je tato Smlouva.

/alternativně Zhotovitel prohlašuje, že pro provádění Díla na základě a dle této Smlouvy neužije 
žádné subdodavatele.

ČI. 3. Místo a doba plnění
3.1. Místem plnění je provozovna Zhotovitele na adrese: CZ LOKO a.s., Pávovská 5596/2b, 586 02 

Jihlava.

3.2. Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel zajistí pro realizaci Díla přistavení vozidla do a z místa 
plnění díla a vozidlo bude Objednatelem pouze přistaveno na předávací kolej železniční vlečky 
ČEPRO, a.s. v železniční stanici Hněvice a bude protokolárně předáno Zhotoviteli. Zhotovitel zajistí 
na své náklady a na svou odpovědnost fyzickou přepravu vozidla do místa plnění - na adresu své 
provozovny a následně po dokončení Díla bude vozidlo Zhotovitelem přepraveno do místa předání 
a převzetí Díla. Tímto místem je předávací kolej železniční vlečky ČEPRO, a.s. v železniční 
stanici Mstětice, (GPS: 50.1368997N, 14.6920908E), kde opravená a upravená vozidlo - Dílo - 
bude předáno zpět Objednateli a toto předání bude stvrzeno Protokolem o předání a převzetí 
podepsaným zástupci obou Smluvních stran.



3.3. V rámci provádění Díla Zhotovitelem v provozovně Zhotovitele uvedené v ustanovení 3.1 této 
Smlouvy si Smluvní strany sjednávají, že Objednatel má právo kontroly Zhotovitele v místě plnění 
za účelem prověření rozpracovanosti Díla a provedení kontroly stavu odvedených prací a dodávek 
Zhotovitelem.

3.3.1. Smluvní strany sjednávají, že Objednatel má právo na uspořádání min. dvou (2) návštěv za 
účelem kontroly zástupci Objednatele v místě plnění. Tyto kontroly prováděné Objednatelem 
proběhnou v termínu dle harmonogramu plnění. К dalším případným kontrolám dle 
harmonogramu plnění vyzve Objednatele Zhotovitel.

3.3.2. Smluvní strany dále sjednávají, že Objednatel má rovněž právo provést namátkové kontroly 
Zhotovitele v místě plnění za účelem prověření rozpracovanosti Díla a provedení kontroly 
stavu odvedených prací a dodávek Zhotovitelem, přičemž tento požadavek Objednatel vždy 
vznese na Zhotovitele s předstihem 5 pracovní dnů před uskutečněním návštěvy - 
provedení kontroly.

3.3.3. Zhotovitel je povinen poskytnout Objednateli к provádění kontrol nezbytnou součinnost. 
Zároveň si Smluvní strany sjednávají, že v souvislosti s prováděním kontroly Zhotovitele 
Objednatelem v místě plnění za účelem prověření rozpracovanosti Díla a provedení kontroly 
stavu odvedených prací a dodávek Zhotovitelem je Zhotovitel povinen zajistit vstup do 
prostor Zhotovitele min. 4 osobám na straně Objednatele.

3.4. Termíny provedení Díla - lhůty a termíny pro zahájení, dokončení a předání Díla:

Dílo bude dokončeno a předáno v plně provozuschopném stavu Objednateli ve lhůtě do 120 
kalendářních dnů od data předání vozidla к zahájení plnění Smlouvy, které proběhne do 15 
pracovních dnů od uzavření této Smlouvy.

Dílo bude prováděno v souladu se schváleným Harmonogramem plnění (dále a výše jen 
„Harmonogram plnění'). Harmonogram plnění schválený ze strany Objednatele tvoří nedílnou 
součást této Smlouvy.

3.5. V případě, že z důvodů na straně Objednatele dojde к posunutí termínů a lhůt uvedených v tomto 
článku Smlouvy a Zhotovitel prokáže, že není reálné ve stanovené lhůtě dokončit a předat Dílo 
Objednateli, bude tato změna dohodnuta písemně a Smluvní strany uzavřou dodatek této 
Smlouvě, v němž bude lhůta prodloužena přiměřeně prodlení Objednatele, které je příčinou 
nereálnosti dodržení sjednané lhůty plnění.

ČI. 4. Cena díla
4.1. Celková Cena díla v plném rozsahu dle této Smlouvy je stanovena jako smluvní cena bez DPH a 

bude vypočtena na základě položkových cen, uvedených v příloze č. 1 této Smlouvy dle skutečně 
provedených prací a dodávek schválených ze strany Objednatele (dále a výše jen „Села díla").

4.2. К Ceně díla bude při fakturaci připočtena DPH v zákonné výši.

4.3. Položkové ceny uvedené v příloze č. 1 této smlouvy Zhotovitel garantuje, jsou po celou dobu trvání 
této Smlouvy pevné a neměnné a slouží pro účely ocenění Díla, tj. stanovení Ceny díla, pro účely 
fakturace a ocenění Objednatelem schválených a požadovaných Víceprací a též pro účely ocenění 
případných Méněprací.

4.4. Ceny uvedené v příloze č. 1 této Smlouvy jsou definovány jako nejvýše přípustné a neměnné se 
započtením veškerých nákladů, rizik, zisku apod. (včetně veškerých dalších nákladů např. dopravy, 
poplatků, režijních nákladů atd.) a jsou pro Zhotovitele závazné po celou dobu trvání této Smlouvy 
jako jediné přípustné položkové ceny pro stanovení Ceny díla podle konkrétního rozsahu Díla. 
V položkách uvedených v příloze č. 1 této Smlouvy jsou zahrnuty zejména níže uvedené náklady:

4.4.1. náklady na dopravu vozidla do a z provozovny dodavatele, do místa předání a převzetí;

4.4.2. náklady na opatření к zajištění bezpečnosti práce;

4.4.3. náklady na platby za požadované záruky a pojištění;

4.4.4. náklady na veškeré pomocné materiály, hmoty, díly a výkony, neuvedené zvlášť 
v položkách;

4.4.5. náklady na veškeré pomocné práce, výkony a přípomoci, nejsou-li oceněny samostatnou 
položkou;



4.4.6. náklady spojené s provedením likvidace veškerých odpadů vzniklých při provádění Díla;

4.4.7. náklady spojené s vyhotovením veškeré dokumentace nutné pro provedení Díla, jako i 
technologické předpisy a postupy, výkresy a jiné doklady nutné к provedení Díla, jakož i 
náklady na vyhotovení veškeré potřebné dokumentace к užití Díla dle platné legislativy a dle 
požadavků Objednatele,

4.4.8. náklady na přepravu vozidla do provozovny Zhotovitele a zpět do místa předání a převzetí 
Díla;

4.4.9. náklady na veškeré práce, dodávky či výkony potřebné к řádnému provedení kompletního 
bezvadného Díla, a to i když nejsou výslovně v této Smlouvě či jejích přílohách uvedeny.

4.5. Vzhledem к charakteru Díla Smluvní strany předpokládají, že se zejména v rámci části Díla 
spočívající v provedení hlavní opravy Zhotovitelem mohou vyskytnout Vícepráce, spočívající 
v opravě a výměně dílů či součástek vozidla, a to i případně těch, které nejsou uvedeny v příloze č. 
1 této Smlouvy.

4.5.1. Smluvní strany vzhledem к výše uvedenému sjednávají, že v rámci provedení hlavní opravy 
Zhotovitelem bude v souladu s touto Smlouvou a dokumenty, na které odkazuje, a zejména 
postupem v souladu se Závaznými podklady provedena komisionální prohlídka, na základě 
které Objednatel písemně schválí, a to formou podpisu zápisu z komisionální prohlídky, 
Vícepráce spočívající v opravě dalších zařízení, výrobků, dílů a součástí vozidla, které jsou 
v Závazných podkladech a v Příloze č. 1 této Smlouvy, tj. pol. 5 v oddíle „Provedení hlavní 
opravy". Smluvní strany sjednávají, že pro účely schválení Víceprací se v tomto konkrétním 
případě nepoužijí příslušná ustanovení čl. 4 VOP a změna rozsahu Díla je schválena 
podpisem zápisu z komisionální prohlídky Zástupci Objednatele. Ocenění Víceprací bude 
stanoveno na základě položkových cen uvedených v příloze č. 1 této Smlouvy, nebude-li 
toto možné, pak písemnou dohodou stran v souladu s postupem dle čl. 5 VOP.

4.5.2. V ostatních případech v případě změny rozsahu Díla budou Smluvní strany postupovat 
postupem v souladu s platnou legislativou a postupem dle VOP (změna rozsahu Díla a 
změna Ceny díla musí být sjednána formou dodatku ke Smlouvě).

4.5. Smluvní strany se dohodly, že Zhotovitel nemá v průběhu plnění Smlouvy nárok na zálohy ze strany 
Objednatele. Objednatel není povinen hradit v průběhu plnění Smlouvy přiměřenou část odměny 
(Ceny díla) ve smyslu ustanovení § 2611 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, 
nebude-li dohodnuto mezi stranami jinak a není-li taková dohoda v rozporu s ustanoveními obecně 
závazných právních předpisů českého právního řádu.

Čl. 5. Platební podmínky
5.1. Cena díla bude Objednatelem uhrazena jednorázově po řádném a úplném dokončení a odevzdání 

celého řádně provedeného a provozuschopného Díla objednateli na základě faktury - daňového 
dokladu (dále jen „faktura11) vystavené po předání a převzetí Díla, o kterém bude sepsán Protokol 
o předání a převzetí. Přejímka Díla proběhne v místě předání a převzetí Díla dle ustanovení 3.1 
této Smlouvy.

5.2. Adresy pro doručení faktur v listinné podobě: ČEPRO, a.s., FÚ, Odbor účtárny, Hněvice 62, 411 08 
Stětí.

5.3. V případě, že Zhotovitel hodlá využít možnosti vystavit fakturu v elektronické podobě, bude mezi 
stranami uzavřena samostatná dohoda o elektronické fakturaci, kde Smluvní strany ujednají 
podmínky a veškeré náležitosti tím dotčených dokumentů.

5.4. Faktura dle této Smlouvy je splatná do 30 dnů od jejího doručení Objednateli.

Čl. 6. Předání a převzetí Díla
6.1. Předání a převzetí Díla se uskuteční po řádném dokončení celého Díla v místě předání a převzetí 

Díla. Pro přejímku Díla platí přiměřeně ustanovení čl. 11 VOP, stím, že datum konání přejímky 
Díla bude uvedeno v Harmonogramu plnění.



6.2. Pro účely přejímky a před přejímkou je Zhotovitel povinen včas připravit a předložit v českém 
jazyce kromě veškerých dokladů sjednaných jinde ve Smlouvě a plynoucích z obecně závazných 
právních a technických předpisů i následující doklady:

> průkaz způsobilosti celostátní, včetně zapsaných změn rekonstrukcí (zajistí zhotovitel, PZ bude dodán 
spolu s dílem jako jeho součást);

> průkaz způsobilosti UTZ elektro (zajistí zhotovitel, PZ bude dodán spolu s dílem jako jeho součást);
> průkaz způsobilosti tlakových nádob (zajistí zhotovitel, spolu s dílem jako jeho součást);
> zápis o technicko - bezpečnostní zkoušce (TBZ) drážního vozidla;
> seznam opravených a zaplombovaných součástí;
> vážní lístek;
> zprávu o elektrorevizi;
> protokol o opravě brzdičů;
> protokol o opravě vzduchových rozvaděčů DAKO LTR 20”;
> záznam o provedení zkušební jízdy po modernizaci;
> evidenční listy agregátů;
> plán údržby a periodických prohlídek;
> protokol průjezdného obrysu vozidla;
> elektro - celkové schéma zapojení včetně úprav;
> aku baterie - záruční listy;
> elektrické točivé stroje - protokol o zkouškách po opravě;
> lokomotivní rám - měrový list průhybu páteře nosníku lokomotivního rámu po opravě;
> nárazníky - protokoly o opravě, shodnost typu s označením na nárazníku;
> protokol o seřízení a nastavení výkonu na zkušebním odporu;
> protokol měřících přístrojů po opravě - (vysílače, tachoalternátoru, voltmetry, ampérmetry, ukazatele, 

otáčkoměry, manometry);
> protokol o záběhu a zkoušce kompresoru;
> výpis použitých maziv;
> protokol o vážení lokotraktoru;
> protokol o zaškolení obsluhy.

6.3. Není-li v jiných ustanoveních Smlouvy uvedeno jinak, Zhotovitel předá Objednateli dokumenty 
v tomto počtu vyhotovení:

■ 2 x v listinné podobě;

■ 1 x v elektronické podobě na CD ve formátu ,,.docx“ / ,,.xlsx“ / ,,.pdf / ,,.jpg“.

Čl. 7. Záruka a záruční doba
7.1. Záruční doba se sjednává v délce trvání 24 měsíců na dílo jako celek a na provedené nátěry 

v délce trvání 60 měsíců od data předání Díla stvrzeného Protokolem o předání a převzetí.

7.2. Smluvní strany konstatují, že záruka se nevztahuje na provozování předmětu Díla prokazatelně 
v rozporu s příslušnými technickými podmínkami a nesprávnou obsluhou a údržbou nebo na vadu 
způsobenou vyšší mocí.

7.3. Zhotovitel přijímá písemné reklamace vad na poštovní adrese: CZ LOKO, a.s., Semanínská 580, 
560 02 Česká Třebová nebo na elektronické adrese: servis@czloko.cz , na které přijímá nahlášení 
vad v pracovní dny v pracovní době od 7'00 do 15'30 hodin.

7.4. V případě nahlášení vady Objednatelem Zhotoviteli Zhotovitel vyšle neprodleně svého zástupce 
s příslušnou odbornou znalostí a odbornou způsobilostí к požadovaným výkonům a řádně 
vybavenými osobními ochrannými pracovními pomůckami na své náklady za účelem zjištění 
případné vady na Díle a projednání termínu odstranění vady do místa, kde se vozidlo nachází 
(areál skladu PHM Objednatele Mstětice, č.p. 3, 250 91 Zeleneč v Čechách). Zástupce Zhotovitele 
na místě popíše do reklamačního listu návrh způsob vyřízení reklamace.

7.5. Práce na odstranění oprávněně reklamované vady Zhotovitel fyzicky zahájí do 3 dnů ode dne 
následujícího po doručení reklamace Zhotoviteli dle ustanovení 7.3 Smlouvy výše, odstranění vady 
Zhotovitel provede nejpozději do 10 kalendářních dní od zahájení prací na odstranění příslušné 
vady, nebude-li v konkrétním případě sjednáno jinak.

mailto:servis@czloko.cz


7.6. V případě neodstranění oprávněně reklamované vady v dohodnutém termínu, bránící plnému 
provozu Díla, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli poskytnutí náhradního lokotraktoru 
odpovídajícího výkonu po dobu trvání této vady po dohodnutém termínu pro odstranění a její 
přistavení na předávací kolej železniční vlečky ČEPRO, a.s. vŽST Mstětice, GPS: 50.1368997N, 
14.6920908E.

7.7. Zhotovitel se touto Smlouvou rovněž zavazuje a prohlašuje, že Objednateli zajistí dostupnost 
náhradních dílů a komponent potřebných pro užívání Díla po dobu 10 let ode dne skončení záruční 
doby. Zhotovitel dále prohlašuje, že Objednateli poskytne na základě jeho požadavku službu, 
spočívající v zajištění pozáručního servisu v trvání 10 let ode dne skončení záruční doby. 
Pozáruční servis je oprávněn v takovém případě zajišťovat Zhotovitel sám či prostřednictvím třetí 
osoby, přičemž v takovém případě odpovídá za poskytnutou službu jakoby plnil sám. Pozáruční 
servis bude poskytovat Zhotovitel ve smluvních servisních místech či dle dohody v místě určeném 
Objednatelem na základě objednávky Objednatele, uskutečněné telefonicky na tel.: 465 558 126 
a/nebo elektronickou poštou na adresu: servis@czloko.cz a následně písemně potvrzené ze strany 
Zhotovitele.

Čl. 8. Pojištění Zhotovitele
8.1. Zhotovitel prohlašuje, že má ke dni podpisu Smlouvy platně uzavřeno příslušné pojištění

■ pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě vzniklou v souvislosti s 
výkonem jeho podnikatelské činnosti s pojistným plněním ve výši min. 10.000.000,- Kč.

■ pro případ odpovědnosti za škodu na cizím majetku převzatém к úpravě s pojistným 
plněním ve výši min. 10.000.000,- Kč.

8.2. Zhotovitel předloží Objednateli originál pojistné smlouvy před podpisem Smlouvy stím, že 
Objednatel je oprávněn si udělat kopii předloženého originálu pojistné smlouvy.

8.3. Nezajistí-li Zhotovitel nepřetržité trvání pojištění v dohodnutém rozsahu po dohodnutou dobu, tj. po 
dobu trvání této Smlouvy, je Objednatel oprávněn uzavřít a udržovat takové pojištění sám. Náklady 
vzniklé v souvislosti s takovým pojištěním uhradí Objednateli Zhotovitel, poté, kdy mu budou 
vyúčtovány, a Objednatel je oprávněn započíst je na Cenu díla sjednanou ve Smlouvě.

Čl. 9. Smluvní pokuty a úrok z prodlení
9.1. Smluvní strana je oprávněna v případě prodlení druhé Smluvní strany s úhradou peněžitého plnění 

požadovat úhradu úroku z prodlení v zákonné výši podle občanskoprávních předpisů.

9.2. Bude-li Zhotovitel v prodlení se splněním dohodnutého termínu předání Díla z důvodu na své 
straně, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli úhradu smluvní pokuty ve výši 15.000,- Kč 
za každý i započatý den prodlení.

9.3. Pokud Zhotovitel neodstraní nedodělky či vady zjištěné při přejímacím řízení v dohodnutém 
termínu, je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli úhradu smluvní pokuty 2.000,- Kč za 
každý nedodělek či vadu a za každý den prodlení. Smluvní strany rovněž sjednávají, že v případě 
neodstranění vady zjištěné při přejímacím řízení v dohodnutém termínu bránící plnému provozu 
Díla je Objednatel oprávněn požadovat po Zhotoviteli poskytnutí náhradního lokotraktoru 
odpovídajícího výkonu po dobu trvání této vady po dohodnutém termínu pro odstranění a jeho 
přistavení na předávací kolej železniční vlečky ČEPRO, a.s. vŽST Mstětice. V případě 
nepřistavení a neposkytnutí náhradního lokotraktoru je Objednatel oprávněn požadovat po 
Zhotoviteli úhradu smluvní pokuty 15.000,- Kč za každý den prodlení.

9.4. Smluvní pokuta za neodstranění reklamovaných vad v záruční době:

9.4.1. Při prodlení se splněním dohodnutého termínu odstranění reklamované vady Díla nebo 
termínu nástupu na odstranění reklamované vady Díla nebo neposkytnutí náhradního 
lokotraktoru odpovídajícího výkonu po dobu trvání vady bránící plnému provozu Díla 
v záruční době po dohodnutém termínu pro odstranění a její přistavení na předávací kolej 
železniční vlečky ČEPRO, a.s. vŽST Mstětice, je Objednatel oprávněn po Zhotoviteli 
požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši 15.000,- Kč za každý den prodlení.

mailto:servis@czloko.cz


&

9.4.2. Pokud Zhotovitel nebude písemně reagovat na písemnou reklamaci vady v dohodnutých 
lhůtách, nebo si v těchto lhůtách písemně nedohodne s Objednatelem vzhledem к rozsahu a 
složitosti reklamované vady lhůtu delší, je Objednatel oprávněn po Zhotoviteli požadovat 
úhradu další smluvní pokuty ve výši 15.000,- Kč za každou oprávněnou reklamaci.

9.4.3. Pokud Zhotovitel poruší své povinnosti, jak je uvedeno v předchozích dvou odstavcích a v 
reklamaci je vada Objednatelem oprávněně označena za vadu bránící řádnému užívání Díla, 
nebo že v důsledku vady hrozí Havárie, sjednávají obě Smluvní strany smluvní pokuty v 
dvojnásobné výši smluvních pokut uvedených v předchozích dvou odstavcích.

9.5. V případě, že Zhotovitel neumožní Zástupcům Objednatele provést kontrolu Zhotovitele 
plánovanou dle Harmonogramu plnění či namátkovou kontrolu v souladu s touto Smlouvou, je 
Objednatel oprávněn požadovat a Zhotovitel je povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč.

9.6. V případě, že Zhotovitel postoupí tuto Smlouvu jako celek či její část či jednotlivá práva a 
povinnosti z ní či z jejího porušení vyplývající na třetí osoby bez předchozího písemného souhlasu 
Objednatele, je Objednatel oprávněn po Zhotoviteli požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši 
50.000,- Kč.

9.7. Smluvní pokutu vyúčtuje oprávněná Smluvní strana povinné Smluvní straně písemnou formou.

9.8. Ve vyúčtování musí být uvedeno ustanovení Smlouvy, které к vyúčtování smluvní pokuty 
opravňuje a způsob výpočtu celkové výše smluvní pokuty.

9.9. Povinná Smluvní strana je povinna uhradit vyúčtované smluvní pokuty nejpozději do 30 dnů ode 
dne obdržení příslušného vyúčtování.

9.10. Zaplacením jakékoli smluvní pokuty není dotčeno právo Objednatele požadovat na Zhotoviteli 
náhradu veškeré újmy, včetně škody, a to v plném rozsahu.

9.11. Zhotovitel prohlašuje, že smluvní pokuty stanovené touto Smlouvou považuje za přiměřené, a to 
s ohledem na povinnosti, ke kterým se vztahují.

Čl. 10. Závěrečná ujednání
10.1. Smluvní strany se zavazují jednat tak a přijmout taková opatření, aby nevzniklo jakékoliv důvodné 

podezření na spáchání či nedošlo к samotnému spáchání trestného činu (včetně formy 
účastenství), který by mohlo být jakékoliv ze Smluvních stran přičteno podle zákona č. 418/2011 
Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim nebo nevznikla trestní odpovědnost 
fyzických osob (včetně zaměstnanců) podle trestního zákona č. 40/2009 Sb., případně nebylo 
zahájeno trestní stíhání proti jakékoliv ze Smluvních stran včetně jejích zaměstnanců podle 
platných právních předpisů. Příslušná Smluvní strana prohlašuje, že se seznámila s Etickým 
kodexem ČEPRO, a.s. a zavazuje se tento dodržovat na vlastní náklady a odpovědnost při plnění 
svých závazků vzniklých z této Smlouvy. Etický kodex ČEPRO, a.s. je uveřejněn na adrese 
httDs://www.ceproas.cz/Dublic/files/userfiles/V%C3%BDb%C4%9Brov%C3%A1%20%C5%99%C3 
%ADzen%C3%AD/Cepro eticky kodex-final.pdf

Povinnosti vyplývající z Etického kodexu se vztahují zejména na trestné činy přijetí úplatku, 
nepřímého úplatkářství, podplácení a legalizace výnosů z trestné činnosti, přičemž důvodné 
podezření ohledně možného naplnění skutkové podstaty těchto trestných činů je příslušná Smluvní 
strana povinna neprodleně oznámit druhé Smluvní straně bez ohledu a nad rámec splnění 
případné zákonné oznamovací povinnosti.

10.2. Smluvní strany se zavazují a prohlašují, že splňují a budou po celou dobu trvání této Smlouvy 
dodržovat a splňovat kritéria a standardy chování společnosti ČEPRO, a.s. v obchodním styku, 
specifikované a uveřejněné na adrese https://www.ceDroas.cz/vvberova-rizeni a etické zásady, 
obsažené v Etickém kodexu ČEPRO, a.s.

10.3. Smluvní strany se dohodly, že případná neplatnost některého z ustanovení této Smlouvy 
nezpůsobuje neplatnost celé Smlouvy a Smluvní strany se zavazují nahradit taková ustanovení 
bez zbytečného odkladu novými ustanoveními zajišťujícími dosažení původního účelu zaniklého či 
neplatného ustanovení této Smlouvy.

10.4. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou přílohy:

- Příloha č. 1 - položkový rozpočet Zhotovitele ze dne 12. 2. 2018
- Příloha č. 2 - časový harmonogram

http://www.ceproas.cz/Dublic/files/userfiles/V%C3%BDb%C4%9Brov%C3%A1%20%C5%99%C3
https://www.ceDroas.cz/vvberova-rizeni


10.5. Tato Smlouva a veškeré právní vztahy z ní vzniklé se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 
89/2012 Sb., občanského zákoníku, a ostatními závaznými právními předpisy českého právního 
řádu. Smluvní strany si výslovně sjednávají, že ustanovení § 1765, § 1766, § 2609 z.č. 89/2012 
Sb., občanského zákoníku, se na vztah založený touto Smlouvou nepoužijí. Smluvní strany se dále 
s ohledem na povahu Smlouvy dohodly, že Zhotovitel přebírá na sebe nebezpečí změny okolností 
ve smyslu ust. § 2620 odst. 2 z.č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a dále že bez předchozího 
písemného souhlasu Objednatele Zhotovitel nepřevede svá práva a povinnosti ze Smlouvy ani její 
části či Smlouvu jako celek třetí osobě podle ust. §§ 1895-1900z.č. 89/2012 Sb., občanského 
zákoníku.

10.6. Veškeré změny a doplnění této Smlouvy mohou být provedeny, pouze pokud to právní předpisy 
umožňují, a to pouze vzestupně číslovanými písemnými dodatky, podepsanými oprávněnými 
zástupci obou Smluvních stran na téže listině.

10.7. Smluvní strany prohlašují, že veškeré podmínky plnění, zejména práva a povinnosti, sankce za 
porušení Smlouvy, které byly mezi nimi v souvislosti s Dílem ujednány, jsou obsaženy v textu této 
Smlouvy včetně jejích příloh, Závazných podkladech a dokumentech, na které Smlouva výslovně 
odkazuje. Smluvní strany výslovně prohlašují, že ke dni uzavření této Smlouvy se ruší veškerá 
případná ujednání a dohody, které by se týkaly shodného předmětu plnění a tyto jsou v plném 
rozsahu nahrazeny ujednáními obsaženými v této Smlouvě, tj. neexistuje žádné jiné ujednání, 
které by tuto Smlouvu к datu jejího uzavření doplňovalo nebo měnilo.

10.8. Jakékoliv jednání předvídané v této Smlouvě, musí být učiněno, není-li ve Smlouvě výslovně 
stanoveno jinak, písemně v listinné podobě a musí být s vyloučením ust. § 566 z. č. 89/2012 Sb., 
občanský zákoník, řádně podepsané oprávněnými osobami. Jakékoliv jiné jednání, včetně e­
mailové korespondence, je bez právního významu, není-li ve Smlouvě výslovně stanoveno jinak.

10.9. Tato smlouva není převoditelná rubopisem.

10.10. Tato smlouva byla Smluvními stranami podepsána ve čtyřech vyhotoveních, z nichž Objednatel 
obdrží tři (3) vyhotovení a Zhotovitel jedno (1) vyhotovení. Nedílnou součástí každého vyhotovení 
jsou všechny přílohy, uvedené v této Smlouvě.

10.11.Smluvní strany shodně prohlašují, že si Smlouvu před jejím podepsáním přečetly a s jejím 
obsahem souhlasí, že byla sepsána podle jejich pravé, svobodné a vážné vůle. Na důkaz připojují 
obě Smluvní strany podpisy svých oprávněných zástupců.

10.12.Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma Smluvními stranami, není-li 
к datu podpisu této Smlouvy platnou legislativou stanoveno jinak. V této souvislosti Zhotovitel 
prohlašuje a souhlasí se zveřejněním Smlouvy v souladu s podmínkami zákona č. 340/2015 Sb., o 
zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv 
(zákon o registru smluv), v platném znění. Pro případ, že tato Smlouva podléhá uveřejnění 
v registru smluv dle zákona o registru smluv, Smluvní strany si sjednávají, že uveřejnění této 
Smlouvy včetně jejich případných dodatků v registru smluv zajistí Objednatel v souladu se 
zákonem o registru smluv. V případě, že Smlouva nebude v registru smluv ze strany Objednatele 
uveřejněna ve lhůtě a ve formátu dle zákona o registru smluv, Zhotovitel vyzve písemně 
Objednatele emailovou zprávou odeslanou na ceDroas@ceDroas.cz ke zjednání nápravy. 
Zhotovitel se tímto vzdává možnosti sám ve smyslu ustanovení § 5 zákona o registru smluv 
uveřejnit Smlouvu v registru smluv či již uveřejněnou Smlouvu opravit. V případě porušení zákazu 
uveřejnění či opravy Smlouvy v registru smluv ze strany Zhotovitele je Objednatel oprávněn 
požadovat po Zhotoviteli zaplacení smluvní pokuty ve výši 10.000,- Kč, která je splatná do 15 dnů 
ode dne doručení výzvy к jejímu zaplacení Zhotoviteli.

10.13.Smluvní strany si dále sjednaly, že obsah Smlouvy je dále určen ustanoveními Všeobecných 
obchodních podmínek („VOP“), které tvoří nedílnou součást této Smlouvy. V případě rozdílu mezi 
ustanoveními ve VOP a ustanoveními v této Smlouvě, mají přednost ustanovení v této Smlouvě. 
Je-li ve Smlouvě některý výraz uveden s počátečním velkým písmenem a není-li jeho význam 
definován ve Smlouvě, má význam uvedený ve VOP a/nebo v dokumentech, na které Smlouva 
odkazuje. Smluvní strany prohlašují, že se s VOP seznámily a prohlašují, že VOP se neodchylují 
od obvyklých podmínek ujednávaných v obdobných případech při zohlednění všech relevantních 
hledisek týkajících se Smlouvy a sjednaného předmětu plnění.

mailto:ceDroas@ceDroas.cz


10.13.1. VOP jsou uveřejněny na adrese:

https://www.ceproas.cz/public/files/userfiles/V%C3%BDb%C4%9Brov%C3%A1 %20%C5%9 
9%C3%ADzen%C3%AD/VOP-M-2Q13-10-14.pdf

10.13.2. Smluvní strany se dohodly, že ustanovení čl. 3.4, 3.6, čl. 6.3 a 6.7, čl. 8 a čl. 9 VOP se na 
vztah Smluvních stran, založený touto Smlouvou, neuplatní.

V Praze dne: 1 8 2018

Za Objednatele:

ČEPRO, a.s.

V Nymburce dne:

Za Zhotovitele: 

CZ LOKO, a.s.

Ing. Jan Bárta 
člen představenstva

https://www.ceproas.cz/public/files/userfiles/V%C3%BDb%C4%9Brov%C3%A1_%20%C5%259


Příloha č. 1 smlouvy č.: 044704 - časový harmonogram plnění

HARMONOGRAM PLNĚNÍ

přístavba lokomotivy 740.891 - 7

demontáž a úprava hlavního rámu

zahájení stavby vozidla

oživení

předání modernizované lokomotivy

03.09.2018

28.12.2018



Příloha č. 2 smlouvy č.: 044704 - Položkový rozpočet

„Modernizace lokotraktoru řady 740.891 - 7“ (na 723.7)

Cena zahrnuje veškeré náklady nutné к úplnému a kvalitnímu provedení díla, 
včetně veškerého plnění dle zadávací dokumentace: Cena celkem v Kč bez DPH

Část hlavní rekonstrukce (přestavba) vozidla - základní rozsah:

1. Provedení opravy stávajícího rámu, podvozků, dosazení nové kabiny a 
kapot pomocných pohonů, bez výměny vadných dílů zjistitelných až po 
demontáži a kontrole (především díly podvozků, dvojkolí a trakčních motorů)

- řešeno formou komisionální prohlídky:
9 915 031,- Kč

Práce požadované nad rámec rekonstrukce vozidla:

Elektrická část:

2. Výměna stávajících stěračů za elektrické s cyklovačem (ZSS č. 5466): 3 482,- Kč

3. Dosazení pětipolohového přepínače reflektoru (ovládání z jednoho 
stanoviště): 2 746,- Kč

4. Výměna starých jističů za nové (ZSS č.: 5336): 931 286,- Kč

5. Dosazení hlásičů požáru - 3 ks: 27 748,- Kč

6. Výměna stávajících vzduchových spínačů houkaček za elektrické a včetně 
usazení do pultu stanoviště vozidla: 18 249,- Kč

7. Provedení úpravy osvětlení vozidla dle ČD - D1 včetně dosazení osvětlení 
stanoviště zářivkami (ZSS č.: 5465) včetně dosazení diodových pozičních 
světel:

531 286,- Kč

Celkem řádky č. 2 - 7: 1 514 797,- Kč

Rám, podvozky, karoserie, pomocné pohony:

8. Provedení výměny ocelových pružin na tažném háku za gumokovové dle 
TP-8017.001 JLS:

137 709,- Kč

9. Provedení nátěru vozidla (podvozky, střecha, karoserie, představky, 
strojovna, stanoviště, zábradlí, ochoz a kompletní stanoviště včetně pultů) v 
kvalitě LAK I. PUR (polyuretan) v barevném provedení dle zadání 
objednatele včetně dodání nových číselných tabulí označení vozidla:

275 418,-Kč

10. Úprava schůdků vozidla pro bezpečný posun: 826 252,- Kč

11. Zvýšení nápravového tlaku na 721 (181 na nápravu): 1 514 796,-Kč

Celkem řádky č. 8 -11: 2 754 175,- Kč



Část pro remotorizaci lokotraktoru na řadu 723.7 - rozsah prováděných prací:

Cena zahrnuje veškeré náklady nutné к úplnému a kvalitnímu provedení díla: Cena celkem v Kč bez DPH

Oprava a částečná modernizace lokotraktoru řady 740 na řadu 723.7 (dle vymezení předmětu zakázky) v 
souladu se schválenými technickými podmínkami ev. č.: IP 8010-089

Cena obsahuje veškeré potřebné úpravy, díly a zkoušky pro realizaci modernizace (úprava tažného a 
narážecího ústrojí, kompletní změna vzduchové části, oprava rámu vozidla, včetně úpravy uložení SM, 
úprava kabiny strojvedoucího, dosazení nových elektrických točivých strojů pro pohony, úprava el. instalace 
na 24 V, dosazení nových AKU-baterií, výměna elektrické instalace, dosazení nového soustrojí - spalovací 
motor Caterpillar C 15 (404 kW), trakční alternátor SIEMENS Drásov typu 1FC2 401, včetně veškerých 
souvisejících prací.

12. Provedení výměny stávajícího SM za motor Caterpillar C 18 (522 kW): 3 507 000,- Kč

13. Úprava hlavního rámu pro uložení nového soustrojí, včetně případného 
dobalastování na váhu 72 tun: 2 160 855,-Kč

14. Dosazení nového trakčního alternátoru SIEMENS 1FC2 454-4BO 99-Z a
1FC2 284 - 6BO 99 - Z, včetně pomocných pohonů:

Dosazení elektrodynamické brzdy o výkonu 900 kW:
1 493 000,- Kč

15. Úprava vzduchové části: 1 514 796,- Kč

16. Nové ovládání prvků kabiny a kapot: 337 000,- Kč

17. Úprava elektrická instalace (24 V), nový hlavní rozvaděč, nové AKU 
baterie: 1 097 530,- Kč

18. Dosazení elektronického rychloměru dle platných předpisů: 807 331,-Kč

19. Dosazení elektronického regulačního (řídícího) systému: 787 732,- Kč

20. Dosazení nezávislého teplovzdušného topení (programovatelné a 
s předehřevem motoru): 250 836,- Kč

21. Dosazení klimatizace kabiny: 300 000,- Kč

22. Montáž vozidla, zprovoznění, seřízení, vykonání veškerých zkoušek a 
legislativní zabezpečení provozu vozidla: 1 101 670,-Kč

23. Odpočet za výzisk dílů původního soustrojí vozidla: - 13 450,-Kč

Remotorizace celkem řádky č. 12 - 23: 13 356 300,- Kč

Modernizace a remotorizace lokotraktoru řadv 740.891 - 7
27 540 303,- Kč

řádkv č.: 1 - 23. ti. CENA CELKEM :