Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5424987: Smlouva o poskytnutí provozní dotace z rozpočtu MO - provoz koupaliště

Příloha Smlouva_o_poskytnuti_provozni_dotace_z_rozpoctu_MO_provoz_koupaliste_Slunicko.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o poskytnutí finančního příspěvku z rozpočtu města Jablonce nad Nisou



Smlouva č. 88/2018/04

Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí provozní dotace z rozpočtu

 Městského obvodu Liberec – Vratislavice nad Nisou
č. 88/2018/04
uzavřená ve vzájemné shodě mezi smluvními stranami:
Městský obvod Liberec – Vratislavice nad Nisou
se sídlem:

Tanvaldská 50, 463 11, Liberec XXX - Vratislavice nad Nisou
zastoupené:
Lukášem Pohankou, starostou
kontaktní osoba: 
Alexandra Olaszová, vedoucí EO 


vratislavice@vratislavice.cz nebo 482 428 822
bankovní spojení:
Česká spořitelna, a. s., č. ú.: 984943369/0800
IČ:


00262978

DIČ: 


CZ00262978

dále jen "poskytovatel"

a

Koupaliště Sluníčko, z.s.
se sídlem:
Myslivecká 309/8, 460 01 Liberec, Liberec III-Jeřáb
zastoupené:
Petrem Poldou, jednatelem
bankovní spojení:
ČSOB, a. s., č.ú.: 17698875/0300
IČ:
46744339
registrovaná:  
ve spolkovém rejstříku, vedeného Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl L, vložka 8983
dále jen "příjemce"
uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, podle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů tuto

veřejnoprávní smlouvu o poskytnutí dotace
 z rozpočtu Městského obvodu Liberec – Vratislavice nad Nisou.

I. Předmět smlouvy
1. Předmětem smlouvy je poskytnutí provozní dotace z rozpočtu Městského obvodu Liberec – Vratislavice nad Nisou (dále jen „dotace“) příjemci pro rok 2018 v její celkové výši 100.000,-Kč (slovy stotisíc korun českých), a to na základě žádosti č.j. VRA 01312/2018 (dále jen „Žádost“) podané dne 27.03.2018. Příjemce tuto dotaci v souladu se stanoveným účelem a podmínkami přijímá.
2. Příjemce se zavazuje použít dotaci pouze:

- za účelem úhrady způsobilých provozních nákladů vynaložených v souvislosti s provozem koupaliště: na opravu bazénů (materiál), vodné, rozbory bazénových vod, bazénové chemikálie. 
- v termínu: 1. 1. 2018 – 31. 12. 2018 
4. Příjemce dotace je povinen postupovat v souladu s údaji uvedenými v Žádosti a uskutečnit závazky vyplývající z účelu stanoveného v čl. I. odst. 2 této smlouvy, jakož i splnit veškeré další podmínky vyplývající z této smlouvy. 

5. Poskytovatel poskytne dotaci příjemci bezhotovostní formou na účet příjemce do 30 dnů od uzavření smlouvy o poskytnutí provozní dotace (ve výjimečných případech v hotovosti).

6. V případě, že poskytovatel z jakýchkoli důvodů nebude schopen předmětnou dotaci dle této smlouvy příjemci vyplatit, sdělí příjemci písemně náhradní termín vyplacení dotace.

II. Základní ustanovení

1. Dotace dle čl. I. odst. 1 této smlouvy se poskytuje výhradně za účelem vymezeným v čl. I. odst. 2 této smlouvy. Příjemce se zavazuje použít dotaci pouze k úhradě způsobilých nákladů (výdajů) činnosti dle čl. I a čl. III. odst. 1 této smlouvy.

2. Dotace na příslušný kalendářní rok je poskytována příjemci až po řádném vyúčtování dotace poskytnuté v předchozím kalendářním roce, pokud taková byla příjemci poskytnuta.

3. Na poskytnutí dotace není právní nárok.
III. Povinnosti příjemce a podmínky vyúčtování dotace

1. Příjemce je oprávněn čerpat dotaci nejpozději do 31. 12. 2018. Prostředky nelze převádět do následujícího roku. Čerpáním dotace se rozumí úhrada způsobilých výdajů vzniklých při realizaci činnosti převodem finančních prostředků v hotovosti nebo bankovním převodem ve prospěch jiné oprávněné právnické či fyzické osoby. Způsobilými výdaji se rozumí celkové výdaje, tj. výdaje hrazené z dotace a další případné výdaje hrazené z jiných zdrojů, pokud dále touto smlouvou není stanoveno jinak. Daň z přidané hodnoty (DPH) je považována za způsobilý výdaj v případě, kdy příjemce není plátcem DPH resp. nemůže uplatnit v souvislosti s realizací činnosti dle čl. I. této smlouvy nárok na odpočet DPH na vstupu. Způsobilým výdajem není nákup tabákových a alkoholických výrobků a výdaje na občerstvení (za občerstvení není považován nákup stravy při pobytu cílové skupiny na soustředěních a podobných akcích a nákup cen do soutěží), způsobilým výdajem nejsou poskytované náhrady, které převyšují zákonné normy platné pro zaměstnance (př. z.č. 262/2006). Způsobilým výdajem dále nejsou: náklady na telefony, školení a kurzovné, mzdové náklady. 

2. Příjemce dotace je povinen nejpozději do 31. prosince daného roku písemně poskytovateli doložit úplné vyúčtování poskytnuté provozní dotace podle této smlouvy. Vyúčtování předloží na formuláři „Vyúčtování dotace z rozpočtu“ Městského obvodu Liberec – Vratislavice nad Nisou (lze vytisknout na http://www.vratislavice.cz/dotace-a-prispevky/).

3. O použití a využití poskytovatelem poskytnutých finančních prostředků je příjemce povinen vést samostatnou (analytickou) průkaznou účetní evidenci. Obsahem této evidence musí zejména být přehled o čerpání a použití poskytnutých peněžních prostředků a o vrácení nepoužitých peněžních prostředků do rozpočtu poskytovatele (dále jen „finanční vypořádání dotace“).

4. Příjemce je povinen předložit vyúčtování dotace dle příslušných ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví v platném znění a dále dle smluvní dohody příjemce s Městským obvodem Liberec – Vratislavice nad Nisou:

4.1.  Předložené účetní doklady musí splňovat náležitosti vymezené v zákoně č. 563/1991 Sb., o účetnictví a v zákoně č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty ve znění pozdějších předpisů. Dále je příjemce dotace povinen uvést viditelně a trvale na originálech účetních dokladů, že částka je "úplně/částečně čerpána z  dotace, a to ve výši xxx Kč a z ostatních zdrojů ve výši yyy Kč“. Toto označení provede příjemce dotace nejpozději do termínu stanoveného pro předložení vyúčtování.

4.2.  Za účetní doklady, kterými prokazuje příjemce dotace náklady hrazené z dotace, a to i s případnými přílohami (pokud na ně odkazují), jsou považovány zejména:

· zjednodušené daňové doklady (paragon) a výdajové pokladní doklady,

· přijaté dodavatelské faktury a výpisy z bankových účtů dokládající jejich úhradu či výdajové pokladní doklady,

· cestovní příkazy vyplněné dle zákona č. 262/2006 Sb., doplněné o vnitřní směrnice o hrazení nákladů za služební cesty osobním automobilem, jízdními doklady, knihami jízd,

· mzdové sestavy,  mzdové listy jednotlivých zaměstnanců (při zachování ochrany osobních údajů) doložené bankovním výpisem s vyznačením konkrétních odchozích plateb,

· přehledy hrazených plateb za náklady na sociální a zdravotní pojištění doložené bankovním výpisem s vyznačením konkrétních odchozích plateb,

· nájemní smlouvy, splátkové kalendáře záloh na energie, pojistné smlouvy atp., doplněné dodavatelskými fakturami a bankovním výpisem s vyznačením konkrétních odchozích plateb

· další doklady dokládající náklady hrazené z dotace např. Smlouvy o dílo, pracovní smlouvy, dohody o provedení práce konané mimo pracovní poměr apod.

Veškeré doklady musí být čitelné, okopírované doklady nesmí překrývat údaje potřebné pro kontrolu.
4.3.  Způsobilé náklady činnosti musí vzniknout v období od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2018. Výjimkou může být poskytnutí dotace na úhradu energií dle fakturačního období a pojistného (tj. zahrnutí úhrad energií z předchozího roku).  

4.4.  Příjemce nesmí převést dotaci (či její část) na jiné právnické či fyzické osoby, pokud se nejedná o přímé úhrady výdajů spojených s realizací činnosti. Na výzvu poskytovatele je příjemce povinen písemně doložit identifikační údaje subjektů podílejících se na realizaci předmětné činnosti.

4.5.  Pokud příjemce uhradil, či jen částečně uhradil, z předmětné dotace drobný dlouhodobý majetek, má povinnost tento majetek vést ve svých inventarizačních seznamech majetku. 

4.6.  Pokud příjemce uhradil z předmětné dotace zálohy na energie (tzn. voda, el. energie,  ve vyšší míře, než jaká je uvedena v konkrétním vyúčtování těchto plateb, vrátí rozdíl úhrad (tzn. přeplatek) poskytovateli dotace, a to i v případě, že vyúčtování dotace již bylo za dané období uzavřeno. Tuto vzniklou nevyčerpanou dotaci zašle příjemci s průvodním dopisem na účet Městského obvodu Liberec – Vratislavice nad Nisou.

4.7.  Příjemce, který nedočerpá dotaci v dohodnuté výši a účelu čerpání poskytnuté dotace, je povinen vrátit nedočerpanou část dotace, případně poplatky z prodlení do 15. února roku následujícího po kalendářním roce pro který je dotace poskytnuta. Nevyčerpané finanční prostředky příjemce vrátí s průvodním dopisem na účet Městského obvodu Liberec – Vratislavice nad Nisou.

Za nevyčerpanou (nedočerpanou) část dotace se považuje i ta část dotace, ke které nedoložil příjemce relevantní účetní doklady dle čl. III odst. 4. 2. popř. předložil doklady v rozporu se stanoveným účelem čerpání dotace dle čl. I. odst. 2. této smlouvy.
4.8.  Příjemce je povinen vrátit (uhradit) nevyčerpanou část dotace či poplatky z prodlení na bankovní účet poskytovatele č.984943369/0800, vedený u České spořitelny, a.s., jako variabilní symbol platby uvést číslo dotace (uvedeno na smlouvě).
5. Příjemce je povinen oznámit poskytovateli všechny významné změny související s podpořenou činností, případně s jeho osobou, zejména změny oproti údajům uvedeným v předložené Žádosti a této smlouvě, a to bez zbytečného odkladu - nejpozději však do 10 dnů od účinnosti předmětné změny.
6. Příjemce je povinen průběžně informovat poskytovatele o všech změnách, které by mohly při vymáhání zadržených nebo neoprávněně použitých prostředků dotace zhoršit jeho pozici věřitele nebo dobytnost jeho pohledávky. Zejména je příjemce neprodleně povinen oznámit poskytovateli skutečnosti, které mají nebo mohou mít za následek příjemcův zánik, transformaci, sloučení či splynutí s jiným subjektem, změnu statutárního orgánu příjemce, či změnu vlastnického vztahu k věci, na niž se dotace poskytuje.

7. V případě rozhodnutí o přeměně příjemce, fúzi, zániku s likvidací či rozdělení na dva či více samostatných subjektů v době účinnosti této smlouvy, je příjemce povinen neprodleně kontaktovat poskytovatele za účelem sdělení informace, jak poskytnutou dotaci vypořádat v návaznosti na tuto skutečnost. V případě, že dochází u příjemce k zániku s likvidací, je příjemce povinen vrátit nedočerpané prostředky poskytovateli, a to nejpozději do zahájení likvidace příjemce. V případě, že v důsledku zániku příjemce s likvidací není možné realizovat činnost, na který byla poskytnuta dotace, je příjemce povinen vrátit celou částku poskytnuté dotace poskytovateli, a to nejpozději do zahájení likvidace příjemce. Pokud příjemce nevrátí do stanovených lhůt poskytnutou dotaci, stávají se prostředky dotace zadrženými ve smyslu ust. § 22 a násl. zák. č. 250/2000 Sb., a bude tak následně postupováno dle tohoto zákona. 
8. Příjemce se zavazuje, že jak při realizaci činnosti, tak po jejím ukončení, bude dbát dobrého jména poskytovatele a činnost realizovat v souladu s právními předpisy.
9. Příjemce není povinen prokázat finanční spoluúčast z poskytnuté provozní dotace podle této smlouvy.
10. Příjemce je povinen předložit společně s vyúčtováním fotodokumentaci prokazující realizaci činnosti (zejména z pořádaných akcí pro cílovou skupinu, zakoupené vybavení apod.). V případě nejasností určí rozsah fotodokumentace Poskytovatel před poskytnutím dotace k dotazu Příjemce.

IV. Kontrola dotace

1. Příjemce je povinen dle § 9 odst. 2 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů umožnit poskytovateli (resp. jeho k tomu příslušným orgánům) kontrolu hospodaření příjemce a dodržování účelu a podmínek, za kterých byla dotace příjemci poskytnuta a čerpána.  

2. Příjemce se zavazuje předložit poskytovateli na požádání po dobu realizace činnosti a následně veškerou potřebnou dokumentaci, účetnictví a účetní doklady, dokumentující všechny rozhodné skutečnosti pro ověření způsobu čerpání a využití dotace a plnění podmínek této smlouvy, a to po dobu 5 let, po kterou je příjemce povinen dle § 31 odst. 2. písm. b) a c) zákona o účetnictví uschovávat účetní záznamy a účetní doklady.

V. Sankce za porušení podmínek a výpověď smlouvy

1. Pokud příjemce dotace, poskytnuté dle této smlouvy, nesplní povinnosti uvedené v čl. III.,  IV. a VI. této smlouvy, mohou být všechny další Žádosti příjemce o poskytnutí dotace vyřazeny resp. dalším žádostem nevyhověno.

2. Příjemce bere na vědomí, že porušení povinností stanovených touto smlouvou bude řešeno jako porušení rozpočtové kázně ve smyslu ust. § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění, a to v případě pokud příjemce nesplní povinnost k vrácení dotace nebo její části dobrovolně na výzvu poskytovatele.

3. Za nedodržení níže uvedených podmínek stanovených v této smlouvě se uloží nižší odvod a to v případě, pokud příjemce neprovedl opatření k nápravě do 20 dnů od prokazatelně doručené výzvy k jejich provedení.
3.1. za nesplnění povinnosti příjemce vrátit nevyčerpanou resp. neprofinancovanou část poskytnuté dotace (finančních prostředků) v termínu dle čl. III, odst. 4.8 této smlouvy bude stanoven odvod ve výši uvedené níže v tabulce

	časové rozmezí
	výše odvodu z poskytnuté dotace

	21 – 30 kalendářních dnů vč.
	10%

	31 – 40 kalendářních dnů vč.
	20%


3.2. za porušení povinnosti příjemce doložit úplné finanční vypořádání v termínu vyúčtování dle čl. III. odst. 2 této smlouvy, bude stanoven v závislosti na lhůtě doplnění chybějících dokladů odvod ve výši uvedené níže v tabulce

	časové rozmezí
	výše odvodu z poskytnuté dotace

	21 – 30 kalendářních dnů vč.
	10%

	31 – 40 kalendářních dnů vč.
	20%


3.3. za porušení povinnosti příjemce doložit finanční vypořádání v termínu vyúčtování dle čl. III. odst. 2 této smlouvy, bude stanoven odvod ve výši uvedené níže v tabulce
	časové rozmezí
	výše odvodu z poskytnuté dotace

	21 – 30 kalendářních dnů vč.
	10%

	31 – 40 kalendářních dnů vč.
	20%

	41 kalendářních dnů a více
	100%


3.4. Za nesplnění povinnosti příjemce neprodleně, nejpozději však do stanoveného termínu, informovat poskytovatele o změnách dle čl. III odst. 5 této smlouvy bude stanoven odvod ve výši 10% z poskytnuté dotace.

3.5. Za nesplnění povinnosti příjemce vést samostatnou průkaznou účetní evidenci dle čl. III. odst. 3. této smlouvy v případě, že poskytnutá dotace byla využita v souladu s účelem činnosti a její využití je prokázáno, bude stanoven odvod ve výši 10% z poskytnuté dotace. 
3.6. Za nesplnění povinnosti příjemce dle čl. III. odst. 10 a čl. VI odst. 1 této smlouvy v případě, že poskytnutá dotace byla využita v souladu s účelem činnosti a její využití je prokázáno, bude stanoven odvod ve výši 20% z poskytnuté dotace. 

4. Veškeré platby jako důsledky porušení závazků provede příjemce formou bezhotovostního převodu na účet poskytovatele, případně může být částka za porušení závazků řešena poskytovatelem tak, že o tuto částku sníží poskytovanou dotaci ze svého rozpočtu, event. oběma způsoby.

5. Vztah založený touto smlouvou lze ukončit na základě písemné dohody obou smluvních stran, odstoupením od smlouvy anebo písemnou výpovědí. Dohoda o ukončení této smlouvy musí být v souladu s ust. § 167 zák. č. 500/2004 Sb., správního řádu, písemná a musí v ní být uvedeny důvody, které vedly k ukončení této smlouvy, včetně způsobu vzájemného vypořádání práv a povinností smluvních stran.

6. Dojde-li ze strany příjemce k závažnému porušení smlouvy, je poskytovatel oprávněn od této smlouvy odstoupit. Závažným porušením se zejména rozumí:

a) použití dotace (případně její části) v rozporu s účelem, který je stanoven touto smlouvou;
b) nedodržení termínu pro použití dotace stanoveného v této smlouvě 

c) neumožnění poskytovateli provést kontrolu dle čl. IV. této smlouvy.
7. V případě odstoupení poskytovatele od této smlouvy je příjemce dotace povinen provést vyúčtování dotace a vrátit na bankovní účet poskytovatele nevyčerpanou část dotace poskytnuté mu dle čl. I. odst. 2 této smlouvy, a to do 30 dnů od obdržení písemného odstoupení od této smlouvy.

8. Pokud v době plnění smlouvy dojde z jakýchkoliv důvodů k ukončení realizace činnosti, či k jiným závažným změnám oproti skutečnostem uváděným v Žádosti, je příjemce povinen provést vyúčtování dotace a vrátit na účet poskytovatele nevyčerpanou část dotace, a to buď do 30 dnů od ukončení činnosti nebo do 30 dnů od uplatnění tohoto smluvního ustanovení ze strany poskytovatele v případě jiných závažných změn. 

VI. Zvláštní ujednání

1. Příjemce je povinen při realizaci činnosti dle ustanovení čl. I. odst. 2 této smlouvy zveřejnit důstojným a viditelným způsobem (minimálně na svých webových stránkách), že činnost byla podpořena Městským obvodem Liberec – Vratislavice nad Nisou. Na reklamních a obdobných materiálech, v reklamních spotech, v tisku uvede skutečnost, že činnost podpořil Městský obvod Liberec – Vratislavice nad Nisou a současně tam umístí logotyp Vratislavic nad Nisou. V případě pořádání akce pro veřejnost umístí Příjemce na viditelném a důstojném místě banner s logem Vratislavic nad Nisou. Pokud Příjemce poskytnutou dotaci použije na pořízení jakéhokoli oděvu (včetně dresů), zavazuje se na něj umístit logo Vratislavic nad Nisou. O splnění povinnosti dle tohoto odstavce je povinen Příjemce pořídit fotodokumentaci. Informace o rozměrech loga a jeho zaslání poskytne kontaktní osoba Poskytovatele. Banner s logem zapůjčí taktéž Poskytovatel.
2. Příjemce dotace souhlasí se zveřejněním svého jména či názvu, adresy (sídla), názvu akce, účelem čerpání dotace a výše poskytnuté dotace, případně dalších údajů uvedených ve zvláštních právních předpisech, a to na webových stránkách určených poskytovatelem. Příjemce bere na vědomí, že tato smlouva bude vedena v evidenci smluv, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje zejména o smluvních stranách, předmětu smlouvy, výši finančního plnění a datum jejího podpisu.
3. Žadatel svým podpisem souhlasí  s tím, že správce daně může sdělit poskytovateli dotace, zda je žadatel dlužníkem na odvodu za porušení rozpočtové kázně (zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád). Tento souhlas se vydává pouze pro účely poskytnutí dotace z rozpočtu města.
4. Smluvní strany souhlasně prohlašují, že žádný údaj v této smlouvě není označován za obchodní tajemství.

5. Poskytnutá dotace je veřejnou finanční podporou ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů, a vztahují se tak na ni všechna ustanovení tohoto zákona.

6. V případě neplnění povinností z této smlouvy pro příjemce vyplývající má poskytovatel právo odstoupit od této smlouvy.
VII. Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva se stává platnou a právně účinnou dnem podpisu oběma smluvními stranami. Poskytovatel dotace obdrží 2 vyhotovení této smlouvy a příjemce dotace obdrží 1 vyhotovení; všechna 3 vyhotovení mají stejnou právní relevanci.

2. Právní vztahy plynoucí z této smlouvy se výhradně řídí českým právním řádem, zejména pak zák. č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění.

3. Tato smlouva byla schválena Zastupitelstvem městského obvodu Liberec – Vratislavice nad Nisou usnesením č. 25/04/2018/ ze dne 16.04.2018.
4. Jakékoliv změny této smlouvy lze provádět pouze formou písemných postupně číslovaných dodatků na základě dohody obou smluvních stran.

5. Příjemce prohlašuje, že veškeré údaje a informace obsažené v Žádosti, této smlouvě, jakož i v souvisejících přílohách a podkladech jsou správné a pravdivé a v souladu s příslušnými předpisy.

6. Příjemce bere na vědomí, že v případě zjištění závažných nedostatků při realizaci činnosti je poskytovatel oprávněn vyloučit v následujících 2 letech jeho žádosti o poskytnutí dotací, finančních darů a návratných finančních výpomocí z prostředků poskytovatele.

7. Obě smluvní strany si řádně přečetly obsah této smlouvy a souhlasí bez výhrad s jejím obsahem a v této smlouvě uvedenými podmínkami.

V Liberci XXX dne: 02.05.2018



za poskytovatele:





  za příjemce:

……………………………………
…………………………………….

    Lukáš Pohanka, starosta




Petr Polda, jednatel
PAGE  
Stránka 6 z 6