Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5562607: Čáslav - oprava MK ul. Tyršova

Příloha SoD-redig.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Příloha č. 4 - závazný návrh smlouvy o dílo

              SMLOUVA O DÍLO

                            na provedení stavebních prací (dále jen ,,smlouva")
                                pořadové číslo objednatele"
                                pořadové číslo zhotovitele"
                                                 Název veřejné zakázky:
                                        Čáslav - oprava MK ul. Tyršova

OBjEDNATEL:               Nám. J. Žižky z Trocnova 1, 286 01 Čáslav

Město Čáslav              00236021
                          CZ00236021
Sídlo:                    Ing. jaromirem Strnadem, starostou města
lČ,
DIČ:
zastoupené:

Zástupce/oprávněný pracovník ve věcech technických:

(dále jen ,,objednatel")

ZHOTOVITEL:

Název:                    ROKOS STAVBY s.r.o.

Sídlo:                    Trnková 1816, Čáslav
lČ:                       29414431

DIČ:                      CZ29414431

zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze č.zápisu oddíl C,vložka 205365

bankovní spojeni:
Č. účtu:

zastoupený:

(dále jen ,,zhotovitel")

Objednatel a zhotovitel uzavirají podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tuto
smlouvu o dílo:

1 PŘEDMĚT PLNĚNÍ

1.1 Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést pro objednatele řádně a včas, na svůj
        náklad a nebezpečí veřejnou zakázku s názvem ,,Čáslav - oprava MK úl. Tyršova" (dále
        ,,dílo") a objednatel se zavazuje za provedené dílo zaplatit zhotoviteli cenu ve výši a za
        podmínek sjednaných touto smlouvou. Pro vyloučení pochybnosti se stanoví, že plnění,
        resp. splněni závazku zhotovitele popsaného výše v tomto odstavci se v této smlouvě
        označuje rovněž jako ,,provádění", resp. ,,provedení díla" zhotovitelem.

1.2 Dílo bude provedeno v rozsahu, způsobem a v jakosti stanovené:

     · nabídkou zhotovitele včetně oceněného soupisu jednotlivých položek a prací,
     · obecně závaznými právními předpisy, ČSN, EN, metodikami výrobců, pokud

           neodporují ČSN a EN a veškerými písemnými pokyny a podklady předanými
          objednatelem zhotoviteli podle této smlouvy a případnými pozdějšími změnami výše
           uvedené projektové dokumentace, které byly vyvolány potřebami zjištěnými
          v průběhu prováděni díla, jeho zkoušeni a uvádění do provozu anebo z důvodu
           rozhodnuti či opatřeni orgánu státního stavebního dohledu, příp. jinými orgány
           přIslušnými ke kontrole staveb Či jinými okolnostmi smluvními stranami
           nepředvIdatelnými, rozhodnutím resp. vyjádřením veřejnoprávních orgánů, výsledky
          kontrolních dnů a provádění zkoušek s tím, že je objednatel oprávněn upravit způsob
          prováděnidňa.
1.3 Dílo zahrnuje provedeni, dodání a zajištěni všech činnosti, prací, služeb, věcí a dodávek
        nutných k dokončení díla, a to zejména:

     · úplné a kvalitní provedení díla,
     · zařízení staveniště, jeho zřízenI, odstraněni, zajištění, zabezpečeni a napojení na

          inženýrské sItě včetně nákladů spojených s užívánkn veřejného prostranství,

     · zajištění vytýčení inženýrských sítí (tras technické infrastruktury) podle podmínek
          jejich správců, a to před zahájením zemních prací na staveništi, včetně jejich
          písemného předání jednotlivým správcům po ukončeni prací, pokud je to potřebné,

     · likvidace stavebního odpadu, jeho uloženi na řízenou skládku, ekologická likvidace
          nebo jiná likvidace v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně
          některých dalších zákonů ve znění pozdějších předpisů a doložení dokladů o této
          likvidaci včetně úhrady poplatků za toto uložení, likvidaci a dopravu,

     " zajištění ochrany proti šIřenI prašnosti a nadměrného hluku,
     · zajištění bezpečných přechodů a přejezdů přes výkopy pro zabezpečeni přístupu a

          příjezdu k objektům,

     · zpracování a dodání všech dalších dokladů potřebných k předání díla,

     · úplné vyčištění a vyklizení staveniště včetně uvedení do původního či s objednatelem
          dohodnutého stavu,

     · provedení závěrečného úklidu staveniště dle této smlouvy,
          a to vše v místě provádění díla, nevyplývá-li to z povahy věc jinak.

1.4 Zhotovitel se zavazuje zajistit, aby při provádění díla nedošlo ke škodám na majetku,
        zdraví, životech, přírodě ani na životním prostředí.

                                                                                                                                              2 /11
1.5 Veškeré práce budou provedeny s odbornou péčí dle platných právních předpisů.
        Zhotovitel se zavazuje zajistit vlastním nákladem provedení všech potřebných
        technických či jiných zkoušek potřebných pro realizaci a řádné užívánÍ díla, pokud je
        jejich provedení obecně závaznými právními předpisy požadováno (např. vydáni
        kladného kolaudačního rozhodnutí, technické (dňčí) zkoušky jednotlivých komponentů
        díla), a to tak, aby byly vykonány nejpozději 2 dny před lhůtou dokončení díla
        uvedenou v bodě 4.2. Objednatel se zavazuje poskytovat k tomu zhotoviteli potřebnou
        součinnost.

2 PODMÍNKY ZHOTOVOVÁNÍ DÍLA

2.1 Zhotovitel se zavazuje zhotovit dílo svým jménem a na vlastní zodpovědnost i
        nebezpečí.

2.2 Korespondence a platební doklady, které budou objednateli zasílány zhotovitelem,
        musí být označeny číslem smlouvy objednatele, příp. zhotovitele a názvem veřejné
        zakázky. Neoznačenou korespondenci a platební doklady má objednatel právo vrátit
        zhotoviteli.

2.3 Požadovaná kvalita a způsob její kontroly musí být provedeny v souladu se zadávací
        dokumentaci, příp. vyjádřeními správců sítí a dotčených orgánů státní správy.

2.4 Domnívá-li se zhotovitel, že pro řádné provádění prací existuji překážky, musí to
        neprodleně písemně ohlásit objednateli. Opomene-li toto oznámení, může uplatnit jen
        ty okolnosti, které byly objednateli známy včetně jejich účinků.

2.5 Zhotovitel je povinen respektovat trasy rozvodů a instalací, které nebudou stavbou
        dotčeny či měněny. Zhotovitel je povinen si před zahájením prací opatřit informace o
        stávajÍcÍch inženýrských sítích a rozvodech, které procházejí stavbou, aby nedošlo
        k jejich poškození. V opačném případě poškozeni inženýrských síti a rozvodů půjde
        k tíži zhotovitele.

3 PŘEDÁNÍ STAVENIŠTĚ

3.1 K předání a převzetí staveniště objednatel písemně vyzve zhotovitele. Ve výzvě
        objednatel uvede maximální lhůtu pro předání a převzetí staveniště. Tento termín je
        zhotovitel povinen respektovat a vyvinout potřebnou součinnost ke zdárnému předání
        a převzetí staveniště za účelem provedení díla.

4 DOBA PLNĚNÍ

4.1 Kompletní dokončeni díla: max. do 4 měsíců od předání a převzetí staveniště.

        Kompletním dokončením díla se rozumí dokončení díla včetně jeho předáni bez vad a
        nedodělků oboustranně potvrzeným předávacím protokolem.

4.2 Lhůty prováděni budou prodlouženy:

                                        3 /11
· jestliže překážky v provádění díla zavinil výhradně objednatel,

" jestliže přerušení prací bylo zaviněno vyšší mocí, nebo jinými okolnostmi
     nezaviněnými zhotovitelem, zejména nepříznivými klimatickými podmínkami,
     které majívliv na technologii a kvalitu prací.

5 CENA

5.1 Cena za provedeni díla podle této smlouvy je cenou určenou podle rozpočtu, který je
        součástí nabídky zhotovitele, jež tvoří přílohu č. 1 této smlouvy (dále jen ,,rozpočet").
        Tento rozpočet se považuje za rozpočet závazný, úplný a tvOřÍCÍ nedílnou součást této
        smlouvy.

Cena za provedeni díla podle rozpočtu bez DPH  činí 4.362.474,-

.Cena.po slevě bez DPH  4.342.474,- DPH ve výši 21%                  činí  911.919,54

                 (by.dě.dQp,|něno j?řed. p,odpisem smloúvY v závislosti na vyjednáni slevy z nabídkové ceny).

dph ve výši 21%                                činí 911.919,54

Cena za provedení díla podle rozpočtu včetně DPH Činí 5.254.393,54

Tato celková cena je fixní, konečnou a závaznou cenou za provedení díla. Rovněž
jednotkové ceny uvedené v rozpočtu, ze kterých se celková cena skládá, jsou fixní,
konečné a závazné.

5.2 Jestliže zhotovitel zjistí v průběhu prací nové skutečnosti ov|ivňujÍcÍ rozpočet, oznámí
        to bezodkladně písemně objednateli.

5.3 Cena určená dle rozpočtu podle bodu 5.1 této smlouvy může být zpřesněna nebo
        upravena jen dohodou mezi objednatelem a zhotovitelem za podmínek stanovených
        touto smlouvou.

5.4 Požaduje-li objednatel písemně nebo vyplývá-li z objednatelem vyžádané změny
        projektu odlišné provedeni prací od popisu nebo od kvalitativnIch podmínek
        obsažených v zadávací dokumentaci, musí být před jejich prováděním dohodnuta
        odpovidajÍcÍ cena. O výsledné částky, které vyplynou z oceněni těchto prací, bude pak
        formou dodatku ke smlouvě zvýšena nebo snížena cena sjednaná ve smlouvě.

5.5 Bude-li objednatelem vyžadováno provedení prací, které nejsou obsaženy v zadávací
        dokumentaci stavby (vícepráce), musí na tuto skutečnost zhotovitele upozornit před
        zahájením těchto prací. V tomto případě musí být dohodnuta nová cena před jejich
        zahájením.

5.6 Veškeré vícepráce, které zhotovitel provede nad rozsah předmětu této smlouvy po
        případném zpřesnění rozpočtu nebo zadávací dokumentace bez výzvy nebo souhlasu
        objednatele, které nejsou v souladu s touto smlouvou, hradí zhotovitel.

5.7 výše DPH se bude řídit předpisy platnými v době realizace díla.

                                                                           4 /11
 6 PLATEBNÍ PODMÍNKY

 6.1 Objednatel nebude poskytovat zálohy.

6.2 Provedené práce budou fakturovány měsíčně na základě zjišťovacího protokolu -
         soupisu provedených prací a dodávek - odsouhlaseného a podepsaného pověřenou
         osobou objednatele. Faktura musí obsahovat náležitosti daňového dokladu, název
        veřejné zakázky a pořadové číslo smlouvy o dílo.

6.3 Úhrada bude provedena na základě faktury s přiloženým zjišťovacím protokolem dle
         bodu 6.2 vystavené zhotovitelem a odsouhlasené objednatelem. Splatnost faktury je
        30 kalendářních dnů od jejího doručení objednateli. Námitky proti údajům uvedeným
        ve faktuře může objednatel uplatnit do konce lhůty její splatnosti s tím, že ji odešle
        zhotoviteli s uvedením výhrad. Tímto okamžikem se zastaví lhůta splatnosti. Od
        okamžiku doručení opravené faktury objednateli běží nová lhůta splatnosti faktury.
        Objednatel uhradí fakturu bezhotovostním převodem na bankovní účet zhotovitele,
        přičemž cena a její jednotlivé části se považují za zaplacené řádně a včas, je-li poslední
        den lhůty splatnosti odepsána částka z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele.

6.4 Fakturu uvedenou v bodě 6.2 je zhotovitel oprávněn vystavit pouze na základě oběma
        stranami písemně odsouhlaseného zjišťovacího protokolu bez vad provedených prací a
        komponentů díla, přičemž cena prací a komponentů musí v jednotlivých položkách
        přesně odpovídat údajům obsaženým v rozpočtu podle bodu 5.1. Pouze takto
        oboustranně odsouhlasené práce, komponenty a jejich cenu je zhotovitel oprávněn
        objednateli fakturovat. K faktuře obsahujÍcÍ práce, komponenty či cenu
        neodsouhlasenou shora uvedeným postupem se nepřihKžI a objednatel není povinen
        v nifakturovanou částku uhradit.

6.5 Úrok z prodlení při neplacení ze strany objednatele činí 0,05 % z nezaplacené částky za
        každý den prodlení.

6.6 Objednatel upozorňuje zhotovitele, že je plátcem DPH. Na předmětné stavební práce
        se nevztahuje režim přenesené daňové povinnosti, dle ustanoveni § 92a) a § 92e)
        zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. Daňový doklad bude vystaven
        včetně DPH v platné sazbě.

7 ZÁRUČNÍ PODMÍNKY, ODPOVĚDNOST ZA VADY

7.1 Zhotovitel zodpovídá za to, že předmět díla bude proveden v souladu s touto
        smlouvou, projektovou dokumentací, územním rozhodnutím a stavebním povolením,
        platnými českými normami a předpisy a požadavky objednatele, že technická řešení a
        navržená zařIzenI budou v souladu s požadovanými parametry, uvedenými v předaných
        podkladech.

7.2 Zhotovitel poskytuje na zhotovené dílo záruku v délce trvání 60 měsíců.

7.3 Záruka počíná běžet dnem protokolárnIho předání a převzetí díla bez vad a nedodělků.

                                                                                                                                               5 /11
 7.4 Objednatel se zavazuje, že případnou reklamaci vady díla uplatní bezodkladně po jejím
         zjištěni písemnou formou a navrhne přiměřenou lhůtu k jejímu odstraněni.

 7.5 Zhotovitel se zavazuje začít s odstraňováním případných vad díla nejpozději do 14 dnů
         od uplatnění oprávněné reklamace objednatelem a vady odstranit v co nejkratším
         technicky možném termínu. Termin odstranění vad se dohodne písemnou formou.
         jestliže zhotovitel v této lhůtě vadu neodstraní, je objednatel oprávněn dát vadu na
        jeho náklady odstranit.

 7.6 Do odstraněni vady nemusí objednatel platit část ceny za provedeni díla odhadem
         přiměřeně odpovídajÍcÍ jeho právu na slevu.

8 SPOLUPŮSOBENÍ A PODKLADY OBJEDNATELE

8.1 Objednatel předá zhotoviteli dokumentaci potřebnou k provedení díla (projektová
        dokumentace, pravomocná rozhodnuti a povoleni apod.) při podpisu této smlouvy,
        případně v jiném oboustranně dohodnutém termínu, maximálně však v termínu
        předání a převzetí staveniště.

8.2 Objednatel stanovil v záhlaví smlouvy jména osob pověřených kontrolou práce
        zhotovitele a převzetím dokončeného díla, písemně, zápisem do stavebního deníku při
        předání staveniště.

8.3 Vykazují-li práce zhotovitele nedostatky nebo odporujI-li smlouvě, musí je zhotovitel
        nahradit pracemi bezvadnými. Pokud zhotovitel v přiměřené lhůtě vady neodstraní,
        může objednatel od smlouvy odstoupit.

8.4 Objednatel si vyhrazuje právo měnit zadávací dokumentaci, případně vypustit
        provedení některých prací. je však povinen řešit cenové otázky a případně i lhůtu
        prováděnídÍ|a.

9 POVINNOSTI ZHOTOVITELE

9.1 Zhotovitel bude dodržovat všeobecné podmínky bezpečnosti práce a požární ochrany.
        Dnem předání staveniště zhotovitel přebírá v plném rozsahu odpovědnost za vlastni
        řIzení prací, dodržováni předpisů o bezpečnosti práce a ochrany zdraví, za zachování
        pořádku na staveništi.

9.2 Zhotovitel dále bude dodržovat zákon č. 185/2001 Sb. a veškeré předpisy platné pro
        odpadové hospodářství a nakládánís odpady.

9.3 Zhotovitel bude při plnění předmětu této smlouvy postupovat s odbornou péčí.
        Zavazuje se dodržovat všeobecně závazné směrnice, předpisy, technické normy a
        podmínky této smlouvy. Zhotovitel se bude řídit výchozími podklady objednatele, jeho
        pokyny, zápisy a dohodami oprávněných pracovníků smluvních stran, kteří jsou
        uvedeni v záhlaví smlouvy, rozhodnutími a vyjádřeními dotčených orgánů státní správy.

                                                                                                                                             6 /11
9.4 Zhotovitel zaručuje, že inženýrské postupy, prostředky atd. používané pro zhotoveni a
        provoz díla bud' vlastni, nebo je oprávněn je používat bez porušení práv třetích stran.
        Zhotovitel se zavazuje zprostit objednatele jakékoliv odpovědnosti a žalob vyp|ývajÍcÍch
        z používáni takovýchto postupů, projektů atd. ve spojení se zhotovením a provozem
        díla podle této smlouvy.

9.5 Zhotovitel zabezpečí na vhodném místě na staveništi instalaci viditelného označeni
        stavby s označením základních údajů stavby.

9.6 Zhotovitel je povinen vybudovat objekty zařIzenI staveniště tak, aby jejich výstavbou
        nevznikly Žádné škody na sousedních objektech a pozemcích. Po ukončeni realizace
        díla uvede zhotovitel staveniště do původního stavu. Povolení k užIváni a vybudování
        objektů zařIzenI staveniště si zajistí zhotovitel. Náklady na vybudováni, udržováni a
        odklizení objektů zařizení staveniště jsou zahrnuty v ceně.

9.7 Zhotovitel je povinen zajistit si pro potřeby stavby zřIzení staveništních připojení se
        samostatným měřením na stávajÍcÍ rozvody inženýrských sítí.

9.8 Zhotovitel je povinen využívat veřejné komunikace jen v souladu s platnými předpisy.
        Pokud vzniknou jejím užívánhn škody, odpovídá za ně přímo zhotovitel.

9.9 Před zakrytím prací a konstrukci, kdy nebude možno dodatečně zjistit jejich rozsah
        nebo kvalitu, je zhotovitel povinen včas a prokazatelně vyzvat zástupce objednatele
        k provedeni kontroly. V opačném případě je zhotovitel povinen zakryté práce odkrýt na
        vlastni náklady.

9.10 Upozorňujeme na skutečnost, že práce budou probíhat v frekventovaném koridoru
        autobusové dopravy:

             - tuto skutečnost je nutné respektovat a při provádění prací postupovat v tomto
                  směru po etapách uvedených v technické zprávě a při prováděni prací
                  postupovat zvlášť ohleduplně a opatrně a zajistit, aby provádění díla v co
                  nejmenší míře omezovalo okolí staveniště,

             - zajistit, aby provádění díla neobtěžovalo třetí osoby a okolní prostory zejména
                  hlukem, pachem, emisemi, prachem, vibracemi a exhalacemi nad miru
                  přiměřenou poměrům,

             - prostor staveniště řádně zabezpečit tak, aby nedošlo ke zraněni osob,

             - zajistit, aby prováděni díla nemělo nepříznivý vliv na životní prostředí včetně
                  minimalizace negativních vlivů na okolí staveniště,

             - práce realizovat tak, aby nedošlo k poškozeni stávajÍcÍch objektů, případná
                  škoda jde k tíži zhotovitele,

             - zajistit, aby prováděni díla bylo zabezpečeno pro činnost každé profese
                  odborným dozorem zhotovitele, který bude garantovat dodržováni
                  technologických postupů, totéž platí pro práce subdodavatelů.

                                                                                                                                              7 /11
10 VEDENÍ STAVEBNÍHO DENÍKU

10.1 Zhotovitel provede o průběhu prací na stavbě vlastni stavební deník. Oprávnění psát
        do deníku mají pověření zástupci objednatele a zhotovitele.

10.2 Stavební deník vede zhotovitel ode dne, kdy byly zahájeny práce na staveništi. Do
        stavebního deníku zapisuje skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy. Stavební deník
        vede do dne odstraněnívad a nedodělků.

10.3 Zápis v deníku nemá charakter smluvního ujednání.

10.4 V případě, že jedna ze stran nebude se zápisem souhlasit, je povinna se písemně
        vyjádřit nejpozději do 3 pracovních dnů, jinak se má za to, že s obsahem zápisu
        souhlasí.

10.5 Mimo rozsah denních zápisů se ve stavebním deníku dále zaznamenává výzva
        k prověření prací (3 dny předem), které vzhledem k dalšímu postupu prací budou
        zakryty nebo se stanou nepřístupnými. Tato výzva k prověření prací bude zároveň
        oznámena písemně, e-mailem nebo telefonicky pověřené osobě objednatele.

10.6 Nedostaví-li se zástupce objednatele na základě doručené výzvy objednateli v termínu
        daném zápisem ve stavebním deníku, je zhotovitel oprávněn provést zakrytí prací bez
        účasti objednatele.

10.7 Pokud objednatel požaduje dodatečné odkrytí prací, je povinen uhradit vzniklé
        náklady, avšak pouze v případě, že práce jsou provedeny bez vad. V opačném případě
        nese náklady zhotovitel.

10.8 jestliže objednatel zjistí hrubé porušeni technologických a technických předpisů, ČSN,
        při provádění prací, má právo zastavit práce zhotovitele do provedení nápravy.

10.9 Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla, a to osobně nebo prostřednictvím
        třetích osob. Provádění díla, poznatky z kontrolní činnosti, jakož i všechny další
        skutečnosti rozhodné pro provádění stavby a plnění této smlouvy se zapisuji do
        stavebního deníku, který je povinen vést zhotovitel.

11 PŘEDÁNÍ DÍLA

11.1 Objednatel se zavazuje, že řádně dokončené dílo převezme a zaplatí za jeho zhotovení
        dohodnutou cenu.

11.2 Zhotovitel splní svou povinnost řádně provést a dokončit dílo tím, že ukončí stavební
        práce, úspěšně provede individuální zkoušky předepsané zvláštními předpisy,
        závaznými normami a projektovou dokumentací a předá příslušné doklady a ukončené
        dílo objednateli.

11.3 Zhotovitel odevzdá a objednatel přejímá dílo v rozsahu předmětu veřejné zakázky.
        Nedokončené dílo nebo jeho část není objednatel povinen převzít. Za řádně provedené
        a dokončené dílo je považováno vyzkoušené dílo zhotovené v rozsahu, o parametrech

                                                                                                                                               8 /11
         a s vlastnostmi stanovenými touto smlouvou, tj. dílo kompletní a funkční a sp|ňujÍcÍ
         jakostní a funkční parametry stanovené touto smlouvou a předané objednateli.

 11.4 Splněním dodávky stavby se rozumí úplné dokončeni stavby, její vyklizení a podepsání
         posledního zápisu o předáni a převzetí stavby, předáni dokladů o předepsaných
         zkouškách a revizích, zápisy o prověření prací a konstrukcí zakrytých v průběhu prací a
         o smontovaném zařizení. Náležitosti zápisů musí být stejné jako u zápisů o
         provedených zkouškách.

 11.5 Zhotovitel vyzve pověřeného pracovníka objednatele k převzetí dokončeného díla 3
         dny předem.

 11.6 O předání a převzetí ukončeného díla bude sepsán Zápis o předání a převzetí díla.
         Povinnost dodat je splněna řádným předáním a převzetím díla. Povinnost odebrat je
         splněna prohlášením objednatele o tom, že dílo přejímá, uvedeném v Zápisu o předání
         a převzetídňa.

 11.7 Smluvní strany v souladu s ust. § 2628 občanského zákoníku sjednaly, že ojedinělé vady
         či nedodělky, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebráni užívánÍ díla funkčně
         nebo esteticky, nejsou důvodem k odNtnutí převzetí díla. Seznam těchto vad či
         nedodělků bude uveden v Zápise o předáni a převzetí díla včetně data, do kterého
         budou tyto vady a nedodělky odstraněny. Po odstraněni vad a nedodělků díla bude
        sepsán Dodatek k Zápisu o předání a převzetí díla, ve kterém bude uvedeno odstranění
        vad nebo nedodělků.

11.8 Zhotovitel nese nebezpečí Škody na díle až do doby podepsáni Zápisu o předáni a
        převzetí objednatelem, kdy vlastnické právo přechází na objednatele.

12 VYKLIZENÍ STAVENIŠTĚ

12.1 Zhotovitel vyklidí staveniště do 10 dnů po předání díla a odstranění všech vad a
        nedodělků.

13 VLASTNICKÉ PRÁVO

13.1 Objednatel se stává vlastníkem zhotoveného díla po jeho protokolárnIm předáni a
        převzetí.

14 SMLUVNÍ POKUTY

14.1 V případě prodlení zhotovitele s řádným provedením a předáním díla v termínu dle
        smlouvy o dílo, postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 2.000 KČ za
        každý den prodlení.

14.2 V případě prodlení zhotovitele s termínem vyklizení staveniště, postihuje objednatel
        zhotovitele smluvní pokutou ve výši 2.000 kč za každý den prodlení.

                                                                                                                                             9 /11
14.3 V případě prodlení zhotovitele s terminem dodatečné lhůty poskytnuté objednatelem
        nebo dohodnuté smluvními stranami pro odstraněni vad a nedodělků zjištěných při
        předání a převzetí díla nebo jeho části nebo v průběhu záruční doby, postihuje
        objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve výši 1.000 kč za každý den prodlení.

14.4 V případě porušeni povinnosti zhotovitele vést řádným způsobem stavební deník
        včetně dodržení požadavků jeho obsahových náležitostí v souladu s obecně závaznými
        předpisy nebo smlouvou o dílo, postihuje objednatel zhotovitele smluvní pokutou ve
        výši 50.000 kč.

14.5 V případě porušeni předpisů týkajÍcÍch se BOZP (zejména zákona č. 309/2006 Sb.,
        stavební zákon, nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na
        bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích, a zákona č. 262/2006 Sb.,
        zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů) postihuje objednatel zhotovitele smluvní
        pokutou ve výši 1.000 kč za každý prokazatelně zjištěný případ.

14.6 Smluvní pokutou není dotčeno právo objednatele na náhradu škody, kterou zhotovitel
        způsobil objednateli nesplněním svých povinnosti vyp|ývajÍcÍch z obecně závazných
        předpisů či z této smlouvy.

14.7 Zhotovitel je povinen uhradit smluvní pokutu do 30 dnů po obdrženífaktury vystavené
        objednatelem.

15 ZVLÁŠTNÍ UJEDNÁNÍ

15.1 Zhotovitel prohlašuje, že mu bylo uděleno oprávnění k provádění činností, které jsou
        předmětem této smlouvy. Zhotovitel neprodleně oznámí objednateli jakoukoli změnu
        týkajIcí se autorizovaných osob nebo živnostenského oprávnění zhotovitele. V případě
        vÍce jak desetidenního prodlení zhotovitele se splněním konečného terminu provedeni
        díla nebo pokud bude z jiných skutečnosti zjevné, že zhotovitel z důvodů na své straně
        dílo nedokonči ve sjednaném termínu, může objednatel od této smlouvy odstoupit.
        Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit také tehdy, pokud zhotovitel
        provádí dílo v rozporu s touto smlouvou a nezjedná nápravu ani do 10 dnů poté, co k
        tomu byl objednatelem vyzván.

15.2 Smluvní strany souhlasí se zveřejněním smlouvy v registru smluv na webových
        stránkách Portálu veřejné správy v souladu se zákonem č. 340/2015 o zvláštních
        podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňováni těchto smluv a o registru smluv
        (zákon o registru smluv), zveřejnění zajistí objednatel. Zhotovitel prohlašuje, že
        skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažuje za obchodní tajemství ve smyslu ust. §
        504 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.

15.3 Zhotovitel souhlasí se zpracováním svých osobních údajů objednatelem ve vztahu
       k zákonu č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších
       předpisů, a uchováním osobních dat, které budou použity v souladu se zákonem
       č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, a o změně
        některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

                                                                                                                                   10 l 11
15.4 Zhotovitel si je vědom, že v souladu s ustanovením § 2 písm. e) zákona č. 320/2001Sb.,
       o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční
        kontrole) ve znění pozdějších předpisů, je povinen spolupůsobit při výkonu finanční
        kontroly.

16 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

16.1 Smlouva je vypracována ve čtyřech vyhotoveních. Každá ze smluvních stran obdrží dvě
        vyhotovení.

16.2 Pokud není touto smlouvou stanoveno jinak, řidI se vztahy účastníků obecně závaznými
        předpisy České republiky.

16.3 Tato smlouva nabývá platnosti v den jejího podpisu oprávněnými zástupci obou
        smluvních stran a účinnosti nejdříve dnem uveřejněni v registru smluv (viz bod 15.2
        této smlouvy).

16.4 Měnit nebo doplňovat text této smlouvy je možné jen formou písemných dodatků,
        které budou platné, jestliže budou řádně potvrzené a podepsané oprávněnými zástupci
        obou smluvních stran. Ostatní ujednání pracovníků obou smluvních stran týkající se
        realizace akce se považují jen za přípravné jednání.

16.5 Nedílnou součástí této smlouvy tvoří jako příloha této smlouvy oceněný soupis prací a
        dodávek (smluvní rozpočet).

16.6 Obě smluvní strany potvrzují autentičnost této smlouvy a prohlašují, že si smlouvu
        přečetly, s jejím obsahem souhlasí a že smlouva byla sepsána na základě pravdivých
        údajů, z jejich pravé a svobodné vůle a nebyla uzavřena vtisni ani za jinak
        jednostranně nevýhodných podmínek, což stvrzují svým podpisem, resp. podpisem
        svého oprávněného zástupce.

16.7 Uzavření této smlouvy bylo schváleno usnesením Rady města Čáslavi č. 172/2018 ze
        dne 23.4.2018.

Objednatel: Ing. Jaromír Strnad, starosta  V Čáslavi dne 14.5.2018

                                           Zhotovitel: ROKOS STAVBY s.r.o

                                                                                     7

                                                                                        11/ 11