Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5707987: Objednávka - VDZ - Sokolovská ulice, přechody

Příloha SoD VDZ 2018.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Mgr.Pavel Tomek, advokátní kancelář,Karlovy Vary,Bulharská 5,tel/fax017-25568


Statutární město Karlovy Vary


a

Údržba silnic Karlovarského kraje, a.s.
_____________________________________________________

S M L O U V A   O  D Í L O

_____________________________________________________

K A R L O V Y   V A R Y   2 0 1 8
dnešního dne, měsíce a roku 

Statutární město Karlovy Vary

jednající Ing. Petrem Kulhánkem, primátor 

Moskevská 21, Karlovy Vary, PSČ: 361 20

IČ: 00 25 46 57                  DIČ: CZ00254657

bankovní spojení: č.ú.: 
zastupující ve věcech smluvních:    Ing. Eva Pavlasová, vedoucí technického odboru na základě plné moci ze dne 25.10.2010, jenž tvoří nedílnou přílohu č. 4 této smlouvy
jednající ve věcech technických:  Alice Szebestová, technik dopravního značení  odboru technického 

na straně jedné jako objednatel (dále jen „objednatel“)

a

Údržba silnic Karlovarského kraje, a.s.
Zastoupená: Ing. Martinem Leichterem, MBA, předsedou představenstva a

                    Ing. Pavlem Raškou, členem představenstva

se sídlem:  Na Vlečce 177, 360 01 Otovice
fakturační adresa: Na Vlečce 177, 360 01 Otovice
IČO: 26402068     DIČ: CZ26402068
Zapsána v obchodním rejstříku vedeném u krajského soudu v Plzni, oddíl B, vložka č. 1197
bankovní spojení: č.ú.: 
zastoupena:  
ve věcech smluvních:    Ing. Martinem Leichterem, MBA, předsedou představenstva a

                                      Ing. Pavlem Raškou, členem představenstva

ve věcech technických:  Bc. Zdeněk Sopr, vedoucí střediska Otovice a Nejdek 

na straně druhé jako zhotovitel (dále jen „zhotovitel“)

Vzhledem k tomu, že:

(A) Zhotovitel je držitelem živnostenského oprávnění k  „Technické činnosti v dopravě“ a má vybavení, zkušenosti a schopnosti, aby řádně a včas provádět činnosti, práce a dodávky dle této smlouvy; a
(B) zhotovitel je vítězem veřejné zakázky „Vodorovné dopravní značení 2018“ vyhlášené dne 20.2.2018 objednatelem jako zadavatelem veřejné zakázky malého rozsahu formou výzvy  zájemcům k podání nabídky; a

(C) zhotovitel prohlašuje, že je schopen činnosti, práce a dodávky dle této smlouvy provádět ve stanovených lhůtách a ve sjednané kvalitě a že si je vědom skutečnosti, že objednatel má značný zájem na řádném a včasném provádění činností, prací a dodávek dle této smlouvy v čase a kvalitě stanovené touto smlouvou; a

(D) Rada města Karlovy Vary schválila uzavření této smlouvy na svém jednání konaném dne 13.3.2018 pod bodem č.RM/379/3/18, 

dohodly se smluvní strany na uzavření této 

   S M L O U V Y  O  D Í L O.

ve smyslu ustanovení zákona č. 89/2012  Sb., občanský zákoník,  ve znění pozdějších předpisů (dále jen „NOZ“)
I.
Předmět smlouvy

1.1. Předmětem této smlouvy je průběžné provádění:

(i) Provedení díla dle této smlouvy, výzvy k podání nabídek, a to provedení prací označených jako vodorovné dopravní značení na místních a účelových komunikacích ve vlastnictví Statutárního města Karlovy Vary; a dále

(ii) odvoz a odstraňování odpadu vzniklého při plnění předmětu smlouvy v souladu s obecně závaznými právními předpisy,

a to za dohodnutou úplatu a za dalších podmínek stanovených touto smlouvou a obecně závaznými právními předpisy (dále jen Předmět díla).

Předmětem plnění je provedení všech prací, činností a dodávek dle této smlouvy a označených jako „Vodorovné dopravní značení pro rok 2018“. Předmět a rozsah plnění Předmětu díla dle této smlouvy je vedle této smlouvy dále specifikován výzvou více zájemcům k podání nabídky ze dne 20.2.2018 (viz. příloha č. 2 smlouvy) a nabídkou zhotovitele jako uchazeče o veřejnou zakázku ze dne 7.3.2018 (viz. příloha č. 3 této smlouvy). 

Smluvní strany se výslovně dohodly, že součástí předmětu plnění dle této smlouvy je i zajištění projednání a zajištění přechodného dopravního značení v místě průběhu prací, uzavírek silnic a stanovení objízdných tras, bude-li to vyžadovat konkrétní situace.

1.2.
Pro účely této smlouvy se pracemi na vodorovném dopravním značení místních a účelových komunikací (viz. článek I. odst. 1.1. bod (i) této smlouvy) rozumí činnosti stanovené obecně závaznými právními předpisy, zejména pak vyhláškou Ministerstva dopravy a spojů č. 104/1997 Sb. - kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů a technickými podmínkami (jednotlivá TP) vydanými ministerstvem dopravy a spojů. 

1.3.
Pro účely této smlouvy se odstraňováním odpadů (viz. článek I. odst. 1.1. bod (ii) této smlouvy) rozumí činnosti uvedené v zákoně č. 185/2001 Sb. – o odpadech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Odpad vzniklý při provádění prací a činností dle této smlouvy bude společností tříděn na využitelný odpad a nevyužitelný odpad. 

1.4. Pro účely této smlouvy se využitelným odpadem rozumí dlažební kostky, zámková dlažba, obrubníky a další materiály, které lze použít při opravě komunikací.

1.5. Pro účely této smlouvy se nevyužitelným odpadem rozumí vybouraná živičná směs povrchu komunikací, stavební suť, poškozené a dále nepoužitelné betonové obrubníky, rozlámaná zámková dlažba, zkorodované dopravní značky a sloupky, vylámané patky. 

II.
Dílčí plnění předmětu smlouvy

2.1. Smluvní strany se dohodly na konání pravidelných společných porad, na kterých bude dohodnuto dílčí plnění předmětu smlouvy, tzn. konkrétní požadované práce, činnosti a dodávky a budou objednatelem zhotoviteli předávány jednotlivé objednávky. 

2.2. V objednávkách bude:

(i) dílčí předmět plnění v rámci předmětu plnění uvedeného v článku I. odst. 1.1. této smlouvy; a 

(ii) rozsah plnění dle požadavku objednatele; a

(iii) termín splnění. Zhotovitel se zavazuje dílčí plnění předmětu smlouvy provést, dokončit a předat objednateli  v následujících termínech .
· Lázeňské území + obchodně správní centrum  - VDZ, včetně přechodů pro chodce, žluté VDZ( na základě upřesnění objednatele ) termín realizace nejpozději do 29.4.2018
· Bezručova ulice + Na Vyhlídce ( dle upřesnění DI Policie ) budou  provedeny vodící a středové čáry, termín realizace nejpozději do 20.5.2018

· Slovenská ulice + Mariánskolázeňská ulice – vodící + středová čára ( od parkoviště KOME až po křižovatku se silnicí do Březové) termín realizace nejpozději do 20.6.2018

· Celé území města – přechody pro chodce a vyhrazená parkovací místa ZTP ( bude upřesněno objednatelem) termín realizace nejpozději do 30.6.2018

· Studentská ulice, Plzeňská ulice ( od kruhové křižovatky pod KV Arenou, dle upřesnění DI Policie budou provedeny vodící a středová čára )…termín realizace nejpozději do 30.6.2018

· Závodní ulice  ( od MK v Lučinách až po křižovatku s I/20 – vodící i středová čára termín realizace nejpozději do 30.7.2018

· Čankovská ulice ( nově vytvořený parkovací záliv a středová čára) termín realizace nejpozději do 30.7.2018

· Sokolovská ulice a Chebská ulice termín realizace nejpozději do 30.7.2018
· Ostatní požadavky na obnovu VDZ objednatele budou vždy projednány se zhotovitelem předem.
Každá objednávka musí být odsouhlasena a podepsána oběma smluvními stranami.

V případě rozšíření předmětu plnění dle článku VI. této smlouvy může být objednatelem rozšířen i dílčí předmět plnění dle objednávky.

2.3. Doba plnění dle článku 1.1, (i.) bude definována objednávkou s tím, že smluvními stranami může být dohodnuto plnění ve lhůtě kratší. U závad ohrožujících bezpečnost silničního provozu bude lhůta plnění činit maximálně 10 kalendářních dní od data objednávky.

2.4. Smluvní strany se dohodly, že ve výjimečných případech (zejména závady ohrožující bezpečnost silničního provozu či bezprostřední ohrožení chodců na místních komunikacích), kdy bude zhotovitel provádět plnění dle této smlouvy na základě požadavku Policie ČR a Městské policie uskutečněného mimo pracovní dobu objednatele, nahlásí zhotovitel tuto skutečnost objednateli následující pracovní den spolu s uvedením jména a hodnosti příslušníka Policie ČR, který plnění požadoval. Objednatel následně na takovéto plnění smlouvy vyhotoví objednávku, kterou předá zhotoviteli.

III.
Doba trvání smlouvy

3.1
Tato smlouva je uzavírána na dobu  u r č i t o u  počínaje dnem účinnosti této smlouvy do 31. prosince 2018.
IV.
Platební styk a úplata

4.1
Platební styk bude uskutečňován na základě nejvýše dvou faktur za měsíc, které budou vystaveny na základě skutečně provedených prací oceněných ve fakturách jednotkovými cenami z cenové nabídky zhotovitele ze dne 7.3.2018 dle vyhotovených objednávek objednatele. Objednatel nebude poskytovat žádné zálohy.
                Obě smluvní strany se vzájemně dohodly, že objednatel bude hradit úplatu za daň z přidané hodnoty účtovanou zhotovitelem v sazbách dle právních předpisů platných v době uskutečnitelného zdanitelného plnění za provádění činností dle této smlouvy. 

4.2
Úplata bude zhotoviteli hrazena na základě objednatelem písemně odsouhlasených faktur, formou bezhotovostního převodu na účet zhotovitele č. 35-6289030207/0100 vedený u Komerční banky, a.s. a to na základě faktury (daňového dokladu) doručené objednateli. 

4.3
Faktury (daňové doklady) vystavované zhotovitelem dle této smlouvy musí obsahovat náležitosti stanovené zákonem č. 235/2004 Sb. - o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 563/1991 Sb. - o účetnictví ve znění pozdějších předpisů. Součástí každé faktury (daňového dokladu) musí být i doklady specifikované v článku XI. této smlouvy a současně i označení objednávky, ke které je daňový doklad (faktura) vystavován. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat správné údaje či bude neúplný, je objednatel oprávněn daňový doklad vrátit ve lhůtě do data jeho splatnosti zhotoviteli. Zhotovitel je povinen takový daňový doklad opravit, aby splňoval podmínky stanovené v tomto odstavci. Splatnost faktur (daňových dokladů) byla smluvními stranami sjednána na dvacet jedna kalendářních dnů ode dne doručení řádné faktury (daňového dokladu) zhotovitelem objednateli. 

4.4
Smluvní strany tímto výslovně prohlašují, že položky cenové nabídky ze dne 7.3.2018 zahrnují veškeré související náklady (režijní i výrobní) nezbytné k řádnému a úplnému provedení předmětu plnění dle této smlouvy, včetně nákladů na odvoz a prokazatelné odstraňování odpadů včetně skládkovného, veškeré přejezdy mechanismů v rámci plnění a náklady s tím související. 

V.
Rozšíření předmětu smlouvy
5.1
Nebude-li plnění, o které bude rozšířen předmět této smlouvy, ohodnoceno (oceněno) v příloze č. 3 této smlouvy, bude se oceňovat dle aktuálního ceníku společnosti ÚRS Praha, a.s. se sídlem Pražská 18, 120 00 Praha 10.

5.2
Jednotkové ceny specifikované v příloze č. 3 této smlouvy jsou nepřekročitelné. 

VI. 
Změny předmětu plnění
6.1
Smluvní strany se zavazují, že nejpozději do třiceti dnů ode dne doručení písemné výzvy objednatele zadavateli uzavřou dodatek této smlouvy, kterým rozšíří rozsah předmětu plnění dle požadavků objednatele, s tím, že objednatel je oprávněn žádat o rozšíření plnění v případě nutnosti provedení prací společností (ať již víceprací či rozšíření předmětu plnění o v této smlouvě nesjednané práce), které budou vyvolány požadavky objednatele v závislosti na objektivních či subjektivních skutečnostech či stavech.

6.2
Smluvní strany se zavazují, že nejpozději do třiceti dnů ode dne doručení písemné výzvy objednatele zhotoviteli uzavřou dodatek této smlouvy, kterým zúží rozsah předmětu plnění dle této smlouvy dle požadavků objednatele.

VII. Součinnost smluvních stran

7.1
Smluvní strany se zavazují vyvinout veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro realizaci plnění dle podmínek stanovených touto smlouvou, které vyplývají z jejich smluvního postavení. To platí i v případech, kde to není výslovně stanoveno ustanovením této smlouvy. 

7.2
Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy skutečnosti, které jí brání nebo budou bránit, aby dostála svým smluvním povinnostem, sdělí tuto skutečnost neprodleně písemně druhé smluvní straně. Smluvní strany se dále zavazují neprodleně odstranit v rámci svých možností všechny okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich smluvních povinností.

7.3
Zhotovitel se zavazuje, že na základě skutečností zjištěných v průběhu plnění povinností dle této smlouvy navrhne a provede opatření směřující k dodržení podmínek stanovených touto smlouvou pro naplnění smlouvy, k ochraně objednatele před škodami, ztrátami a zbytečnými výdaji a že poskytne objednateli a jiným osobám zúčastněným na provádění činností dle této smlouvy veškeré potřebné doklady, konzultace, pomoc a jinou součinnost.

VIII. Oprávnění a závazky zhotovitele

8.1
Zhotovitel se zavazuje:

(a)
provádět plnění dle této smlouvy v souladu se zákonem, touto smlouvou, dobrými mravy, účelem smlouvy, zájmy objednatele a podle pokynů objednatele, které jsou zhotoviteli známy nebo které musí znát, dodržovat platné bezpečností, hygienické a protipožární a jiné obecně závazné předpisy, TP, TKP, ČSN, technologické postupy, technické pokyny a rozhodnutí orgánů veřejné správy, zejména pak vymezení podmínek hlučnosti, doby provádění prací apod.; a 

(b)
provádět plnění dle této smlouvy osobně. Zhotovitel je oprávněn nechat se při výkonu plnění dle této smlouvy zastoupit třetí osobou pouze po předchozím písemném souhlasu objednatele; a

(c)
při uskutečňování plnění dle této smlouvy postupovat při zařizování záležitostí s odbor​nou péčí a chránit zájmy objednatele; a 

(d)
při uskutečňování plnění dle této smlouvy dodržovat Statut lázeňského místa Karlovy Vary v platném znění a současně dodržovat podmínky obsažené v závazných posudcích Ministerstva zdravotnictví České republiky – Českého inspektorátu lázní a zřídel; a

(e)
zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které při plnění úkolů podle této smlouvy zjistí, s výjimkou těch skutečností, které je nezbytně nutné zpřístupnit třetím osobám pro umožnění řádného výkonu úkonů, jednání a činností spojených plněním svých závazků z této smlouvy a/nebo skutečností, které je zhotovitel povinen poskytnout podle obecně závazných právních předpisů. 

8.2
Zhotovitel se zavazuje písemně oznámit objednateli všechny okolnosti, které zjistil při uskutečňování činností a jednání dle článku I. této smlouvy a/nebo které zjistil i mimo rámec činností a jednání dle článku I. této smlouvy, a jenž by mohly mít vliv na plnění dle této smlouvy.

8.3
Zhotovitel se zavazuje strpět kontrolní činnost objednatele dle článku IX. odst. 9.3. této smlouvy a poskytnout objednateli k výkonu kontrolní činnosti dle obecně závazných právních předpisů a této smlouvy maximální součinnost.

8.4
Zhotovitel se zavazuje:

(a)
uhradit objednateli do deseti dnů poté, kdy k tomu bude písemně vyzván (a objednatel splnil svoji povinnost umožnit zhotoviteli podání případných opravných prostředků – viz. článek IX. odst. 9.2. této smlouvy) veškeré pokuty či další sankce, které byly objednateli vyměřeny (pravomocným rozhodnutím) v souvislosti s porušením povinností zhotovitele při provádění úkonů, činností a jednání dle této smlouvy; a

(b)
v případě škody či jiné újmy způsobené zhotovitelem či jeho zaměstnanci objednateli zajistit bez zbytečného odkladu na své náklady její odstranění. V případě, že odstranění škody nebude možné uvedením do původního stavu či bude možné pouze částečně, uhradí zhotovitel objednateli část škody peněžní formou, a to se splatností do čtrnácti dnů ode dne, kdy zhotovitel odstranil část škody či měl odstranit škodu dle tohoto odstavce smlouvy

8.5
Zhotovitele se zavazuje řádně a v souladu s obecně závaznými právními předpisy provádět či zajišťovat provádění odstraňování odpadů vzniklých při provádění plnění dle této smlouvy.

IX.
Oprávnění a závazky objednatele

9.1
Objednatel je povinen předat zhotoviteli včas nutné a potřebné podklady a pravdivé informace, jež jsou nutné k realizaci plnění dle této smlouvy, zejména technické a evidenční podklady a potřebné obecně závazné vyhlášky města Karlovy Vary.

9.2
Objednatel je povinen doručit zhotoviteli každé rozhodnutí o uložení pokuty či další sankce uložené objednateli v souvislosti s porušením povinností zhotovitele při plnění závazků z této smlouvy či v souvislosti s plněním těchto závazků tak, aby byla zhotoviteli zachována minimálně pětidenní lhůta k posouzení daného rozhodnutí. Na písemnou výzvu zhotovitele doručenou objednateli nejpozději tři dny před koncem lhůty k podání případného opravného prostředku (resp. žaloby), je objednatel povinen (a to na náklady zhotovitele) podat proti rozhodnutí o stanovení pokuty či další sankce příslušný opravný prostředek (resp. žalobu).
9.3
Objednatel je oprávněn prostřednictvím svých zaměstnanců či prostřednictvím zmocněných třetích osob, po předchozím upozornění, provádět kontrolu plnění závazků zhotovitele dle této smlouvy. 

X.
Místo plnění

10.1
Smluvní strany se dohodly, že místem plnění dle této smlouvy jsou místní a účelové komunikace ve vlastnictví Statutárního města Karlovy Vary.
10.2
Zhotovitel prohlašuje, že se dostatečně seznámil s faktickým stavem místa plnění a že nezjistil, ani podle stanovisek jím přizvaných odborně způsobilých osob, žádné překážky, které by zhotoviteli bránily v uzavření této smlouvy a/nebo které by vedly k nemožnosti realizace plnění dle této smlouvy.

XI.
Předání a převzetí plnění

11.1. Zhotovitel se zavazuje řádně protokolárně předávat dílčí plnění předmětu plnění dle této smlouvy objednateli v termínech plnění stanovených v jednotlivých objednávkách dle článku II. odst. 2.2. smlouvy. O každém předání plnění bude sepsán písemný protokol, který musí být podepsán oběma smluvními stranami. Podepsaný protokol opravňuje zhotovitele k vystavení daňového dokladu (faktury) dle článku IV. odst. 4.3. smlouvy.

XII.
Smluvní pokuty

12.1
Smluvní strany se dohodly, že v případě porušení ustanovení článku II. odst. 2.2.(iii) této smlouvy zhotovitelem je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli ve smyslu ustanovení NOZ v platném znění, smluvní pokutu ve výši 10 000,- Kč  (slovy: desettisíc korun českých), a to za každé porušení smlouvy zvlášť.
12.2
Smluvní strany se dohodly, že v případě porušení ustanovení článku VIII. této smlouvy zhotovitelem je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli ve smyslu ustanovení NOZ v platném znění, smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (slovy: Pěttisíc korun českých), a to za každé porušení smlouvy zvlášť.

12.3
Smluvní strany se dohodly, že v případě porušení ustanovení článku XIV. nebo článku XV. této smlouvy zhotovitelem je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli ve smyslu ustanovení NOZ v platném znění, smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč (slovy: Desettisíc korun českých), a to za každé porušení smlouvy zvlášť.

12.4
Smluvní strany se dohodly, že v případě porušení ustanovení článku IV. odst. 4.3.této smlouvy objednatelem je zhotovitel oprávněn uplatnit vůči objednateli ve smyslu ustanovení NOZ v platném znění, smluvní pokutu ve výši 0,1 % (slovy: Jednadesetina procenta) z dlužné částky, a to za každý den prodlení.

12.7
Smluvní pokuta je splatná do čtrnácti dní od data, kdy byla povinné straně doručena písemná výzva k jejímu zaplacení ze strany oprávněné strany, a to na účet oprávněné strany uvedený v písemné výzvě. Ustanovením o smluvní pokutě není dotčeno právo oprávněné strany na náhradu škody v plné výši.

XIII.
Ukončení trvání smlouvy 

13.1
Právní vztah založený touto smlouvy skončí:

(a)
písemnou dohodou smluvních stran;

(b)
odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze smluvních stran;

13.2
Smluvní strany v dohodě o skončení smlouvy upraví vypořádání vzájemných pohledávek a závazků z této smlouvy.

13.3
Smluvní strany se dohodly, že mohou od této smlouvy odstoupit v případech, kdy to stanoví zákon, jinak v případě podstatného porušení této smlouvy. Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné okamžikem jeho doručení zhotoviteli. Odstoupením od smlouvy se tato smlouva od okamžiku doručení projevu vůle směřujícího k odstoupení od smlouvy ruší.

13.4
Smluvní strany této smlouvy se dohodly, že podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména:

( a ) 
jestliže se zhotovitel dostane do prodlení s prováděním předmětu plnění dle této smlouvy ve vztahu k termínům stanoveným dle článku II. odst. 2.2 smlouvy, a/nebo

( b ) 
jestliže zhotovitel po dobu delší než tři kalendářní dny přerušil práce na provedení práce, činnosti a dodávky dle této smlouvy, a/nebo

( c ) 
jestliže zhotovitel řádně a včas neprokáže trvání platné a účinné pojistné smlouvy dle článku XIV. této smlouvy či jinak poruší ustanovení článku XIV. této smlouvy, a/nebo

( d )  
jestliže dojde k zahájení insolventního řízení, jehož předmětem je dlužníkův (zhotovitelův)  úpadek nebo hrozící úpadek, ve smyslu ustanovení zákona č. 182/2006 Sb. – o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů,  a/nebo

( e )
zhotovitel vstoupil do likvidace; a/nebo

( f ) 
zhotovitel uzavřel smlouvu o prodeji či nájmu podniku či jeho části, na základě které převedl, resp. pronajal svůj podnik či tu jeho část, jejíž součástí jsou i práva a závazky z právního vztahu dle této smlouvy na třetí osobu; a

( g )
zhotovitel řádně a včas neuzavře s objednatelem dodatek této smlouvy dle článku VI. této smlouvy či jinak poruší své povinnosti stanovené v článku VI. této smlouvy; a/nebo

( h )
zhotovitel alespoň ve třech případech poruší technologické postupy při provádění činností dle této smlouvy vyžadované obecně závaznými právními předpisy; a/nebo

( i )
zhotovitel opakovaně, a to alespoň ve třech případech, poruší své závazky vyplývající z ustanovení článku VIII. této smlouvy; a/nebo

( j )
zhotovitel při plnění této smlouvy opakovaně porušuje obecně závazné právní předpisy.

13.5
V případě odstoupení od smlouvy ze strany objednatele vzniká objednateli vůči zhotoviteli nárok na úhradu prokázaných vícenákladů (tj. nákladů vynaložených objednatelem nad cenu za provedení prací, činnosti a dodávek zhotovitelem dle této smlouvy) vynaložených na dokončení plnění této smlouvy po dobu předpokládaného trvání této smlouvy (viz. článek III. této smlouvy) a na úhradu ztrát vzniklých prodloužením termínu dokončení činností dle této smlouvy. Nárok objednatele na smluvní pokutu vůči zhotoviteli  tím nezaniká.

XIV.
Pojištění

14.1 
Zhotovitel prohlašuje, že je pojištěn pro provádění činností dle této smlouvy, pojistnou smlouvou pro případ pojistné události související s prováděním činností dle této smlouvy, a to zejména a minimálně v rozsahu:

(i)
pojištění na hmotné škody vůči třetím osobám, a to na hodnotu pojistné události minimálně 5.000.000,- Kč (slovy: Pětmilionů korun českých), a

(ii) pojištění na finanční škody vzniklé jinému v souvislosti s realizací předmětu plnění dle této smlouvy, a to na hodnotu pojistné události minimálně 2.000.000,- Kč (slovy: Dvamiliony korun českých),

14.2
Zhotovitel předloží a předá objednateli originál či úředně ověřené kopie platných a účinných pojistných smluv dle článku XIV. odst. 14.1. smlouvy nejpozději po čtrnácti dnech podpisu této smlouvy. Objednatel se dále zavazuje řádně a včas plnit veškeré závazky z  pojistných smluv pro něj plynoucí a udržovat pojištění po celou dobu trvání této smlouvy. V případě zániku pojistné smlouvy dle článku XIV. odst. 14.1. smlouvy uzavře zhotovitel nejpozději do sedmi dnů pojistnou smlouvu alespoň ve stejném rozsahu a tuto předloží v originále či úředně ověřené kopii objednateli nejpozději do tří dnů ode dne jejího uzavření.
XV.
Záruka

15.1
Zhotovitel se zavazuje, že předané plnění bude prosté jakýchkoli vad a nedodělků a bude mít vlastnosti dle případné projektové dokumentace, obecně závazných technických norem a případně i příslušné objednávky a dále vlastnosti v  první jakosti kvality provedení a bude provedeno v souladu s ověřenou technickou praxí. 

Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost plnění v délce 24 měsíců ode dne řádného protokolárního převzetí dílčího plnění předmětu smlouvy objednatelem od zhotovitele.

15.2
Zhotovitel bude objednateli poskytován bezplatný záruční servis na objednatelem reklamované vady plnění po dobu výše uvedené záruční doby. 

15.3
Objednatel je oprávněn reklamovat v záruční době dle článku XV. odst. 15.1. této smlouvy vady plnění u zhotovitele, a to písemnou formou. V reklamaci musí být popsána vada plnění, určen nárok objednatele z vady plnění, případně požadavek na odstranění vad plnění, a to včetně termínu pro odstranění vad plnění. Objednatel má právo volby způsobu odstranění důsledku vadného plnění.

15.4
Zhotovitel se zavazuje bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtyřicetiosmi hodin, bude-li to v daném případě technicky možné, od okamžiku oznámení vady plnění či jeho části zahájit odstraňování vady plnění či její části, a to i tehdy, neuznává-li zhotovitel odpovědnost za vady či příčiny, které ji vyvolaly, a vady odstranit v technicky co nejkratší lhůtě, a současně zahájit reklamační řízení v místě provádění plnění. Reklamační řízení musí být ukončeno do čtyřicetiosmi hodin po jeho zahájení. Bude-li v reklamačním řízení vada uznána jako reklamační vada bude odstranění vady plnění či jeho části provedeno bezúplatně. Nebude-li v reklamačním řízení vada uznána jako reklamační vada bude odstranění vady plnění či jeho části provedeno úplatně, a to za cenu stanovenou v souladu s ustanovením článku V. této smlouvy. 

15.5
V případě odstranění vady plnění či jeho části dodáním náhradního plnění (nahrazením novou              bezvadnou věcí), běží pro toto náhradní plnění (věc) nová záruční lhůta, a to ode dne protokolárního převzetí nového plnění (věci) objednatelem. Záruční lhůta je shodná jako v článku XV. odst. 15.1. této smlouvy. Po dobu od nahlášení vady plnění objednatelem zhotoviteli až do řádného odstranění vady plnění zhotovitelem neběží záruční doba s tím, že doba přerušení běhu záruční lhůty bude počítána na celé dny a bude brán v úvahu každý započatý kalendářní den.

15.6
Neodstraní-li zhotovitel reklamované vady nebo nedodělky plnění či jeho části ve lhůtě dle článku XV. odst. 15.4. této smlouvy a/nebo nezahájí-li společnost odstraňování vad nebo nedodělků plnění v termínech dle článku XV. odst. 15.4. této smlouvy a/nebo oznámí-li zhotovitel objednateli před uplynutím doby k odstranění vad či nedodělků plnění, že vadu či nedodělky neodstraní a/nebo je-li zřejmé, že zhotovitel reklamované vady nebo nedodělky plnění či jeho části ve lhůtě stanovené objednatelem přiměřeně dle charakteru vad a nedodělků plnění neodstraní, má objednatel vedle výše uvedených oprávnění též právo zadat provedení oprav jinému subjektu a/nebo požadovat slevu z ceny za provedení plnění. Objednateli v prvém z uvedených případů vzniká nárok, aby mu zhotovitel zaplatil částku připadající na cenu, kterou objednatel třetí osobě v důsledku tohoto postupu zaplatí. Nárok objednatele uplatňovat vůči společnosti smluvní pokutu tím nezaniká.

15.7
Práva a povinnosti ze zhotovitelem poskytnuté záruky nezanikají na předané části plnění ani odstoupením kterékoli ze smluvních stran od smlouvy.

15.8
V období posledního měsíce záruční lhůty dle článku XV. odst. 15.1. této smlouvy je zhotovitel povinen provést s objednatelem, případně třetí osobou určenou objednatelem, výstupní prohlídku plnění. Na základě této prohlídky bude sepsán písemný protokol o splnění záručních podmínek, popřípadě budou stanoveny zjištěné záruční vady a stanoven režim jejich odstranění. Výstupní prohlídku plnění svolá písemně objednatel. V případě, že se zhotovitel či jeho oprávněný zástupce na řádně svolanou výstupní prohlídku plnění dle tohoto odstavce smlouvy nedostaví, má se za to, že veškeré záruční vady uvedené v písemném protokole o splnění záručních podmínek uznává.

15.9
O reklamačním řízení budou objednatelem pořizovány písemné zápisy ve dvojím vyhotovení, z nichž jeden stejnopis obdrží každá ze smluvních stran. Ustanovení článku XV. odst. 15.4. této smlouvy platí analogicky.

XVI.
Adresy pro doručování 

16.1
Smluvní strany této smlouvy se dohodly následujícím způsobem na adrese pro doručování písemné korespondence:

a/ adresa pro doručování objednateli je:  
Statutární město Karlovy Vary

                                                                              
Odbor technický 
                                                                                        Moskevská 21, 361 20 Karlovy Vary

b/ adresa pro doručování zhotoviteli je:     
Údržba silnic Karlovarského kraje, a.s.
                                                                         Na Vlečce 177  
                                                                         360 01 Otovice  

16.2.
Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sídla či místa podnikání, a tím i adresy pro doručování, budou písemné informovat o této skutečnosti bez zbytečného odkladu druhou smluvní stranu.

XVII.
Doručování

17.1  
Veškerá podání a jiná oznámení, která se doručují smluvním stranám, je třeba doručit osobně, nebo doporučenou listovní zásilkou s doručenkou.

17.2       Aniž  by  tím  byly  dotčeny  další  prostředky, kterými lze prokázat doručení, má se za to, že oznámení bylo řádně doručené:

(i)
při doručování osobně:

- 
dnem faktického přijetí oznámení příjemcem; nebo

- 
dnem, v němž bylo doručeno osobě na příjemcově adrese určené k přebírání listovních zásilek; nebo

-    dnem, kdy bylo doručováno osobě na příjemcově adrese určené k přebírání listovních zásilek a tato osoba odmítla listovní zásilku převzít; nebo

 - 
dnem, kdy příjemce při prvním pokusu o doručení zásilku z jakýchkoli důvodů nepřevzal či odmítl zásilku převzít, a to i přesto, že se v místě doručení nezdržuje, pokud byla na zásilce uvedena adresa pro doručování dle článku XVI. odst. 16.1., resp. 16.2. této smlouvy.

(ii)   při doručování prostřednictvím držitele poštovní licence:

- dnem předání listovní zásilky příjemci; nebo
- dnem, kdy příjemce při prvním pokusu o doručení zásilku z jakýchkoli důvodů nepřevzal či odmítl zásilku převzít, a to i přesto, že se v místě doručení nezdržuje, pokud byla na zásilce uvedena adresa pro doručování dle článku XVI. odst. 16.1., resp. 16.2. této smlouvy.
17.3.
Smluvní strany se dohodly, že za řádně doručenou zásilku městu se považuje pouze zásilka doručená v úředních hodinách Magistrátu města Karlovy Vary.

XVIII.
Společná ustanovení

Pokud není v předchozích částech této smlouvy uvedeno něco jiného, vztahují se na ně příslušné články společných ustanovení.
18.1. Smluvní strany se dohodly, že pokud k datu příslušné splatnosti nebude dlužníkem uhrazen jakýkoliv splatný závazek (dlužná částka) podle této smlouvy v plné výši, bude každé následující peněžní plnění ze strany dlužníka použito věřitelem k úhradě (a to i částečné) dlužné částky v pořadí podle rozhodnutí věřitele, a to buď:

(a)
k úhradě splatného úroku z prodlení, nebo

(b)
k úhradě splatných smluvních sankcí, nebo

(c)
k úhradě splatné jistiny dluhu.

18.2
Pokud není v této smlouvě či na daňovém dokladu (faktuře) vystaveném na základě této smlouvy uvedeno jinak, či s předstihem nejméně čtrnácti dnů sděleno povinné straně jinak (jiné bankovní spojení atd.), jsou veškeré platby nebo jeho částí, úhrady nákladů, smluvních pokut a dalších plateb prováděny na účty smluvních stran uvedené v záhlaví této smlouvy, a to v korunách českých.

18.3
Smluvní strany se dohodly na tom, že jakákoliv peněžitá plnění dle této smlouvy jsou řádně a včas splněna, pokud byla příslušná částka připsána na účet oprávněné smluvní strany (věřitele) nejpozději v poslední den lhůty její splatnosti.

18.4
Smluvní strany se dohodly, že objednatel není oprávněn převést pohledávky či oprávnění z této smlouvy vzniklá či s touto smlouvou související na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany.

XIX.
Závěrečná ustanovení

19.1
Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti v den jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

19.2
Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech, z nichž objednatel obdrží jeden stejnopis a zhotovitel jeden stejnopis. Každý stejnopis této smlouvy má právní sílu originálu. 

19.3
V případě neplatnosti nebo neúčinnosti některého ustanovení této smlouvy nebudou dotčena ostatní ustanovení této smlouvy.

19.4
Případné spory vzniklé z této smlouvy budou řešeny podle platné právní úpravy věcně a místně příslušnými orgány České republiky.

19.5
Smluvní strany této smlouvy se dohodly, že právní vztahy založené touto smlouvou se budou řídit právním řádem České republiky.

19.6
Tuto smlouvu lze měnit, doplňovat a upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými, písemnými a průběžně číslovanými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran, které musí být obsaženy na jedné listině.

19.7
Smluvní strany se dohodly, že právní vztahy založené touto smlouvou se ve smyslu ustanovení zákona č. 89/2012  Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů budou řídit ustanoveními ve smyslu ustanovení zákona č. 89/2012  Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
19.8.      Podpisem této smlouvy zhotovitel jako subjekt údajů potvrzuje, že objednatel jako správce údajů splnil vůči     němu informační povinnost ve smyslu ust. § 11 zákona č. 101/2000 Sb., v platném znění, týkající se zejména rozsahu, účelu, způsobu, místa provádění zpracování osobních dat subjektu údajů a možnosti nakládání s nimi, jakož i osobě jejich zpracovatele. Dodavatel podpisem tohoto dodatku smlouvy (této smlouvy) souhlasí se zpracováním osobních údajů. Souhlas se zpracováním osobních údajů je dobrovolný a dodavatel jej může kdykoliv zcela nebo z části odvolat. V případě odvolání souhlasu dodavatelem, objednatel nebude nadále osobní údaje zpracovávat. Objednatel tak bude zpracovat pouze osobní údaje dodavatele pro účely, ke kterým podle zákona nepotřebuje souhlas dodavatele.“
19.9
Statutární město Karlovy Vary ve smyslu ustanovení § 41 zákona č.128/2000 Sb. – o obcích, potvrzuje, že u právních úkonů obsažených v této smlouvě byly splněny ze strany Statutárního města Karlovy Vary veškeré zákonem 128/2000 Sb. či jinými obecně závaznými právními předpisy stanovené podmínky ve formě předchozího zveřejnění, schválení či odsouhlasení, které jsou obligatorní pro platnost tohoto právního úkonu.

19.10.  Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Ve vztahu      k účinnosti smlouvy berou smluvní strany na vědomí a výslovně prohlašují, že jsou jim známy účinky zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, v účinném znění (dále jen „zákon o registru smluv“), ve vztahu k účinnosti této smlouvy, tedy že účinnost této smlouvy nastává až jejím uveřejněním dle zákona o registru smluv. Příslušné uveřejnění dle zákona o registru smluv zajistí objednatel, při plné součinnosti ze strany zhotovitele.

19.11.     Nedílnou součást této smlouvy tvoří jako přílohy této smlouvy:

Příloha č. 1:   Výpis z obchodního rejstříku zhotovitele
Příloha č. 2:   Výzva na veřejnou zakázku malého rozsahu k podání nabídky na ze dne 20.2.2018
Příloha č. 3:   Nabídka zhotovitele ze dne 7.3.2018
Příloha č. 4:   Plná moc pro Ing. Evu Pavlasovou k provádění právních úkonů za Statutární město K. Vary   

Příloha č. 5:   Výpis z Usnesení z 7.jednání RM ze dne 13.3.2018
V Karlových Varech, dne 23.3.2018
____________________________________

_________________________________


                Statutární město Karlovy Vary 

               Údržba silnic Karlovarského kraje, a.s.
                       zastoupené                                   
Ing. Eva Pavlasová, vedoucí technického odboru                      Ing. Martin Leichter, MBA     Ing. Pavel Raška  

                                                                                                   předseda představenstva          člen představenstva
Číslo smlouvy objednatele:  70 – 55015/2018
Číslo smlouvy zhotovitele : 
PAGE  
2
 Číslo smlouvy objednatele: 
Číslo smlouvy zhotovitele: