Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5652371: SoD ZŠ Broumovská - oprava krytiny na budově zázemí hřiště

Příloha SoD_ZS_Broumovska_oprava_krytiny_na_budove_zazemi_hriste.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        ~*\ ,QT 
.I 

Q/ 

~ SMLOUVA O DILO 
2 

ZŠ Broumovská - oprava krytiny na budově zázemí hřiště 
č. DSZUIHUÚBQZ 

uzavřená podle § 2586 a ııásl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský Zákoník, 
v platném znění 

I. Smluvní strany 

ohjøđnøıęız STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC 
Nám. Dr. E. Beneše l, 460 59 Liberec l 

Zastoupené: panem Tiborem Batthyánym, primátorem města 
ve věcech smluvních: panem Bc. Jaroslavem Schejbalem, vedoucím odboru majetkové 

Správy 
ve věcech technických:  referentem oddělení majetkové Správy 
IČ; 00262978 
DIČ; CZ00262978 
bankovní spojení: 

(dále jen ,,objednatel“)

a 
Zhotovitel: Václav Rejnart 
se sídlem: Liberec
zastoupené: Václavem Rejnartem 
IČ: 46032312 
DIČ; 
bankovní spojení: 
Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona nezapsaná v obchodním rejstříku 
(dále jen „Zhotovitel“) 

II. Předmět, účel a místo plnění 
I) Touto smlouvou se Zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje k převzetí díla a 

zaplacení ceny za jeho provedeni, a to za podmínek smluvených níže. 
2) Předmětem plnění této smlouvy je oprava Střešní krytiny na budově zázemí hřiště při základní 

škole Broumovské V Liberci. Původní poškozené asfaltové šindele budou nahrazeny šindelem 
novým, včetně odvozu a likvidace odpadu, dle cenové nabídky zhotovitele ze dne 7. 5. 2018, 
která je přílohou č. 1 Smlouvy. 

3) Účelem smlouvy je obnova dožilé střešní kiytiny. 
4) Místo plnění: Základní škola Liberec, Broumovské 847/7, 460 01 Liberec. 
5) ˇYeškeré použité materiály a Zařízení musí být nové, schváleny pro použití V ČR a splňovat normy 

CSN. Během realizace díla bude klást Zhotovitel důraz na maximální kvalitu provedených prací. 

III. Termín plnění 
1) Zahájení dfla: do tří dnů po protokolámím předání staveniště zhotoviteli 

2) Dokončení a předání dila: do 31. 6. 2018, stanovený termín je maximální, nepřekročitelný, bez 
vad a nedodělků na díle.

1



Za okamžik splnění se považuje den protokolárního předání díla bez vad a nedodělků objednateli. 
3) Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště do tří (3) pracovních dnů od písemné výzvy 

objednatele, a nejpozději do tří (3) dnů od převzetí staveniště zahájit plnění této Smlouvy. 

IV. Staveniště, stavební deník 

1) Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že je obeznámen s místem a okolní situací 
stavby. Náklady na zřízení staveniště jeho provoz, údržbu a likvidaci po dokončení stavby jsou 
součástí ceny díla. 

2) Dodávku energií a přístup na staveniště, jeho údržbu a bezpečný provoz zajistí na své náklady 
zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou všech energií po dobu 
provádění stavby, dále veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé či vyměřené v souvislosti 
se staveništěm, jeho existencí a vlivem na okolí. 

3) Zhotovitel umožní přístup na staveniště, osobě vykonávající autorský anebo technický dozor 
stavby a koordinátorovi BOZP (je-li určen), zástupcům a poradcům objednatele a jiným osobám 
oprávněným vstupovat na staveniště dle právních předpisů. 

4) Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště Zařízení staveniště O velikosti přiměřené Staveništi a 
povaze stavby. 

5) Při provádění stavby nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo kohrožení nebo ke škodě na 
životním prostředí a pokud dojde stavební činností kzásahu do životního prostředí imisemi, 
hlukem, zneěištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav, přijmout 
opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti se stavební 
činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly. 

6) Zhotovitel je povinen vést o provádění stavby počínaje dnem převzetí staveniště řádný, úplný a 
průkazný stavební deník (dále jen „stavební deník“) a provádět v něm záznamy v rozsahu a o 
obsahu, jak vyplývá Z platných právních předpisů. 

7) V případě Zjištění vad při kontrole kvality provedených prací před zakrytím, je zhotovitel povinen 
závadný stav neprodleně odstranit a přìzvat technický dozor k opakované kontrole. 

V. Cena za dílo 
1) Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele ze dne 
7. 5. 2018, která tvoří jako příloha č. l této smlouvy její nedílnou součást. Dohodnutá cena je 
cenou maximální pro realizaci prací uvedených V čl. Il odst. 2 této smlouvy. 

Účastníky ánhøflnıná cena áiın činí; 

Celková cena díla 147 000,00 Kč 
(Zhotovitel není plátcem DPH) 

(Slovy: jednostočtyřicetsedmtisíckoruněeských) 

2) Celková cena za dílo uvedená výše (dále jen ”celková cena”) je smluvními stranami sjednána jako 
cena za celý předmět plnění vymezený V čl. II. smlouvy a jako cena nejvýše přípustná, platná po 
celou dobu realizace díla, a to i V případě prodloužení lhůty dokončení stavby z důvodu na straně 
objednatele. Celková cena zahmuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné křádnému, úplnému 
a kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. 

3) Objednatel je oprávněn odečíst Z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací 
Zhotovitelem ve výši položek uvedených V nabídkovém rozpočtu zhotovitele, který tvoří přílohu 
č. l této smlouvy.

2



VI. Platební podmínky 
1) Dohodnutá cena bude ze Strany objednatele uhrazena po dokončení a předání díla bez vad a 

nedodělků na základě zhotovitelem vystavené celkové faktury S 30-ti denní splatností od data jejího 
prokazatelného předání objednateli. 

2) Podkladem pro vystavení faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek, oboustranně 
odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat. Kopie podepsaného a 
vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně provedených prací nebo dodávek pověřenými 
pracovníky smluvních stran bude tvořit přílohu a součást příslušného daňového dokladu. 

3) Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle Zákona č. 235/2004 
Sb., o dani Z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít 
odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný Soupis 
provedených prací, je objednatel oprávněn Zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k 
doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od 
opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. 

4) V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, bude objednatelem vrácena zpět 
zhotoviteli kdoplnční, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti 
počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. 

5) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění. 
6) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele 

na úhradu vícenákladů oproti sjednané celkové ceně. 

VII. Smluvní pokuty 
1) Zhotovitel uhradí objednateli Smluvní pokutu ve výši 400,- Kč za každý započatý den prodlení 

s termínem dokončení a předání celého díla bez omezení její celkové výše. 
2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 200,- Kč za každou vadu a započatý den v 

případě prodlení S dohodnutým termínem na odstranění vad nebo nedodělků vyplývajících 
z předávacího protokolu. 

3) Zhotovitel uhradí objednateli Smluvní pokutu ve výši 200,- Kč za každou vadu a Započatý den v 
případě prodlení S termínem pro nástup na odstranění vad v záruce. 

4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 200,- Kč za každou vadu a Započatý den v 
případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad v záruce. 

5) V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů má objednatel 
právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ. 

6) V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto článku 
uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 1000,- Kč za každý den 
prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud porušení Zhotovitel neodstraní do 3 dnů poté, co 
byl na porušení písemně upozorněn. 

7) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má Zhotovitel právo požadovat 
smluvní pokutu max. ve výší 0,05 % z nezaplacené částky za každý den prodlení. Objednatel není 
vprodlení splněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel vprodlení splněním 
kterékoliv své povimiosti dle této Smlouvy. 

8) Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit nebo použít 
materiál v odpovídající kvalitě. 

9) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody. 
10) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na 

kterou se vztahuje Smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku uhrazené 
smluvní pokuty. Právo kterékoliv Smluvní strany na náhradu škody vzniklé v souvislosti 
s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně. 

Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v době odstoupení 
od této smlouvy, není odstoupením dotčeno

3



VIII. Odpovědnost za škodv a pojisteni 
1) Zhotovitel na sebe přejímá Zodpovědnost Za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně 

poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace. 

2) Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou Smlouvu platnou po celou dobu realizace díla na 
pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé Z jakékoliv příčiny 
na prováděné stavbě. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel oprávněn od této 
smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby 
S tím spojené budou odečteny Z ceny díla. 

3) Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku 

IX. Záruky 
1) Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této Smlouvě. 
2) Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související srealízací díla v souladu spříslušnými 

právními předpisy a nonnami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními požadavky objednatele 
uvedenými v poptávce objednatele, se kterou se zhotovitel před podpisem této smlouvy důkladně 
Seznámil. 

3) Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku na celé dílo v délce 60 měsíců, která počíná běžet 
ode dne protokolámího předání díla objednateli bez vad a nedodělků. 

4) Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla a vad v záruce, je nástup 
k odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů ode dne jejího prokazatelného oznámení (např. z 
předávacího protokolu, dopisem, faxem, elektronickou poštou) a odstranění těchto vad 
nejpozději do 15 dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na charakter 
vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší. 

X. Předání a převzetí díla 
1) Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu oprávněná 

v místě plnění díla, a to na základě oboustranně podepsaného předávacího protokolu. 

2) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla, ihned po jeho ukončení. 
3) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního tennínu. 

4) Současně budou předány veškeré doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména 
revize, certifikáty, atesty, Zápisy o provedených zkouškách. 

XI. Poddodavatelé 
1) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů. V každém 

případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla nebo porušení či škody, jako by 
toto prováděl sám. 

2) Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními, 
odbomou kvalifikací a dostatkem odbomých zkušeností pro provedení poddodávky, budou 
provádět předmět poddodávky sami přímo pro objednatele a že poddodavatelé nebudou ani část 
činností zadávat dalším poddodavatelům. 

3) Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané S kterýmkoliv poddodavatelem o provedení poddodávky 
zaváže poddodavatelé k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené obj ednatelem 
k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit doklady 
a poskytnout infonnace O způsobu provádění poddodávky (použitých materiálech, technologiích). 
V případě pochybností objednatele O odbomosti či kvalitě prováděných prací poddodavatelé, je 
objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele k zastavení takových činností a žádat změnu 
poddodavatelé. 

XII. Ostatní ujednání 
1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními 

občanského zákoníku.
4



2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí S celým 
jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují. 

3) Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech Stejnopisech, každá smluvní strana obdrží dvě 
vyhotovení. 

4) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. 
5) Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků. 
6) Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy O dílo v případech, které předvídají 

právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva. 

XIII. Doložký 
1) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv podle 

zákona č. 340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, 
uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 

2) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou 
chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, ...) a nemohou 
být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za 
souhlas S jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů. 

3) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv podle § 6 odst. 1 
Zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, 
uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon O registru smluv). 

4) Smluvní Strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její 
účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této 
smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního 
důvodu, a to iv případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 

XIV. Příloha smlouyz 
Povinnou přílohu Smlouvy tvoří: Cenová nabídka 

v Lihflxøi ánfl ...... Í ........... .. 

Za zhotovitele: Za objednatele: 

........................... ._ 

Václav ejn a rt Bc. Jaroslav ch ej b al
vedoucí odboru 

5



CENOVÁ NABÍDKA- ZŠ BROUMOVSKÁ 
Zázemí hřiště 

Obsahem cenové nabídky je oprava krytiny Zázemí hřiště. Stávající asfaltové šindele jsou 
značně poškozeny vlivem povětrnosti a slunečního záření. V celé ploše se Objevují trhliny 
a defekty, kterými se dostává voda do konstrukce Střechy. 
Jako novou krytinu navrhuji větru a povětmostním vlivům odolnější typ asfaltových šindelů 
CAMRIDGE Xpress v odstínu Riviera red. 

Soupis praci: 
Demontáž poškozených částí krytiny 70 m2 á 
Úprava po obvodu střechy 26 mb á 
Šináflı na hfęıxn flıfęøhy ó m2 á 
Úprava šindele ve hřebeni 25 mb 
Nové podpěry hromosvodu vč. demont. původních 26 ks á 
Dodávka a montáž nového šindele CAMBRIDGE 330 m2 á 360,- 
Prostupy střechou- kanalizace a Stožáry 4 ks á 1.280,- 
Odvoz demont. materiálu, uložení na Skládku 1,5 T á 2.800,- 
Doprava, přesun materiálu 1 kpl 
Režie, spojovací materiál tmely 1 kplS 

50,- 
65,- 
185,- 

á 90,- 
125,- 

3.500,- 
1.690,- 
1.110,- 
2.250,- 
3.250,- 

1 18.800,- 
5.120,- 
4.200,- 
3.960,- 
3.120,- 

Cena celkem: 147.000,- Kč 

Zatím nej Sem plátce DPH. 

V Liberci 7.5.2018 V. Rejnalì