Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5717031: Dohoda o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí

Příloha Dohoda o vyhrazení společensky účelného prac.místa.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA
Evropská unie Evropský sociální fond
Operační program Zaměstnanost Ůťad práce ČR


MPSV — OSÚ

o vyhrazení spole
čensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku, 
spolufinancovaného ze státního rozpočtu a Evropského sociálního fondu 
Č. NJA-JZ-14/2018
uzavřená mezi
úřadem práce České republiky
zastupující osoba:	Ing. Petr Prokop, ředitel Krajské pobočky ÚP ČR v Ostravě
sídlo:	Dobrovského 1278125, 170 OO Praha 7
IČO:	72496991
adresa pro doručováni: Úřad práce ČR - kontaktní pracoviště Ostrava, Zahradní č.p. 368/12, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava 2
(dále jen „Úřad práce") na straně jedné a
zaměstnavatelem:	Domov Odry, příspěvková organizace
zastupující osoba:	Ing. Pavlína Koláčková, ředitel
sídlo:	Hranická č.p 410/56, 742 35 Odry
IČO:	48804894
(dále jen „zaměstnavatel") na straně druhé.
Článek I 
Účel poskytnutí příspěvku
Tato dohoda se uzavírá podle § 106, § 113 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti"), a podle ustanoveni § 26 vyhlášky Č. 518/2004 Sb.. kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., ❑ zaměstnanosti, ve zněni pozdějších předpisů, za účelem vyhrazeni společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku na jeho vyhrazeni (dále jen „příspěvek") z regionálního projektu Č. CZ.03.1.48/0.0/0.0/15_004/0000004 - Záruky pro mladé v Moravskoslezském kraji, financovaného z Operačního programu Zaměstnanost, realizovaného v souladu s § 120 odst. 4 zákona o zaměstnanosti, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této dohodě.
Článek
Závazky zaměstnavatele a podmínky poskytnutí příspěvku Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:
1. Zaměstnavatel přijme na vyhrazené pracovní místo pro výkon odborné praxe do pracovního poměru uchazeče o zaměstnáni (dále jen „zaměstnaneď):
	Příjmení a jméno:	Adéla Opršalová
	Datum narození:	6. 2. 1998
2. Zaměstnavatel uzavře se zaměstnancem pracovní smlouvu. 2.1. Pracovní smlouva zaměstnance bude obsahovat:
	Druh práce:	Pracovník v sociálních službách
Místo výkonu práce:	Domov Odry, příspěvková organizace, Hranická č.p. 410/56, 742 35
Odry

Den nástupu do práce: 1.3.2018
2.2. Pracovní poměr se zaměstnancem bude sjednán na dobu určitou od 1.3.2018 do 28.2.2019, s týdenní pracovní dobou 37,5 hod.2

2.3. Jestliže se na tuto dohodu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a dohoda nenabyde účinnosti dle Článku IX bod 2. této dohody do data sjednaného v bodu 2.1. tohoto článku jako den nástupu do práce, Úřad práce bez zbytečného prodlení vyzve zaměstnavatele k uzavřeni dodatku k dohodě, ve kterém bude sjednán den nástupu zaměstnance do práce, který nesmí předcházet dni nabyti účinnosti této dohody.
3. V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 31.1.2019, zaměstnavatel písemně oznámí Úřadu práce den a způsob skončeni tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doloženi výkazu „Vyůčtování mzdových nákladů — SÚPM vyhrazené" za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr zaměstnance skončen.
4. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu, rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných programů a projektů EU, ani jiných veřejných zdrojů.
5. Zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené prostředky na mzdu nebo plat ve výkazu „Vyůčtováni mzdových nákladů	SÚPM vyhrazené" za jednotlivé měsíce nejpozději do konce 
kalendářniho měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední den kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští pracovní den. V případě, že výkaz „Vyúčtováni mzdových nákladů — SÚPM vyhrazené" či průběžné nebo závěrečné hodnocení, kdy termín doloženi těchto hodnoceni je definován v Plánu realizace odborné praxe, nebudou ve stanovené lhůtě doloženy, příspěvek za příslušný měsíc nebude Úřadem práce poskytnut.
6. V případě, že zaměstnavatel nedodrží ujednáni sjednaná pod body 1. a 2. tohoto článku, příspěvek nebude poskytnut.
7. Po dobu pracovního poměru bude zaměstnavatel zajišťovat odbornou praxi v souladu s „Plánem realizace odborné praxe", který je přílohou Č. 2 a nedílnou součásti této dohody.
8. Zaměstnavatel je dále povinen provádět písemné průběžné a závěrečné hodnoceni odborné praxe na standardizovaných formulářich, které jsou přílohou „Plánu realizace odborné praxe". Tato hodnoceni předkládá úřadu práce vždy s příslušným výkazem „Vyúčtováni mzdových nákladů — SÚPM vyhrazené", dle harmonogramu uvedeného v „Plánu realizace odborné praxe." Na závěr absolvované odborné praxe zaměstnavatel vydá „Osvědčení o absolvování odborné praxe", jehož kopii předá Úřadu práce.
Článek III 
Výše a termín poskytnutí příspěvku
1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků na mzdy nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však 15 000 Kč měsíčně, z toho 85 % je hrazeno z prostředků ESF a 15 % je hrazeno ze státního rozpočtu ČR. Součet poskytnutých měsíčních příspěvků nepřekročí částku 165 000 Kč.
2. Příspěvek bude poskytován na dobu od 1.3,2018 do 31.1.2019. Jestliže se na tuto dohodu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a dohoda nenabyde účinnosti dle Článku IX bod 2. této dohody do 1.3.2018, příspěvek bude poskytován ode dne nástupu zaměstnance do práce, sjednaného dle Článku II bodu 2.3. Skončí-li pracovní poměr zaměstnance v průběhu této doby, příspěvek bude poskytován do dne skončení jeho pracovního poměru.

3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp. skončí pracovní poměr v průběhu kalendářniho měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední pracovní den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem práce poměrně pokrácen podle celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářnich dnů v daném měsíci, kdy pracovní místo nebylo obsazeno. Připadne-li svátek, za který náleží náhrada platu či mzdy, na první, resp. poslední obvyklý pracovní den v měsíci, a tento den nebude sjednán jako den nástupu zaměstnance do práce nebo nebude dnem skončení pracovního poměru zaměstnance, příspěvek bude krácen podle věty první tohoto bodu.3

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně, převodem na účet č. 200023180110100. Příspěvek je splatný do 30 kalendářnich dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtováni mzdových nákladů — SÚPM vyhrazené" na formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se dohodly, že první příspěvek bude zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní smlouvy uzavřené mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem nebo její kopie.
5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu „Vyůčtování mzdových nákladů — SUPM vyhrazené" a v průběžném nebo závěrečném hodnocení se smluvní strany dohodly, že Úřad práce neprodleně písemně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo provedeni nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasněni pochybností mezi smluvními stranami, nejpozději však do data ukončení realizace projektu, ze kterého mají být výdaje proplaceny.
Článek IV 
Kontrola plněni sjednaných podmínek
1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu. Úřad práce provádí kontrolu piněni závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně Č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, včetně ověřeni výše skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance a částky pojistného na sociální zabezpečeni, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími právními předpisy ČR a EU, vytvořit podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnutí příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.
2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků zjištěných při kontrole.
Článek V 
Archivace dokumentů
Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od vyplacení posledního měsíčního příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž byl vyplacen poslední měsíční příspěvek.


Článek Vl 
Vrácení příspěvku4

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli na základě kontrolního zjištěni z kontroly provedené Úřadem práce doručena písemná výzva k vrácení příspěvku. Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně v důsledku nedodrženi ujednání uvedeného v Článku II bod 4. této dohody.
2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda uvedená ve výkazu „Vyůčtování mzdových nákladů — SÚPM vyhrazené" (dále jen ,,výkaz") nebude zůčtována zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele nebo částka pojistného na sociální zabezpečeni, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, nebude odvedena před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele. Vráceni příspěvku bude provedeno ve lhůtě uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody.
3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl poskytnut v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí ❑ uložení pokuty za umožněni výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3. zákona ❑ zaměstnanosti. Vrácení příspěvku bude zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy zaměstnavateli byla doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení příspěvku.
4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce. Článek VII
Porušeni rozpočtově kázně
1. Nedodržení ujednání v Článku II pod bodem 4. této dohody je porušením rozpočtové kázně podle zákona Č. 218/2000 Sb., ❑ rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.
2. Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle Článku VI této dohody je porušením rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) zákona Č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.
Článek Vlil 
Ujednání o vypovězení dohody
1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky sjednané v Článku II pod bodem 1., 2. a 4. této dohody nebo pokud opakovaně neúplně nebo nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů — SÚPM vyhrazené".
2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.
3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plněni této dohody nelze na smluvní straně z tohoto důvodu spravedlivě požadovat.
4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářniho měsíce následujícího po doručení písemně výpovědi.5

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle Článku III této dohody, který by zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.
Článek IX
Další ujednání
1. Dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.
2. Dohoda, na niž se vztahuje povinnost uveřejněni prostřednictvím Registru smluv, nabývá účinnosti dnem uveřejnění. Dohoda, na niž se nevztahuje povinnost uveřejněni prostřednictvím Registru smluv, nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami nebo dnem, který si smluvní strany v dohodě sjednají.
3. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.
4. Dohoda je sepsána ve třech vyhotoveních, z nichž dvě vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno vyhotovení zaměstnavatel.
5. V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele — fyzické osoby) přecházejí práva a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce.
6. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti, pokud není v dohodě ujednáno jinak.
7. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy zaměstnanci v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na účet zaměstnance, nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb. Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti, okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v případě úhrady prostřednictvím účtu u bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného z účtu zaměstnavatele.
8. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců příspěvku.
9. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci tak, aby bylo možno vykázat zaúčtování účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše dokladovat dle relevantních předpisů ČR a EU při následných kontrolách a auditech.
10. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce na vyžádáni jakékoliv doplňující informace související s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.
11. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců o zapojení Evropského sociálního fondu do poskytování příspěvku dle této dohody.
12. Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU.


















V Ostravě dne 26.2.2018






Ing. Pavlína Koláčková					Ing. Petr Prokop
	Ředitelka				ředitel Krajské pobočky ÚP ČR v Ostravě

  Za zaměstnavatele					            za Úřad práce ČR



Za Úřad práce vyřizuje: Ing. Eva Zatyko Mayerová
Telefon:			950 143 276

Příloha č.1: Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů- SÚPM vyhrazené“
Příloha č.2: Plán realizace odborná praxe ( s příslušnými přílohami)