Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5464987: DOHODA POVEZ II - III. výzva CHA-MN-18/2018

Příloha CHA-MM-18-2018.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        fRkDohodaZamT


 

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. CHA-MN-18/2018 strana 1 z 8 
 
MPSV - OSU 

 

DOHODA o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců 
a potenciálních zaměstnanců a poskytnutí příspěvku v rámci 

projektu Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II č. CHA-MN-
18/2018 / reg. č. proj. CZ.03.1.52/0.0/0.0/15_021/0000053  

 

uzavřená mezi 
  
Úřadem práce České republiky 

zastupující osoba: Mgr. Alice Kalousková, pověřená řízením Krajské pobočky 
v Karlových Varech 

sídlo: Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7 
IČO: 72496991 
adresa pro doručování: Úřad práce ČR - kontaktní pracoviště Cheb, Svobody č.p. 207/52, 

350 02 Cheb 2  
číslo účtu: XXXXXXXXXX 

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné 

a 

zaměstnavatelem: CHETES s.r.o. 
zastupující osoba: Ilja Mlátilík, jednatel 
sídlo firmy (místo podnikání): Pelhřimovská č.p. 2268/1, 350 02 Cheb 2 
IČO: 252 08 845 
číslo účtu: XXXXXXXXXX 
 

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé. 
 

Článek I 
Účel dohody 

I.1 Tato dohoda se uzavírá podle § 106 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění 
pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), za účelem poskytnutí příspěvku na 
zabezpečení vzdělávací aktivity a příspěvku na úhradu mzdových nákladů z projektu 
„Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II (POVEZ II)“ (dále jen „POVEZ II“), 
reg. č. CZ.03.1.52/0.0/0.0/15_021/0000053, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této 
dohodě. 

Článek II 
Předmět dohody 

II.1 Předmětem této dohody je úprava vzájemných vztahů mezi Úřadem práce 
a zaměstnavatelem při zabezpečení vzdělávací aktivity v rámci projektu POVEZ II 
a poskytnutí příspěvku na její zajištění a příspěvku na úhradu mzdových nákladů 
zaměstnavatele, který zabezpečuje vzdělávací aktivitu svých zaměstnanců, případně 
potenciálních zaměstnanců (dále jen „zaměstnanců“). Příspěvek na potenciální zaměstnance 
může být poskytnut pouze v případě, že zaměstnavatel zároveň s vyúčtováním vzdělávací 
aktivity doloží pracovní smlouvu, uzavřenou mezi zaměstnavatelem a potencionálním 
zaměstnancem, který absolvoval vzdělávací aktivitu. 

II.2 Zaměstnavatel zabezpečí pro své zaměstnance následující vzdělávací aktivitu:   
Kurz strojníků 

II.3 Rozsah vzdělávací aktivity každého účastníka: 62,00  hodin 
z toho: - teoretická příprava: 46,00 hodin 
 - praktická příprava: 8,00 hodin 
 - ověření získaných znalostí a dovedností: 8,00 hodin 



 
 

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. CHA-MN-18/2018 strana 2 z 8 

II.4 Dodavatel vzdělávací aktivity: XXXXXXXXXXXXXXX 

II.5 Termín realizace vzdělávací aktivity: 

Datum zahájení:  9.5.2018 
Datum ukončení:  31.5.2018 

Jestliže tato dohoda nenabyde účinnosti do data zahájení realizace vzdělávací aktivity, strany 
dohody uzavřou dodatek k dohodě, ve kterém bude sjednán nový termín realizace vzdělávací 
aktivity. Nové datum ukončení realizace vzdělávací aktivity musí být sjednáno v souladu 
s bodem IX.3. 

II.6 Způsob ověření získaných znalostí a dovedností:  Závěrečná zkouška  
 

II.7 Zaměstnanci, kteří se účastní vzdělávací aktivity: 

a) počet: 5 

b) jmenný seznam: přílohou č. 1 této dohody je vyplněný formulář „Seznam zaměstnanců 
navržených k účasti na vzdělávací aktivitě“. 

II.8 Potenciální zaměstnanci, kteří se účastní vzdělávací aktivity: 

a) počet: 0 

b) jmenný seznam: přílohou č. 2 této dohody je vyplněný formulář „Seznam potenciálních 
zaměstnanců navržených k účasti na vzdělávací aktivitě“. 

II.9 Poskytnutý příspěvek je podporou de minimis podle nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze 
dne 18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na 
podporu de minimis, Úřední věstník L 352, 24. 12. 2013, s. 1. 

Článek III 
Závazky zaměstnavatele 

III.1 Zajistit účast zaměstnanců uvedených v příloze č. 1 a č. 2 této dohody ve vzdělávací aktivitě 
specifikované v bodech II.2, II.3, II.4, II.5 a II.6 této dohody.  

III.2 Vytvořit zaměstnancům účastnícím se vzdělávací aktivity odpovídající podmínky k účasti 
ve vzdělávací aktivitě. 

III.3 Zajistit nejpozději v den nástupu na vzdělávací aktivitu prokazatelné seznámení zaměstnanců 
účastnících se vzdělávací aktivity s předpisy o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci 
a s předpisy o požární ochraně majícími vztah k účasti ve vzdělávací aktivitě.  

III.4 Zajistit nejpozději ke dni předložení prvního vyúčtování nákladů na Úřad práce vyplnění 
vstupního dotazníku (dotazník č. 1) každým podpořeným zaměstnancem. Zaměstnavatel je 
povinen zaměstnanci vyplnění dotazníku umožnit, v případě potřeby mu zajistit za účelem 
vyplnění dotazníku přístup k výpočetní technice; vstupní dotazník je dostupný 
na Integrovaném portálu MPSV. 

III.5 Zajistit v průběhu vzdělávací aktivity prokazatelnou denní evidenci výuky (včetně podpisů 
všech zaměstnanců a lektora), která minimálně obsahuje: 
a) docházku zaměstnanců, kteří se účastní vzdělávací aktivity, a to s uvedením počtu hodin, 

v nichž se jednotliví zaměstnanci vzdělávací aktivity zúčastnili, přestávky a přerušení 
výuky. Je nutné, aby denní evidenci docházky zaměstnanci podepisovali vždy na začátku 
každého výukového dne a záznam o přerušení výuky byl doplňován ihned při opuštění 
výuky zaměstnancem. 

b) informace o vzdělávací aktivitě, a to minimálně v rozsahu: datum, hodina začátku a konce, 
téma, počet hodin vzdělávací aktivity.  

III.6 Písemně informovat Úřad práce, pokud vzniknou překážky, které znemožní další realizaci celé 
vzdělávací aktivity, a to nejpozději do 8 kalendářních dnů ode dne vzniku těchto překážek.  

III.7 Zaměstnavatel je povinen informovat předem, nejpozději den před zahájením výuky Úřad 
práce o jakýchkoliv změnách, které jsou závazně uvedeny v „Plánovaném harmonogramu 
vzdělávací aktivity“, který je přílohou č. 3 této dohody a v „Plánu výuky“, který je přílohou č. 6 
této dohody, tj. především o změně termínu a místa výuky, o zkrácení výuky, o mimořádné 



 
 

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. CHA-MN-18/2018 strana 3 z 8 

přestávce a o změně lektora, kdy současně předloží doklady o kvalifikaci nového lektora. 
V evidenci docházky uvést písemně před zahájením výuky denní neúčast (absenci) 
zaměstnance na výuce. V případě náhlých a neočekávaných skutečností, které brání realizaci 
vzdělávací aktivity dle plánovaného harmonogramu, se zaměstnavatel zavazuje informovat 
Úřad práce neprodleně poté, co tyto skutečnosti nastaly. Úřad práce umožňuje předat 
informaci nejprve telefonicky příslušnému pracovníkovi projektu POVEZ II a následně potvrdit 
písemně. 

III.8 Doložit Úřadu práce v souladu s bodem IV.2 kopie denních evidencí výuky dle bodu III.5 
za příslušný kalendářní měsíc a originál výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů za dobu 
účasti zaměstnanců ve vzdělávací aktivitě“, který je přílohou č. 4 dohody, za jednotlivé 
kalendářní měsíce, vždy nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího po uplynutí 
vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední den kalendářního měsíce na sobotu, 
neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští pracovní den. 

III.9 Doložit Úřadu práce v souladu s bodem IV.3 vyúčtování nákladů na zabezpečení vzdělávací 
aktivity na výkazu „Vyúčtování vzdělávací aktivity v rámci projektu POVEZ II“, který je přílohou 
č. 5 této dohody, včetně závěrečného protokolu, kopie faktury dodavatele vzdělávací aktivity 
za realizaci vzdělávací aktivity a doklad o úhradě nákladů za vzdělávací aktivitu a to 
nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího po uplynutí měsíce, ve kterém byla 
vzdělávací aktivita ukončena. Zaměstnavatel se dále zavazuje předložit vzor dokladu 
označeného logem v souladu s Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce v rámci 
Operačního programu Zaměstnanost, prokazujícího úspěšné absolvování vzdělávací aktivity 
a v případě zapojení potenciálních zaměstnanců také kopii jejich pracovní smlouvy. 
Závěrečný protokol bude obsahovat: 

a) seznam zaměstnanců, kteří úspěšně ukončili vzdělávací aktivitu, včetně seznamu 
vydaných osvědčení či jiných dokladů prokazujících úspěšné absolvování kurzu,  

b) seznam zaměstnanců, kteří vzdělávací aktivitu nedokončili nebo ukončili neúspěšně, 
spolu s informací o délce vzdělávací aktivity (v hodinách), kterou absolvovali a o důvodech 
nedokončení a absence. 

V případě, že vyúčtování vzdělávací aktivity proběhne před vyúčtováním mzdových nákladů, 
je zaměstnavatel dále povinen doložit také kopie denních evidencí za poslední kalendářní 
měsíc, ve kterém vzdělávací aktivita probíhala. Připadne-li poslední den kalendářního měsíce 
na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští pracovní den. 

III.10 Zajistit nejpozději do 4 týdnů po ukončení vzdělávací aktivity vyplnění výstupního dotazníku 
(dotazník č. 2) každým podpořeným zaměstnancem. Zaměstnavatel je povinen zaměstnanci 
vyplnění dotazníku umožnit, v případě potřeby mu zajistit za účelem vyplnění dotazníku 
přístup k výpočetní technice; výstupní dotazník je dostupný na Integrovaném portálu MPSV. 

III.11 Zajistit propagaci a publicitu projektu, v souladu s Obecnou částí pravidel pro žadatele a 
příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost, dostupnou na www.esfcr.cz. 
Zaměstnavatel není v rámci těchto pravidel povinen vkládat stručnou prezentaci projektu na 
webové stránky www.esfcr.cz a dále není povinen zajistit označení školící místnosti, jestliže 
není vzdělávací aktivita realizována výhradně pro tohoto zaměstnavatele. 

III.12 Vést účetnictví v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších 
předpisů, a vést v účetnictví své aktivity s jednoznačnou vazbou ke vzdělávací aktivitě dle této 
dohody, respektive daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve 
znění pozdějších předpisů, rozšířenou tak, aby příslušné doklady vztahující se ke vzdělávací 
aktivitě dle této dohody splňovaly náležitosti účetního dokladu ve smyslu ustanovení § 11 
zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, (s výjimkou písmene f) 
citovaného zákona) a aby předmětné doklady byly správné, úplné, průkazné, srozumitelné, 
vedené v písemné formě chronologicky a způsobem zaručujícím jejich trvanlivost a aby 
na nich bylo jednoznačně uvedeno, že se vážou ke vzdělávací aktivitě dle této dohody. 

III.13 Uchovávat a archivovat veškeré dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím 
příspěvku a realizací vzdělávací aktivity v souladu s platnými právními předpisy České 
republiky, a to nejméně po dobu 10 let od doby ukončení projektu, přičemž lhůta 10 let se 
počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž byl vyplacen poslední příspěvek. 

III.14 Nečerpat za stejným účelem, tj. stejné či obdobné vzdělávání zaměstnanců a příspěvek 
na mzdu za stejné časové období, prostředky z jiných finančních nástrojů státního rozpočtu, 

http://www.esfcr.cz/
http://www.esfcr.cz/


 
 

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. CHA-MN-18/2018 strana 4 z 8 

rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, 
Evropských strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných programů a projektů EU, ani 
jiných veřejných zdrojů. 

III.15 Nečerpat v průměru více než 500 000 Kč měsíčně a více než 6 000 000 Kč ročně souhrnně 
za všechny aktivity realizované v rámci projektu POVEZ II. 

III.16 Považovat účast zaměstnanců na vzdělávací aktivitě za prohlubování kvalifikace 
zaměstnanců dle ustanovení § 230 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění 
pozdějších předpisů (dále jen „zákoník práce“). 

Článek IV 
Závazky Úřadu práce 

IV.1 Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek v celkové maximální částce 95 144 Kč, tj. 
maximální výše příspěvku na mzdové náklady činí 67 519 Kč a maximální výše příspěvku na 
vzdělávací aktivity činí 27 625 Kč, přičemž: 

IV.1.1 Mzdový příspěvek bude poskytnut za dobu účasti zaměstnanců na vzdělávací 
aktivitě až do výše 100 % skutečně vyplacených mzdových nákladů včetně 
pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a 
pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl 
z vyměřovacího základu zaměstnanců, maximálně však 198 Kč na jednoho 
zaměstnance za každou hodinu účasti zaměstnance na vzdělávací aktivitě. 

IV.1.2 Maximální výše všech mzdových příspěvků v jednom měsíci na jednoho zaměstnance 
v rámci všech aktivit projektu POVEZ II činí 33 000 Kč měsíčně při stanovené týdenní 
pracovní době podle ustanovení § 79 zákoníku práce. Při sjednání kratší pracovní 
doby podle ustanovení § 80 zákoníku práce se maximální měsíční výše mzdového 
příspěvku poměrně krátí k délce sjednané pracovní doby. 

IV.1.3 Příspěvek na vzdělávací aktivitu bude poskytnut maximálně ve výši 85 % skutečně 
uhrazených nákladů na vzdělávací aktivitu, nejvýše však ve výši maximálního 
příspěvku na vzdělávací aktivitu dle bodu IV.1 této dohody. Úřad práce si vyhrazuje 
právo poskytnout příspěvek na úhradu nákladů na vzdělávací aktivitu v nižší částce 
v případě, že vzdělávací aktivita nebude realizována ve sjednaném rozsahu nebo 
bude kontrolou zjištěno, že se vzdělávací aktivity neúčastní všichni zaměstnanci 
uvedení v příloze č. 1 a v příloze č. 2 této dohody. 

IV.2 Příspěvek na úhradu mzdových nákladů bude Úřadem práce vyplácen měsíčně, a to 
do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel řádně doloží doklady v souladu s bodem 
III.8 této dohody. V případě, že požadované dokumenty nebudou ve stanovené lhůtě řádně 
doloženy, příspěvek za příslušný kalendářní měsíc nebude Úřadem práce poskytnut. 
Příspěvek na úhradu mzdových nákladů zaměstnanců bude vyplacen pouze na zaměstnance, 
u kterých budou prokazatelně splněny závazky zaměstnavatele sjednané v bodu III.3 a III.4 
této dohody. Splnění závazku zaměstnavatele sjednaného v bodu III. 3 bude doloženo 
dokladem. Příspěvek na úhradu mzdových nákladů bude vyplacen na účet uvedený v záhlaví 
této dohody. 

IV.3 Příspěvek na úhradu vzdělávací aktivity je splatný po ukončení vzdělávací aktivity a bude 
Úřadem práce poskytnut do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel řádně doloží 
doklady v souladu s bodem III.9 této dohody a prokáže se splnění závazku zaměstnavatele 
sjednaného v bodu III.10. V případě, že požadované dokumenty nebudou ve stanovené lhůtě 
řádně doloženy, příspěvek na zabezpečení vzdělávací aktivity nebude Úřadem práce 
poskytnut. Příspěvek bude poměrně krácen,  nebude-li splněno u některého ze zaměstnanců, 
kteří se účastnili vzdělávací aktivity, ujednání bodů III.3 nebo III.4 nebo III.10. Příspěvek na 
úhradu nákladů vzdělávací aktivity bude vyplacen na účet uvedený v záhlaví této dohody. 

IV.4 V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu 
„Vyúčtování mzdových nákladů za dobu účasti zaměstnanců ve vzdělávací aktivitě“ nebo 
ve výkazu „Vyúčtování vzdělávací aktivity v rámci projektu POVEZ II“ se strany této dohody 
dohodly, že Úřad práce neprodleně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo 
provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění pochybností mezi stranami této 



 
 

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. CHA-MN-18/2018 strana 5 z 8 

dohody, nejpozději však do data ukončení realizace projektu, ze kterého mají být příspěvky 
proplaceny. 

Článek V 
Vrácení příspěvku, nevyplacení příspěvku 

V.1 Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek na úhradu 
mzdových nákladů nebo jeho část, pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, 
než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy tuto 
skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli na základě kontrolního zjištění z kontroly 
provedené Úřadem práce doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení příspěvku. Toto 
ustanovení se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně dle článku VII 
této dohody. 

V.2 Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek na úhradu mzdových nákladů 
Úřadu práce, pokud hrubá mzda uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů za dobu 
účasti zaměstnanců na vzdělávací aktivitě“ nebude zúčtována zaměstnanci k výplatě za tento 
příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před poskytnutím příspěvku Úřadem 
práce za příslušný měsíc, částka pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní 
politiku zaměstnanosti nebo pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel 
za sebe odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, nebude před 
poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc odvedena. Vrácení  příspěvku bude 
provedeno ve lhůtě uvedené v bodě V.1 této dohody. 

V.3 Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený příspěvek na úhradu nákladů 
na vzdělávací aktivitu nebo jeho část, pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší 
částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy 
tuto skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli na základě kontrolního zjištění z kontroly 
provedené Úřadem práce doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení příspěvku. Toto 
ustanovení se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně dle článku VII 
této dohody. 

V.4 V případě neukončení vzdělávací aktivity nebo nepodrobení se závěrečnému ověření 
získaných znalostí a dovedností, nebude příspěvek na vzdělávací aktivitu příslušného 
zaměstnance či potenciálního zaměstnance vyplacen. Příspěvek na mzdové náklady bude 
vyplacen za dobu účasti  zaměstnance na vzdělávací aktivitě. 

V.5 V případě účasti zaměstnance na vzdělávací aktivitě nižší než 80 % nebude příspěvek 
na vzdělávací aktivitu Úřadem práce uhrazen. Pokud zaměstnavatel i přes nižší účast 
ve vzdělávací aktivitě doloží osvědčení o úspěšném ukončení, bude na účastníka pohlíženo 
jako na neúspěšného. Příspěvek může být vyplacen pouze v případě, že účastník úspěšně 
absolvoval závěrečné ověření znalostí a dovedností a účastnil se vzdělávání v jeho 
uznatelném rozsahu (min. 80 %). 

V.6 V případě, že příslušný zaměstnanec neabsolvuje závěrečné ověření získaných znalostí 
a dovedností úspěšně, může absolvovat další, maximálně však dvě opravná ověření 
získaných znalostí a dovedností. Dodatečné náklady související s opravným ověřením nese 
zaměstnavatel. Opravná zkouška musí být realizovaná do konce kalendářního měsíce 
následujícího po měsíci, v němž byla ukončena vzdělávací aktivita. Zaměstnavatel je povinen 
informovat Úřad práce o termínech opravného ověření, nejpozději den předem. V případě, že 
účastník vzdělávací aktivity nebude úspěšný ani u opakovaného ověření získaných znalostí 
a dovedností, příspěvek na vzdělávací aktivitu za příslušného zaměstnance či potenciálního 
zaměstnance nebude vyplacen. Příspěvek na mzdové náklady zaměstnance za dobu účasti 
na opravném ověření získaných znalostí a dovedností nenáleží. 

Článek VI 
Kontrola plnění sjednaných podmínek  

VI.1 Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu. 
Úřad práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným 
v zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, 
ve znění pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových 



 
 

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. CHA-MN-18/2018 strana 6 z 8 

příspěvků na zaměstnance a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní 
politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel 
za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen 
v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími právními předpisy ČR a EU, vytvořit 
podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnutí příspěvku. Kontrolu 
vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo práce 
a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský 
účetní dvůr, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly. 

VI.2 V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen 
bez zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění k nápravě 
nedostatků zjištěných při kontrole. 

VI.3 Žadatelé a příjemci jsou povinni zajistit součinnost všech dalších relevantních subjektů 
(zejména externích dodavatelů vzdělávacích aktivit) pro účely případné kontroly ze strany 
výše uvedených orgánů. 

VI.4 Veškerá rozhodnutí, úkony a dokumenty v rámci podpořených žádostí v POVEZ II mohou být 
předmětem kontroly ze strany poskytovatele podpory, Ministerstva práce a sociálních věcí, 
Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže i orgánů Evropské komise (zejména OLAF – Úřad 
pro boj proti podvodům). 

VI.5 Pokud Úřad práce nebo jiná osoba oprávněná ke kontrole zjistí, že zaměstnavatel nesplnil 
nebo neplní některou z podmínek uvedených v této dohodě, je Úřad práce oprávněn 
pozastavit vyplácení příspěvku a zahájit potřebné kroky vedoucí ke zjištění, zda došlo 
k nesrovnalosti ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013 ze dne 
17. prosince 2013 o společných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, 
Evropském sociálním fondu, Fondu soudržnosti, Evropském zemědělském fondu pro rozvoj 
venkova a Evropském námořním a rybářském fondu, o obecných ustanoveních o Evropském 
fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu, Fondu soudržnosti a Evropském 
námořním a rybářském fondu a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 1083/2006, popř. k podezření 
na porušení rozpočtové kázně podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech 
(rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „rozpočtová pravidla“). 

Článek VII 
Porušení rozpočtové kázně 

VII.1 Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených pod body II.2, II.3, II.4, III.14 a III.15 
této dohody bude  postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle ustanovení 
§44a odst. 4 písm. b) rozpočtových pravidel, a to ve výši celkové částky, v níž byla porušena 
rozpočtová kázeň. 

 
VII.2 Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených pod bodem III.5 bude postihováno 

odvodem za porušení rozpočtové kázně podle ustanovení §44a odst. 4 písm. a) zákona 
č. 218/2000 Sb., rozpočtových pravidel ve znění pozdějších předpisů, a to 3 % z celkové 
částky, v níž byla porušena rozpočtová kázeň  

 
VII.3 Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených pod III.2, III.6, III.7 a III.16 bude 

postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle ustanovení § 44a odst. 4 písm. a) 
zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech ve znění pozdějších předpisů (dále jen 
„rozpočtová pravidla“) , a to 5 % z celkové částky, v níž byla porušena rozpočtová kázeň. 

VII.4 Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle článku V. této dohody je 
porušením rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) rozpočtových pravidel a bude 
postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně ve výši porušení rozpočtové kázně podle 
ustanovení §44a odst. 4 písm. b) rozpočtových pravidel. 

VII.5 Jestliže bude prokázáno, že vzdělávací zařízení pro realizaci vzdělávacích aktivit nebylo 
zaměstnavatelem vybráno v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných 
zakázek, ve znění zákon č. 368/2016 Sb., s Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce 
v rámci Operačního programu Zaměstnanost a prohlášením dle bodu IX.5 této dohody, čímž 
došlo k porušení některého z pravidel, jež je Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce 
v rámci Operačního programu Zaměstnanost  považováno za porušení rozpočtové kázně, 



 
 

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. CHA-MN-18/2018 strana 7 z 8 

bude odvod za porušení rozpočtové kázně vyměřen dle § 44a odst. 4 písm. a)  rozpočtových 
pravidel ve výši stanovené za porušení dané povinnosti Obecnou částí pravidel pro žadatele 
a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost.  

Článek VIII 
Ujednání o vypovězení dohody   

VIII.1 Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží 
podmínky poskytnutí příspěvku uvedené pod body II.2, II.3, II.4, III.14 a III.15. 

VIII.2 Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že na základě kontrolního zjištění 
z kontroly provedené Úřadem práce k dodržování podmínek pro poskytování příspěvku, 
zejména podmínek uvedených pod body III.1, III.2, III.3 a III.5 a III.7 bude prokázáno, že 
zaměstnavatel tyto podmínky úmyslně nedodržoval nebo jestliže nepodal Úřadu práce ve 
lhůtě stanovené výzvou Úřadu práce písemnou zprávu o odstranění nebo prevenci nedostatků 
zjištěných kontrolou. 

VIII.3 Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel úmyslně nebo 
opakovaně uvedl neúplné nebo nepravdivé údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů 
za dobu účasti zaměstnanců ve vzdělávací aktivitě“. 

VIII.4 Strany dohody mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly 
v době uzavírání dohody a nebyly druhé straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana 
prokáže, že by s jejich znalostí dohodu neuzavřela. 

VIII.5 Strany dohody mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly 
rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na straně z tohoto 
důvodu spravedlivě požadovat.  

VIII.6 Výpovědní lhůta v případech v bodě VIII.1, VIII.2, VIII.3, VIII.4 a VIII.5 tohoto článku dohody 
činí jeden měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení 
písemné výpovědi. 

VIII.7 Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle článku VIII. této dohody, který by 
zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty. 

Článek IX 
Všeobecná a závěrečná ustanovení 

IX.1 Strany dohody se dohodly, že s osobními údaji zaměstnanců a potenciálních zaměstnanců, 
kteří se účastní vzdělávací aktivity, bude nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., 
o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.  

IX.2 Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou stran dohody formou písemných 
vzestupně číslovaných dodatků. Navrhované změny musí být druhé straně sděleny písemně 
předem. Výjimkou z tohoto ustanovení jsou změny v Plánovaném harmonogramu vzdělávací 
aktivity a v Plánu výuky. Znamená-li však změna v harmonogramu posun za termín ukončení 
vzdělávací aktivity uvedený v bodě II.5 této dohody a v Plánu výuky při změně témat výuky, je 
nutné uzavřít dodatek. 

IX.3 Pokud bude uzavřen dodatek k této dohodě, kterým bude změněno datum zahájení 
vzdělávací aktivity, uvedené v bodě II.5 této dohody, musí být splněna podmínka, že 
vzdělávací aktivita musí být realizována nejpozději do 18 měsíců ode dne data zahájení 
sjednaného dohodou v původním znění, nejpozději však musí být ukončena do 31. 8. 2020. 

IX.4 V případě zániku zaměstnavatele přecházejí jeho práva a povinnosti vyplývající z dohody 
na jeho právního nástupce. 

IX.5 Zaměstnavatel prohlašuje, že při výběru vzdělávacího zařízení postupoval v souladu se 
zákonem č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek, s pravidly stanovenými Obecnou 
částí pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost ve verzi 
platné v den vyhlášení výběrového řízení, resp. zadání objednávky, která je k dispozici na 
www.esfcr.cz, a v souladu s „Vyrozuměním o schválení žádosti o příspěvek v rámci projektu 
POVEZ II, vztahujícímu se k této dohodě, které tvoří přílohu č. 7 této dohody. 

http://www.esfcr.cz/


 
 

NIP - Dohoda o zabezpečení vzdělávací aktivity zaměstnanců č. CHA-MN-18/2018 strana 8 z 8 

IX.6 Zaměstnavatel je povinen postupovat v souladu s Podmínkami pro zájemce o vstup do 
projektu POVEZ II a spolupracovat s Úřadem práce na zajištění publicity Evropského 
sociálního fondu.  

IX.7 Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů v informačních systémech, týkajících se příjemců 
příspěvku pro účely administrace prostředků z rozpočtu Evropské unie, a souhlasí se svým 
začleněním na veřejně přístupný seznam příjemců, na kterém budou zveřejněny údaje o 
příjemci příspěvku v rozsahu stanoveném Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce 
v rámci Operačního programu Zaměstnanost, který je k dispozici na www.esfcr.cz.   

IX.8 Nedílnou součástí dohody jsou přílohy č. 1 – č. 7:příloha č. 1 – „Seznam zaměstnanců 
navržených k účasti na vzdělávací aktivitě“, příloha č. 2 – „Seznam potenciálních 
zaměstnanců navržených k účasti na vzdělávací aktivitě“, příloha č. 3 – „Plánovaný 
harmonogram vzdělávací aktivity“, příloha č. 4 – vzor „Vyúčtování mzdových nákladů za dobu 
účasti zaměstnanců na vzdělávací aktivitě“, příloha č. 5 – vzor „Vyúčtování vzdělávací aktivity 
v rámci projektu POVEZ II“, příloha č. 6 – „Plán výuky“ a příloha č. 7 – kopie „Vyrozumění o 
schválení žádosti o příspěvek v rámci projektu POVEZ II“  

IX.9 Příspěvek je z 85 % hrazen z prostředků Evropského sociálního fondu a z 15 % z prostředků 
Státního rozpočtu České republiky, v rámci OPZ. 

IX.10 Strany dohody prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly 
seznámeny s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody. 

IX.11 Dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 

IX.12 Dohoda, na niž se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá 
účinnosti dnem uveřejnění. Dohoda, na niž se nevztahuje povinnost uveřejnění 
prostřednictvím Registru smluv, nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními 
stranami nebo dnem, který si smluvní strany v dohodě sjednají. 

IX.13 Dohoda je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno obdrží zaměstnavatel a jedno Úřad 
práce. 

 

Úřad práce České republiky - kontaktní pracoviště Cheb dne  
 
 
 
 
 
 

.................................................................. 
   Ilja Mlátilík, jednatel  

CHETES s.r.o. 

.................................................................. 
Mgr. Alice Kalousková, pověřená řízením 

Krajské pobočky v Karlových Varech 
 
 
 
 
Za Úřad práce vyřizuje: XXXXXXXXXXX 
Telefon: XXXXXXXXXXX 
 

http://www.esfcr.cz/