Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva O dílo číslo objednatele 4/18/0112 číslo zhotovitele uzavřená mezi níže uvedenými účastníky podle § 2586 a násl. občanského zákoníku 1.Účastníci smlouvy 1.1 Objednatel: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC PSČ, eidıø: 460 O1, nám. Dr. E. Beneše 1, Lıheree I zastoupený: Tiborem Batthyánym, primátorem města IČO: 00262978 DiČ: CZ00262978 Telefon: 485 243 111 Fax: 485 243 113 ve věcech smluvních oprávněn kjednání: Bc. David Novotný, ved. Odb. správy veř. majetku ve věcech technických oprávněn kjednání: Bc. David Novotný, ved. Odb. Správy veř. majetku (dále jen objednatel) 1.2 Zhotovitel: Marvin style s.r.O. PSČ, sídlo: 464 O1, Lesní 1281, Frýdlant zastoupený: Markem Sekáčem, jednatelem IČO: 28738136 DIČ: CZ28738136 Telefon: 607 270 759 3 ve věcech technických oprávněn k jednani: Marek Sekac, jednatel zapsaný v Obchodním rejstříku vedeném u Krajského Soudu v Usti nad Labem, C 29639 (dále jen zhotovitel) (objednatel a zhotovitel dále Společně také jen jako ,,účastníci smlouvy“ nebo také jen ,,sm|uvní Strany“) 2. Předmět a smlouvy Touto Smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje k převzetí díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek Smluvených níže. Dále tato smlouva upravuje vzájemné právní vztahy mezi objednatelem a zhotovitelem, a to zejména jejich práva a povinnosti při zhotovování díla tak, jak je dále v této smlouvě uvedeno. 3.Předmět plnění- vymezení a účel díla 3.1 Předmětem plnění Smlouvy je provedení stavebních prací a úprav, které vzešli Z běžné mostní prohlídky a přímo souvisí se zakázkou „Oprava mostu - LB 048 - Lukášovská, Harcovský potok, Starý Harcov, Liberec“ a to na základě nabídky zhotovitele ze dne 26. 4. 2018, která je přílohou a nedllnou součástí této smlouvy. Místem plnění je Liberec, Starý Harcov. 1 3.2 Předmětem plnění (díla) je provedení veškerých dalších činnosti souvisejících S realizací díla, přičemž se Zejména jedná o: geometrické zaměření staveniště včetně vytyčení směrového a výškového fixu, vytyčení všech inženýrských síti v průběhu provádění prací na stavbě, odpovědnost za jejich neporušení během výstavby a zpětné předání jejich vlastníkům, příp. správcům, vč. zajištění případných dohod se správci a vlastníky sítí v rámci realizace stavby, ochranu stávajících inženýrských sítí během provádění stavby, potřebná výkopové povolení, případné pronájmy pozemků a zajištění povolení záboru veřejného prostranství či komunikací nutných k provedení prací, včetně úhrady poplatků, přípojky vody, elektro a dalších IS pro zařízení staveniště, přičemž spotřebu těchto energií v průběhu stavby hradí zhotovitel, Zajištění ostrahy stavby a staveniště, zajištění bezpečnosti při provádění stavby a zajištění ochrany životního prostředí a zeleně - zhotovitel bude zakázku realizovat tak, aby neměla nepříznivý dopad na životní prostředí a okolí Stavby ve smyslu zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), a dodržovat hygienické předpisy o ochraně okolí stavby před nadměrným hlukem, zajištění čistoty na staveniští a Zejména V jeho okolí, V případě potřeby zajistit čištění komunikací dotčených provozem zhotovitele, zejmena výjezd a příjezd na staveniště, provádění stavby v souladu se stanovisky dotčených orgánů předmětné stavby, vyjádřeními vlastníků technické infrastruktury a povoleními k provádění stavby vydanými SU v Liberci, vypracování a projednání návrhu dočasných dopravních opatření a zajištění povolení zvláštního užívání komunikací v souladu S postupem výstavby včetně správních poplatků a povolení k užívání dalších, stavbou dotčených pozemků (skládky materiálu, mezideponie atp.), osazení dopravního značení k dopravním omezením, zajištění jeho údržby, přemísťování a následného označení (vč. dopravního značení v době předčasného užívání komunikace, či její části), a to do doby předání celkově dokončeněho díla objednateli a odstranění případných vad a nedodělků; za Zajištění opatření pro Zabezpečení bezpečnosti provozu v souvislosti s omezeními spojenými s realizací akce zodpovídá v průběhu prací zhotovitel, Zajištění informovanosti občanů S dostatečným předstihem a v dostatečné míře O způsobu obslužnosti dané lokality, ve které bude prováděna stavební činnost (možnosti parkování vozidel vč. určení náhradních parkovacích ploch v dané lokalitě po dobu provádění stavebních prací, možnosti Zásobování, způsob přístupu a příjezdu, koordinaci postupu výstavby a ostatnich činností souvisejících s předmětem veřejné zakázky s vlastníky sousedních nemovitostí a vlastníky technické infrastruktuw včetně jejich dodavatelů (voda, kanalizace, plyn, elektro, sdělovací kabely) a zajištění nepřetržitého přístupu a příjezdu k nemovitostem v dané lokalitě dotčeným stavbou, včetně zřízení případných provizorních přístupů a příjezdů, všechny činnosti z titulu vlastníka komunikace do doby předání a převzetí kompletně dokončeného díla objednatelem bez vad a nedodělků (bezpečnost silničního provozu, úklid komunikace v letním, popř. zimním období, pojistné události Z provozu na veřejné komunikaci vyplývající atd.), případné dohody a náhrady škod uživatelů nebo vlastníků sousedních nemovitostí (vč. případných ušlých zisků atd.) v rámci pojištění zhotovitele díla, odvoz a uložení přebytečných výkopů na Skládku vč. poplatků za uskladnění; Zajištění likvidace vybouraných hmot, odpadů a zeminy, případné náhradní včetně výsadby a péče o nı, vedení průběžné technické dokumentace nemovitostí bezprostředně umístěných u předmětu zakázky v průběhu realizace stavby, kompletní dodávku navržených systémových řešení včetně všech doplňujících prvků; 2 O provedení realizace stavby podle projektové dokumentace včetně dodržování dílčích termínů plnění dle plánu organizace výstavby, popř. projektu dopravních Opatření, které jsou součástí projektové dokumentace, 0 provedení všech zkoušek, revizí a dalších nutných úředních zkoušek potřebných k prokázání kvality a bezpečné provozuschopnosti díla a všech jeho součástí, včetně podrobných technických záznamů o průběhu a výsledcích těchto zkoušek, 0 předání prohlášení O shodě na všechny použité materiály a zařízení a dalších dokladů, souvisejících S plněním předmětu zakázky, které jsou nezbytné ke kolaudačnímu řízení a provést zaškolení pracovníků budoucího uživatele na obsluhu veškerého dodaného zarızenı, ~ Zpracování fotodokumentace stavby - projektu a její předání zadavateli po dokončení stavby v jenom vyhotovení v elektronické podobě, přičemž fotodokumentace bude dokladovat průběh díla a bude dokumentovat postup stavby a zejména části stavby a konstrukce před jejich zakrytím, 0 celkový úklid stavby a dotčeného okolí, likvidaci jím Zřízeného zařízení staveniště do jednoho týdne od ukončení stavby, ~ přípravu, pořízení a dodání potřebných podkladů a dokladů k podání žádosti o vydání kolaudačního rozhodnutí, 0 odstranění příp. kolaudačních závad a provádění bezplatného Záručního servisu během záruční lhůty, ı uvedení pozemků, jejichž úpravy nejsou součástí díla, ale budou stavbou dotčeny, po ukončení prací neprodleně do původního, resp. řádného a bezvadného stavu; 0 předložení podkladů pro možnost Zpracování plánu BOZP dle zákona 309/2006 Sb., O zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, a nařízení vlády 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích, 0 zajištění práv k dotčeným nemovitostem včetně případných pronájmů pozemků, O uvedení zařízení do provozu, 0 pořízení výrobních výkresů, ~ jakékoliv další vedlejší výdaje potřebné pro realizaci tohoto díla. Objednatel a Zhotovitel se zavazují poskytnout si vzájemnou součinnost tak, aby zhotovitel vstoupil do smluvního vztahu přímo S dodavateli služeb a energií nezbytných k řádnému a včasnemu provedení díla. Pokud to nebude možné, zavazuje se zhotovitel během stavby odebrané služby či Spotřebované energie uhradit objednateli na základě vyúčtování vyćísleném a předloženém objednatelem. 4.Doba plnění předmětu díla. doba provedení díla Zhotovitel se zavazuje realizovat dílo ve lhůtě maximálně 10 kalendářních týdnů ode dne převzetí staveniště (dále jen ,,Ihùta“). Předpokládaný termín zahájení: 1. 9. 2018 Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště za podmínek uvedených v čl. 7.1 této Smlouvy o dílo do pěti (5) dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději do pěti (5) dnů od převzetí staveniště zahájit plnění této smlouvy. Zhotovitel je povinen dílo dokončit a objednateli předat nejpozději poslední den lhůty uvedené v této smlouvě. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel požadovat pouze v případech, pokud dojde ke zpoždění postupu prací Z kterékoli Z následujících příčin: 4.3.1 neplnění závazku ze Smlouvy na straně objednatele Z důvodu nedostatku finančních prostředků pro plynulé financování díla objednatelem; 4.3.2 pozastavení prací Z důvodů výhradně na straně objednatele (které nejsou důsledkem vnitřních poměrů, způsobu provádění díla či neplnění závazku ze Strany zhotovitele); 4.3.3 v důsledku působení vyšší moci, za kterou se pro účely této smlouvy považuje Zejména živelná pohroma, rozhodnutí znemožňující další postup prací (vydané nikoliv Z důvodů nebo projednání zhotovitele), válka, stávky, výjimečný bezpečnostní stav státu, 3 5.1 5.2 5.3 5.4 5.5 5.6 5.7 5.8 5.9 5.10 5.11 5.12 jakož další nepředvídatelné a závažné okolnosti, které Strany nezpúsobily, ani jim při vynaložení veškeré péče nemohly zabránit, a pro které nelze v provádění díla pokračovat a včas jej dokončit. 5.Cena díla a platební podmínky Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele. Účastníky dohodnuté cena díla činí: Celková cena díla bez DPH DPH 21% Cena díla včetně DPH 76 630,80 16 092,47 92 723,27 Celková cena uvedená výše bez DPH (dále jen "celková cena") je smluvními stranami sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený v čl. 3. smlouvy a jako cena nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i v případě prodloužení lhůty dokončení stavby Z důvodu na straně objednatele, nejdéle však do 31. 12. 2018. Daň Z přidané hodnoty bude k celkove ceně, resp. k jejím průběžným splátkám, účtována dle daňových předpisů platných v době vystavení daňového dokladu (dle Zákona O DPH č. 235/2004 Sb., v platném Znění) při fakturaci zdanitelného plnění. Celková cena Zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena zahrnuje mimo jiné předpokládaný vývoj cen ve stavebnictvi, včetně předpokládaného vývoje kurzů České měny k zahraničním mënám, až do doby dokončení a předání řádného díla, náklady na pojištěni předmětu díla a odpovědnosti za škody. na schvalovací řízení, převod práv, bankovní garance, daně, cla, poplatky. Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele na úhradu vícenákladů či víceprací či souvisejících nákladů, a to i ve formě (paušalizovaných) náhrad škod, oproti sjednané celkové ceně. Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny díla částku Skutečně neprovedených prací zhotovitelem ve výši položek uvedených nabídkovém rozpočtu zhotovitele. Celková cena nesmi být měněna v souvislosti S inflaci České měny, hodnotou kursu české měny vůči zahraničním mënám či jinými fakton/ S vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla. Celková cena S DPH může být méněna pouze v souvislosti se změnou DPH. Podkladem pro vystavení faktury bude Soupis provedených praci, oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami opravněnými za Strany jednat nebo k tomu stranami pověřenými, vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro objednatele, Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně provedených prací pověřenými pracovníky smluvních stran bude tvořit přílohu a součást příslušné faktury - daňového dokladu. Cenu díla může Zhotovitel fakturovat po: - protokolárním předání celého díla a oboustranném podpisu předávacího protokolu, 0 odstranění veškerých vad a nedodělkú na díle, vyplývající z protokolu O předání a převzetí díla. Proti vystavené faktuře s celkovou cenou lze v okamžiku její splatnosti kompenzovat uplatněné smluvní pokuty či jiné peněžité nároky objednatele vůči zhotoviteli či jeho právnímu nástupci dle této smlouvy. Zálohy na cenu díla Objednatel neposkytuje. Splatnost faktur, popř. dílčích faktur, se stanovuje na 30 dní od data jejich prokazatelného doručení objednateli. Faktura zhotovitele - daňový doklad pro úhradu musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle § 29 odst. 1 a 2 Zákona 235/2004 Sb. v jeho platném Znění. Na daňovém dokladu bude 4 5.13 6.1 6.2 6.3 uveden název projektu „Oprava mostu - LB 048 - Lukášovská, Harcovský potok, Starý Harcov, Liberec", dále musí obsahovat číslo smlouvy O dílo, popis provedeného plnění, cenu bez DPH, sazbu a výši DPH, cenu celkem - částku k úhradě. V případě, že účetní/daňové doklady nebudou obsahovat některou Z výše uvedených náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis provedených prací, nepovažuji se za relevantní fakturu dle této smlouvy a objednatel není povinen na ni cokoli platit. Objednatel je oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění či opravě, přičemž tato doba se nepovažuje za prodlení objednatele se splatností. Lhůta splatnosti opravených nebo doplněných daňových dokladů počíná běžet znovu od opětovného a prokazatelného doručení náležitě doplněných či opravených daňových dokladů (faktury) objednateli. V případě, že jsou součástí předmětu díla i přeložky inženýrských sítí, jejichž správce vyžaduje provedení jím certifikovaným realizátorem a jejich skutečná ceny bude tímto správcem uplatněna v odlišné výši, než bylo ocenění uvedené v zadávacích podmínkách, bude tato Změna předmětem dodatku k této smlouvě. 6.Řízení stavby a provádění díla Účastníci se dohodli na těchto svých zástupcích : Zástupce zhotovitele: Marek Sekáč e-mail : info@marvinstyle,cZ, tel.: 607 270 759 Zástupce objednatele: Bc. David Novotný e-mail : novotny.david@magistrat.liberec.cz, tel.: 602 482 319 Při provádění díla musí zhotovitel používat materiály, výrobky a technologická zařízení pouze nové a V 1. jakostní třídě; v kvalitě odpovídající DZS, RDS a pouze schválené pro použití V ČR a splňující dle platných právních předpisů předepsané vlastnosti (prohlášení o shodě, certifikáty, pokyny a návody). Skladování všech výrobků, materiálů a Zařízení, manipulace s nimi a Zpracování do díla musí být provedeno v souladu s technickými a technologickými pokyny, návody a upozorněními výrobců. Použití jiných materiálů či výrobků při provádění díla oproti DZS či RDS lze pouze po odsouhlasení S objednatelem nebo technickým dozorem. Použití materiálů a výrobků nezpůsobilých k dosažení řádné kvality díla dle podkladů a vydaných rozhodnutí, nebo nedodržení předepsaných nebo doporučených pracovnich či technologických postupů při zpracování materiálů, zabudování výrobků nebo technologických Části (tzv. nezpůsobilé součásti), včetně poškození kvality při skladování není možné. V takovém případě má objednatel právo požadovat odstranění nezpůsobilých součástí a jejich nahrazení vhodnými. Zhotovitel je povinen nahradit nezpůsobilé součásti na své náklady a bezodkladně. Kvalita zhotovitelem provedeného díla musí odpovídat požadavkům uvedeným v normách vztahujících se k prováděnému dílu, Zejména pak v ČSN, případně evropských technických normách, v obecně závazných právních předpisech a v této smlouvě. Dílo bude současně splňovat požadavky vyhlášky č. 398/2009 Sb., O obecných technických požadavcích Zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. Objednatel je oprávněn kvalitu zhotovitelem prováděněho díla kdykoli kontrolovat. Zhotovitel při realizaci zakázky je dále povinen dodržet resoıtní systém řízení jakosti ,,Obchodní podmínky staveb pozemních komunikací schválené MD-Ol, č.j. 321/O8-910-IPK/1 ze dne 9.4.2008 s účinností od 1.5.2008 (dále ,,OPSPK“) a „Technické kvalitativní podmínky staveb pozemních komunikací“ schválené MDS-OI, č.j. 653/07-910~lPK/1 ze dne 6.8.2007 s účinností od 1.9.2007 (dále jen ,,TKP“). Tento systém obsahuje soubor technických podmínek, které navazují na ČSN. Při provádění stavby musí být dodrženy, respektovány, či splněny: ı obecné podmínky dané povoleními k realizaci stavby, v případě změn, které vyplynou v průběhu realizace akce nebo vyvolané zhotovitelem a odsouhlasené objednatelem, vč. Zakresleni změn do projektové dokumentace, 0 všechny právní předpisy, Zejména týkající se ochrany životního prostředí, předpisy na likvidaci 5 odpadů, znečišťování ovzduší a hygienické předpisy O ochraně okolí stavby před nadměrným hlukem, 0 podmínky stanovené vydanými a platnými stavebními povolenímí týkajicimi se provedení stavby, a to včetně všech dalších podmínek stanovených dotčenými orgány a účastníky řízení, při vydání výše uvedených povolení, 0 pokyny a připomínky autorského dozoru stavby a technického dozoru investora, případného jiného autora stavební dokumentace, resp. dozoru objednatele nad prováděním díla. Zhotovitel se zavazuje provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí a zajistit na svůj náklad všechny věci a povolení či oprávnění nutná k provedení díla. Dílo se považuje za provedené, je-li dokončeno bez vad a nedodělků a předáno. To platí i pro dílčí části díla. Za vady se mimo jiné považuje jakýkoli nesoulad S touto smlouvou, projektovou dokumentací, k prováděnému dílu se vztahujícímí technologickými postupy, technickými listy výrobků, normami (Zejména ČSN), obecně závaznými právními předpisy a pokyny objednatele. Za vadu se považuje i dílo, které není způsobilé plně sloužit k účelu smluvenému v této smlouvě. Zhotovitel nese odpovědnost za vhodnost použitých materiálů a je povinen objednatele písemně upozornit na nevhodné materiály určené k použití při provádění díla, které je oprávněn použít pouze v případě, že objednatel písemně sdělí, že na jejich použití trvá. Zhotovitel je povinen projednat S objednatelem a od objednatele si nechat předem schválit veškeré Změny technologických postupů, změny použití materiálů a Ostatní změny stavebních procesů při provádění díla, včetně změn DZS, RDS atd. Zhotovitel je povinen pro provádění díla osadit na objednatelem předaný napojovací bod elektro vlastní rozvaděč opatřený vlastním měřením. Náklady spojené S odběrem elektrické energie pak v plné výši hradí zhotovitel. 7.Staveniště, stavební deník Vytýčení inženýrských sítí na místě stavby a v nezbytném pracovním prostoru zajistí zhotovitel, a to vždy v dostatečném časovém předstihu před započetím zemních či jiných prací. Zhotovitel je povinen řídit se při stavební činnosti pokyny a podmínkami uloženými příslušnými správci sítí. Za poškození inženýrských sítí, jakož i komunikací či dalšího majetku třetích osob v Souvislosti s prováděním stavby, Odpovídá Zhotovitel. Dodávku energií a přístup na staveniště, jeho údržbu, sjízdnost a bezpečný provoz zajistí na své náklady zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou všech energií po dobu provádění stavby, dále veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé či vyměřeně v souvislosti se staveništěm, jeho existencí a vlivem na okolí. Zhotovitel umožní přístup na staveniště všem svým zaměstnancům, subdodavatelům, osobě vykonávající autorský anebo technický dozor stavby a zástupcům a poradcům objednatele a jiným osobám oprávněným vstupovat na staveniště dle právních předpisů. Ve vztahu k těmto osobám zhotovitel odpovídá za bezpečný přístup a pohyb po staveništi. Zhotovitel umožní přístup na staveniště osobě provádějící fotodokumentaci a videozáznamy o průběhu provádění stavby, tuto osobu vybaví potřebnými ochrannými prostředky a odpovídá za její bezpečný pohyb v prostoru staveniště. Zhotovitel zajistí na svůj náklad ostrahu staveniště a je povinen chránit veškerý uskladněný materiál, technologické prvky či Zařízení před ztrátou, poškozením či zničením v důsledků prováděné stavební činnosti, působení jiných osob či povětrnostních vlivů, jakož í před možnou krádeží. Mimo staveniště nesmí zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávat jakýkoliv materiál, ani nesmí mimo hranice staveniště činností na stavbě neoprávněně zasahovat do nemovitostí sousedících se staveništěm. Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště zařízení staveniště O velikosti přiměřeně staveništi a povaze Stavby. 6 7.7 Při provádění stavby nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke Škodě na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav, přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti se stavební činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly. 7.8 Při dokončení stavby Zhotovitel spolu S jejím předáním odevzdá objednateli originál kompletního stavebního deníku a veškeré další dokumentace. 8.Povınnostı zhotovitele 8.1 Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu se svými povinnostmi. Zhotovitel se zavazuje zhotovit dílo kvalifikovaně a odborně a zajistit pro jeho provedení veškeré technické, provozní, personální a organizační podmínky. Zhotovitel Zhotoví dílo v souladu S platnými právními předpisy, S platnými technickými normami, předepsanými technologickými postupy, s podmínkami vydaného územního rozhodnutí stavby a stavebního povolení stavby, v souladu s DZS, RDS, touto smlouvou a pokyny objednatele nebo technického dozoru. 8.2. Zhotovitel je povinen posoudit vhodnost pokynu objednatele a technického dozoru, a pokud dle svých odborných znalostí a prověřených zkušeností zjistí nevhodnost pokynu, je povinen na nevhodnost pokynu upozornit. 8.3 Zhotovitel je povinen při provádění stavebních prací dodržovat ustanovení příslušných předpisů O bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci, zejména zákoníku práce, zákona č. 309/2006 Sb., nařízení vlády č.362/2005 Sb., č. 591/2006 Sb., č. 495/2001 Sb. a Č. 201/2010 Sb. v platném znění. Pracovníci zhotovitele jsou povinni při provádění prací dodržovat ustanovení nařízení vlády 495/2001 Sb., Zejména nosit ochrannou přilbu, dlouhé kalhoty a pracovní obuv se Zesilenou podrážkou a budou viditelně označení obchodním jménem zhotovitele. Současně jsou povinni řídit se pokyny zástupců objednatele směřujícími k ochraně zdraví a majetku. Škody, způsobené nedodržením předpisů O bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci zhotovitelem, hradí zhotovitel. 8.4 K provedení kontroly prací, které budou v průběhu výstavby Zakryty, vyzve zhotovitel objednatele nebojím pověřenou osobu nejméně tři (3) pracovní dny předem, a to zápisem do stavebního deníku S uvedením termínu kontroly a prokazatelným předložením deníku objednateli. Nevyzve- li zhotovitel objednatele ke kontrole zakrývaných prací, je povinen umožnit mu na jeho žádost jejich dodatečnou kontrolu a v tomto případě nese veškeré náklady S tím Spojené. Nedostaví-li se objednatel v termínu uvedeném ve stavebním deníku ke kontrole zakrývaných prací, je zhotovitel oprávněn po své kontrole a zápisu do stavebního deníku dílo zakrýt a pokračovat v práci. Zhotovitel je povinen odkrýt zakryté práce na žádost objednatele i později. Nebude-li na díle shledána žádná vada, uhradí náklady spojené s dodatečným odkrytím objednatel. O výsledku provedených kontrol prací před Zakıytim se povinně provede zápis ve stavebním deníku, včetně popisu vad zjištěných prací. V případě zjištění vad při kontrole kvality provedených prací před zakwtím, je Zhotovitel povinen závadný stav odstranit a přizvat technický dozor k opakované kontrole. 8.5 Zhotovitel je povinen dodržovat ustanovení zákona č. 133/1985 Sb., O požární ochraně v platném znění a vyhlášky Ministerstva vnitra Č. 246/2001 Sb. (o požární prevenci), v platném znění. Veškeré škody, způsobené nedodržením uvedených předpisů, hradí zhotovitel. 8.6 Zhotovitel se zavazuje provádět dílo v souladu S obecně závaznými právními předpisy v oblasti život. prostředí. 8.7 Zhotovitel se zavazuje nakládat S odpady vzniklými v průběhu realizace díla dle zákona Č. 185/2001 Sb., o odpadech v platném Znění a vyhlášek Ministerstva životního prostředí č. 376/2001 Sb., č. 381/2001 Sb., č. 383/2001 Sb., č. 384/2001 Sb. a č. 374/2008 Sb. v platném znění a dodržovat opatření dle systému řízení EMAS nebo dle českých technických norem řady ČSN EN ISO 14000. 8.8 Zhotovitel se zavazuje odstranit na svůj náklad veškerý odpad vzniklý při provádění díla a udržovat staveniště uklizené. Uklid je povinen provádět průběžně, nejméně 1× za den po celou dobu provádění prací, a vždy v případě potřeby (např. znečištění přilehlé pozemní komunikace, atp.). 7 8.9 8.10 8.11 8.12 8.13 8.14 8.15 9.1 Zhotovitel je povinen odstranit odpad, vzniklý při realizací díla, na vlastní náklady, vést O odpadu příslušnou evidenci a při předání díla (poslední části) předložit Objednateli doklady O odstranění a likvidaci odpadu. Tyto doklady budou jako příloha součástí „Protokolu o předání a převzetí prací zhotovitele“. Pokud zhotovitel Objednateli při předání díla (poslední dílčí části) doklady O odstranění a likvidaci odpadu nepředloží, jedná se O podstatnou vadu díla a dílo se nepovažuje za řádně provedené a objednatel nemá povinnostjej převzít. Zhotovitel prohlašuje, že se dostatečně seznámil S faktickým stavem a technickou dokumentací stavu místa provádění díla a staveniště, a že nezjistil, ani podle stanovisek jím přiznaných odborně způsobilých osob, žádné překážky, které by zhotoviteli bránily v uzavření této smlouvy a/nebo které by vedly k nemožnosti provedení díla. Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností Objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn. že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození Zdraví osob, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. Zhotovitel je povinen pojistit, aniž se tím omezují jeho povinnosti a odpovědnosti: a) předmět díla včetně veškerého materiálu skladovaneho na staveništl, který bude sloužit pro realizaci dila, včetně Zařízení staveniště, pojištěním stavebně montážních rizik, a to na pojistnou částku nejméně ve výši celkové ceny díla včetně DPH b) náklady na demolici, vyklizení a odvoz suti nutné k opravě nebo znovuzřízení díla znehodnoceného pojistnou událostí, a to na pojistnou částku V plné výši, nejméně ve výši dohodnuté ceny díla c) stavební zařízení a věci zhotovitele umístěné na stáveništi a sloužící k realizaci díla d) Ostatní rizika a odpovědnosti (proti požáru, odpovědnost z provozu vozidel, profesní pojištění, odpovědnost za zaměstnance atd.) Zhotovitel se zavazuje plně respektovat a dodržet veškerá opatření a termíny stanovené objednatelem k nápravě a odstranění případných nesrovnalosti, nedostatků a závad při provádění stavby, zjištěných v rámci kontrolní činnosti. Za taková opatření objednatele jsou považována i opatření a požadavky dozoru objednatele, pokud objednatel výslovně nestanoví jinak. Zhotovitel se zavazuje řádně uchovávat originál smlouvy, včetně dodatků a Všech jejích příloh, veškeré originály dokladů a listin (zejména účetních) týkajících se předmětu smlouvy či s ním souvisejících činnosti, a to minimálně po dobu deseti let od provedení díla. Zhotovitel se zavazuje oznámit Objednateli neprodleně všechny podstatné změny a skutečnosti, které mají vliv nebo mohou mít vliv, nebo souvisejí s předmětem smlouvy, nebo se jakýmkoliv způsobem předmětu smlouvy nebo stavby dotýkají. Zhotovitel se zavazuje poskytnout v souladu se Zákonem č. 320/2001 Sb., O finanční kontrole, subjektům provádějícím audit a kontrolu všechny nezbytné informace týkající se dodavatelských činností spojených s předmětem smlouvy a poskytnout těmto kontrolním orgánům svoji součinnost. 9.SQolugůsobení objednatele Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně a včas dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu. Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat součinnost objednatele. V takověm případě je zhotovitel povinen o součinnost požádat předem a poskytnout k tomu Objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud objednatel oznámí zhotoviteli, že poskytnuta lhůta není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto objednatelem určená lhůta. Zhotovitel je povinen žádat O součinnost objednatele písemně; pouze v urgentních případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné podobě tuto žádost zaslat dodatečně. 8 9.2 Pokud dojde K přerušení provádění díla Z důvodů a zavinění na straně objednatele, doba k provedení díla může být prodloužena O dobu, po kterou zhotovitel nemohl dílo z důvodů a zavinění na straně objednatele provádět. Doba prodloužení se určí podle doby tn/ání překážky nebo neplnění závazku objednatele sjednaných touto smlouvou, za podmínky, že zhotovitel učinil veškerá racionální opatření ke zkrácení nebo odvrácení zpoždění, a to bude stanoveno písemným dodatkem k této smlouvě. 10.VIastnické právo ke stavbědıřejímacı rızení 10.1 Vlastnické právo ke zhotovované věci - stavbě přechází okamžikem zabudování materiálu a Zařízení do stavby na objednatele. Zhotovitel však nese odpovědnost za nebezpečí vzniku škod na zhotovovaném díle, tj. jeho poškozením, či zničením, do jeho předání objednateli. Odstraňování následků z takto vzniklých škod nezakládá právo zhotovitele na přerušení prací či prodloužení lhůty k dokončení díla. 10.2 Z důvodu prodlení objednatele S úhradou faktury, s převzetím díla nebo jiného porušení povinnosti dle této Smlouvy, není zhotovitel oprávněn již zabudované součásti do díla demontovat nebo odstraňovat, přemísťovat Z místa stavby, prodat, ani jinak s nimi nakládat nebo činit jiná opatření na zabudovaném díle. Takový postup je vždy považován bez dalšího za nezákonný zásah do vlastnictví objednatele a za podstatné porušení této smlouvy. 10.3 Závazek zhotovitele provést dílo dle této smlouvy zhotovitel splní řádným dokončením díla v kvalitativních parametrech dle čl. 6 této smlouvy a předáním bezvadného díla objednateli dnem ukončení přejímky. Tato skutečnost bude uvedena v předávacím protokolu, podepsaného smluvními stranami nebo opravněnými zástupci obou smluvních stran. Objednatel je oprávněn převzít dílo s vadami a nedodělky, které samy o sobě nebo ve vzájemné spojitosti nebrání užívání díla 10.4 O předání a převzetí celého díla (poslední dílčí části) musí být účastníky sepsán konečný předávací protokol, ve kterém musí být uvedeno, že se jedná o závěrečné dílčí plnění. 10.5 Objednatel je povinen řádně dokončené dílo bez vad a plnící smluvený účel převzít. Objednatel však má právo nepřevzít dílo vykazuje-li byt' drobné vady a nedodělky bránící samy O sobě nebo ve vzájemné Souvislosti řádnému užívání a provozování stavby a/nebo ohrožující zdraví a bezpečnost osob, jakož i pro neúplnost potřebných a požadovaných dokladů, či dílo neplnící Svůj účel. 10.6 Případné vady díla (dále jen vady) zjištěné při předání dílčí části díla, jakož i celého díla (poslední dílčí části) uvedou účastníci v předávacím protokolu (konečném předávacím protokolu). Zhotovitel je povinen vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejdéle do 20 dnů pojejich vytčení. 10.7 Dnem předání a převzetí díla přechází nebezpečí vzniku škod na stavbě ze zhotovitele na objednatele. 10.8 Zhotovitel se zavazuje zajistit práce dodatečně požadované při kontrolní prohlídce před vydáním kolaudačního souhlasu na stavbu, a to v termínech vyplývajících z tohoto řízení. 10,9 Smluvní strany mají vady za vytknuté bez zbytečného odkladu, pokud jsou tyto zhotoviteli oznámeny ve lhůtě nikoli kratší, než je lhůta přiměřená k zajištění odborného posouzení předmětné vady a jejího vlivu na cenu díla. Pro uplatnění práva ze skryté vady se smluvní strany dohodly na lhůtě pěti let od převzetí dila. 10.10 Zhotovitel se nezprostí odpovědnosti Z vad díla, pouze prokáže-li, že předmětná vada byla způsobena výlučně chybou ve Stavební dokumentaci a/nebo selháním stavebního dozoru objednatele, pokud nepůjde O případ jednání zhotovitele dle výslovného pokynu takového , stavebního dozoru schváleného objednatelem, který byl zhotovitelem poučen O nevhodnosti takového pokynu, 9 11.1 .2 3 4 115 116 11.Záruky Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost dokončeného díla, jeho součásti a prvky, která se vztahuje na veškeré vlastnosti díla, které je činí způsobilým pro použití ke smluvenému, pokud není tak k obvyklému, účelu a které má mít podle této smlouvy. Záruční doba na celé dílo činí 60 měsíců (dále jen ,,záruční doba“), počínaje (i) dnem předání a převzetí díla bez vad a nedodělků, anebo (ii) při převzetí díla s vadami a nedodělky počínaje dnem odstranění všech vad a nedodělků uvedených v oboustranně podepsaném protokolu O předání a převzetí díla. Výjimku tvoří strojní zařízení, technologie a výrobky, na které výrobce poskytuje kratší Záruční lhůty. U těch však zhotovitel poskytuje záruku min. v délce 24 měsíců anebo delší lhůtě, pokud ji poskytují jednotliví výrobci součástí a příslušenství stavby. Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude mít až do skončení běhu záruční doby vlastnosti stanovené touto Smlouvou, projektovou dokumentací, k prováděnému dílu se vztahujícími technologickými postupy, technickými listy výrobků, normami (zejm. ČSN), obecně závaznými právními předpisy a pokyny objednatele, a že bude moci sloužit ke Smluvenému, resp. obvyklému, účelu. Záruka za jakost díla se vztahuje na vady vzniklé před uplynutí záruční doby, které jsou objednátelem uplatněny nejpozději v poslední den záruční doby. Záruka zhotovitele se vztahuje na veškeré vady díla způsobené Zhotovitelem nebo kterýmkoliv Z jeho subdodavatelů. Záruka zhotovitele se vztahuje i na vady, které si mohl Objednatel Zjistit nejpozději při převzetí díla. Objednatel oznámí zhotoviteli bez zbytečného odkladu vady díla, které se projeví v záruční době (dále jen „oznámení vady“). V oznámení vady je Objednatel povinen označit místo výskytu vady a popsat její projev a uplatnit dle své volby kterékoli níže uvedené Záruční nároky: 11.4.1 odstranění vady opravou, anebo dodáním nové či chybějící věci; a/nebo 11 .4.2 požadovat vůči zhotoviteli slevu Z ceny díla; a/nebo 11 .4.3 požadovat odstranění uplatněné vadyjiným profesionálem v oboru na účet zhotovitele; přičemž Objednatel je oprávněn veškeré své nároky ve vztahu k vytčeným vadám libovolně kombinovat. Objednatel však není oprávněn u vady, která byla napravena opravou či dodáním nové či chybějící věci, současně požadovat slevu Z ceny díla. Spolu a vedle shora uvedených záručních nároků má Objednatel právo požadovat: 11 .4.4 sjednanou smluvní pokutu za porušení povinnosti řádně a včas odstranit vady, jakož náhradu škody vzniklou v důsledku vady dila vyskytnuvší se v záruční době; a/nebo odstoupit (zcela či zčásti) od této smlouvy, pokud jakákoli vytknutá vada nebude ve stanovené lhůtě napravena anebo se vyskytla již nejméně jednou v minulosti. 11.4.5 Zhotovitel je povinen na své náklady odstranit vady uplatněné v Záruční době dle následujících podmínek a v termínech níže uvedených 2 11 .5.1 do dvou (2) pracovních dnů po obdržení oznámení vady se zhotovitel dostaví k prohlídce vady na místo Stavby a nejpozději do jednoho (1) týdne po obdržení oznámení sdělí objednateli své stanovisko k uplatněným vadám, tj. rozsah uznání, způsob odstranění nebo důvody Odmítnutí Záručního nároku. Pokud zhotovitel neuzná oprávněnost nároku (i Z části), posoudí existenci vady znalec Z příslušného oboru, kterého jmenuje Objednatel. Potvrdí-li znalec oprávněnost Záručního nároku objednatele, je zhotovitel povinen vadu odstranit za podmínek této smlouvy a uhradit objednateli veškeré výdaje S tím Spojené, Zejména na znalecký posudek; 11.5.2 do patnácti (15) dnù po obdržení oznámení vady zhotovitel odstraní uplatněnou vadu, pokud se strany S ohledem na charakter vady písemně nedohodnou na lhůtě delší. V případě, že zhotovitel řádně či včas neodstrani vady díla uplatněné v záruce, je Objednatel oprávněn: 11 .6.1 uplatnit nárok na slevu dila ve výši přiměřené povaze vady určené objednátelem (dále jen ,,sIeva“).; a/nebo zajistit odstranění vady jiným profesionálem v oboru opatřeným objednátelem na náklady zhotovitele, a to na základě písemné dohody uzavřené mezi objednátelem a jiným profesionálem S určením rozsahu a ceny praci (dále jen ,,náklady“). Výši nákladů vyčíslených jiným Zhotovitelem Objednatel zhotoviteli oznámí a po odstranění vad tyto náklady zhotoviteli Objednatel písemně vyúčtuje (vyfakturuje) k zaplacení se splatností do 11.6.2 10 11.7 11.8 11.9 11.10 12.1 12.2 12.3 12.4 12.5 patnácti (15) dnů ode dne obdržení vyúčtování. V případě sporu stran o výši nákladů na odstranění vady jinou osobou, objednatel má právo zajistit znalecký posudek na účet zhotovitele a částka určená Znalcem bude považována za oprávněné náklady objednatele na odstranění vady jiným zhotovitelem; a/nebo 11.6.3 odstoupit zcela či zčásti od smlouvy. Doba ode dne obdržení oznámení vady zhotoviteli až do dne jejího odstranění se do záruční doby nezapočítává a O dobu odstraňování vady se u dané vady prodlužuje záruční doba. O odstranění vad zjištěných při předání díla, jakož vad v záruce musí být pořízen zapis, obsahující i (foto-)dokumentací jako v případě provádění díla (dále jen ,,zápis“), podepsaný zhotovitelem a objednatelem nebo jimi pověřenými osobami. Záruka se nevztahuje na vady díla způsobené nevhodným nebo nesprávným provozováním a údržbou díla v rozporu se, zhotovitelem objednateli předanými uživatelskými manuály anebo návody k použití. Zhotovitel je povinen nést veškeré náklady s odstraněním vad díla, včetně nákladů spojených s pořízením případných znaleckých posudků zajišténých objednatelem ke stanovení přiměřené slevy Z ceny dila. 12.Porušeni smlouvy, smluvní pokuty a náhrada škody Strany tímto souhlasí, že nesplnění závazků Z této smlouvy zhotovitelem, jakož objednatelem, jakož nesplnění jakékoliv Z lhůt podle této smlouvy, se považuje za porušení této smlouvy (dále jako ,,pOrušení“) a bude mít následky, které tato smlouva či české právo spojuje S porušením smluvních povinností a strany budou odpovědné za následky jakéhokoliv porušení. Za porušení se považuje zejména nedodržení dílčích a konečného termínu dokončení díla, nekvalitní provedení dílčích částí a celkového dila, jakož i nedodržení platebních podmínek. Za každé jednotlivé porušení může oprávněná Strana po straně, která porušení způsobila nebo k němu došlo z důvodu spočívající v její činnosti, nečinnosti nebo opomenuti či za něj odpovídá 12.3.1 Za porušení povinnosti zhotovitele odstranit včas vady a nedodělky v termínu uvedeném v Zápise O předání a převzetí díla - stavby, zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč (slovy: tisíc korun českých) za každou vadu a každý i započatý den prodlení. Za prodlení zhotovitele s odstraněním každé jednotlivé vady uplatněné v Záruční době, zaplatí Zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč (slovy: tisic korun českých) za každou vadu a každý i započatý den prodlení, půjde-li však O prodlení zhotovitele S odstraněním vady, která bude bránit nebo podstatně omezovat užívání či provoz stavby, v takovém případě činí smluvní pokuta 2 000,- Kč (slovy: dva tisíce korun českých) za každou vadu a každý izapočatý den prodlení. Za prodlení zhotovitele (nebo jeho nečinnost) pro převzetí staveniště či nástup na odstranění vad má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (slovy: pět tisíc korun českých) za každou vadu a započatý den. V případě kteréhokoliv jiného porušení této smlouvy neuvedeného v odst. 12.3.1-12.3.13 zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč (slovy: tisíc korun českých) za každý den prodlení ajednotlivý případ, pokud porušení neodstraní do deseti (10) dnů poté, kdy byl na porušení písemně upozorněn. V případě odstoupení od této smlouvy objednatelem, pro porušení povinnosti zhotovitele, má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10 % Z celkové smluvní ceny 12.3.2 12.3.3 12.3.4 12.3.5 Za prodlení objednatele se splněnlm povinnosti zaplatit včas dle platebních podmínek, může zhotovitel po objednateli požadovat zaplacení úroku Z prodlení, který je sjednaný ve výši 0,05 % z dlužné částky, za každý den prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu dila, pokud je Zhotovitel V prodlení S plněním jakékoli své povinnosti dle této smlouvy. Zaplacením smluvní pokuty za kterékoliv Z porušení, nezaniká povinnost zhotovitele splnit závazek dle této smlouvy, k jehož zajištění se smluvní pokuta vztahuje. 11 12.6 Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady Škody nehledě na částku uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv Smluvní strany na náhradu Škody vzniklé v souvislosti S porušením této Smlouvy může být uplatnéno samostatně. 12.7 Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje V době odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno. 12.8 Smluvní strany se dohodly, že objednatel vždy požaduje zaplacení smluvní pokuty, na kterou mu vznikl nárok. Pokud smlouva stanoví, že zhotovitel zaplatí smluvní pokutu, je povinen tuto objednateli zaplatit i bez další dodatečné výzvy ze strany objednatele nejpozději do třiceti (30) dnů od vzniku takové povinnosti. 12.9 Smluvní strany se dohodly, že celková výše poskytnuté Slevy, oprávněných nákladů a smluvních pokut dle této smlouvy nemůže v úhrnu přesáhnout 50 % celkové ceny díla. Uvedené ujednání nemá vliv na rozsah nároku na náhradu škody způsobené porušením povinnosti jedné ze smluvních stran. 12.10 Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty či slevy Z ceny díla formou zápočtu ke kterékoliv splatné či nesplatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli. 12.11 V případě, že se zhotovitel ocitne v úpadku a existence úpadku zhotovitele bude potvrzena v insolvenćním řízení, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5 % Z ceny díla, přičemž nárok na smluvní pokutu vzniká pět (5) dnů před zahájením příslušného insolvenčního řízení. 13.Všeobecná ustanovení 13.1 Smlouvu lze měnit, doplňovat nebo zrušit na základě dohody obou smluvních stran formou písemných číslovaných dodatků. 13.2 Jakékoliv záznamy ve stavebním deníku nenahrazují, nemění ani nedoplňují ujednání této smlouvy, a pokud v důsledku záznamů nastane potřeba měnit či doplnit tuto smlouvu, lze tak učinit pouze vzájemnou dohodou stran formou písemného dodatku k této smlouvě. 13.3 Práva a povinnosti smluvních stran se řídí ustanoveními této smlouvy, ustanoveními občanského zákoníku a ostatních platných právních předpisů. V případě konfliktu mají přednost ustanovení této smlouvy, pokud nejsou v rozporu S donucujícími ustanoveními občanského zákoníku a dalšími právními předpisy. 13.4 Tato smlouva je vyhotovena ve 4 vyhotoveních, Z nichž 2 vyhotovení obdrží objednatel a 2 Zhotovitel. ' 13.5 Tato smlouva se řídí českým právem ajakékoliv spory stran budou rozhodovány před příslušnými soudy České republiky. 13.6 Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 13.7 Pokud jakékoli ustanovení této smlouvy po jejím uzavření shledáno za neplatné, neúčlnné nebo nevymahatelné, pak tím nebudou dotčeny Ostatní části této smlouvy a Ostatní její ustanovení zůstane platné, účinné a vymahatelné v celém rozsahu povoleném zákonem. Strany se tímto zavazují nahradit neplatná, neúčinná nebo nevymahatelná ustanovení novými, přičemž nová ustanovení se musí co nejvíce blížit významu neplatných, neúčinných nebo nevymahatelných ustanovení. 13.8 Smluvní strany po jejím přečtení prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že smlouva byla sepsána určité, srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku na některou ze stran, a že obsahuje úplné ujednání o veškerých skutečnostech a náležitostech, které smluvní strany zamýšlely mezi sebou v souvislosti s prováděním díla ujednat. 13.9. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách Statutárního města Liberec (www.liberec.cZ), s výjimkou osobních údajù fyzických osob uvedených v této smlouvě. 12 13.10 Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle Zákona č. 340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňovánl těchto smluv a O registru smluv (zákon O registru smluv). 13.11 Smluvní strany berou na vědomí, žejsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními Zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobnl údaje, __.) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou Zvýraznění textu. Neoznaćení údajù je považováni za souhlas S jejich uveřejněním a Za souhlas subjektu údajù. 13.12 Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu S § 6 odst. 1 Zákona č. 340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (Zákon O registru smluv). 13.13 Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této Smlouvy poskytnutá před jeji účinností jsou plnění bez právního důvodu a Strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takoveho plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takově plnění přijme a potvrdíjeho přijetí. 13.14 Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu § 2999 Zákona Č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Přílohy : Příloha č. 1 - Cenová nabídka - „Oprava mostu - LB 048 - Lukášovská, Harcovský potok, Starý Harcov, Liberec“ Na důkaz souhlasu S obsahem smluvních ujednání následují podpisy osob oprávněných Za strany jednat: ı 13 _* Příloha č. 1 - Cenová nabídka - „Oprava mostu - LB 048 - Lukásovská, Harcovský potok, Starý Harcov, Liberec“ çENo_vÁ KALKILLACE VČETNĚ VÝKAZU VÝMĚR Marvin style s.r.o. OBJEDNATEL Mëto Liberec Lesní 1281 464 O1 Frýdlant DODAVAYEL Liberec, Starý Harcov IČO: 287 38 136 La - 048 DIČ: Q 287 38 135 Konnıcrui OSOBA Marek sekáč KoN1'AKı1ui osou Bc. Nøvømý David lflíšıwıaflıinsmısz +420 507 270 759 ROZPIS ı›oı.ožčK *,Mcır\( I Q -. , oprava mnm; - Lukášovská ~ Narzøvský vomk n zzvn záhn-aaıi - ıávnzčnflzxê nvánfl , Z 500,00! 3 Ohnøvz názèni xáhvfløıf včflınš nhnıęu 38,00 zso oo ı›.č. íčhıø _ __ _ ııìšıŤ§nıøžıxy_,___ ˇ ' ıu l_ınn‹›žmı| n=nııııı_l ønıı‹nnn@› øaız 1 ıø únııønflznnıxá 1 600' . l 15 000.00 10 080,00 22 500,00 ıu Ě; W355 Dodávka 3 momáì SDZ B13 101, ES 2lł, E14 75! včelflě _ 2,00 7 500,00' 15 000,00 Cđıım Ina|Íıı|lrIıIıù'ıı|ıd _ _ 52 580,00 Iomını › N „__ Sıaáúkøvnê včeınê xxivøzn 5oo.uo| 500,00 ` oøvflvz xóflvfl 5 vvsnávvvánln :neľ 7 500,00! 1,00' H,W šfl Hodinavà ıťňovad Sazba pro nmıecıfikmrflné práce 160,00] 3 640,00 ai 55 S 722,00 Lešení, ıávızy ._ 10.00' 572,20! VRN 4 00 672,20 ~4 EF 2 685.80 na Ě“ :Dočasné zajištění dovravního ınačenl v mífiě praa'__ 500,00 Cılnm ıı Oslıml 500,00 H 050,80 Celkem bıl DPH 21"/ıı 76 630,80 DPH 21°/O .._._._____.L ıs 092,47 91 713,27 lcęııxfln 5 DPH 21“/ø Cenová nabídka byla vypracována na základě místního šetření a technické dokumentace. Konečná cena bude vyčíslena na základě provedených skutečných prací a dodávek materiálu, které budou odsouhlasené oběma stranami. ve Frýdlantě dne 26.44 2018 statutarni Inc Doručeno: 03.0 CJ HHL 101432/18 nnvzx nvnønyfl øvnnz nz.v.n llııbıeılılàllllaıaıllıılıllllıllıllıııl 14