Textová podoba smlouvy Smlouva č. 539561: Smlouva o dílo - výsadba pokryvných růží na p.p.č. 48/1 v k.ú. Liberec

Příloha SoD_DS201600801_Ekoflora_Palachova_ruze.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo 
                    uzavřená dle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník 
Č. smlouvy zhotovitele:
Č. smlouvy objednatele: DS201600801
I. Smluvní strany:

Objednatel:                  Statutární město Liberec

                                       Nám. Dr. E. Beneše 1

                                       460 59, Liberec 1

                                       IČ: 00 26 29 78 

                                       Zastoupené Tiborem Batthyánym, primátorem města,
Zastoupené ve věcech technických Ing. Lucií Sládkovou, vedoucí odboru ekologie a veřejného prostoru
/dále jen objednatel/

Zhotovitel:                     EKOFLORA LIBEREC, společnost s ručením omezeným
                                        U Slunečních lázní 690
    460 14, Liberec 14 
                                        IČO: 40229220
                                        Zastoupené Petrem Hawlem, jednatelem firmy
Zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem, C 1386                                                                            

/dále jen zhotovitel/
II. Předmět smlouvy
Zhotovitel se zavazuje, že na svůj náklad a na své nebezpečí provede níže specifikované dílo ve sjednané době. Objednavatel se zavazuje dílo převzít a  zaplatit cenu za jeho provedení.
III. Dílo

1. Dílem se dle této smlouvy rozumí dodání a výsadba pokryvných růží v Liberci na pozemku p. č. 48/1 v k. ú. Liberec. ve vlastnictví statutárního města Liberec, dále jen „SML“, v rozsahu dle nabídky zhotovitele ze dne 14. 10. 2016 uvedené v příloze č. 1, která tvoří nedílnou součást této smlouvy. 
2. Předmětem plnění je:
a) 100 % výměna zeminy za kvalitní propařený substrát.
b) Zapravení hnojiva.
c) Výsadba 140 ks kontejnerovaných KORDES Rosa ‚Gärtnerfeude‘
d) Mulčování drcenou kůrou.
e) Zálivka a ošetření rostlin při výsadbě.
Zhotovitel se zavazuje při plnění díla spolupracovat s odborem ekologie a veřejného prostoru Magistrátu města Liberec.
3. Zhotovitel se zavazuje dodat a vysadit živý plot ve stanoveném počtu včetně částečné výměny zeminy, přihnojení a zálivky při výsadbě.
4. Dílo bude objednateli předáno v Liebiegově vile kanceláři 2.15 formou předávacího protokolu podepsaného oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Předání proběhne po kontrole výsadby na stanovišti.
5. Zhotovitel si zajistí na vlastní náklady v případě potřeby povolení ke zvláštnímu užívání komunikací a veřejných ploch, včetně úhrady vyměřených poplatků a nájemného, dále dočasná dopravní opatření a značení, či uzavření komunikace (včetně projednání s věcně  příslušným úřadem a správou komunikace).
6. Objednatel si vyhrazuje právo vydávat pokyny, zejména pokyny, které se budou týkat např. pozastavení prací spojených s rekonstrukcí díla. Zhotovitel se zavazuje tyto pokyny respektovat a dodržovat.
7. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu s příslušnými právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními požadavky uvedenými v poptávce objednavatele ze dne 14. 10. 2016, se kterou se zhotovitel před podpisem této smlouvy seznámil.
IV. Cena za dílo
1. Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele ze dne 14. 10. 2016 takto:

	    Celková cena za dílo bez DPH                       103 285,- Kč                                       

	    DPH 21%                                                          21 690,- Kč                                         

	    Celková cena za dílo včetně DPH                124 975,- Kč                                           
	


Dohodnutá cena je cenou maximální a nejvýše přípustnou. Cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění zakázky.
2. Cena může být změněna pouze v souvislosti se změnou DPH. Objednatel je oprávněn odečíst cenu neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového rozpočtu uvedeném v příloze č. 1, která tvoří nedílnou součást této smlouvy v případě snížení rozsahu prací, po odsouhlasení objednatelem.
3. Cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla. Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění.

V. Doba provedení díla

4. Zhotovitel se zavazuje dílo dle této smlouvy provést do 15. 11. 2016, zpracovat a zhotovené dílo předat dle článku III. bodu 4 objednavateli. Stanovené termíny jsou maximální, nepřekročitelné, bez vad a nedodělků na díle.
5. Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat ve lhůtách uvedených výše a v souladu s požadavky uvedenými v poptávce objednavatele ze dne 14. 10. 2016. Prodloužení lhůty plnění může požadovat pouze v případech, pokud plnění smlouvy je zpožděno nebo bude zpožděno z kterékoli z následujících příčin: 
a) neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele 

b) pozastavení prací z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem neplnění závazku zhotovitele)

c) v důsledku vyšší moci.
VI. Platební podmínky

1. Cena za dílo bude uhrazena na základě faktury vystavené zhotovitelem po předání celého díla bez vad a nedodělků.

2. Splatnost faktury se sjednává na 30 dnů ode dne jejího prokazatelného doručení objednateli.  Nedílnou součástí faktur bude předávací protokol podepsaný osobami oprávněnými jednat za objednatele a zhotovitele. Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č.  235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný předávací protokol, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. 
3. Dílo se považuje za provedené, je-li dokončeno bez vad a nedodělků a předáno objednateli.
VII. Sankce
1. V případě, že zhotovitel nedodrží termín dokončení díla, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý započatý den prodlení, pokud se strany nedohodnou jinak.

2. V případě, že zhotovitel neodstraní vady nebo nedodělky vyplývající z předávacího protokolu ve sjednané lhůtě, uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý započatý den prodlení. 
3. V případě, že zhotovitel nepředá dílo bez vad a nedodělků ani v dodatečné 15-ti denní lhůtě po termínu dle čl. V, má objednatel právo od smlouvy odstoupit, přičemž nárok objednatele na smluvní pokutu není dotčen. Odstoupení musí být učiněno písemně a účinnosti nabývá doručením druhému účastníkovi smlouvy, pokud objednatel v odstoupení neurčí jinak. 

4. Objednatel je dále oprávněn od této smlouvy odstoupit, pokud zhotovitel porušil jakoukoli ze svých povinností vyplývajících ze smlouvy a nenapravil takové porušení v přiměřené lhůtě určené objednatelem v písemné výzvě k nápravě. 
5. V případě, že objednatel neuhradí fakturu za provedené dílo ve smluvené lhůtě, má zhotovitel nárok požadovat úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.
6. Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli. Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody.
VIII. Povinnosti zhotovitele
1. Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu s touto smlouvou 
            a platnými právními předpisy.
2. Zhotovitel zodpovídá za škody jím způsobené při provádění díla nebo v souvislosti s prováděním díla, a to jak objednateli, tak třetím osobám.

IX. Spolupůsobení objednatele

1. Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit, provedené dílo převzít a 
            zaplatit sjednanou cenu. 
2. Časové prostoje zaviněné objednatelem, které prokazatelně přeruší práce zhotovitele, jsou nezapočitatelné do prodlení plnění díla a o tuto dobu se prodlužuje termín plnění díla.
X. Záruky na dílo

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě. Zhotovitel poskytuje záruku na dílo po dobu 24 měsíců. 

2. Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u zhotovitele, a to bez zbytečného odkladu poté, co se o nich dozvěděl. Zhotovitel se zavazuje začít s odstraněním případných vad předmětu plnění do 5 dnů od uplatnění reklamace objednatelem a vady odstraní ve lhůtě dohodnuté smluvními stranami.
3. Pokud zhotovitel neodstraní vady v uvedené lhůtě, je objednatel dále oprávněn nechat tyto vady odstranit třetí osobou a přeúčtovat prokazatelně vzniklé a vynaložené náklady zhotoviteli, který se tímto zavazuje je uhradit objednateli do 15 dnů ode dne písemné výzvy k uhrazení.
4. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku.
6. Objednatel má právo nepřevzít dílo vykazující vady a nedodělky.
7. Zhotovitel prohlašuje, že má uzavřené pojištění za škody, vyplývající z jeho podnikatelské činnosti v minimální výši 100 000 Kč.
XI. Závěrečná ujednání

1. Obě strany prohlašují, že tuto smlouvu podepsaly prosty omylu a tísně a toto své prohlášení stvrzují svými podpisy.
2. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž objednatel obdrží po dvou výtiscích a zhotovitel po jednom.
3. Pokud není uvedeno jinak, řídí se smluvní vztahy této smlouvy občanským zákoníkem.
4. Obě strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob uvedených v této smlouvě.
5. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou stran.
6. Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků.
7. Zhotovitel nesmí bez souhlasu objednatele postoupit svá práva a povinnosti plynoucí ze smlouvy třetí osobě.
XII. Doložky
1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).
2. Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu zveřejní, za zveřejnění neoznačených údajů podle předešlé věty nenese žádnou odpovědnost.
3. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 

4. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

5. Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu § 2999 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Přílohy: 

Příloha č. 1. Cenová nabídka zhotovitele
V Liberci dne……………………..
…………………………………….                            …………………………………………..

              Petr Hawel           





Ing. Lucie Sládková,
              za zhotovitele    




         
vedoucí odboru ekologie









a veřejného prostoru


        







za objednatele  
Příloha č. 1. Cenová nabídka zhotovitele


6