Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
1 Kupní smlouva č. 14/2018 podle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, České Budějovice, Senovážné náměstí 12 adresa: Senovážné nám. 12, 370 01 České Budějovice zastoupena: Mgr. Zdeňkou Erhartovou, ředitelkou školy IČ: 60077590 DIČ: CZ60077590 (dále jen kupující) a ESO R-Market spol. s r.o. adresa: Kostelní 461, 768 24 Hulín zastoupena: JUDr. Jiří Rozsypal, jednatel IČ: 49966626 DIČ: CZ49966626 (dále jen prodávající) Článek I. Předmět smlouvy 1. Touto kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu. 2. Předmětem koupě je dodání 5 šestimístných a 3 čtyřmístných jídelních setů (dále jen předmět koupě) vč. dopravy, montáže a odzkoušení. Předmět koupě je specifikován v cenové nabídce ze dne 26. dubna 2018. Článek II. Místo plnění 1. Místem plnění je výdejna jídel v budově školy Senovážné nám. 12, České Budějovice. Článek III. Doba plnění 1. Termín dodání a montáže: 28. srpna – 31. srpna 2018 (termín bude upřesněn před dodáním). 2. Prodávající splní svou povinnost dodat zařízení jeho řádným a včasným předáním kupujícímu bez vad a nedodělků včetně provedení souvisejících prací a výkonů sjednaných touto smlouvou nezbytných pro uvedení předmětu smlouvy do užívání a ověření funkčnosti zařízení a zaškolení obsluhy kupujícího. 2 Článek IV. Kupní cena 1. Cena je stanovena dohodou smluvních stran a je platná až do doby ukončení platnosti smlouvy. 2. Kupující nepřipouští překročení ceny vyjma změny sazeb DPH na základě změny příslušných právních předpisů. O této změně ceny musí být sepsán dodatek ke smlouvě. 3. Cena celkem je stanovena takto: Cena celkem bez DPH Kč 149 669,42 DPH (sazba 21%) Kč 31 430,58 Cena celkem včetně DPH Kč 181 100,-- Článek V. Platební podmínky 1. Zálohy nejsou sjednány. 2. Podkladem pro úhradu ceny dodaného zařízení bude faktura, která musí mít náležitosti daňového dokladu podle platného zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. 3. Lhůta splatnosti daňového dokladu činí 14 kalendářních dnů od jejího prokazatelného doručení kupujícímu. 6. V případě, že prodávající vyúčtuje práce nebo dodávky, které neprovedl, vyúčtuje chybně cenu nebo faktura nebude obsahovat některou náležitost ve smyslu příslušných právních předpisů, je kupující oprávněn vadnou fakturu před uplynutím lhůty splatnosti vrátit prodávajícímu bez zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené faktuře vyznačí důvod vrácení. Prodávající provede opravu vystavením nové faktury. 7. Vrátí-li kupující vadnou fakturu prodávajícímu, přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta splatnosti běží opět ode dne doručení opravené faktury kupujícímu. 8. Povinnost zaplatit je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu smluvní strany, která provádí platbu. 9. Požadavky na méně práce nebo vícepráce či dodávky vyvolané kupujícím uplatní kupující vůči prodávajícímu písemnou formou. Případné omezení či zvýšení rozsahu dodávky bude provedeno změnou smlouvy, a to formou dodatku ke smlouvě. Prodávající je oprávněn více či méně práce a dodávky realizovat teprve po jejich písemném odsouhlasení oprávněnými zástupci smluvních stran. Článek VI. Provádění dodávky 1. Prodávající se zavazuje, že dodávky provede svým jménem a na vlastní zodpovědnost. Prodávající je povinen předat kupujícímu zařízení v ujednaném množství, jakosti a provedení. 2. Prodávající se zavazuje realizovat práce a dodávky vyžadující zvláštní způsobilost nebo povolení podle příslušných předpisů osobami, které tuto podmínku splňují. 3. Věci, které jsou potřebné k provedení dodávky, je povinen zajistit prodávající. 4. Prodávající je povinen zajistit a financovat veškeré subdodavatelské práce a nese za ně odpovědnost, jako by je prováděl sám. 5. Vícepráce či dodávky provedené prodávajícím bez písemného souhlasu kupujícího nebudou prodávajícímu uhrazeny vyjma případu, kdy kupující provedení takových víceprací dodatečně schválí. 3 Článek VII. Záruční podmínky a vady 1. Prodávající se zavazuje, že zařízení bude po sjednanou záruční dobu způsobilé k použití pro sjednaný, příp. obvyklý účel a že si zachová sjednané vlastnosti (jakost). Zařízení má vadu, jestliže neodpovídá požadavkům uvedeným ve smlouvě, příslušným právním předpisům, normám nebo jiné dokumentaci vztahující se k dodávce zařízení, popř. pokud neumožňuje užívání, k němuž bylo určeno a zhotoveno. 2. Prodávající odpovídá za vady, které se projeví v záruční době zařízení. Za vady, které se projeví po záruční době, odpovídá jen tehdy, jestliže byly prokazatelně způsobeny porušením jeho povinností. 3. Délka záruky činí 36 měsíců na kompletní dodávku zařízení od jejího předání kupujícímu bez vad a nedodělků. 4. Před uplynutím sjednané záruční lhůty se prodávající zavazuje odstranit případné vady, které se vyskytnou v záruční době v níže uvedených lhůtách a za podmínek sjednaných pro záruční vady. 5. Záruční doba začíná plynout po předání zařízení bez vad a nedodělků, resp. uvedením zařízení do užívání. 6. Vyskytne-li se vada na zařízení v průběhu záruční doby, kupující písemně (e-mailem) oznámí prodávajícímu její výskyt, vadu popíše a uvede, jak se projevuje. 7. Prodávající je povinen nejpozději do 5 pracovních dnů po obdržení reklamace zahájit servisní zásah na odstranění vady a písemně oznámit objednateli, zda reklamaci uznává, nebo z jakých důvodů reklamaci neuznává, a jakou lhůtu navrhuje k odstranění vad. Pokud tak neučiní, má se za to, že reklamaci kupujícího uznává. Prodávající je povinen uplatněnou vadu odstranit i v případě, že uplatnění takové vady neuznává. V případě sporu o oprávněnost uplatněné vady budou smluvní strany respektovat vyjádření a konečné stanovisko soudního znalce stanoveného kupujícím. V případě, že se prokáže, že vada byla kupujícím uplatněna neoprávněně, je kupující povinen nahradit prodávajícímu náklady na odstranění takové vady. 8. V případě nedodržení sjednaného termínu k odstranění vady je kupující dále oprávněn vady nechat odstranit třetí osobou na náklady prodávajícího, a to i bez předchozího upozornění na tuto skutečnost. 9. Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční lhůty, přičemž i reklamace odeslaná v poslední den záruční lhůty se považuje za včas uplatněnou. V případě opravy v záruční době se tato prodlužuje o dobu od oznámení závady kupujícím po její odstranění prodávajícím. Článek VIII. Smluvní pokuty 1. Smluvní pokuta v případě prodlení prodávajícího s dokončením dodávky zařízení v termínu dle čl. II., odst. 2 smlouvy se sjednává ve výši Kč 500,- za každý i započatý den prodlení. 2. Za prodlení prodávajícího s odstraněním vad či nedodělků specifikovaných v předávacím řízení v termínu sjednaném v protokolu o předání a převzetí zařízení se sjednává smluvní pokuta ve výši Kč 500,- za každý i započatý den prodlení. 3. V případě prodlení prodávajícího s odstraněním vady, která se na zařízení projevila v záruční době, je kupující oprávněn účtovat prodávajícímu smluvní pokutu ve výši Kč 500,- za každou vadu a za každý i započatý den prodlení s jejím odstraněním. 4. V případě nedodržení stanoveného termínu nástupu na odstranění vad v záruční době je kupující oprávněn účtovat prodávajícímu smluvní pokutu ve výši Kč 500,- za každou vadu a za každý i započatý den prodlení s nástupem k jejímu odstranění. 5. Úhrada smluvní pokuty nezbavuje prodávajícího povinnosti splnit povinnost smluvní pokutou utvrzenou. 4 Článek IX. Odstoupení od smlouvy 1. Kupující je oprávněn od této kupní smlouvy odstoupit v případě, že prodávající bude v prodlení s odevzdáním předmětu koupě o více než 10 pracovních dnů od doby plnění stanovené v článku III. odst. 1 této smlouvy. Jestliže však kupující od kupní smlouvy do 10 pracovních dnů od prodlení prodávajícího neodstoupí, je oprávněn znovu od ní odstoupit teprve poté, kdy bude prodávající v prodlení o více než 10 pracovních dnů od dohodnutého náhradního termínu odevzdání a převzetí předmětu koupě. 2. Prodávající je oprávněn od této smlouvy odstoupit v případě, že kupující neuhradí řádně a včas kupní cenu. Článek X. Závěrečná ustanovení 1. Tato smlouva může být změněna pouze oboustranně odsouhlasenými písemnými dodatky. 2. Smlouva byla sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom. 3. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran a účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb. v platném znění. České Budějovice dne 9. 5. 2018 Hulín dne 2. 5. 2018 …………………………………………..…… ……..…..…………………………………………. kupující prodávající