Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5470395: Dodání 5 šestimístných a 3 čtyřmístných jídelních setů do výdejny

Příloha Smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        1 
 

 
Kupní  smlouva č. 14/2018 

 

podle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění 
 

 
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, České Budějovice, Senovážné náměstí 12 
adresa: Senovážné nám. 12, 370 01 České Budějovice 
 

zastoupena:   Mgr. Zdeňkou Erhartovou, ředitelkou školy 
IČ:    60077590 
DIČ:    CZ60077590 
(dále jen kupující) 
 
a  
 
ESO R-Market spol. s r.o. 
adresa: Kostelní 461, 768 24 Hulín 
 

zastoupena:  JUDr. Jiří Rozsypal, jednatel 
IČ:    49966626 
DIČ:    CZ49966626 
(dále jen prodávající) 
 
 
 

Článek I. 
Předmět smlouvy 

 
1. Touto kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem 

koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí 
prodávajícímu kupní cenu. 

2. Předmětem koupě je dodání 5 šestimístných a 3 čtyřmístných jídelních setů (dále jen předmět 
koupě) vč. dopravy, montáže a odzkoušení. Předmět koupě je specifikován v cenové nabídce 
ze dne 26. dubna 2018. 

 
 

Článek II. 
Místo plnění 

 
1. Místem plnění je výdejna jídel v budově školy Senovážné nám. 12, České Budějovice. 
 
 

Článek III. 
Doba plnění 

 
1. Termín dodání a montáže: 28. srpna – 31. srpna 2018 (termín bude upřesněn před dodáním). 
2. Prodávající splní svou povinnost dodat zařízení jeho řádným a včasným předáním kupujícímu 

bez vad a nedodělků včetně provedení souvisejících prací a výkonů sjednaných touto smlouvou 
nezbytných pro uvedení předmětu smlouvy do užívání a ověření funkčnosti zařízení a zaškolení 
obsluhy kupujícího. 
 

 



2 
 

Článek IV. 
Kupní cena  

 
1. Cena je stanovena dohodou smluvních stran a je platná až do doby ukončení platnosti smlouvy. 
2. Kupující nepřipouští překročení ceny vyjma změny sazeb DPH na základě změny příslušných 

právních předpisů. O této změně ceny musí být sepsán dodatek ke smlouvě. 
3. Cena celkem je stanovena takto: 
 

Cena celkem bez DPH    Kč 149 669,42 
DPH (sazba 21%)    Kč   31 430,58 
Cena celkem včetně DPH   Kč 181 100,-- 

 
 

Článek V. 
Platební podmínky 

 
1. Zálohy nejsou sjednány. 
2. Podkladem pro úhradu ceny dodaného zařízení bude faktura, která musí mít náležitosti daňového 

dokladu podle platného zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších 
předpisů.  

3. Lhůta splatnosti daňového dokladu činí 14 kalendářních dnů od jejího prokazatelného doručení 
kupujícímu.  

6. V případě, že prodávající vyúčtuje práce nebo dodávky, které neprovedl, vyúčtuje chybně cenu 
nebo faktura nebude obsahovat některou náležitost ve smyslu příslušných právních předpisů, je 
kupující oprávněn vadnou fakturu před uplynutím lhůty splatnosti vrátit prodávajícímu 
bez zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené faktuře vyznačí důvod vrácení. Prodávající 
provede opravu vystavením nové faktury. 

7. Vrátí-li kupující vadnou fakturu prodávajícímu, přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá 
lhůta splatnosti běží opět ode dne doručení opravené faktury kupujícímu. 

8. Povinnost zaplatit je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu smluvní strany, která provádí 
platbu. 

9. Požadavky na méně práce nebo vícepráce či dodávky vyvolané kupujícím uplatní kupující vůči 
prodávajícímu písemnou formou. Případné omezení či zvýšení rozsahu dodávky bude provedeno 
změnou smlouvy, a to formou dodatku ke smlouvě. Prodávající je oprávněn více či méně práce 
a dodávky realizovat teprve po jejich písemném odsouhlasení oprávněnými zástupci smluvních 
stran.  
 

 
Článek VI. 

Provádění dodávky 
 

1. Prodávající se zavazuje, že dodávky provede svým jménem a na vlastní zodpovědnost. 
Prodávající je povinen předat kupujícímu zařízení v ujednaném množství, jakosti a provedení. 

2. Prodávající se zavazuje realizovat práce a dodávky vyžadující zvláštní způsobilost nebo povolení 
podle příslušných předpisů osobami, které tuto podmínku splňují.  

3. Věci, které jsou potřebné k provedení dodávky, je povinen zajistit prodávající. 
4. Prodávající je povinen zajistit a financovat veškeré subdodavatelské práce a nese za ně 

odpovědnost, jako by je prováděl sám.  
5. Vícepráce či dodávky provedené prodávajícím bez písemného souhlasu kupujícího nebudou 

prodávajícímu uhrazeny vyjma případu, kdy kupující provedení takových víceprací dodatečně 
schválí. 

 



3 
 

Článek VII. 
Záruční podmínky a vady 

 
1. Prodávající se zavazuje, že zařízení bude po sjednanou záruční dobu způsobilé k použití 

pro sjednaný, příp. obvyklý účel a že si zachová sjednané vlastnosti (jakost). Zařízení má vadu, 
jestliže neodpovídá požadavkům uvedeným ve smlouvě, příslušným právním předpisům, normám 
nebo jiné dokumentaci vztahující se k dodávce zařízení, popř. pokud neumožňuje užívání, 
k němuž bylo určeno a zhotoveno. 

2. Prodávající odpovídá za vady, které se projeví v záruční době zařízení. Za vady, které se projeví 
po záruční době, odpovídá jen tehdy, jestliže byly prokazatelně způsobeny porušením jeho 
povinností.  

3. Délka záruky činí 36 měsíců na kompletní dodávku zařízení od jejího předání kupujícímu bez vad 
a nedodělků. 

4. Před uplynutím sjednané záruční lhůty se prodávající zavazuje odstranit případné vady, které se 
vyskytnou v záruční době v níže uvedených lhůtách a za podmínek sjednaných pro záruční vady.  

5. Záruční doba začíná plynout po předání zařízení bez vad a nedodělků, resp. uvedením zařízení 
do užívání.  

6. Vyskytne-li se vada na zařízení v průběhu záruční doby, kupující písemně (e-mailem) oznámí 
prodávajícímu její výskyt, vadu popíše a uvede, jak se projevuje.  

7. Prodávající je povinen nejpozději do 5 pracovních dnů po obdržení reklamace zahájit servisní 
zásah na odstranění vady a písemně oznámit objednateli, zda reklamaci uznává, nebo z jakých 
důvodů reklamaci neuznává, a jakou lhůtu navrhuje k odstranění vad. Pokud tak neučiní, má se 
za to, že reklamaci kupujícího uznává. Prodávající je povinen uplatněnou vadu odstranit 
i v případě, že uplatnění takové vady neuznává. V případě sporu o oprávněnost uplatněné vady 
budou smluvní strany respektovat vyjádření a konečné stanovisko soudního znalce stanoveného 
kupujícím. V případě, že se prokáže, že vada byla kupujícím uplatněna neoprávněně, je kupující 
povinen nahradit prodávajícímu náklady na odstranění takové vady.  

8. V případě nedodržení sjednaného termínu k odstranění vady je kupující dále oprávněn vady 
nechat odstranit třetí osobou na náklady prodávajícího, a to i bez předchozího upozornění na tuto 
skutečnost. 

9. Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční lhůty, přičemž i reklamace odeslaná 
v poslední den záruční lhůty se považuje za včas uplatněnou. V případě opravy v záruční době se 
tato prodlužuje o dobu od oznámení závady kupujícím po její odstranění prodávajícím. 

 
 

Článek VIII. 
Smluvní pokuty 

 
1. Smluvní pokuta v případě prodlení prodávajícího s dokončením dodávky zařízení v termínu dle 

čl. II., odst. 2 smlouvy se sjednává ve výši Kč 500,- za každý i započatý den prodlení.  
2. Za prodlení prodávajícího s odstraněním vad či nedodělků specifikovaných v předávacím řízení 

v termínu sjednaném v protokolu o předání a převzetí zařízení se sjednává smluvní pokuta ve výši 
Kč 500,-  za každý i započatý den prodlení. 

3. V případě prodlení prodávajícího s odstraněním vady, která se na zařízení projevila v záruční 
době, je kupující oprávněn účtovat prodávajícímu smluvní pokutu ve výši Kč 500,- za každou 
vadu a za každý i započatý den prodlení s jejím odstraněním. 

4. V případě nedodržení stanoveného termínu nástupu na odstranění vad v záruční době je kupující 
oprávněn účtovat prodávajícímu smluvní pokutu ve výši Kč 500,- za každou vadu a za každý 
i započatý den prodlení s nástupem k jejímu odstranění. 

5. Úhrada smluvní pokuty nezbavuje prodávajícího povinnosti splnit povinnost smluvní pokutou 
utvrzenou. 

 



4 
 

Článek IX. 
Odstoupení od smlouvy 

 
1. Kupující je oprávněn od této kupní smlouvy odstoupit v případě, že prodávající bude v prodlení 

s odevzdáním předmětu koupě o více než 10 pracovních dnů od doby plnění stanovené v článku 
III. odst. 1 této smlouvy. Jestliže však kupující od kupní smlouvy do 10 pracovních dnů 
od prodlení prodávajícího neodstoupí, je oprávněn znovu od ní odstoupit teprve poté, kdy bude 
prodávající v prodlení o více než 10 pracovních dnů od dohodnutého náhradního termínu 
odevzdání a převzetí předmětu koupě. 

2. Prodávající je oprávněn od této smlouvy odstoupit v případě, že kupující neuhradí řádně a včas 
kupní cenu. 

 
 

Článek X. 
Závěrečná ustanovení 

 
1. Tato smlouva může být změněna pouze oboustranně odsouhlasenými písemnými dodatky. 
2. Smlouva byla sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom. 
3. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran a účinnosti dnem jejího uveřejnění 

v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb. v platném znění.  
 

 
České Budějovice dne 9. 5. 2018   Hulín dne 2. 5. 2018    
 
 
 
 
 
…………………………………………..……  ……..…..…………………………………………. 
  kupující      prodávající